Moi pitkästä aikaa!
Mulla on jäänyt kirjoittelu tänne puolelle vähän vähemmälle, kun oon enemmän kirjoitellut tuonne tupla-keskusteluun. Facebookin ei ole tarkoitus liittyä vaan pysyä toistaiseksi täällä.
Vakuutuksista on ollut juttua. Meillä on juurikin kaksosten takia tarkoitus ottaa hoitokuluvakuutus. Tällä hetkellä on just hakemus käsittelyssä Pohjolassa. Kaksosraskaudessahan käydään useampia kertoja äippäpolilla ultrassa ja ne on kaikki omalla kustannuksella. Tuo Pohjolan vakuutus kattaa myös äidin kuluja eli noita ultrakäyntien poliklinikkamaksuja on kaiketi jo mahdollista saada takas. Ja tietty sitten on kuitenkin varmaan enemmän riskejä keskosuudesta yms, niin on jotenkin turvallisempi olo, että on se vakuutus. Tokihan se on ihan järjettömän iso summa, mutta minkäs teet. Esikoisella oli kans vakuutus ja hänellä olikin ekan vuoden aikana varmaan 5 korvatulehdusta. Ne ja jälkitarkastukset oli kyllä vakuutuksen arvoiset.
Kaukalopussi - juurikin sen takia, että on kaksi tulossa ja varmaan syntyessään vähän pienempiä, niin on tarkoitus hankkia kaukalopussit. Itse oon ajatellut, että hommaan sellaset Eisbärchen pussit (
Eisbärchen lämpöpussi turvakaukaloon (suklaa) – Lastentarvike.net - Ilmainen toimitus yli 200:n tilauksiin!). Noiden lisäksi ostin H&M:stä tälläset ohuet haalarit koossa 56, niin ajattelin, että niillä pärjäis alkuun (
Product Detail | H&M FI).
Lisäksi on sitten sellaset Lindexin fleecevanuhaalarit koossa 56 cm. Esikoiselta oli jäänyt yksi sellanen ja ostin facebook kirpparilta vielä toisen samanlaisen. Niitä ei ole mun mielestä tullut vielä kauppaan, mutta Lindexillä on ollut joka vuosi vastaavanlainen myynnissä (kuosit vaihtelee vuosittain -
http://static.lindex.com/Archive/ProductImages/6718/6718328/S0000006839432_F_W40_20120828114527.jpg).
Vaatteista - meillä alkaa olla kaikki vaatteet jo hankittuna. Mä oon hommannut muutamat setit pienempiä vaatteita (44cm, 48cm, 50cm). Mitään en ostanut uutena vaan löysin kirppikseltä tai FB-kirpparilta. Esikoiselle ei ollut noin pieniä, mutta nyt todennäköisesti on tarvetta näille ihan pienillekin vaatteille. Esikoiselta on sit jäänyt noita 56cm ->. Niitä on muutenkin tulossa sitte kavereilta yms. Saahan niitä sitten lisäksi ostettua, kun tietää, että mitä tarvii. Jotenkin vaikea on hahmottaa, että kuinka paljon vaatetta pitää hamstrata kahdelle vauvalle. Pahimmassa tapauksessa ovat puklukoneita ja kakkatykkejä, niin montako vaatekertaa ehtivät päivässä kuluttaa
Luojan kiitos meillä on kuivausrumpu, niin saa nopeastikin puhdasta vaatetta
Olikohan muuta.. viime viikolla oli neuvola ja sain Kelan paperit. Laitoin samantien äitiysavustuksen hakuun ja tänään tuli jo kirje, että maksetaan ylihuomenna. Me otettiin yksi äitiyspakkaus ja kaksi raha-avustusta (kaksosista saa siis kolme avustusta - loogista eikö totta?). Lapsilisät laitoin kans jo hakuun ja nekin oli jo nettipalvelun mukaan ok.
Jollain oli menossa töissä yt:t? Meillä oli kans töissä keväällä yt-neuvottelut. Sain tietää pari viikkoa ennen positiivista raskaustestiä, että saan itse kenkää. Olin töissä kesäkuun loppuun asti ja siitä lähtien työttömänä. Kaksosraskaudessa jäädään yleensä sairaslomalle omasta kunnosta riippuen jo vkolla 28-32 (jossain oli, että jopa vkolla 26). Eli sehän on jo ensi kuussa! Ei tässä oikein tunnu siltä, että tässä enää töihin mennään. Työkkärissä tosin ehdottivat keikkahommia, mutta en oikein usko olevani kovin hyvä panostus firmalle työntekijänä tässä kunnossa. Onneksi toi mahakin on jo tässä vaiheessa niin vakuuttava, että kuvittelevat varmaan mun olevan jo pidemmälläkin
Ylihuomenna olis sitten vuorossa seurantakäynti Kättärillä.. Ihan kiva päästä taas kurkkaamaan pikkukavereita ja saada tietää, että missä mennään. Viimeksi oli kk sitten rakenneultra. Nyt varmaan enemmän tsekataan lapsiveden määrää, virtauksia, kokoa jne. En vielä tiedä, että onko seuraava ultra sitten 4 vkon päästä ja alkaako nyt jo 2 vkon jaksotus.
Vauvat liikkuu aika paljon, varsinkin silloin kun itse pötköttää ja rentoutuu. Mahan päällekin on liikkeet näkyneet jo parin vkon ajan.
Näin pitkästi tällä kertaa
Hyviä vointeja kaikille!
Pohjoistuuli ja tuplat 23 + 4