Joulukuun toivevauvat 2012 *MEIDÄN KUU!!!*

Onnittelut kaikille vauvautuneille!! :) <3

mameliini tsemppiä sairaalaan ja samalla toivotaan, että synnytys lähtis käyntiin! :)

Haluisin jo niin paljon oman pienen syliin, mutta tosiaan näyttää viihtyvän yksiössään.

Oli niin tohinaa koko päivä, etten aikaisemmin ehtinyt. Oltiin miehen kanssa mun vanhemmilla syömässä jouluruoka ja tottakai vaihtamassa lahjoja. Ja tultiin sieltä yheksän jälkeen.

Ja eilen sitte saavutettiin se odotettu laskettu aika, ja vauva masussa vielä asustelee. :) Tällä hetkellä mua eniten mietityttää ja jännittää, että tuleeko tytöstä vuoden -12 vai vuoden -13 vauva. :)

Eilisen myötä poksun 40+0!!! <3

Susanna#1 & LillaMy 40+1 <3
 
Wow, onpas täällä runsain joukoin uusia pikkusia, onnea siis vauvan saanneille :heart:

Täällä ollaan vielä. Tänään oli kontrolli ja olin huimat 3cm auki. Käyrällä näky supistuksia koko aika, mut en tunten kun yhden niistä ja sekään mikään kovin kipeä ollut.
Sen verta kovan sisätutkimuksen teki lääkäri et nyt on muutama kipee supistus tullut ja hiukan vessas käydes verta tullut. Että niitä kovempia supistuksia siis odotelles :D

Ain00 41+3
 
Onnea taas jakaantuneille!:flower:


Ilokseni saan ilmoittaa, että meille syntyi tänään tyttö, klo 11.50! Ihana on ja maailman paras joululahja!:xmas: Tuossa se köllöttää tonttulakki päässä silmät suurena. Voi tätä onnen huumaa. :)

Aamulla olin lähdössä käynnistykseen, taksi jo tilattuna, mutta yöllä alkoikin supistaa siihen tahtiin, että tiesin sen kohta olevan menoa. Lähdetiinkin sitten miehen kanssa ajamaan yhtä matkaa sairaalaan ja vajaa neljän tunnin kuluttua pikkuinen oli syntynyt. Helpoin synnytykseni näistä kolmesta ja oli puudutukset kerrankin ajallaan. Ei enää minkäänlaista kipua missään, edes istuessa.

Mameliini. 25.12, Tyttö, 50 cm ja 4720g. 40+4


Mameliini ja tytsy 0 vrk:heart:
 
Tunnelmallista joulun aikaa kaikille!
Viimeksi olen kirjoitellut heinäkuun lopulla, syksy meni niin kovin äkkiä ja hups, nyt onkin jo joulu ja torstaina koittaa laskettupäivä!

Paljon onnea vauvautuneille! :) On ollut mielenkiintoista seurata synnytyskokemuksianne ja itselle tuonut varmuutta omaan tulevaan ensimmäiseen synnytykseen, kun tietää mitä on tulossa.

Nyt itsellä ollut tämän illan menkkamaisia kipuiluja, että katsellaan :)

Ciru+nuppu 39+5
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :)

Tapaninpäivänä kuuluu aamusaunaa ja toki vielä riisipuuroaamiainen luumukiisselin kera.
Kuinkas teillä muilla Tapsaa vietetään?

Täällä olen vielä ihan kasassa, jakautumisesta ei tietoakaan. Tänään olisi myös hyvä päivä syntyä. Tapsantansseista lähdin aikoinaan mieheni matkaan jatkoille ja edelleen samalla tiellä ollaan. Joten ympyrä tavallaan sulkeutuisi <3

Jos ei kuitenkaan tänäänkään mitään tapahdu, niin huomenaamulla neuvolassa käyntiä. Eipä sinnetaida olla muita uusia kuulumisia kuin turvotuksia kerrottavana....mutta ehkäpä myös joulun suolaisella sapuskalla saattaapi olla osuutta asiaan ;)

Mukavaa tapaninpäivää kaikille!

- Nuusku82 ja typy 39+3
 
Onnea hurjasti vauvansa saaneille Hieno juttu Mameliini ettei käynnistystä tarvittukkaan vaan päätti tyttö tulla omatoimisesti :)

Täällä vietetty tosi rauhaisaa joulua ja nautittu olosta. Suklaata ja ruokia tullu syötyä ja telkkaria vahdattua. Tietysti myös tuota pikkuneitiä ihmeteltyä, että kuinka ihana onkaan :) Yöt menny vaihtelevalla menestyksellä, mutta sitähän se on noitten isompienkin kanssa ollu näin alkuunsa. Viime yö meni kyllä niin hienosti ettei ole enää väsymyksestä tietoakaan... Tyttö heräsi vain kaksi kertaa, söi ja vaihdettiin vaippa, jonka jälkeen nukahti melkolailla samantien. Aamulla vailla yhdeksän heräsin ekana ja ihmettelin ettei tyttö ollu herättäny vaan oli nukkunu neljä tuntia putkeen toisen kerran samana yönä. Nyt alkanu myös valvomaan päivisin pieniä aikoja ja katsella killittelee ympärilleen :)
Nyt odotellaan kovasti, että pakkaset lauhtuisi ja päästäis ulkoilemaan vaunujen kanssa. Alkaa sisällä olo jo pikkasen tympäseen :D

Meillä ei tätä tapsanpäivää sen kummemmin vietetä, kunhan ollaan ja syödään sitä mitä kaapista vielä löytyy :D On nyt parina viime päivänä vahdattu telkasta Eemeli-elokuvia ja tänään tulee taas niin sen on katseltava.

Jabadaba77 ja tyttö 6vrk (huomenna tulee jo täysi viikko täyteen, niin se aika menee... )
 
  • Tykkää
Reactions: Mameliini
Onnea Mameliinille pienokaisesta :flower: ja niin pitkä odotus taas palkittiin :)

Täällä sitä joulusta "toivutaan" :D Kinkkua ahdettu vatsan täydeltä, samoin suklaata ja muuta jouluruokaa, huh. Tänään vielä ja sitten pärjää taas vuoden ilman joulusapuskoja :)

Yhdessä koossa täällä vielä ollaan.. olenkohan jo ainut? Tänään 41+3. Huomenna onkin polilla yliaikaiskontrolli. Toivon jo niin kovasti että lähtisivät käynnistelemään. Kun ei toinen kerran osaa oma-alotteisesti tietään ulos. Parina iltana vihaisemmin juilinut kuukautiskipumaisesti, ja olen jo vähän toiveita synnytyksestäkin elätellyt. Olen kuinkin aina nukahtanut kun tukki, joten eipä ole muutosta entiseen tapahtunut. Onkohan edes paikat auenneet, aikaisemmistakaan kivuista ei ole seurannut mitään :S

Noh, huomenna saapi nähdä mitä tuumaavat. Pitäkää peukkuja :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mameliini
Juuri tultiin päivän ulkoilulta, kävelylenkiltä sisälle ja päikkäreille menossa. piti vielä tulla vilasemaan onko uusia uutisia ja olihan niitä ilmaantunut. Ihana kun noita vauvoja vaan putkahtelee ilmoille =)

Lisäykset onnittelulistaan: Julialle onnea vauvasta :flower:

Kyllä me loputkin vielä nyyttimme saadaan. :heart:
Kasvatellaan sitä odotellessa masukumpuja lisää kaikenmaailman herrrkuilla :popcorn:
 
Onnea nyytin saaneille. :flower: Julialle meinasi tulla Jouluvauva :) osukohan kellään nyt sitten aatolle paketin toimitus? Meillähän se ois ollu laskettu päivä mutta vieläkin yhdessä kasassa ilman mitään tuntemuksia. Tuntuu muilla olevan enemmän kiire. Tuleva mummokin on ihan täpinöissään :D

Himmu & X 40+2
 
Himmu W musta tuntu kans loppu ajasta, että kaikilla muilla oli kiirus saada vauva maailmaan, mutta itellä ei :D Sitte kun lopulta tuo tyttö syntykin sellasella ryminällä ni tuli kyselyjä, että joko se nyt sitte jo tulikin :D Mähän olin ihan sillä mielellä odotuksen kanssa loppu ajasta, että tuo syntyy käynnistyksellä yliaikaiskontrollissa (olis ollu 28.12) ja monelle tuon sanoinkin ettei tuon aikasempaa tule...

Tuossa lueskelin tänään eka kerran lippusia mitä sain sairaalasta matkaan, olin jo oikeestaan unohtanu koko laput tuonne kassiin. Synnytksen kestoksi oli lopulta laitettu 52minuuttia eli se mitä oli tullu säännöllisiä supistuksia. Epäsäännöllisiähän oli tullu jo sieltä aamu 4 ja 5 väliltä. Ponnistusvaihe oli laitettu minuutiksi kun joku lukema siihen oli kuulemma pitäny laittaa eikä tuon lyhyempää aikaa siihen voinut laittaa. Muuta ei noissa lappusissa sitte oikein ollutkaan.

Nyt katselemaan telkkaria ja jos vielä pari suklaata söisi :D
 
Noniin, onnea muillekin vauvan saaneille ja terveisiä kättäriltä!:flower:

Olin viettämässä aattoa vanhempieni luona, ja kymmeneltä lahjoja avatessa meni sitten vedet. Tunti siitä alkoi kivut, joita en ees heti tunnistanut suppareiksi, kun olivat ihan jatkuvia eikä niihin littynyt mahan kiristelyä. Lähdettiin siitä sitten vielä kotiin, missä kävin suihkussa ja totesin, ettei tästä tule mitään, kun supistaa 2min välein koko ajan. Soitin kättärille, josta sanottiin, että koska olen ensisynnyttäjä, voin ihan hyvin olla kotona nin kauan kuin vain kipujen kanssa kestän ja tulla sitten vähitellen. En kuitenkaan kestänyt vaan lähdettiin aika heti ajamaan. Synnytysosastolla kätilö alkoi ihan rauhassa laittaa sydänkäyräantureita ja kirjailla meitä sisään, mut mua alkoi ponnistuttaa. Kätilö teki sis.ätutkimuksen ja totesi että olen täysin auki, seuraavalla suparilla voi jo ponnistaa. Ilokaasua sain henkäistä pari kertaa, mutta muita kivunlievityksiä ei todellakaan ehditty saada. Sieltä sitten tuli tämä meidän ihana poikamitoin 51cm 3436g:saint: Huomenna luultavasti päästään kotiin.

Kauheen hankala kirjottaa kun ei oo oma kone!

Julia ja poika 2vrk
 
Taidanpa olla pian tositoimissa. Supistellut jo yhdestä asti säännöllisesti alle 10min.

Muoks, Edelleen siis täällä. Supistukset jatkuvat samalla voimakkuudella kun mitä ovat olleet lähes alusta asti. Supistuksiin täytyy keskittyä ja hengitellä, mutta kotona pärjäilee hyvin. Jossei tämä nyt ala käynnistyä kunnolla :mad: .. suppareiden väli tasaisesti 7min. Hetkeksi jo pidentyikin. Koko yön valvonut, ja pinna alkaa kiristyä :S

Noh, kasilta jo polilla kontrolli aika.. josko vaikka vaihdittaisivat - jossei tästä tihene ja pahene!
 
Viimeksi muokattu:
luppi mikä siel on tilanne?!??!?! mää täällä jänskään muiden puolesta ku poitsu nukkuu ja taapero on isänsä kans lumitöissä :D

on muuten päivien pelastus toi koliikkikeinu!!! mulla kun ei oo aikaa kannella koko aikaa,ni siihen ku laittaa pikkusen nii jopahan sammuu :LOL: sama oli taaperonki kans...


tässä poikanen 3viikon ikäisenä

 
Viimeksi muokattu:
Joku luppille on vauveli syntyn? :)

Tääl on valvottu puol 5 asti, jalassa puutumista ja silloin tällöin supisti, mut ei kipeesti ja tietenkään unohtamatta että olin mahamatkaajan nyrkkeilysäkkinä.
Mieskin jo tuossa taas painu töihin, sekin valvoi melkein kolmeen saakka oottaen et jos se lähtö tulis, mut eipä tullunna :kieh:
Täs vaihees kyl alkaa ärsyttää jo kaikki, sukulaisilt tulee päivittäin melkein vihasii puheluit jo et mitä v*ttuu siel koton viel oot :D
 
Ette arvaa.. kotona ollaan! :mad: Eivät vauhdittaneet. Sormelle auki, kanavaa sentti jälkellä. Koska supistuksia, eivät voi supistuksia vauhdittavaa enää antaa kun olo muutenkin jo tukala. Lauantaina uusi kontrolli, sillon käynnistys ilmeisesti keinolla millä hyvänsä. Painoarvio nousi 500g, eli nyt 3,9kg - tosin sanoi virhemarginaalin olevan nyt entistä mahdollisempi.. en tiedä että miksi.

Supistukset loppuivat noin kuudelta. Siitä lähtien edelleen supistaa kipeästi, mutta harvakseltaan. Nukutuksi sain, supistuksiin heräilin. Onkohan tämä tätä nyt sitten lauantaihin asti?

Ihmistä ketä ei ikinä ole supistanut, supistaa nyt jatkuvasti kivuliaasti - kuitenkin ilman että synnytys olisi virallisesti käynnissä. Lääkäri kehotti liikkumaan jotta supistuksen mahdollisesti vauhdittuisivat.. olen kuitenkin ihan rättipoikki koko yön valvomisesta.. enpä tiedä onko liikkumisestakaan mitään apua.. :S
 
Luppi: :O No voihan itku! Toivottavasti nyt ei sinne saakka enään tarvitsisi sinun kärsiä.

Minä meinasin että iltasella kun mies kotiutuu niin menen kävelee vaikka taloo ympäri, alkaa nuppi kiristyy tääl sisäl- tai eihän sitä oo ku vast 2 päivää jökötetty sisällä.
Pari tuntia tuossa taas tuli torkuttua kun esikko katto ohjelmia, tai no eihän se muuta nykysin enään teekkään kun kato ohjelmia, kun en pääse sen kanssa pihallekkaan :(
 
Onnittelut uusista vauvoista ja Luppille peukut pystyyn että pian alkaisi tapahtua!

Täällä olen vietellyt jo ensimmäistä vauvavapaata päivää. :D Käytiin 2v:n kanssa uimassa ja vähän shoppailemassa. Oli kyllä mahtava tunne kun uimahallilla huomasi taas pystyvänsä liikkumaan normaalisti! Viimeksi käytiin uimassa 3pv ennen vauvan syntymää ja silloin oli aika norsu-olo.

Madicken ja tyttönen, jo 5 viikkoa tänään!
 
Moikka

Luppi: Tsemppiä, ei varmasti tunnu kivalta kun eivät vauhdittaneet :/ mutta onneks lauantaihin ei oo pitkä aika, mutta voin vain kuvitella miltä tuntuu!

Ain00: Sulle kanssa tsempit, toivottavasti pieni tajuaa pian tulla :)

Itsellä oli neuvola tänään, verenpaineet ja hemppa ok, painoa oli viikossa tullut 1,6kg, syytin hoitajalle tota joulua, mutta sanoi, et alkaa olemaan niin mahtavat turvotukset käsissä, jaloissa ja vatsassa, et siitä johtuis :D Huomenna ois pikkutyypin laskettuaika, ens viikolla saakin sit ravata neuvolassa 2krt, ei silti, kiva käydä tarkistuttamassa, että kaikki kunnossa, jos ei poju päätä tulla ulos ennen! Elättelen kyllä toiveita, vaikka mitään supisteluja ei olekaan, ällövaroitus! Äsken heitti mahan sekaisin, jota minulla ei ole kesän jälkeen tapahtunut (voisko olla merkki jostain:) )

Huomenna tosiaan poksutaan taas, nyt pittää lähtee isän nimpparikahveille :)

-tiituh & pötkö 39+6
 
Kiitos kaikille tsempeistä! Supistukset jatkuvat yhä. Nyt taas voimistumaan päin, mutta ei tihenemään - kävin vähän käppäilemässä ulkosalla, kuten lääkäri käski. Toivottavasti nyt edistyisi, tai loppuisi tyystiin. Ei tällaista jaksa, eikä nukkumaan kyllä yöllä pysty. Kovasti puuskututtaa supistuksen tullessa :( Tosin mulla ei heijasta juurikaan selkään, eikä lantion vatkaamisesta ole apua. Mitä lie kipeitä harkkareita ovat...
 

Yhteistyössä