***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Jospa minäkin nyt sitten rohkaisen hurjan luontoni ja hyppään sakkiinne... Testiin piirtyi selkeä plussa kun vihdoinkin uskalsin viikonloppuna testata. Olen 27 v. ensimmäistä odotellaan, takana KM 08/08. Nyt nettilaskureiden mukaan LA ois 13.12. mutta kun toi kierto on ollu jnkv. pidempi, niin ite laskin et se ois paremminki 22.12. Mutta eiköhän tuo aikanaan tarkennu jos niin pitkälle päästään tällä kertaa.

Pahoittelut kaikille vauvansa menettäneille, ja epätietoisuudessa eläville... :hug:
 
Nyt on ollut sit vatta kipee pari päivää ja välil tulee voimakkaita vihlasuja. Rv nyt 7
Tänään alkoi sit vuoto :( Soitin neuvolaan ja kysyin että onko tämä nyt kesken, mutta sieltä pyydettiin olemaan maltillisia. Vatsakivut ja vuoto kun ei muka aina tarkoita että menee kesken, vaan voi olla ihan hormonaalisia juttuja.
Tein tänään sit vielä uudemman kerran testin ja kyllä siihen kaksi viivaa heti piirtyi ikkunaan.
Vatsa turvonnut viikon aikana ihan mahottomaksi ja työhousut ei mahdu enään kiinni.
Tuo vatsan turpoaminen jo laittoi hälytys kellot soimaan, eli onko nyt jotakin vialla kun aikasemmissa raskauksissa ei vatsa tällain turvonnut alkumetreillä.
No, aikaa en neuvolaan vielä varannut, vaan odottelen ja odottelen miksi tämä nyt kehkeytyy. Ajattelin että jos siinä viikoilla 12-13 menis neuvolaan. En halua alkuraskauden ultraan, vaan toivon sit pääseväni myöhemmin katsastamaan asukkia.
Mutta nyt siis mennään hetki kerrallaan ja toivotaan hartaasti että saan pitää asukin vatsassa. :) Voimia teille joiden raskaus on keskeytynyt :hug:

 
Olipa täällä surullisia ultrauutisia. Itsekin oli pakko varata aika 6.5. vaikkei millään olisi rahaa, kun tuntuu, ettei sittenkään jaksa odottaa. Mitenköhän esim. meidän vanhemmat on selvinneet kun ei ole mitään ultria ollut.

Laskin muuten uudestaan että la olisikin 22.12., mutta katsotaan nyt vielä mitä neuvolan laskurit ja nuo ultrat sanoo.

Väsyttää vaan, tyttö antoi viime yönä nukkua peräti 9 tuntia vain kahdella herätyksellä, mutta silti nukuin tunnin päivällä ja vieläkin on ihan veltto olo.

Bellona 5+3 (niin siis olin ollut koko ajan päivän etuajassa)

---

Puhin kumppanit vielä: kannattaa mennä vähän aikaisemmin neuvolaan. Muistelen että jos ei ole käynyt siellä ekan kolmen kuukauden aikana niin ei ole oikeutettu äitiysavustukseen.
 
Iso :hug: kaikille murheellisille ja jaksamista!
Mä en meinaa pysyä näissä teksteissä perässä, kun vaan iltaisin pääsen koneelle. Ja siinä vaiheessa on aivotoiminta jo niin nollassa että lukemisesta vielä selviytyy, mutta kirjottaminen ja kommentointi..
JK Voin kertoa, että täältä ilmottautuu toinen "lyllerö" Pituutta on 162 mutta painoa 75.Oon aina ollut tämmönen teepannun muotonen, eikä edellinen raskaus muuttanut tilannetta mihinkään suuntaan. Ja varmaan tulee neuvolassa satikutia :kieh: Toisaalta olen kyllä samaa mieltä kuin joku (sori kun en muista kuka..) joka totesi ettei painolla ja raskaudella ole tekemistä toistensa kanssa!
).( ei mitään oireita vieläkään.. Oonkin miettiny marssivani yksityiselle ultraan ennen äitienpäivää ihan oman mielenrauhan takia.Ei nuo kolme plussatestiä oo mua onnistunut vieläkään vakuuttamaan täysin tästä joulutontusta!
Mukavaa iltaa kaikille!
KriBe 4+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
JM, siis vastasi ruskuaispussi viikkoja vai ei vastannut? ja vielä ei luovuta toivosta! meillä tytöstä siirty la ultrassa liki 2vk menkkoihin verrattuna.
Koko ruskuaispussia ei näkynyt ja koko vastasi viikkoa nuorempaa. olen nyt vaan sijottunut ajatukseen et meille ei suoda vauvaa vielä (kään). Parempi mennä taka-alalle
 
JM: Älä heitä vielä pyyhettä kehään tai kirvestä kaivoon tai muitakaan työkaluja mihinkään!

Vaunuista: Miekii aattelin niitä Ora Taiga -kärryjä, varsinkin se terrakotta kiinnostaa värinä

Painosta
: Juu täällä on myöskin eräs ei niin hoikka, mie oon rintava, reitevä ja persevä savolaenen ja minkäs sille voi. Ihan aeto savolaenen persjalakanen. Suunnilleen 155cm ja painoa yli 70. Ja todellakin, ei kuulu raskauteen millään lailla.

Omasta navasta: Noh, mikäs tässä ollessa, rinnat on kipeät ja väsyttää ihan tautisesti koko ajan, kehtuuttaa ja mikään ei kiinnosta ja on nälkä muttei tee mitään mieli ja sillon kun tekis jotain mieli niin ällöttää eikä voi syödä. Yöllä en saa nukuttua kun selkä on kipeä ja uneksuttaa mitä ihmeellisempiä juttuja ja mitähän vielä... No siltikään en vieläkään usko että mitään vauvaa missään kasvaa. Neuvola on maanantaina ja kuulemma lääkäriaika varataan sit melkein heti perään ja lääkäri sit tekee ultrauksenkin joten näkyy sit onko vauvaa ja missä kohtaa.

Tsemppiä kaikille kaikenlaisten oireitten kanssa!
 
tulipahan käytyä pieni iltalenkki teki kyllä hyvää haukata raitista ilmaa :) mutta kyllä tunsi mahass jos yritti liian kovaa kävellä..... toivon kaikille oikein paljon jaksamista ja ollaan toistemme tukena niin hyvinä kuin huonoina päivinä :hug:
 
JM, piti ihan luntata, tytön aikaan la siirty 11 päivää, tosin jos ois eka la pidetty niin ois menny 3 päivää yli :whistle: Eli näillä viikoillahan sielä ei ois näkyny ei sit yhtään mitään.

Raparperitaivas, saapiko kyssyy mistee päin savvoo, ite asuin joskus lähelläkin savon rajaa, nyt vähän etempänä höytiäisen kupeessa..
 
Tervetuloa uusille :flower:

Pahoittelut vauvansa menettäneille ja vaikeuksien kanssa kamppaileville :( On todella ikävää lukea kamalia juttuja, kun ei voi oikein mitenkään auttaa.

Oletteko oikeasti sitä mieltä, että on hyvä saada kaikki mahdollinen raskauteen liittyvä tieto itselleen? Minua välillä jopa ahdistaa joka tuutista tulviva info :eek:

Ja tärkeään aiheeseen eli liikuntaan, jota täällä jo sivuttiinkin! Rakastan kaikenlaista liikuntaa, ja nyt tuntuu siltä, että kaikessa on jotain väärää liittyen raskauteen. Huh huh! Käyttekö esim. Les Mills -tunneilla? Onko niissä jotain kiellettyä, esim. BodyStep? Pumpista en kyllä hevillä luovu! :)
 
JM: ruskuaispussihan surkastuu pois normaaliraskaudessa kun sitä ei enää tarvita ja pienikokoisuus ei välttämättä sano mitään.. mullaki esikoisen kohdalla la siirrettiin pienikokoisuuden takia viikko eteenpäin, mut tyttö syntyki lähempänä aiempaa la ku tätä siirrettyä, eli yksilöllistäkin ilmeisesti.. ja toisekseen meillä ainaki kätilö sano nyt tästä raskaudesta et sitä kokoa on aika hankala tässä vaiheessa mitata niin tarkkaan, meilläki tuli mittoja eri "kuvakulmista" 6+4 - 7+6, joten älä nyt missään nimessä vielä luovuta..
mulla tuulimunassa oli kutakuinki samantyylisiä oireita ku tässä ja esikoisen raskaudessaki.. aika-ajoin mahatuntemuksia (jomottelua, pistelyä, vihlontaa), uskon että oireista tm ja normaaliraskautta on hankala erottaa, sillä kyllähän se kohtu siellä muokkautuu jotenkin tm:ssäki ja hcg on ihan normaalilukemissa, joten pahoinvoinnit jne on ihan selitettäviä..
mulla tm:n aikaan heitettiin ilmaan epäilys mola-raskaudesta (rypäleraskaus, voi googlettaa kuka haluaa), siinä tyypillistä rajut raskausoireet ja huomattavasti normaaliraskautta korkeammat hcg-arvot.. mulla kohtu tyhjennettiin rv 12+ kaavinnalla ja sisällöstä otettiin patologian puolelle näytteet, kaks viikkoo elin järkyttävässä epävarmuudessa ja valmistauduin jo mola-kohtaloon (yleensä 1-2v raskautumiskielto, tiukat seurannat alkuun aika tiheästikin, että raskausmateriaalikasvu saadaan varmasti loppumaan ja hcg normaalitasolle...), odotin vain näytteen tuloksia, kunnes ne sitten sainkin ja normaali tm:ksi todettiin, raskautumista sai yittää heti seuraavasta kierrosta..
toivon sydämeni pohjasta että sulla kaikki siellä masussa kunnossa ja ihan ihkaoikea raskaus meneillään.. tiedän ettei sanat varmasti paljon voi lohduttaa ja olo on piinallinen, mutta onneksi et joudu kovin kauaa odottamaan.. :hug: mulle oli yhtä piinaa ku viikko viikon jälkeen sanoivat täällä tkssa vaan et "katotaan viikon päästä, jos siellä jo jotain näkyisi", onneks sit tuollon rv12+ viimesellä tk-käynnillä sanoin et nyt riitti ja lähete yliopistolliseen ja siellä totesivat heti epänormaaliksi raskaudeksi.. :(

ON: ei mitään uutta.. odottelen kuumeisesti masun kasvua ja ensimmäisten liikkeiden tunnistamista.. nyt jo.. :LOL: mutta niinhän sitä sanotaan että odottavan aika on pitkä ja se on kyllä totisesti totta.. :p

*POKS*

 
Hirvittää vain mitä tuleman pitää, kun tätä raskautta toivottu niin paljon. Olisi "mun tuuria" jos nyt ilmenisi muuta.Toki nuo teidän kokemukset antaa toivoa, mutta Ms.Murehtija -09 saa kyllä sellasen myllerryksen aikaan omassa päässään.

Äippäliini Ota mut vain pois listalta. Parempi niin , kävi miten kävi.
 
Huomenta!

JM Mutta tulehan sit kuitenkin kertomaan kuulumisia, vaikka nyt taustailetkin. Toivotaan että siellä kuitenkin on pikkuinen kasvamassa. :heart:

Täällä oli taas herätys klo 6. |O Itelläkään ei kyllä unet riitä sen pidempään, mut ois kiva vaan loikoilla. Iltapäivästä rupee sit väsy painamaan ja pakko ottaa päikyt pojan kans.

Vapaapäivä ois, mut taitaa mennä kotosalla. Toinen auto remontissa ja mies vei toisen, joten ollaan täällä autottomia. Voishan sitä vaunuilla jonnekin päin, kunhan tuo keli hieman lämpiäisi. Kevätsiivouksiakin sais varmaan viritellä, mut yllättäen ei kiinnosta ollenkaan ja jos mua ei kiinnosta niin en saa tehtyä.. :ashamed:

Sanle 5+0
 
huomistus!
pahoittelut JM:lle, toivotaan nyt vielä kuitenkin että kaikki olisi hyvin, jookos? :heart:

täällä olo on huonompi kuin kertaakaan tän raskauden aikana :x aamulla nukuin jopa puol 7 asti, mutta se oli liikaa kun kerkesi yön aikana niin kova nälkä tulla, ja melkoinen ällötys sen myötä. ekat puurolusikalliset meni alas yökkien mut sit meno helpottui ja olo parani jonku ajan päästä. tunnin verran olo oli hyvä, nyt taas on ällötys päällä, täytyy tässä ruisleipiä vetää nassuun että helpottais.... saa nähä viittiikö taaskaan lähteä perhekerhoon, se kestäis 10-13 mutta pois toki saa lähteä millon vaan, mut kun on kävelymatka kotiin niin mietin selviänkö siitä jos ällötys iskee päälle.. :ashamed: ja kun ei olla kerrottu viel kellekkää tästä nii pari kaveria vois arvata siel jos oon ihan raatona, yhdelle kun oon kertonu vauvayrityksistä....

voi että on ärsyttävä herätä yöllä kun on ihan sairaan kaamea vessahätä!! nytkö seki jo alkoi... meil miehelläkin viime raskaudessa "tuli tavaksi" käydä yöllä vessassa kun mäki kävin, nii sillä jäi se vaihe päälle viel synnytyksen jälkeenki :LOL: eläytyy raskauteen ihan kunnolla ;)

Upp3 ja masukki 7+0 sekä poju 8kk

 
Mä yritin tuossa neuvolaan soitella, mutta eihän sinne läpi päässyt. kännykkänumero sanoi vaan että ei saa yhteyttä ja kiinteä puhelin hälyytti pari kertaa ja sitten tuut tuut ja katkes siihen :headwall: Ärsyttää kun pitäs soittoajat olla ja ei pääse läpi. Yleensä toi kännykkä ilmottaa vaan varattua jos on muita puheluita mut nyt se oli ilmeisesti kokonaan kiinni. No pitää yrittää puolen päivän aikaan uudestaa kun on seuraava soittoaika.

Sanle
 
moikka... jm:lle voimia kovasti
oli muutama uuskin vissiin illan aikana tullut teretulemast =) mulla ei vielä kummempia muutakuin rinnat hiukan arkana ja toi kahvi ei minua ainakaan ällöta sitä kyllä pitää saada aamulla.... huolestuttaa ku tuolla luki että tuulimunassa oireet alkaa vähitellen hiipumaan ja ku mulla ei noita oireta ole ollu ku syöminen ja nukkuminen niin ei ole nyt niin nälkä ollu tai sitte mie vaan kuvittelen... onko kellään muulla tullut rasauden myötä tosi löysä maha mulla jo toista päivää ihmettelen mistä vois johtua kahvi+raskaus? en ymmärrä.... no ei auta hermoilla
6+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Mä en mielelläni ota osaa tuohon paino-keskusteluun. Olisi kiva että olisi edes joku areena jossa ei tarvitse (yli)painoaan hävetä. Anteeksi vain mutta en tiedä miten se liittyy tähän raskauteen |O No, käykää se muut sitä.
Ensinnäkin on pakko kommentoida sen verran asiaa,että sori jos oli arka kohta sulle tai teille muille joitten mielestä on väärin kysyä ihmisten kokoa koska se ei liity raskauteen! Mutta enpä ole myöskään missään vaihees huomannut tällä pinolla mitään sääntöjä että mistä saa keskustella ja mistä ei.Kunhan tuli asia mieleen ja otin sen puheeksi.En edes ajatellut,että tässä pinossa saa keskustella VAIN JA AINOASTAAN raskauteen liittyvää (vaikka kylhän keho mielestäni edes jollain taval liittyy myös raskauteen) eikä mistään asiasta poiketen. :/
Ne ihmiset kommentoivat ja vastaavat asioihin ketä huvittaa ja sitten voivat jotkut hyppää asian yli.
Eihän tietenkään ole pakko osallistua jokaisen keskusteluun/kyselyyn!
Jos mua vaikka kiinnostaisi mitä lemmikkejä omistatte eikä sekää liity raskauteen niin sitäkään ei saisi kysellä??
MEILTÄ LÖYTYY AINAKIN KOIRA,KANEJA,LAMPAITA JA MUITAKIN ELÄIMIÄ!
 
Alkuperäinen kirjoittaja MOLLA-77:
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Mä en mielelläni ota osaa tuohon paino-keskusteluun. Olisi kiva että olisi edes joku areena jossa ei tarvitse (yli)painoaan hävetä. Anteeksi vain mutta en tiedä miten se liittyy tähän raskauteen |O No, käykää se muut sitä.
Ensinnäkin on pakko kommentoida sen verran asiaa,että sori jos oli arka kohta sulle tai teille muille joitten mielestä on väärin kysyä ihmisten kokoa koska se ei liity raskauteen! Mutta enpä ole myöskään missään vaihees huomannut tällä pinolla mitään sääntöjä että mistä saa keskustella ja mistä ei.Kunhan tuli asia mieleen ja otin sen puheeksi.En edes ajatellut,että tässä pinossa saa keskustella VAIN JA AINOASTAAN raskauteen liittyvää (vaikka kylhän keho mielestäni edes jollain taval liittyy myös raskauteen) eikä mistään asiasta poiketen. :/
Ne ihmiset kommentoivat ja vastaavat asioihin ketä huvittaa ja sitten voivat jotkut hyppää asian yli.
Eihän tietenkään ole pakko osallistua jokaisen keskusteluun/kyselyyn!
Jos mua vaikka kiinnostaisi mitä lemmikkejä omistatte eikä sekää liity raskauteen niin sitäkään ei saisi kysellä??
MEILTÄ LÖYTYY AINAKIN KOIRA,KANEJA,LAMPAITA JA MUITAKIN ELÄIMIÄ!
Juu, komppaan, ei tartte siis joka kysymykseen osallistua jos ei halua...Mä oon 169cm/97kg, viime raskauden lähtöpaino oli 90kg, ja sain jopa pois melkein kaikki, mutta joulu ja pääsiäinen :ashamed: toi nuo 6kg...Mutta en oo ottanu stressiä moisesta kun oon koko ajatellut että sitten kun Toinen vauveli meille tullu niin sitten otan itseäni niskasta kiinni, ja laihdutan 25kg.
Mulla oli kyllä kaikki sok.rasitus testit sun muut, eikä niissä ollu mitään.

Meiltä löytyy kaksi kissaa, uros kissa Mosse ja naaras kissa Liinu =)
 
MOLLA-77, olen kanssasi samaa mieltä. Kaikkia ei kiinnosta kaikki keskusteluaiheet, itse en esimerkiksi osallistu millään tavalla kotieläin- taikka tupakointikeskusteluihin. Syy on, etteivät kotieläimet vain kuulu kiinnostuksen kohteisiini ja se, että tupakointiin kantani on erittäin jyrkkä. En siis koe pystyväni esim. näissä aiheissa antamaan kellekään mitään. Siispä olen hiljaa ;)

Pituus-painosta - on jokaisen oma asia, haluaako sitä julkisesti kertoa. Mutta näin nimimerkeillä kirjoitettaessa ei siinä mielestäni ole mitään kummallista. Ei tosin muutenkaan =)

Eiköhän kirjoitella kaikki ihan niistä asioista, mistä kukin tahtoo. Ja MOLLA-77, minusta oli hyvä idea kysellä mittoja. Ihan vain mielenkiinnosta =)


 
siis oli hyvä että joku uskalsi sanoa ton mitä olen jo miettiny kauan minstakin pitää saada jutella muutakin juttuja ku siihen raskauteen liittyvää!! minulla ei ole lemmikkejä mutta tykkään niistä kovasti... minulle tuli tässä mieleen että olisko joku halukas järjestään mun kans yhteis tapaamisen joskus olis tosi ihana jos voitas porukalla ihan istua naamat vastakkain ja rupatella mutta on tietty ihmisiä jotka ei halua esiintyä livenä ja ymmärrän hyvin.... ajattelin vaan :D
 
ralli
Tähän pinoon on tullut jo riippuvaisuussuhe ;) . Toisinaan mietin että parempi kun ei tietäisi raskauden alkuvaikeuksista mitään niin ei ymmärtäisi pelätä kaikkea mahdollista. Mutta tiedonjano on hirveä!

Nälkä! Nälkä! Aina vaan. Aamiaiseksi tempaisin sen verran tuhdin satsin että arvelin sen torjuvan päivänälän hyökkäyksen leikiten - ja pah! Hillitön syömähimo. Tekee mieli suolaista ja taas makeaa ja sitten suolaista. Kaappi on kuitenkin sisällöltään tylsä, ei muka löydy mitään hyvää. Ja kuka ne pähkinä-hedelmäsekoituksetkin on syönyt?

:whistle:
 

Yhteistyössä