Päivää kaikille
Mistäs kaikesta onkaan ollut juttua? hmm...
kantokopat on ollut keskustelua, että pehmeäkö vaiko kova. Musta sillä ei oo mitään merkitystä, koska mielestäni koko kantokoppa on täysin tarpeeton! Meillä oli kahdella ekalla sellaiset vaunut, joihin tuli vain sellainen "pussi" ratasosan päälle, eli mitään kantokoppaa ei ollut ja oli todella hyvät vaunut kaikinpuolin. En koskaan kaivannut koko kantokoppaa mihinkään. Säästi tilaa ihan älyttömästi, kun ei tarvinnut kun rullata se kangas kasaan ja kaappiin, kun vaunuaika oli ohi ja rattaat käyttöön.
Nyt kuitenkin kolmannelle sitten ehdottomasti halusin kantokopan ja lopulta sitten vaunuissa joihin ihastuin se oli "puolikova" eli pehmeä kassi, jossa oli irrotettavat kovat reunat ja edelleenkään, en koskaan tarvinnut sitä itse kantokoppaa mihinkään. Muutaman kerran sitä erikseen kannoin jossain, kun mietin, et sit huomaan, kuinka kätsy se on, mut ei, en oo vieläkään huomannut. Sitten taas harmittaa, kun se kuitenkin vie ihan tuhottoman tilan vaatehuoneesta, toisin kuin ensimmäisten vaunujen kangat. Oma kokemukseni siis kopista on, että molemmat on huonoja
noh, keveytensä puolesta kuitenkin kallistuisin siihen pehmeään, jos pakko jompi kumpi olisi ottaa.
Heittoaisa olis aivan mahtava, sitäkään noissa meidän vaunuissa ei oo, ja silloin tällöin oon kaivannut, kun on aurinko paistanut just väärästä suunnasta. Tosin, eipä tuo ratasosan kääntö vie yhtään sen kauempaa aikaa kuin se heittoaisan heittäminen, testattiin kaverin kanssa, niin mä sain sen ratasosan käännettyä jopa nopeammin, kun hän sen aisan heitettyä
päänsärkyä on ollut myös täällä suunnassa
inhottava vaiva! tullut joskus rv 12 jälkeen... viime yönä heräsin viiden aikaan aivan järkyttävään päänsärkyyn ja aamulla oli töihin lähtiessä pakko ottaa burana kun jyskytti niin huolella. Ei kivaa!
vauvatavaraa tyrkytetään tännekin suuntaan
*huokaus* kun mä EN HALUA! meiltä löytyy kotoa 1v lapsukainen ja sen kaikki vaatteet on vielä tallessa, niin ei, mä en halua, tarvitse eikä meillä oo ees tilaa enemmälle vaatteelle! Yhdelle tutulle sanoin, että mä päätin, etten vauvalle osta yhtäainutta vaatetta ensimmäisen vuoden aikana, että otetaan äitiyspakkaus niin sieltä tulee niitä uusia vaatteita ja enempää ei tarvita. Sen kommentti oli "niin, mä voin sit antaa teille meiltä jääneitä vauvanvaatteita" öh, et voi... kun en halua. Meillä on vauvan vaatteita ihan riittämiin eikä enempää tarvita. Sit se sanoi, et entä jos se on tyttö, että ei teillä oo tytölle vaatteita. Sanoin sit siinä, että jos se alle 1v lapsi saa traumoja siitä, että käyttää vaaleansinistä bodya niin sitten saa saadakin.
vauvavakuutusta ei oteta. Ekalle se tyhminä otettiin ja maksettiin aivan järjetöntä hintaa täysin tarpeettomasta vakuutuksesta. Vaikka miten laskee, niin se ei olisi milloinkaan maksanut itseään takaisin eikä siis ole vähäisimmässäkään määrin tarpeellinen. Itse vastustan yksityisen lääkäriaseman käyttöä ja käytän julkista aina -lukuunottamatta omaa työterveyttäni, kun se nyt sattuu yksityinen olemaan- mutta lapset vien aina poikkeuksetta julkiselle, eikä koskaan ole ollut mitään valittamista hoidosta tai pitkistä jonoista ja kaikki on tutkittu ja vähän ylikin. Itsekin pääosin -työterveydestä huolimatta- käytän julkista terveydenhoitoa. Kun lapsi on sen 2kk vai mikä se tapaturmavakuutuksen raja nyt onkaan niin sitten otetaan vauvalle se.
Astrella oli ristiriitaisia tunteita ja pohdintoja, kuinka jaksaa kahden lapsen kanssa. Kuten täällä on aiemminkin ollut puhetta, niin kaikki tunteet on sallittuja, etkä todellakaan ole yksin ajatustesi kanssa! Lapsi on niin iso ja mullistava asia, että pakostakin siinä välillä pyörii ne ei niin positiivisetkin asiat mielessä.
Kyllä se sujuu kahdenkin lapsen kanssa se elämä
ja se 2v uhma hellittää kyllä! Älä koe mitään huonoa omaatuntoa ajatuksistasi, koska on hyväkin ajatella omaa jaksamistaan.
ikäeroista on ollut juttua, meillä ekan ja tokan ikäero on 1v7kk tokan ja kolmannen 5v6kk ja kolmannen ja neljännen eroksi tulee 1v7kk
Täälläkin odotellaan liikkeitä jo kovin, olikos se
susimieli joka oli bongannut liikkeet, aivan mahtavaa
varmasti tosi ihana fiilis!! on se niin ihana tunne, kun ne ensihipaisut tuntee!!
Nyt kyllä viikkoja on jo sen verran, että iltaisin kuulostelen, mut toistaiseksi ei oo mitään tuntenut ja luonnollisesti heti iskee päälle, et se on kuollut tmv. huoh... kunpa ne liikkeet tuntuisi kunnolla ja päivittäin niin tää stressi alkais väheneen sen puolesta!
Maha on jo selkeästi kasvanut ja farkut ahdistaa entistä enemmän
huonona puolena on se, että mulla ei oo töihin sopivia vaatteita jotka mahtuisi päälle!! Nyt kun vielä iski helteet niin ei kauheasti huvita tunkea päälleen farkkuja, kun muutenkin on kuuma. Voi kun elloksen paketti tulisi PIAN, tosin ei sielläkään ole kuin yksi hame, mutta edes se sitten! Kotona käytän jo vallan äitiysvaatteita ja sortsit jotka ostin on olleet ahkerassa käytössä
vielä ei ole kukaan tuosta mahankoosta kommentoinut, paitsi mies joka sanoi, että kyllä se jo aika iso on
tatomira rv 14+1