***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Mulla myös housut kiristää ja mieli tekis äippävaatteisiin siirtyä :)

Huoh kyllä niin masentaa taas. ukko on sysännyt sen lisäks et käyn töissä niin kaikki mun niskaan... ja mä oon menny tekemään kolmosen tuon kanssa. naimisiinkin pitäis mennä kesäkuussa.. itkettää vaan.. Joo tiiän et hormonit tän tekee mut kiehuu vaan..

Ylihuomenna alkuraskauden ultra :)

Mama ja papuska 6+5
 
Me käytiin tuossa tutun 50-vuotispäivillä ja join kyllä siellä pienen annoksen alkumaljaa :ashamed: En viittinyt kieltäytyä kun oisivat heti arvanneet ja nyt kun varsinkin oli aamulla tota vuotoa niin epävarma olo tästä koko raskaudesta.

Mut oireet on onneks ennallaan. Päivällä väsytti taas niin että piti ottaa päikkärit ja suolanen maistuu..Tuolla synttäreilläkin vedin voileipäkakkua, lohikukkosia, kinkkusarvia ja jätin täytekakut sun muut makeat väliin. Sama oli esikoisen aikaan että makeat ei uponneet ja oisin voinut koko ajan ahmia kaikkee suolasta ja rasvasta.

Vuotoa ei oo onneks aamupäivän jälkeen ollut. Jospa tää tästä taas...

Sanle
 
Tintukka, minä se olin joka mainitsin salilla käyneeni :wave: :D Kävin eilen lainaamassa kirjastosta "Liikkuva äiti"-kirjan, siinä on ihan hyvin eritelty laitteet/liikkeet joita ei saa ja saa tehä. Jalkaprässi, jalkojen koukistus mahalleen (siis se takareisiin ottava liike laitteessa), vatsarutistus laitteessa, "repivät" liikkeet ja maastaveto muistuu näin ulkomuistista mieleen mitkä on kiellettyjen listalla. Selkää eilen just treenasin salilla, ja tossa em. kirjassa sanottiin että taljalaitteita saa käyttää, ja niissä (ylä- ja alataljassa) selän aina treenaankin.. mut painoja pitää pudottaa reippaasti alas, raskausaikana salitreeni on ylläpitävää kuntoilua, ei suoritusta parantavaa, ehkä itsestäänselvyys mut mainitsimpa vaan ;)
 
Osannotto vauva-10:lle ja tsemppiä tosiaan kaikille epämääräisten oireiden tai niiden puuttumisen kanssa.

Täällä mennään ihan ok, mitä nyt väsyttää ihan hirveästi koko ajan ja vatsaa turvottaa melkoisesti. Onneksi ei ole painoa sentään tullut yhtään vielä. Kiusana on myös selkäoireet jotka ovat nyt sitten raskaushormonien myötä palanneet, pitkäänhän tässä hyvin menikin. Esikoista kun odotin, olin sairaslomalla selän takia lähes koko raskauden. Kerrottakoon taustaksi sen verran, että minulla on erittäin yliliikkuva lanneranka joka aiheuttaa hermo-oireita (iskiasta jne.) ajoittain. Pitkään on mennyt ihan hyvin, oikeastaan syksystä lähtien ei ole ollut mitään oireita. Mutta nyt sitten... auta armias jos seisoo pitkään paikallaan tai on kumartuneena tai nukkuu liian pitkään... tai ylipäänsä tekee mitään :eek: Nukkumaan pystyn hyvin sellaiset kuusi tuntia, sen jälkeen ei hyvää asentoa enää löydy kun vatsallaan ei voi nukkua selän vuoksi eikä myöskään kummallakaan kyljellä kun en osaa nukkua jalat päällekäin. Eli selällään sitten retkotan ja taas tulee selkä kipeäksi. Voi luoja sentään!!!! Mulla on seurannut muuttojen mukana imetystyyny, otan sen kaveriksi sänkyyn ensi yönä ja yritän löytää uusia asentoja :LOL: Ompahan jotain äksöniä sängyssä :whistle:

Raparperi+pipana 6+0
 
vauva-10 suuren suuri :hug: ikävii asioit on niin kurja päivitää... :'(

uusille tervetuloa! :heart:

mulla on huomen se neuvola ja esikoinen on ton flunssan takii pakko ottaa mukaa. jos mittaisvat samal siltä tuon pika CRP:n, niin sais tietää tarviiko ab-kuuria, on kyl välil aika kipeen olonen ja nuutunu ja kuitenkii tänään 4pvä, jolloin kuume 38... varmaan virusta on ja ab ei auta asiaan, mut on se kuitenkii kivempa tietää missä mennää.

mullakii toi maha pömpöttää aika "mukavasti", varmaan koht pakko käydä jotkut sopivat mammahousut ostaas... siis kiristää ja painaa kaikki omat vaatteet... ja ihan koht kyl huomaavat töissäkii että oon lihonu ja maha pömpöttää...
 
Raparperitaivat Mulla on myös yliliikkuva selkä. Ja sen tosiaan tuntee aamuisin jos nukkuu liian pitkät yöunet. Joskus se saattaa niksahtaa jos kumartuu, esim. sitomaan kengän nauhat tai ottaa alakaapista jotain. Pari vuotta sitten oli pahin, kun naksahti kengännauhoja sitoessa. Tuntui että katkes keskeltä kahtia ja jalat humahti alta. Kolme päivää vietin sängyssä ja etenin seiniä pitkin tai konttaamalla. Mulla kans iskias vaivaa molemmissa jaloissa. Mulla kyllä esikon raskauden ajan selkä oli tosi hyvässä kunnossa, oikeastaan se huononi vasta synnytyksen jälkeen ja oon miettinyt että tekikö epiduraali hallaa.
 
Sanle en usko et epiduraali teki hallaa, vaan se kun hävis "tuki" selän vierestä. lihakset löystyny raskausaikana ja ennenku entiselleen kiinteytyy niin vie aikaa.. ja myös ne vatsan lihakset ei tue selkää, kun nekin on löystyny. mulla esikoisen jälkeen kävellessä nitkahteli selkä miten sattu just saman syyn takia... ja mullakii on yliliikkuvat nivelet joka puolel..
 
raparperitaivas, mulla kans selkä on huono, johtuu kans liikkuvista nivelistä, jalkojen virheasennosta ja löysästä ristiliitoksesta joka levis pojan odotuksessa.
Säpä oliki tapaus, olin avustettavan kans kävelyllä, onneks oltiin pyörätuolilla liikkeellä kun yhtäkkiä "hävis" jalat alta, onneks ei ollu pitkä matka, siinä sitten nilkutettiin n.50m matka ja yli puol tuntii meni aikaa :eek: avustettavan luo kun päästiin niin käski suoraan soittaa lääkäriin ja siitä pätkähti 2vk sloma..
Saapi nähä miten nyt käy.
 
Jääkyynel raskaana saa juoda vihreää teetä,se ei ole ns.yrttitee,mutta valkoinen ja mustatee on kiellettyjen listalla..täällä yksi vihreänteen lipittäjä :p
mulle siis monelta taholta sanottu että saa juoda..

tänään hioin ja petsasin ulos pöydän,kuivuu nyt tuolla varastossa..ihana ku alkaa olla lämpöisiä kelejä..viikonloppuna miehen kans käydään vähä huristelee motskarilla,jos sää sallii..
hirmunen väsy ja nälkä ois..pitäs vissiin syödä ja mennä maate :D

enpäs nyt jouda enempiä kirjottelee ku pitää tuo koiruuskin mennä ruokkimaan :wave:
 
Laitoin juuri sauna päälle jos menis sinne lämmittelemään.. tylsää olla yksin kotona ku ukkeli on töissä levillä viikot ja viikonloput kotosalla ja nyt ku ite on lomalla niin päivät vaan koneella.....
sain onneks tänään kuiten siivottua ja äsken kävin lenkillä ja kyllä on taas alamahassa tuntemuksia.. onko kellään sellasta että toinen puoli alamahasta olisi enemmän koholla ku toinen ehkä mie vaan kuvittelen.....
 
Vauva-10:lle pahoittelut, vaikka ne eivät varmaan juuri auta.

Olisiko muista kiva jos jotenkin muistettaisiin listalta tippuneita jos vain itse haluavat, esim. tuonne etusivulle joku taustajoukoissa-kohta tms.?

Aamulla olitte jutelleet noista vaihtelevista tunteista lapsen saannin suhteen. Mulla ei ainakaan ole tässä toisessa raskaudessa niin vaaleanpunaiset lasit silmillä kuin ekassa - totta kai haluan lapsen ja olen siitä onnellinen, mutta toisaalta myös välillä oikeasti pelottaa se, miten arjessa selviää. Ja miten suhde kestää tämän, kun sille ei varmaan jää sitten oikeastaan yhtään aikaa. Olen nyt yrittänyt kuvitella, ettei tämä kakkonen olisi yhtä vaativa tapaus kuin eka (koliikki, allergiat, nukkumisvaikeudet, vaunukammot, eroahdistukset jne.), mutta saa nähdä.

Pitää lähteä laittamaan tyttöä nukkumaan. Kaadun varmaan itsekin saman tien sänkyyn. Tänään taas pientä kuvotusta ilmassa.

Bellona 5+2
 
heippa !

raparperitaivas onko sulla tai teil muil kel on selkävaivoja, ni sellaista levottomuutta alaselässä? kun käy nukkumaan niin lantion/alaselän tienoilla sellaista samaa oloa kuin levottomissajaloissa?
itse kärsin siitä. ja olen rampannut lääkärissä, mutta eivät ole epäilleet ku reumaa. pitkä juttu. olisko niin että mullakin olisi "vaan" yliliikkuvuutta?

mulla alkaa musta pilvi poistua pään päältä, pilvipeite rakoilee :LOL:
eilen ja tänään olen jo ollut oikeasti hyvällä tuulella.
la-su välisenä yönä heräsin kammottaviin vatsakipuihin ja menin vessaan pissille. multa oli tullu kirkasta verta jossa klönttejä! olin kauhuissani että tässäkö taas mennään. mut vuoto loppui siihen. kivut kuitenkin herättelivät läpi yön. soitin hädissäni kaikille että mikä mul on. no neuvola täti sit viimeisenä osas rauhoittaa että kuulema normaalia vuodot ja kipu oli kohdun kasvua. jes :)

sain mun synttäripäivälle ekan ultran! :) ja ne ketkä ei muista, niin tein plussatestin miehen synttäripäivänä :D

mimomamo 6+0
 
Pahoittelut vauva-10:lle
Täällä ihan oireettomana ollaan, ja se ihmetyttää.Edellisessä raskaudessa ei tainnut mennä päivääkään oksentamatta.. täytyy varmaan olla kiitollinen näistä oireettomista päivistä, voi tulla myöhemmin näitä ikävä
Miehen mietteistä Esikoisesta soitteli heti kavereilleen, nyt oli vastaanotto vähän laimeempi..Olihan tuo iloinen, mutta taitaa raukalla pyöriä enemmän päässä talonrakennus hommat ja miten niistä selvitään.Meillä on rakennusprojekti päällä, eipä aloittaessa tiedetty tästä "jouluyllätyksestä" vielä! Tulee kiirus saada talo valmiiksi ennen joulua =)
Miten teillä muilla, onko yöunissa tapahtunut muutoksia? Mulla on semmonen hassu juttu, et nyt oon jo parina aamuna heränny viiden jälkeen eikä uni oo tullu sen jälkeen millään..ja sitte töissä tietty väsyttää hulluna. Tästäkö nää yövalvomiset sitten jo alkaa..
KriBe 4+4
 
Liitympä minäkin tänne mukaan. Elikkä kolmatta odotellaan, ikä 21, synnytyssairaala KPKS. LA on menkkojen mukaan 30.12. :) Uskaltauduin tänne ilmoittautua,vaikka menkat ei ole vielä yhtään myöhässä, kun r-testit (apteekin omat) jo kolmatta päivää selvästi +. :heart:
 
tervetuloa uusille! :heart:

KriBe mä oon heräilly kans ilman syytä plussausest lähtien ja AIKASEEN! :kieh: yleensä 5:30-7:00 välillä... vapaapäivisin ihan sama juttu... muuten nukun ihan hyvin. ehkä vähä on unet menneet pätkimään, mut ei haittaavasti. aikasee tietty täytyy mennä nukkumaan, koska aikasee heräily sit väsyttää...

mä oon koht lähdössä neuvolaan ja täytyis käydä ennen sitä suihkussa...

äippäliini83 ja rv 8+0
 
huomenta!
täällä ihan normaali heräämisaika tuo 4.30-6.00, kateeksi käy niitä jotka saa nukkua pidempään....:D

eipä kerkee muuta kirjottelee ku poju heräilee jo ekoilta päiväunilta!! väsyttää ku herättiin viideltä |O

Upp3 ja masukki 6+6 sekä poju 8kk


 
Moikka kaikille! Vauva-10 lle :hug: olen pahoillani :'(
Tuntemuksista: Mahassa menkkamaisia kipuja ollut monta päivää,muistelen että samoin ollut kahden ensimmäisenkin kanssa,tämä lapsi on siis kolmas B) rinnat ovat tosi kipeät ja pahaa oloakin on alkanut olla. Kertokaapa joko teillä maha pönköttää? siis uskomatonta että jos oikeesti tätä vauhtia maha pönköttää niin miten sitten viimisillään? :D

Piijuska-78 ja rv 4+3
 
Jättisuuret voimahalit ja pahoittelut vauva-10:lle :hug: :hug:
Uusille tervetuloa ja onnea plussasta! :flower: :heart:

Täällä eilen käyty ensimmäinen neuvolakäynti :) Eipä siellä tosiaan muuta tapahtunu, kun lappuja täyteltiin ja kasa lippuja ja lappuja saatiin. Ensi maanantaina sitten varhaisultra sillon viikkoja 8+6 :heart:

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille!!! :heart:


Delfis ja pikkudee 8+1 :D
 
Vauva-10 todellakin :hug: ja voimia

Tervetuloa uusille!

Täällä vatsa jo pullottaa, vaikka olen hoikkarakenteinen. Turvotustahan tuo, mutta jotenkin hassulta tuntuu, että viikolla 7+0 maha on ihan pallo :D

Meillä heräillään arkisin klo 7-7.30, jotta saan lapset koulutielle. Viikonloppuna nukutaan yleensä noin klo 9-9.30:een. Pieninkin on hyväuninen ja herättyään osaa jo olla isompien kanssa, jos me aikuiset vielä nukutaan =)


 
Tervetuloa uudet kiva että tulee uusia tulevia äitejä tänne :) tämä on ihan uskomatonta että uni loppuu jo 7 jälkeen... syöttekö muutkin vitamiineja mie aloin heti syömään kun kuulin että ne ehkäsee keskenmenoriskiä ja flavonoidi mehua myös juon... nyt on taas outoa vihlontaa tuolla mahassa :( noh niitä on kyllä aina aamuisin en tiedä mistä se johtuu.......siis tuntuu hullulta että jo tässä vaiheessa piti käydä ostaan löysemmät housut :LOL:
mulla ei ainakaan niellä ole ummetuksesta tietoa päin vastoin maha toimii jo heti aamusta ei ikin ennen... ihanaa... otan osaa niille jotka siitä kärsii
;)
 
pahoittelut vauva-10 :hug:


(.) Eka ultra takana ja kaikki oli hyvin, oli kyllä helpottavaa nähdä se pikkuinen ja sydämen sykkivän :heart: jopa kuultiin syke. Yritti ottaa 4-D kuvaa toukasta, mutta senverran vähän nestettä välissä että ei saanut kunnolla. Ihan teki tuon pyytämättä, hän on kyllä ihana lääkäri.

Täällä myös ristiriitasia tuntemuksia tulevan vauvan syntymää kohtaan, olen todella innoissani ja toisaaltaan kauhuissani, että miten kaikki asiat sitten alkaa rullaamaan kolmen lapsen kanssa.

Esikoiselle kerroimme vauva uutiset ultran jälkeen ja ensin oli innoissaan , mutta hieman asiaa mietittyään totesi että ei rakasta vauvaa eikä äitiä ja se pitää otaa pois mun mahasta :| No eiköhän ole aikaa sopeutua...

nuppu 8+5
 

Yhteistyössä