***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

vauva-10 toivotaan että vaaratonta. mun äiti kertoi että silloin kun mua odotti, niin vuoti veristä vuotoa ajoittain aina melkein viikolle 20 asti. ei siitä oo haittaakaan jos sinne neuvolaan soittaa...

uusille tervetuloa! :heart:

mulla ois vähä niin kuin tyttöolo... esikoista odottaessa kamppaili välillä kumpikii olo, mut rakenneultras tuli vahva fiilis, että poika. fiilis hävis sit jossain vaiheessa eikä ollu varmaa oloa et kumpi tulee, kunnes synnytyksen jälkeen näki... :D jotenkii oon ajatellu että tää tuleva ois tyttö, mut en tiiä...

mulla ois ylihuomenna se neuvola+ultra. tääl siis alkuraskauden ultran joutuu ite kustantaa jos sinne haluaa...

äippäliini83 ja rv 7+5
 
Onpas taas tekstiä tullut, menee ihan pää pyörälle että mihinkä sitä oikein kommentois. :D

Vuodosta kyselleet
, minulla oli muutaman päivän ruskeaa vuotoa, käsittääkseni se ei ole välttämättä niin vaarallista kuin kirkas vuoto. Ja ilmeisesti kirkaskaan vuoto ei ole välttämättä vaarallista jos sitä ei tule kovin paljoa. Voimia vuodon kiusaamille, ei todella ole helppoa sitä jaksaa, huoli on ymmärrettävästi suuri. :hug:

Ylihuomenna myös minulla ultra (kipujen ja vuodon takia). Mies tulee ilmanmuuta mukaan. Perjantaina eka neuvola, jonne myös mies tulee mukaan. Neuvolasta oikein erityisesti toivoivat että molemmat menemme. =)

Jos nyt sen verran uskallan ajatella, niin melkein minulla saattaisi olla tyttö-olo. Ehkä johtuu siitä että salaa toivon pikku prinsessaa. Mutta sukupuolella ei todellakaan ole minulle väliä, kunhan vain saisi pienen terveenä syliin, olisi se valtavan suuri lahja.

Täällä väsymystä, tissikipua ja ajoittaista ruokahaluttomuutta. Onko muilla niin että välillä on ollut hirveä pahoinvointi ja sitten ei taas melkein mitään pahoinvointia? Mukavaahan se tavallaan on ettei ole kovin huono olo, mutta olen niin neuroottinen että heti pelästyn jos pahoinvointi helpottaa.

pööpötti ja masukki 7+1 :heart:
 
Viime viikolla on plussa testiin pärähtänyt, ja vähän nyt koitan tutkailla minkäslainen porukka täällä olis. 3 lasta on entuudesta, joista nuorin 2007 joulukuussa syntyny, eihän vaan sattuis ketään "joulun odottajaa 2007" olemaan täälläkin ;)
Laskettu aika osuu aikas lailla jouluaaton tienoille, laskin että aikaisintaan se on 22.12. ja viimeistään 27.12. Eli just siinä aattoillan tienoilla ja oon jo niin ajois asialla että toivon että mentäis yliajalle ja -10 vuoden puolella vasta syntyis. Vanhin lapsi on loppu vuoden poika ja valitettavasti nyt kouluikäisenä sen eron on huomannut mitä on alku vuodesta syntyneiden kanssa.

Johan taas rönsyili juttu, mut tällanen oon, omituinen höpöttäjä, joka ei kauheasti aina asioita jaksa kaunistella. Kelpaanko mukaanne?

Nyt luen vähän juttujanne ja koitan tutustua porukkaan mikä on aika hankalaa kun teitä on paljon ja tekstiä todella paljon. Mutta yritän ainakin.

:wave:

Maukkis ja joku olento viikot ?+?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeju81:
Nopeasti vain pyrähdän, palaan illemmalla paremmalla ajalla. Elikkäs aamulla soitin neuvolaan ja ensimmäinen aika olisi sitten 20.5., viikkoja silloin olisi jo 8+4. Hui!

Mietin, että josko kävisi sitä ennen varhaisultrassa, mutta tietääkö kukaan, mikä taho Vaasan suunnalla niitä tekee?
Mehiläinen...
 
Hurraa esikoisemme Emma tänään 10kk :heart:

Täällä on kova VÄSY ja KOKOAJAN on NÄLKÄ :kieh: ...Taidan mennä heti itsekkin unille kun Emman saan laitettua yöunille tunnin päästä.

Työasioista puhuitte, mä luulen että kun mun kesäloma on 11.6-1.7, niin jään siitä sit saikulle, kun puhuimme tänään mun pomon kanssa, ja hän oli sitä mieltä että, eipä tyyliin rv16, hypätä altaaseen pelastamaan jotain 100kiloista miestä pohjasta etc, kun uimavalvojan homma on hyvin monipuolista, ja ei koskaan tiedä mihin tilanteeseen joutuu.
Oma lääkärin kanssa tästä juttelen keskiviikkona kun hän soittaa klo10-11 aikaan.

mam-L voima:hug:
Tervetuloa uudet!

Edelleen haluisin että aika menis nopeampaa...
 
Mauahtavaa Tervetuloa ja onnea :flower: :flower:

Pisti silmään tuo juttu loppuvuodesta syntyneestä pojastasi ja kouluun menosta. Ite oon syntyny vuoden viimenen päivä ja minut ja kaksoissiskoni laitettiin kouluun vuotta myöhemmin kuin muut samana vuonna syntyneet. Ei huono päätös ollenkaan. Joten ei kai se nyt niin valtava ongelma ole, vaikka lapsi sattuisi loppuvuodesta syntymään? Vai oliko poika pakko laittaa sit jo sillon kouluun ettei ollu vaihtoehtoja? Meillä onneks vanhemmat sai päättää ja mentiin tosiaan vuotta myöhemmin. Olen ite vm -77 ja koulussa luokallani oli siis vm -78 syntyneitä.

Plaah, mulla on tylsää ku ukkeli on töissä. Ja tulis jo ens viikon tiistai!

 
Mama_L :hug:

Uusille tervetuloa mukaan!

Täällä onnistuin nukkumaan 4h tunnin päikkärit ja nyt vilkuilen kelloa, josko kohta saisi mennä jo sitten ihan nukkumaan. Ei ole unentarvetta pätkäkää tällä naisella :LOL:
Onneksi kaveri soitti kahville, niin ei mennyt koko ilta nukkuessa.

Kahvinjuonnista.. Nyt on alkanut kahvi taas maistua, mutta hyvin reilulla maidolla ja melkei kylmäähän se kahvi sitten jo on. Kotona en ole juonut, töissä vaan ja siellä ovat nyt tyytyväisempiä, ku kahvi o ruvennut taas maistumaa. Kummallista sakkia.

Onko kellään kokemusta body shopin kaakaovoista?
Minulle sitä suositeltiin tädin toimesta, että se voisi mahdollisesti ehkäistä raskausarpia. Toki niitä tulee, jos o tullakseen, mutta voihan sitä aina itse kuvitella. Mutta onhan sekin jo jotain, että iho pysyy kosteena, kun on sen verran rasvasta tavaraa, että ei tosi.

Mutta jos tämä valtaisi taas sohvan, menee ne vapaapäivät näinkin.
 
Loppuvuodesta syntymisestä. Yksi lapsistani on syntynyt vuoden viimeisenä päivänä, enkä millään tavalla pidä sitä huonona asiana. Minusta se on äärimmäisen juhlava syntymäpäivä. Ja jos koulutaipaleen alkaessa lapsi on jotenkin ikäisiään jäljessä, niin silloin harkitsemme tuota koulun aloittamisen lykkäämistä vuodella.

Tähän vielä, että yksi lapsistani on puolestaan syntynyt helmikuussa. Hän on taidollisesti hyvinkin pitkällä kehityksessään, samoin koossa (luokkansa pisimpiä), mutta ryhmässä toimiminen ja muu sellainen on aivan kuin muillakin. Hän ei siis ole muita edellä, vaikka alkuvuoden lapsi onkin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pööpötti:
Täällä väsymystä, tissikipua ja ajoittaista ruokahaluttomuutta. Onko muilla niin että välillä on ollut hirveä pahoinvointi ja sitten ei taas melkein mitään pahoinvointia? Mukavaahan se tavallaan on ettei ole kovin huono olo, mutta olen niin neuroottinen että heti pelästyn jos pahoinvointi helpottaa.


:wave: täällä on just tollasta aaltoilevaa pahoinvointia.. on hyviä päiviä jolloin en yöki enkä oksenna ja on huonoja päiviä jollon yökin ja oksennan aamusta iltaan. Joskus syöminen auttaa pahaan oloon ja joskus syöminen vaan pahentaa oloa. Joskus paha olo tulee jo aamusta ja joskus vasta illasta, niin kun tänään... :x Ja kaikki oireet muutenkin tulee ja menee miten sattuu! Paitsi se että kaikki hajut on hirveen voimakkaita ja pahoja ja sen takia tekee mieli siivota ja jynssätä koko ajan!! :D
 
Mama_L :hug: voimia

Kyllä oli tullut aamupäivän jälkeen tekstiä :eek:
Kiitos vastanneille! Soitin töiden jälkeen Mehiläiseen ja ne kyllä niitä ultria tekee, mutta hinta oli sen verran korkeahko että luulen sen kuitenkin jäävän meiltä väliin. Kai mä jaksan vielä 4 viikkoa odottaa :whistle:

Tyttöolo on täällä ja aika vahvana. Meidän kummankin suvussa on lapset joko tai ja epäilen, että sama jatkuu tässäkin.

Tervetuloa uudet :wave:
 
ralli
No olipas paljon tekstiä, hauskaa näitä on lukea. Huomaa, ettei ole jonkun ajatuksen kanssa yksin.

Nyt 5+4. Olo ok. Minimaalista ällöilyä jos pitkä väli syömisessä. Tissit aristaa ja helposti viluttaa edelleen. Esikon kanssa varsinainen oksetus starttasi muistaakseni viikolla 8. Sitäköhän tässä nyt käyn kyttäämään :D että saisin itseni vakuuttuneemmaksi että istukka toimii ja masussa on elämätä ja vielä oikeassa kohdassa? Voe näitä piinaviikkoja!
 
Mäkin oon miettinyt tuota että oisko hyvä syntyä ihan loppuvuodesta vai pitäiskö toivoa että menis yli 10 vuoden puolelle. Mutta tuo kouluhommakin on niin yksilöllistä, ei se automaattisesti tarkoita että jos on syntynyt loppuvuodesta että olisi heikompi kuin alkuvuonna syntyneet. Toki jos näyttää että lapsi ei kehitykseltään ole vielä kouluvalmis niin ehdottomasti koulunaloitusta siirretään vuodella. Itse kun opettajaksi opiskelen niin on nähnyt sen mitä "hyötyä" siitäkin on kun ekaluokalle laitetaan lapsi joka ei ole alkuunkaan koulukypsä. Lapsi tylsistyy eikä opi mitään, kun ei pysy perässä eikä kykene keskittymään, opettajan työmäärä kasvaa kun pitää eriyttää ja olla koko ajan tukemassa ja se on toisilta luokkatovereilta pois. Lapsilla muutenkin tosi paljon yksilöllisiä heittoja. Esim. mun pojan hoitopaikassa on poikaa vuotta vanhempi poika, joka on aika samalla tasolla mun pojan kans. Kasvussa ja puheessa ja muussakin. Tosin eihän pari kolme vuotiaita kannata vielä verrata, kun kerkiää vielä niin paljon kehittyä ennen koulun alkua. Mut onhan se tavallaan että jos ihan loppuvuodesta syntyy niin tavallaan "menettää" se vuoden lapsuutta jos vertaa tammikuussa syntyneisiin, kun koulutaival alkaa kuitenkin samaan aikaan. Mut kyllä mä toivon että tämä lapsi syntyy ajallaan tämän vuoden puolella. Ehkä siksikin että mun serkku vaimoineen odottaa kans lasta ja heillä la lokakuussa. Saisivat sitten pikkuserkukset aloittaa koulutiensä yhdessä ja kun vielä samalla sivukylälläkin asutaan parin kilsan etäisyydellä niin samalla koulutaksillakin aikanaan saavat matkata. Tää on tosi pieni kylä ja kaverit harvassa. Mun esikoisen kans on onneksi kans 2 samanikäistä pikkuserkkua. Voivat sitten toistensa puolia koulussa pitää.

Täällä meidän pikkukylässä syntyvyys on tosi alhaista n. kymmenkunta lasta per vuosi on syntynyt. Huonoimpina vuosina syntyi vain 2-3. Tälle vuodelle syntyviä ois jo n.15, joten noususuhdanne onneksi meneillään! Mä veikkaan että ensi vuodesta tulee taas hiljasempi niin senkin vuoksi tavallaan toivon että tää meijän nassikka kerkiäis tähän 09 porukkaan.

Sanle
 
Voi Mama-L, koitahan jaksaa :hug:

Koivunkäpy, mä lopetin tupakoinnin kokonaan 2 päivää plussauksen jälkeen. Pelkällä tahdonvoimalla eteenpäin mennään.. Siitä on nyt kohta 4 viikkoa ja vieläkin tekee ajoittain mieli, mutta paljon on helpottanut! Googleta tupakan haittavaikutuksia sikiölle tai jotain, niin ei varmasti tee mieli polttaa! Zemppiä!!!

Mä jouduin siirtää neuvolaa viikolla eteenpäin työvuorojen takia. Eli se on vasta 2 vkon päästä ja silloin pitäis viikkoja olla jo 10+ :)
 
mama-l :hug: jaksamisia..

hassua,helmikuussa kun plussasin,siitä päivästä saakka pelkäsin joka päivä koko ajan keskenmenoa,ja se sitten tulikin.nyt ei ole pyörinyt päässä ollenkaan ja on aivan ylionnellinen olo koko ajan :heart: voikohan keskenmenokin jotenkin tavallaan alitajunnassa olla,ennenkuin se edes on tapahtunut??

tänään oli rankka päivä,esikoisen kanssa oltiin sairaalassa allergia testeissä koko päivä,jalat on tosi kipeet |O pakko päästä pian nukkumaan,väsyttää niiiiin kovin!

mulla on tissit tosi kipeet,auts!välillä kova nälkä,sitten taas tulee stoppi ja oksettaa..
mulla on jo suhteellisen kookas maha,mahdankohan kauaa enää pystyä piilottelemaan,olen melko kapea,ja juuri laihduttelin 10 kilon taakan pois ja sain litteen masun,nyt on kauhee pömppö :heart: tänäänkin äidin luona olin takki päällä kun epähuomioissani olin tiukan paidan päälle laittanu :LOL: arveltiin äitienpäivä kortteihin kirjoittaa toivottajaksi meidät 3 ja JouluTonttu :heart: sen pidemmälle ei tätä raskautta voi piilottaa!!
 
Mama-L:lle kirjoittelin tuonne kerhoon.

Mulla vaihtelee kanssa kuvotukset sellaisesta melkein-oksentaa-tilasta ihan oireettomaan. Nyt kun syön vähintään parin tunnin välein niin vähemmän oksettaa. Oireiden vaihteluthan on ihan normaaleja, mutta jotenkin tietty huolestuttaa, jos on oireettomampaa. Muistelen että viimeksi pahimmat oireet oli jotain viikolla 7.

Np-ultrasta ei vielä tietoa, eikä edes ekasta neuvolasta. Esikoinen saa rokotuksen ensi viikolla niin ajattelin samalla varailla neuvola-aikaa. Toivottavasti se ultra on ennen kesäkuun alkua, kun me lähdetään 6.6. kolmeksi viikoksi ulkomaille reissuun.
 
Tervetuloa uuet! :flower:

Tässä on alkanut sellanen kohoava stressi perjantaiaamun ultrasta... miten ihmeessä mä jaksan sinne asti oottaa :eek: Saa ainakin selvyyden ja kunnon lääkärin mielipiteen mun työstä ja tämän raskauden etenemisestä.

Kauhein pelko just nyt on se, että me ei päästäkään joulukuussa TAYSiin synnyttään vaan kaikki päätyy perjantaina :'( Niin kovasti odotettu ja yritetty vauva tämä on..

Suuren huolen painama JM+ Pumba 7+1
 
:'( mä en jaksa. poika herätti yöllä 00, 03 ukko nous 4.30 ja poika päätti että ois aamu 5.30, onneks suostu viereen tulee pötköttelee ja nukahtamaan siihe toviksi, tyttö herätti 1 aikaan kun raukalla oli pahamieli muurahaisten takia. ja sitten tuolla väleissä halailin ämpäriä parikertaa, mitään ei tullu kylläkään. :$ Olo on ku ois vuosituhannen krapula, tekis mieli soittaa töihin et en tule. :ashamed:
 
huomenta!
alkaa kauhistuttaa nuo muutamien puheet aiemmista raskauksista ja keskenmenoista, siis kun alusta asti on pyöriny mielessä km ja se sit on tullut... :eek: itellä kokoajan pelottaa km, niin nyt sit jotenki tuntuu että en saa tätä nyyttiä syliini kun joillekki on tollalailla käynyt. mut toisaalta.. eikö oo ihan normaalia pelätä näin alussa :ashamed: en tiiä, mut vähän huolestunein mielin mukana ollaan..

eipä tässä muuta,pitää koittaa saaha fiilikset taas nousemaan ja jättää toisille tapahtuneet jutut sivuun ajatuksista etten suotta stressais.. :ashamed:

Upp3 ja masukki 6+5 sekä poju 8kk

 
Täällä vuotaa... :| Aamulla vessakäynnin yhteydessä tuli hieman vaaleanpunertavaa verta, ei kuitenkaan kirkasta. En tiiä oisko sit voinu olla joku pintaverisuoni joka katkes limakalvolta kun vatsa on ollut tosi kovalla ja on saanut ihan pinnistellä että on saanut tyhjennettyä. Eka raskaudessa tuttu oire, eli peräpukamat nostaa jo nyt päätään. Yöllä näin kyllä unta että rupesin vuotamaan verta että näinköhän se asia ois tosiaan alitajunnassa jo etukäteen. No toivotaan että ei enää vuotais.

Sanle
 
Minusta se on kanssa hyvin yksilöllistä onko haittaa että syntyy loppuvuodesta. Minun mielestäni joulukuu on aivan ihana syntymäkuukausi mutta mies paukautti heti että olisi tammikuu ollut parempi. Kuulemma saa sitten ajokortin viimeisenä |O Miehet on niin käytännöllisiä.

Meillä on kaksi tyttöä ja kyllä minä vielä toivon sitä yhtä! Näyttää ehkä siltä että nyt lähdimme vielä kerran yrittämään tuota poikaa mutta kummatkin haaveilemme vielä yhdestä tytöstä :heart: En osaa edes ajatella että saisin pojan kun ei sitä ole kuulunut tähänkään asti. Mutta kaikkihan on tietenkin mahdollista ja molemmat sukupuolet tervetulleita.

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://md.lilypie.com/xou8p3/.png[/img][/url]
 
Huomenta!

oliskos tilaa vielä, ainakin yhdelle....

Täällä olis yksi ihan alku taipaleella odottava, vasta eilen piirrustui testiin selvääkin selvempi plussa.
Lasta aloimme yrittämään 7/07 ja pitkän harkinnan jälkeen soitimme tutkimuksiin itsemme n.2kk sitten. Miehellä olis nyt ens maanantaina se kauan puhuttu ja vielä kauemmin odotettu lääkäri, mutta masussa onkin jo pieni papu! Oli kyllä ihmeellinen ihme että näin kävi ja justiinsa nyt....:D

Tänä aamuna tein vielä uuden testin, apteekin omalla ja kyllä sekin selvä plussa oli.
Ainoa mikä huolestuttaa on nää oireet. Mahassa juilii väliin, ihan kun menkat alkaisi... välistä tuntuu oikein että housuihin lorahtaakin jotain, muttei sitten tulekkaan.... niin, ja rinnat. Ne on arat. Siinä mun oireeni kai olikin ( vielä ).... jotenkin vaan tuntuu että kun ei oireitakaan ole, niin onkohan tää tottakaan... vaikka tiedän että monilla raskaus on hyvinkin oireeton ja siitä pitäis nauttiakin, mutta kun ei oikein osaa eikä pysty kun ei tiedä vielä paljonkaan ja ei olla edes vielä varmoja millainen mato tuonne masuun meni..:D Odottelen niin kovin ultraa.....

Neuvola on vasta 12.5 ja siellä sitten tarkempia tietoja. Se nyt kuitenkin on tiedossa että LA menee joulukuulle..:)

Mitäs muuta, olen 20 kieppeillä, esikoista odotettaan tulevaksi. LA ei vielä ole tiedossa.
 
Jättisuuret onnittelut plussista ja tervetuloa uudet! :heart: :flower:

Täällä pahoinvointi pahentunu vaan ympärivuorokautiseksi... :x Tänään 12.30 on eka neuvola! :D Jännittää! Onneks on töistä tämä päivä vapaata niin saa rauhassa jännäillä!



Delfis ja pikkudee 8+0 POKS! :heart:
 

Yhteistyössä