Joulukuun toiveikkaat IVF/ICSI/PAS

Hellurei!
Onpa kiva, että niin monella on sattunut sama aikataulu. Voidaan jännäillä porukassa. Itsekin tuossa katselin aikataulusuunnitelmaa, ja jouluaatolle se testaus näyttäis osuvan. Hui kamala! Ei uskalla edes ajatella vielä koko asiaa.

Tosta pistämisestä... Mä inhoan neuloja tosi paljon, enkä oo itse pystynyt pistämään. Meillä juttu on ratkaistu niin, että mun mies pistää. Se oli mukana jo inssien infossa ja sairaanhoitaja näytti yksityiskohtaisesti silloin miten pistäminen tapahtuu (silloin pisteltiin Puregonilla, IVF:ssä vuorossa on Menopur). Mua se helpottaa huimasti, ja uskon, että miehelläkin on enemmän olo, että tämä on meidän yhteinen juttu, kun saa osallistua. Mun mies on tosi tarkka aikataulujen kanssa, ainakin tässä asiassa :LOL:

Täällä pohjoisessa on tänään tullut lunta oikein kunnolla, ihanaa!
 
Kiitos Maricce ja Janski71 rohkaisevista sanoista.
Ei mua enää ne puregon piikit jännitä, vaan se itse kerääminen. Mutta onneksi siihen on saatavana joku rentouttava lääke. Kuukausi enää jännäämistä. Lääkkeen ottamis muistutuksena käytän kellossani olevaa herätystä.

Tsemppiä ja plussatuulia minultakin kaikille.
 
Saisinko liittyä mukavaan seuraanne?

Oon tehny tällä viikolla negatuloksen PASista ja jo siinä piinapäivien aikana kävin tätä pinoa lueskelemassa, koska olin melkoisen varma negasta. Tuo Mariccen runo kosketti jo silloin. Ihana!!!

Taustaa. Olen sekundäärisesti lapseton. Tätä yritystä on takana yli kolme vuotta. Ensin clomeja ja syksyllä 2007 1. IVF, jonka tuoresiirrosta +, mutta km rv13. Yhteensä 4 peräkkäistä km:a. Viimesin 7/2008. Viime kierrossa tehtiin 3.PAS. Kaikki PASit on näyttäny negaa. Ollaan hoidossa yksityisellä klinikalla. Pakkasessa on enää/vielä kaksi alkiota, jotka molemmat on jo toiseen kertaan pakastettuja. Meillä siis nuo hedelmöittyneet alkiot ovat kaikki olleet "tosi hienoja", mutta jostain syystä tuota 1.IVF:ä (ja km:a) lukuunottamatta eivät vain kiinnity.

Nyt alkaa olla rahat aika lailla loppu, joten katotaan päästäänkö joulukuun siirtoon vai meneekö tammikuulle. Toinen asia, joka vaikuttaa aikatauluun on se, että klinikka on kiinni 20.12.08 - 4.1.09. Suurella todennäköisyydellä mun kierto ajoittuisi juuri ton joululoman alkupäiviin siirron suhteen, joten siksikin taitaa mennä tammikuulle. Sopiiko, että silti kuljen teidän matkassa, kunnes saan tarkempaa tietoa?

Lopetin lääkityksen (Keltarauhashormoni ja progesteroni) perjantaiaamuna ja jo samana päivänä alkoi vähäinen vuoto. Tänäänkin ollut vuotoa, muttei vielä sellasta normaalia runsasta, ku mulla tapaa menkoissa olla. Ellei tahti kiihdy, niin tää kai lasketaan kierron ekaksi päiväksi. Ihmeen niukkaa meininkiä. Lulis tulevan tulvien, kun kaks viimestä PASia tehtiin putkeen eli välissä oli vaan neljä päivää ilman lääkkeitä.

Tsempit erityisesti kaikille piikittäjille! Mä pistelin viime lokakuussa. Koin hankalaksi ainoastaan sen kynnyksen pistää se eka Gonal masuun, mut kun sen sai tehtyä ei itse pistäminen aiheuttanu ongelmia. Mun ongelmat on ollu lähinnä allergiset reaktiot, joita oon saanu useastakin lääkkeestä. Siksi oon nyt iloinen, että saan edes hetken olla ilman lääkitystä. Paitsi Glucophagea ja Foolihappoa jatketaan koko ajan. Onko teillä muilla niitä?
 
Tervetuloa Tuomenmarja. :)
Ymmärrä tämä tervetuloviesti nyt oikein kun sanon, että valitettavan monessa samassa pinossa olemme jo olleet. :headwall:
Olisin niin toivonut, että tuo edellinen olisi ollut meille molemmille se viimeinen tällä puolella... mutta aina ei käy niin. :eek:

Mulla on kanssa Glucophage ja Foolihappo päällä. Ens lauantaina aloitan taas suihkuttelut, joten eteenpäin mennään kuitenkin. Hitaasti mutta varmasti. :LOL:
 
Moi Janski! Ymmärrän kyllä oikein. Toki on mukava, että täällä alkaa jo olla tuttuja, mutta kunpa palsta olis välillä vaikka tuolla odotuspuolella... No, pyrkimys ainakin on kova :heart:

Mulla on jatkuvasti menkkakipuja tai oikeastaan aika aaltomaisesti ja vuotokin on samanlaista. Ihme kierto. Mulla on 20.11. aika sairaalan polille viimeisimmän km:n vuoksi (eka aika oli jo 23.9., mut oon joutunut siirtämään noiden PASien vuoksi). Tuskin sieltä mitään uutta tietoa tulee. Kromosomiverikokeiden tuloksia en oo vielä saanut. Ne otettiin sekä miehestä että musta. Onko teistä muista otettu?

Mä oon tän viikon sairaslomalla, kun ääni katosi eikä oikein meikäläisen työnkuvaan luonnistu olla ilman ääntä. Huomaan vaan, että tässä nyt sit märehdin näitä vauvakuvioita ja suren kohtaloani. Vaunuihmisiä tuntuu kuin kiusalla liikkuvan joka puolella. Mäkin haluan!!!
 
Täällä uusi ilmoittuisi tähän pinoon.... =)

Nyt alkamassa ensimmäinen IVF. Ikää meillä molemmilla lähemmäksi 30 ja lapsettomuutta takana vuosia. Mulla PCOS ja toinen tuuba tukossa, miehen simpat ok. Hoitoihin hakeuduttiin syksyllä 2007 joilloin hoidot aloitettiin ovulaatioinduktioilla. Eivät tahtoneet onnistua koska follit eivät suostuneet kasvamaan joten keväällä 2008 meidät laitettiin IVF-jonoon.

Pitkällä kaavalla lähdetään liikenteeseen ( lääkäri sanoi että aikataulullisista syistä ) ylihuomenna pistän Procren- pistoksen ja ultra olisi 25.11 jonka jälkeen Puregon pistokset aloitetaan. Suunniteltu punktio ja siirto on vk 50. Paikkana TAYS.

Jänskättää ihan hirmuisesti kun kaikki tää IVF-touhu on ihan uutta, ainut että Puregon ja Pregnyl ovat tuttuja juttuja...

T:Tiinuli
 
Janski71 kiitos kiitos =) Katselinkin etusivulla olevaa listaa että näyttää kaikilla menevän viikoille 49 ja 50 punktiot ja siirrot. Kiva kun on muitakin jännäilemässä samoihin aikoihin :heart:

Katselin pakkausselosteesta tuon Procren depot- piikin mahdollisia haittavaikutuksia ja nyt jo ihan "paniikissa" mitä tuleman pitää...vaikuttaakin kehossa 4viikkoa??!!
 
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT



Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.


Perjantaina 31.10.2008

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp--

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp--

Hunajabubu: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? pp--

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

Tiinuli81: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--



Ihmeidentekijät:





Myöhemmin onnistuvat:

[/quote]

 
Varmaan saa vielä liittyä seuraan?

Olen 44-v. ikäloppu siis. Ei lapsia ennestään, takana vain yksi yllätysraskaus ja siitä km viime kesäkuussa. Siitä kuitenkin innostuttiin miehen kanssa yrittämään vielä hoitoja. Viime kuussa aloitettiin lyhyen kaavan mukaan ivf/icsi, mutta munasarjat reagoivat liian ärhäkästi ja tuottivat pika-ajassa yhden johtofollin ja muutamia liian pieniä soluja. Hoito vaihtui lennossa inseminaatioksi, josta sitten testasin negan viime sunnuntaina.

Seuraavaksi on tarkoitus tehdä hoito pitkällä kaavalla, niukka naukka ennen joulua ehditään, jos ei ihmeitä tapahdu. Mulle voisi siis päivittää, että 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51.

Kertokaapa kokeneemmat, millaisella rytmillä pitkän kaavan hoidot ovat sujuneet? Kuinka monta päivää sumuja, kuinka monta päivää piikityksiä, monentenako kp:nä punktio? Entä onko teillä Synarela myöhästyttänyt kuukautisia? Pelottaa vähän, että jos ei kumminkana ehditä ennen joulua...

 
Hei Matsalu tervetuloa joukkoon mukaan,

Meillä sumuttelut aloitetaan kp 15 ja sumutellaan 2 viikkoa. Sitten käydään ns. nollaultrassa ja aloitetaan piikittelyt. Piikkejä laitellaan sitten tapauskohtaisesti 10-14 päivää (riippuen follien kasvusta) ja sen jälkeen irroituspiikki n. 35-37 tuntia (riippuen follien koosta) ennen punktiota. Siirto tehdään meidän klinikalla aina kolmantena päivänä punktiosta laskettuna. Minulla ei ole Synarela myöhästyttänyt kuukautisia, mutta tiedän, että toisilla näin käy.

Tsemppiä ja voimia hoitoihin. Toivottavasti kaikki menee suunnitellusti. :) :heart: :hug:
 
Meillä tänään selvisi että ensimmäisen ICSI:n tuoresiirto olikin Tuulimuna. Ollaan miehen kanssa ihan sekaisin. Piti mennä raskauden keskeytyksen kätilöopistolle. aamulla ultrassa ruskuaispussi oli noin sentin vaikka sikiön olis pitänyt olla niin iso, pussissa vain pieni papu. ei sikiökaikua. olen vaan itkenyt, molempien on vielä pakko mennä töihin tänään, minä jään sairaslomalle. meillä nyt pas sitten suunnitteilla joulukuulle tai ensi vuodelle. jälkitarkastus 2.12 jolloin mietitään. lääkäri on meillä kyllä ihana. olo on niin lyöty. ihanaa perjantaina pitäis juhlia omia synttäreitä. eipä ole oikein juhlafiilistä :'( täytän siis 24. meillä takana lapsettomuutta kohta 3 vuotta ja syy miehen siittiöiden heikko liikkuvuus, määrä ja laatu. pakkasessa onneksi 5 olkea joissa kaikissa 2 alkiota. tunteet on sekaisin. tulen tänne myöhemmin juttelemaan lisää. kaipaan silti samassa tilanteessa olevien tukea, ja tsemppaamista.
 
Voi Haltia, halaukset sulle! Tuon keväisen keskeytyneen keskenmenon takia tiedän, miltä sinusta tuntuu. Se on hirveä hetki, kun lääkäri toteaa ne huonot ultrakuulumiset. Ekat päivät menevät varmaan sullakin ihan sumussa. Pysyttele lähellä miestäsi ja anna surun tulla. Onneksi sulla on nuo pakkasjoukot odottamassa.
 
Matsalu Tervetuloa mukaan :flower: meillä pitkäkaava ja kp21 ( 5.11) pistin Procrent depot-pistoksen ja nolla ultra on 25.11 jonka jälkeen alan heti pistämään Puregonia. Suunniteltu punktio ja siirto on vk50.

haltia :hug: kirjoittelinkin sulle jo tohon toiseen pinoon...

(.) pistin siis tänään sen Procret depot-pistoksen....nyt vaan odottelemaan jotain "ihania" sivuoireita...
 
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT



Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.


Perjantaina 31.10.2008

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp--

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp--

Hunajabubu: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? pp--

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

Tiinuli81: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--



Ihmeidentekijät:





Myöhemmin onnistuvat:

[/quote]

[/quote]

 
Haltia: Suuren suuri voimia antava halaus :hug: Ota rauhassa aikaa itsellesi.

Huolittekos te mutkin mukaan tänne kun keväästä asti olen ollut ilman kotiketjua? Tuttuja nimimerkkejä täällä on vaikka ei muistaakesni olla samoissa ketjuissa kirjoiteltukkaan.

Meillä lapsettomuutta takana reilu kolme vuotta. Ainoa virallinen vika on löytynyt miehen vähäisistä siittiöistä mutta nyt on alkanut herätä epäilys myös minun "viallisuudesta". Hoidoissa ollaan menty suoraan ICSI hoitoihin.
1. ICSI, (pitkä kaava) keskeytettiin kun muniksia ei kasvanut.
2. ICSI, (pitkä kaava) tuoressiirto nega, ei PAS:a.
3. ICSI, (pitkä kaava) tuoresiirto kemiallinen. 1.PAS nega
4. ICSI, (pitkä kaava) tuoresiirto nega, ei PAS:a

Nyt siis alkaa 5. ICSI ja julkiselta puolelta siirryttiin yksityiselle. Yksityisellä on kovasti kritisoitu sitä että mulle on joka kerta tehty hoidot samalla kaavalla vaikka selkeästi tulokset ei ole olleet kovin mairittelevia. Lisäksi olen kokoajan joutunut pistämään isot annokset hormoonia jotta saadaan muniksia. Karsiutuminen hedelmöityksen jälkeen on myöskin ollut normaalia suurempi ja pakkasestahan ollaan saatu viidestä alkiosta yksi hengissä ulos. Mulle ei myöskään pyynnöistä huolimatta ole suostutttu siirtämään kahta alkiota. Kuten huomaatte niin mä olen aika kypsä tällä hetkellä.

Nyt siis kuitenkin ICSI lyhyellä kaavalla ja alkioiden viljely plastokystaksi asti jotta ainakin nähdään missä vaiheessa karsiutuminen tapahtuu. Nyt on lääkityksenä Zumet ja Luget koska se viimeinen julkisen puolen alkio ei todellakaan selvinnyt sulatuksesta niin näillä nyt hieman säädetään menkkoja eli tällä mennään maanataihin asti ja piikitys pitäisi alkaa 15.11. Näillä näkymin puntio olisi 26.11 ja siirto 1.12 eli puntio on viikolla 48.

Odotukset on korkealla uudelle hoidolle ja lisäksi olen laihduttanut kahdeksan kiloa jolla toivottavasti on myös vaikutusta. Musta siis ei ole mitään varsinaista vikaa löytynyt. värkit on kuulemma kuin oppikirjasta (aukiolotutkimus). Vasta-ainekoe oli negatiivinen, hyytymistekijät oli normaalit ja kromosomikoe oli normaalia.

Tiedä sitten missä vika on mutta muutama kerta vielä yritetään ja sitten ruvetaan miettimään vaihtoehtoa B. Minä siis 33 ja mies 29.
 
Hei! Takana on lähes 7 vuotta lapsettomuutta. 2 kertaa tehty IUI ja 1 IVF, josta saatiin yksi alkio pakastukseen. Keväällä tehty pas antoi positiivisen tuloksen, mutta todettiin myöhemmin kemialliseksi raskaudeksi.
Nyt olen aloittanut 1.11. sumuttamaan Subrecur:a 4 krt/pv. Punktio olisi vko 49.
 
Tervetuloa Siisami ja Firefox. :wave:

Kylläpäs teitä on Siisami kovasti koeteltu. Toivottavasti nyt saatte oikean hoidon ja tärppää heti d:)b

ON: täällä odottelen lauantaita vielä tavallista enemmän, koska sitten alkaa taas tapahtua ja pääsen sumuttelemaan. Kyllä on odottavan aika pitkä... :headwall:

Mukavaa päivää kaikille. :hug:
 
Siisami ja Firefox Tervetuloa mukaan :flower:

Siisami Sulla on pitkätaival jo takana :hug: Julkisellapuolella tosiaan kaikki tehdään niin liukuhihnamaisesti että välissä tekisi mieli ( ainakin itsellä) karjaista lääkäreille etteikö ne tosiaankaan tajua mitään! eikö toi blastokystaksi viljely nosta onnistumisprosentteja huimasti? Toivottavasti yksityiselle puolelle siirtyminen tuo teille oman pienen käärön :heart: ainiin, piti kysyä että millaisilla annoksilla oot pistänyt hormonia?
 
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT



Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.


Torstai 6.11.2008

Siisami: 5. ICSI, punktio vk 48, siirto ?, pp--

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp--

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp--

Hunajabubu: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? pp--

Firefox: 2.IVF, punktio vk 49, siirto ? pp--

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

Tiinuli81: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp--

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--



Ihmeidentekijät:





Myöhemmin onnistuvat:

[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
hei!
Minäkin hyppään kyytiin mukaan, jos huolitte!Olen syranelaa suihkutellut jo reilun kolme viikkoa, ja käynyt yhdesti nollaultrassa, mutta ensi viikolla sinne uudelleen, koska limakalvo oli vielä paksu ja menkkoja ei ole näkynyt. Tänään ne kuitenkin alkavat, joten ensi viikolla varmaan alkaa pistokset, ainakin toivon niin kovasti. Punktio tod. näk viikolla 48-49. Hoitona siis IVF pitkällä kaavalla, ekaa kertaa mennään ja hoitopaikka Kys.
 

Yhteistyössä