Joulukuun toiveikkaat IVF/ICSI/PAS

Mulla ei ole ollu mitään ongelmia ton pistelyn kanssa. Minä haluan aina verta otettaessakin nähdä kun pistetään, mua häiritsee se jos en näe kun pistetään.
Mä uhkailin eilen miestä, että haluan pistää sitä edes kerran, et se tuntee miltä se tuntuu, tai yritin saada sitä pistämään itseään, katotaan nyt onnistunko yrityksessäni :LOL:
Mies on ollu mukana punktiossa ja alkusuunnittelukäynnillä, ei muuten.

Sani-sani ja Hunajabubu, ihanaa, kun teillä on piikitystaitoiset siipat!

Itsellä on taas aivan päinvastainen tilanne: miehellä on isot kourat, paljon voimaa ja joku ihme taipumus siihen, että kädet tärisevät, jos pitää jotain oikein tarkkaa tehdä. Vain äärimmäisessä hädässä uskaltaisin antaa hänen tarttua ruiskuun! Minä sain klinikalla harjoitella piitystä oikein sairaanhoitajan valvonnassa ja se kyllä auttoi. Tosin olen kyllä pistänytkin tähän mennessä vain Puregonia, joka kai on helppo verrattuna Olgalutraniin ja Pregnyliin. Muuten mies on kyllä mukana hoidoissa ihan tarpeen mukaan.

Kuudes sumupäivä menossa. Oviksesta laskettuna menkkojen olisi oikeastaan pitänyt jo alkaa, niin että ilmeisesti Synarela viivyttää. Yritän ottaa rauhallisesti: menkoilla on vielä puolitoista viikkoa aikaa tulla, että ehditään tehdä hoito ennen joulua.

sumuttelujen yhteydessä, mutta ne vaan on kestäny normaalia kauemman !! onkohan se normaalia ?! ja eilen mulla oli samoja tuntemuksia , kun kaavinnan jälkeen :eek: sellasia ihme supisteluja aika voimakkaista pistelyjä tossa kohdun suusn ja kaulan välil ( vaikee selittää missä, kun ei ittekkään tiä ) onko muilla ollu ?

Mä oon nyt sumutellut 11 päivää jo kovasti odottelen menkkoja. Kierto on vaihdellut aikojen saatossa kovastikin (26-36, yleensä 31), ja nyt menossa kp 33. 0-ultra olis ensi keskiviikkona ja nyt vähän jännittää, että ehtiikö ne menkat tulla ollenkaan. Voiko hoito jäädä tekemättä, jos menkat eivät tule? Voiko nuo sumut siirtää menkkoja?
Sumuista ei muuten ole tullut oireita, mutta rinnat on epätavallisen kipeet.

mulla miös ollu rinnat ollut aika kipeet silloin, kuin alotin sumuttelut !! kyllä mä oon kuullu, et sumut voivat viivästyttää menkkoja ! koskas sun piikitykset alkaa ? ajattelin vaan , et jos ennen piikitystä ole alannu niin sit piikitys mun ymmärryksen siirtyy vaan eteenpäin !! toivottavasti sun menkat nyt pian ! :hug:

Juu, kyllä kuulemma sumut voivat viivästyttää kuukautisia. Ja lievää rintojen arkuutta täälläkin, vaikka Synarelan pakkausselosteessa ei moista mainitakaan. Mulla käski lääkäri soittaa ja tulla vastaanotolle sitten kun menkat ovat alkaneet eli ennen sitä eivät ala pistoksetkaan.

Mulla olis 0-ultra ensi viikon keskiviikkona ja ohjeiden mukaan samana päivänä alkais piikitys. Ajattelin maanantaina soitella polille, jos menkkoja ei ole kuulunut. Kovin lupaavia alavatsakipuja ollut tänä aamuna, mutta vielä ei mitään näy. Kovin tervetullut täti olisi!
Mä sumuttelen Suprecuria ja sen pakkausselosteessa tuo rintojen arkuus on.

Onkos kellään käsitystä, kuinka täsmällinen sumuttelussa täytyy olla? Minun siis pitää niiskaista Synarelaa aamuin illoin eli 12 tunnin välein. Mutta tänä aamuna venähti hiukan aikaa vuoteessa ja edellisestä sumusta tuli kuluneeksi aikaa melkein 14 tuntia. Möhläsinköhän nyt jotenkin?

Yksi uusi ilmoittautuis mukaan!

Hei vaan kaikille. Mä kävin tänään 0-ultrassa ja vähän jänskätti kun 2 viikkoa sitten ultrassa näkyi kysta oikeassa munasarjassa ja silloin oli puhetta että jos kysta on vielä siellä 0-ultrassa niin sitten joudun syömään e-pillereitä ja hoito aloitettaisiin vasta seuraavasta kierrosta. Mutta ilo oli suuri kun se olikin hävinnyt ja nyt sitten alkaakin heti tapahtua! Eli mulla lyhyt kaava ja ICSI olis edessä ja tänään pitäisi sitten alkaa pisteleen Gonal-F 225 yksikköä (mun FSH arvo koholla joten lähdetään liikkeelle aika isolla annoksella) sekä Lucrin-pistokset joka estää oman ovulaation. Ens viikon torstaina olisi sitten ultra jossa katsotaan tilanne ja arvioitu punktioaika on 4.12. Aiemmin mulla takana 2x IUI sekä yks IVF joka jouduttiin keskeyttään 0-ultrassa kun multa löyty kysta. Lapsettomuutta takana 3,5 vuotta.

matsalu: mun ymmärryksen mukaan pitää olla täsmällinen sumutteiren kans .. mä ainakin oon yrittäny olla aamu 10 ja ilta 10 aina !! aamulla herätyskello herättään ennen 10 ja sit taas sumuttelun jälkeen uudestaan nukkuun !! =) hoitaja sano, et pitää olla kello herättääs , et seon tärkee aina sama aika !! mut nyt laitat kellon säkin herättään =)

Tervetuloa Dream :flower:

Matsalu: Optimi olisi mahdollisimman samaan aikaan mutta kyllä mulla on helposti vähintään tunnin heittoja ollut eikä siitä mitään haittaa ole tuntunut olevan eli en vielä lähtisi itseäni jalkapuuhun laittamaan vaikka heittoa tulikin.

Eilinen päivä ei ollut mikään paras mahdollinen. Olin yhdessä vuosikokouksessa ja mun päähän ei meinaa millään mahtua miksi sinne pitää parikuinen vauva raahata. Siinä sitten katselin pari tuntia kun sitä siinä edessä hyssyteltiin ja ihailtiin. :/ Eihän se multa ole pois mutta eilen se riipi kyllä ihan kunnolla.

Maanatain ultra on jo ruvennut jännittämään.

Minulle painottivat vain puregonin pistämistä säännöllisin väliajoin, että ei sais olla monen tunnin heittoja. Sumut meni suurin piirtein, mutta oli kyllä välillä useammankin tunnin heittoja, eikä tunnu vaikuttavan mihinkään. Enemmänkin vaikutti se, että sumuttelin välillä melkein viikon vajaalla pullolla, ajattelin vain että en osaa käyttää sitä pulloa enää kunnolla!laskin tyhmyyksissäni nimittäin ne käytetyt annokset väärin. Ajattelin että aamulla ja illalla on molemmat yksi annos, mutta tietenkin nehän on yhteensä neljä, kun molempiin sieraimiin sumuteltiin!! :whistle: Olkaa työ viisaampia!!!Tästä syystä menkat myäöhästy ja koko hoitoa jouduttiin mytöhästyttämään viikolla, kun limakalvo ei ollut poistunut..On vähä nolottanu tuo tyhmyys!

POHTIJATAR !! kiitos , että kirjotit jutun sumuttelujen ( tyhmyysjuttu ) et oo meinaan ainut :xmas: just rupesin itte laskeen ja olin kans tyhmyyksissäni laskenu ne väärin !!mun pullon viimenen sumutus on TÄNÄÄN illalla . SUURI KIITOS sulle, kun mainitsit ton . pelastit mun sumuttelun! =)

No onpa kiva kun siitä oli hyötyä...Ajattelinkin, että ei se välttämättä mikään ihme, vaikka jollekkin muullekkin olisi sattunut sama moka, kyllähän tässä niin paljon kaikkea uutta on, että ei välttämättä osaa ajatella. minäkin itse asiassa älysin sen vasta parin viikon kuluttua tapahtuneesta!

Menkat alkoi! Jihuu!
Tosi kipeänä tulivat kyllä, meni puoli yötä käppäillessä, kun särkylääkkeet oli loppunut.

Ihan kiva, että tuli puheeksi tuo sumuttelu... Sama homma täällä, täytyypä vaihtaa pulloa :ashamed: Hyvä että täällä yhdesä jaetaan näitä juttuja, saa paljon arvokasta kokemustietoa.
Välillä vaan tulee mieleen, että onko tää tehty tahalleen vaikeeksi. Nytkin kun kävin hakeen Menopurin valmiiksi: 30 x 2 minipulloa, joista pitää itse miksailla lääke! Eikö siihen olis joku helpompikin keino? Ihan niin kuin ei olis pää muuten kaikesta sekaisin. Pitää vielä alkaa kemistiä leikkimään

Siisami: mullakin on ollut aika hankala viikko. Tiistaina työkaveri päätti, että "kunhan tämä meidän projekti loppuu, niin minä alan tekemään lapsia/ jään äitiyslomalle." Alkaa kuulemma ärsyttää tämä työelämä siihen malliin. Kuuntelin siinä itku kurkussa vieressä, että miten ajattelematon ihminen voi olla. Se ääliö vielä tietä mun tilanteen! Pari muuta työkaveria siinä vieressä yritti vähän hillitä tämän vauhkoomista, olivat selvästi tosi vaivautuneita. En normaalisti ole kovin herkkänahkainen tämän asian suhteen, mutta en voi kun ihmetellä, miten läheinen työkaveri voi olla niin törkeä.

sani-sani, tietääkseni ainoa haitta mikä siitä vajaalla sumutepullolla sumuttelusta tuli, että lääkettä tuli liian vähän ja menkkojen alkaminen sitten myöhästyi ja näin ollen koko hoito. Eli olokaapa naiset tarkkoina näitten laskujen kanssa ;)
Minulla on huomenna punktio, ensimmäinen kerta, joten jänskättää vähän. Pelottaa sekin, että jos ne munarakkulat on vähinny, surkastunu tai poksahtanu itestään, kun välillä paineen tunne munasarjoista häviää.Huokaus, taitaa pää seota kohta.

Siisami ja imamma. :hug: Ei ole helppoa nähdä toisten lapsia tai kuunnella "kuinka niitä lapsia" nuin vain tehdään. Ite olen tietoisesti ottanut etäisyyttä asiaan ja kieltämättä jotkut ystävyyssuhteet on kärsiny, kun en ole halunnut kyläillä perheissä, jonne on pikkulapsia tulossa. Keskusteluissa välttelen puheenaiheita, jotka koskettaa lapsia. Ei vaan jaksa kiinnostaa, välillä tuntuu, että oma vauvakuumekin on ihan hukassa. Ehkä tämä on vaan hoitoväsymystä.

Onko kellään kokemusta tosta Gonal-F piikistä? Mua vähän arvelluttaa että pistänkö sitä oikein kun siinä ruiskutus vaiheessa sitä mäntää painettaessa se painuu silleen naksuen vähän kerrallaan alaspäin. Kaksi kertaa oon nyt pistänyt ja molemmilla kerroilla kynä on toiminut tuolla tavalla...Eli kertoilkaapa onko normaalia??
Eilen mulle kävi ei-niin-hauska tapaus...mua pisti ampiainen korvalehteen ja nyt on sitten korvalehti ja toinen puoli kaulasta turvonneena. Naureskelin kyllä ukolleni että kyllä nämä omat piikit olisi vallan hyvin riittänyt eikä olisi tarvittu enää mitään ampiaisen piikkiä lisäksi!
Mukavaa viikkoa kaikille!

Kävin aamulla Helsingissä ja olipahan pöpperöinen keli! Mutta, selvisin sieltä ihan ok. Onneksi olin varannut ajomatkaan ylimääräiset 45min, se tarvittiin ja kerkesin juuri sopivasti paikalle kun lääkäri pyysi sisään. Kaikki oli ok ja pistelyt jatkuu samalla annoksella, eli 100IU edelleen. Perjantaina aamulla seuraava ultra :D
Punktio on lääkärin mukaan todennäköisimmin viikon päästä maanantaina.

Talvipäivää! 9. sumupäivä valkeni lumisena. Valkea maa sentään vahän lohduttaa, kun ei menkkoja kuulu ei näy. iMammalle onnittelut, toivottavasti perässä tullaan!

Juu minäkin pähkäilin noita sumujen annostuksia alussa, mutta kyllä sitten siihen päädyin, että yksi suihkaus = yksi annos.

Dream, en tiedä Gonalista, mutta ainakin Puregonin pistoskynässä laskuri naksuu, kun mäntä painuu alas.

Kuinkahan on mennyt Pohtijattaren punktio?

Kiitos kysymästä täältä tulee nyt sitten tuoreet punktiokuulumiset....Ihmiselle, joka ei ole ennen käynyt lääkärissä minkäänlaisissa operaatioissa tuo pukeutuminen sairaalan asuun tais olla se isoin kynnys =) Kyllähän se koskikin jonkin verran, mutta ei sitä kipua nyt minun mielestä pelätä tarvitse. Olo on kuitenkin vähän "tärähtänyt" niitten mömmöjen ansiosta, joten ei kipukaan niin kamalalta tunnu.

Mutta itse saaliiseen. 23 kerättiin joista 17sta oli munasolu. koko sarjat aika täynnä niitä rakkuloita, joten verta vuosin ja riski hyperiin on aika iso. Sain koko viikon sairaslomaa enkä sais rehkiä. Eipä kyllä tee nyt mielikään.

Joten hyvin meni olen enemmän kuin tyytyväinen! Toivotaan nyt että ne muut rakkulat siellä jo alkais rauhoittua. Lääkkeiden vaikutus kestää kuulema noin kymmenen päivää vielä, joten pikkasen pelottaa...

Väestöliitossa ei ainakaan tarvii vaihtaa sairaalan vaatteita punktiossa. Ne suosittelee että ottaa mukaan/saapuu rennoissa vaatteissa esim. jotkut väljät collegehousut. Itse olin punktiossa toista kertaa viikko sitten, ja ihan hyvin meni, tosin sattui vähän enemmän kuin ekalla kerralla kun rakkuloitakin oli enemmän (19 kpl). Sain kyllä heti kipulääkettä lisää, että ei siitä mitään kammoa jäänyt. Tsemppiä sani-sanille ja muillekin punktioon menijöille! Mulla oli siirto viime keskiviikkona, eli jännittäviä aikoja eletään. Onneksi pakkaseen jäi vielä 10 alkiota, jos tästä nyt ei tärppää.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuli81:
JOULUKUUN TOIVEIKKAAT

Joulun ihmettä suurta toivomme,
toiveen hiljaa tähdille kuiskaamme.
"voi kun tämä joulu tuoda sen vois,
eikä enää kukaan ottaisi pois"
Saisimme uuden elämän kasvamaan,
äidin massuun, lämpöön ja turvaan.
Joulun lahja rakkain, odotetuin ois,
jos testissä kaksi viivaa nähdä vois.

Keskiviikko 19.11.2008

Siisami: 5. ICSI, punktio vk 48, siirto ?, pp-- FERTINOVA