Joulukuun toiveikkaat IVF/ICSI/PAS

Tiinuli: Gonal-F on mulla ollut tähän asti hormoonina ja sitä olen pistänyt 300 yksikköä. Kuulemma noin puolet pitäis riittää kun ei mussa mitään häikkää ole havaittu. Tosta plastokystaviljelystä en ole ihan varma, ilmiesesti se jonkin verran kasvattaa todennäköisyyttä mutta on myös mahdollista, että alkio mikä kasvaisi kohdussa ei kasvakkaan maljalla. Kokeillaan nyt kuitenkin.

Mehän päästäänkin Pohtijattaren kanssa aika samoihin aikoihin pistelemään. Kiva kun saa kaverin :D

Menis nyt vaan aika äkkiä ja pääsis pistämään. Hassua odottaa ihan innoissaan, että pääsee pistämään piikkiä nahkaan :LOL:
 
Moikka, olen ollut hiljakseen kun olen ollut niin pahati flunssan kourissa, etten ole oikeen edes kissaa jaksanut sanoa :snotty: Eikä vieläkään ole helpottanut. Prkl. Täälläpä on käynyt kamala vilske sillä välin ja uusia viestejä paljon.

Paljon tervetuloa uusille :wave: meitähän alkaa olemaan täällä ihan kivasti =)

haltia :hug: todella pahoillani tuulimunasta :( itsella ollut myös kaksi tuulimuna raskautta seitsemisen vuotta sitten. Myös viime IVF:stä plussa joka osottautui kemialliseksi raskaudeksi, joten voin ymmärtää miltä sinusta tuntuu. VOIMIA :hug:

siisami Kyllä teilläkin on ollut varsinaista rumbaa :hug: Ihmetyttää myös minua se, ettei kaavaa ole vaihdettu vaikka toivottuja tuloksia ei ei tuolla kaavalla saatu. Vastuutonta minusta ja suurta tuhlausta... Mutta yksityisellä asiat varmasti hoidetaan toisin ja asioihin perehdytään perin pohjin =)

Tuomenmarja
minulla myös apuina Glucophagea ja Foolihappo niin ja vielä lisänä minidisperiini. Sinulle myös voimahali :hug: teilläkin paljon takana.

Tiinuli81 Me saatetaankin olla sitten yhdessä toipumassa punktiosta, TAYS:sissa kun ei oo kuin se yks toipumishuone missä kaikki on. =) Meillä siis myös hoitopaika TAYS ja punktio viikko sama, saa nähdä osutaanko samalle päivälle =) Ultrapäiväkin on sama.

Minulla on ollut aivan pienen pientä välivuotoa jota minulla ei ole ollut koskaan ennen, johtuu kai noista e-pillereistä jotka toimii jarruna. Tosin tänään on ollut ihan mielettömän kipeä vatsakin :( Nyt helkutti repeen raivosta jos menkat alkaakin nyt ja kaikki suunnitelmat menee myttyyn... Eli ei ihan parhaimmat fiilikset tällä hetkellä :( Nyt painun pehkuihin ja toivon, että tää flunssa helpottaisi viimeinkin...

Voimahalit kaikille :hug: ja plussatuulia +++++++++++
 
Maricce Kiitos voimahaleista! Onko sulla todettu ongelmia hyytymistekijöissä, kun sulla nuo minidisperinit? Mulla oli ne 1.IVF:n tuoresiirrossa, mut lopetettiin n. rv 8, kun mä vuosin rv 5+ lähtien jatkuvasti ja tosi paljon. Sit PASien yhteydessä lääkäri sanoi, ettei enää oteta tota disperiniä, koska mulla ei oo todettu ongelmia hyytymistekijöissä eikä siitä kuulemma olis mulle apua.

Paranemisia sulle flunssasta! Ja toivotaan, että ne menkat NYT ymmärtää pysyä loitolla.

ON: Mulla alkoi ton toisen PASin jälkeen menkat oikeestaan heti kun lopetin lääkkeet. Eli viime pe 31.10. en enää ottanu lääkettä ja silloin tuli jo jotain ruskeeta vuotoa ja sit 1.11. tuli jo punaista. Ihmettelen kuitenkin sitä, että menkat oli loppujen lopuksi tosi niukat (mulla ei ikinä oo). Mutta nyt tietty sellanen riesa, että aina jotain tiputtelee, vaikka olis ollu kokonaan ilmankin. Onko muilla ollu näin PASin ja lääkkeiden lopetuksen jälkeen. Mulla nyt kp7. Keväällä kun oli vaan yks lääkkeellinen PAS-kierto, niin sen jälkeen tuli kyllä ihan kunnolliset menkat. Nyt kun tehtiin kaks lääkkeellistä PASia putkeen, niin niiden välissä oli kans tällaset niukat menkat. Ajattelin sen vaan johtuvan siitä, että alotin lääkkeet heti uudelleen. Mut nythän ei syö mitään hormoneja ja silti tällaset niukat menkat...
 
Heippa kaikki ja mukava saada porukkaa kasaan!

Siisami, mullahan ei julkisen puolen hoidoista ole mitään kokemusta, mutta yksityisellä on se hyvä puoli, että maksavan asiakkaan mielipiteitä kyllä kuunnellaan. Rankka tie on sulla ollut, voimia!

Tuomenmarja, mulle on tässä syksyn aikana tehty kaksi inssiä, toinen Clomit+Lugesteron, toinen Puregon+Lugesteron. Ja niin on, että lääkkeiden lopettamista seuranneet menkat ovat tänä aikana olleet selvästi niukemmat kuin normaalisti. Nuo hormonit nostavat tiettävästi veren hyytymistekijöitä, niissähän on jopa pieni tukosriski. Lääkäriltä en ole kysynyt, mutta omalla kohdallani arvelen kuukautisten niukentumisen johtuvan tästä.

Oma napa: Hiljaiseloa. Menkat lopuillaan. Maanantaina menen lääkärille kuulemaan, koska saan aloittaa sumuttelut.








 
Miten voikaan väsyttää näin kamalasti. En muistanutkaan ekassa ivf:ssä, et toi Subrecur-sumute voi väsyttää näin paljon :| Onko kenelläkään punktio tehty nukutuksessa? Itselläni eka punktio oli niiin tavattoman kivulias, että oksat pois. Auton kyydissäkin istuessa joka ikinen kuoppa ja jarrutus tuntui niin, että taju lähtee. Ajattelinkin silloin, ettei enää ikinä tätä....mutta mutta...ajatukset näköjään muuttuu :hug:
 
Hei!
Joulukuussa myös mulla/meillä seuraava yritys eli viimeinen PAS ekan IVF/ICSIn jäljiltä.
hoitoja reilu vuosi takana helsingin felicitaksessa. vikaa miehen siittiöiden laadussa (5%normaaleja) ja liikkuvuudessa (vasta-aineita). puuh. väsyttää nää hoidot. Mulle ei sovi hirveen hyvin hormonit ja ylireagoin herkästi niille. Eka ivf/icsi tehtiin pitkällä kaavalla ja mikäli seuraava IVF tarvitaan, se tehdään lyhyenä. Onneksi, inhoan sumuja yli kaiken!! :D
Nyt siis luomupas joulukuussa JOS kiertopäivät osuu kohdalleen....

Jaksamista kaikille!! :heart: :heart: ja mukavaa viikonloppua!!
 
Saana, mitä se tarkoittaa, että ylireagoit herkästi hormoneille?

Mullehan kävi niin, että lyhyellä kaavalla tehdyssä hoitoyrityksessä kehittyi vain kolmen päivän piikityksellä iso johtofolli ja jouduttiin menemään inssiin kp 7. Tuli siis ikäänkuin oma ovulaatio, mutta puolet nopeammin kuin tavallisesti. Munasarjat siis reagoivat todella herkästi. Nyt sitten yritetään pitkällä kaavalla, jos onnistuisi paremmin.
 
Firefox Minulla myös punktio mielettömän kivulias, minäkin ajattelin, että ei koskaan enää. Mutta, mutta lapsenkaipuu on kova. Olen TAYS:sissa hoidossa ja sieltä sanottiin jyrkkä EI kun pyysin punktiota nukutuksessa. Mitä lähemmäksi joulukuu tulee sitä enemmän olen alkanut näkemään painajaisia punktiosta ja minua pelottaa aivan mielettömästi. Viimeksikin jäi munasoluja keräämättä kun mä en vain yksinkertaisesti kestänyt enää. Huusin ja itkin, hyvä etten pyörtynyt. Saa nähdä mitä tästä kerrasta tulee... :x
 
Maricce Kiva kuulla että meillä sama hoitopaikka ja sama aikataulu =) Millanen paikka TAYSsissa on se missä punktio tehdään? Entä se toipumishuone? eli onko ihan niin kuin osastollakin sängyt ja väliverhot vai kuinka? Hyvällä tuurilla ollaan tosiaan samana päivänäkin sielä =)

Firefox mulle sopii kyllä että listaan voi lisätä paikan missä käy lapsettomuushoidoissa =)

pohtijatar ja SaanaS Tervetuloa mukaan :flower:

(.) Oon lueskellut monilta eri sivuilta että PCOS tapauksissa on paras lähteä liikkeelle lyhyellä kaavalla :eek: Mä aloitin pitkällä kaavalla. Nyt pelottaa että menkat eivät sit alakkaan tän parin viikon aikana kun mulla ei luomu menkkoja ei edes tule muutoinkaan....joten miksi ne nyt alkaisivat tän Procren depot-pistoksen jälkeenkään? Tää pistoshan lamauttaa oman hormonitoiminnan ja ilmeisesti kun keltarauhasarvot nollautuu niin vuoto alkaa? Näin olen ymmärtänyt. Mutta kun en ovuloi luomusti niin ei ole mitään keltarauhasta kp21 jolloin ei ei ole korkealla keltarauhasarvotkaan joten alkaako menkatkaan? Ymmärsiköhän kukaan tästä sepustuksesta mitään.... :LOL:

Viimekierrossa olin yksityisellä ovulaatioinduktiossa jossa lääkkeet olivat hyvin kohdallaan IVF:ää ajatellen koska folleja kasvoi toista kymmentä ja vaarana oli että lennosta siirrytään IVF-hoitoon vaikka ovulaatioinduktio oli tarkoitus tehdä. Hienosti siellä lääkäri kuitenkin sai hoidettua folli tilanteen niin että kummassakin munasarjassa oli yhteensä 2 19mm follia ja monenmonta 10mm jotka eivät ehtineet kasvaan onneksi sen suuremmiksi. Olisi ollut todella hyvä tilaisuus mennä lennosta IVF:ään jolloin ei olis tarvinnut omaa hormonitoimitaa lamauttaa :'( Silloin oli jo tiedossa tää että pääsemme pian julkiselle puolelle IVF-hoitoon joten ei laitettu rahaa siihen yksityisen IVF-hoitoon. Nyt kuitenkin pelottaa että julkinenpuoli sössii täysin tän mein IVF-projektin....
 
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT



Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.


Torstai 6.11.2008

Siisami: 5. ICSI, punktio vk 48, siirto ?, pp--

MinzuS: Diacor, Helsinki 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp--

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp--

Hunajabubu:TYKS 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? pp--

Firefox: OYS 2.IVF, punktio vk 49, siirto ? pp--

Maricce:TAYS 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

Tiinuli81:TAYS 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--



Ihmeidentekijät:





Myöhemmin onnistuvat:

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
 
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT



Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.


Perjantai 7.11.2008

Siisami: 5. ICSI, punktio vk 48, siirto ?, pp--

pohtijatar 1. IVF, punktio vk 48-49, siirto ? pp-- KYS

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp-- HEL DIACOR

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp--

Hunajabubu: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? pp-- TYKS

Firefox: 2.IVF, punktio vk 49, siirto ? pp-- OYS

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- HEL FELICITAS

Tiinuli81: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--

SaanaS 1. IVF:n ?. PAS, siirto joulukuu, pp-- HEL FELICITAS



Ihmeidentekijät:





Myöhemmin onnistuvat:



 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuli81:
Maricce Kiva kuulla että meillä sama hoitopaikka ja sama aikataulu =) Millanen paikka TAYSsissa on se missä punktio tehdään? Entä se toipumishuone? eli onko ihan niin kuin osastollakin sängyt ja väliverhot vai kuinka? Hyvällä tuurilla ollaan tosiaan samana päivänäkin sielä =)
Siellä samassa paikassa missä käyt lääkärin vastaanotolla on toimenpidehuone ja sen vieressä isompi toipumishuone. Huoneessa on monta sänkyä ja ne voidaan tosiaan erottaa toisistaan väliverhoilla. Toimenpide huoneesta ei hirveästi ole havaintoja (kun jännitti ja sattui niin), mutta paljon laitteita ja paljon ihmisiä (ainakin musta tuntu niin). Ja hämärää.
 
Mahtuisko mukaan, mulla on 1. ivf:n ainoa pas edessä joulukuussa. Ollaan Tampereen Väestöliitossa hoidoissa ja mun pcos syynä. On ollut fiilikset niin maassa ensimmäisen siirron ja negan jälkeen, etten uskaltanut vielä tähän kuukauteen mennä uuteen siirtoon. :(
 
Siisami, luin tuon sinun hoitohistoriasi ja olet kyllä saanut kokea aika paljon, omat hoidot tuntuu kuiteskin niin helpolta, johtunee ehkä siitäkin, etten ymmärrä ehkes mitä noissa hoidoissa tehdään...Oletettavasti olet kuitenkin aika turhautunut. Itellä ovulaatiota on yritetty saada aikaan teroluteilla, clomeilla ja menopureilla reilun vuoden, kunnes siirryttiin IVF jonoon. clomeilla kierto jäi kolmeviikkoiseksi, menopureilla muniksia kypsy monta yhtä aikaa ja oli NIIIN TURHAUTTAVAA. Mies on onneksi kunnossa, minä vaan en ovuloi ilman lääkkeitä, syytä ei tiedetä. Nyt on tietysti toiveet taas korkealla, kun päästään kokeilemaan jotain uutta. Toisaalta tuntuu niin hirveän suurelta asialta tuo IVF, kun eihän minussa pitäny olla kuin "pikku vika"...

Mutta jänskäilläänpä yhdessä!KIva kun tässä pinossa en koe olevani niin paljon muista jäljessä, kuin tuossa loka-marraskuun pinkassa kaikki ovat jo piinailemassa =) .Minäkin haluaisin!
 
Tervetuloa Milliäinen ja Saana :flower:

Pohtijatar: Meillekkin aluksi sanottiin, että tää miehestä johtuva lapsettomuus on "helppo" hoitaa ICSI:llä mutta tässä sitä ollaan. :(

Kummasti sitä kuitenkin aina saa sen toivon kaivettua jostain kaapin kätköistä kun uusi hoito alkaa lähestyä. Nyt kyllä jos pieleen menee niin tiputaan todella korkeelta kun nää uudet kuviot on saanut olon vielä tavallista toiveikkaammaksi.

Mulle voi hoitopaikaksi päivittää Fertinovan. Taidankin olla tän ketjun ainoa joka siellä käy.

Ihanaa, enää kaksi päivää Zumeja ja Lugeja ja sitten saa edes muutaman päivän henkäistä ennen seuraavaa lääkerumbaa. Toisaalta se pistäminen tuntuu kauhean helpolta kun ei tarvitse kuin kerran päivässä muistaa. Tällä hetkellä päivän aikana menee 5 eri lääkeannosta niin onhan siinä tekemistä. :LOL:
 
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT



Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.


Lauantai 8.11.2008

Siisami: 5. ICSI, punktio vk 48, siirto ?, pp-- FERTINOVA

pohtijatar 1. IVF, punktio vk 48-49, siirto ? pp-- KYS

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp-- HEL DIACOR

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp--

Hunajabubu: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? pp-- TYKS

Firefox: 2.IVF, punktio vk 49, siirto ? pp-- OYS

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- HEL FELICITAS

Tiinuli81: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--

SaanaS 1. IVF:n ?. PAS, siirto joulukuu, pp-- HEL FELICITAS

Milliäinen 1. IVF:n 1.PAS, siirto joulukuu, pp--


Ihmeidentekijät:





Myöhemmin onnistuvat:

 
Onpas tänne tullut paljon uusia! Moi vaan kaikille!

Omasta navasta sen verran, että huomenna alkaa sumuttelut. Lukaisin taas eilen noita haittavaikutuksia Suprecurista. Huhhuh! Oon muutenkin ollut jo monta viikkoa ihan superväsynyt ja muutenkin on ollut puhti poissa. Mitenkähän käy, kun siihen alkaa vielä suhuttelemaan.. Miten teillä muilla, jotka on aikaisemmin käyttäneet Suprecuria, onko ollut millaisia haittavaikutuksia?

Niin ja mekin käydään OYSissa hoidoissa, ihan kuten Firefox.
 
Heippa kaikki uudet ja vanhat! Omaa napaa nyt vain lyhyesti. Eli menkat kärsitty. Tänään kävin lääkärillä: Synarela-sumuttelut alkavat ensi sunnuntaina. Viikko siis vielä hiljaiseloa.

Kertokaapa Synareelaa käyttäneetkin kokemuksianne!
 

Yhteistyössä