***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Grace83:
Raha-asioihin kommenttia: olemme mieheni kanssa opiskelijoita, joten tilanne ei ole mikään päätä huimaava :/ Miten nuo tulot (äitiys- ja kotihoidontuet, isyysraha?) oikein lasketaan? Ajattelin, jos joku osaisi hienosti tiivistää, sillä nuo Kelan sivujen tiedot menevät hieman yli hilseen...

Grace & pikkuinen 6+0 :heart:
Jos teillä ei viimeisessä valmistuneessa verotuksessa ole ollut isompia ansiotuloja jotka korottais sitä rahasummaa niin todennäköisesti se äitiyspäiväraha ja isyysraha tulee olemaan sen minimin verran eli n.22e päivä miinus verot. Kotihoidon tuki, jota saadaan siis sitten kun äitiysloma loppuu, mikäli lapsi on kotihoidossa, on kaikille sama. Jos tulot on oikein pienet perheessä, niin siihen voi saada pienen hoitolisän ja jotku paikkakunnat maksavat myös kuntalisää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Linneja:
Huomenta!

oliskos tilaa vielä, ainakin yhdelle....

Täällä olis yksi ihan alku taipaleella odottava, vasta eilen piirrustui testiin selvääkin selvempi plussa.
Lasta aloimme yrittämään 7/07 ja pitkän harkinnan jälkeen soitimme tutkimuksiin itsemme n.2kk sitten. Miehellä olis nyt ens maanantaina se kauan puhuttu ja vielä kauemmin odotettu lääkäri, mutta masussa onkin jo pieni papu! Oli kyllä ihmeellinen ihme että näin kävi ja justiinsa nyt....:D

Tänä aamuna tein vielä uuden testin, apteekin omalla ja kyllä sekin selvä plussa oli.
Ainoa mikä huolestuttaa on nää oireet. Mahassa juilii väliin, ihan kun menkat alkaisi... välistä tuntuu oikein että housuihin lorahtaakin jotain, muttei sitten tulekkaan.... niin, ja rinnat. Ne on arat. Siinä mun oireeni kai olikin ( vielä ).... jotenkin vaan tuntuu että kun ei oireitakaan ole, niin onkohan tää tottakaan... vaikka tiedän että monilla raskaus on hyvinkin oireeton ja siitä pitäis nauttiakin, mutta kun ei oikein osaa eikä pysty kun ei tiedä vielä paljonkaan ja ei olla edes vielä varmoja millainen mato tuonne masuun meni..:D Odottelen niin kovin ultraa.....

Neuvola on vasta 12.5 ja siellä sitten tarkempia tietoja. Se nyt kuitenkin on tiedossa että LA menee joulukuulle..:)

Mitäs muuta, olen 20 kieppeillä, esikoista odotettaan tulevaksi. LA ei vielä ole tiedossa.

Moikka :)

Pakko laittaa sulle "lohdutusta", minulla samoja oireita.
Kysyin sitä tänään neuvolan tädiltä ja sanoi että on tosi normaalia, varsinkin kun meillä kolmas tulossa ;) Eli koitataan olla huolehtimatta, josko ne helpottais kun viikkoja tulee lisää.

Minulla eka neuvola 4.5, sitä odotellaan. Ekasta kuului sydänäänet silloin, tokasta ei. Saa nähdä kuin nyt.

Pahaa oloa edelleen, tänään piti yökätäkin... Ja väsyttää, hermot kireällä.
Harmittaa pienten puolesta ku äiti hermoilee. Mutta nyt ulos aurinkoon, eiköhän se tästä :wave:

Onnea uusille :D

 
onneksi kyllä nyt hiukan helpotti ku söi vähäsen.... kiukutti ihan hirmuisesti äsken... pitäisi kai nauttia tästä oireettomasta rasaudesta.... nyt toivon että en olisi ikinä kuullutaan koko tuulimunasta..... onko kellään ollu ja tuliko se pois ja koska???


6+1
 
Heippa vaan uusille ja tervetuloa =)

Jouduin juuri siirtämään nt-ultraa, kun mies ei olisi päässyt mukaan aiemmin varattuun aikaan. Aika aikaistui kolmella päivällä ja on nyt 19.5. Alle kuukausi siis =)

Tyttö-/poikaolosta... Kyllä minä uskon poikaan. Olen siitä lähes varma :saint: . Mutta aina olen sanonut, että sukupuolella ei ole mitään väliä, ihan kumpi vaan on erittäin tervetullut meille :heart:


 
huhhuh ku olitte taas kirjotelleet! :) tervetuloa vaan jälleen uusille! :wave: meitä alkaa ollakin jo aika kivasti täällä!


vuoteleville kovasti jaksuja! huoli on varmasti suuri! :hug:


(.( täällä kans etoo tosi lievästi aika ajoin, ei kyl oo mitenkää vaivaavaa tai mitää, lähes huomaamatonta.. mut väsymys kyllä vaivaa, voisin mennä nukkuun joka ilta vaik jo 21 ja nukkua kellon ympäri.. huoh..
mulla on välillä sellasta pyörryttämistä/huimaamista, oikein pitkään ku vaik sohvalla istuskellu ja siitä äkkiseltään nousee ni tuntuu et taju lähtee ja pakko painaa päätä alemmas.. :/ rintojen aristelu on alkanu väheneen ja alamaha tuntemuksetki on lähinnä sellasia ihan hetkittäisiä toispuoleisia repäisyjä/vihlaisuja, muuten olo on kyl ihan mainio..
oon pyrkiny ulkoileen paljon et pysyisin hyvässä hapessa ja virkeenä.. ja ulkoilu kyllä auttaa, suosittelen! :)

kahvin juonnista: mä juon päivässä n.2-4 kuppia, pyrkiny siihen maks kolmeen mikä on suositus ja tupakoinnin lopetin suorilta ku plussasin, eikä oikeestaan pahemmin oo tehny mielikään.. jeij!

tyttö/poikaolosta: ei minkäännäköisiä oloja.. ehkä toivoisin mielummin toista tyttöä, sais kaikki vaatteetki paremmin uusiokäyttöön ku kerran kaikki oon säilyttänykki ja ehkä kuitenki samaa suokupuolta olevilla sisaruksilla on enemmän yhteistä touhua ku eri sukupuolta.. ja meillä ku tää lapsiluku jää nyt erittäin todennäköisesti tähän kahteen..


 
Munkin pitää kommentoida tohon kahviasiaan sen verran, että kuvittelin sen vähentämisen olevan ihan helppoo mulle koska tupakanpoltonlopetin jo joulukuussa ku alettii yrittämään ja oli niin kova motivaatio et se oli tosi helppoo.
Nyt oon juonu kahvii jonkuu 4pikku kuppii päivässä ja jos yritän jättää yhenkin väliin alkaa särkee päätä ihan älyttömästi. Ärsyttää |O

 
Iltapäivää :wave:

Aamuvuoro on huono juttu, kun tänne ehtii aina päivän aikana tulemaan tekstiä aika lailla. En kyllä taaskaan jaksa kamalasti kirjotella, mutt sen verran oli pakko tulla, ett kerron tän päivän kuulumiset.

Ekaksi kaikki uudet tervetuloa :flower: :flower:

Tänään se pahin painajainen sit toteutu. Jouduin töissä sanomaan etten tarkasta ainakaan toistaiseksi. Työnopastaja siihen, että et vai ja katteli silmät pyöreenä. Siinä oli muutama työkaveri vielä sen kommentin kuulemassa. En siis sanonu mitään syytä siihen kieltäytymiseen. No eikös hetken päästä yks työkaveri tullu mulle sanomaan, että hän melkei jo veikkaili, että oon raskaana kun kieltäydyin tarkastamasta. Oli puhu toiselleki ääneen epäilystä ja se oli sanonu tälle, ett ei kai...No pakkoha minun oli hälle sanoo, ett oikeessa oli. Mutt luotan tähän ihmiseen sen verran ettei se kerro muille, joten salaisuus pysyy toivottavasti edelleen. Yhdelle toiselle työkaverille oli pakko käydä sanoo, että melkei jouduin tarkastaa, mutt kieltäydyin. Tälle sit selitin, ett nyt on allergiaa, ett ois henkeen ottanu käryt yms. Oli pakko käydä sepittämässä, kun oikeesti en tienny lähteekö juorut liikkeelle vai ei. Ei kukaan kyllä vielä oo mitää sanonu, mutt se jää nähtäväks kui on käyny. Jotenki on vaa sellanen olo, ett kaikki kattelis minua nyt oudosti, mutt se voi olla ihan oman pään tuotosta. Miten pitkälle ootte pantannu tietoa pomolle kertomisessa? Meinaa minun on varmaa pakko työnjohtajalle tästä kertoo sit kun on 100% varmaa just sen takia etten voi tehä nyt kaikkia hommia. Äh, sekavaa tekstiä toivottavasti tajusitte :)

Tosta miehen innostumisesta. Meillä vähä sama juttu, alkuun tuntu, että mies ei oikein ollu innoissaan. Nyt kuitenkin koko ajan puhuu meistä kolmesta. Eli kai silläki kesti hetken sisäistää se asia. Minähä jo sillo uutisten jälkeen ehdin sille sanoo, ett ite halusit lasta jo pari vuotta ja nyt sit et ookkaa yhtään innoissan, kun se käy toteen. No onneks nyt on asenne vähän muuttunu :)

Sellasta näin pikaseen...

JK ja Lilli

 
Toi miehen antama lempinimi Lilli on kyllä ihan tytöltä kuulostava, joten meille on sit pakko tulla tyttö :LOL: Tosin en tiedä, veikkailen vaa jotenki poikaa. Ei mulla mitää oloja ole saatika osaisin muutenkaa sanoo kumpi olis, mutt attelin vaa, ett vois olla poika :p
 
oi |O tulipahan otettua tunnin unet teki kyllä hyvää.... uus harrastua syön ja nukun.... noh ku on lomalla niin ei se haittaa.. puhuin tossa aikasemmin että ku ei mitään tunnu huomasin että kun menen selälleni makaamaan niin kyllä mulla alkaa tuntumaan ihme tunnetta tuolla alamahassa.... lievää mutta kuiten nyt otan kupin teetä niin jospas se tästä...

6+1
 
Jääkyynel, saako kysyä mitä teet ammatikseksi?

Mulle soitettiin tänään sairaalasta, kyllä ne nyt sitä sterilisaatiota tarjoovat nih. :kieh: no tietääpähän että jahka aika on niin sitten saapi moisen.
Kahvista, mulla menee päivässä 3 mukia kahvia, enempää ei uppoa.
 
Koivunkäpy Saa kysyä. Oon elektroniikka-alalla. Eli siellä hommat vähän vaihtelee ja tämä käsinladonta on melkeinpä yks niistä harvoista mitä voin tehdä, kun sillon en altistu millekkään käryille, höyryille yms. Piirilevyjen kans siis vehtaan (ei mitään älyttömän pieniä). Toi alahan on aika laaja käsite, mutt ite oon sellasessa alle 200 henkilön yrityksessä töissä. Tuon tarkemmin en viitsi alkaa selittämään, kun vaikea selkokielellä kertoa :) Tai mistäs minä tiän kuin moni tässäki pinossa on moisella alalla :LOL:

Vedin minäki sit vajaan tunnin päikkärit. Veikkaan, että oisin nukkunu vieläki pitempään jos oisin nukkunu, mutt nousin väkisin ylös. Nyt on ollukki sit koko ajan sellanen tokkurainen olo. Pönttö sekasi siis.

Tää asia nyt ei liikauta ketään, mutt pakko purkaa. Ärsyttää suunnattomasti tää kämppä nykyään. Ollaan vuokralla siis paritalon puolikkaassa. Viime syksystä tuolta lisituulettimesta tuli ällö haju. Haisee minun mielestä iha kissan paskalle. Talveks se haju hävis ja kaikki oli ok. Nyt ku ilmat on taas lämmenny nii se haju on taas tullu esiin. En tajua mikä se voi olla, mutt ei tota kestä kukaan, kun se leviää koko kämppään. Toi liesituuletin on vielä sitä "aina päällä" mallia. Toki sen siis saa kunnolla päälle ja imun voimakkuuden säädettyä, mutt silti se on tavallaan aina päällä. Luulis ett se haju ei tulis sieltä tänne kämppään, kun sen tehtävä on imee, mutt kyllä vaa tulee. Oikeen äklöttää toi haju. Ja oon sit kokeillu sen "suodattimen" pesua ja jynssänny muutenki kaikki rasvat pois koko liesituulettimesta...noh itsestäänselvyys. Mutt mitäpä auttaa ku hormista tulee haju ja mulla menee hermot iha just. Ukkeli saa kyllä asialle tehä jotain, toi ei oo normaalia :kieh:

 
Pikaisesti haluaisin tiedustella, onko kellään kokemusta [b]parvorokosta raskauden aikana??[/b] Tai onko kellään tutuistanne ollut?

Mä oon nyt ihan paniikissa, nimittäin oon pk:ssa töissä ja aamulla yks äiti ilmoitti, että lapsellaan on ilmeisesti tuo rokko. Ja se saattaa aiheuttaa keskenmenon raskaana olevalle, mikäli odottava äiti ei ole sitä sairastanut. Jouduin sitten kertomaan raskaudesta oman osaston aikuisille ja siltä seisomalta lähdin verikokeeseen (jonne jonotin tunnin! |O ), jolla siis selviää, olenko sairastanut rokon. Tuloksia tosin pitää odottaa viikko tai ylikin!! Ja sitten otetaan vielä toinen koe. Voi että kun ottaa päähän, että pitikin sattua!

Suurin osa ilmeisesti on rokon jossain vaiheessa elämäänsä sairastanut, mutta oon ihan varma että mä EN tietenkään oo! Netistä luin että jos työpaikalla useampi rokkotapaus, on haettava raskaana olevan s-lomaa, mutta neuvolasta sanottiin ettei tarvi, ja soitin vielä ä-polillekin, mutta samaa mieltä siellä oltiin. Luin myös, että toisella kolmanneksella olisi suurin riski, mutta tiedä sitten. Tää on niin mun tuuria!!!!

Kiitos ja anteeksi purkaus. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yön Musta Ninjapinja:
Pikaisesti haluaisin tiedustella, onko kellään kokemusta [b]parvorokosta raskauden aikana??[/b] Tai onko kellään tutuistanne ollut?

Mä oon nyt ihan paniikissa, nimittäin oon pk:ssa töissä ja aamulla yks äiti ilmoitti, että lapsellaan on ilmeisesti tuo rokko. Ja se saattaa aiheuttaa keskenmenon raskaana olevalle, mikäli odottava äiti ei ole sitä sairastanut. Jouduin sitten kertomaan raskaudesta oman osaston aikuisille ja siltä seisomalta lähdin verikokeeseen (jonne jonotin tunnin! |O ), jolla siis selviää, olenko sairastanut rokon. Tuloksia tosin pitää odottaa viikko tai ylikin!! Ja sitten otetaan vielä toinen koe. Voi että kun ottaa päähän, että pitikin sattua!

Suurin osa ilmeisesti on rokon jossain vaiheessa elämäänsä sairastanut, mutta oon ihan varma että mä EN tietenkään oo! Netistä luin että jos työpaikalla useampi rokkotapaus, on haettava raskaana olevan s-lomaa, mutta neuvolasta sanottiin ettei tarvi, ja soitin vielä ä-polillekin, mutta samaa mieltä siellä oltiin. Luin myös, että toisella kolmanneksella olisi suurin riski, mutta tiedä sitten. Tää on niin mun tuuria!!!!

Kiitos ja anteeksi purkaus. :ashamed:


voi toivon sinulle kovasti voimia odottaa viikko tuloksia ja toivotaan parasta....

 
Voimia vauvansa menettäneille :( :hug:

Parvosta - kun odotin kuopusta niin esikoisen päiväkodissa oli parvoa, ei kuitenkaan meidän lapsella. Menin verikokeisiin jossa lääkäri ekaksi sanoi että olet kuitenkin sen sairastunut. No en ollut kokeiden perusteella! Lääkäri kuitenkin oli ihan rauhallinen ja sanoi että jos parvo tulisi niin ei olisi mikään maailmanloppu raskaana olevalle. Ei sitä parvoa sitten kuitenkaan tullut. Eli ihan rauhassa =)
 
Kertokaapa mulle viisaammat seuraavaan kysymykseen vastaus. Saako vihreää teetä juoda jos on raskaana? Tiedän, että teetä kyllä saa, mutt onko niiden laaduissa sellaisia mitä ei saisi juoda? Toi vihreä tee etenki askarruttaa, että uskaltaako juoda?

JK ja Lilli
 
Ihan ensin :hug: kaikille vuoteleville sekä super :hug: pikkutonttunsa menettäneille :(

Nina82, minäkin olen tällä hetkellä täysin oireeton. Ei tunnu mitään, ei missään. Tuulimuna se käy täälläkin mielessä, mutta ei auta kuin vielä viikko jaksaa odottaa eka ultraa. Tänään tein vimpan testin :ashamed: (vain kaksi olen tehnyt ennen tätä ja pitihän se vimppakin tuhlata...) ja kyllä siihen piirtyi vahva plussaviiva jo ennen kuin neste oli imeytynyt kotrolliviivaan asti :D Eihän se tietenkään mikään tae ole siitä, että siellä elämää on mutta silti. Sovitaanko, että kunnes toisin todistetaan ollaan raskaana ja nautitaan siitä! :) (Ja tuplia odottaessani menin neuvolaan ihan satavarmana tuulimunasta, koska olin silloinkin oireeton... ja kas kummaa, tuplathan siellä möllötti masussa... Silti nyt riittäisi vain yksi...)

Käykö kukaan muu kuntosalilla? Jokuhan tuolla kyllä kertoi käyneensä, mutta en muista enää kuka. Onko teillä salilla kävijöltä kielletty mitään laitteita? Mua jotenkin pelottaa käydä siellä, pelkään että aiheutan keskenmenon nostamalla tai tekemällä jotain raskasta... Höpö minä, mutta tuo viime syksyn keskenmeno aiheuttaa kaikenlaista ajatuksen virtaa :ashamed: Sen verran ohjaajan kanssa juttelin, että jalkaprässin ja vatsa+selkäliikkeet se kehoitti jättämään pois. Tuskin se mikään odottavan liikkujan asiantuntija on, kyllähän niitä vatsaa ja selkää voi tehdä vielä ihan hyvin, mutta oisko tarkoittanut ettei enää laitteilla saa tehdä? Olen kyllä käynyt edelleen, 1-2 x vko, mutta näiden "pelkojen" takia siitä on kadonnut nyt se suurin ilo. Olen tehnyt crossarilla 20 min ja sitten käsiä ja jalkoja. Kunhan varmistuu onko masussa ketään niin sitten teetän ihan odottavan ohjelman (jos tarvitsee...)

Tyttö-poikaolosta en osaa sanoa. Viimeksi oli ihan varma tytöstä ja kyllähän se pieni enkeli poika oli... Mä olin tosi yllättynyt että tunne oli niin väärä. Nyt jos lasketaan tämän enkelikin mukaan niin meille on tullut 1 tyttö ja 4 poikaa... Kuka liputtaa tytön puolesta :LOL: Jos saa toivoa, niin prinsessa olisi tietty ihan kiva pitkästä aikaa. Mutta poikavauvakin olisi ihan yhtä rakas :heart:

Mä lupasin vähän siivota ja tässä sohvalla olen edelleen... Lasketaanko oireeksi, jos mikään (etenkään siivous) ei huvita :D

T. Tintukka ja tonttu 6+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tintukka76:
Ihan ensin :hug: kaikille vuoteleville sekä super :hug: pikkutonttunsa menettäneille :(

Nina82, minäkin olen tällä hetkellä täysin oireeton. Ei tunnu mitään, ei missään. Tuulimuna se käy täälläkin mielessä, mutta ei auta kuin vielä viikko jaksaa odottaa eka ultraa. Tänään tein vimpan testin :ashamed: (vain kaksi olen tehnyt ennen tätä ja pitihän se vimppakin tuhlata...) ja kyllä siihen piirtyi vahva plussaviiva jo ennen kuin neste oli imeytynyt kotrolliviivaan asti :D Eihän se tietenkään mikään tae ole siitä, että siellä elämää on mutta silti. Sovitaanko, että kunnes toisin todistetaan ollaan raskaana ja nautitaan siitä! :) (Ja tuplia odottaessani menin neuvolaan ihan satavarmana tuulimunasta, koska olin silloinkin oireeton... ja kas kummaa, tuplathan siellä möllötti masussa... Silti nyt riittäisi vain yksi...)

Käykö kukaan muu kuntosalilla? Jokuhan tuolla kyllä kertoi käyneensä, mutta en muista enää kuka. Onko teillä salilla kävijöltä kielletty mitään laitteita? Mua jotenkin pelottaa käydä siellä, pelkään että aiheutan keskenmenon nostamalla tai tekemällä jotain raskasta... Höpö minä, mutta tuo viime syksyn keskenmeno aiheuttaa kaikenlaista ajatuksen virtaa :ashamed: Sen verran ohjaajan kanssa juttelin, että jalkaprässin ja vatsa+selkäliikkeet se kehoitti jättämään pois. Tuskin se mikään odottavan liikkujan asiantuntija on, kyllähän niitä vatsaa ja selkää voi tehdä vielä ihan hyvin, mutta oisko tarkoittanut ettei enää laitteilla saa tehdä? Olen kyllä käynyt edelleen, 1-2 x vko, mutta näiden "pelkojen" takia siitä on kadonnut nyt se suurin ilo. Olen tehnyt crossarilla 20 min ja sitten käsiä ja jalkoja. Kunhan varmistuu onko masussa ketään niin sitten teetän ihan odottavan ohjelman (jos tarvitsee...)

Tyttö-poikaolosta en osaa sanoa. Viimeksi oli ihan varma tytöstä ja kyllähän se pieni enkeli poika oli... Mä olin tosi yllättynyt että tunne oli niin väärä. Nyt jos lasketaan tämän enkelikin mukaan niin meille on tullut 1 tyttö ja 4 poikaa... Kuka liputtaa tytön puolesta :LOL: Jos saa toivoa, niin prinsessa olisi tietty ihan kiva pitkästä aikaa. Mutta poikavauvakin olisi ihan yhtä rakas :heart:

Mä lupasin vähän siivota ja tässä sohvalla olen edelleen... Lasketaanko oireeksi, jos mikään (etenkään siivous) ei huvita :D

T. Tintukka ja tonttu 6+1


JUU SOVITAAN VAAN ETTÄ PAKSUNA OLLAAN

:) mulla eka neuvola on 5.5 täytyy tässä pari viikkoa jaksaa odotella....
 
nina82 Siks just kysyinki, kun oon iteki lukenu paljon juttuja yrttiteestä ja ylipäätään yrttituotteista, että ne aiheuttas keskenmenon. No ehkäpä jätän koko vihreän teenlipittämisen, vaikka niitä tuolla kaapissa oliski. En oo siis nyt koko alku raskauden aikana juonu sitä.

Ärsyttää ku on iha jalkapallo. En tiedä onko maha vaan turvoksissa vai onko se puhdasta läskiä. Se nyt ei muutenkaa ollu litteä vaa oli vähän vararavintoo, mutt nyt on tuplasti enemmän. Mitähä tässä oikein tekis ettei turpois ihan muodottomaks. Painoo on ainaki tullu 3-4kg, jotai rajaa pitäs vetää. Ei tätä tahtia voi jatkaa |O Farkutki kiristää jo iha liikaa, ärsyttävää |O

Ja mulla on tylsää ku ukkeliki on töissä :attn:
 
Heip, liitytääs nyt tännekin, enimmäkseen tuolla vauvapalstalla pyörin... Elikkäs LA ois 12.12 ja toinen tulossa, esikoinen syntynyt 02/04, synnäri P-HKS. Itse täytän vappuna 25v ja mies syksymmällä 33v, mulle siis tää on toinen lapsi, miehelle kolmas, ensimmäinen yhteinen.

Tänään on rv 6+3 menossa, olo oli mitä mainioin viime sunnuntaihin asti jolloin alkoi kaamea pahoinvointi, tänään sitten aamulla ekan kerran oksensin. Apteekista kävin hakee pahoinvointirannekkeet, en oikein vielä osaa sanoa onko auttaneet vai ei. Pidän niitä nyt yön yli niin näen vaikuttaako aamuoloon mitenkään. Huomenna pitäisi ensin ajaa 1,5h lentokentälle ja sitten olla 1,5h lentokoneessa, mennään Leville loppuviikoksi, nyt jo ahistaa koko reissu, jos tää olotila jatkuu.

Kellekään nettipalstoja lukuunottamatta ei raskaudesta vielä olla kerrottu miehen kaa, töissä pakko paljastaa, jos joudun saikkua hakemaan pahoinvoinnin takia. Ja varmaan huomenna sitten porukoillekin selviää tää raskaus, kun niiden kanssa tonne reissuun mennään.
 

Yhteistyössä