Joulukuun toiveikkaat IVF/ICSI/PAS

HEIPPA TIINULI!
Mulla kans punktiota suunniteltu vkolle . O-ultra on ensiviikon keskiviikkona ja varmaan silloin alkaa myös pistokset. (ainakin aikaisemmin on alkaneet O-ultran jälkeen)
Mulla on Puregon annoksena 300 iu : ta alkuun. Varmaan on siks isot nuo annokset kun viimeks saatiin vain 3 munasolua kerättyä.

Mulla on lääkkeinä Menopur 75 IU ja Puregon 25 IU. Olen aikas herkkä reagoimaan ;)
Tuolla annostuksella saimme viimeksi 12 follia, joissa oli 5 munasolua ja lääkäri oli tyytyväinen. Kun kysyin annostuksen suurentamisesta tälle kierrokselle, että saatais vähän enemmän, oli sitä mieltä, että mielummin 5 hyvää kuin 10 keskinkertaista... joten piti annokset samana :eek:

Mulla 0 ultra ensi viikon maanantaina ja jos kaikki ok niin ilmeisesti aloitan samana päivänä jo pistokset (?) Täytyy toivoa että lääkäri suostuis antamaan tarpeeksi suuren annostuksen heti. Ovulaatioinduktioissa sitä oikeaa annosta haettiin 9kk kunnes löyty.....Mun keho ei reagoi kovinkaan hyvin pieniin annoksiin ja silti lääkärit eivät uskalla antaa suurempia annoksia koska mulla PCOS. Pelkäävät että tilanne riistäytyy käsistä ja folleja olis liian paljon.

Vieläkö mahtuu mukaan?
Olen syksyn aikana ollut kolme kertaa inssissä, mutta 7.11. aloitin e-pillerit ja menkkojen jälkeen alkaa sitten pistely. Mitään en aiheesta sen enempää tiedä, 26.11. on uusi aika lääkärille ja silloin kai kuulen mitä pistelen ja minkä verran. Itse IVF pitäisi osua tuohon joulukuun puoleen väliin.

Inssit tehtiin luomukiertoon, joten mulla ei ole mitään aiempaa kokemusta mistään muista hormoneista kuin e-pillereistä. Jännittää hiukan, etenkin kun olen jo luonnostaankin kovin ailahtelevainen ja herkästi reagoiva, joten mitä kaikkea kummaa elimistössäni tapahtuu piikkien pistelyn aloitettuani. Vaikka voihan olla, että musta kerrankin tulee seesteinen ja rauhallinen ;)

Toiveikas olo kuitenkin, epäonnistuneet inssitulokset eivät ole vielä tiputtaneet minua pilvilinnoista. Yhä vaan uskon, että ensi kerralla tärppää... :)

Ilmoittautuisin minäkin mukaan, jos vaan sopii. Edessä on toinen icsi Väestöliitossa. Punktio ja siirto olisi tarkoitus tehdä viikolla 51. Meillä "vika" löytyy miehen siittiöiden liikkuvuudesta ja _vähäisestä_ määrästä. Saattaa olla punktiopäivänä ei löydy yhtäkään.

Edellinen icsi tehtiin elokuussa. Pakkaseen ei jäänyt mitään. Voi olla, että tämä on viimeinen hoito (ainakin omilla soluilla) meidän kohdalla ja siksikin on hieman suorituspaineita...

Tervetuloa Vuokko ja Musca! Olemme varmaan suht samoissa aikatauluissa, mulla voi siirto myös venyä viikolle 51. Hyvä saada piinailuseuraa!

Minzu, kun kävit sumujen jälkeen ultrassa, mitä muansarjoissa näkyi? Ihemettelen vain, pistäisikö siellä olla ihan autiota vai kumminkin näkyä pieni muniksia?

Omalla hormonirintamalla ei mitään uutta, neljäs sumupäivä menossa.

Tiinuli Meillä lyhyt kaava ja annostus Puregon 150 IU. Aikalailla tuntuu olevan yksilöllisiä eroja tuossa reagoinnissa, ja meillä kun ei edes ole mitään ennakkokokemuksia suuntaa antamaan. Toivottavasti löytyy nyt sitten sopiva tasapaino sinulla!

Vuokko Tervetuloa mukaan! Itsekin ensikertalaisena jännittelen noita hormonivaikutuksia, tuntuvat olevan kovin yksilöllisiä. Joten sovitaan, että sinusta tulee seesteinen ja minulle kelpaisi vaikkapa kaunis iho ja hiukset! Ei vaan, mutta toivottavasti ei kovin tule hormonimyrskyjä, ettei ihmissuhteet ja työ kärsi. Aika paljon sitä on valmis uhraamaan tämän projektin eteen, mutta parisuhdetta en haluaisi vaarantaa.

Musca Tervetuloa joukkoon jännäilemään myös sinulle! Meidät laitettiin kanssa suoraan ICSI-hoitoon, kun miehen viime näytteessä oli alle 10 käyttökelpoista siittiötä eikä niistäkään yksikään kovin hyvälaatuinen. Kamalaa kun pitää jännittää omien munissaaliiden lisäksi sitä löytyykö niille mieheltä paria edes neulalla. Jos ei löydy, meneekö ne kokonaan hukkaan vai voiko myös hedelmöittämättömiä munasoluja pakastaa, tietääkö kukaan? Meitä kyllä kehotettiin jo varalta pohtimaan myös lahjasiittiöiden käyttöä, mutta päädyttiin siihen että omilla yritetään ainakin tää eka kerta. Pidän peukkuja että saatte hyvän saaliin teiltä molemmilta!

Ihmettelin muuten, kun niin monella on tuo 0-ultra. Onko se joku pitkän kaavan juttu, vai riippuuko hoitopaikasta? Mut ultrattiin viimeksi lokakuussa ensikäynnillä, ja seuraava ultra on kuulemma vasta kp7, eli 6. pistelypäivä, ensi viikolla.

Täällä odotellaan kuukautisia huomiseksi, toivottavasti tulee ajallaan. Tsemppiä kaikille!

JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.

Keskiviikko 19.11.2008

Siisami: 5. ICSI, punktio vk 48, siirto ?, pp-- FERTINOVA

pohtijatar 1. IVF, punktio vk 48, siirto ? pp-- KYS

MinzuS: 2. IVF, punktio vk 49, siirto ?, pp-- HEL DIACOR

sani-sani: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? , pp-- TAYS

Hunajabubu: 1. IVF, punktio vk 49, siirto ? pp-- TYKS

Firefox: 2.IVF, punktio vk 49, siirto ? pp-- OYS

Ronja80: 1 ICSI, punktio vk 49 siirto ? pp-- TAYS

Maricce: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

iMamma: 1. IVF, punktio vk 50, siirto?, pp--

Janski71: 2. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- HEL FELICITAS

Tiinuli81: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- TAYS

piippi: 1. IVF, punktio vk 50, siirto ?, pp-- OYS

Matsalu: 1. ICSI, punktio vk 50/51, siirto vk 51 pp--

Musca: 2. ICSI, punktio vk 51, siirto ? pp-- VÄESTÖLIITTO

hopottitar 3. IVF:n 1. PAS, siirto ?, pp--

SaanaS 1. IVF:n 3. PAS, siirto joulukuu, pp-- HEL FELICITAS

Vuokko-75 1.IVF, punktio vk ?, siirto ?, pp--

Ihmeidentekijät:

Myöhemmin onnistuvat:

t0iv0

[/quote]

[/quote]

Vuokko-75 Tervetuloa mukaan :flower:

Musca Tervetuloa mukaan :flower:

Ronja80 Mun mielestä toi 0 ultra kuuluu pitkän kaavanhoitoihin. Eli silloin katsotaan että munasarjoissa ei ole mitään toimintaa ja limis on mahd.ohut.

Ronja80 Samoja asioita joudutaan käymään läpi. Meidänkin piti päättää halutaanko käyttää luovutettuja siittiöitä, jos omia ei löydykään. Ekalla kerralla oltiin mieheni kanssa molemmat samoilla linjoilla, että omilla mennään ehdottomasti. Eka hoitokerta oli kokonaisuutena niin rankka, että aloin kuitenkin pohtimaan myös luovutettujen siittiöiden käyttöä tällä toisella kerralla. Miehelleni tämä taas on osoittautunut vaikeammaksi kysymykseksi. Ei hän sitä sano suoraan, mutta luulen hänen ajattelevan, että siinä tapauksessa minulla olisi lapsi jonkun vieraan miehen kanssa.

Ensimmäisessä icsissä mentiin eteenpäin 3 siittiöllä ja munasoluista hedelmöittyi 2. Molemmat olivat top-luokkaa ja siirrettiin - valitettavasti tuli vain se nega. Silloin kyselin tuosta voisiko ylimääräiset munasolut pakastaa. Lääkäri sanoi ettei munasolut kestä pakastamista eikä sellaista tehdä koskaan. Harmillista... Toivottavasti teillä tärppää jo ekalla kerralla!

Hormoneista vielä... Oma lääkärimme painotti, että lyhyen kaavan hoidossa ei tarvitse pelätä mielialavaihteluita. Omalla kohdalla en mitään erikoista huomannut, mutta tietysti jatkuva jännittäminen, epäonnistumisen pelko, epämääräinen kipuilu yms. vaikuttaa psyykkisesti.

Aloitin eilen Hormonien piikettelyn itseeni . Olen ennenkin tehnyt ja tiedän et ei ole kamalaa, mutta eilinen oli ylitsepääsemätöntä :'( Jouduin pyytämään isäntää piikittämään. Ei onnistunut, ni ei onnistunu.

Huomenia!

Ronja, mulla oli tässä syksyllä ensiksi hoitoyritys lyhyellä kaavalla ja kyllä siinäkin oli ns. 0-ultra kp 2. Katsottiin, millaisesta tilanteesta lähdetään liikkeelle. Riippuu varmaan hoitopaikasta. Ja muahna nyt tietysti ultrataan joka välissä, kun olen tällainen ikäloppu.

Hormoneista lisää: minä pistelin lyhyen kaavan hoidossa Puregonia. Ja täytyy sanoa, että ainakin minun mielialaani lääkitys vaikutti selvästi. Olin tosi masentunut, itkuinen, ihan maani myynyt ja varma, että ei tule mistään mitään. Angsti helpotti parin päivän päästä siitä, kun lopetin pistelyn. En tietysti voi satavarmasti tietää, että ahdistukseni johtui lääkkeestä, olihan tilanne muutenkin stressaava. Mutta näin nyt kuitenkin itse päättelin. Mutta lääkkeet tietysti vaikuttavat eri ihmisiin eri tavalla.

Aika kuluu aivan sairaan hitaasti, kun sumuttelee ja odottelee menkkoja.

Tänään sitten ensimmäinen ultra. Toisella puolella näkyi 10 ja toisella puolella 4 solun alkua. Koko noin 10 mm. Ihan tyytyväinen olen tulokseen. On toi pikkasen parempi kuin pitkällä kaavalla ja jos vaikka solut olis nyt parempilaatuisia. Taitaa olla toiveajattelua :LOL:

Maanantaina on seuraava ultra ja varmaankin keskiviikkona punktio. Se sitten varmistuu maanantaina. Pistelyä jatkan edelleen 300 IU ja tänään lähtee Olgalutran pistäminen mukaan.

Tervetuloa Musca ja Ronja :flower:

Hunajabubu: Tsemppiä siihen pistämiseen. Kyllä se rutiini sieltä taas löytyy. Just tänään nauroin miehelle, että siitä ei kyllä ole näissä hoidoissa kauheasti iloa kun pakenee paikalta kun mä kaivan neulat esiin. Kaikissa toimenpiteissä kyllä kuuliaisesti ramppaa mukana vaikka varsinkin punktio kuulemma "inhottaa".

Kuinkas Pohtijattarella menee?

en voisi ees kuvitella pistäväni itteeni!! meillä mies on lupautunu ja 2kertaa on ny pistetty ja hyvin on menny ! mä en voi ees kattoo, kun mies piikittää mua .. laitan tyynyn naamalleni, et en varmastikkaan nää!! jos itteeni joutuisin piikittään niin oisin siit melki 100 prossan varma, et pyörtyisin :ashamed: HUNAJABUBU onneks sulla on mies joka pystyy =) se vasta oliskin paha jos ei kumpikaan pystyisi !!

Alkuperäinen kirjoittaja sani-sani:
en voisi ees kuvitella pistäväni itteeni!! meillä mies on lupautunu ja 2kertaa on ny pistetty ja hyvin on menny ! mä en voi ees kattoo, kun mies piikittää mua .. laitan tyynyn naamalleni, et en varmastikkaan nää!! jos itteeni joutuisin piikittään niin oisin siit melki 100 prossan varma, et pyörtyisin :ashamed: HUNAJABUBU onneks sulla on mies joka pystyy =) se vasta oliskin paha jos ei kumpikaan pystyisi !!
Onneks mies pistää, vaikka vähään vastahakoinen ilme oli. Tietää et oon ennenkin pystyny. Totes vaan et älä ajattele liikaa :ashamed:

Tsemppiä pistelyihin sani-sani ja Hunajabubu :flower:
Ei sillä ole väliä, vaikkei itse pystykään pistämään, ei se tee teistä yhtään huonompia. Nyt leuka pystyyn vaan ja mies pistelemään. Pääasia, että hormonit saadaan sisään. :)

Yhteistyössä