***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

Jaahas jos laittas kirjotellen tällä pöytäkoneella, kun puhelimella viimeksi näpyttelin ja painoin väärää nappia, niin kaikki katosi. :xmas:

Kummeista Ei olla vielä pyydetty ketään, mutta puhetta miehen kanssa on kyllä niistä ollut. Päätetään varmasti vasta syntymän jälkeen. Meillä myös tuota ongelmaa, että osa ei kuulu kirkkoon.

Allergioista/atopiasta joku kyseli joskus aiemmin ja piti siihen kommeintoida, että mulla on normaalistikin tosi kuiva iho/atooppinen ja tällä hetkellä vaan pahentunut tilanne. Käsissä ja jaloissa on sellasia kuivia läikkiä, jotka kutisee ihan hulluna. Ja jos menee raapimaan, niin iho menee ihan heti rikki. Perusvoiteilla oon yrittänyt niitä lievittää, mutta eipä ole auttanut kauheasti.

Raskausajan hammaslääkärissä tuli käytyä tänään, kun olen sen joka kerta käyttänyt hyödykseni. Ehdin kyllä jo ajatella, että se täti repii multa etuhampaat irti, kun se puhdisti noi hammaskivet pois. AUTS! :D

Ja sitten voin kertoa, että hormoonit saa varmaan pään ihan sekaisin! :rolleyes: Kävin meinaan perjantaina kampaajalla, tarkoituksenani leikkauttaa mun pitkät hiukset.
NOH, halusin sellaisen eteenpäin pitenevän mallin, mutta ei missään nimessä lyhyttä tukkaa, koska olen kuitenkin 3 vuotta kasvattanut tota lettiä ja siitä en ollut valmis luopumaan kokonaan. Yhteistuumin sitten kampaajan kanssa kävimme läpi, että ei lyhyttä niskatukkaa ja edestäkin jäisi pituutta hyvin. Eli sellainen pidennetty malli, jonka saa hyvin vielä ponnarille.

Sitten kampaaja otti sakset ja leikkas sellasen vähän yli olkapäiden olevan mallimitan, mikä oli mulle ok ja alkoi leikata takaa sitä mallia. Otin siinä lehden eteeni ja aloin lukea... Ja seuraavaks kun katsoin peiliin, niin kampaaja oli silpaissut etuosasta toisen puolen leuan alle! Siinä vaiheessa sitten kauhukseni totesin, että nyt lähti liikaa ja sanoin kampaajalle, että tästä ei ollut sovittu. Kampaaja otti peilin ja näytti takaa ja siinä vaiheessa pääsi itku!

Mun pitkä tukka oli kynitty sieltä takaa kerroksittain lyhyeksi ja edestäkin pisimmät oli tosiaan leuan alle. Ja mikä hirveintä malli ei ollut kuin aavistuksen eteenpäin pitenevä vaan lähinnä sellanen kerroksittain leikattu polkka! Mä sitten porasin sen loppuajan siinä tuolissa, kun kampaaja leikkas sen loppuun, kun ei halunnut jättää sitä kesken. Pahoitteli tietysti ja sanoi et on varmaan ymmärtänyt väärin. HÖM, miten sen voi ymmärtää väärin, jos sanon etten halua lyhyttä tukkaa?!?
Nyt en sitten saa sitä kunnolla ponnarille, koska kaikki hiukset eivät siellä pysy ja järkytys on sitä luokkaa etten uskalla mennä kampaajalle varmaan koskaan. Siis yleensä en kyllä ole tukkani takia itkenyt, mutta osan voi ainakin laittaa hormoonien piikkiin ja osan sit varmaan siihen järkytykseen. :mad:

Että sellainen kampaamoreissu sitten... ja valitusta kerrakseen... :headwall:

garden ja juniori 25+3
 
Heippa! Kirjoittelin kans yks päivä mutta netti päättikin heittää mut ulos joten en sit saanut lähetettyä sitä :mad:
Neuvolassa tuli juuri käytyä, sf mitta 19 eli ihan keskikäyrää mennään! Painoa olen nyt vahdannut vähän liikaa jättämällä kaikki herkut ja osittain myös hiilarit pois ja muutenkin taitaa koko painoasia vaivata mua vähän liikaa ( ei mikään uusi juttu mutta nyt riistäytyy käsistä) ja sainkin neuvolan tädiltä käskyn oikein viettää hiilarimättö/karkkipäivän viikossa..
Painoa on kuitenkin tullut alusta asti se 6 kg (olen hoikahko) joten sanoikin että painoa on pakko tullakin.. esikosta tuli se 18 kg ja imetys vei kaiken ja lisääkin joten senkin puolesta mun nyt pitäis tajuta syödä ja nauttia elämästä välillä herkutellekin... no katsotaan nyt koska annan itselleni periksi kun olin niin vakaasti päättänyt olla ilman herkkuja loppuun asti.. sairasta mutta minkäs teet kun mieli tekee temppuset vaikka kuinka järjellä osaisi näitä selittää... :confused:
Vauva jumppaa kovasti ja eilen naurettiin miehen kanssa mikä adhd- tapaus tulee vatsanahka pomppi ja hytkyi vauvan tahdissa.. :LOL: ihanaa :heart:
Kissoista ollut juttua, meillä kaksi kissavanhusta ja esikon aikaan pelättiin että menevät sänkyyn ym. Laitettiin sängyn päälle itsetehty verkkosysteemi ja pidettiin ensimmäiset viikot/kuukaudet kunnes jäi itsestään pois.. kissat ei koskaan ole menneet vauvan/lapsen sänkyyn kun vauva/lapsi siellä.. muutaman kerran yllätettiin silloin vaunuista (kun vauva ei ollut siellä) tai sängystä nukkumasta! Mutta nyt en ajatellut laittaa verkkoa tms. Vauvan sänky tulee aluksi viereeni ja siitä sitten sopivan hetken tultua siirretään omaan huoneeseen nukkumaan oven taakse niinkuin esikkokin nukkuu yönsä niin sitten ei ainakaan tarvi miettiä!

Kummit meillä on mietittynä mutta ei olla vielä heiltä kysytty.. on meidän hyvä ystäväpariskunta ja me olemme myös heidän tyttären kummeja!

Hipu+pikkuveli 22+6
 
No nyt uskaltauduin minäkin Kelan sivuille ja täytin sen äitiysavustus-hakemuksen! :) Uskoisin että tuli täytettyä oikein ja ilmoittavathan ne sitten Kelasta, jos siinä on jotain hämminkiä ollut :) Sit vaan raskaustodistus sinne ja jään odottelemaan Äipyrpakkausta :heart:
Mulla ei ainakaan toistaiseks oo ilmenny minkäänlaisia tuntemuksia, joita voisin harjotussupistuksiksi luulla..En tiedä miltä ne tuntuu..:whistle:
Paineentunne alavatsalla on vähentynyt hetkeksi..Jossain vaiheessa sitä oli kiusaksi asti :mad:

Mutta nyt kahvi ja tuoreet sämpylät kutsuu :heart:

Kahlan ja rakkain 22+6
 
Kiva, ku tuun taas vaan omanapailemaan tänne... Joka päivä luen näitä juttuja täältä, mutten keksi ikinä mitään järkevää sanottavaa. :) No, joka tapauksessa.

Tuli tänään sitten käytyä äippäpolilla kun on ollut viikon verran semmosia pikkasen nippaavia supistuksia. No päättivät sitten nuoren iän takia tutkia, vaikka kätilöt sanoivatkin että tod.näk. ihan normaaleita ovat. Odotin tympeää käyntiä, koska eräs vanhempi kätilö oli vähän nihkeemmän oloinen..
No, kohdunsuun tilanne oli kuitenkin ihan normaali ja yllätyin tosi paljon ku sanoivat, että voisi sitä vauvaakin nyt vielä ultralla vilkaista! (Oli kuulemma aamulla tulleet uudet laitteet.. ihme koekaniini minäkin :D)
Suureksi ylläriksi sitten siihen tuli eräs mieslääkärikin, jolta sit ihan varovaisesti kysästiin josko vois sinne vauvan jalkoväliin kurkata ku oli rakenneultrassa ihan kippuralla.. Vähän ajan päästä tää lääkäri totes et tyttönen täällä on! :heart: Kyllä siinä tuli väkisinkin tirautettua pari kyyneltä... Vaikka pääasia on tietty, että vauvalla on kaikki hyvin, niin ihanaa ku voi alkaa jo vähän kuvitella mimmonen se meidän esikkotytsi sitten on. <3
Tosiaan mitään aikomustakaan mulla ei oo tätä julkaista esimerkiksi missään fb:ssä julkisesti tai yleensäkään monellekaan tutulle, koska esim miehen puolelta ei monikaan halua tietää, niin ois tosi ikävää ku kuulis välikäsien kautta.. : / Pidetään nyt loppuun asti tätä kylää ja kavereita jännitykses! Mutta ajattelin, että täällä ei haittaa vaikka anonyyminä sen paljastankin.. Oli sen verran ihana juttu et ihan pakko hehkuttaa! (Toki tähän liittyy sitten pieni toiveenpoikanen että mikäli täältä joku sattuu mut tuntemaan/tietämään ihan oikeasti niin hyshys. :))
 
linea negra mulla ei tässä raskaudessa ole sellaista ollenkaan mites muilla??

kummeista miehen kanssa asiasta ei ole vielä juteltu mutta mä ajattelin että jos pyytäis miehen isoasiskoa ja tämän miestä ja sitten mun isoasiskoa yksi vielä ois kiva mut saa nähdä keksitäänkö ketään sopivaa siihen luottamustehtävään.Kolmosen kummit eros kirj´kosta melkein heti ristiäisten jälkeen mutta sillä ei ollut meille mitään merkitystä,pääasia että ovat läheisesti mukana meidän ja eritoten kummilapsensa elämässä ja kiinnostuneita hänen ja meidän kuulumisista.

Vaivoista edelleen vihloo "ihan kivasti" tuonne alavatsaan kun kävelee ja välillä on myös harjoitussupistuksia.Täytyy varmaan mainita niistä torstaina neuvolassa.Yöllä nukun todella huonosti ja aamulla kun pitää herätä niin väsyttää:/

Vauvan asento mulla vauva pyörii vielä miten päin tahansa.Välillä potkii alas ja välillä ylös,toisinaan taas jommalle kummalle sivulle.

Metsätähti ja pikkuinen 23+6 huomenna taas poksahtaa:)
 
garden ihan heti pakko kommentoida sun kampaaja käyntiä, ihan kamalaa :O mä en kestäis jos mun hiukset pilattais, ja joo ne kasvaa takas mut silti. Ja ilman näitä hormooneitakin mä olisin räjähtänyt. Huh, tuskin enää sille kampaajalle olet menossa :D

Kummeja me ei olla vielä päätetty, mun mielialat vaihtelee kokoaika niin rajusti ja tänään kiva ihminen saattaa huomenna olla täys paska :D mun veikkaa meinattiin pyytää mutta ei oikein viikonloppuna tullu sopivaa tilaisuutta ja onhan tässä vielä aikaa. Ennen mun raskautumista oli niin selvää että mun paras ystävä on kummi, mutta hän on tosiaan kadonnut täysin tässä kesänaikana että ei oikein nappaa. Meillä on yks tosi läheinen ystäväpariskunta ja heidät varmasti ainakin pyydetään.

Kissa asiaa tääläkin on pohdittu, meillä tosiaan kohta puolivuotias ragdoll typy ja on muuten uteliaimmasta päästä. Mutta ajattelin kyllä tutustuttaa hänet heti vauvaan ja toivon että kiinnostus ei ole valtava ja että ennemminkin pysyis poissa vauvan läheltä. Muuten sitten pidetään makkari eläimettömänä eli ovet kiinni. En vaa itse tykkää nukkua suljetussa huoneessa :S

Nyt puumanainen, vihdoin se taas alkoi ;) Mukavaa viikkoa kaikille :)

Joulumamma ja vauva 21+4<33
 
heippa.

kummeja ollaan kanssa yritetty miettiä. Mun paras ystävä kanssa tuntu ihan varmalta valinnalta mut hävinny tosiaan kesän aikana, ei olla paljon nähty. Hän tietää et on tulossa kummiksi. Toisaalta ymmärrän että ei ole enää aikaa mulle kun sai ylennyksen töissä kesän alussa ja se toi paljon ylitöitä, lisäks alko seurustelemaan samoihin aikoihin.

Tänään aamulla olin lähdössä miehen kanssa autolla neuvolaan kun huomasin että autoradion paneeli olikin hävinnyt ( joo tyhmää pitää sitä siinä ) ja sit kun tarkemmin tutki nii pikkukolikot joita pidän varalla siinä jos tarvii parkkimittariin laittaa oli kans lähteny voron mukaan. NOLOTTAA :ashamed:koska olin varmaan jättäny ovet auki yöksi:(. Mut jos olis ollu oikea varas olis myös varastanu siivousvälineet autosta, ihan ammattikäyttöön sopivat välineet ja imurin. Jäi kuitenkin niin paska fiilis kun ollaan asuttu tässä uudessa rivarissa kohta 3 kk ja tää on aika syrjässä tuolta kylältä. ei kukaan poikkea tieltä tutkimaan oisko jääny auton ovia auki. nyt tulee tarkistettua sekin että laittaa ne ovet lukkoon, on tää raskausdementia sitten ihana. mut sanoinkin sitten neuvolassa tätille et voi olla vähän verenpaine koholla. Lääkärissä sitten se kuunteli sydänäänet, teki sisätutkimuksen ja vilautti vauvaakin ultraäänellä kun oli mies mukana, ei oo muuten oikeen tapana :) mies kauhisteli siinä vieressä kun lääkäri totes hänelle et tätä vatsaa saa painella näin paljon kun se on pehmeä. tosi kova on meidän tipi liiikkumaan, välillä tuntuu potkut alas ja millon minnekin.

Kista & Tipi 24+5
 
VOI EI mikä kampaajakäynti!!!!!! Kamalaa :( "Hiukset on naisen kruunu"ja vaikka ne kasvaakin niin ymmärrän sua todella!!!!!

Olipa ihanaa että siellä joku sai vielä mahdollisuuden nähdä vaavin sukupuolen aivan sattumalta jihuuuu!!! :)

Sori kun en muista että kuka oli kirjoittanut mitäkin, just kotiuduin järkkypitkästä työpäivästä ja aivot käy nollilla ;)

Kummeista vielä että mullakin tai siis meilläki kävi niin että aluksi oli aivan itsestään selvää että mun yhdestä parhaasta ystävästä tulis kummi koska ollaan miehen kanssa heidän lapsensa kummeja mutta nyt tämä ystävä on "kadonnut" mun elämästä lähes kokonaan eikä häntä kyllä vois näköjään vähempää kiinnostaa tämä mun raskausaika tai mun seura yleensäkkään. Oon ollut aivan hirveän surullinen ja myös vähän kauhuissani siitä että mitä ihmettä ajattelevat kun me ollaan miehen kanssa heidän lapsensa kummeja mutta ei aiota pyytää heitä kummeiksi? Mutta tosiaan munkin mielestä kummin pitää olla läheinen ihminen ja sellainen joka säilyy elämässä niin en mitenkään uskaltais pyytää tuota ystävää kun ei näköjään tiedä oikein että onko hän "pysyvä" ystävä vai kuinka.....
 
Ai muillakin ystäviä kaikonnut. Sama juttu täällä. Ovat lapsettomia jotka selvästi ajattelevat että raskaana oleva on tylsää seuraa illanistujaisissa. On jäänyt muutamiin kesän rientoihin kutsu tulematta. Sinäänsä tyhmä mököttää koska tuskin edes olisin mennyt kun ei oikein jaksa ilta myöhään missään istua mutta olisihan kiva tulla edes kutsutuksi.
Toisaalta olen ollut paljon tekemisissä ystävien kanssa joilla on lapsia. Että kummasti se vaan yhdistää vaikka itse onkin vasta odotusvaiheessa.

Sairasloma jatkuu kahdella viikolla kipujen takia. Olen jo niin väsynyt ja kyllästynyt kaikkiin kipuihini että alkaa jo todenteolla masentaa. Neuvolalääkäri onneksi on tosi kiva, ymmärtäväinen ja selkeästi osaava. Oikeasti mukavin lääkäri johon koskaan olen törmännyt. Jo se että tulee kuulluksi ja ymmärretyksi, saa olon paremmaksi.

Pikkuinen masussa on ollut aika vaisu muutaman päivää. Kuvittelenko vaan vai onko vauvallakin vähän huono olla kun äidilläkin on? Kun voin itse hyvin ja olen hyvällä tuulella, on vauva vilkkaampi mutta kun tulee näitä kipupäiviä jolloin vaan itkettää, on pikkuinen ihan vaisu.
 
Kummit Kahta kysytty, miehen ja mun ystäviä eli kaksi kummisetää on pojalle tiedossa. Kysymättä vielä mun ainokaista veljeäni (joka on kyllä omaan vaatimattomaan tyyliinsä todennut jo alusta asti odottavansa kutsua kummiksi :) ) ja miehen sisarusta ( hänellä useampi niin miettii hieman kenet pyytää). Kummejen kirkkoon kuulumisesta emme ole vielä varmoja, lapsi kastetaan kuitenkin (miehen suku on uskossa ja vaikkei mies ole niin kokee kasteen tärkeänä, eikä mullakaan mitään sitä vastaan ole). Kirkkoon kuuluvia kummeja löytynee sisaruksistamme ne pakolliset niin aisaa ei tarvitse liikaa pohtia.

NewYork Hellyydenkipeys on täälläkin melkoinen, miehelle eilen sanoinkin että en tykkää joutua vihjaileen että kaipaan rapsutuksia, mutta toisaalta en loukkaannu vaikkei se oma-aloitteisesti hiero jalkoja jne, kun ei se ole sen tapaista. Halailee ja suukottelee kyllä, ja sanoi että mun pitää vaan pyytää jos se ei tajua että on hellyysvaje. Nyt kun maha alkaa olla isompi niin huomaan että kaipaan vastineeksi "todistelua" että olen vielä sellainen että tekee mieli koskea. Vaikka mahasta olen ylpeä niin välillä hirvittää millainen pallokala olen joulukuussa..

m0308 meidän pieni oli viime neuvolassa pää alaspäin, ja niin taitaa useimmiten olla, kylkiluissa tuntuu napakoita potkuja. Toinen suosikki asento on potkia vasempaan kylkeen eli olla poikittain sit vissiin. Alaspäin potkii vain autossa ollessa, mikä onkin ihan kohtuullista, ei meinaan tunnu ollenkaan kivalta, joten hyvä ettei tee sitä koko aikaa! Ollaankin naureskeltu että ihan kuin se aina autossa aloittaisi jonkun Pieni vs. Puristava turvavyö kamppailun, kun aina autossa alkaa jytistää niin että hyvä ettei mulla pissa tuu housuun.
Mutta kyllä tuo aika paljon myllertää edelleen, eli vaikea sanoa mitenpäin se siellä esim nyt on kun ei potki.

Miimau Mulla massua kiristelee välillä levossakin, jotain harkkasupistuksia lienee, välillä on lievää menkkamaista jomotteluakin ollut samaan aikaan. Esikoisen odottajana myöskin olen ihmeissäni, kun en tiedä koska pitää huolestua ja mikä on normaalia. 8.9 on ensimmäinen lääkärineuvola niin kysyn siellä sit asiaa ja samalla kuulee kohdunsuun tilanteen niin ehkä sit osaa olla rennommin.

Kish Tiedän miten ihanaa on saada se sukupuoli selville :) Mekään ei saatu tietää rakenneultrassa ja sitten kun kolme viikkoa myöhemmin ultrattiin niin tuntuihan se aikamoiselta kuulla kumpi siellä molskii :) Ihan erilailla se vauva tulee mielikuviin kun tietää kumpi se on. Meillä etenkin mies kovasti koki sien mukavana.

Garden Melkoinen kampaajakäynti! Huh. Toivottavasti kotiudut uuteen lookiin mutta eipä se silti järkytystä korvaa. Itselle kävi joskus kans niin että olin hiuksia kasvattanut melkein pakaroihin asti, ja kampaajan piti tasata niistä n. 10cm eli vain kaikista kuivimmat latvat (tämä jo oli minusta paljon ja vähän hirvitti..) niin leikkasi 35cm! Olen sen jälkeen käynyt kampaajalla vähän varovaisin mielin ja aina ollut tarkkana kun saksien kanssa on touhuttu..

Linea negrasta joku kysyi, ei oo tullut näkyviin mutta vatsassa menee mulla semmoinen hentoinen karvaraita tossa keskellä, alhaalta navan yli asti, niin se on jotenkin kivasti viillintynyt, liekö poikavauvan testosteronilla osuutta asiaan mutta ei oo kovin kiva esitella mahaa kun siinä on tollainen karvaraita nyt selvästi näkyvillä, ennen raskautta sitä ei huomannut jos ei erityisen tarkkaan katsonut.. En viitsi kuitenkaan sitä operoida ettei jää sänkeä. Harkitsin vahaliuskaa mutta toistaiseksi kestän sen kanssa.

Hormoonit on hyrräilleet kiitettävästi, olo on ollut parina päivänä itkuinen, surkea ja riidanhaluinenkin :ashamed: Asiaan vaikuttanee kesän jatkunut työttömyys ja kun ei ole tietoa palaanko töihin (onko sijaisuutta) nyt syksyksi niin välillä ahdistaa olla kotona päivät, ainoana hupina seurata kun kaikki paidat käy yksi kerrallaan liian pieniksi..
Onneksi mies on ihana:heart: ja on viemässä mua paitakauppaankin kun on huomannut että kotoa lähtiessä olen melkoisen pulman edessä kun mikään ei mene päälle tai näytä kivalta kun napa tai pöksyjen vyötärökuminauha näkyy.. Yritin selittää että mun kiukuttelu on vain turhautumista omaan kotona oloon ja välillä pientä asiaan kuuluvaa ahdistusta omaa muuttuvaa kehoa kohtaan. Niin se vaan on että vaikka mahasta kuinka pitää ja sen sisällöstä sitäkin enemmän niin onhan tässä totuttelua!

Hankinnoista Meille on tulossa Brion hoitopöytä "pukemispöydäksi" makkariin, saadaan se niin ei mietitty sen kummemmin onko varmasti tarpeellinen, saa sillä vauvannurkkaan mukavaa somistetta ja vaatteet siihen kätevästi, vaikka sängyllä tulee varmaan puettua usein :) Päätettiin ostaa ikeasta 25€ sellainen melko ruma halppis hoitopöytä vielä kylppäriin, ei haittaa jos siitä jalat kastuu siellä suihkussa käydessä, mutta helpottanee pyllynpesuja ja vaipanvaihtoa kun muuten pitäisi makuuhuoneesssa riisua ja pukea ja välissä rampata pesulle vessaan. Meillä ei saa pesukoneen päällekkään hoitoalustaa niin vessaan on kätevä saada oma hoitopöytä, siihen likaiset ja puhtaat vaipat ja saa vaipattaa heti siellä vessassa puhtaisiin sitten. Pitää muistaa katsoa siihen hoitoalusta jostakin vielä.

Susimieli ja Pieni 24+3
 
Viimeksi muokattu:
Garden no oliha karsee kampaaja!! Mulle ei mitää noin dramaattista oo käyny mutta noita kampaajan vikatikkejä ja huonoja malleja monasti eikä oo ollu itku kaukana itelläkään.

Linea negraa ei ole näkynyt eikä ollut viimeksikään. Eikä haittaa yhtään :D

Vauvan asento on pysynyt useamman viikon melkein samana, jalat alaspäin. Huomaan kipeästi päivittäin että vauva kasvaa ja vahvistuu, todella epämiellyttävää tuo alaspäin paukutus. Mutta pääasia tietenkin että kasvaa ja vahvistuu :) Viimeksi oli toinen pojista rt jo kai useamman kuukauden ennen syntymään, toinen kääntyi pari viikkoa ennen syntymää. Eivät vielä meinanneet äitipolilla silloin uskoa että on kääntynyt niin ahtaassa paikassa mutta eipä tuosta epäilystä ollut, tuntui että vähintään halkean kun se alkoi itseään kesken kahvinjuontini myllätä ympäri :D Eipä tuolla tarjonnalla kyllä sitten lopunpeleissä mitää väliä ollut kun leikattiin, mutta toisaalta, kyllähän nuo voi kääntyä näköjään vaikka miten myöhään.

Kummeista on yhtä kysytty, toinen tuleva kummi kysymättä mutta vielä olisi kolmas keksittävä. Lapselle tulee siis kolme kummia, kuten veljilläkin molemmilla on.

Ystävät hävis jo viime raskauden aikana, paria poikkeusta lukuunottamatta. Aika yksinäistä on elämä ollut muutaman vuoden kun ei ole etes autoa jolla pääsisi ihmisten ilmoille ja ei viitti aina olla muita ruinaamassa meille tänne korpeen. Onneksi nuo mukulat pitää kiireisenä ja ONNEKS niitä on kaks, yhen kanssa oisin varmaan vajonnu jo koomaan :D

No se siitä kirjoittelusta tällä kertaa, kuuluu termiittikaksikolla olevan jotain asiaa :D
 
Heipsansaa! Tulin poksumaan ja kertomaan ylläri ylläri....Vaatehankinnoistani pienelle :D Saimme kutsun Me&i-lastenvaate kutsuille ja eilen ne sitten olivat :) Uusi syys/talvi-mallisto oli saapunut ja niistä uutuuksista sitten innostuin tilaamaan tämän bodyn autumn body
ja nämä yli suloiset pökät!! pants with paw at back...
Aikuisillekkin oli kivoja vaatteita ja uskoisin että saisin jopa sullottua itseni pariin pusakkaan :D Joten jos joskus saan kokeilun alle xl-kokoa aikuisten paidoista on varmaan pakko tesoa...

Nyt on pakko kysyä tämmönen ÄllöBylly-judu tähän väliin :ashamed:...Tuleeko teille valkovuotoa paljonkin? Tuntuu että sitä tulee tosi paljon ja joutuu pitämään pikkuhousunsuojia koko ajan..Olen jo kauhuissani ajatellut, että onko se lapsivettä..Mutta ainakin rakenne-ultrassa lapsivettä sanottiin olevan normaali määrä..

Kahlan poksahtelee kera kirppusen 23+0 *POKS*
 
Heissan mammat :)

taas on hetki vierähtänyt siitä, kun viimeksi kirjoitin, mutta lukemassa käyn useammankin kerran päivässä. Töissä on ollut aika kiirettä ja kotona ei enää jaksa alkaa runoileen.. |O

Garden voi mikä kampaajakokemus!! Ja yhdyn kyllä siihen, että kun hormonit hyrrää, ei kestä lähellekään sitä, mitä aikaisemmin. Toivottavasti hiukset kasvaa nopeesti ja jotenkin opit elämään uuden lookin kanssa.

Kahlan mulla kans tulee kyllä valkovuotoa ihan kiitettävästi. Oon kans miettiny, että eihän vaan oo lapsivettä, mutta just aamulla kävin neuvolassa ja sanoivat, että kaikki ok, kohdunsuu kiinni jne.. että ehkä se sit vaan on jotain muuta. Mutta välillä on kyllä tosi ällöttävä olo.. YÖK :whistle:

Tänä aamuna oli siis toinen lääkärineuvola. Kaikki hyvin, hemoglobiini 126, verenpaineet ok ja eilen tehdyn sokerirasitustestin tulokset oli hyvät. Ultras vauvaa ja siellä se taas sähelsi ja nyrkkeili menemään. Jälleen sai kuulla, kuinka liikkuva hän on :heart: SF-mitta oli 23,5cm, eli vähän yli keskiarvon mennään, mutta se kai on ihan ok..?? Eipäs tuo lääkäri ainakaan mitään siitä sanonut. Painoa tullut 639g/vko viime neuvolasta, eli edelleenkin paljon. Syön toki välillä herkkujakin, mutta muuten mun mielestä mun ruokavalio on suhteellisen ok, pitäs varmaan alkaa yrittään tuota liikkumista..... Sain tukivyön selkäkipujen takia, toivotaan, että auttaa. Niin ja vauva oli jo pää alaspäin (voihan se tietysti siellä vielä pyörähdellä vaikka kuinka monesti), ja siltä se tuntuukin, kun eniten ja kovimmat liikkeet tuntuu ylävatsalla.

Tällaista tänne. Jos alkas yrittään työntekoakin tälle päivälle :)

-MiMa ja Bebé 25+0 (Poksuu!!)
 
Garden :hug: Kauhee kampaaja-kokemus sulla. Pitäis kyl kampaajan vähän tarkemmin kuunnella asiakkaan toiveita.

Linea negraa ei ole nyt eikä ole aikasemmillakaan kerroilla ollut.

Kummit Meillä lapsista tulee katolisia miehen mukana. Eli miehen kaveripiiristä tulee kummit. Normaalisti katolisetkin vauvat kastetaan ihan vauvoina, mut esikon mies sai aikaseks kastaa kuukaus ennen kuopuksen syntymää, eli esikko oli n. 3v8kk ja kuopuksen kanssa hänelle tuli kiire asian kanssa kun vuosi alko olla täyttymässä, eli kuopus oli n. 11,5 kk. Eli ei tänkään kanssa varmaan herra onnistu mitään kiirettä pitämään. Ja mä olen ilmottanu et jos kerta haluaa ne katolisiks niin saa itse järjestää kuumit ja ilmottaa mulle koska aletaan pappia varaamaan.

tarjonta Esikosta on rv 26 lähtien joka merkintä neuvolakortissa rt (eli raivotarjotna, pääalaspäin normaali ssa asennossa) kuopuksen kohdalla jostain syystä merkinnät alkaa vasta rv 33 ja sama rv mikä sitten vasta ponnistusvaiheessa muuttu avotarjonnaks kun toinen meni edestakasin kun korkki ja pääs vielä vaihtamaan asentoaan.
Nyt liikkeet, ne vähät mitä tuntuu ton etuseinäistukan kanssa, tuntuu illalla selällään maatessa potkuina navan korkeudella ja taas tänään aamulla potki ihan kivasti suoraan rakkoon. Viikon päästä on se kasvun tarkistus ultra niin sillon ainakin voi sitä tarjontaa kattoa.

Eilen tajusin että tää vauva voi syntyä jo 12-13 viikon jälkeen jos meinaa tulla samoilla viikoilla kun edelliset. Ja mä vieläkin aina välillä unohdan ihan täysin että mä oon raskaana. Eilenkin esikko puhu jotain vauvasta ja mun eka ajatus oli et mikä vauva, ja sit muistin et ai niin onhan meille vauva tulossa. Kait tää nyt vaan johtuu siitä et kuopuksella on päiväkodin harjotteluviikko menossa ja ens viikolla mulla jatkuu koulu. Kun sit taas tottuu näihin uusiin kuvioihin niin ehkä sit taas pysyy vauvkin paremmin mielessä.

Fantaihana 25+0 POKS
 
Heippa!
Eipä taas ole aikoihin tullut kirjoitettua vaik juttuja oonkin yrittäny käydä silloin tällöin lukemassa. Nyt rauhallinen hetki kun lapset leikkii ulkona miehen kanssa.

Kävin äsken neuvolassa...3kk tauon jälkeen...ja paljon jäi ihmeteltävää. Ekakskin toi mun paino!! Siis neuvolan vaa'an mukaan mulle ois nyt tullu 12kg raskauden alusta. Voi kiesus!! :confused: Koti vaaka kyllä eilen vielä näytti 3kg vähemmän ja se on yleensä aika lailla näyttänyt samaa neuvolan vaa'an kans, mut en tajuu miten nyt näytti noin paljon. Ilmeisesti paino voi sit heitellä paljonkin päivien välillä.

Sit sf-mitta. 24!!!! Mä oon edellisissä raskauksissa joutunut jopa käymään aina kontrolleissa keskussairaalassa sen takia kun ne on on pelänny ettei sikiö kasva kun mun sf-mitta on aina mennyt alakäyrien alapuolella. Siis viimeks oli näillä viikoilla joku 18.5 toi milla ja nyt siis 24. Oon pitkä ja hoikka ja siks tuo mitta yleensä on ollut noin pieni ja vauvat syntyessään ihan normipainoisia.
Terkka ei sanonu tosta mitasta mitään ja itekin sen vasta äsken luin neuvolakortista ja oikeen hämmästyin. Voiko nää oikeesti vaihdella näin paljon raskauksien välillä??? Ja miks musta muutenkin tuntuu et mä oon ihan valas ja maha painaa jo ihan älyttömästi vaik ennen ei oo tällasta tunnetta ollutkaan vielä näillä viikoilla?? ONko muilla ollu tällasia vaihteluita raskauksien välillä??

Kahlan Siis mulla tulee kans valkkaria ihan lorisemalla. On tullu melki alusta lähtien. Pikkuhousunsuoja on heti ihan märkänä ja sit kun se mun mielestä vielä tuoksahtaa vähän voimakkaammalle kuin normaalisti niin on koko ajan sellanen epämukava tunne itellä. Oon kans miettiny et voisko olla lapsivettä mukana kun sitä tosiaan tule paljon ja sikskin mietin sitä kun oon tuntenu liikkeet todella vahvoina heti siitä lähtien kun niitä aloin tuntemaan. SIis ihan selviä potkuja ja muksimista ja melki 2vko aiempaa kuin edellisissä raskauksissa (jotka siis menivät hyvin samaa rataa kaiken suhteen). Mullekin kyllä sanottiin ultrassa että lapsivettä ois ihan normaalisti.
Joo, kyllä tässä taas on ihmeteltävää.

Muisku 24+3
 
garden Harmittava kampaamokokemus sulla.

Kish Onnittelut tyttölupauksesta.

Linea negra Ei oo tässä raskaudessa,edellisessä oli.

Muisku Mulla oli myös viime viikolla sfmitta 24 ja tyttöä kun menin aikoinaan synnyttää oli sfmitta 31. Mulle sanoi vaan,että isompi on tulossa kun eka ja tuota sf mittaa nyt seuraillaan. Jos jatkaa huomaa nousua niin vissiin ottavat kokoa.

Vauvan asento vaihtelee vielä täällä,mutta aika paljon alkaa olla raivotilassa. Potkut tulee pääasiassa tosi ylhäälle. Tää on todella vilkas kaveri. Potkii ihan mielettömästi.

millis ja vertti 24+4
 
Heips!

Aivan hirveä tuo kampaajakokemus. Mä olisin kyllä kans repinyt peliverkkarini ja vaatinu kyllä hinnan alennusta tms. Joo ei voi kyllä olla kyse vain väärinymmärryksestä.

Mulla valkovuotoa tulee aina välillä vähän runsaammin, mut ei siitä mun mielestä tarvi huolestua. Kuuluu asiaan.

Meillä oli tänään neuvola ja kaikki on oikein hyvin. Kela-paperit saatiin ja sit pitäis myös käydä netissä lähettämässä omia tietoja synnärille. En ollu ennen tämmösestä kuullut. Myös vakuutus paperit odottaa täyttämistä, joten taidanpa tänään illalla istua sen pinon kanssa alas ja rykästä kaikki kerralla. Sokerirasitus olis myös edessä, jihaa!

Vointi on oikein hyvä, nautin joka päivästä. Tietty jotain pikkuvaivoja ja kolotuksia on mut en jaksa niistä nyt valittaa.

milizza 22+0 *poks*
 
Heipat!

Gardenilla oli ikävä kampaaja... Kuulostaa pahalta ja :hug:, vaikka mä en oikeestaan osaakaan samaistua. Itse kun en ole niin tarkka tosiaankaan näistä hiuksistani. Olen aina ajatellut, että hiukset ovat uudistuva luonnonvara. Ja jotenkin... aina se hiusmalli ei ole paras, mihin on vain tottunut... En tiedä lohduttaako siis yhtään, mutta näin mä ajattelen. (Varmaan tosiaan se vaikuttaa, että äitini on kampaaja ja olen antanut sen aina toteuttaa näkemyksensä, mitä on tullu mun hiuksiin... :) )

Kahlan, lorauksia tulee täälläkin... Ei niin kivaa, mutta en ole huolestunut. Olen ajatellut, että kuulunee asiaan. Vaikka välillä suihkusta tullessakin on reidet ollet ihan märät ja ei kun takas pesulle... :rolleyes:

Vauvan asento, tuntuu ainakin mun mielestä vaihtelevan vielä paljonkin. Potkujen suunta vaihtelee ihan joka puolelle. Ikävimpiä ovat tosiaan ne alakertaan suuntautuvat. Ehkä enimmäkseen kuitenkin tömistellään molemmille sivuille masua. Oisko kaveri siis enimmäkseen poikittain...

(.) Täällä saikkuillaan loppuviikko. Kävin pikaisesti neuvolassa aamulla ja terveydenhoitaja kirjoitti kolme päivää sairaslomaa. Vähän tulee kyllä selainen olo, että olenko vain laiska, kun väsymyksestä valitan. Pakko kai kuitenkin tunnustaa tosiasiat tässä tilanteessa... En oikein ole saanut öitä nukutuksi. Mua närästää tosi usein ja heräilen muutenkin, ihan pieniin ääniinkin. Sitten en saa enää unta. Aamulla sit tosiaan tuntui, että ei musta ole töihin menijäksi. Tai voisihan siellä ihan silmät ristissä istuskella, mutta olis kyllä ittensä kiusaamista. : / Muuta hätää täällä ei siis onneksi ole.

SariP ja Pömppä 25+5
 
POOOOOKSSS! Piti tulla ihan keskiviikon kunniaksi minunkin poksumaan tänne. Eli nyt jo 26+0 :whistle:.

garden Pahoittelut pieleen menneestä kampaamo reissusta.Voin vaan kuvitella miltä sinusta tuntuu.Itselle kävi pikkutyttönä vähän vastaavaa,jonka seurauksen itkukurkussa lähdin pois.

Tuosta tulikin mieleen ja pitääpä ihan kertoa,kuinka täällä kävi maanantaina, kun nyt sattumoisin olen hieman herkässä tilassa.Esikolla alkoi taas kesätauon jälkeen muskari ja hän pääsi nyt sitten "isojen ryhmään".Eli äidin tai isän ei tarvitse olla siellä mukana,kuten vielä viime vuonna.Noh,en ollut varautunut,että nyt ihan eka kerralla jää jo sinne yksin.Luulin,että vanhemmat menevät vielä nyt eka kerran mukaan.Mutta ei se ihan niin mennytkään.Sinne ne kaikki muut lapset menivät ilman vanhempiaan ja katsoin kuinka meidänkin poika ilosta hyppien meni muiden lasten mukana.Jäin ovelle seisomaan ja ajattelin sanoa muskariopelle kuinka tämä on ihan uusi juttu meidän pojalle jäädä yksin minnekään ryhmään.En kerennyt suutani aukaista kun aloin jo itkeä vollottamaan :'(.En meinannut sanaa saada sanotuksi ja kuiskin siinä kuin mikäkin kuiskaaja :ashamed:.Siinä se ope vaan,että kyllä minä ymmärrän ja plaa plaa.Vielä toki kysyi,että haluanko tulla mukaan,mutta ajattelin,että on sen pojan jo aika oppia olemaan pieni tovi muiden mukana ilman äitiä.

Mitäköhän tulee olemaan sitten kahden viikon päästä kun on tarhan aloitus?Ei varmaan tule äidillä sitten itkusta loppua ollenkaan.Olin toki ajatellut,että päiväkodin aloitus saa varmaan tunteet pintaan,mutta että muskarin :O!Ja se kestää vaan 45min.Joopa joo,että tämmöstä tänne...


Linea negra Eka raskaudessa oli,mutta nyt en ole sitä vielä havainnut.

Kummit Me pyydetään kummeiksi vasta sitten,kun vauva on syntynyt.Minusta on vielä turhan aikaista pyytää.Toki ollaan jo miehen kanssa hieman mietitty asiaa,mutta vielä on vähän avoinna ketkä ne nyt sitten tulee olemaan.

Tarjonta Täälläkin vielä pyöritään ja heitellään volttia joka päivä.Milloin tuntuu potkut ylhäällä,milloin alhaalla ja välillä ollaan poikittainkin.Esikko muistaakseni asettui suurinpiirtein näillä viikoilla rt:aan ja pysyi sitten loppuun saakka niin.

Jeeee,huomenna sitten sinne 4d:hen.Tuskin varmaan saan yöllä nukuttua kun jännittää niin paljon!Samalla reissulla shoppaillaan sitten vauvalle uusi pinnis,sitteri ja hoitoalusta.Ja tietysti kaikkea muuta,ei niin tarpeellista:D.


adalmiina ja sitso 26+0
 
Kai tänne nyt pitää kirjottaa itekki, kun kuitenki käyn koko ajan lukemassa uusia viestejä :)

Linea negraa ei mullakaan oo ollu ekassa eikä tässä raskaudessa.

Kummeista ei olla vielä edes puhuttu, mutta oon miettiny, että miehen sisko ja sitten minun veli ja sen vaimo. Esikoisellakin on minun veli, miehen sisko ja sen avomies ja miehen kaveri. Itellä ei semmosta kaveria oikeen ookkaan, ketä vois pyytää. On jääny yhteydenpito vähäseks ku muutin pois kotipaikkakunnalta.

Valkovuoto on ollut tääläkin vähän runsaampaa nyt parin viikon ajan, muttei onneks mitään älytöntä.

Vauvan asento tuntuu vaihtelevan, potkut tuntuu millon mihinki päin. Tällä hetkellä aika alhaalla jumputtelee :p

Gardenilla tosiaanki kurja kampaaja :s itekki kävin muutaman viikko sitten kampaajalla, mutta onneks tuli ihan hyvä. Varasin vielä yhden kerran raskausajalle, jos sitte seuraavan kerran kävis ennen ristiäisiä. :)

Jonna90 ja pikkukakkonen 24+5 :heart:
 
Garden-raukka! On niin helppo samaistua tuohon tilanteeseen. Muistan joskus itse sopineeni kampaajan kanssa, että leikkaa tukan kerroksittain. Lopputulos oli, että oli leikannut kaksi kerrosta: potan ja ja sen päälle toisen potan. Arvelin silloin, että alan kiljumaan ihan justiinsa, vaikken ollut edes raskaana.
Muutenkin nuo hormonit tekee temppujaan täälläkin. Mies oli jossain vaiheessa ostanut meille sellaisia tyynymuroja, ja sain ihanan muistikuvan omasta päiväkotiajasta, siellä niitä muroja syötiin aina mansikkasopan kanssa. Keitin sitten illalla soppaa aamuksi ja aamulla menin kaapille ottamaan niitä muroja eikä niitä ollutkaan enää. Silloin tuntui, että maailma romahtaa NYT jos en heti saa niitä muroja ja aloin ITKEMÄÄN. Siis murojen takia...

Valkovuotoa on ollut paljon joka raskaudessa. Varmuudeksi olen kysynyt neuvolalääkäriltä, että onko siellä joku tulehdus tmv. kun sitä niin paljon tulee, mutta kuulema ihan normaalia raskauteen liittyvää. Pikkuhousunsuojia ei suositellut käyttämään säännöllisesti, lisää kuulema tulehdusriskiä. Useammin päivässä joutuu kyllä vaihtamaan sitten pikkarit ja jos kotoa lähden, en kyllä uskalla ilman suojaa lähteä.

Vauvan asennosta en osaa sanoa, tuntuu, että se myllää tuolla milloin mitenkin. Rakenneultrassa oli pää alaspäin. Edellinen oli perätilassa viikolle 36 asti, kääntyi sitten itse. Herra kyllä syntyi sitten naama edellä kasvot ylöspäin, ja se ponnistusvaihe oli kyllä hirvein kaikista kolmesta, vaikka kahdella supistuksella menikin. Kätilö vaan huusi, että nyt ponnistat sen pihalle, vauvalla on tosi ahtaat paikat ja minä tietty pelästyin ja huusin varman kuin pisty sika siinä samalla, vaikka yleensä olen kyllä "hiljainen kärsijä"-tyyppiä. Vauva olikin ihan mustikan värinen, napanuora oli pari kertaa vielä ollut kaulan ympärillä, onneksi väri korjaantui heti kun pääsi pinteestä eikä mitään vaurioita tullut.

Kummit ovat mietinnän alla. Meilläkään ei kirkkoon kuuluvia kummiehdokkaita oikein ole, ja mies haluaa ehdottomasti kaikki lapset kastettavan. Itsekään en kirkkoon kuulu, mutta ei minua kaste haittaa, miehelle kun se tuntuu olevan kovin tärkeää, vaikka kai aika tapauskovainen onkin.

Sain vihdoin ne odottamani tuplarattaat, ja nuori mies 1v on aivan ihastunut niihin :) Se saattaa leikkiä rattaiden "alakerrassa" (säilytetään niitä eteisessä) puolikin tuntia ihan hiljaa ja tyytyväisenä, vaikka muuten on sellainen elohopea, ettei hetkeä pysy paikoillaan.

Tsoink ja vauveli 25+5
 
Heip! Päihitin sokerirasituksen taas! Minulla siis testattu jo kolmannen kerran tässä raskaudessa ja johdan siis sitä vadelmakuvotusta 3-0! :) Minun äidillä siis diabetes, r.aikanen diabetes + minulla pcos ja ylipainoa, joten voitte kuvitella miten osaan asiaa hehkuttaa :)

Minun kaikilla kavereilla on jo oikeastaan on lapsia, joten tuntuu että nyt heistä on kuulunut enemmän kun normaalisti. Tuntuuhan se vähän hassulta, että minua on varmaan dissattu jotenkin lapsettomuuteni takia... Eipä siitä enempää, paha mieli tulee ajatellessa.

Töissä tuntuu että minua kiusataan! Tulen itkien töistä kotiin (mitkä hormonit?) Olen siis sairaslomalla ja koska ei sijaista (ainoa joka osaa kyseiset työt tehdä) teen työtä n. 4 tuntia/päivä sairaslomallakin, saan siitä provikat kuitenkin. Nyt huomaan, että kiltteyttäni käytetään hyväksi, pöydälläni on vinopino soittopyyntöjä johon muutkin osaisi vastata, myös työkaverini sopii puolestani minulle näyttöjä (kiinteistönvälityksen arki ei ole niinkun tosi tv:ssä!) Enään 1,5 kuukautta ja olen lopullisesti kadonnut tästä työpaikasta ja onnelisesti äitiyslomalla. Vaikka minulla ei ole paikkaa minne palata, en koskaan palaisi nykyiseen työpaikkaani. Ja en voi jäädä kokonaan pois, ihmiset eivät saisi rahojaan takaisin, työhoni kuuluu sellaista mitä muilla välittäjillä ei, ja muut eivät ole perillä asioista ollenkaan. Olen siis korvaamaton? Miksi se ei tunnu hienolta ollenkaan.

Kummeista ei mitään hajua, suurinosa ei kuulu enää kirkkoonkaan, ja tuntuu että muilla on jo ns. kummilapsikiintiö täysi.

Täällä poju kääntyilee vielä paljon, koska iskuja (huom! ne tuntuvat iskuilta, ei tönäisyiltä) tulee joskus navan kohdille ja joskus suoraan tuonne ales. Auts..

Hyyppis+ Poju 24+3
 
Kahlan ihanat noi pöksyt! En ole kova meandi-fani mutta toi takapuolessa oleva käpälänjälki oli kyllä ihana! Tuollaisia voisi jopa vahingossa harkita ostavansa, onneksi ei ostella nyt uutena vaatteita, noita joutuu hetken odottamaan että käytettyinä löytyy.. Ehkä seuraavalle sitten.. :)

Valkovuodosta, sitä on kyllä riittänyt ja aika alusta asti, välillä oikein "holahtaa" niin että luulin kans joskus että on lapsivettä.. Pikkuhousun suojia olen käyttänyt kun muuten on pikkarit ihan liisterissä.. Öisin en pidä suojaa mutta muuten kyllä.

Fantaihana itse tajusin saman asian, 13 viikkoa ja vauva on täysiaikainen! Sanoinkin miehelle että pitää kai uskoa että ollaan lähempänä loppu- kuin alkuraskautta..

Muisku: Mulla oli viimeksi rv 22 neuvolassa sf mitta 22cm, hieman hirvittää mitä se on seuraavassa neuvolassa joka on rv 26.. Maha on aika muhkea mutta se tuntuu johtuvan siitä paljon kun olen hoikka ja lyhyt selkäistä mallia, niin maha ei mahdu kuin ulospäin pullottamaan..

SariP Mulla kans väsymys vaivaa, nukahdan illalla hyvin mutta sitten kun herään ja joudun käymään pissalla niin en saa enää uudestaan kunnolla unta, loppu yö on sellaista pyörimistä ja torkahduksia. Ja aamulla nukuttaa.. Olenkin nukkunut päikkäreitä, sellaiseen kun on nyt työttömänä mahdollisuus. Ärsyttää vain kun olo on niin vetämätön etten saa oikein mitään tehtyä kun koko ajan nukuttaa.

Joulu, en ole kova jouluihminen, mun mielestä parasta koko juhlassa on ostaa ja pakata lahkoja ja nähdä perhettä. Ajattelin tänä vuonna tehdä omille vanhemmilleni ja veljelleni kaikille villasukat, äitini sukat on jo melkein valmiit ja isän sukkiin ostin lankaa tänään.. Meinaan täytyy nyt jo tehdä, jos meinaa lahjaksi antaa omatekemää.. Viimetipassa ei tänä vuonna paljon joulua mietitä, vauva kun lienee syntynyt siinä sopivasti ennen aattoa :) Hyvä jos muistaa valmiiksi paketoidut laittaa postiin, tai sitten annan ne samalla kun tulevat vauvaa katsomaan. Neulominen on samalla hyvää tekemistä, tässä kun tuntuu luppoaikaa olevan liikaakin. Mitään sukkia monimutkaisempaa en oikein osaa tehdä niin teen sitten kaikille sukkia.. Mietin että jos poikasen toiselle tulevalle kummisedällekkin neuloisi, jos intoa riittää vielä noiden toisten sukkien jälkeen.. Syksyisin neulon aina jonkun verran, itselle vähintää uudet lapaset, intoa riittää aina muutamaksi viikoksi tai kuukaudeksi.

Susimieli ja Pieni 23+3
 
Voi kuinka ihanan näköisiä nuo Me&I-vaatteet!!!! :) :) Tahtoo myös ostoksille!!!!

Valkovuotoa on täälläkin lorisemalla tullut melkein heti raskauden alusta saakka, YÖK! Ja tosiaan hajukin on vahvempi joten ei kiva :( Mut tosiaan taitaa oll aika luonnolista!

Onpa tosi inhottavaa jos töissä kiustaaan, mur! Tsemppiä ja voimia Hyyppäjäinen!

Täällä on kans vilkas tyyppi masussa ja pitkuja satelee milloin mihinkin:) Viimeksi ultrassa oltiin niin tiukastijlat ylöspäin mutta heti sen jälkeen potkuja tuntui joka puolella masua :) IHANAAAAAA kyllä kun tuntuu että koskaan ei tarvitse olla yksin! :heart:
 

Yhteistyössä