***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa

Sonja74, minulla siis supparit alkoivat jo rv14. Edelleen jatkuvat, inhottavilta tuntuvat, mutta kivuliaita on ainakin vielä ollut vain muutamia. Alavatsakipuja on myös jos jonkinmoisia, viikko viikolta ovat nyt pahentuneet. Pahimmat kivut ovat kohdun sivussa molemmin puolin, välillä koskee niin kovaa ettei pysty liikkumaan.
Neuvolassa on suhtauduttu mielestäni hienosti. Ylimääräisiä lääkärikäyntejä neuvolalääkärille on ollut pari kertaa juuri suppareiden vuoksi. Lisäksi kerran olen tästä syystä käynyt yksityisellä (kun neuvolalääkärille ei saanut aikaa), ja kerran on tehty ylimääräinen ultra keskusäitiysneuvolassa, juuri siis kohdunkaulan ja -suun tilanteen kartoittamiseksi. Seuraava käynti minulla on vasta rv 28. Olenkin miettinyt että pitäisiköhän sitä koettaa aikaistaa kun välillä supistelee aika paljon pitkin päivää. Kesätöistä olin saikulla, ja koulu olisi jatkunut ensi viikolla, mutta neuvolassa päätettiin yhteistuumin että en sinne nyt mene.

Possunuhasta kysyin neuvolalääkäriltä, ihan vain sillä ovatko he saaneet jotain ohjeistuksia mahdollisten tartuntojen varalle. Ihan kuten arvelinkin, eivät ole saaneet. Neuvolalääkäri tuntui olevan aikas pihalla siitä mihin pitäisi ottaa yhteyttä jos sairastuu jne. Käsittääkseni täällä tulisi kuitenkin soittaa neuvontapuhelimeen ja kysellä sieltä neuvoja. Epäilen vaan vahvasti että sitä kautta lääkkeen saaminen voi lopulta viedä kohtuuttoman paljon aikaa. Itse aion välttää nyt loppuraskauden ajan kontakteja niin paljon kuin mahdollista, jospa hyvässä lykyssä ehtisi vielä terveenä saamaan rokotteen tautia vastaan.
 
Töttöröö!
Uteliaisuuttani kyselisin teiltä jotka ootte jo käyneet rakenneultrassa et minkä kokosia teidän nasu-vauvat ovat olleet? Ja mikä viikko silloin on ollut menossa. Verailujahan EI pidä tehdä, mut hauskaa se on. Ja kun tää meitsin maha on iso! En sit tiedä onko se vaan jo virahtanu noitten kahen edellisten ansiosta. =)
Meidän fasulye oli vkolla 21+4 467g ja mitä oon jostain seuraillu ni muitten on ollu n.100g pienempiä. Jos tää tyyppi jatkaa samaa rataa kasvuaan ni jeejee, johan se kävelee synnäriltä kotia :LOL:
 
mie tiiän vasta huomenna mitä mittarit näyttää ..toivon ttisesti että ei ole tuon edellisen körilään kokoinen syntyessään..poitsu kun ei ollut syntymän hetkellä edes siinä ns. nolla-linjassa..tuli hiukan kiire ja sitä rataa.. :/

pitäisköhän ihan pokkana pyytää sektio täällä kertaa..viimekskin kyselin mutta ei kuulema ollut tarvetta..sama kätilö sano jälkeenpäin että ois ollu helpompi jos ois leikattu..senkin tiedän ettäs ekään ei ole riskitön operaatio..

ja nyt nukkumaan... :wave:

Dare ja nisu 21+1
ps. esikoinen täytti 15v :D :heart:
 
Apua, alkaa vähän pelottaa kun lueskelen noita teidän syöksysynnytys ilman kivunlievitystä -juttuja. Ykkönen syntyi epiduraalin kanssa neljässä tunnissa ja jos aika lyhenee samaa tahtia kuin teille niin tuskin ehdin synnärille, saati sitten epiduraaliin...

Onpa muuten vauvasta tullut niin paljon todellisempi kun tietää sukupuolen ja potkiskeluja voi seurata jatkuvasti.

Bellona 20+2
 


Ihana rauha, tytöt nukkuu ja mä juon aamukahvia. :xmas:

Kävin tosissaan eilen siellä verikokeissa ja oma lääkäri soitti iltapäivällä. Eihän niissä mitään ollut.. Hb:kin oli 129.
Annoin lääkärille hieman palautetta tuosta päivystäjästä.. Tultiin sitten siihen tulokseen, että hengenahdistus saattais olla astmaattista. Mulla kun on aika paha siitepölyallergia muutenkin. Heinäthän kukkii nyt, ja perjantaipäivä oltiin mökillä peltojen keskellä.. :snotty: Lauantaina mulla alko tää ahdistus. Mutta nyt tuntuu jo ihan hyvältä, päänsärkykin lähti, ONNEKSI! Jos hengitys muuttuu vinkuvaksi ja limaiseksi niin sit yhteyttä uudestaan..

Me saatiin VIHDOIN se turvakaukalo ostettua! Olen kytännyt sitä mallia/väriä koko kevään ja kesän, vihdoin tärppäsi. =) =) Sattui vielä niin, että se oli myynnissä samalla paikkakunnalla missä velipoika asuu, niin hän kävi sen hakemassa.

Meidän "Tyyne" sai rakenneultrassa (rv20+3) painoarvioksi 345g. Ja sf-mitta mitattiin nyt torstaina ekan kerran (rv 22+4) joka oli 21,5cm.
Mulla on molemmista tytöistä ollut tuo sf-mitta tosi iso aina, mennyt käyrien yläpuolella.. Silti typyt on ollut suht pieniä, alle 50cm ja vähän päälle 3kg.

Mukavaa päivää kaikille!


Miracles ja Tyyne 23+3 :heart:
 
Heips!

Bellona, pikkupaniikki tosiaan on meikäläiselläkin tuon synnytyksen suhteen :/ . Ensimmäistä piti vääntää kokonaiset 12 tuntia ja toisen kohdalla hyvä että kerettiin sairaalaan 40 kilsan päähän. Olin tosiaan kakkosen kohdalla vielä tulotarkastuksessa ja omat vaattet päällä ja kätilö totesi, että olin auki 4 cm. Ajattelin kauhuissani, että miten jaksan tuonne synnytyssalin puolelle, ennenkuin saa spinaalipuudutuksen, kun supistusten välillä ei taukoja juuri ollut. Menin sitten käymään vessassa ja kun tulin vessasta pois, niin mies sanoi, että vauvan pää näkyi jo, enkä itsekään uskonut, että niin pitkällä ollaan. Kätilö painoi nopeasti hätänappulaa ja kirjaimellisesti otti meidän tytöstä kopin, tuli sen verran vauhdikkaasti. Sairaalassa en kerennyt olla kuin vajaa puolituntia. Synnytyksen kokonaiskesto oli 1 tunti 45 minuuttia ja ponnistusvaihe puoli minuuttia.

Eli nyt pikkupaniikki päällä, että miten nopeesti tää kolmonen sitten päättääkään tulla :( :| . Mie varmaan lennän jokaisesta kovemmasta supistuksesta sairaalaan tukkaputkella, eli vääriä hälytyksiä voi tulla ennätysmäärä :kieh: ... Yleensäkkin olen potenut heti ensimmäisestä lähtien kamalaa synnytyspelkoa ja meinasi vauvan teko jäädä tuohon yhteen. Nyt jo alkanut pelko hiipimään takaraivoon, kun olen niin kipuherkkä ihminen ja kun kunnon kivut alkavat, niin tärisen ihan horkassa :ashamed: ...

Niin, onnea kaikille, ketkä ovat jo ultrassa käyneet ja ehkä sukupuoli lupauksenkin saaneet.
Ja extrasti onnea kaikille rouviintuneille ja tuleville sellaisille :flower: :) ...

Ps. Miracles, onneksi saivat jotain tolkkua tuohon siun ongelmaan. Kyllä ihmetyttää, että lottovoitollakohan nuo jotkuu lääkärit ammattiinsa pääsevät...

Jessie + nappula 19 + 1
 
Jessie: Juu kyllä vanhuus painaa, pikkuinen jääkin meidän viimeiseksi. :LOL:

Sonja74: Suppareita tulee rasituksen, kumartumisen ja kävelyn yhteydessä, pienet mäet aiheuttaa jo vihlomiset alavatsassa ja supistukset, isot mäet on jo sellaisia et mietin mistä vois kiertää. Siivoukset suurimmaksi osaksi hoitaa mies koirien lenkityksen ja töiden lisäksi.
Ite pystyn siivoamaan pöytätasot ja vähän pyykkiä ripustella jos joku mulle ne roudaa olkkariin sohvan eteen, seisoen en pysty olemaan kamalan kauan. Tiskit täytän ja laittelen jos joku alatasolle ne laittaa tai ojentelee, muuten mies tekee senkin.

Seurannassa olen käynyt neuvolassa pari kertaa ja terkkarin mielestä ihan normaalia, teen vaan mitä pystyn ja loput hoitaa joku toinen. Mut ei se ihan niinkään sais mennä et mie makaan ja mies tekee kaiken.
Saikkua mulla on nyt 30.9. asti masennuksen takia ja jatkuu sen jälkeen 16.11. asti eli äitiysloman alkuun. Selästä löytyy kaks välilevynpullistumaa, toinen painaa hermoja ja toinen alkava, se kuulemma vois aiheuttaa nää supparit, mut tiedä sitten.

Vauva voi ultran mukaan hyvin, istukka takaseinässä, lapsivettä normaalisti ja hyvinvoiva pikkuinen kyydissä, sf-mitta oli 16cm viikoilla 19+5 neuvolassa mitattuna.
Nyt viikkoja olis 21+3.
 
Huomenia..
Eli painoarvio oli meillä rv 20+6 380g
Vastailen myöhemmin tuohon supparikysymykseen. Nyt on pakko mennä hetkeksi lepäämään. Päätä särkee niin mielettömän paljon :( Ja vähän paleltaa myös, liekkö flunssaa pukkaamassa..

Myräkkä ja keiju 21+6
 
suppareista on ollu puhetta, mähän oon ollu kesäkuun 9päivästä asti sairaslomalla niitten takia, ja töihin en ole enää menossa. välillä saa touhuta ihan rauhassa ja välillä kun edes ajattelee tekevänsä jotain alka supistelut :kieh: Kohdunkaula on luhentynyt n.1,5cm, olen sairaalan seurannassa kk välein ja siinä välissä viel neuvolat ja neuvolalääkärit jne :LOL: eli tarkkaan kytätätään.
Enemmän tällähetkellä elämää haittaa liitoskivut.. erehdyin eilen pesee saunan pintapuolisesti, eli lauteet ja lattian, lattian pitkällä harjalla ja lauteistaki vaan yhden pesin kunnolla, poika pesi loput ja jessus ku illalla ei meinannu kyetä kävelemään |O yöllä itkua tirrasin ku koitin asentoa vaihtaa.

Bellona, kyllä siitä henkiin jää vaikka joutus luomuna vetämään, mähän oon näitä pakertanu maailmaan hartaudella, ekaa 15h ja tokaa 10.5h, ekassa ekat 13h oli ok, sit sain kohdunkaulanpuudutteen ja kahdentunnin päästä tyttö oli maailmassa, poika tuli luomuna, sen kohdalla koski vikan 20min kun jälkeen klo15 oli 6cm auki ja poika on syntyny 15.31, kätilö ois jääny saamatta jos en ois tajunnu valittaa että kirvelee joka supistuksella, mulla kun ei ole tullut kummastakaan kummostakaan ponnistuspakkoa. Ja pojan kohdalla oikeestaan eniten koski kun väliliha repes kun ei leikkaamaankaan ehditty.
Mulle ei siis anneta ei spinaalia eikä epiduraalia riskien vuoksi.
Mä oon vahvasti sitä mieltä että ennemmin mennä sairaalaan kun vielä kykenee kävelemään, mä jos ite jään odottamaan niitä ihan oikeita kipuja niin oisin jo kahdeti synnyttäny ihan johonkin muualle ku sairaalaan :LOL:

Täälä on kylmää ja harmaata, mittarissa +12 ja auringosta tietoakaan
 
terveisiä EKKS:N äippäpolilta.. :D ..sanooin hoitsulle että onko se muuttunut vallan yksityisvastaanotoksi kun mie olin ainoo äitee..n.5min..ja kukaan ei ollut "tukkona"..siis niin nopeeta että ei rajaakaan.. :D

no painoarvio 421g..ja kaikki osat kohdallaan ja toimii...

ka mitä tulee sukupuolen arvailuun niin 60% mahdollisuudella poika :D ..tämä masuhenkilö piti niin hyvin napanuoran jalkojen välissä että siitä ei nyt kunnolla saanut vihiä ollenkaan kumpi ois tulossa..

tavallaan ihan sama.. kumpikin on yhtä rakas .. pääasia on terve lapsi

Dare+nisu 21+2
 
Meillä painoarvio oli 19+6 344g (mittojen mukaan vastas 20+1, mut ihan sama, pari päivää sinne tänne). Ja tänään 21+5 sf-mitta oli 22cm. Esikoisen sf-mitta oli 20cm viikolla 21+1 ja oli syntyessään 4050g ja 53cm, eiköhän tästäkin samankokoinen tule. :)
 
No siis ihan pikaisesti niistä supistuksista. Saikullahan mä oon ollu ihan alusta asti matalan verenpaineen vuoksi, supistukset alko tuossa n.16 viikolla (en enää tarkkaan muista). Kerran on kohdunkaulan tilanne katottu ja saikkua silloin laittoi koko heinäkuulle, lepoa lepoa. Mutta mihinkään en ole saanut lähetettä, enkä varmaan saakkaan.. En nimittäin saanut esikonkaan aikana (silloin kipeät supistukset viikolla 24 ja siitä eteenpäin saikulla äippälomaan asti).
Tänään hain taas lisää saikkua, tosin taas matalan verenpaineen vuoksi. Melkein järkytyin kun lääkäri sanoi että matalan verenpaineen vaara on ettei sikiö saa riittävästi verta; ei tuota kukaan ennen ollu mulle sanonu |O Sama se minusta itsestäni, vaikka menis konttaukseksi tai vain levätessä. Jos levossa kerta kulkee veri paremmin niin mielummin lepäilen mahdollisimman paljon kuin että sikiö joutuu kärsimään.. Paineet sen verran ylhäällä nyt ettei sikiöllä mitään hengenhätää ole, mutta laskun varaa ei paljon ole.. Ja usein saattaa vuorokaudessa heittää, ku eka on 105/70 niin illalla voi olla jo 90/50 ja noin suuret erot saa kyllä tähtiä näkymään silmissä..
Kun tuo ukko vain olisi ahkerampi esikon kanssa ja antaisi minun levätä.. Vältyttäis tähdiltä ja supisteluilta :D
Nyt alkaa näköjään olla nukkumaanmenoaika. Huomenna biitsille lököttelemään jos ilmat suosii :)

Myräkkä ja keiju 21+6
 
Pitkästä aikaa...

Ultrassa käyty viikolla 21 ja kaikki oli hyvin, painoarvio oli n.350g.
Pojalta aika selkeesti näytti ja mulla tuli itku...
Kauheelta kuulostaa, mut tää raskaus ollu niin erilainen kun ensimmäinen ja oli tosi vahva tyttö olo. Sen päivän itkeskelin, mutta nyt on tosi hyvä olo. Odotan toista poikaa innolla =)

Ma aloitin työt päiväkodissa pienillä ja heti tokana päivänä alko selässä tuntua...
Eilen hain saikkua, mutta sain vaan sen 3pv :eek: Mulla ollu ennenkin aivan sama vaiva kun oon töissä ollu ja nyt 2v kotona ni ei mitään ja tiedän, ettei mee hetkessä ohi. Ja väsy tuli hetkessä aivan mieletön. Oon jo pitkään heräilly aamusin n.5-6 ihan pirteenä ja eilen en meinannu ees herätyskeelloon jaksaa reagoida 07, suihkussa istuin vaan tuijottamassa seinää jne.
Tosi ristiriitaset tunteet, kun poika aloitti päiväkodin sen takia, että äiti lähti töihin ja nyt jos en enää menekkään...tasan sellanen olo, etten haluais mennä rikkoo itteeni sinne, mut et pakkohan se ois mennä...ÄÄH! :'(
Sit lekuri ehdotti, että yrittäisin siirtyä isojen ryhmään, missä ei tarttis nostella vauvoja. Mutta sit joutusin kolmivuorotyöhön ja se ei taida onnistua muutenkaan...
Ehkä meen ma yksityiselle jutteleen ja katotaan mitä tekee...

Mulla on tosi pahana tää rannekanavan oireyhtymä. Taas oli herätessä käsi puutunut olkapäähän asti ja nytkin koneella pitää kirjoittaa vasurilla. Heräilen myös yöllä useasti puutumiseen, ei kiva...

Olipas siinä valitusta :ashamed:
Mutta siis vauvalla kaikki hyvin, eilen lääkäri otti sykkeen 150 ja kohdun kaula kiinteä ja kaikki ok.

Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:
Mulla poksuu tänään!!!

äityli75, eemeli 1v10kk ja 'kaapo' 22

ps.esikoinen keksi vauvalle ton kaapo nimen, oli aika liikkis :)
 
Äityli75 Meilläkin on jo poika mut mä toivon tästä toisestakin poikaa. Tuntuu jotenkin luonnolliselta että se ois poika. Mulla varmaan menee hetki tajutessa jos veikkaavatkin tyttöä. Mut haluan kyllä molemmat joten ihan sama kumpi tulee. Poika ois vaan entuudestaan tuttu :D

Se ois sitten puoliväli tänään. Huomenna rakenneultra. Hieman jo jännittää mitä sieltä löytyy. Toivottavasti kaikki hyvin.

Mun serkulla ja sen vaimolla ei oo raskaus sujunut ihan oppikirjan mukaan. Heillä nyt rv 31 ja vaimo on sairaalassa kovan verenpaineen vuoksi. Hänellä on jo ennen raskautta ollut verenpaine lääkitys ja lääkkeet ei auta nyt yhtään vaan alapaineetkin huitelee jossain 110 tienoilla. Hänen pitää joka viikko äippäpolilla käydä ultrassa että näkevät lapsen kasvavan. Toistaiseksi on kasvanut hyvin, painoarvio nyt 1600g, mutta nyt oli pissassa ollut valkuaista niin on pari päivää ollut sairaalassa. Olivat jo viikko sitten antaneet vauvalle keuhkoja kypsyttävää hormoonia jos joutuvat etuajassa käynnistämään. Heilläkään ei tuo vauvansaanti ole ihan helpoimmasta päästä ollut kun yrittivät 1,5v ennen kuin tärppäs ja sitä ennen olivat jo lääkäriltä saaneet tuomion etteivät voi biologista lasta saada. Nyt pitää vaan toivoa että kaikki menis edes muutaman viikon vielä hyvin ennen kuin joutuvat vauvan ulos ottamaan, että kerkeis hieman kasvaa vielä.

Meillä rakennus edistyy nyt hurjaa vauhtia. Yks makkari jo paneloitu ja maalattu ja toista viedään. Huomenna pitäs hakea laattatilaus ja sitpä sitä pintaa alkaa syntyä. Ikealla ois tarkotus lähteä käymään äitin ja siskon kanssa lähiviikkoina. Sieltä esikoisen huoneeseen huonekaluja ja kaikkii muuta tarpeellista kotiin.

Nyt on issiaskipukin ollut poissa pari päivää. Jokohan tää nyt heittäs kokonaan, ainakin esikoisen aikaan loppui parin viikon vihottelun jälkeen.

Sanle ja tonttu 20+0 :)
 
Ai niin tuosta synnytyksestä vielä. Esikoisen maailmaan tulo kesti semmoiset 17h joten mitään syöksysynnytystä en tästäkään odota. Tosin meillä matkaa sairaalaan 45km ja ihan mielelläni sitä kivunlievitystä käyttäisin joten sen puoleen ihan hyvä, mutta toki hieman lyhyempi toimitus olisi tervetullut.

Myräkkä Ootko testannut jo sänkyä ilman päällispatjaa? Mun serkku teki samallalailla kun heillä koira tuhosi päällimmäisen patjan. IHan hyvin se pelitti sen jälkeen useamman vuodenkin.
 
Taitaa olla tosi tarkkaa noiden verenpaineiden kanssa. Mäkin olin luullut että vain korkea verenpaine on haitallinen vauvalle.

Täällä ollaan vähän apein mielin tuon tytön päiväkodin aloituksen kanssa. Tänään jäi sinne jo ilman itkua leikkimään, mutta kolmen päivän aikana ei ole vielä mitään siellä suostunut syömään ja nukkunutkin vain puolen tunnin unia, joiden jälkeen huutanut kaikki muut hereille. Ja nyt kun oltiin kotona vihdoin päästy siihen että nukahtaa itse omaan sänkyynsä eikä paljon heräile öisin, niin takapakkia on tullut siinäkin: ei uskalla nukkua tai nukahtaa yksin ja huutelee jatkuvasti äitiä. Viime yönä nukuin ehkä kolme tuntia, miten mä selviän ensi viikolla töissä...

Muutenkin olen vähän tympääntynyt koko paikkaan, vaikka se aluksi vaikutti kivalle. Vähän liian natsimeininkiä noin pienille (1 v 4 kk) mun mielestä. Tyttö ei suostu syömään kun on huolissaan siitä, ettei Nasu-lempilelu saa ruokaa (kotona siis huolehtii siitä, että kaikki - äiti, isi ja lelut - saavat syödä), mutta siihen on nyt kuulemma vain opittava. Samoin kuin siihen, että pöydässä istutaan kunnes kaikki on syöneet ja sitten odotetaan, milloin on oma käsienpesuvuoro - vaikka huutaen koko 45 min. Siis tämä tyttö, jonka kanssa on tehty n. 9 kk:n työ, ettei syönti olisi vastenmielistä tappelua. Onneksi vielä kotona suostuu syömään...

Bellona 20+3
 
Huomenta
Sanle En ole vielä ottanut sitä välipatjaa pois. En jaksa yksin sitä nostella. Mies tulee tänään, viimeistään huomenna kotiin niin otamme sitten sen pois. Ainahan sitä voi testata :) Se ei ainakaan maksa mitään..
Nukuin todella huonosti viime yönä. Menin puol 12 nukkumaan, nukuin varmaan puolisen tuntia ja heräsin enkä ollut enää saada unta.. Heräsin kai johonkin uneen.. Alkoi silmät kutisemaan ja mahanpohjasta otti (aivan kuin ennen menkkoja ruukas aina tehdä). No sitten sain unen päästä kiinni niin heräsin vessahätään. Kävin vessassa ja jatkoin unia. Puoli tuntia siitä niin poika heräs itkemään, eikä meinannu millään enää nukahtaa. Aamulla kertoi että äiti ajoi kolarin autolla :( Nähnyt vissiin painajaisia pikkunen.. Nyt sitten väsyttäis kovasti, mut just tänään ei pääse edes lepäämään..
Odottelen kaverilta soittoa, oli puhetta jos biitsille lähdettäis. Hieno ilma näyttää taas tulevan. No, siellä ainakin menee aika todella nopeaa :)

Oih, tänäänhän poksuu taas :)
Myräkkä ja keiju 22+0
 
Tervehdys!!

Kiitos kovasti onnitteluista, eipä tämä rouvana olo ainakaan toistaiseksi ole hirveesti elämää muuttanut... Ensi viikolla tarkoitus mennä passikuvaan, jotta uudet kortit sa hankittua...

Rakenneultrassa käyty ja kaikki näytti olevan mallillaan. Vastasi lähes viikkoja. Painoa oli 336g tai jotain sinnepäin. Vähän tytöltä näytti, et kolmas tyttönen olisi talon tulossa.... No eipähän tartte mitään hommata vaaville kun kaapit täynnä pimpsumekkoja :LOL:

Synnytyksistä.. Ekaa pakersin 16tuntia ja 15 min ponnistusaika, toista 4tuntia ja siinä 7min ponnistus. Kolmosen kohdalla 5tunnin jälkeen tehtiin secktio... Nyt pääsen synnytystapa-arvioon, mtta kait joskus 36viikolla vasta...

Mutta nyt hakeen esikoista hoidosta ja laskuja makseleen ja kauppaan!!!!

JIsse ja joulutonttu
 
synnytyksistä

eka oli klo 8.00-15.53 elikkä 7h53min
toka oli klo 5.05-9.20 = 4h15min
kolmas klo 19.50-22.37 = 2h47min (jos oikein laskin :whistle: )
neljäs klo 00.00-01.50 = 1h50min
viides 00.00-1.39 = 1h39min..

kahdessa viimesimmässä oli sellanen supistusten vyöry että tuntu että kun se puoliltaöin alkoi niin ne oli sitten alle minuutin välein..ja viides vielä oli imukupilla avustettu ja muutenkin ihan kauhee kun ukkeli ei ollut vielä edes siinä 0-linjassa synnytykseen nähden..

saa nähdä mennäänkö nyt alle tuntiin..

Dare ja "maradona" 21+3
 
Ajattelin vain kirjoitella kuulumisia.Sivusta seurannut aikaisemmin. Tänään 19+0 =)
Eilen oli neuvola ja siellä pikkuisen syke kuului hirmu lujaa 130-145 <3
Hemoglobiini laskenut ja neuvolanhoitaja käski aloittaa rautatabletit.Mitä rautatabletteja muut ovat syöneet?Aloitan 50g:lla.

Liikkeitä en juurikaan ole vielä tuntenut, mutta eiköhän nekin aikanaan.
 
Valerie: Suosittelen Obsidania, Retaferista mulle tuli niin hirveä vatsakipu että luulin kuolevani. Mutta tokihan sekin toisille sopii. Itse asiassa esikoisen aikana ostin sitä nestemäistä Kreuterblutsaftia enkä ottanu tabuna ollenkaan rautaa. Tässä raskaudessa on edelleen hemog. 140 tienoilla joten ei varmaan tartte rautaan koskeakaan. Ainakaan vielä.
 
Mä oon syöny retaferia monen monta kuukautta, mut se ei oikeastaan sinänsä arvoja nostanu. Nyt vaihdoin obsidaniin, saas nähdä miten käy. Jos niistä ei tapahdu mitään niin kokeilen maltoferin tippoja; ne kuulema tosi hyviä. Tosin kun meidän pojalle niitä 1veestä alkaen vuoden verran, niin hampaat oli sillä tosi keltaiset. Nytkin, kun puoli vuotta sitten jouduttiin taas pojalle rauta aloittamaan, ostin suosiolla pureskeltavaa maltoferia ettei ihanan valkoiset hampaat kärsis :)

Oltiin tänään 3,5 tuntia rannalla. Tunti sitten kotiuduttiin ja just kerettiin pesulta ja iltapalalta. Keijunen nyrkkeilee taas masussa, suolistoa rummuttaa.. Huomasin tänään kuinka iso mahani onkaan, yhtäkkiä pullahtanu :eek:
 

Yhteistyössä