Joulukuun toiveikkaat IVF/ICSI/PAS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maricce
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa t0iv0 :wave:

Tänään ne menkat sitten alkoi ja piikitys viivästyi vain päivällä eli huomenna alkaa. Ihanaa =)

Tänään oli veljen muksuja vahtimassa. On ne lapset vaan ihania. Josko se jo olisi kohta omakin vuoro :|

Tervetuloa mukaan t0iv0,

Tsemppiä hoitoihin d:)b

ON: täällä vaan sumutellaan ja odotellaan, että aika kuluisi ja pääsis pistelemään ja siitä sitten ettiäppäi. :headwall: Kyllä on odottavan aika pitkä :o

Haleja kaikille :hug:

Sunnuntaita kaikki uudet ja vanhat!

Täällä vihdoin saimme seuraavan hoitokierroksen käyntiin. Elämäni ekat Synarelat niiskaisin sieraimiin aamulla. Tästä se sitten lähtee. Kiinnostuksella odotan, tuleeko nyt ihan oikeat vaihdevuosioireet. Saisipahan sitten etukäteen sitäkin harjoitella... Kuinka pitkään olette muut sumutelleet ennenkuin menkat ovat alkaneet? Itseä nyt ensimmäisessä vaiheessa jännittää menkkojen ajoittuminen: tulevatko ajoissa, että ehditään hoito tehdä ennen joulua.

Hei Matsalu! Tervemenoa mummomaailmaan!Minä jouduin elämään suihkeissa melkein kuukauden, kun menkkoja ei alkanut kuulua. Onneksi tulivat viimein, mutta hoidot siirtyi viikolla eteenpäin. Oikeastaan kolme viikkoa meni ihan hyvin, mutta viimeinen viikko oli yhtä hikoilua ja punastelukohtauksia-ei kovin mukavaa asiakaspalvelutyössä :whistle:

Itsellä huomenna se ultra. Nähdään onko mitään tapahtunut viiden päivän pistelyn jälkeen. Nyt on jo ihan energinen olo, jaksaa tehdä juoksulenkkejä ja kotihommia ja tehdä töissäkin muuta kun haukotella!munasarjoissa ei kyllä tunnu yhtään miltään ja se pistääkin epäilemään, että jos ne lääkkeet ei tehoakkaan.

minusta olisi kiva kuulla teistä, minkätakia käytte lapsettomuushoidoissa. Siis mikä on syy, miksei lasta kuulu. Onko täällä kuinka paljon porukkaa, joilla selkeää syytä ei ole löytynyt?Meidän tapauksessa minun kierto epäsäännöllinen, en ovuloi normaalisti. Syy tod. näk. stressiperäinen ja nuoruusiän syömishäiriö. Mies kunnossa. Eli ei mitään suurta syytä, joten raskautumismahdollisuudet lääkärin mukaan hyvät. Kuitenkin lapsettomuutta takana jo yli 2 vuotta, joista reilu vuosi ollaan oltu hoidoissa(clomit ja pistokset).

JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.

Maanantai 17.11.2008

Siisami: 5. ICSI, punktio vk 48, siirto ?, pp-- FERTINOVA

pohtijatar 1. IVF, punktio vk 48, siirto ? pp-- KYS

t0iv0 1. IVF, punktio vk 48, siirto ? pp--

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp-- HEL DIACOR

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp--

Hunajabubu: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? pp-- TYKS

Firefox: 2.IVF, punktio vk 49, siirto ? pp-- OYS

Ronja80: 1 ICSI, punktio vk 49 siirto ? pp-- TAYS

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- HEL FELICITAS

Tiinuli81: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

piippi: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- OYS

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--

SaanaS 1. IVF:n 3. PAS, siirto joulukuu, pp-- HEL FELICITAS

Ihmeidentekijät:

Myöhemmin onnistuvat:

[/quote]

Tervetuloa mukaan tOivO ja Piippi :flower:

Meitä onkin aikas paljon jo tää ketjussa kirjoittelemassa =)

Mulla alkoi eilen menkat, jipii =) =) Viikon päästä 0 ultra ja sitten pääsee pisteleen! Eli aikataulussa mennään. Mulla "oireina" hormonitasonlaskemisesta on ärtyisyys, huimaus ja turvonneisuus :( ei mitään kuumia aaltoja tms....eiköhän Puregon saa sit olon paremmaksi...

Hyvää viikonalkua kaikille, toivon tästä viikosta kaikille hyvää tasapuolisesti =)
Mites Siisami ja tOivO, joko olette käyneet ultrassa? Miltä näytti?

Minulla oli ultra tänä aamuna. Toisella puolelle 8 ja toisella 3 rakkulaa, suurimmat 11mm. Lääkärin mukaan ihan hyvä tilanne, mutta kai nuita olisi saanut olla enemmänkin. Sano että toisella lievät pco tyyppiset munasarjat, voisko joku selventää mitä se tarkottaa ja mistä se johtuu? En ole koskaan ennen kuullut itelläni olevan mitään siihen liittyvää...

Lääkeannos jatkuu samana perjantaihin asti eli 150 yks puregonia. Oli kahden vaiheilla että olisko isompi annos parempi, mutta pääty tähän. Jos kaikki menee hyvin, punktio ensi viikon ma, ti tai ke. Ei voi vielä sanoa tarkemmin.

Tiinulille onnittelut menkoista! Siitä se lähtee!

Onnea myös Pohtijatar, ihan hyvinhän noita muniksia on. Ja saattaahan niitä ilmestyä punktioon mennessä lisääkin.

Pohtijatar kyseli, mikä on lapsettomuuden taustalla. Meillä se varmaan on aika yksiselitteisesti ikä. Olen 44 v ja mies 47. Viisi vuotta olemme olleet yhdessä ja alkuun oikein yritimmekin tehdä lasta. Tutkimuksissakin käytiin, mutta kun mitään erikoista ei löytynyt, jäätiin yrittämään luomusti. Hoitoihin ei siinä vaiheessa haluttu mennä. Vuosia kului eikä raskautta kuulunut, joten tyydyimme kohtaloomme. Olemme omasta ja muidenkin mielestä olleet jo vuosikausia ihan "virallisesti" lapseton pariskunta. Mutta niin vain kävi, että viime keväänä tulin aivan yllättäen ja ilman mitään erityistä yritystä ihan luomusti raskaaksi. Suru oli ihan mahdottoman suuri, kun raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja kaavintaan 9. raskausviikolla. Päätimme sitten, että yritetään nyt vielä hoidoillakin, kun raskaus kuitenkin näyttää ihan omilla soluilla olevan mahdollinen.

Niinpä tämä hoitokierros ei hirveän paljon edes jännitä. Meille se merkitsee jonkinlaista varmistelua; halutaan tehdä kaikki mitä tehtävissä on, jotta sitten voimme jatkaa elämäämme eteenpäin. En usko, että enää toista kertaa tulen raskaaksi, mutta toivoa on kumminkin vielä hiukan jäljellä...

Toinen Synarela-päivä menossa. Niiskaisenkohan minä jotenkin väärin, kun se litku aina jossakin vaiheessa valuu nieluun ja maistuu siellä sitten vaikka kuinka kauan? Ei mitään valtavan hyvää...

Heipähei kaikki, vieläkö mahtuu mukaan? 1. ICSI edessä, lyhyt kaava, piikitykset alkaa ensi viikolla (Puregon) ja punktio TAYSissa tarkentui juuri vkolle 49.

Pohtijatar Kyselit taustoja. Meillä miehen aikaisempien testitulosten pohjalta on ollut tiedossa ihan alusta asti, ettei luomusti tai muilla hoidoilla ole mitään mahdollisuuksia, joten niitä ei edes harkittu. Minulla onneksi näyttäisi olevan kaikki kunnossa.

Kovasti olen muiden kokemuksia käynyt täällä lueskelemassa siitä lähtien kun päätettiin hoitoihin lähteä. Oppii paljon ja tietää edes vähän mitä on odotettavissa. Pelottaa silti aika tavalla..

Maricce ja Tiinuli, kiva että on muitakin TAYSilaisia!

Voimia ja jaksamista ja onnea matkaan kaikille kasapäin, kommentoin tarkemmin paremmalla ajalla.

Pohtijatar: Ihan hyviltähän noi sun ultrakuulumiset kuulostaa. Mun mielestä ne sanoo, että kymmenen munasolua olisi laadun kannalta ihan optimi. Tosin mäkin kyllä toivoisin itselleni niitä hieman enemmän kun meillä käy aina aika kova kato tossa hedelmöittymis/kehitys vaiheessa.

Ultrassa ei olla vielä käyty kun pääsin vasta eilen piikittämään eli ultra on vasta torstaina. Jännittää nyt jo miten tää uusi systeemi puree.

Niin ja meillähän vika on virallisesti miehessä vaikka muakin on jo alettu epäilemään. Mitään ei tosin ole löytynyt.

Nyt ratsastamaan vielä kun pystyy.

Kiitos Siisami, on se kiva joltain ehkes kuulla että kaikki on hetken optimissaan! sitä on niin jo tottunu siihen, että aina menee jotain mönkään!Minä kun yritin saada tänään jo itelleni yhden ylimääräisen ultra-ajan keskelle viikkoa, kun lääkäri pohti, että jatketaanko hoitoa samalla annostuksella vai suurennetaanko annosta hiukan. ..pelottaa, että ne solut lörpsähtää tai vallan villiintyy...tai siis rakkulat ei solut.tai oli mitä oli..

Mukava on ollut kuulla teiltä nuista syistä, mikä lapsettomuuden takana, useammalla häikkä löytyy miehestä. Onko täällä muita, joilta selkeetä syytä ei ole löytynyt, että ei vaan ovuloi niin ei ovuloi??

Tänään alkoi menkat =) Huomenna aloitan Puregonin pistelyn, ens viikon ti ja to on ultrat. Sit toivon mukaan vko 49 punktio ja alkion siirto (toivottavast tulee hedelmöittyneit ja niist toivonmukaan saatais joitain pakkaseen).
Onneks la on piknik-risteily, niin saa muuta ajateltavaa.
Sit kaiken kukkuraks on koulua ja etätehtäviäkin olisi tehtävänä. Tarvii varmaan ottaa itteensä niskasta kiinni ja tehdä silloin punktio viikolla, jos saa tehtyä. Silloin kun ei voi mennä harrastuksiin.

TSEMPPIÄ MUILLEKIN!!!

Minut voi poistaa listalta.
Tänään kävin ultrassa ja limakalvo 4mm ja vain yksi rakkula tulossa ja sekin kovin pieni, joten hoito keskeytettiin.(piikittelin kuitenkin annoksella 150 yksikköä gonal-f jo 5 päivää...) Eivät ole ennen tällaiseen tapaukseen törmänneet, aikovat kysyä oys:ista apua ja katsellaan sitten joskus ensi vuonna uudelleen.
Tosin nyt niin epätoivoinen olo että...
(hoitopaikkana jkl:n julkinen)

sumuttelut alotin pian 2 viikkoo sit ja nyt menkat tuli viimeviikolla ihan normaalisti . huomenna alkaa sit piikitys . apua jännittää !! nooh kaippa toi piikki ny menee , mutta toi punktio KYLLÄ PELOTTAA AIVAN kauheesti :ashamed: ja siihenkin on enää vajaat 2 viikkoo !! TOIVO : HALEJA SULLE :hug:

Janski kiitos tsempityksestä! Sitä tarvitaan.. Olen niin sekaisin, kirjoitin tuossa aiemmin että pistelyt alkais ensi viikolla, mutta nythän on jo se ensi viikko... eli ylihuomenna odotellaan kuukusia ja perjantaina piikiteltäisiin jo. Ei pysy ihan pää matkassa, koko ajan sais tuijotella kalenteria.

Hunajabubu Aikas samassa tahdissa mennään, ja nuo sun toiveet kuulosti kyllä kovin kovin tutuilta! Olis niin paljon helpompi kestää pettymyksiäkin jos pakkasessa olisi uutta toivoa varalla.

tOivO, voi ei! Lohtuhaleja! Toivottavasti löytyy selitys ja apu ja seuraava hoito menee nappiin!

pohtijatar Hyvältä kuulostaa sun follitilanne =)

Ronja80 tervetuloa mukaan :flower: Kiva kuula että oon t kans TAYSsin asiakas =)

t0iv0 voi ei :hug: ensi kerralla saavat annostuksen sit kohdilleen kun on jo vähän tiedossa kuinka sun keho reagoi. Pelkään vähän samaa "tuomioo" ettei lääkäri uskalla määrätä mulle oikeaa annostusta. Pistelin jo ovulaatioinduktioissa ja silloinkin mulla oli annosmääränä jo 100 ennen kuin alkoi mitään edes tapahtumaan.... :ashamed: ja silloin yritettiin yhtä follia saada kasvateltua.

Millä pistosannoksilla te muut aloitatte piikittelyn?

T0iv0: :hug: Toi on todella inhottava tilanne. Mulla kävi noin ekalla kerralla: pistin Gonalia muistaakseni samoilla annoksilla kun säkin ja kaksi follia oli tulos. Sen jälkeen olenkin pistänyt aina 300 yksikköä ja tulokset on ollut jo paljon paremmat vaikka ei ihan huippua nytkään. Mielenkiinnolla odotan miten nyt käy kun vaihtui pitkä kaava lyhyeen ja hormooni Menopuriin.

Mulla ei kyllä ole oikein toivoakaan pistää missään muualla kuin kotona kun pitää neljä kuiva-ainetta sekottaa. Ihan työstä käy lääkkeiden sotkeminen.

Myöhäiset tervetulotoivotukset Ronjalle kun oli jäänyt edellisestä viestistä uupumaan :flower:

Ja nyt sitten pistämään :wave:

Täällähän on moni päässyt pistelemään!Tsemppiä kaikille =)
Tiinuli81 kyseli alotusannoksista pistelyssä. Minulla 2 ekaa päivää 200, sen jälkeen 150, tänään 7:s päivä menossa. Mulla on eka IFV kuten sinullakin, ja pitkänpitkällä kaavalla mennään. Mulle lääkäri sano, että minun kokoselle immeiselle 150 on yleisin annos Suomessa, Amerikassa kuulema 225...Liekkö siellä keskiverto isompia ihmisiä!

Nyt on alkanut munasarjoissakin olla jotain tuntemuksia.Kai ne pallerot siellä turpoaa...Harmi tOivO tuo sinun tilanne, olis ollu niin mukava vertailla näitten hoitojen etenemistä, mähän olen täällä nyt ihan yksin ensi viikon punktioon menevissä!Pelottaa!!!Tai taitaa pelottaa se, ettei sinne etes pääse, että joku menee kuitenkin mönkään...Mutta tOivO, varmasti ne sinun rakkulat vielä alkaa kasvamaan kun sopiva annostus vaan löytyy...eihän tämä homma kuukaudesta tai parista kiinni ole!

Sani-Sanille...
Kyllä jännittää punktio. Olen kipuherkkä ihminen ja kaikenlisäks toinen munanjohdin tukos.
Mut sit ti ultras toivon mukaan näkyy oliko vyöhyketerapiast apua tukkoisuuteen. Ainakin kivut pois, runsaampi vuoto kuin ennen ja hyytymät katosivat.

Heippa kaikille :)
Huomenna olisi eka ultra ja aloitan pistokset Puregonilla. Pikkasen meinaa jännittää. Punktio olis tarkotus tehdä vko 49. Kiva kun täällä on monta, joilla alkaa pistokset huomenna...on 'kohtalotovereita'. Tsemppiä kaikille koitokseen. Nyt nukkumaan, huomenna on jännä päivä taas tulossa.

Tänään aamulla kävin nollaultrassa ja sain luvan pistämiseen. Pistokset alkaa huomenna annostuksella 100IU/päivä. Mä olen niin tyytyväinen, että nyt meni putkeen nuo sumutkin ja ne oli tepsineet. Ens viikon maanantaina sitten seuraava ultra. Punktio ja siirto todennäköisimmin viikolla 49.

Meitän onkin monta samalla aikataululla :D

Kiva kuulla noita annoksia joilla pistelyt on aloitettu. Saa vähän osviittaa mitä tuleman pitää, vaikka yksilöllistähän se on

Moni on aloittanut jo pisteleen =) No ensi viikolla alkaa pistelyt täällä suunnalla =) Koska te jolla on suunniteltu punktio tehtäväksi vk50 aloitatte pistokset ? Tai koska 0 ultra on?

Yhteistyössä