Hei kaikille!
Olen jo parisen päivää lukenut tätä ketjua, onpa täällä jo paljon porukkaa ja ihana ryhmähenki tuntuu olevan!
Jospa uskallan liittyä tänne mukaan myös, varovarovasti...
Merve/27 vuotta/2.lapsi/LA 8.12.2013/VKS
Kirjoittelin täällä aikoinaan myös helmikuisissa 2011, eli esikoinen on jo reilu 2-vuotias pojanviikari.
Minä olen kuumeillut pikkukakkosta jo pitkän aikaan, mies on ollut vähän vastahakoinen. Nyt sitten päätettiin, että vauva saa tulla, jos on tullakseen ja se tärppäsikin heti ekasta yrityskierrosta. Esikoisesta kun kesti pidemmän aikaa, niin oli aika yllätys että tulin raskaaksi näin nopeasti, en olisi uskonut. Jostain syystä olo on tosi epävarma ja pelkään keskenmenoa ihan kauheasti, en tajua miksi.
Aikaisempia keskenmenoja/huonoja kokemuksia ei ole, joten en tiedä mistä tämä pelko on iskenyt. Pohdin mielessäni, että mahtaiskohan johtua siitä kun on jo yksi terve lapsi, jonka kohdalla sekä raskaus, synnytys että pikkuvauva-aika on mennyt niin hyvin... niin sitä miettii, että mahdanko olla tällä toisella kerralla yhtä onnekas.
Esikoisesta kerroimme lähes heti kaikille läheisille, nyt emme ole kertoneet vielä kenellekään, emmekä ehkä hetkeen vielä kerrokaan. Olen töissä ja poika hoidossa, mun työ on aika raskasta ja sellaista laatua, että siellä pitäis ehkä varhain kertoa raskaudesta. Mietinkin, koska uskallan siellä kertoa. Ensi viikolla aion soittaa neuvolaan ja varata varhaisultran.
Mulla on aika vähän mitään oireita, mutta en muista että pojastakaan ois ollut näin alussa vielä mitään. Kuten huomaatte, vertaan koko ajan ekaa raskautta tähän toiseen, vaikka ei kai pitäis, kun raskaudet ja oireet voi olla niin erilaisia... Tissit on aristavat, janottaa ja pissattaa, nälkä ja tekee mieli suolaista syötävää. Välillä pyörryttää. Esikoisesta pahoinvointi alkoi viikolla 6. Toivon, että lisää oireita alkaa ilmaantua pian, koska ne on hyvä merkki ja uskallan ehkä vähän hengähtää ja luopua tästä epävarmuudesta ja pelosta.
Tänä aamuna oli pakko tehdä varmistustesti, oli mun eka digitesti ja siihen tuli teksti: Raskaana 2-3. Ekan plussan sain viime tiistaina.
Merve 4+6