***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

Heips kaikille!

Millis Mulla on ollu kolmen ekan raskauden aikana tosi leipääntynyt vanha neuvolatäti joka kärisi aina painosta. Ihan sama mitä teki, aina tuli kauheat nuhtelut...
Punnituksesta ja painosta tuli kauhea peikko. Tällä kertaa on ollut vastaavasti miljoona kertaa mukavempaa kun on uus neuvolatäti joka ei ole kertaakaan sanonut painosta, vaikka sitä on tullut alkutilanteeseen nähden jo melkein 10kg.:whistle:

Jälkikäteen olen usein miettinyt että harmittaa, kun annoin sen ämmän pilata ihanat odotusajat. Olisi pitänyt tiukasti sanoa sille pari valittua sanaa, ei sitä tarvitse aikuisten ihmisten pomppia sillä lailla toisten ilkeiden kommenttien tahtiin : /
Kyllä me kaikki tiedetään suurinpiirtein minkä verran sitä painoa tulee, ja jos ei mitään vaivoja aiheeseen liittyen ole, niin so what! (itseppä nuo lisäkilot joutuu joka tapauksessa laihduttamaan ;))

Sairaslomia näyttää tulleen jo useammalle... itsellä on superlöystyvät nivelet, taka-ala-lantiota särkee, jomottaa ja vihloo lähes kokoajan ja nyt eka viikko menossa töissä lomien jälkeen. Illat menee levätessä rampana, ja se tympii, koska olisi oikeasti noiden koululaisten kanssa touhuttavaa vielä iltaisinkin... Kaikki "mitä irti lähtee" joutuu antamaan työmaalle : /

Mutta katsotaan kauanko sinnitellään vielä... Onko joku hakenut samasta syystä saikkua?

-Jennynny + iltatähtönen 24+4
 
Ai niin... Hiustenvärjäyksestä olen entiseltä ammatiltani parturi.kampaaja ja ensimmäistä lasta odottaessani lotrasin väri- ja permisaineiden kanssa päivittäin. Terve tyttö sieltä syntyi, eli eiköhän oman kuontalon värjääminenkin ole suhteellisen vaaratonta. Tietääkseni kampaajat eivät saa vielä tänä päivänäkään mitään erikoiskohtelua raskautensa takia?
 
Huomenta :)

Täällä tosi huonosti nukuttu yö takana. Olin menossa nukkumaan ni eiköhän meidän neiti ala jumppailee masussa. Potkuja tuli molempiin kylkiin ja virtsarakkoon päin. Aina kun vähän nukahin ni pitikin herätä vessaan. Voi että mä niin kaipaan öitä jolloin saa nukkua koko yön rauhassa. Paras palkintohan tästä kaikesta tulee että ei voi valittaa :) Nukuttua sain muutaman tunnin sen jälkeen kun mun mies lähti töihin 5 jälkeen aamulla. :)

Mun paino ei ole noussut vielä yhtään, lähtöpaino ollaan saatu kiinni jo. Parempi olis jos ei kauheesti kiloja tuliskaan lisää, saa sit helpommin pudotettuu ne ens vuonna. Salikortin aion hankkia takas heti kun vaan pystyn siellä käymään, on niin tullut jo vierotusoireita kun ei pääse salille rentoutuu :D


Tsemppiä kaikille joilla on tänään ultra. Toivottavasti tulee hyviä uutisia kaikille. :)

- Sokruli ja pikku neiti 21+3 :heart: -
 
EevaN itse ostin tukivyön huuto.netistä, maksoi 9,50e postareineen. Kokeile, jos sieltä löytyis.

Onnea kaikille ultraan menijöille! Tänään heitä olikin monta :)

Mä kävin just perjantaina värjäyttämässä hiukset. En kyllä ehkä enää toista kertaa tässä raskaudessa menekään. Saavat kelvata loppuun saakka ;)

Nyt oon ilmoittautunut syksyksi kevyeen kuntojumppaan, kun en normijumppaan viitsinyt, kun tuo jatkuu marraskuun loppuun ja alkaa taas tammikuussa, niin en ehkä jaksa tavallisessa jumpassa. Josko tuolla kevyelläkin pysyis jonkinlaisessa kuosissa. Ajattelin vielä nyt syksyksi ilmoittaua physiopilatekseen, joka käsittääkseni sopii kaikille, vaikkei mikään mammoille erityisesti suunnattu olekaan. Ja sittenm tytöille temppujumppaa ym. On se kivaa toisaalta, kun taas kaikki harrastukset alkaa :)

Susimielellekö niitä paketteja tupsahtelee postilaatikkoon. Täällä sama vika ;) Huutiksesta oon nyt lähinnä huutanut itselleni imetyspaitoja, mutta tulihan sieltä ihana vaaleansiniruudullinen toppapukukin pojulle ostettua. No, ehkä pitää hetkiseksi taas rajoittaa. Aion kyllä vielä jonkin pojan vaatepaketin hankkia, kun meillähän on kaapit täynnä vaan vaaleanpunaista ;) Mieskin antoi luvan hankintoihin, kun eihän hänen poikansa sentaan vaaleanpunaisissa voi näyttäytyä ;)

Niisku 22+1
 
Jihuuuuuuu,ultrassa kaikki hyvin :heart: Tosin masumitta ja reisi viittasivat joitakin päiviä aikaisempaan laskettuun aikaan mutta ei sitä muutettu kuitenkaan. Kätilö vain sitten jutskaili että pitää seurailla vaavin kasvua ja sokerirasituksen mukaan edetä. Vielä sitä ei oo ollut mutta rupesi kyllä vähän jänskäämään. Ei ne luvut kauhean isoilta kuitenkaan kuulostaneet mun mielestä kun oli alle viidestä päivästä kyse. Mutta mene ja tiedä....Luonnollisesti huolestuin itse,kun tällainen huoletuja olen :( Mutta siellä sitä oltiin tyytyväisenä haukotellen ja kaikki rakenteelliset seikat olivat kunnossa, ihanaaaaaaaaaa :D! Hän ei vaan millään suostunut näyttämään sukupuoltaan, niin tiukasti oli kippurassa vaikka ihana ja kärsivällinen kätilö kauan odotteli ja koitti tutkailla. Ensin sanoi että hänen mielestään näyttäisi että olisi TYTTÖ tulossa mutta sitten myöhemmin peruikin sanansa kun vauva hetkeksi avasi hiukan asentoaan ja kätilö ei oikein nähnyt että oliko
siellä sittenkin jotain miehistä vai peukalo (kun käsi oli siellä alhaalla päin) vai napanuora vai vain turvotusta. Itsellä kyllä edelleen tyttöolo on kovasti vahvana mutta en nyt ainakaan vielä päässyt tilailemaan mitään tietyn väristä, heh :)
Haluttais kyllä kovasti miehen kanssa tietää kumpi siellä uiskentelee ja siksi kyselenkin ehkä vähän tyhmänäkin ensikertalaisena että onko sitä mahdollista ostaa itse ultrakäynti, esim.vainna 4d tms jossa näkisi tai ainakin voisi vielä haeskella sukupuolta ja mistä yleensäsellainen kannattaisi varata? Tarkoitan että yksityiseltä vai terveyskeskuksesta tms?

Jännitin kyllä aivan sikana tuota ultraa ja nyt tuntuu IHANALTA kun siellä näytti olevan kaikki kunnossa, huh ja huojennus! :):):):):) Mentiin heti miehen kanssa kahvilaan kahville ja pullalle, hih! Vaikka oltiinkin kesken työpäivän pois... ;)
 
Miimau onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Terveyskeskuksesta ei voi varata itsekseen ultria, eli jos haluaa nähdä pikkuista uudelleen vain omasta halusta niin yksityiselle pitää hakeutua. 4D-ultrat maksavat n.150-200€ paikasta riippuen.

Paino on tällä hetkellä n. -5kg lähtöpainosta. On ollut alimmillaan vajaa -8kg eli vähän on alkanut tulemaan takaisin. Johtuu kyllä varmasti siitä että ruoka (ja herkutkin) maistuvat taas paremmin :p

Meidän arki on lähtenyt ihan hyvin pyörimään. Esikoinen on ma-to kerhossa klo 12-15 ja kuopus nukkuu siitä rielu 1,5h päiväunia. Ihanaa kun on pieni hetki ihan omaa aikaa päivässä =). Oonkin alkanut tekemään vain ihan omia juttuja, eli en pahemmin siivoa tmv. sinä aikana.

Poppeliini ja kolmas muru 24+2
 
Ultrasta kotiuduttu ja pikkuisella oli kaikki niinkuin piti<3 kyllä nyt on helpottunut olo. Vastasi paripäivää suurempaa, mutta laskettua ei tietenkään muutettu. Piti pikkuinen jalat tiukasti yhdessä, ja oli vielä niin kippurassa että sukupuoli jäi aika lailla arvoitukseksi. Todella varovainen poikalupaus <3 saatiin kun hetkeksi raotti jalkojaan, kyllähän siellä jotain näkyi mutta ei mitään 100 varmaa:) Aikaisemmin halusin niin kovin tietää sukupuolen, mutta nyt on niin helpottunut olo kun tietää kaiken olevan kunnossa että ei sillä sukupuolella ole mitään väliä, onpahan jännitystä loppuun asti. Saatiin yksi 4D kuva mukaan kasvoista, voi että on kaunis pieni. kuvassa näkyy myös kaikki 5 sormea ja peukku oli suussa :heart: muuten ei oikein saatu kuvia kun oli tosiaan niin hankalassa asennossa. Nyt voisi käydä kasailee pinnasänkyä ;)

Huomenna alkaisikin viimeinen loma vkloppu ja tiedossa on kaikkea mukavaa, mun isoveli tulee meille, ja äitini vanhemmat kuopiosta tulee heille. Ajattelin pyytää isoveljeäni vauvan sylikummiksi, saas nähdä mitä tuumaa;)

Joulumamma ja iiiiihanarakas 20+6 :heart:
 
Moikka!
Miimau, mekin ollaan molempien ultrien jälkeen käyty kahvittelemassa! =) Ollaan oltu niin iloisia, että pakko on ollut mennä juhlistamaan edes sen verran meidän pientä! Ollaan haluttu hetki ihan kahdestaan fiilistellä.

EevaN, mä ainakin sain tukivyön lainaksi kaupungin/terveyskeskuksen apuvälineyksiköstä. Se onkin sellainen oikein kunnollinen ja todella tukeva malli. Tosin jo aiemminkin kirjoittelin, että se alkoi minua supistuttamaan. Että jos sulla on ollut noita supisteluja jo nytkin, niin enpä tiedä... Kaksi tuttavaani ovat myös kertoilleet, että eivät voineet moista kapistusta pitää supistelujen vuoksi. Mutta ehkä kannattaa kokeilla, ainakin jos lainaaminen onnistuu. Ostin myös jo aiemmin itse vähän kevyemmän mallin, mutta minusta on tunutnut nyt ainakin vähän rahan tuhlaukselta, koska en siitä apua saanut...

SariP ja Pömppä 24+6 (Huomenna poksuu! :D )
 
Heippa, täällä olis yks uus!!
Oon 21-vuotias tummu Keski-Suomesta pikku käpykylästä. Esikoinen on 1v 1kk s.13.7.2010. Ja toinen on siis tulossa, la 9.12. :)

Ihan näin lyhyesti miten on raskausaika mennyt:
Helmikuun alkupuolella lopetin pillerit ja maaliskuun lopussa oon sitte jo raskautunu :) Raskaustestin tein vasta 14.5. Parin päivän päästä oli eka neuvola ja rv oli menkkojen mukaan jo 15+. 24.5 oli sitten ultraääni ja la siirtyi kuukaudella eteenpäin ja viikkoja olikin vasta 11+4.
Pahoinvointia ei oikeastaan ollu ollenkaan, ehkä kuukauden verran semmosta ällötystä vaa, mutta ei oksettanu yms.
25.7 rv 20+3 rakenneultra, jossa kaikki hyvin ja painoarvio 318g (esikoisella rv20+4 ja 377g) Sukupuolta ei kysytty, mutta ihan tyttöolo on, tai tyttöä ainaki toivon kovasti :p
Toissapäivänä oli viimeks neuvoja, ja sain kelan laput. Pissat, paineet ja hb on ollu koko ajan ok!
Niin ja synnytyssairaalahan on tietysti Keski-Suomen keskussairaala.

Äiskä 23+6 <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Sairaslomalla jo kolmatta viikkoa :( Jennynnykö sitä kyseli, selkävaivat tosiaan kaatoi. Minäkin sain fysioterapiasta tukivyön -hyvän sellaisen- ja se kyllä tosiaan jonkin verran auttaa. Kiitos vain vinkistä, oliko se SariP jokin aika sitten, vai joku muu :flower: Sitä ei kyllä voi oikein istuviltaan käyttää, supisteluja tulee ja muutenkin sitten painaa mahaa. Kävellessä ja seisoessa vähän sitten vaimentaa sitä terävintä viiltoa. Melkein pelottaa mitä voi tapahtua, muutaman kerran on mennyt jalat alta ja jonkun verran joudun kolmen lapsen kanssa olemaan yksin kotona, mies kun aloitti jonkun iltakurssin liittyen uuteen ammattiinsa.

Esimies laittaa tekstiviestiä aina välillä ihan ystävälliseen sävyyn, mutta olen niin monta kertaa kuullut, kun se töissä haukkuu kollegoita niiden selän takana, että voin vain kuvitella, mitä minusta sanoo. Muutenkin taidan olla aika ikävä tapaus työnantajan kannalta: tulin raskaaksi heti työsuhteen alussa ja tekijöistä tosiaan on pulaa.

Tsemppiä teille, joilla on töiden/työnantajan kanssa vaikeuksia! Ymmärrän niin täysin, vaihdoin nuorisokodista, jossa väkivallan uhka oli läsnä joka päivä aivan viime hetkellä tuohon nykyiseen paikkaan, ja olen kyllä kiitellyt onneani siinä kohtaa. Silloin vain sain työnantajasta johtuvista syistä tarpeekseni (palkat, asenne, yleinen moraalittomuus...), raskaudesta en silloin tiennyt yhtään mitään.

Ehdin jo viime viikolla iloita, että tilaamani rattaat lähtivät jo tilauksesta seuraavana päivänä liikkeestä, mutta nyt ovat olleet matkalla jo toista viikkoa. Alan jo epäilemään, että DHL on säästänyt jossain ja lähtenyt jalkapelillä niitä tänne Saksasta lykkimään. Näin jo unta niiden tulemisesta... Tuntuu jo vähän hölmöltä, että vielä neljännen lapsen kohdalla jaksaa intoilla vielä jostain rattaista :ashamed: Samoin ihan onnessani kiersin yhtä kirpparia eilen ja etsin vauvalle vaatteita, vaikkei se oikastaan edes tarvitsisi enempää. Oli vaan niin ihanaa fiilistellä ja kun mies lähti käyttämään vähän näiden seinien ulkopuolella, yksinäni kun en uskalla liikkua enää mihinkään.

Hiusten värjääminen on ollut mielessä, tukka näyttää jo aika hirveältä, ei vaan ole tullut lähdettyä kampaajalle. En usko, että hiusten värjääminen tekee vauvalle sen suurempaa hallaa, kyllähän niitä kemikaaleja saa muualtakin ja ihan varmasti enemmän. Ja ihan hyviä lapsia on tullut noista kolmesta muustakin :heart:

Painosta ei ole tullut mitään sanomista neuvolassa, vaikka sitä tosiaan on tullut jo se 10kg. Ei se varmaan edes ulkopuoliselle näy ulospäin muualla kuin vaa'an lukemissa ja pallomahassa tietty, itse sen kyllä huomaa kun alkuraskaudessa ostetut housut kinnaa takapuolen kohdalta ja tissit on varmaan kolminkertaiset normaaliin verrattuna (mikä ei todellakaan lattarintaista haittaa niin vähääkään =) )

Onnea kivoista ultrakuulumisista taas kaikille, todella hienoa, että taitaa kaikilla olla asiat siltä osin hyvin! Ja tervetuloa uusille!

Tsoink ja vauveli 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jennynny
Rakenneultrassa käyty! Ja kyllä oli niin ihanaa nähdä pikkuinen ja kuulla kaiken olevan hyvin, että ihan tippahan siinä tuli linssiin. Painoarvio oli noin 400g ja vastasi neljää päivää suurempaa kuin laskettuaika. Oli kyllä tosi mukava kätilö! =) Ja saatiin poikatunne sai varmennuksen vaikka eihän ne koskaan voi 100varmaksi sanoa kumpika sieltä olisi tulossa. Näkyi kyllä tosi selvästi, että poika sieltä on tulossa.

Lennu09 ja pikkukakkonen 20+5
 
Viimeksi muokattu:
Tsoink Mä jaksan vielä kuudennenkin vauvan tullessa intoilla pienistä vaatteista ja tarvikkeista, joten ei se kummallista ole neljännenkään kohdalla. ;) Jokainen raskaus on aina kuitenkin uuden odotusta ja ihanaa tunteiden myllerrystä, ei tämä rutiinilla mene, onneksi!

Voi kun monet on käyny 4d:ssä ja ihania kuvia saanut mukaan :heart: Vai kuuluuko muualla 4d ultraus siis ihan vakiotarjontaan? Meillä pitää mennä yksityiselle ja maksaa paljon, jos sellaiseen haluaa. Kivoja ultrakuulumisia onneksi kaikilla tullut. =)

Yllättävän paljon tosiaan sairaslomia, näinkin aikaisilla viikoilla. Työnkuvat tietysti kaikilla niin erilaisia ja rasittavat eri tavalla kroppaa ja mieltä. Hyvä on, että saa rauhassa lepäillä ja keskittyä olennaiseen eli vauvaan! =)

Tervetuloa uudet!!!

Hippuliinu ja Villis 21+2
 
Nyt täällä alettiin ihan oikeasti odottamaan pientä vauvaa. :) Nyt sitä osaa jo ajatella, että ihan oikeesti meistä tulee perhe! :heart: Aiemmin vauvan tuleminen on tuntunut hieman etäiseltä. Nyt mieskin on päässyt odotukseen mukaan ihan tosissaan, on jo muutamat vaatekerratkin pojalle ostanu, ihan omasta aloitteesta. Oi että se on ihana mies. :heart: Pinnasängyn kasaamista en kuitenkaan vielä ole uskaltanut ehdottaa, vaikka itse sitä kovasti jo haluaisin. :D

Synnytys ei kuitenkaan vielä tunnu kovinkaan läheiseltä asialta. Monesti puhun tyylillä "sitten kun haetaan se vauva synnytyslaitokselta...". En vielä ehkä ymmärrä/halua ymmärtää, että minä se olen, joka sen vauvan ulos joutuu punnertamaan, se ole valmiiksi siellä pestynä ja kapaloituna meitä odottamassa. :D

Itsekin hain äsken postista vaatepaketin, joka sisälsi pienen toppahaalarin lisäksi monen monta täysin uudenveroista asua parilla kympillä. Ihan iski huono omatunto, kun pilkkahinnalla nuo sain. Nyt alkais täälläkin olla vaatehankinnat kasassa. Koko ajan pitäisi olla niitä hypistelemässä. Joko niitä voi pestä? :D En malta enää odottaa, että saadaan niille vielä käyttäjäkin!

Hippuliinu: Ainakin meillä se 4d kuului ihan samaan hommaan rakenneultran kanssa.

Eilen illalla selailin netissä keskusteluja ja eksyin keskusteluun, jonka aiheena oli mitä olisit halunnut tietää ennen lapsen syntymää. Näin esikoista odottavalle sivulta löytyi hyödyllistä tietoa. Päällimmäiseksi mieleen jäi se, että moni olisi halunnut perehtyä esim. imetykseen jo ennen syntymää. Löytyisikö teiltä jotain hyviä vinkkejä, mitä kannattaa jo raskausaikana miettiä?

Lontoon rae & Pätkis 22+1 <3
 
Yks sairaslomalainen täälläkin. Su-ma yönä jumalattomat kipeät supistelut. Tiistaiaamuna lekuri tutki ja kaikki oli onneksi ihan hyvin. Maanantaina ottavat vielä labrassa sokerirasituksen lisäksi liudan näytteitä. Sairaslomaa lykkäsi viikon kuitenkin.

Vauva liikehtii niin jumalattomasti että maha vaan hytkyy. Ja se maha kasvaa vauhdilla. Eipä taida sööttiä vauvamasua mulle tulla vaan alati paisuva pullataikina kuvaa parhaiten mahan muotoa. Iso olen aina ollut ennen raskauttakin mutta nyt tunnen itseni valaaksi. Painoa tullut kokonaisuudessaan lisää 1,6 kiloa mutta kyllä on olo raskas.

Ensku ja Poju 24+0 POKS POKS
 
Hiustenvärjäyksestä mä oon raskausaikana laittanut itselleni vaan raitoja ja hyvin on tarttunut enkä usko että yhdestä kerrasta on ollut mitään haittaa.

4D-ultrasta meillä rakenneultrassa näytettiin myös 4d kuvaa ja kolme sellaista saatiin mukaakin ja varmasti siinä näkee sen sukupuolen hyvin varmasti jos vaan vauva on suostuvainen sitä näyttämään.Meillä vauva oli niin kamalassa villissä että ultraaja ei meinannut saada selkärangasta kunnon kuvaa kun koko ajan kiemurteli ja vaihtoi asentoaan:D

Miimau mullakin sikiön koko on jopa viisi päivää yli lasketunajan mutta silti niitä aikoja ei lähdetty muuttamaan.

Mulla on seuraava neuvola ensi viikon torstaina eli seitsemän viikkoa tulee neuvoloille väliä ja samalla mies tulee mukaan ja saadaan kelan paperit.
Vaivoista:mulla on jo kolmisen viikkoa ollut jonkin asteisia liitoskipuja, välillä pahempia ja välillä vaan kunnon paineen tunne nivusissa,kiva kun nää jo nyt alkaa.Ja yöllä saa käydä vessassa pari kertaa eikä kylkeä tuu enään vaihdettua ilman että havahtuu...
Nyt oon alkanut hipellellä vauvan kaikkia tavaroita ja niistä osan siirsin jo oikeeseen kaappiin mihin ne sitten tulee olemaan:)On se vaan niin ihana päästä niitä hypistelemään ja sitten kun saa kelan paperit laitettua ja tulee lappu että pakkaus on postissa niin se on kyllä aivan mahtava tunne kun sen pääsee hakemaan ja sitä pääsee penkomaan:)Tekis mieli tehdä jo kuopuksen rattaista vaunut mutta taidan kuitenkin malttaa vielä mieleni:)

Metästähti ja pieni 23+1:heart:
 
Ompas kurjia pomoja monella. Omani totes kun raskaudesta kerroin, että "onhan se hyvä, että joku pykää veronmaksajia meille". Ymmärsi hyvin, etten enää keikkaile, kun selkävaivoja jo ollut. Tänään ois pitäny olla neuvola, mutta th oli kipeänä. Siirtyi sitten ensi viikolle.

Mulla oli edellisessä raskaudessa fysioterapiasta tukivyö lainassa ja kohta täytyy soitella josko taas saisi lainaksi vyön. Jos oikein muistan mulla alkoi aina supistamaan kun otin vyön pois:confused:

Nyt en millään muista kuka kirjoitti, että rakenneultrassa oli muutaman päivän isompi vauva ja nyt huolettaa vähän. Mullahan oli 5pvää pienempi ja vähän huolettaa sekin. On se jännä, kun aina vaan jostain pitää murehtia ;)

Imetyksestä oikeastaan ainoa neuvo olisi valmistautua siihen, ettei imettäminen ole välttämättä helppoa alkuun. Hyvän asennon löytäminen, oikean imuotteen löytyminen yms. vie aikaa. Itselle tuli yllätyksenä se miten kauan maidon nouseminen voi kestää ja miten tuskallista se kunnon nousu voi olla. Oppaissa sanottiin, että voi hieman hikoiluttaa ja rinnat olla pinkeät. Mähän hikoilin kun sika ja rinnat oli sairaan kipeät. Maitoa suihkusi jokapuolelle, eikä liivinsuojista ollut mitään apua. Kuljin sitten pari viikkoa froteepyyhe suojana :D

Välillä tuntuu, että maha olisi jo nyt tiellä. Hengästyn nopeammin ja varsinkin pojan kantaminen yhtään pidempään ottaa voimille. Kiva vaan kun "vasta" puolessavälissä mennään... Enkä pääse mammajoogaan, kun luennot osuu samaan aikaan. Tyhmää :kieh:

Ilmoittauduin haikaranpesään tällä viikolla. Olikos niin, että Viena oli myös sinne menossa. Saas nähdä osutaanko samalle tutustumiskäynnille :)

Huomenna varhain olisi tarkotus startata matka kohden Rovaniemeä. Vähän jänskää miten selvitään automatkasta. Poikahan on sen vajaa 1,5v ja varsin touhukas ja istua pitäs vajaa 12 tuntia. Onneksi mun sisko tulee meidän kyydissä, niin on yksi viihdyttäjä lisää :D

Mango ja Kieppuli 21+3
 
Heips!

Onpas mahtavaa että joissain paikoissa 4D kuuluu aivan normisti rakenneultraan, oon kyllä aivan kade! Meillä oli tosiaan sellainen aivan perus kuva ruudulla ja vieläpä tosi epäselväkin eikä mukaan saaduista kuvistakaan oikein meinannut saada kunnolla selvää. Nt-kuvat oli paljon selkeempiä. Ompa jännä kun on niin eri käytänteet...
mutta mutta pääasia että sai rakkaan siellä nähdä tyytyväisenä köllivän :heart:

Kiitti tiedoista, Poppeliini! Arvelinkin että yksityiselle sitä pitäisi sitten varata aikaa (ja massia!!!!!) jos haluaa vielä koittaa selvitellä sukupuolta. iik! Haluttais kyllä kovasti.....;) ;)

Onnea muillekin hienoista ultrakuulumisista! Ja olipa helpottavaa kuulla että muillakin on ollut kasvu edellä laskettua aikaa.*Mä jotenkin huolestuin kamalasti kun kätilö oikeen kolmeen kertaan mittasi masun ja puhui sen "pyöreydestä" mutta atidan olla vähän hermoheikko...;)
 
Pikapäivitystä täältä väliin..

Tämä viikko, ja varmasti myös tuleva, voipi olla hiljasempaa kirjottelun suhteen.. Alkuviikosta jouduin lopettamaan rakkaan kissani, jolla ilmeisesti oli aivokasvain :'( Kiva kun muutenkin hormonit heittelee häränpyllyä, niin tuntuu että ei tästä mitenkään selviä.

Minäkii ilmottauduin myös vihdoin Haikaranpesään, toivottavasti saa siellä sitten synnyttää. Meitä on siis ainakkii kolme pelkästään tältä foorumilta menossa ja la:t aikas lähekkäin..

Ainiin ja neuvola oli tiistaina. Sf-mitta huiteli yläkäyrän yläpuolella, 22 cm muistaakseni, ja sen takia pisti minut sokerirasitukseen! Vaikka minulla ei oo suvussa kellään diabetesta, bmi tällä hetkellä 24 (ennen raskautta 22), lapsi vastas täysin viikkojaan ultrassa ja muutenkaan mitään aihetta. Ärsyttää jo valmiiksi ku mulla sattuu olemaan tosi alhanen verenpaine, n. 90/50 ollut aina ja siihen yhistettynä paasto ja verikokeet (neulakammo) = varma pyörtyminen. Ja tiedän että mies ei todellakaan oo tulossa mun tueksi :mad:

Tuntuu että kaikille mennee jollain saralla huonosti, voimahaleja siis kaikille!

teenaka ja sindi 22+2
 
Mango Mua kans hengästyttää ihan naurettavan helposti, kauhulla odotan loppuraskautta.. Meidän kerrostalossa alkaa vielä hissiremontti, hissi on sit kuukauden-kaksi poissa käytöstä ja me asutaan 5. kerroksessa.. Hieman hirvittää, panikoin jo että jos mua alkaa supisteleen se rapuissa meno niin jäänkö mä tänne kämppään ihan loukkuun.

Hippuliinu Meillä siis otettiin 4Dllä vain toi kasvokuva muistoksi, ei sillä muuta katseltu.

Uusille tervetuloa!

teenake Mekin jouduttiin toisesta koirastamme luopumaan kesällä, lopetettavaksi piti viedä. Kovasti voimia sinne! Sf-mitasta vielä, mullakin oli 22cm viikko sitten mutta ei neuvolassa sanonut muuta kuin että onpas maha lähtenyt kasvuun..

Ensku Mulla kans koko maha hytkähtelee kun poju kyykkyhyppää siellä :D

Äitiyspakkausta kovasti odotan, pari viikkoa menee ennen kuin se on noudettavissa, päätös tuli eilen postissa.
Äitiys- ja vanhempainraha päätös tuli myös postissa, helpottavaa että ne oli noinkin isot (me ei kuollakkaan nälkään) kun mies opiskelee ja minä olen ollut tienaava osapuoli niin hieman hirvitti miten meidän käy kun minäkin jään tuille. Lisäksi selviteltiin hieman kodinhoidontukea ja senkin turvin pärjätään hetki, saan syyskuuhun asti noita isompia rahoja ja sit putoo kodinhoidontuelle. Suunniteltiin hieman että miten sen jälkeen, kumpikaan ei haluta pistää pojua päiväkotiin, niin yksi vaihtoehto olisi että rupean perhepäivähoitajaksi sitten. Tätä pitää vielä selvitellä että kuinka se käytännössä onnistuu. Mutta se olisi oikeastaan ainoa vaihtoehto että saan pitää pojan kotona ja oltua töissä niin että ei kituuteta ihan köyhyysrajalla. Ihanaa kun tulevaisuus onkin vähän kirkkaampi kuin alkuun pelättiin :) Sen kunniaksi leivoin omenapiirakankin eilen kahvihyväksi :)

Vauvan hikka unohdinkin tästä eilen kirjoittaa, me vissiin bongattiin ensimmäinen hikka toissa iltana, vauva hytkyi yllättävän tiheään, paljon tiheämmässä tahdissa kuin aikuinen hikottelee. Tahti oli ihan "hik, hik, hik, hik" ilman kunnon taukoja. Maha vaan pomppi tahdissa. Mies sitten oli kontillaan sängyllä ja piti korvaa mahan päällä kun kuulosteli :D

Joskus tuntuu että melkein ihaninta tässä on toi kun saa seurata miehen edesottamuksia ja vauvanodotusta :) Toikin pyllistely olisi pitänyt saada videolle, olisi hienoa sitten pojalle näytää että "näin kovasti iskä sua odotti". Samoin poikalupauksen kuuleminen ultrassa olisi pitänyt saada tallennettua, niin tyytyväinen puhina lähti iskästä :) Muitakin spontaaneja rakkaudenosoituksia vauva on saanut osakseen. :heart:

Susimieli ja Pieni 23+5
 
huomenta kaikille!!
tervetuloa vaan uudet :wave:

mulla on tänään sokerirasitus ja eilen tulin Kainuusta.. se automatka vei melkein 10h! en tajunnnu että lapsen kanssa pitkät matkat menee pitkiksi! :D noh,opetusmatka oli! ja elossa ollaan! tosin tällä hetkellä olo ei ole mitä parhain ku tuntuu et pää on täynnä räkää ja on kauhee nälkä enkä saanu enää unta 4jälkeen :(

positiivinen juttu on että käyn tänää hakee kelan pakkauksen postista :heart: saa hypistellä pikkuisia vaatteita! :) muuten ne uutiset kelalta ei ollu kauhee mukavia.. saan maksaa niille takaisin hoitolisiä mut tyhmyydestä sakotetaan :D huomasin että viime ultrasta oli tullu laskukin! noh, eipä voi mitää eikä haittaa..

Liikkeitä on tuntunu paljon ja hengästyminen on täälläkin todella yleinen vaiva. Taitaa raudanpuute nostaa myös päätänsä. Jaahas tunnin kuluttua vois raahautua labraan odottamaan "evästä"!

24 poks poks
 
Termos!! Tai siis huomenta...Meitsi heräs siihen, kun fasaanin rutku alko kiljumaan meiän makkarin ikkunan takana ja tottakai pikku rääpäle massussa heräs kans heti potkottelemaan :) Ei se auttanu kun kahvia lähtee keittelemään!
Äitiyspakkauksista.. Koska olette laittaneet ne kela-laput menemään? Me saatiin ne tiistaina, kun käytiin neuvolassa ja meitin neuvolatäti puhui jotain ensi viikosta...Meneekö siitä sitten joku kolmisen viikkoa, kun se äipyrpakkaus saapuu?
Teenake:lle valtavan suuret virtuaalihalit ja jaksamista rakkaan lemmikin menetyksen johdosta :hug:
Sokerirasituksesta.. mulla oli niin hyvät sen ekan rasituksen arvot, että neuvolatäti neuvoi menemään vasta viikolla 28 tai jtn siihen toiseen sokerirasitukseen :) Jotain hyvääkin siis! Muutenkin jäi hirveen hyvät fiilikset viime neuvolakäynti kerrasta! Meillä on ehkä maailman ihanin neuvolatäti :heart:
Hengästymisestä.. olin kokeilemassa uusia rintaliivejä (äipyri viereisessä kopperossa...) Äiti sanoi "sähän puhiset jo yhtä paljon kuin isä" :D Joo-o...Kai tässä pikkuhiljaa alkaa puhista jo vähemmästäkin liikkumisesta, kun massu on aika isohko :D Jo pelkkä rintsikoitten kokeilu käy aeroobisesta urheilusta ;) Lenkilläkin kuulostan jo höyryveturilta (ainakin loppu matkasta...) :)
Ah, mutta nyt aamukahvin kimppuun...Alkaa jo nälkä kurnia massussa :)

Kahlan ja kirppunen 22+2 :heart:
 
Päiviä kaikille=)

Tämä nyt menee ohi aiheen, mutta kun täällä on useampia monen lapsen äitejä, niin haluaisin pitää pienen gallupin:

Annatteko alaikäisten (alle 13v) lapsienne kirjautua facebookkiin?

Meillä eilen iso sota asiasta "kun kuulemma kaikki kaveritkin ovat" Itse sanoin asialle jyrkän ein. Ei ennen ikärajaa. ( ja sanoin ottavani asian esille seuraavassa vanhempainillassa:D)
11v tyttö on muutenkin ihan liikaa koneella Gosussa, ja siihen vielä naamakirja niin huh! Tuon ikäisillä pitäisi olla kyllä muutakin elämää kuin virtuaalinen... Lisäksi tyttö (kuten muutkin ikäisensä) on niin huomionhaluinen, että ajattelemattomuuttaan ja kavereita keräilläkseen menisi varmaan johonkin vanhaan helppoon. Toki sinne voisi asetuksia laittaa jne. Mutta kun niillä kaveriaikuisilla ei asetukset olekaan aina kunnossa, ja siitä seuraa se, että liian nuori tietää mitä ajattelemattomat vanhukset touhuaa...

Mitä mieltä? Olenko liian tiukka:confused:
 
Jennynny Asiahan ei ole meillä ajankohtainen mutta itse olisin samoilla linjoilla, ei ole ihan pienten paikka. Ehtii sitä sitten parin vuoden päästäkin :)

Mulla on siivouspäivä ja välttelen imuroinnin aloitusta, joten selailin miten noita äitiyspakkauksen Mio vaippoja käytetään, noissa on siis tollanen liina joka taitellaan erillisen kuoren sisään.
Olen itse hamstrannut noita imsevimsejä, joissa liinan sijaan kuoreen tulee flanellinen muotoon ommeltu sisävaippa.
Pakko sanoa että noi miothan on tosi helppo taitella (poikataitoskin sujuu, miehelle on sulkeiset aiheesta luvassa illalla), melkein harmittaa etten kahminut niitä enemmän. Mulla on siis noita mioja nyt neljä liinaa ja kaksi kuorta. Vissiin 2010 äitiyspakkauksen tavaroita.
Omasta äitiyspakkauksesta saan vielä vastaavan mutta siinä on kuoren sisälle harsoja joista sit taitellaan imuosa.
Eli siis imsevimseillä pääasiassa mennään mutta jos joku teistä meinaa kestoilla niin suosittelen panostamaan noihin mioihin, vaikuttavat paljon kätsymmiltä, helpommin pestäviltä ja imukykyisemmiltä kuin imset.
Täytyy itse tutkiskella miten harsotaitokset istuu tonne imsevimsejen kuorivaippaan... Imsejen flanelleilla pärjää varmaan ihan vastasyntyneen kanssa mutten tiedä miten imuteho pärjää isomman pissoille.. Jos jollakin on noita mioja käyttämättä kotona (ketkä saaneet niitä aiemmissa pakkauksissa) niin voin ostaa pikkurahalla/maksaa postikulut.

Laitan linkin tonne taitteluohjeeseen:
user guide


Ai niin, posti toi aamulla pikkupienen koon 62 toppahaalarin, oikein hieno :)
Pesin aamulla koneellisen vauvanvaatteita, noita eilen tulleita. Ihanan näköistä kun pyykkitelineessä on vauvanvaatteet roikkumassa :heart:
Josta tuli mieleen että kun meillä on omastakin pyykistä aina narut täynnä niin pitänee ostaa lisä(ä) teline(itä) kun tulee noita kestoja ja poikasen vaatteita sit koneellinen päivässä.. :whistle:


Susimieli ja Pieni 23+5
 
Jennynny
Meillä esikoinen sai liittyä facebookiin saman vuoden keväällä kun täytti (syksyllä) 13v.
Kaverit olivat jo täyttäneet, joten syksyn lapselle annettiin armosta lupa. ;) Mutta vain sillä ehdolla, että isä liitetään kaveriksi (mä en siellä fb:ssa ole), joten voi seurata mitä tyttö siellä puuhailee.
Meidän 12- ja 11-vuotiaat haluaisivat myös, mutta en ole antanut lupaa, vasta 13-vuotiaana.

Hippuliinu ja Villis 21+3
 

Yhteistyössä