~*~Joulukuun tonttuset 2013 marraskuussa ~*~

Moikka tännekin!
Olen tuonne marraskuisiinkin kirjoitellut kun yliaikaa jo mennään.
Täällä on hirmuisesti tullut tekstiä ja mun pää ei riitä lukemaan kaikkea mutta noista kotiutumisvaatteista oli moni jutellut.
Mä oon pakannut toppapuvun ja sellaisen ohuemman kevytoppiksen, villamyssyn, kypärämyssyn, toppatumput, sukat, bodyn, kestot, villahousut ja mitä kaikkea muuta vaihtoehdoiksi. Yhtään kun ei tiedä mikä keli on esim. viikon päästä. Meillä ei ole kaukaloa vaan istuin autossa valmiina. Auto pitää siis lämmittää hyvin ennen kuin sinne vauvan vien. Kotona tolpassa kun on niin on myös sisälämppäri joten kylmään autoon ei tarvitse vauvaa viedä esim. kauppaan lähtiessä.
Vauvalle on ainakin Reimalla ihanat toppatumput olemassa ja sit käsiin käy ihan pienet sukatkin kun kädet eivät tule ulos puvunhihoista.

Jossain tuolla aiemmin oli joku kysellyt imetysliveistä?! Mä ostin Bebesistä kahdet ihan huippu liivit ja yhden topin. Sieltä suosittelen katselemaan. Jos pääsee liikkeeseen Kamppiin niin aina parempi mutta verkkokaupan kautta toimii myös.

Me oltiin eilen synnärillä kun mulla oli päänsärkyä parkin päivää. Mitään hälyttävää ei kuitenkaan löytynyt ja epäilivät että on ihan migreeniä. Mulla ei ole juuri ikinä päänsärkyä ei varsinkaan mitään migreeniä joten siks mentiin tuonne. Lisäksi kun on tullut nyt viimeisten kahden viikon aikana turvotusta ihan todella paljon niin käytiin sulkemassa pois raskausmyrkytksen mahdoliisuus. Vauva voi hyvin, istukka on voimissaan ja kaikki muutenkin kuten pitää. Painoarvio on 3,6 kg kuten esikoisen syntymäpaino vkolla 39+6. Vauvan pää on ihan alhaalla ja kohdunsuu kahdelle sormelle auki, kanavaa jäljellä 2 cm. Eli nyt sit vaan odotellaan. Selkä on ollut kipeä tuon sisätutkimuksen jälkeen ja tullut veristä limaa hiukan mutta eilisten kauppareissun aikaisten "nyt se syntyy" tuntemusten jälkeen ei ole ollut mitään mainittavaa tapahtumaa tuolla kohdun suunnalla.

Tsemppiä odotukseen!

Vanamo+Tintti 40+2
 
Mama-74: Tsemppiä sinulle! Ootko päässyt jonnekin pelkopolille tms. juttelemaan synnytyspelostasi?

Minnie82: Tsemppiä myös sinulle! <3

Kotiutumisvaatteista: Mä oon pakannu bodyn, puolipotkarit, sukat, tumput... Sit on sekä paksu fleecehaalari että toppahaalari (katotaan sään mukaan kumman puen), kypärämyssy, vuorellinen fleecelakki, toppatumput, villasukat ja toppatöppöset. Niin ja villatakki- ja housut. Sit on vielä peitto ja harso turvakaukalon päälle. Sään mukaan ajattelin kuitenkin katsoa mitä lopulta päälle. :) Esikoinen syntyi helmikuussa ja kun kotiuduttiin oli -30 C pakkasta...

Tömpsis: Voi että kun se sun pikkunen siellä pyörii vielä! Tunnetko ite kääntymiset? Peukut pystyssä täällä että joko kääntyis vielä tai käännytys onnistuis, ja toi synnytyksen käynnistäminen/kalvojen puhkaisu, ymmärrän ett jännittää tosi kovasti, ja kun on toive ett sais synnyttää alateitse... tsemppiä paljon!!!

Ääääääähhh mä en kestä tätä olotilaa! Niin kärsimätön alan jo olla ja oikeasti on sellanen olo, ett ollaanko täs muka synnyttämään lähdössä pian... ei tunnu siltä, oma vointi on vaan niin normaali kun voi olla. Iltaisin on niitä kivuttomia supistuksia, mut niitäki ollu nyt jo kolme viikkoa... Esikoinen syntyi rv 40+1 ja koko ajan oon ajatellu, ettei tää voi sen myöhemmäks mennä, mut nyt onki pelko ett mitä jos meneekin... Huh.

Merve ja masupoju 38+4
 
Pitkästä aikaa voisi pävitellä meidänki kuulumisia tänne, elikkä rv 36 tuli nyt täyteen ja äitipolilla käyty. Tyttö kasvanut hienosti, eikä aleta vielä käynnistellä koska minunkin vointi on ihan ok. Saa siis neiti kasvaa vielä rauhassa. Vauva on jo "lähtökuopissa" ja sen kyllä tuntee... :p

Hermot kireällä! Muutaman ihmisen kanssa on mennyt ihan totaalisesti hermot, ja erään kanssa välit jäähyllä. :/ Koen ettei mua oikein kuunnella jos pyydän saada olla rauhassa.

Kaikki on valmista, sairaalakassia myöten. :D
 
tömpsis: Lääkäri sanoi, että ihan kalvojen puhkaisulla lähdetään liikenteeseen. Kohdunkaulaa jäljellä 3cm, mutta erittäin on kypsät paikat ja kahdelle sormelle auki.

Mulla ekassa (kaksos)raskaudessa synnytys käynnistyi itsestään vesien menolla. Tästä viiden minuutin kuluttua alkoivat ihan helvetilliset supistukset, joita tuli sitten aivan sarjatulena.
Toinen synnytys käynnistettiin vkolla 42+4 cytotecilla kohdun suulle. Yksi tabu riitti ja supparit olivat paremmin hallittavissa.

Alkaa kyllä jännittää ja pelottaa tilanne... voiskohan tän vielä perua???

Menetkö heti aamulla osastolle? Me soitetaan sinne aamulla ja ilmoittavat, että moneltako saa tulla.
Kokoarvion tehnyt lekuri on silloin osastolla itse onneksi, oli todella pätevän oloinen. Toivotaan, että synnytys sitten kanssa käynnistyy, ettei tarvitse montaa päivää käynnistellä.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille!!!

T: Alexa ja Olio 36+5

Kyssäri kaikille: Miten teidän käynnistykset ovat sujuneet?
Eilisen sisätutkimuksen jälkeen tullut rusehtavaa vuotoa, tämä ilmeisesti normaalia, mutta vuoto ollut tänään huomattavan limaista :x , onkohan mahdollisesti limatulppa tulossa??? Uskaltaako miehen päästää huomenna reissuun parin tunnin päähän??
 
Viimeksi muokattu:
Minnie:llä onkin siellä jännät paikat. Tsemppiä!

mama-74 ~ Tämähän on paikka johon voi tuntemuksiaan purkaa, joten anna tulla vain. Toisessa raskaudessa pelkäsin myös synnytystä ihan alusta alkaen. Ensimmäinen synnytys ei edennyt yrityksistä huolimatta - ehdin siis olla kipeä jo kauan. Se päätyi sektioon, vauva ei olisi mahtunut alakautta tulemaan vaikka oltaisiin vielä odoteltu. Toista lasta odottaessa en halunnut enää kokea samaa - joten helpotuksekseni sain rv35-36 sektiopäätöksen. Nyt ei onneksi enää tarvinnut pelätä kun tiesin, että saan sektiopäätöksen ilman selityksiä. Itselleni sektio ei ole ollut mikään kauhistus, enemmänkin helpotus kun ensimmäinen synnytys meni miten meni. Toivotaan, että olosi tuosta helpottuisi, että voisit nauttia vielä näistä viimeisistä hetkistä kun vauva yksiössään asustaa.

Tiikeli ~ Voi pikkuista, kunpa itse vielä ymmärtäisi oikeinpäin masussa kääntyä :heart: tuntuuko vauvan pää ylävatsalla selkeästikin kun siellä istuskelee?

Kiitos synnytyskertomuksista! Niitä on mukava lukea :) Olisi myös kiva kuulla kuinka ensimmäiset viikot ovat sujuneet pikkuisten kanssa? Maidon tulo myös kiinnostaa, kuinka nopeasti tuntui nousevan ja jouduitteko lisämaitoa antamaan? Itse toivoisin imetyksen tällä kertaa onnistuvan, joten siksi kiinnostaa.

Omaa napaa.
Tänään oli viimeinen neuvola *JAIKS*.
Paino oli pysynyt samassa viimeviikosta, eli yhteensä tullut 7,5kg.
Kohdunpohjankorkeus oli laskenut 38cm -> 35cm, eli masu joko laskeutunut tai vauva ollut viimeksi hassussa asennossa ;)
Sain jo kotikäynnin ajankohdan, että pian se on pikkuinen vauva sylissä täälläkin.:heart: Vähän jo jännittää, mutta ihanaa kun nämä omat ylävatsakivut ja selkäsäryt helpottaa. Nyt pitää vain osata nauttia näistä viimeisistä hetkistä kun vauva on masussa. Enää en saa raskautta kokea tämän jälkeen, enkä pientä nyyttiä...

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille ja sipsutelkaa edelleen ulkona, ettette liukastele!

-Judie + sintti 36+6
 
Kotoutumisvaatteista ~ Pakkasin vauvallekin varusteet jo valmiiksi mitkä mies saa tuoda kun tulee meitä hakemaan. Body ja potkarit (kokoa 50 ja 56), tumput kätösiin, ohuen lakin ja ohuen velourhaalarin näiden päälle. Lisäksi otan pienen fleecepeiton, jonka laitan vauvan päälle. Mietin vielä tuota kaukalopussia, mutta luulen että vauvan tulee liian kuuma kun auto on kuitenkin valmiiksi lämmin kun kotiin lähdetään. Ajomatkakin kestää 1h joten en liian kuumasti haluaisi pikkuista pukea - minä kun olen itse semmoinen kylmäkalle, että auto on varmasti lämmin kun kotiin tullaan :)
 
Täälläpä on keskustelut vilkastunu, kivaa :)! Kaikkia meitä taitaa alkaa jännittää ja mietityttää aina vaan lähenevä synnytys ja osa on senkin jo suorittanu ;)! Ja kiva käydä lukee teidän jänniä paikkoja, kun luvataan käynnistys ja sektio aikoja!

Mulla nyt rv. 36 :heart: ja oli se viiminen lääkärineuvola! Eipä siellä ihmeempiä selvinny, niinku olettaa saattaa kun juuri valmistunut lääkäri, joka ei osaa/saa tehä painoarvioita yms...Kohdunkaulaa jäljellä 3 cm ja kohdunsuu ilmeisesti kiinni, vaik sano että raollaan :confused: Ja sf. 32 ku 2 viikkoo sit oli 31, voi johtuu eri mittaajastakin...Oikein päin on poju, muttei vielä kiinnittynyt, vaikka kovin alhaalla pää olikin...Painoa nyt tullu alusta tähän päivään 14 kg :kieh:! Eipä ihmeempiä, nyt vaan ootellaan ja katotaan kuin iso tulee ja mahtuko se sitten hyvin vai huonosti tulee :p! Sain seuraavan neuvola ajan vasta 2 viikon päähän ku luulin että pitäis alkaa jo viikon välein olee!?
 
Vauva-arjesta-täällä arkea vielä hieman harjotellaan. Mä olen ollut tuosta sektiosta sen verran arka että oikeastaan vasta eilen ja tänään pääsin kunnolla hoitamaan vauvaa. Imettänyt olen tietty kokoajan, tosin rintamaito yksin ei tytölle riitä joten korviketta menee myös. Maidon nousu kesti viisi päivää ja ehdinkin ajatella että maito ei nouse ollenkaan...synnytyksen jälkeen mua on itkettänyt kaikki, mikä ei ollenkaan ole tapaistani. Ne pirun hormoonit!!!!! Erityisesti n pelottanut vauvan käsittely kun en pientä ole aikaisemmin käsitellyt. Tiedän että vauva ei mene rikki mutta kun toinen on niin rääpäle! Tänään käsittely alkanut tuntua hieman enemmän omalta ja usko on pakautunut että kyllä tämä tästä.

Vauva nukkuu paljon. Varsinkin päivisin menee kolme neljäkin tuntia kerralla. Yöt sitten parin tunnin pätkissä. Meillä meno on aika musta valkoista, joko on nälkä ja huudetaan naama punaisena ja kuollaan nälkään tai sitten levytetään unten mailla ilman huolen häivää. Hauskinta on seurata toisen ilmeitä kun niissä näkee koko elämän kirjon...mutristukset, ahaa ilmeet ja tietty ne hymyt :)


Nyt taas herättiin......


Maikkis
 
Diipadaapa: Mikä sulla olikaan syy sille, että käynnistystä harkitaan? Nyt kun omaa käynnistystä ensi kerralla pohditaan, niin huomio kiinnittyy kaikkien muidenkin käynnistys-suunnitelmiin.:)

Tiikeli: Toivotaan, että saat kokea sen luonnollisen synnytyksen vaikka sitten perätilavauvan kanssa. Sulla kuitenkin jo toinen tulossa, niin luulis olevan mahdollista. Ja toivotaan ettei nyt tähän enää mitään myrkytystä paukahda.

Kaikille synnytyspelosta kärsiville (ja muillekin) oikein paljon voimia. Yritetään pitää keskustelu täällä vilkkaana ja tarjota edes sitä vertaistukea toisillemme. :hug:

Pieta ja Junnu 35+3
 
Hui kun monella synnytys alkaa olla käsillä!

Minnie82 onnea matkaan! Jotenkin - mitenkään pelkoasi vähättelemättä - tuntuu hyvältä että huomasivat ettei pieni kestä supistuksia jo etukäteen, niin silloin ei tarvitse kesken synnytyksen moista arpoa - jos hänelle kerran sektio on se paras tapa tulla maailmaan.

Tulee jotenkin ristiriitainen tunne synnytysohjeista ja yleisestä synnytyskeskustelusta (ei siis tämän palstan vaan ylipäätään), peloista ym. Kaikki on niin helppoa jos ei ole mitään vaikeuksia vaan nopea ja luonnollinen ja siedettävän kivulias synnytys, mutta tosi harvalla asiat menee lähellekään niin! Toisaalta joo hienoa, että kannustetaan aktiiviseen synnytykseen ja itseen luottamiseen, mutta miten sen voisi tehdä niin, että tällainen keskivertosynnytys, joka pelottaa äitiä, jossa on perätila tai iso vauva tai ties mitä vaikeuttavaa mukana, joka ei ala, kestää ja sattuu ja joka vaatii ammattilaisten apua, olisi silti lähtökohtaisesti ihana ja luonnollinen kokemus, josta voisi olla varauksettoman iloinen ja ylpeä? Mikähän se 'luonnollinen synnytys' loppujen lopuksi onkaan? Vähän tekee mieli rinnastaa kauneusihanteisiin, jotka nekin ovat harvalle realistisia vaan kukin ollaan omalla tavallamme vajavaisia. Tulihan sepustus - psyykkaan itseäni nauttimaan synnytyksestä kuin synnytyksestä...

Olo on tasaiseen tahtiin kauempana normaalista. Tänään kävely tuntui jonkun muun planeetan liikkumamuodolta, mummot ohitteli oikealta ja vasemmalta ja kaupunkireissu jäi aikas tyngäksi. Ei siis mitään synnytystä ennakoivaa, mutten kuitenkaan osaa kuvitella, että vielä pari viikkoa menisi. Ehkä opin kantapään kautta kuvittelemaan :kieh:

Maikkis muistuu mieleen tuo ihmeellinen itkuherkkyys jutustasi. No, onneksi menee myös ohi lähiviikkoina!

VanamoBr hyvä ettei syytä huoleen!
 
  • Tykkää
Reactions: VanamoBr
Paiju: kah. en ookaan aatellu noin. että kai niistä suurin osa kuitenkin on luonnollisia. jotenkin vain unelmoi jostain mihin ei lääkäreiden tarvitsisi puuttua, unelmoin spontaanista synnytyksestä siis :)

mä oon nyt jo itkuherkkä. monta kertaa päivässä pystyn itkemään. synnytyksen jälkeen muistan että itkettiin onnesta, eikä surusta :) ihan tervetullutta vaihtelua mun elämään tämä herkkyys, ei haittaa joskus vähän olla herkkiskin :)

Alexa: voishan tuo ollakin limatulppaa. miten on asiat edenny? Siitä varmaan riippuu uskaltaako miestä päästää minnekään :) mutta limatulpan menemisen jälkeen voi kestää kai vielä päiviäkin?

Merve: välillä tunnen ja välillä taas on tullut ihan yllärinä toi asennon vaihdos :) Nyt on ainakin eri asennossa kuin ultran aikoihin, mutta en oikein hahmota että miten :)

Kiva nähdä vanamoakin pitkästä aikaa :)

Tiikeli: niin joo, voihan se olla jo siellä pyllyllä kiinnittyneenäkin... toivottavasti ei kuitenkaan, mutta jos olet motivoitunut alakautta synnyttämään niin hieno juttu :)

Mama74: :hug: :hug: Kyllä täällä saa ja pitääkin avautua :)

Miips: mulla käynnistettiin esikoinen kun meni yliajalle eikä ollut mitään edistymistä missään. Pari hassua kertaa supisteli sitä ennen. Esikoinenkin pyöri perätilasta raivotarjontaan ja takaisin useita kertoja, vielä lasketun ajan jälkeenkin :) Luotan että tämäkin kääntyy itsekseen kun vaan annetaan aikaa, sen takia en haluaisi kalvojen puhkaisua enkä mitään ensi viikolla... Olo tietty on aika tukala, mutta kestän kyllä kun saan niin hyvin apua esikoisen hoitamiseen ja kaikkeen :)

Mitäs muuta piti kommentoida... Tää kaksplussan sivu toimii mulla NIIN saaskutin huonosti, että hermo menee enkä jaksa kommentoida enkä aina edes lukea, kun kestää NIIN kauan! siis osa jutuista - nyt kun käytän muokkaa ja esikatsele -sivua niin toimii ihan normaalisti :O Outoa. Jos tätä kauan jatkuu niin en kyllä usein voi kirjotella :( Täällä muuten on tosi kivan olosia ihmisiä, haluaisin kirjoitella synnytysten jälkeenkin teidän kanssanne ;)

Voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 39+1
 
Heh, hyvä kun kirjoitin ettei ole ollut kipeitä supistuksia niin johan niitä heti seuraavana yönä tuli. Panadolia nassuun vaan ja koko kropan "pakkorentoutusta" ja tuli se unikin sitten, vaikka jälleen yöllä kun pissalle nousin niin masu oli kivikova vaikkei enää kipeä. Jännästi kipu oli vain oikealla puolella alaselässa ja -masussa.
Judie juu, pää tuntuu hyvinkin selkeästi ylämasussa, välillä se on keskellä ja välillä vasemmalla puolella että kyllä siellä jonkin verran liikutaan. Mullahan on ollut nyt pahoinvointia loppuraskaudesta ja ekaa kertaa elämässäni närästystä, kun toi pää painaa vissiin mahalaukkua. Esikoinen ei niin paljoa päällään pökkinyt mutta tämä toinen taitaa oikein venyttää itseään vasten ylämasuani, tai siltä ainakin välillä tuntuu, ei kivalta..
Pieta, Tömpsis kiitos toivotuksista, kyl melkein mitä vain olisin valmis tekemään ettei sektioon menisi vaikka eihän siihen itse voi mitenkään vaikuttaa. Eipä auta kuin toivoa parasta. =)

Tiikeli ja tulokas 35+3
 
Moikka kaikille!

Ja lämpimät onnittelut jo kaikille jotka on saaneet nyytin syliin <3 On ollu ihana lukee teidän kuulumisia.

Täällä elämä on yhtä o d o t t a m i s t a, laskettuun aikaan enää siis alle viikko. Yöllä nukkuminen tosi katkonaista kun vessassa saa käydä noin parin tunnin välein ja joka kolkkaa kolottaa. Toki haluan että pikkusella on siellä tarpeeks aikaa kehittyä niin että on valmis tulemaan tänne toiselle puolelle napaa, mutta silti toivon jo että kohta syntyis, sen verran kolotuksia, turvotusta, kipuja yms on...! Supisteluja on muutamana päivänä ollu sen verran kipeitä, että oon luullu että kohta tässä saa alkaa niistä kirjaa pitämään. Kuitenki ne on sitten rauhottuneet ja odotus jatkuu. Ehkä ne enteilee sitten kuitenki jo että synnytys lähenee. No lähenee lähenee, mutta millon??? :)

Parhaillaan täällä joulupaketteja käärin, kortit sain eilen tehtyy valmiiksi, ne pitää vielä kirjoittaa :) Ihanaa on ollu se, että on saanu keskittyy laittaa täällä kotia ja "omaa mieltä" siihen kuntoon, että tänne on pikkusen hyvä syntyä. On ollu ihana olla siis töistä pois, sen verran härdelli siellä oli ennen kuin kotiin jäin. Sijaista sinne ei olla vieläkään saatu aloittamaan, mikä vähän mieltä ärsyttää, kun tietää et ne joutuu siellä noin kuukauden vielä tekee vajaalla miehityksellä kiireistä syksyä. Hmm. Ehkei sitä itse nyt tarvis murehtia, mutta murehdin kuitenki :)

Mä jäin miettii noita vauvan kotiutumisvaatteita. Oon pakannu bodyn, sukkahousut, samettihousut ja -paidan, villapuvun ja toppapuvun, töppöset, käsineet ja hatun tietty. Ja kypärähatun sinne alle. Että onko siis noi hyvät vai pitäiskö katsoo jotku helpommin puettavat sittenki mukaan :)

Me kyllä täällä kumpiki jännitetään ja odotetaan sitä pikkusta nyyttiä ihan hirmuna. Mieski valvoo välillä yöllä ja mietitään yhessä miten elämä tässä onkaan muuttumassa ja mitähän kaikkee tuo nyt tullessaan. Tää on niin jännää aikaa!

Tsemppistä sinne jokaiselle!

Kuppi ja muru, 39+2
 
tömpsis joo itsekin toivon ja varmaan moni muu spontaania synnytystä! Mietin vaan kuinka monelle meistä tulisi 'luonnollisessa entisajan synnytyksessä' vamma tai vielä huonompi kohtalo itselle tai lapselle (muistaakseni ilman sektiota n. 1/15 ei selviä edes hengissä), ja sitten tulee ihan erilainen suvaitsevuus näitä kaikkia toimenpiteitä kohtaan.

Vaatteista - muistaakseni sai ihan hyvin puettua kaikenlaista pienellekin päälle. Kuitenkin toiselle lapselle oli ehdoton hankinta talvimakuupussi niin säästyy jokapäiväiseltä kerrostamiselta aika hyvin.

Tänään en saanut aamupäivällä pikkuiseen liikettä ja kävin neuvolassa ylimääräisenä kuunteluttamassa sykkeitä. Hyvin kuului ja nyt jo liikkuu pienikin vanhaan malliin. Itsellä olo mitä parhain, sain jopa juostua ilman supisteluita eikä mitään paikkaa särje, taitaa sittenkin viipyä vielä...

Paiju 39+5
 
Pieta siksi harkitaan käynnistystä kun mulla on nämä sappivaivat niin pahana, ja sen takia maksa-ja sappiarvot koholla. Ei ole hyvä kummallekkaan. Lääke on auttanut jonkin verran ja sappiruokavalio. Ihmeitä nekään eivät kuitenkaan voi tehdä; eilen hehkuttelin hyvää oloa ja ikäänkuin muistutuksena missä mennään, sain koko yön kestävän huonon olon ja närästyksen :p Kyllä tässä mennään ihan päivä kerrallaan, välillä puoli päivää kerrallaan :D Mutta toivotaan että ei tarvisi käynnistellä mitään vielä, ja raskaus saisi edetä jonkin aikaa. Onko kellään hyviä vinkkejä närästykseen? muutakuin Rennie..?
 
Ja täältä taas paljon omanapaista selitystä:

Kävin tänään lääkärissä (kontrollikäynti verenpainelääkityksen takia), ja virtsanäytteestä löytyikin kahden plussan edestä valkuaista - jotenkin kummallista, kun vielä keskiviikkona neuvolassa näyte oli täysin puhdas. No lääkäri sitten kirjoitti lähetteen keskussairaalaan naapurikaupunkiin raskausmyrkytysepäilyn takia. Sinnepä sitten lähdettiin ajamaan kesken miehen työpäivän. Keskussairaalassa otettiin uusi virtsanäyte (täysin puhdas), verinäytteet ja sydänkäyrä, ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus, ja kaikki näyttää normaalilta. Verenpainelääkityksen annostusta vähän nostettiin, muuten ei ihmeempiä. Kohdunsuu edelleen kiinni eikä ole lyhentynyt. Ei kun takaisin kotiin valkuaisentestaustikut mukana. Nyt sitten joka päivä mittaillaan kotona verenpainetta ja testataan valkuaisen määrää noilla tikuilla. Heti pitää kuulemma soittaa, jos oma olo huononee, vauvan liikkeet tuntuvat vähenevän, verenpaine nousee entisestään tai virtsasta löytyy valkuaista. Ja viikon päästä taas kontrolli.

Vähän meinasi säikäyttää, mutta kaikki näytti tosiaan olevan hyvin. Istukan virtaus toimii normaalisti ja lapsivettä on vielä riittävästi. Kasvupyrähdyksen oli pieni taas ottanut: pienen painoarvio nyt 3100g, mikä on 500g enemmän kuin reilu viikko sitten. Huojentunut olo =)

Pahoittelut taas pitkästä omanapaisesta sepustuksesta. Meinasi vaan pelästyttää, kun ei ollut varmuutta vauvan kunnosta.

Lisconen & pikkujannu 37+1
 
Pieni poikamme syntyi eilen sektiolla, kun ei uskaltanut sydänäänten takia jatkaa normaalisti alateitse. Poika painaa vain 2150g ja 43cm pitkä...muuten ok, syöminen vaikeaa. En ole voinut hoitaa pientä vielä...sain hartia ja pallea pistokset ja nyt pelkään että avaavat uudelleen vaikkeivuotoa vatsaontelossa ole paljon. .oletteko muut saaneet pistoksia sektion jälkeen?
 
Minnie82 onnea paljon pojasta!:flower:

Täällä eleltiin yöllä jännittäviä hetkiä kun meinasin jo lähteä synnärille kun supisteli jostain ilta kahdeksasta aina aamuyölle saakka melko kivuliaasti. Alaselkäänkin sattu ja aika jämäköitä suppareita tuli mutta toisaalta aiemminkin on tuollaisia tullut tosin ei noin pitkään. Soittelin sitten synnärille neljän tunnin supistelun jälkeen kun olin aiemmin jo ottanut gramman panadolia ja käyttänyt kaurapussia. Sanoivat että lisää voi vielä ottaa panadolia mutta jos ei mee pois niin voi lähteä tulemaan. Sanoinkin että tuntuu ettei ole tarpeeksi kipeitä supistuksia vielä vaikka on kestänytkin kauan. Kuulemma yleensä joko laantuu tai sitten vaan voimistuu lisää. Lopulta taas sain sitten unta kun supistelut lähti laantumaan (taas!) :D Että tälläistä piinaa ja tuloksena se että herään vatsa ihan kivikovana aamulla ja harkkasupisteluja jatkuvasti.. Enpä tiedä mitä tämä nyt oikein tarkottaa että onko synnytys kenties käynnistymässä sitten lähiaikoina vai mitä mutta tällänen on kyllä rasittavaa. Jotenkin sitä luulis että tietää kun synnytys oikeasti lähtee käyntiin sitten mutta en halua liian myöhäänkään lähteä synnärille koska haluaisin ehtiä jotain puudutteitakin saamaan jos synnytys etenisikin sitten nopeasti.

Tänään siis laskettu aika. Wuhuu! Jotenkin haikea olo kun tätä päivää on oottanut ties kuinka kauan ja sitten kun se tulee niin eipä tässä mitään ole :D Toki oon valmistautunu että yli menee mutta nyt alkaa varmaan joka päivä olee sellasta pettymystä kun nukkumaan menee jos ei mitään ole taas tapahtunut. Aiemmin on voinut vaan ajatella että "eihän se laskettu aikakaan vielä ole". Ja ne ihmisten kyselyt prkl!!!

Anteeksi tämä purkaus!

Miips ja pikkuR 40+0!!
 
Paljon onnea synnyttäneille :heart:

Täällä arki pyörii pienen kanssa hyvin, paino on hienosti noussut rintamaidolla, 3 kg menee varmasti ensi neuvolakäynnillä rikki =) Tyytyväinen vauva, ja ensi viikolla meillä tuleekin jo ikää 1 kk..

Jaksamisia teille joilla vielä urakkaa edessä, palkinto on sen arvoinen.

syyselo ja tyttö 3 vkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Minnie82 ja Jeremias äiti Paljon onnea teille pienistä kääröistä! :heart:

Paiju: Hyvin sanottu tuosta synnytyksestä! :) Tai siis, noinhan se on...

Miips: Kuulostaa siltä että synnytys on käynnistymässä! :) Ihan niinku mullaki esikoisen kans muutama päivä tuli kivuliaita supistuksia jotka loppui välillä... Nyt vaan käyt kävelyllä tai alat siivoamaan! ;) Tsemppiä!!!

Itseki kävin eilen tunnin reippaan lenkin ja sen jälkeen vielä lähikaupassa kävellen ja kannoin kaks painavaa kauppakassia kotiin... mut ei mitään vaikutusta : / Sain aikaan vaan kipeet lihakset jalkoihin jakädet muusina niiden kassien kantamisesta. Mies kysyi ett oonko ihan hullu! :D

Merve ja masupoju 38+6
 
Minnie82 ~ Onnea pienestä pojasta :flower: Tuohon pistosjuttuun en osaa vastata ja toivotaan, että vuoto loppuisi itsestään, ettei tarvitse uudestaan avata. Miksi sait hartia ja palleapistokset?

Jeremiasäiti ~ Onnea tyttövauvasta :flower:

Miips ~ Kuopuksen odotusaikana supisteli myös päivää ennen h-hetkeä jatkuvasti ja sitten yöksi rauhoittuivat, että sain nukuttua - mutta sitten se olikin seuraavana päivänä menoa. Kyllä se taitaa sinullakin olla h-hetki pian käsillä :) Onnea koitokseen! Jos mahdollista niin muista nyt vielä levätä ja rentoutua - etkä vaan kokoajan siellä puunaa ;)

Syyselo ~ Mukava kuulla, että vauvan kanssa menee hyvin ja on tyytyväinen pikkuinen :) Ihania hetkiä sinne teille vauvan kanssa. Me täällä odottelemme omia pikkuisiamme enemmän ja vähemmän kärsivällisesti ;)

Omaa napaa.
Täällä on viimeisia valmisteluja tehty - vaunut ja turvakaukalo tuotu alakertaan, loput synnärilaukusta ja vauvan kotiutumisvaatteista pakattu. Pyykkiä pesty ja nyt pitäisi vielä wc pestä. Malttamattomana täällä odotellaan myös, että päästään pikkuisenhaku reissulle :) Vauva pönkää tosi kovaa alakertaan - välillä semmoista kovaa jomotusta, ettei pääse edes kävelemään. Tänään pitäisi ystävän tulla käymään, ei ollakkaan ehditty näkemään tässä raskauteni aikana (asuu toisella paikkakunnalla) - nyt olisi jo varmasti aika :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Judie + sintti 37 *POKS*
 
Sivusta huutelen DiipaDaapalle närästykseen voi ottaa myös Gavisconia joka on reseptivapaa tuote. Lääkäri voi kirjoittaa myös reseptillä Omepratzolia ja sitä voi ottaa kahdesti päivässä. Itsellä oli molemmat käytössä raskauden aikana ja kyllä ne sitten lopulta auttoivat.

CVAD ja poika 4/2012
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis

Yhteistyössä