~*~Joulukuun tonttuset 2013 elokuussa! ~*~

Mulle sais lisätä poijan perään :heart: .

Poika se kovasti liikkuu masussa..onneks välillä on rauhallistakin =). Masu se on ruvennut kasvamaan et nyt moni sen on huomaakin et olen raskaana =) . Sokerirasitukseen pitäs mennä 9.9 .. ei kyllä yhtään huvittaisi : / . Mullekkin maistuu toi makia vähä liiankin hyvin :D ..karkkia pitää viikonloppuisin syödä tosi iso määrä ..sit on ähky olo ja yöllä masu kipee..mut tietää syyn mistä johtuu..omapa on syyni :(
 
Moi taas :)

Katrin: matkakorvaushakemusta vaan tekemään. Jos sulla on pitkä matka neuvolaan, sairaalaan, lääkäriin jne niin ne kaikki paperille ja Kelaan. Saat sitten kivasti rahaa siltä osalta mikä ylittää omavastuun :) Mulla on neuvolaan yhteensuuntaan n. 30km, äippäpolille yli 40. Harmi vaan että tältä vuodelta unohdettiin tehdä se ajoissa, osa alkuvuoden matkoista on vanhentunut kun hakemus pitää tehdä puolen vuoden sisällä.

MJ: onhan se totta että voi johtua hormoneista. Mutta ei mun mielestä silloin koko aikaa ahdistaisi, ja järjellä kun voi kuitenkin ajatella hormoneista huolimattakin :) Ei ole kivaa jos joudut passaamaan miestäkin, mielummin tottakai yksin kuin huonossa suhteessa tai jos joutuu vauvan lisäksi hoitamaan miestäkin! Vai olisiko miehestä paljon apua vauvan kanssa kuitenkin? Kauheeta jos mies vaan naureskelee kun sä puhut teidän suhteesta!!! :( :( Koita jaksaa, vaikeita asioita sulla mietittävänä! :hug:

Mulla on maha näkynyt jo monta kuukautta :D Ehkä toiset luulee että se on vaan läskiä, mutta kyllä miehen mielestä se on ihan vauvapallo :)

Pieta: jos sulla on sokerit pahasti pielessä niin sitten saat insuliinia, ei sen silloin pitäisi vauvaa kauheesti kasvattaa :) Mun mielestä on outoa, tai huolestuttavaa, että vaikka mulla ei esikoisen odotuksen aikana yhtään sokerit ylittäneet rajoja niin silti vauvalla oli vaikeuksia pitää sokeriarvoja oikeina syntymän jälkeen : / mistäköhän se sitten johtui... vauva oli tosi tosi laiha syntyessään.

Ai kauhee näitä liitoskipuja! En saa housuja pois jalasta voihkimatta ja valittamatta. :( Ja kävely on aina välillä ihan tuskaa.

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka 25+0
 
Heippaaa.
Pikainen päivitys..
Neuvolassa käyty, pojulla kaikki hyvin vaikka vähä huolettikin kun ei potkinut eilen raskaan päivän jälkeen.
Painoa oli tullut 700g lisää viikossa.
Nyt nukkumaan.

Princesssa & Papu 22+1
 
Mullakin oli eilen neuvola ja kaikki hyvin :)! Harmittaa vaan ku on aina niin nopee ja aika "turha" käynti...15 min. ja se on siinä. No tietty tärkeintä on saada kuulla sydänäänet ja että tarkistetaan verenpaineet, pissat, kohdun korkeus yms...Nyt vaan ku jo tuntee ne pikku potkut usein päivän mittaan niin tietää että elossa on :) eikä tarvii neuvolassa käydä tarkitaa...

Kelan laput sain ja pitänee tässä joku päivä täytella ja käydä yllättää pomo "iloisesti" :D! Sykkeet oli vaavilla jotain 140 ja kohdunpohjan korkeus 19...verenpaineet aina olleet ok, etten niitä ees muista. Painoa oli tullu vähän alle 700 g viikkoon. Hyvä ku neuvolantäti tuumas vaan että "vauva ottanu kasvupyrähyksen" niin ite tuumasin että "kyllä se oon minä joka on ottanu kasvupyrähyksen, ku herkut maistuu niin" :p! Ja sitten vaan ootellaan että kk. päästä ois lääkärineuvola ja sais nähä taas ultrassa pienen <3

Eipä muuta, aika seesteistä aikaa elellään nyt :)...siks kai pitäis nyt tehä asioita mitä mun "tehtävälistalla" on! Onko teillä muilla jotain "pakkomielteitä" tehä tietyt asiat ennenku vauva syntyy ;)? Mulla on ollu aina nää ikkunanpesut, saunan siivot yms. pesänrakennukset ja siivoukset ja nyt ois vielä nimi ja muut tiedot ristipisto tauluihin...esikoisesta innokkaana väsäsin sellasen ja toisen lapsen taulu on puoliks valmis ja jo kolmas pitäis saada myös alulle ja joskus valmiiks :headwall:... tyhmä minä ku en niin ees tykkää noista käsitöistä,mutta sisulla teen ne vielä :kieh:

MeMaMi ja pieni 22+1
 
Moikka kaikille!

Pikaisesti omaa napaa... Eilen oli lääkärikäynti Kättärillä. Vauvoilla oli kaikki hyvin - ja äidilläkin. Neiti A:n painoarvio oli 649g ja herra B:n 700g (eilen siis 23+6). Lapsivettä oli normaalisti ja sykkeet oli ok. Molemmat oli poikittain, päät vastakkaisilla puolilla. Potkivat siis toisiaan jatkuvasti päähän.

Suosittelivat taas neuvolassa käyntiä parin vkon päähän ja uusi ultra on sitten taas 4 vkon päästä. Vaikka neuvolassa eivät juurikaan oikein osaa mitään kertoa näistä kaksosraskauksista, niin siellä käydän tekemässä noi perusmittaukset. Niin, ja kohtahan on se sokerirasituskin :$

Eipä ihmeitä siis tänne. Hyvää viikonloppua ja jaksamista kaikille :)!

Pohjoistuuli ja tuplat (24+0)
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Rakenneultrassa kävin eilen ja kaikki ok! 400g painoa ja 3pv edellä meni edelleen niinku ekassaki ultrassa :) Sukupuolta ei kyselty, eli se on arvoitus. Kuitenki jonku möykyn näin haarojen välissä, ja poikaolo tuli :D
Mutta tänään siis 21+4 ja maanantaina kelaneuvola!
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Kylläpä oli nopea päätös vakuutusyhtiöstä. Sanoivat että menee noin pari viikkoa päätöksessä syntymättömän lapsen vakuutuksessa. Maanataina kävin laittamassa anomuksen sisälle ja eilen tuli postissa myönteinen päätös. :) Nyt on Palleroinen vakuutettu. :heart:

Pelkään pahoin, että nyt on lentsu iskemässä. :/ Kamala kirvely kärsässä ja lomaki alkas ens viikolla viideksi päiväksi. Eikös sitä sanota, että hyvä työntekijä sairastaa lomalla? ;)

Tänään pääsee "kunnolla" ulos. Kaverit houkutteli elokuviin, vaikka täällä ei taida mennä mitään kahtomisen arvoista. Seura on kyllä mitä parhain, niin ehkä se korvaa huonon elokuvan. Varsinkin kun kaverilla on vielä ilmaislippuja ja elokuvasta ei tartte maksaa. :)

Paivih ja palleroinen 22+2
 
Mj: No onpa kyllä todella lapsellinen asenne lapsen isällä. Ymmärtääkö hän, että olet oikeasti todella uupunut tilanteeseen? Toki miehen kanssakäyminen lapsen kanssa olisi varmaan luontevampaa,jos asutte saman katon alla, mutta onko se riittävä syy jäädä huonoon suhteeseen?: /

tömpsis: Mulla myös liitos- ja selkäkivut riesana. Sokereista sen verran, että mulla itse asiassa aloitettiin ilta-insuliinit jokin aika sitten. Esikoisen aikaan oli sama juttu. Silloin vain tuntui, että maha ei näillä viikoilla vielä näin paljon näkynyt. Mites muuten sinun sokerit on viime aikoina olleet? Muistelisin sinun kirjoitelleen tuolla rd-ketjussa.

MeMaMi: Kyllä mullakin olisi ne perussiivoukset ynnä muut saatava tehtyä ennen vauvan syntymää. Mitään ei olla vielä tehty. Esikoiselta toki kaikki tavarat on tallella, mutta kun sukupuoli on eri, niin jotain uusia vaatteita pitäisi vielä hommata.

Vakuutusta tuskin otetaan, kun mulla on tuo raskausdiabetes, niin ei varmaan edes saatais. Vai onko jollain muuta kokemusta asiasta?

Minua on koko raskauden vaivannut ihan SIETÄMÄTÖN VÄSYMYS. Hemoglobiini ja muut pitäisi kunnossa olla. Ahdistaa ja meinaa välillä ihan paniikki iskeä, kun 10 tunnin yöunista ja tunnin päiväunista huolimatta vaan haluaisin nukkua. Sääliksi käy esikoinenkin, kun äiti vaan on aina väsynyt.:ashamed:

Pieta ja Junnu 21+4
 
Viimeksi muokattu:
Pieta: sokerit on olleet aika loistavat :) vähän jouduin aamupalaa pienentämään kun se arvo alkoi nousta, muuten kaikki hyvin. Vähän kyllä toivoin että seurantaa olisi vähennetty kun arvot pysyy niin hyvin rajoissa, mutta ei... Mitäs oot mieltä, olenko jotenkin paha ihminen kun mittauspäivien ulkopuolella syön vähän huolimattomammin? Mutta koska tiedän ettei sellaise ruoat nosta sokeria liikaa niin ei kai siitä ole haittaa? Tai alkaishan ne sitten näkymään arvoissakin pian jos aina söisi huonosti, luulisin. Juu väsymys on kova täälläkin.

Liitoskivut vaan pahenee! Kohta en pääse liikkeelle ollenkaan :( au!

Voikaa hyvin,
Tömpsis ja persikka 25+1
 
Heippahei!
Täällä on kovasti taas tullut tekstiä. :) Hyvä hyvä, ajattelin lueskella tässä illan aikana. Meille kuuluu hyvää, ei suurempia kipuja tai muutakaan, onneksi. Painoa on tullut 7,5 kg. Lähinnä tuohon vatsaan ja rintoihin. Jalat ym. on edelleen kuten enmen raskautta, ei turvotusta ei mitään eroa. Uskoisin että tuo tyroksiini, runsaasti kasviksia sisältävä säännöllinen ruokailu ja ajoittainen liikunta ovat auttaneet. Ja olen avoimesti tästä onnellinen! Olen kohta kolmen lapsen äiti ja nähnyt tässä 12 vuoden äitiyden aikana muutakin kuin reippaan itseni kun peiliin. :)
Opiskelut aloitan Avoimessa yliopistossa nyt syksyllä. Päätin vetää alani perus-ja aineopinnot tässä äitiys-ja vanhempainvapaan aikana. Katsotaan miten käy. :)
Vauvan kampetta ei olla vielä hankittu, mutta turvaistuin odottaa jo liikkeessä samoin rattaat. Hoitopöytä ja kestovaipat vielä niin ollaan about valmiita. Sit tietty jotakin vaatetta. Yhtään kun ei ole noilta vanhemmilta mukeloilta säilynyt niin kaikki pitää ostaa. :/ Eipä siinä sinänsä. Shoppailu on mukavaa.

Harmi että osalla on kovasti kipuja..:( Ei kiva! Sokereiden kanssa kannattaa olla tarkkana aina, myös meidän joilla ei ole diabeteksen mitään muotoa. Epätasaiset verensokeriarvot vaikuttavat kudoksiin ja sitä kautta voivat lisätä kivun tunnetta.

Terveisiä ja tsemppiä!

Vanamo+Tintti 26+3
 
Hei kanssa-odottajat,

Pikainen kysymys: Mitä vaatteita pienelle kannattaisi hankkia etukäteen? Itse elän siinä ajatuksessa että pieni kasvaa tosi nopeasti joten ylimääräistä en tahtoisi hankkia mutta en oikein usko että pelkällä äitiyspakkauksen annillakaan selviää. Auttakoo ensikertalaista :)

Maikkis
 
Moikka! :)

KIITOS IHAN HIRVEÄSTI TEILLE TSEMPEISTÄ JA HALEISTA :heart:

2vko menny ja edelleen sairaalassa olen :/ Viime viikolla olin tosin 4pv kotona päivisin! :)
Tässä on niin suuri uhka että virtaus heikkenee ja loppuu että kyllä tämä tässä menee. Nytkin olen 3 laitteessa kiinni :(
Kauhea ikävä on pikku tyttöä (1.2v) kotona <3 Onneksi miehen äiti on pystynyt kattomaan tyttöä ja käyvät täällä.
Nyt on onneksi 25+0 poksahtanut, paremmat mahdollisuudet selvitä paranee koko-ajan.
Kasvunhidastuman huomaa kyllä ultrassa :/ Kun pitäisu olla isompi mutta siellä hän kasvaa onalla tahdillaan :)
Täytyy mennä nukkumaan, haleja!

Saara ja S
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
^ VaatteistaÄitiyspakkauksen vaatteilla ei pärjää. Siellä on hajakokoja ja malleja, ikäänkuin vähän jokaiseen kasvuvaiheeseen. Pieniä 56-60 cm bodyja meillä oli n. 1/viikonpäivä, puolipotkuhousuja ja koko potkareita 3 kpl kumpaakin. Sit jotakin välivaatetta, koko pukua, sellasta jumpsuit tyyppistä oli ja joku villatakki ja villapuku/muu lämmin kerrasto. Huppuja ja päänyli vedettäviä paksumpia paitoja kannattaa välttää. Kaikissa päänteissä on oltava napit. Kaikki pienen vauvan vaatteet saatiin myytyä joten mitään ei jäänyt nurkkiin. Vaatetta, varsinkin noita ihoa vasten olevia on hyvä olla niin että jos pari kertaa viikkoon pesis vauvanvaatteita niin silti riittäisi. Maitoa, pisua ym. röhnää kun niihin joutuu helposti eikä alussa ehkä jaksa olla koko ajan pyykkäämässä. :) Mä itse pesin muistaakseni joka toinen-kolmas päivä 60:n asteen koneellisen, jossa oli kaikki vauvan likapyykit; harsot ym.
 
Hei.

Hassu olo, massu jo melko iso, pikkuinen kun ei potki huolestun ja sitte yöllä kun se ihana myllerrys alkaa toivon vain et nyt voisi olla rauhassa :) selkää nipristää ja välillä kyljistä niin että ylös nouseminen sattuu aiva älyttömästi, välillä täytyy kävelläkki niinku pigviini :D ihanaa tämä paksuna olo.
Neljän viikon päästä sitten seuraavan kerran neuvola lääkäriin, pitäisi hillitä noita himoja herkkuihin :)
Vauvan vaatteita ei olla ostettu ite paljo, kummankin vanhemmat näyttää niitä meille hommailevan, meistä ei vielä kiire ole ku isommat tarvk. On onneksi hommattu :)

Nyt sitte pizzaa ja elokuvia..

Hyvää lauantaita kaikille.

Princesssa & Papu 22+3
 
Kävin tänään läpi kaikki nuo vauvan vaatteet mitkä sain lahjoituksena kummipojalta. Kokohaitari oli 50-80 että kyllä pärjää pitkälle. Joitain pieniä kokoja ei ollut kauheasti, mm.62 bodeja oli vain 3. Mutta saapahan itekin hyvällä omallatunnolla shoppailla. :) Iltaa kohti pikku-ukko alkaa riehua massussa iha urakalla. Hauskan tuntoinen.
Mies ei ole vielä päässyt kokemaan potkuja, vaikka ne selvästi ulkopuolelle jo tuntuu.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Paivih ja palleroinen 22+3
 
Mj.
Otin yhteyttä perhetyöntekijään, joka on mulle hyvinkin tuttu ja ollaan vuosien varrella erinäisistä syistä oltu paljonkin tekemisissä ja kylläpä helpotti puhua hänelle tästä tilanteesta. Hän sanoi kyllä heti että ei olisi pitänyt arkailla soittaa :)
Asunto on nyt hakusessa, mies ei vielä siitä tiedä mutta tein selväksi että mulle tämä suhde riittää.

Ensiviikolla onkin sitten viimeinen työviikko (sopivasti saan pidettyä vähän lomaa kun määräaikainen soppari loppuu) ja kauheasti tehtävää; verikokeita ja lääkärineuvolaa ja sitten kaikenmaailman paperisotaa. Saa nähdä miten lähtee arki sujumaan kotona ollessa, tässä kun ei hirveästi ole muutamaan vuoteen lomalla oltu :)

Meidän äiti oli muuten aivan haltioissaan kun eilen kävin makoilemassa hänen sohvallaan ja poitsu laitto sellasen potkushown pystyyn että äiti näki kauempaakin jo kuinka tyyppi liikkui.. Mutsi on niin innoissaan että on jo kutonut pikkuisia sukkia,tumppuja ja pipoja :))

25+0 (HUI!) Mari ja poika
 
Kovasti jaksamista ja tsemppiä SaaraW ja Mj!

Me mietittiin miehen kanssa vakuutuksen ottamista, mut päädyttiin siihen ettei oteta. Meidän paikkakunnalla ei ole päivystävää yksityistä lääkäriasemaa, joten ei hyödyttäis ainakaan sen suhteen. Yhteispäivystykseen pääsee lyhyessä ajassa sisälle ja lääkärit on enimmäkseen ok.

Eilen käytiin ostamassa ensimmäinen hankinta vauvalle: yhdistelmävaunut. Saatiin miehen työkaverilta edullisesti Emmaljungan City Crossit. Kävi kyllä hyvä tuuri, on just sellaset kun toivoinkin! :) Hintaa pyysivät 250 €. Yhdellä lapsella olleet ja vuoden 2008 mallia. Nyt sitten yritän metsästää autoon turvakaukaloa, siihen sopivaa lämpöpussia ja matkarattaita. Siskolta saisin kaukalon ja matkarattaat edullisesti, mutta ovat olleet neljällä lapsella jo käytössä... Hirveä vimma tullut hommata tarvittavia tavaroita ja vertailla eri merkkejä jne. Vielä kaks viikkoo sitten en uskaltanut olla näistä asioista yhtään kiinnostunut, mutta kuinkas sitten kävikään... ;)

Poika potkii kovasti päivin ja öin, mulla alkoi liikkeitä tuntumaan rv 16 ja vahvistuneet on koko ajan. Kolme viikkoa sit alkoi tuntumaan ja näkymään päältäpäin ja mieskin on sitten päässyt ihmettelemään näitä esikoisen jumppatuokioita. :) Mulla on istukka oik.edessä, joten siinä kohtaa on "hiljainen alue" . Nyt on alkanut tuntumaan virtsarakkoon ja kohdunsuulle mojovia potkuja, jotka ei olekaan sitten mitenkään mukavia... Painoa on tullut tähän mennessä 5 kg. Kelan hakemuksen täytin perjantaina. Mulla on nyt ti 27.8. sokerirasitus (iän vuoksi) ja neuvolalääkäri ma 2.9.

Raskauden alkuvaiheessa jouduin ravaamaan sairaalassa ultrissa ja lääkärissä viikon tai kahden välein. Edellinen raskaus oli kohdunulkoinen, alkio leikattiin munatorvesta pois tammikuun lopussa. Suureksi yllätyksekseni tulin raskaaksi jo seuraavasta normaalista kierrosta. Lisäksi mulla oli/on kystia munasarjoissa, joiden kasvua tarkkailtu. Rakenneultran jälkeen onkin ollut tälläinen "normaali odotus" -olo, joka on välillä aika ihmeellistä. Nyt olenkin sitten uskaltanut jo noita hankintojakin jo ajatella ja tehdä vaikka koskaanhan sitä ei voi mistään olla varma... Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti, vaikka se välillä haasteellista onkin. Mulla on onnekseni hyvät tukijoukot ympärilläni kotona ja neuvolassa. Päivä kerrallaan. <3

Siitä piti vielä kirjottaa, että meidän koira oli niin ihmeissään eilen, kun tuotiin ne vaunut kotiin. Haisteli ja tökki niitä kuonollaan moneen otteeseen. Tänä aamuna heräsin ja ihmettelin että missä koira? Löytyi nukkumasta vaunujen vierestä (huoneessa, jossa se ei koskaan nuku). :D Niin hellyyttävä näky <3

Liise ja poika 25+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
tömpsis: Jos tiedät ettei sun arvot kärsi, vaikka välillä vähän huolimattomamminkin syöt, niin anna mennä vaan. =)

SaaraW: Tosi kurjaa kyllä, kun joudut olemaan esikoisesta erillään. Ikävä on varmasti kova. Onneksi kuitenkin viikkoja jo vähemmän edessä kuin takana. Toivotaan nyt, että pieni saisi vielä kasvaa ja vahvistua mahdollisimman paljon!:hug:

Mj: Hyvä, että olet vienyt asiaa nyt eteenpäin. Ei varmasti ole helppo päätös. Joko olet kertonut miehelle?

Täällä ei vielä liikkeet päällepäin tunnu, vaikka itse jo hyvin liikkeitä tunnen. Ensi viikolla olisi kela-käynti neuvolassa ja pääsee sitten paperiasioita järjestelemään. Vielä hieman emmin otetaanko äitiyspakkaus, kun esikoisellakaan ei sen vaatteita juuri käytetty. Rahana se on toisaalta niin pieni summa, että siinä mielessä kannattaisi melkein ottaa.

Pieta ja Junnu 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
Täälläpäs on ollut hiljaista. :) Kaikki tainneet viettää rentoa viikonloppua.

Minä oon viimeyönä nukkunu niiiin huonosti, että ihan naurattaa lähtee töihin vähillä yöunilla. Pikkuherra päätti yöllä ottaa yli tunnin kestävän jumpan mahassa. Mikkää asento ei ollu hyvä, kylellään ollessa vaan innostu. :D Kävely rauhoitti vaan hetkeksi, takasi sänkyyn pääsi, niin potkut vaan voimistu. Muutenki eilen koko päivän pikkunen potki. :) Kiva että liikkeet tuntee, mutta että koko ajan?
Jalkapalloilija nuori luultavasti tulossa. Tai joku ammattiuimari. :)


Oikein ihanaa alkanutta viikkoa kaikille.

Paivih ja palleroinen 22+5
 
Pikaisesti vain, että reissusta palailtu ja päivittelen just tuon etusivun :)

Jännä miten pian aika taas menee, torstaina vaihtuis jo 26+0 ja sit on enää 11viikkoa, että pikkuinen ois täysiaikainen. Nykyään on paljon mielessä, että miten kahden pienen kanssa pärjään kotona, kun mies sitten isyysvapaan jälkeen palaa töihin, apua. Esikoinen siis nyt 1v1kk. Luulen, että alku on aika hektistä, jos on yhtään samanlainen kuin oli esikkokin, ja varmaan tulee esikoinen vaatimaan kauheasti huomiota juuri kun pitäis esim. imettää.. Onko vinkkejä/neuvoja tällaisiin arkisiin asioihin?

Tsemppiä kaikille kivuista kärsiville ja muillekkin, joilla elämäntilanne/odotus epävarmaa aikaa :hug:

helena85 ja tirppapoju 25+4 :heart:
 
Poikienäiti84 Tänään tuli aika äippäpolin lääkärille, joka on VASTA 7.10, eli silloin rv29. Itkuhan mulla tuli :'( Luin aikaisempaa viestiäsi ja olit kirjoittanut, että loppuajasta tarkkaillaan tätä seinämää sitten paremmin. Olisi ollut mukavaa kun olisin saanut lääkäriajan aikaisemmin tai sitten tajunnut pyytää samaan syssyyn rakenneultran ja lääkärikäynnin. Näillä nyt mennään... *huoh* Mies ei varmaan pääse tuonne mukaan, kun tekee vain aamuvuoroa ja on nyt jo ultriin ottanut vapaata. Ahdistaa vain yksin mennä tuonne :(

Keskiviikkona pitäisi taas loman jälkeen töihin palata, ei yhtään innostaisi. Eiköhän tuohon työn vauhtiin taas pääse... Eilen kokeilin työhousuja ja kylläpäs ne jo ahdistavat masun kohdalta. Onneksi ostin yhdet äitiysfarkut, jospa osaisin niillä sitten olla... Mutta kun tuntuu, että kaikki äippähousut ei vain pysy ylhäällä *argh*.

Anteeksi omanapaisuus, mutta harmittaa niin tuo lääkärikäynti :( Onneksi aurinko paistaa ja on ihanan lämmin päivä, vähän piristää :) Nyt juustopasteijoiden tekoon ja poikia odottamaan koulusta.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Judie + pikkuinen 23+2
 
Pieta: kiitos :) Välillä stressaa kauheasti, ja välillä taas "annan mennä vaan". Me ei osata oikein päättää tota äitiyspakkausta... kaikki on kuitenkin tallessa esikoisen pakkauksesta ja halutaan vain muutama asia tosta uudesta... mutta mutta... silti se jotenkin tuntuu "pakolliselta".

Liise: ihana koira! :) :heart:

Paivih: haha ammattiuimari :D Meillä esikoinen vaikutti sirkustaiteilijalta maha-aikana... ja joo, onhan toi aika akrobaatti ja klovni nytkin :D

helena85: Meilläkin mietityttää tuo miten esikoisen ja vauvan kanssa arkiasiat sujuu... siis syötöt, hoidot, nukutukset! jne... Esikoinen on tottunut saamaan huomiota paljon, pelkään, että tulee jotain kiukkukohtauksia jos joutuu liian kauan odottamaan vuoroaan... no onneksi osaa odottaa nätisti, mutta ei kauhean kauaa tietenkään voi tuon ikäiseltä vaatia... Tyttö on sitten joulukuussa 2vuotta ja n. 3kk... onkohan se kaikista huonoin mahdollinen ikäero? :D

Judie: voi harmi! :( Entä jos puhut neuvolassa asiasta, eikös ne ole kiinnostuneita sun kohdun tilanteesta? Voisivat hankkia sulle aikaisemmin ajan? :hug:

SaaraW: paljon jaksamisia sinne taas!!! :hug: :hug:

Mä nään niin punaista yhden kaveriperheen takia... niille syntyy pian vauva eikä isä aio pitää isyyslomaa :eek: :eek: :eek: Ei mukamas voi pitää kun töissä ei pärjätä ilman häntä - juu ei oo mikään aivokirurgi! (eikä ilmeisesti ole edes kysynyt töistä vapaata tai pyytänyt että hankkivat tuuraajan hänelle...) Oikeasti tuntuu siltä ettei hän vaan halua, raivostuttava ajatus ettei halua olla vauvan kanssa tutustumassa valtion maksamalla lomalla vaan heittää sen hukkaan ja jättää äidin selviämään vanhemman lapsen ja vauvan kanssa yksin! :mad: Ja tuossa alkuajan hormonimyrskyssä ne isienkin kiintymyssuhteet luodaan... olisi tosi tärkeää olla heti vauvan kanssa mahd. paljon eikä lähteä esim. varpajaisiin ryyppäämään just kriittisimmällä hetkellä... (sori oon vähän kiukkuinen tässä asiassa, mut oman kokemuksen mukaan ne ensimmäiset pari päivää on isällekin tosi tärkeitä hetkiä vauvan suhteen luomisen kannalta... saatika sit ensimmäiset viikot.)

Sellasta täällä tänään :D
Voikaa hyvin!
tömpsis ja persikka 25+4
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Tömpsis: Ehkä se on harmi, jos isä ei jää isyyslomalleen, mutta oon huomannut muissakin asioissa, että parempi kuin ei mene puuttumaan muiden asioihin, koska koskaan ei tiedä, mikä tilanne oikeasti on. Joskus oon kanssa ollut vahvasti jostain asiosta jotain tiettyä mieltä, mutta sitten kun itse olen joutunut samaan tilanteeseen, oonkin tehnyt päinvastoin, mitä olin aiemmin ajattellut. Jokaisen pitää löytää oma tiensä.
Sama kuin jotkut on vahvasti sitä mieltä, että puolivuotiaan voi laittaa hyvin tarhaan ja toiset on viisi vuotta kotona. Ei ole olemassa aina yhtä oikeaa mielipidettä.... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Judie Hyvä silti että sait ajan, mullakin on se seinämän ultra 29+2, nythän olin ultrassa sen vauvan sydämen takia. Tosin mulla oli lääkärin ultra silloin rakenneultran yhteydessä et sillon katottiin jo ekan kerran... Muistat vaan että jos vähänki tuntuu sellasilta ne kivut niin menet herkästi näytille, ja vaikken ketään valehtelemaan neuvo niin ehkä vähän voi kipujaan liioitella niin ottavat paremmin tosissaan eivätkä käännytä pois. Mutta onneksi kohtu vielä pieni ja kätilö sanoi että tuskin mitään ennen viikkoa 30 edes tapahtuisi niin pitää yrittää luottaa että sen ultran jälkeen sitten loppu ajan tarkkailevat tiiviimmin. Onko sulle puhuttu koska viimeistään tekisivät sektion? Ymmärrän kyllä harmituksen täysin. Ja neuvolassa kannattaa myös puhua jos pääsisitkin jo aikaisemmin. :hug:
 
No joku jaloilla tempova tästä tulee. Uskomaton kaveri ku ei oo kovin montaa hetkee hiljaa masussa. Tietääpähän ukon olevan matkassa. Mutta näin yöksi joutas rauhottua... varsinkin siinä vaiheessa kun kokoa on enempi. :)

Tänään kuulin muutenkin ikäviä uutisia töijen suhteen. Näillä näkymin jään työttömäksi 1.10 :/ Olen siis määräaikaisessa työsuhteessa ja jäån ylimääräiseksi tuolloin. Huoh.. :/ No jos jottai positiivsta pittää hakee, niin kerkeepähän laittaa kotia vauvaa varten.
 

Yhteistyössä