***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** heinäkuussa

Heippa kaikille ja tervetuloa munkin puolesta uusille!

En ole taas ehtinyt lukemaan enkä kirjoittelemaan, kun esikko ja kaikki muu lentäminen vie kaiken ajan. Tuntuu että täällä on päivässä ainakin tunti vähemmän kun Suomessa eikä aika riitä mihinkään.

Ensiksi onnitteluja kaikille tasapuolisesti tyttö- ja poikalupauksista :heart: Meillä on rakenneultra edessä viikon päästä eikä vielä ole ihan varmaa pääseekö mies mukaan vai ei.

Jessie mulla on kanssa ollut noita heikotus tai huimauskohtauksia, jos joutuu pidempään seisomaan tai kauppareissulla usein etenkin aamupäivästä tulee. Yleensä yritän suunnata kaupan viileään päähän mahdollisimman nopeasti mikä vähän helpottaa oloa, vaikka ei siellä muutenkaan mitenkään lämmin ole.

Täällä on tosiaan vähän tyttöolo, mutta viikko ainakin pitää vielä odottaa ennen kuin asiaan saa jonkinlaista selvyyttä, jos silloinkaan. Viime viikolla olin katsomassa vuorokauden ikäistä pikkuneitiä ja voi että oli pieni :heart: Tuntui ettei semmoista osaisi edes käsitellä enää. Erään toisenkin tutun pitäisi saada näinä päivinä vauva, mutta vielä ainakaan ei ole kuulunut mitään. Maanantaina sitten kävin verikokeissa ja meinasin pyörtyä sinne, joutuivat vaihtamaan kokeenottajaa ja nuorempi osasi onneksi hommansa. En ihme kyllä saanut edes mustelmia tällä kertaa.

Meillä esikoinen 16kk on nyt oppinut näyttämään tai silittämään äidin vatsaa, jos kysytään missä on vauva. Toimii molemmilla kielillä :) Muuten koetteleekin hermoja ja kuntoa koko ajan ja kiipeää aivan joka paikkaan. Löysin semmosen lattialle laitettavan pyykkitelineen päältä tässä yks päivä... :eek: Selkäkipu vaivaa etenkin jos kävelee tai kantaa vähänkin enemmän eikä meinaa saada käännyttyä sängyssä ja ylösnousuun pitää aina varata tarpeeksi aikaa. Lisäksi väsyttää ihan älyttömästi, mikä ei mielestäni ole edes normaalia tässä vaiheessa? Johtuisikohan raudan tai jonkun muun puutteesta? Pikkuisella on usein jumppatuokio iltaisin ja muutamia kertoja on onnistunut tökkimään aika arkoihin kohtiin ;) Ja sain jopa viimein ostettua lennot Suomeen :) Mietin vain kannattaisiko lentoa varten hankkia maski vaikka en kyllä ole niitä täällä nähnyt vielä kellään.

- Saini ja tintti rv 19 (tai 20+2)

Onnittelut sukupuolilupailuista :)

Täälläkin POKSUU :) Ja parin viimepäivän aikana alkanu tosi selvästi tuntuu liikkeet, naputtaa pienokainen kylkiin aika paljon, etenki kun töissä oon.. :D

Upp3 ja masukki tasan 20!

Tänään poks, aika rientää kauheen lujaa..
Jessie taisit kysellä onko mulla muita syitä miks saikulla, niin vastaus on kyllä. Supisteluja on ollu, niin parempi ottaa rauhallisesti..
Tämä päivä meni pojan synttäreitä laittaessa. Olipa homma.. Eikä vielä kaikki valmista, aamulla sit tehä loppuun, ei kertakaikkiaan jaksa enää..

Myräkkä ja keiju 20+0

Heissan Aurinkoiseta Rovaniemestä B)

komea ilma tulossa,ihanata =) heräsin jo 7 niskat niin jumissa ...tilata aika fysioterapeutille,kun on käyntejä sinne vielä jäljellä..

met ajattelimme et onko poika tulossa mutta on tuo tyttökin tervetullut :heart: nooh ensi kuussa on rakenne ultra,jos se sieltä huomattas..

kyllä meillä vastustaa..joudumma lähteen asumaan muualle tästä uudesta kämpästä,vesivahinko :kieh: 2 kk joudumma asumaan vuokralla muualla..mies teki rempan ja nyt kylppäri remonttiin,makkarin lattia auki ..kyllä meinaa tympiä...

hellu lähtee yöksi töihin tai on 2 yötä töissä..

eilen ihastelin vauvan vaatteita kun kiertelin kirppareita,ihanii :heart:

alkaa hankkia sit kun ultrassa käyty niin,kampetta vaaville pikkuhiljaa :heart:

nyt aamutouhuille ,jaksuja masujen kanssa!

mammaliini ja piperö masu kohta rv 18

Täällä rakenneultrassa tuli eilen käytyä. Kaikki oli ok ja vastasi viikkoja. Sykkyrässä siellä kaveri oli, että ei kovin hyviä kuvia saatu. Sukupuolta en kysynyt, näkee sitten synnytyksessä.
Hankintoja meidän ei tarvitse tehdä. Kaikki on jo esikoisesta jäljellä. Esikoiselle pitää se isojen sänky hommata sitten lähempänä.
Mun pitäs fysioterapeutille mennä tän mun alaselän kanssa, mutta en vaan suostu uskomaan, että mulla mitään olis... mikähän jääräajatus tääkin on.

Mutta nyt silittämään, kun ensi viikoksi lähetän Jyväskylään vähän rallihulinoihin!

Enni ja pikkuinen

Moikka taas kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Oon ollut toisella työpaikalla ja siellä ei pääse nettiin, kotonakaan ei pääse ku mentii muuttamaan niin korpeen ettei saa liittymää eikä jaksa sikahitaan puhelimenkanssa surffata.

Mie oon tullut ihan hulluksi noitten kestovaippojen kanssa. Oon huutonetistä tehnyt löytöjä. Ajattelin että kun ajoissa rupeen ettimään niin on aikaa odotella huippu-tarjouksia, eikä tarvi ostaa liian "kalliilla". Nyt postilaatikkoon on jo tullut monta ihanaa vaippaa ja lisää on tulossa. Sain eilen huudettua pari pakettia joista toinen oli ihan törkeen halpa.Sitten oon ostanut myös kankaita paljon jos sitä inostuis ompelemaankin. Mies ei oikeen taho ymmärtää miten joku voi olla näin innoissaa vaipoista ja niitten eri kuoseista (suosikit villit nakkikoirat ja pöllökuviot ja norsut :D ) Paljonkohan meillä noita vaippoja on kun joulu koittaa :whistle:

Sain muuten miedän äiskältä ja iskältä ihanan nimppari lahjan. Tosi suloisen vauva nuken jolla voidaan harjotella :LOL: ihana ajatus oli :heart:

Mitäs muuta pitikään sanoa.. viikko 19 lähenee ja paha olo ei helpota vieläkään. olit kysellyt käytänkö pahoinvointi rannekkeita ja vastaus on kyllä. niillä pysyy sentää oksxennut poissa, mutta paha olo ei. Nyt on riesana vielä päänsärytkin. Muttakyllä tää sitten jouluna palkitaan onneksi. Nyt sentää uskaltaa jo luottaa että loppuaika menee hyvin ja vauva oikeesti meille tulee. :heart:

Nyt takasin töihin, en oo vielä saanut mitään aikaseksi

Onnea kaikille poika/tyttö lupauksista ja muutenkin iloisista ultra-uutisista.
Meillä rakenne ultara on vasta 14.8 eli kolme viikkoa vielä. ei millää jaksais oottaa.

Eilen käytiin 4D:ssä, vauveli piti kokoajan molempia käsiä kasvojen edessä ja oli muutenkin sellaises asennossa, että oikeastaan vaan sivuprofiilia saatiin katsottua, tarkkaan käytiin myös kaikki rakenteet läpi ja otettiin mittoja, pari päivää edellä, paino 344g. :heart: Ja sitten tsuumattiin alhaalta päin peppuosastoa, koska suoraan eestä ei päästy katsomaan, ja lääkäri siinä tuumasi, että jos siellä pojan vehkeet olisi niin niiden pitäisi kyllä näkyä tuostakin kuvakulmasta ja sellainen selvä halkio/"hilloviiva" siellä meni vaan jalkovälissä, eli kaipa tuo sitten tyttölupaus oli. =)

ansku ja "aada" poks poks 20+0 :heart:

NPS

Joo, eli heti alkuun ihastuttava kuva pikku pikku masustani...

Kyllä rupeaa tuntumaan että raskaana ollaan, syödä voisi vaikka kuinka paljon, hiki valuu koko ajan ja nukkua voisin kellon ympäri... Noh, 19 viikkoa jäljellä =)

Meille lupailtiin poikaa, siltä tuntuu itsestänikin :heart:

Ei nyt sen kummempaa tähän hätään, kai sitä voi taas mennä jääkaapille!

NPS ja Jooseppi 21+2

Heippa! Eli uutena nyt tänne liityin, itselläni L.A. 27.12. ja nyt siis viikkoja 17+6 (20 min päästä siis viikot poksuu;) B) Koko odotusaika on ollut melko oireetonta, pahoinvointia ei ole ollut juuri nimeksikään, ainoat oireet ovat olleet jatkuva pissahätä ja yliherkkä hajuaisti :) Mulla on ihan selvä poikaolo, mutta sukupuolesta ei aiota ottaa sen enempää selvää etukäteen. Nyt eilisestä lähtien on alkanu liikkeitäki tuntumaan :heart:

Ihanaa odotusaikaa kaikille tasapuolisesti! :wave:

Täälläpäs on hiljaista.. Uusia kuitenkin liittyy vielä joukkoon, mukavaa :)

Täällä on synttärit juhlittu, olipas juhlat.. Oli poika ihan innoissaan autokakusta jonka väänsin. Vaikkei se ihan hieno ollutkaan :D
Eilen meni koko päivä ivalossa vesikrosseissa. Mies voitti 600cc ovaalin, oli aivan mahtavaa! Oli kyllä mieskin onnellinen, ja melko jurrissa ku viimein kotiin päästiin :D Poika oli jätetty hoitoon mun äidille, ei sen perässä olis jaksanu koko päivää juosta..
Lupas sit mies siinä huumassaan viettää koko päivän meidän kanssa, käydä biitsillä ym. No eipä ollu biitsikeli tietenkään just sillon ku sinne olis voinu ilman kelkkaa lähteä.. No vietettiin sit muuten vain päivää yhdessä. Pian grillataan iltapala ja saunotaan, saa junorin sänkyyn varhain ku jätettiin päiväunet väliin..

Väsymys on maximus! On ollu niin touhukas viikko, ei hetkee ole istahtanu.. Ens viikko olis viel saikkua, perjantaina se siis loppuu. Pahimmillaan olis sit jo lauantaina töihin. Eikä kyllä yhtään tunnu siltä että jaksaisin. Perjantaina ku sain viimein pojan nukkuun synttäreiden jälkeen ja pistin makaamaan, alko kovat supistukset, hieman jo kipeämmät ku ennen.. Mut ei niitä onneks oo sen jälkeen kuulunu ja toivottavasti pysyvätki poissa..

Nyt alkaa iltatouhuileen. Menee varmaan ikuisuus, tuo poika ollu tänään niin mahdoton! Masuvauva taitaa olla joku superihminen ku jatkuvasti kuuluu liikkeessä olevan :D

Myräkkä ja keiju 20+3

Iltaa vaan!

Ajattelin kantaa korteni kekoon kun täällä tosiaan on aika hiljaista. Mut mitäs minä kertoisin... kovasti olen yrittäny pitää kuntoa yllä ja painoa alhaalla pyöräillen, kävelemään en enää pitkiä matkoja pysty. Siitä olen ihmeissäni että näilläkään keleillä en ole saanut turvotusta kerättyä yhtään. Sormukset mahtuu sormiin ja jos järveen uimaan menee niin pitää ottaa sormukset pois tai ne tippuu matkasta. Toisaalta ihan hyvä ettei turvota, luulen että sitä nestettä alkaa kerääntyä sit kun viikkojakin on jo enempi.

Mitäs mun piti... no juu, melkoista mötkettä pitää jo tämä pieni mötkylä, tuntuu jo ihan päälle asti ja alan olla melkoisen pyöreässä kunnossa. Onneksi painoa on tullut vasta vajaa 3kg, yritän kovasti pysyä kuosissa ottamatta silti stressiä. Joo, tosi helppo homma :LOL: Selkäkivun lisäksi ei juurikaan ole mitään raskausvaivoja, ei supistele edelleenkään eikä mitään ja hyvä niin.

Vaunut käytiin muuten hakemassa lauantaina pois, vietiin ne miehen vanhempien luokse jemmaan kun siellä on enempi tilaa. Aikas hienot on vaikka itse sanonkin. Ainut mikä ärsyttää on, että saatiin kaupan päälle sadesuoja joka ei mahdu noitten vaunujen päälle. Se sadesuoja on ihan vaunuihin eikä yhdistelmiin/kuomurattaisiin joten pitänee myydä toi pois eniten tarjoavalle ja ostaa semmoinen sadesuoja mistä on jotain hyötyäkin. Nimittäin esikoisella oli yhdistelmissä fiksumpi sadesuoja, se yltti Ceroxeihin ihan kunnolla eikä vain nippanappa. Samalla reissulla löydettiin kirpparilta rengassuojatkin joten ei tehty heti renkaanjälkiä anopin lattioihin :D

Enää 3 yötä rakenneultraan, palajan sit kertomaan mitä siellä näkyi ja luvattiinko minkälaista eläjää meille!

Hyviä vointeja kaikille!

Raparperi ja Mötkylä rv 19+4

Hei vaan!

Eipä tännekään ihmeempiä kuulu. Olo on hyvä, uni maistuisi aamulla, mutta kun sängystä nousee ylös, niin saan jo aikaiseksikin. Taitaa olla jokin piikki päällä. Pesänrakennusvimma on iskenyt nyt kunnolla päälle, haluaisin ruveta jo pesemään vaippoja, hankkimaan hirveät kasat vaatetta ja tarviketta ja laitella paikkoja kuntoon. Jos tässä nyt kuitenkin hetken vielä odottaisi, niin on mammaloman alussakin tekemistä. Isommat hankinnat on kuitenkin jo tehtyinä.

Huomenna olisi tarkoitus mennä penkomaan työkaverilta vauvanvaatteita, kun siellä on nyt puolivuotinen pikkupoika. Saan sopivaan hintaan vielä, niin mikäs siinä.

Tänään pitäisi töissä tehdä hakemukset kuntoon ja soittaa vielä palkanlaskijalle, mitä kaikkea nyt sitä kautta pitääkään kierrättää. Ainakin raskaustodistus, mutta tarvitseeko sitten muuta. Ärsyttää vaan, kun pitää kierrättää sitä kautta, olisin muuten vienyt kaikki paperit kelaan jo viime viikolla. No, onneksi tässä ehtii.

Asukki jyllää vatsassa, odottelen, että liikkeet alkaa tuntua niin, että mieskin ne tuntee. On se jotenkin hurjaa ajatella, että ei tässä enää niin kauaa ole - ainakaan lomalle jäämiseen.

Jaksamisia kaikille :)

Kattiina ja Mäykky 22+4

Moikka moi kaikille! :wave:

Mitens teillä viikonloput meni?

Me pidettiin miehenkanssa "häämatka" viikonloppua.
Lauantaina käytiin asuntomessuilla, siintä vantaalle hotelli flamingoon yöksi.
Ainut miinus oli tää mun hellittämätön pahoinvointi. Nyt se on siirtynyt niin että kaikki yöt oksettaa ja on paha olo, "hää-yönä" sain unta ehkä tunnin ja viis kertaa kävin oksentamassa. :x
Mutta sunnutai oli kuiteskii ihana, lilluttii kylpylässä kolmetuntia, käytii jumbossa shoppailemassa. Siellä oli tosi paljon alennuksia, sain polrn o pyretin fleecehaalarin -50% ja talvihaalarin -70% ja kaikkea muuta vähän pienempää ihanaa!

Sitten kotimatkalle mentii "ihan nopsasti" käymään ikeassa, sitten se venykin viideksi tunniksi ja masukki sai sen huoneeseen melkein kaikki tarvittavat asiat! uutta mattoa ja verhoja ja aivan ihana lipaston sen vaatteille ja säilytys koreja ja hyllyjä ja ja ja.... :heart: :D Nyt alkaakin melkee kaikki olemaan. Siskolta tulee hoitopöytä ja huutonetistä sänky. Vielä tarttee sitten lakanat ja muut pienet jutut. Mieskin jaksoi ihanasti munkanssa shoppailla ja olla innoissaa vielä :heart:

Nyt takasin töihin.

jenninho+masukas 18+1 (jo 19 viikko ja vieläkii oksentelen. Neuvolantäti sano että on vielä Normaalin rajoissa, kiva.)

Moikka

Meillä oli perjantaina rakenneultra ja kaikki vaikutti olevan ok.Oli kyllä kiva nähdä pikkuinen.

Heti tuli kuitenkin uusi stressin aihe.Ollaan elokuussa menossa Kreikkaan ja sikainfluenssa vähän mietityttää.Että jos se iskee päälle siellä niin saako sieltä heti lääkkeen vai onko mahdollista saada Tamifluta mukaan jo täältä Suomesta?Gynekologi ja terkka kun ei asiasta selvää vastausta osannu antaa...
Mites onko teillä millaisia mietteitä ollu sikainfluenssasta? :snotty:

Viikonloppu meni kivasti, oltiin Lapissa päin miehen kotona kylästelemässä.

Ainoa paska juttu mikä kävi oli, että heti ekana aamuna herätessä mun niska oli AIVAN jumissa ja päätä ei saattanu kääntää kunnolla vasemmalle kun sattui niin maan prkleesti. Nyt on 4:s päivä menossa tän kivun ja jumin kanssa, tänään neuvola onneksi niin meinaan kysyä osattaisko sieltä antaa mitään neuvoa tähän. Mobilatit sun muut olis anoppilasta löytyny mut niissä luki kaikissa ohjeina raskaana oleville, että neuvottele lääkärin kanssa joten jäi sit laittamatta ja oon kärvistelly tän kivun kanssa.

Nyt on kipu muuttunu niin, et melkein kaikki mitä teen, iskee semmosia kipupuukkoja tohon niskan vasemmalle puolelle. Ei edes aivastamaan pysty (ja arvatkaa aivastuttaisko näin heinäallergista), itku tuli yöllä kun yritin kääntää kylkeä enkä vaan kertakaikkiaan siihen pystyny kun sattui niin hirveästi, sängystä en meinannu kivun takia päästä tänäaamuna ylös täällä kotona ja kun pääsin vessareissulle, en päässy takaisin sänkyyn vaan jouduin tulemaan sohvalle nukkumaan istuma-asentoon.

Empä muista oisko koskaan ollu näin kauheeta niskajumia/kipua, vaikka ennenkin joskus on näitä tullut esim johonkin kurkotellessa. Sehän tässä kummastuttaakin, et miten hitossa oon nukkunu, kun nukkuessa oon tämmösen kamaluuden saanu niskaani aiheutettua. Mitä ihmettähän tuonne on edes käyny, niskalihas venähtäny tai jotain? En tiedä..jospa neuvolantätikkä osais auttaa :/

Kauhia vuodatus, anteeksi. On vaan niin tuskanen olla :/

Muuten on masussa kaikki kivasti, välillä tunnen pieniä liikkeitä mut edessä oleva istukka vaimentaa edelleen niin että ei niitä todellakaan päällepäin tunne, hyvä että itse tunnen töytäisyt juuri sillointällöin. Kyllä ne sieltä voimistuu pikkuhiljaa :heart:

Tetasha :heart: Milli 20+6

EDIT. klo 16.05.
Neuvolareissu käyty, sain ohjeeksi kipuihin syödä kolmen päivän panadol-"kuurin" jonka pitäis tehota. Ekan kerran otin äsken ja kyllä helpottavan tuntuu. Toivottavasti tämä jumitus ja kipuilu tästä lähtisi helpottamaan!
Myös mobilatia saa kuulemma käyttää pienille alueille raskausaikana ja ostin pienen tuubin sitäkin, mutta kokeilen nyt vain näitä panadoleja jospa helpotus löytyisi niistä eikä mobilatia tarvisi.

Vaavilla oli kaikki kunnossa kuten myös minulla. Sf-mitta otettiin eka kerran tänään ja keskikäyrällä mennään. Sydän pienokaisella jyskytti kovaa, niin että koko huone paukkasi. Neukkutäti hieman pientä herätteli niin itsekin tunsin kun käännähti masussa suoraan anturin alla :heart:

Tänään oli sitte rakennultra. Puolessa välissä piti pitää taukoa ku tuli ihan uskomattoman huono olo! Hyvä ettei taju lähteny, kylmää vettä sitte hörpin että jaksan loppuun asti..

Rakenteet ok, mutta reisi- ja olkaluun mitat oli viikkoihin nähden lyhyet... Taas ehdotettiin, että voidaan ottaa punktio, mutta ei osattu miehen oikein sanoa juuta eikä jaata.. :/ Kahen viikon päähän kasvukontrolli.. Tosin lääkäri sano, että voi olla ihan normaaliaki ku mie en oo ees 160 cm pitkä, eikä mieskään oo ku 172cm. Olihan se mukava vauvaa ruudulta kattella, mutta jäi pieni ressin poikanen tuosta reissusta..
:ashamed:

unna84 Hyvä, että oli kaikki rakenteissa ok. Kaikki varmasti kasvun suhteen on hyvin =)

Kaikille muillekkin ultrassa olleille, onnea hyvistä kuulumisista! Täällä odotellaan tuota 10.9 olevaa kontrolliultraa. Toivottavasti tuo istukka tuosta kohdunsuulta on sitten noussu.

Myö lähdetään huomenna reissuun, keskviikkona olis rakenneultra :) Ihana päästä pikkusta kurkkimaan :)

Täällä uni maistuu.. Niin kova väsymys etten yöllä herää edes vessaan enää..
Miehen veljen avokilla oli kolmannen sectioaika tänään. Mies just veljelleen soittamassa et miten siellä menny, ja kumpi tullu :) Jännää.. Näin viikko sit unta että saivat tytön :)

Myräkkä ja keiju 20+4

Tänään oli rakenneultra. Pikkuisella oli kaikki hyvin ja vastasi viikkoja. Etuseinäistukan takia joudutaan kuitenkin käymään kuukauden päästä uudelleen kun kätilön mielestä ei tarpeeksi hyvin näkyny aortan läpät. Syytä huoleen ei kuulema ole kun kaikki muuten sydämmessä oli kunnossa, eli pelkkä varmistus keikka ja saapahan nähdä pikkuisen taas pian uudelleen. Keikalle tulee kyllä pituutta kun matkaa on mutkin 600km, onneksi saa kelakorvauksen.
Sukupuoli uteluihin kätilö vastas että ovat jättäneet kaikki arvailut pois joten kaikki jotka käy LKS:ssa ei saa sen kummempaa tietoa sukupuolesta. Osasin tätä vastausta odottaa kun tuttava perhe oli käynyt vasta ja saaneet saman kommentin. Katotaan nyt mitä kuukauden päästä lääkäri tähän kysymykseen vastaa :) Isännälle oli pieni pettymys kun oli niin odottanut että selviäis kumpi meille tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuurakeiju:
Keikalle tulee kyllä pituutta kun matkaa on mutkin 600km, onneksi saa kelakorvauksen.
Sukupuoli uteluihin kätilö vastas että ovat jättäneet kaikki arvailut pois joten kaikki jotka käy LKS:ssa ei saa sen kummempaa tietoa sukupuolesta. Osasin tätä vastausta odottaa kun tuttava perhe oli käynyt vasta ja saaneet saman kommentin..
Hei ootko sä Ivalosta vai länsipuolelta?

Hyvä tietää ettei LKS vastaa sukupuolikyselyihin, eipä tarvi enää miettiä haluaako tietää vaiko eikö.. Keskiviikkona kun se rakenneultra..

Yhteistyössä