Joulukuun toiveikkaat IVF/ICSI/PAS

Alkuperäinen kirjoittaja Maricce:
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.

Perjantai 7.11.2008

Siisami: 5. ICSI, punktio vk 48, siirto ?, pp--

pohtijatar 1. IVF, punktio vk 48, siirto ? pp-- KYS

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp-- HEL DIACOR

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp--

Hunajabubu: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? pp-- TYKS

Firefox: 2.IVF, punktio vk 49, siirto ? pp-- OYS

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- HEL FELICITAS

Tiinuli81: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--

SaanaS 1. IVF:n ?. PAS, siirto joulukuu, pp-- HEL FELICITAS

Ihmeidentekijät:

Myöhemmin onnistuvat:

Hyvää alkanutta viikkoa joka iikalle!
Matsalu kyseli synarelan vaikutuksia. Minä olen nyt sumutellu 25 päivää (viikko suunniteltua pidempään, koska mankat ei alkaneet, ovat normistikin epäsäännölliset) ja oikeestaan vasta parina viimepäivinä tullu jonkinmoisia oireita: kuuma ja kylmä vuorotellen, pää kipeytyy sumutteenoton jälkeen ja jotenkin vetämätön olo. Vähän kuin flunssaa. Paljon lievemmät oireet kun pelkäsin, joten älä huoli, kyllä tästä selviää. Toki jokainen kokee oireet tavallaan.

Huomasin,että täällä on aika paljon meitä ensikertalaisia, siis joilla eka IVF edessä. Onko teillä muilla miten toiveet korkealla, vai uskotteko ylipäätänsä että ekassa IVF ssä voi tärpätä. Ite jännitän ensinnäkin sitä, että saadaanko niitä muniksia kasvamaan, ja että vältynkö siltä hyperstimulaatiolta, sitten että hedellmöittyykö ne ja lähtevätkö jakautumaan. JA pelkään kyllä myös sitä, miten kipeää punktio tekee ja miten saan työt soviteltua punktio siirto ajanjaksolle...Ja tietenkin sitä, että jos päästään siirtoon asti, niin että jos se ei sitten vaan kiinnitykkään...Välillä nuo epäonnistumisen mahdollisuudet kummittelee niin suurena päässä, että ei muista etes ajatella, että olis kai siinä sekin mahdollisuus että se vois mennä nappiiinki. Mutta peruspessimisti tai realistiko lie, taitaa ajatella näin...voi huokaus.

Tänään otettiin uusiksi tuo nollaultra, ja nyt limakalvo oli ohut ja munasarjat lepotilassa. Keskiviikkona alan pistellä ja maanantaina taas katsotaan tilanne. punktioida olis tarkotus viikolla 48, eli taitasin virallisesti kuulua tuohon marraskuun pinoon!

Mikäs Siisamilla tilanne?

hei kaikki! ja Janskille erityisterveiset Felicitaslaisena. Kuka lääkäri sulla on. Mulla Tuija Foudila.

Ja meillä on siis joulukuussa ( ehkä ) luomupas nro 3.
Tuoresiirto nega ja ylireagointi (sivuvaikutukset ja liian paljon munarakkuloita)
Eka pas keskenmeno seitsemännellä raskausviikolla.
Toka pas nega. Ja nyt siis vikoja alkioita viedään seuraavaksi....

Jaksamista kaikille!!!

Heip Saana. Mua hoitaa Tiina Hakala-Ala-Pietilä. Voihan olla että törmätään käytävällä. :)

Meillä ei ensimmäisessä IVF:ssä saatu yhtään alkiota pakkaseen, joten suoraan toiseen IVF:ään sitten joduttiin. :(

Onpas ollut ikäviä kokemuksia sinullakin. Toivottavasti nyt menee paremmin kummallakin. d:)b

Milloinkas on tarkka siirtopäivämäärä, vai osaako sitä vielä sanoa, kun on luomu?

Terkkuja ja voimahaleja kaikille.

:hug:

Maricce Kiitos informaatiosta koskien TAYSsin toimenpidetiloja =)

Milliäinen Tervetuloa mukaan :flower:

pohtijatar Mulla ihan samoja ajatuksia tästä ekasta IVF-hoidosta kun sullakin. Mulla ei toiveet eivät ole kauhen korkealla....Tuntuu että tää eka IVF kaatuu jo ensi metreillä kun menkkoja ei kuulu :( Tosin onhan täs viä 2 viikkoa aikaa nolla ultraan....

tiinuli81, , en olis sinuna vielä ollenkaan huolissaan niistä menkoista tai niiden puuttumisesta. Sumuttelet ilmeisesti jo? ite kanssa hypin jo päälläni, kun olin kolme viikkoa sumutellu ja nollaultraan mennessä menkkoja ei näkyny. Ultrassa näky, että munasarjat on lepotilassa, mutta limakalvo paksu. Epäili jo että olisin raskaana, mitä en kyllä ottanut todesta, onneksi. Pari päivää sen jälkeen ne sitten alkoivatkin, eli jouduin sumuttelemaan neljä viikkoa ja punktio siirtyy eteenpäin viikolla. Ei kai sillä loppupeleissä enää viikolla ole mitään merkitystä, kun tässä tätä lasta nyt on kuitenkin jo vuositolkulla tehty!
Minusta taas tuo piikittelyjakso tuntuu hurjan lyhyeltä kuukauden sumuttelujen jälkeen. Hertsilleijaa, jos kaikki menee hyvin kahden viikon päästä on jo punktio!!!

Pohtijatar pääseekin kohta jo tosi toimiin. Mitä hormoonia sä piikität?

Tiinuli: Noi sumut voi hyvinkin viivästyttää menkkoja eli ihan rauhallisesti vaan.

Mä kävin tänään opettelemassa Menopurin sekoitusta ja hakemassa piikitysvälineet. Mulla on annostus taas 300 yksikköä eli mä joudun pistämään 2 ml kerrallaan vattanahkaan. AUTS :$ Täällä kanssa odotellaan menkkoja ja lauantaina pitäisi alkaa piikitys jos kaikki menee ihan ok.

JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.

Tiistai 11.11.2008

Siisami: 5. ICSI, punktio vk 48, siirto ?, pp-- FERTINOVA

pohtijatar 1. IVF, punktio vk 48, siirto ? pp-- KYS

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp-- HEL DIACOR

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp--

Hunajabubu: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? pp-- TYKS

Firefox: 2.IVF, punktio vk 49, siirto ? pp-- OYS

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- HEL FELICITAS

Tiinuli81: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--

SaanaS 1. IVF:n ?. PAS, siirto joulukuu, pp-- HEL FELICITAS

Ihmeidentekijät:

Myöhemmin onnistuvat:

Siisami ja Pohjatar: Mulla on vain toi Procren Depot- pistos pistettynä viikko sitten...ja normaalisti mulla ei edes menkkoja tule joten mietin että jos jostain syystä eivät alakkaan niin menikö koko eka IVF mönkään ja siirtyy johki tammikuulle... :/

Minäkin täällä odottelen menkkoja alkavaksi ja sitten kun alkaa niin tilailen lääkäriaikaa. Pitäisi alkaa nyt loppuviikosta jos suht koht normaalisti menisi. Sumuja menee tasaiseen tahtiin, toivottavasti ovat nyt tällä kertaa tehonneet.

Viimeksi IVF:ssä meni alkuun kaikki vähän mönkään. Silloin aloitin e-pillerit joulukuun puolella kun IVF oli suunniteltu tammikuulle mm. lääkekaton vuoksi. No e-pillerit siten aiheutti sen, että mä vuosin koko sen ajan kun niitä sen n.1kk söin. Enkä vuotanut edes ihan vähän vaan ihan kunnon menkkavuotoa koko ajan, ei ollu kivaa :kieh: No sitten ne kuukauden kestäneet menkat loppui kun tuli pillerien jälkeinen vielä kahta kauhiampi vuoto (mä ihmettelin mistä sitä vuotoa riittikin niin tuhottomasti!). Ja sumut, eka oli annos 2krt/vrk molempiin sieraimiin. Sitä pari viikkoa ja nolla ultrassa näkyi pari munarakkulaa kehittymässä ja verikoe näytti, ettei ollut oma hormonitoiminta tarpeeksi nollassa joten sumujen annosta nostettiin 3krt/vrk molempiin sieraimiin ja uus nolla ultra ja edelleen sama juttu, ultran jälkeen verikoetulos näytti, et ei vieläkään ollu oma kierto nollilla. Sitten käyttöön Primolut ja sumut jatkui isommalla annostuksella koko ajan. Primolut kuurin jälkeen tyhjennysvuoto ja vihdoinkin nollaultra näytti siltä kun pitikin. Sitten siitä eteenpäin kaikki menikin hyvin ja päästiin 1 tuoresiirtoon ja 3 pakastealkiosiirtoon, mutta niistä ei sen enempää tullut ja nyt jatketaan uudella IVF:llä.

Mua jännittää tuo nolla ultra tällä kertaa, kun ei millään haluaisi tämän venyvän mitään kuukautta taas jos oma kroppa ei suostu stoppaamaan sillon ku pitäis.

Tänään ne pistokset sitten alkaa!Jee! Mulla on puregon-lääke, 2 ekaa päivää 200 yksikköä ja sitten 150 seuraavat 3 päivää....Pelottaa että annos liian iso, kun tähän asti munasarjat on reagoinu herkästi. Mutta kai se on vaan niihin lääkäreihin luotettava

:'( eilenki ihan itku tuli, kun sitä mietiin !! mä jo rupesin ajtteleen , et pitäskö jo luovuttaa, kun joutuu punktioihin ja kaikkee.. tää on raskasta !! eikä mulle kumminkaan vauvaa tule. mulla on jo vähä niin, kun usko lähteny ! :ashamed: ( anteeksi purkaminen ) :ashamed:

siks mua pelottaa niin kauheesti, kun monet kertoo kokemusiaan , et on kivuliasta toiset taas ei palio tunne, mut mä kuuluun tohon edelliseen ryhmään ja oon varma , et mulla tuntuu ja palio, kun mulle tuntu jo normaali inseminaatio !! :ashamed:

HEI!
Vieläkö mahtuu joukkoon mukaan ? Olen 32 vuotias, selittämättömästi lapseton. Endometrioosia kylläkin leikattu kuukausi sitten. Mulla alkoi viimeviikon loppuna 3 ivf-kierros. Suprecur nenäsumutteet on käytössä. Punktio jos siihen saakka päästään olis viikolla 50.
Meillä on yksi lapsi ennestään saatu 1 ivf:n tuoresiirrosta, reipas 4 vuotias poika :) ja nyt kovasti toinen lapsi olisi haaveissa. Kevättalvella tehtiin 2 ivf-hoito, josta ei tulosta tullut.
Nyt yritän kovasti tsempata itseäni tähän hoitoon ja toivoa parasta. Niin ja hoidoissa ollaan Oys:ssa

Tervetuloa Piippi, kyllä tänne aina uusia mahtuu :D

Sani-Sani: Kannattaa kertoa avoimesti pelosta hoitavalle lääkärille niin saat kunnon tropit. Noissa punktioissa on kyllä kauheasti vaihteluita jo ihan tekokerrasta riippuen. Mitään kertaa en ole sietämättömäksi kokenut mutta yksi kerta on selkeästi ollut kivuliaampi kuin kaksi muuta. Viimeinen hoitokerta oli kaikista helpoin, ei punktiokipua, ei jälkikipuja. Kyllä niistä kuitenkin särkylääkkeillä selviää ja niiden ottoa ei kannata arastella.

Mulla menee ihan kohta HERMO |O Menkkoja ei näy ei kuulu ja lauantaina pitäisi alkaa piikitys. Tänään mennään kp 32. Viime aikoina mun normikierto on ollut 30-31. Jatkettiin vielä lääkitystäkin että ne menkat tulis mutta niitä ei kanssa ikinä silloin näy kun niitä kaipais. Eniten mua risoo se, että joutuu kohta taas pistämään kalenterin uusiks. Nyt on kaikki työt sovittu sen mukaan miten on punktiot yms. suunniteltu niin aika säätämiseks taas menee. Pikkujuttuhan toi on jos vaan tulosta tulis mutta nyt harmittaa jo kaikki pikkujututkin ihan suunnattomasti. Täytyy huomenna soittaa Fertinovaan ja kysyä et mitäs nyt.

Siisami, ne alkaa huomenna, tunnen sen!! nyt lepoa ja hellyyttä ja rentoutusta illalla niin saadaan kunnon tyhjennys... uskon huomiseen!!! tule pian kertomaan miten käy. jooko.

piipille tervetuloa!!!

sani-sani: kyllä ne lääkkeet on tehokkaita, pyydät vaan lisää, niin saat kyllä. :heart:

Tänään on viimeinen primolut päivä, sitten oottelen menkojen alkamista. Kun ovat alkaneet, niin soitan TYKS:iin ja saan tietoa koska aloitan piikittelyn ja milloin on eka UÄ. Nyt alkaa jännitään. Toimenpide senkuin lähenee lähenemistä. Hain eilen lääkkeet apteekista ja odotan jo innoissani piikityksen aloittamista. Onko teillä ollut mies tai joku tukihenkilö mukana toimenpiteessä? Pääseekö heti kotiin vai joutuuko olemaan hetken sairaalassa?

Hei Hunajabubu,

Jos toimenpiteellä tarkoitat punktiota, niin mulla on ollut mies mukana ja tunnin verran piti lepäillä, että kipu- ja rauhoittavien lääkkeiden vaikutus vähän hellittäis ennen kotiin lähtöä. Vuorokauteen en saanut ajaa autoa, joten saattaja piti olla senkin takia. :eek:

Tsemppiä hoitoihin. d:)b

Itselläni tuttu vyöhyketerapeutti on kertonut joidenkin saaneen vyöhyketerapiasta apua lapsettomuuteen. Nyt itse olen menossa su hänen "käsittelyyn", hakemaan apua munatorven tukokseen. Tietysti me suomalaiset olemme pohjiltamme "luulosairaita" kaikkea uutta kohtaan. Emme usko mihinkään mitä muut kertovat hoidoista. Itse olen ollut samanlainen vyöhyketerapiaa kohtaan, enne kuin kokeilin ja totesin hyväksi (olen saanut aiemmin apua aineenvaihduntaan).

Luin, että joku oli syönyt vehnänalkioöljykapseleita kp1 alkaen ja limakalvon paksuus oli ollut parempi, kuin ennen. Koska aloititte? Miten pitkään söitte? Itse ajattelin kokeilla, jos olisi hyötyä minullekin. Itselläni olisi tarkoituksena syödä koko raskaudenajan, jos vain hoito tärppää. =)

Hei taas Hunajabubu,

Minä syön vehnänalkioöljykapseleita. Olen syönyt jo parin kuukauden ajan ja aion jatkaa vielä pitkään. :)
Vielä en tiedä, onko siitä ollut hyötyä, kun nollaultrakin on vasta 24.11., mutta toivon ainakin. ;)

Olen tuolla marraskuun palstalla, mutta piinailut ainakin venyy hyvän matkaa joulukuulle, jos siis koko siirtoon edes päästään. Mullakin käsittämättömän epätoivoinen olo koko hoidon suhteen.En tiedä onko vika hormooneissa vai mussa...

Siisamin ja Pohtijattaren kanssa samaa matkaa ilmeisesti kuljeskellaan...Punktio suunniteltu
viikolle 48.

Mulla oli terolutit kp15-24 ja jarrupiikki kp 21( eli 20.10) ja mun menkat tuli vasta 2.11.
Olin pikkasen hepulissa myös, että meneekö koko aloitus persiilleen, mutta 0-ultrassa kävin torstaina ja aloitin silloin pistelemään 150 yksikköä gonal-f/ vrk aina ens tiistaihin asti jollin seuraava ultra.

Että elkää masentuko, kyllä ne menkat sieltä tulee ja saattavat tosiaan olla hieman niukemmat kun normaalisti...

Yhteistyössä