***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Ai niin :D Tyttö silitteli toissapäivänä mahaansa ja nosti paitaa sanoen " miullaki taitaa olla kyllä vauva mahassa" Mie kysyin että ihan totta?! " Taisin huijata, se olikin vaan pieru" tyttö vastasi :LOL: :LOL:
 
Mama-L :hug:

Nyt on sitten varattu jo eka ultra, toukokuun lopulle. Odotan innolla, että pääsis kurkkaamaan sisälle, onko siellä tosiaan joku. Te jotka olette jo ultrassa käyneet niin millä viikolla olitte ja säkyikö sydän silloin jo?

ON: huonoa oloa edelleen ja huimausta aamuisin. Kovin itkuherkkä olen edelleen ja väsynyt. Iltaisin huono olo helpottaa niin silloin on koko ajan nälkä. Töihin pitäis raahautua hetken päästä mutta kiinnostusta ei ole hiukkaakaan.

Vauva- 10 ja tonttu 5+2


 
Töistä ihan pikaseen. mä tahdon nukkumaan |O ultrassa ei näkynyt kuin ruskuaispussi joka vastaa viikkoja, luottavaisin mielin tosin että elämää sinne tulee. tänään siis 5+6. hemmetin neuvolantäti ku näin aikaiseen laitto ultran. :snotty:

tupakoinnista, oon saanu puotettua savukkeiden määrän jo puoleen. :)

Mama-L kovasti jaksamista teille! ja kuten sanoit, ennemmin nyt kuin muutaman viikon/kuukausien päästä. :/
 
ralli
Mama-L: Voi surkeuksien surkeus! Me kaikki varmaan ymmärrämme surusi :hug: , ei tunnu reilulta. Voimia ja toivoa sinne teidän perheeseen! Joskus kaikki on vaan jostain ihan pienestä tuntemattomasta syystä kiinni, älä itseäsi syytä. Tuonne masuun kun ei näe niin ei pysty yhtään ymmärtämään mistä kaikki johtuu. Ei tässä oikein löydä sopivia sanoja... :hug:
 
Mama-L :hug: :'(

Minä kävin varhaisultrassa 5+9 ja syke näkyi. Mutta tämä on kovin yksilöllistä milloin näkyy. Lääkäreiden mukaan kai pitäisi alkaa näkyä 6+ viikolla. Jotain tällaista olen lukenut.

Meilläkin on uusi tilanne kun esikoinen (3v) on alkanut kysellä kysymyksiä joihin emme oikein osaa vastata! "Mistä se vauva sitten tulee ulos?" oli tiukin :LOL: Mietittyäni vuorokauden päätin sanoa että vauvalla on oma aukko josta se sitten tulee ulos kun haluaa. "Missä se aukko on?" oli luonnollinen jatkokysymys. Tähän en ole vielä vastannut, mitäköhän voisi sanoa. Totuus on tietty paras mutta toisaalta en halua alkaa yksityiskohtaisemmin jatkamaan tästä asiasta :p Miten voisi selittää tämän asian ilman että joutuu hankaliin tilanteisiin?
Ja kampaajareissu taisi olla vikatikki. Aloin pyörtyä siinä pallilla, ihan sekunneissa tuli huimaus, pahaolo ja sitten maailma alkoi mennä ympäri. Sanoin että nyt on mun mentävä aineet päässä veskiin ja siellä sitten pää alaspäin lattialle. Huimausta on mulla ollut ennenkin raskauksissa mutta tämä tuli ihan yllättäen.

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://md.lilypie.com/xou8p3/.png[/img][/url]
 
Nopeasti vain pyrähdän, palaan illemmalla paremmalla ajalla. Elikkäs aamulla soitin neuvolaan ja ensimmäinen aika olisi sitten 20.5., viikkoja silloin olisi jo 8+4. Hui!

Mietin, että josko kävisi sitä ennen varhaisultrassa, mutta tietääkö kukaan, mikä taho Vaasan suunnalla niitä tekee?
 
Eiköhän kaikki yksityiset tee varhaisultria? Luulisi siellä Vaasassa olevan Diacor, Mehiläinen tms.

Ehkäpä joku vaasalainen osaa vastata paremmin =)

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://md.lilypie.com/xou8p3/.png[/img][/url]
 
Päivää :)

Täällä on nyt reissusta palattu ja olihan se niin mukavaa vaihtelua tähän normi arkeen :)

Pahoinvointi lisäänty eilisestä lähtien huomattavasti,koko ajan on tunne,että pitäs oksentaa,mutta sitten toisaalta tuntuu,että ois nälkä,mutta sitten kun syö tulee vielä kauheempi olo;)

Onkos täällä tulle kenelläkään minkäänlaista vuotoa?
En nyt jaksanu vielä lukea noita kaikkia sivuja läpi,kun niitä on tullu aika reilusti tänä aikana :)
Niin kun mulla tuli perjantaina tosi vaaleen ruskeeta vuotoa,kerran hiukan enemmän ja sitten muutamia kertoja tosi niukasti,mutta siihen se sitten loppui.
Mutta ei mitään tietoa,että mitähän toi sitten oli?
Soitan kyllä neuvolaankin,että ei tarvii miettiä turhaan,mutta vielä ei ole soittoaika.

 
Plussaonnittelut uusille ja Mama-L :hug:

Soittelin tänään neuvolaan, että olis jotain odotettavaa sitten.. :D Eka neuvola on tiistaina 5.5. ja sillon siis rv 8+5. Np-ultra varattiin myös ja se on 22.5. rv 11+1. Mille viikoille muilla osuus tuo np-ultra?

Asuttaispa vielä keskustassa niin olis vielä se tosi mukava neuvolantäti mikä oli esikonkin aikaan.. :heart: nyt kun soitin niin oli vissiin joku aika nuori terkka ja kuulosti jo puhelimessa tylyltä. Muistan kun esikoisesta soitin ekan kerran neuvolaan niin ensimmäisenä onniteltiin. Nyt sanottiin että "jaahas".. :D

Oireista: aaltoilevaa pahoinvointia ja väsymystä. Kaikki hajut voimistuneet ja koko ajan jossain haisee mun mielestä pahalle. Mielialanvaihteluita myös.. :)

6+4
 
Sainkin jo selvitettyä asian.
Sanoi neuvolasta,että ei ole mitään huolta jos ei tule menkkamaista runsasta vuotoa.
Eli täytyy nyt vaan yrittää jatkaa normaalisti pikkuisen odottamista :)
ja toivoa että kaikki menee hyvin!
 
eve85 - mulla on eka neuvola 27.4. ja nt-ultra samana päivä kuin sulla, eli 22.5. Silloin ollaan rv 11+2. Samoissa mennään =)

Mama-L :hug:

ON: huono olo jatkuu. Huimaa ja välillä nipistelee masua. Tissit ei tykkää yhtään, jos suihkussa ollessa vesisuihku osuu niihin. Suihkussa saa siis varoa oikein urakalla :LOL:


 
Pahoittelut MamaL:lle :hug:

Sain tänään palautettua viimesen esseen kandintutkintoa varten. Opiskelen vielä opettajaksi ja kesän aikana pitäs vielä gradua vääntää että sais maisterinpaperitkin joskus ulos.

Aamulla oli miehen kans puhetta tulevan vauvan sukupuolesta. Kysyin mieheltä kumpaa veikkaa ja eihän se suostunut mitään sanomaan. Mua välillä niin ärsyttää kun se on niin järkevä, niin järkevä ettei ikinä voi lähteä mielikuvilla leikkimään. Sano sitten että jospa se ois tyttö niin saadaan mammallekin lapsi...öhöm eikö mulla jo yks oo muutenkin... Sit se vaan jatko että tytöstä minä kumminkin haaveilen. Itseasiassa mulla on hienoinen toive että tää toinenkin ois poika. Ekassa raskaudessa mulla oli koko ajan tosi vahva poika olo ja poikahan se oli ja nyt jotenkin tän toisenkin ajattelen pojaksi. OIshan se isompana kiva kun ois veljekset suht pienellä ikäerolla ja oishan tuota säilössä melko monta laatikollista vähän pidettyjä poikien vaatteita että sen puolesta passais oikein hyvin että poika ois. Ja tuo esikko on niin ihana että mielelläni otan vaikka viisi samanlaista pojan veijaria. En tiiä oonko jotenkin epänormaali nainen kun en sitä tyttöä "kaipaa". Toki haluaisin että minulla jonain päivänä ois molempia "laatuja" ja tyttö vauvan oikein mielelläni haluaisin. Mutta tämä ei todennäköisesti kuitenkaan vielä oo meidän viimeinen lapsi, joten sen puolesta vielä kerkee sekä tyttöjä että poikia tulemaan. En tiiä johtuuko se sit vaan siitä että tän vauvan ajattelee automaattisesti jotenkin samanlaiseksi kuin tuon esikoisen niin siks sen mieltää pojaksi. No mut ainakin rakenneultraan asti saadaan tätä asiaa pohtia ellei pitempäänkin. Mites muilla onko tyttö- tai poikaoloja/-toiveita

Kävin eilen tanssimassa, tai siis semmosella yksintanssitunnilla missä mentiin salsaa. Hieman on pohkeet hellänä ja kyljet kipeenä. Harmi vaan että se nyt loppu tältä keväältä ja syksyllä sitä on liian tuhdissa kunnossa (toivottavasti) jatkamaan. Nyt ei oo oikein mitään harrastusta. Naisporukka kyllä houkutteli lentopalloa pelaamaan, mut en tiiä kuinka kauan sitäkään tohtis harrastaa ennen ku rupee pelottaa että jos kaatuu ja mahalleen lentää pallon perässä. Jotain liikunta-aktiviteettia pitäs kyllä kehittää kun tuo ruokahalukin tuntuu jo kasvaneen ihan huimiin määriin.

Sanle 4+4
 
Sanle, mä toisaalta toivon että tää tulokas? ois poika, tytön kanssa näille tulee ikäeroo 7v, mulla ja siskolla on 6v ikäeroa ja se on aivan liikaa. Mulla pääs ultrassa poikaa odottaessa liki kirosana kun sano että poika tuloo, meillä kun oli liki kaikki vauvanvaatteet kaikkee muuta ku pojalle sopivia :LOL: no, onneks yhdeltä kaverilta saatiin vähän pojan vaatteita.
 
Mama-L:lle isot pahoittelut ja :hug: :hug:

Vielä ei ole ilmestynyt tyttö- tai poikaoloja, mutta kolmevuotias kummityttöni ilmoitti meillä kyläillessään, että haluaisi minun saavan tyttövauvan "koska ne on paljon rauhallisempia kuin pojat" :LOL: Tiedä häntä? :D

Olo on täällä hyvä! Kahvinjuonnista sen verran, että olen juonut aamukahvit aivan normaalisti. Opiskelen itsenäisesti, joten en kovin usein lähde kotoa minnekään. Sen myötä kahvinjuontikin on aika vähäistä. Työt aloittaessani tilanne varmastikin muuttuu.
 
Onnea uusille :)

Tää menee sitten perjantaina varhaseen ultraan yksityiselle... ukko pakottaa ja omankin mielenterveyden vuoksi.Kamalia mahakipuja tullut töiden jälkeen ja aikana tänään.Pisti miettimään onko kaikki kumminkaan ok jos tämä nyt riskiraskaus on :(

Koivunkäpy Mä lopetin tupakoinnin oviksen jälkeen. Sillon tuli kerralla kunnon oksetus tupakkeja kohtaan ja sanoin ukollekin, että saa muuten mennä mieluusti kymmenen metriä ovesta ulos poltteleen. En siedä yhtään tupakinhajua :x
Onnea lopetukselle! :) Pikku hiljaa hyvä tulee
 
voi ku menis äkkiä toi kaks viikkoa niin pääsis sinne ekaan neuvolakäyntiin....
tänään on ollu taas ihan sellainen olo että tuolla mahassa ei varmaan ole ketään ku ei ole mitään tuntemuksia..... masentaa vaan....
 
nina82 Esikosta mulla alko selkeet oireet vasta rv 8-9, että kerkee ne vielä tulla. Toisaalta esikosta myös loppui kaikki oireet yhdessä yössä joskus rv 11+ ja sen jälkeen oli vaan tosi satunnaisesti jotain pientä.. sillon luulin kans et eihän siellä mitään voi olla kun niin äkisti loppui, mutta terve poika syntyi kumminkin ihan ajallaan :)

Mulla ei oo vielä oikeen mitään oloa tästä kakkosesta. Esikosta oli kans vahva poikaolo koko ajan.. saas nähä koska tästä tulis jonkunlainen olo.. :) kumpi vaan on tervetullu!
 
Pakko päästä jonnekkin tuulettelemaan tätä plussaa :D
eli niin onnellinen on tilanne, että jouluvauvaa (25.12) odotellaan.Olo on vielä kovin epäuskonen.. Olen siis 27v, perheeseen kuuluu vilkas pieni poika (11/08) ja mies. Tuota ensimmäistä tehtiin niin pitkään, että tuntuu uskomattomalta että toinen ois näin helposti tärpänny.Työpäivä onkin sujunu tänään vaaleansinisiä ja -punaisia ajatuksia aatellen :)
 
onnea KriBe Miekii tulin tänään tänne ku eilen plussasin :heart:
Mie laskin lasketun ajan uusiks oletetun oviksen eikä viime menkkojen mukaan ni sain lasketuks ajaksi 27.12
Työkaverit on tosiaan tänää ihmetelly et mitä sie virnuilet... :saint:
 
Heippa kaikki!

Mama-L suuren suuret pahoittelut menetyksestänne! Voimia kovasti toivotan sinulle! :hug:

Elikkäs minulta taitaapi puuttua hiukan tietoja listasta. Olen siis 24-vuotias ja toinen raskaus on meneillään, mutta ensimmäinen raskaus meni kesken. Ehkä tuohon listaan voi laittaa, että esikoista odottelen, vaikka itse ajattelen, että toinen lapsukainen on kohdussani kasvamassa...vaikeita nämä jutut...

Raksausviikkoja on tänään 5+4.

Meitä näytti olevan aika monta, joilla samoihin aikoihin LA...kiva juttu, voidaan jakaa tuntemuksiamme. Täällä on niin ahkeria kirjoittajia, että putosin täysin kelkasta, kun olin kaksi päivää poissa tietsikalta, mutta yritän pysyä remmissä mukana... =) Kiva että meitä on näin paljon!
 
Voi kääk, että tänne on tullu paljon tekstiä päivän aikana. En jaksanu ihan loppuun asti lukea, oon niin RättiPoikkiVäsynyNaatti. Ensin töissä 6-14, siitä suoraan sinkosin onnittelemaan anoppi-kokelasta, ku sillä on tänään synttärit. No sain itteni ja masuasukin ruokittua samalla. Samaa hyvää ruokaa kuin eilenki :) Sit piti vielä äkkiä tulla käymään kotona ja tehdä laput liittoon, ett sain ne tänään laitettua postiin. Jos vaikka joskus sais rahaa.

Surullisia uutisiaki täällä on ollu Mama-L :hug: :hug:

Joku kyseli kahvin juonnista. Ite oon tänään juonu kaks kuppia. MUlla taitaa maksimi määrä olla neljä kuppia, mutt nyt yritän tietosesti juoda paljon vähemmän. Onneks en oo kamalan riippuvainen siitä, niin hyvin pystyy vähentämään.

Ja joku siitä ruskeesta tuhrustaki kyseli. Mulla oli viikko sitten 1-2 tosi vähästä. Sillon täälläki panikoin sitä, mutta kaikki lohdutteli, että se on normaalia. Sen jälkeen sitä ei ole ollutkaan :)

Ai niin. Selvisin tänäänki töissä kunnialla. Vieläkään ei tarttenu kieltäytyä tarkastushommista, kun niitä ei edes ehdotettu. Hyvä juttu! Toivottavasti koko viikko menis yhtä putkeen. Olis ainaki taas yks armonviikko lisää ja enemmän "turvallisilla vesillä" tän pienen kans. Niin ja teki muute tiukkaa viimesellä tauolla syödä jogurtti. Tuli vaa sellanen stoppi ettei mee alas ja vähä ällö olo, mutt pakko minun oli se väkisin syödä. Vähän olis muuten työkaverit alkanu ihmettelee. Loput kaks tuntia tiesin sit syöneeni sen. Oli oikeesti ihan vähän sellanen äklötys.

Nyt on sellanen olo, että jotai jäi kirjottamatta, mutt liekkö tärkeää ja väsymyksen piikkiin laitan. Nyt rojahdan sohvalle kattelemaan Emmerdalea.

JK ja Lilli <--- ukkeli eilen tuli töistä ja kyseli, että mitäs muru ja lilli :D (muistaakseni meni noin)

P.s. Vähän oon kade teille, jotka ootte saanu jo ultra-aikoja sun muita. Minun piina edelleen jatkuu sinne viikon päähän. Sillon selviää sit kaikki ja menossa jo rv 8+6. Näköjään toi käytäntö vaihtelee ihan mielettömästi paikkakunnittain.

AI NIIN! Tervetuloa uudet :flower: :flower:

 

Yhteistyössä