**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

MARMA Taysissa eivät lapset pääse lääkärinvastaanotolle mukaan. Se lappu on siellä ainakin 5 paikassa, joten heidän kantansa on selvä. Ymmärrän kyllä näkökannan, sillä siellähän tehdään töitä eikä viihdytetä vanhempia kivoilla kuvilla. Mehän ei saatu tänään yhtään kuvaa ultrasta mukaan ja tuli kyllä tunne että oli todellakin rakenneultra. Lääkäri tutki kyllä todella hyvin ja kauan, mutta ei ollut mikään vanhempien viihdytyskerta. Tampereen keskusäitiysneuvolan ultriin eivät myöskään pääse lapset mukaan, sielläkin laput seinillä.
 
Täällä selkä kipuillut tänään :( Töissä paljon tekemistä, ja nyt poikaa nostaessa on hieman selässä oireillut.. Toivottavasti tää ei ole vasta alkua pahemmasta. Meillä on töissä se "kiva" juttu että ärrän yhteydessä on myös posti. Siis saa jonkun verran nostella pakettejakin.

Synnärimatka ei meillä ole paha, noin 20 minuuttia myöskin. Kilometreinä jotain 25(?) mut suht nopeesti pääsee. Viimeksi ajeltiin puolenyön jälkeen niin ei liikennettäkään ollut :) Toki oli myöskin toukokuu, joten nyt saattaa olla lumisempaakin.

Me ei meinata kysyä sukupuolta, mut oon vähän tullut toisiin ajatuksiin, että mitä jos sittenkin?

Nyt on tälle äitille parit äitiyshousut (ihanaa kun ei purista!!) Kaikki omat farkut oli jo vyötäröltä aika pieniä, ts. nappi ei ainakaan mee kiinni! Ja vaaville pari asua, aivan ihania :)

Onnea kaikille ultrakuulumisista ja tyttö- tai poikalupauksista! :heart: Mulla rakenneultra maanantaina, ja sitä odotan kuin kuuta nousevaa :)

Ainiin, meilläkin on kielletty ottamasta lapsia mukaan ultraan. Poika menee siis hoitoon normaalia aiemmin silloin, ja isi lähtee ultraan mukaan tiirailemaan vauvaa.

miida ja ihana 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Synärimatkakoista oli ollu puhetta meillä son n.10min paitti jos kytin saanti kestää. Meillä kun ei oo kummallakaan ajokorttia niin ollaan sit toisten varassa ku lähtö tuleepi : / Pyörällä ei taija kehata lähtiä pakkasella polokeen... :D

Vieläkkään ei olla päästy yhteisymmärrykykseen siitä kysytäänkö huomenna et kumpi sieltä on tulossa vai ei :D Ehkä se jätetään mysteeriksi ja odotettaan jännityksellä Joulukuuhun asti :eek:

Tekasin tossa aikani kuluksi virkkaamalla pienen pipon villalangasta satto vaan käyvä niin et tuli liian pieni,mut kivan näkönen siitä kuiten tuli :D En osaa liittää kuvaa jotta teki olisitta nähny sen mun kätöstyksen :ashamed:

Kohta pitäs yrittää unille mut jännitys taitaa viä yöunet tältä yöltä :whistle:

höyhen ja tonttu 20+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
voihan kökkö..ei auta kuin mumma yrittää saada mukaan tai keretä kaverille viedä poitsu hoitoon..saattaa tulla vain kiirusta..

synnäri matkaa vähän alle 50km,aikaa menee talvella 40-60min omalla autolla..ambulanssilla jos sattuu olemaan omalla kylällä niin vähän nopeammin ja jos joudutaan kaupungista asti tilaamaan menee sit odotellessa tovi :)
 
Olin ihan totaalisesti unohtanut että mulla oli tänään yövuoro. Tunnin myöhässä pääsin paikalle kun täältä alettiin soittamaan ja kysymään missä mä viivyn. Mies oli kaverin luona käymässä ja äkkiä piti sille soittaa et tulee kotiin. Mä olin vielä suunnitellu että mä menisin ajoissa tänään nukkumaan kun tänään oli niin väsyny olo.:headwall:

Synnärimatkaa
meillä on sellanen ehkä 10 km, eli varmaan vartissa sen ajaa, jos ei ole kauheet ruuhkaa.

Fantaihana 20+0 POKS
 
Onnea ihanista ultrakuulemisista niille, joilla se on jo ollut. Ja me muut sitten jännitellään omaa ultra-aikaa odotellessa.

Me päätettiin (tai no mies päätti, eikä mulla ole mitään sitä vastaan), että ei kysytä kumpi on tulossa. Ei sillä ole mitään väliä, kun lapsi on kuitenkin haluttu ja odotettu :heart:.

Puoliväli täynnä :O. Kyllä aika menee nopeasti. Tätä menoa, niin huomaa, että kohta on jo joulukuu ja synnytys lähenee=)

Lapitar ja "kaveri" 20+0 POKS, POKS
 
  • Tykkää
Reactions: höyhen83
Onnea tämän päiväisiin ultriin =)

Mä näin taas yöllä unta pienestä pojasta, joten jännitys vai kasvaa että onkohan siellä oikeasti poika :heart: Onko muut nähneet vauvaunia?

Täällä tainnut Tukholman reissu olla mukava mutta väsyttävä, lapset menivät illalla klo 20 nukkumaan, keskimmäinen heräsi 10 min sitten ja 2 muuta nukkuvat edelleen :whistle:
Yleensä 2 nuorimmaista hereillä viimeistään 8.00. No, hyvä että nukkuvat, saa äitikin hetken omaa aikaa nukkumisen lisäksi :D

Pe rakenne, La lähtö Turkkiin- eli loppuviikko on yhtä odotusta :heart:

neljäs 20+5 :heart:
 
Huomenta ihanaiset mammat!!!

iik,mua alkaa enempi ja enempi jännittään ultraan meno kun niin moni pääsee jo tällä viikolla :)
täällä yö nukuttu suhkot hyvin.

ja sellanen malttamaton olo että pääsis jo synnärille,vaikkei vielä mitään tavaroita juuri ole :)

pakko hehkuttaa tännekkin,vaikkei teistä kukaan taida olla kovin koira höperö mut sai toisenkin narttukoiruuteni lonkka ja kyynär tulokset a/a ja 0/0,nyt sitten odotellaan uroksen tuloksia lausuttavan k-liitossa.
mietinnässä pennuttaisiko tälle syksyä vai jättäisikö ensi kevääseen,mut siinä on puolensa ja puolensa..

ja tää mamma odottaa pienempien poikien heräävän pian..tänään vuorossa hiekan lapiointia koiraaitauksissa ja paljon..pitää vaihtaa noi alusverkot vahvempaan(nyt siis raunalla/pohjalla kulkee lammasverkkoa)
ja sit kyseleevätte neuvolassa ym että harrastanko liikuntaa..eivät näy tajuavan että liikuntaa on myös hyötyliikunta :)

MARMAx4 ja jaz 19+2
 
Huomenta !

Synnärimatkoista on ollut puhetta. Meiltä oysiin noin 15 min, riippuen vähän mihin aikaan lähtee. Klo 16 ruuhkassa puolisen tuntia, mutta mikäli vanhat merkit paikkansa pitää, ehtisin perille vaikka matkaan menis tunteja. Pitää vaan joulukuussa laittaa auto aina lämmitykseen :rolleyes:

Rakenneultra oli aamulla. Pikkuinen tyttö siellä vilkutteli ja lähetteli suukkoja, kaikki oli hyvin =). Kovin liikkuvainen (ja notkea, osan aikaa oli varpaat otsassa kiinni) neiti-ihminen, joten hieman oli hankaluuksia saada tarkkoja mittoja, mutta lasketuilla ajoilla mennään, muutaman päivän heitto oli. Yllättävää oli vaan se, että ultra olikin 3d, jotenkin kuvittelin että se olisi sellanen ihan tavis. Positiivinen yllätys toki :D Onnittelut kaikille muillekin hyviä uutisia saaneille.:heart:

Huomenna töihin, huoh. Liian nopeaa tämäkin loma meni. Heräsin jo 4 aikaan, liekö ultra jännitti. Nyt päiväunille niin jaksaa taas |O.

-Tinkerbell+myy
 
Huhhuh, kylläpä säikäytti..mun maha oli kadonnut, kun aamulla heräsin..se oli ihan normaalin tuntuinen ja kun ylipainoa jonkun verran on, ni läskiä vaan tuntui..nooh, sit äkkiä pari kuppia kahvia nassuun ja kuuntelemaan dopplerilla. Luojan kiitos, heti kuului äänet ja jumpat tuntui olevan menossa :) Itse epäilen tähän johtaneen sen, että olen kärsinyt ummetuksesta monta päivää ja nyt eilen sitten toimi oikein kunnolla, ni en ole nyt sitten enää niin turvoksissa.. Hmm...voikohan kohtu kallistua taaksepäin kesken raskauden, kun se alussa on ollut eteenpäin?

Onnea ultra kuulumisista! Toivottavasti meillä rakenneultrassa sama kätilö, kun niskapoimussa, oli ihan tosi kiva tapaus ja kokoajan kertoi mitä tekee ja mitä näkyy.

Meillä matkaa synnärille 150 kilsaa, joten kovin nopeesti ei tarvis syntyä :D

T ja ElliEemeli 17+2
 
tarantella:täällä muutamana aamuna sama homma..oli oikein sellanen hoikka olo..mut kyllä se masu äkkiä pullahti esiin..

ja mä mietin että mun kohtu on kallistunut takas eteenpäin kun se alussa oli taaksepäin..
toi taaksepäin ei johdu luonnostaan vaan laikkauksien kiinnikkeiden takia..olo helpottu huomattavasti jokusia viikkoja sitten :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille.

Olen kyllä erittäin ahkerasti käynyt lukemassa juttuja, joten olette kovasti ajatuksissani. Meillä on raskaus mennyt hyvin ja mahankin huomaavat muutkin kuin minä. Meillä NT-ultassa vaihtui LA 16.12 ja rakenneultra on jo 28.7. Poikaolon saa kan päivittää. Se tunne on ollut jo pitkään erittäin vahva. Miehenkin kanssa puhuttiin eilen, että hän haluaa mielummin kolmannen pojan kuin ensimmäisen tytön=) Mutta kuitenkin kumpi vain on tervetullut.

Mulla ei oikeestaan vielä tunnu liikkeitä. On kylläkin alavatsa vieläkin tunnoton edellisen sektion jäljiltä ja varmaan on tuo istukka edessä kun sydänääniäkään ei löytynyt helposti neuvolassa. Kauan niitä etsittiin ja sitten kun vihdoin löytyivät tuli potku doppleriin. Joten tulee ainakin jääräpäisyytensä puolesta oikeaan perheeseen=)

Meillä on matkaa synnärille 50 km, mutta meille tulee suunniteltu sektio, joten ei onneks pelkoa tienvarteensynnyttämisestä.

RV 18+5

Ja vilkutuksia kaikille:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta.

Taas on ultra kuulumisia sadellut. Onnea niistä kaikille :)

Tinkerbell Ihanan kuulosia uutisia :)

Höyhenellä on varmasti ollut tänään höyheniä mahassa :)
Kaikki on varmasti mennyt hyvin :)

MARMA Mä oon kanssa aikas koirahullu :) Onnea hyvistä lonkkavastauksista :flower: Meillä on sakemanni narttu...

Lapitarille onnea puoliväli poksuista =)

Synnärimatka on meillä reilu 10km, joten autolla se matka taittuu nopeesti. Esikoisen aikana ajettiin vielä anoppilaan aamukahville, jonka jälkeen alettiin pikkuhiljaa lähteä sairaalaan anopin patistaessa... (tais ilmeestä nähdä että kannattaa jo alkaa menemään) :) Supisteluja oli tullut aamu 7 lähtien ja sairaalaan päästiin 10 paikkeilla.... Poika syntyi vasta illalla 22.35 :)

Toisen kohdalla jäin sairaalaan yhdellä lääkärikäynnillä sisään ja aloitettiin käynnistys lauantai aamuna. Sunnuntai aamupäivällä näki tyttö päivänvalon :) Että en usko että kiire tulee tässäkään...

Unia en ole paljon vielä nähnyt.... kerran taisin jonkun synnytys unen nähdä jossa mies toimi kätilönä :D Mutta ei sieltä mitään syntynyt, ainakaan siinä unessa :)

Me ajateltiin kanssa olla kysymättä sukupuolta :) Jännää, kun aikaisemmissa ollaan kysytty... Jos sitä yrittäisi itse katsoa vaivihkaa ultran yhteydessä josko sen näkis siellä... :whistle: Ei kun ei me nyt tälläkertaa oikeesti haluta tietää... :)

Me ollaan saatu muuten ultrakuvat rakenneultrastakin mukaan joka kerta...jännää et kaikissa paikoissa ei saa...Tämä siis NKL:lla.

Nyt jatkamaan aamukahvia :wave:

¨¨vauvahai & vaavi 17+4¨¨
 
Vooi hih, tervetuloa Jeremias äiti, meillä onkin sitten sama LA. :heart:

(Paitsi en sit tiiä muuttuuko oma laskettu aika, ku vauva vastasi muutama päivä sitten ultrassa +7 päivää isompaa.. No, katotaan tasaantuuko toi kasvu vai mitä. :D)
 
Viimeksi muokattu:
Mukava saada porukkaa lisää, tervetuloa Jeremias äiti!

Täällä kans sakunarttu, joka sijoituksessa meillä. Oli tarkoitus pennuttaa nyt keväällä, mut eipä antanutkaan kunnolla astua..tai sit uros ei vaan ylettäny...nyt sit kokeillaan marraskuun juoksuihin..ja jos niihin tärppää, ni joutuu sit mennä kasvattajalle tekee pennut.. Harmittaa, kun nyt olis ollu hyvää aikaa hoitaa pentuja kotona...

Mistä kennelistä Vauvahailla narttu?
 
Heipsan!!

Ultrasta kotiuduttu siellä se pikkunen ujosteli :rolleyes: Aina kun koitettiin jotain mittoja ottaa pikkunen pisti kättä eteen,meni niin kippuraan tai piiloon et piti houkutella liikkeelle taas :) Kasvokuvasta saatiin semmonen puolikas kun meni osittain istukan taakse piiloon :D Mutta suloselle se pikkunen näytti :heart:

Kaikki oli ok ja LA:ta ei alettu vaihtaan ku vain oli päivän heitto eteenpäin :) Painoa pikkusella oli arvion mukaan 350g ja pituutta semmoset 22cm,aika ruipelon vielä :D

Oli se vain jännä kokemus :D Lopuksi saatiin semmonen kuva jossa pikkunen käsi näkyy etusormi pystyssä et nyt soosoo menkää jo pois tiirailemasta haluun olla rauhassa,kätilö halus välttämättä tulostaa sen kuvan meille ja sairaalan kansioon :D :heart:

Sukupuolta ei kysytty mut rakon mittoja ottaessa (jos nyt ite yhtään osasin tulkita) niin olis ehkä tyttö mut en luota omiin tulkintoihini sen vertaa et vois varmaksi sanoa :whistle: Poikaoloa eilen podin vaatekaupoilla kun kävin mut välillä taas kattelen ihania pikkusia mekkoja eli olo vaihtelee melkeimpä päivittäin :D

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :wave:

Niin onnellinen höyhen ja tonttu 20+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Moikka vaan. :wave:

Kish ja TarantellaOlen minä listoilla ollut jo alusta asti, mutta kun oon niin älyttömän laiska kirjoittaja niin siksi minua ei täällä ole näkynyt, mutta kiitos paljon tervetulotoivotuksista:flower:
Kish Kivaa kun joku on La-samis.
 
täällä laumiksia,estrelanvuoristokoiria.
ja saas nähdä kerkeekö kennelnimi tulla syksyn juoksuille vai odotetaanko vielä..
2narttua toinen syksyllä 3v b/b 0/0 ja toinen syksyllä 2v a/a 0/0 ja uros 2,5v jonka lonkat ja kyynäreet kuvattu ja a/a lähtivät k-liittoon mut vielä ei tuloksia ole tulleet.
kaikki kolme jalostustarkastettu,nartut suositellaan jalostukseen ja uros hyväksytään jalostukseen,huomioitava koko(iso kokoinen rotunsa edustaja),1hammaspuutos ja eturinta saisi olla tiiviimpi.
vanhempi narttu ja uros jo fi mva.vartioimisestakin näyttöä viime sysyltä kun nallekarhu tallusteli tienoolla n.80m talosta matkaa ym.
eli mitään esteitä ei pennuille olisi koirien terveyden puolesta..

HUI,kun sitä väsähtää..huh..kävin lapiomassa hiekkaa ja piti jo auringosta tulla sisälle..pläääh..

mites muilla,huomaatteko totaallista väsähtämistä?
ite pyöräilessä ihmetteli,siis enne kuin sain tietää odottavani että miten voin hengästyä ja väsyä niin joutuin..mut sit selvisikin syy..

väsähtänyt mamma
 
Viimeksi muokattu:
Marmax4 täällä myös estrella narttu, joka ei tosin ole rekisterissä (värivirhe+vahinkopentue) mutta sen vanhemmat on molemmat li´l folksin kasvatteja. Tuli meille 9kk:den iässä, arvaamaton vieraita kohtaan, nyt tässä mietinnässä, että mitä tuon kans tekis, kun laumanhierarkiaa tässä on tahkottu, mutta silti ei meinaa mennä kaaliin, nyt n.1,5-vuotias.. Asunut rivitalo kaksiossa muutaman kuukauden ennen meille tuloa..Haukkuu kaikki mikä vähänkin liikkuu, se nyt olikin selvillä että haukkuu paljon, kun aikoinaan mulla oli saku-estrelaristeytys..mut se oli lauhkee ku lammas, hyvin vartioi, mutta ei koskaan tarvinnu pelätä että olis kiinni käyny kehenkään.
 

Yhteistyössä