***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

Pikainen pyrähdys koneella työaikana. Pakko sanoa Susimielen kuvasta, että suloinen vaavi! Nousi hymy huulille ja heti rupes miettimään, että mitäköhän sieltä omasta masusta näkyy huomisessa ultrassa! Oih ja voih miten ihanaa <3

Hyviä vointeja kaikille! Palailen luultavasti huomenna ultrauutisten muodossa palstailemaan.
 
Tänään rakenneultrassa kaikki niin kuin pitää. Painoarvio 438g ja aivan selkee TYTTÖ siellä köllötteli :heart::heart:. Kätilö on kiva ja asiallinen, tosi hiljaa vaan puhui, mutta kuulin kun kuunteli. Istukka etuseinämässä ja sikäli hyvällä paikalla, ettei yletä kohdunsuuhun. Typy vastasi viikkoja 21+3, mutta ei lähdetty la:ta muuttelemaan. Kolme kuvaa saatiin mukaan.

Kotiin tulo matkalla piti siten pysähtyä Lindexissä ostamassa pari ihanaa vaaleenpunaista bodya ja potkuhousua :)

Nyt vähän sohvalle selkää huiluuttamaan.

Tarantella83 ja Elli 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Onnea taas kaikki ultrakuulumisista! Mekin saatiin ihania 4d kuvia rakenneultrassa, oli ihan isänsä näköinen poika =)

Kelalle olen nyt taistellut liitteitä äippärahaan. Luulin, että riittäisi palkkatodistukset viimesiltä 6 kuukaudelta, mutta kun ei. Työnantajan pitää täyttää ilmoitus työnantajan maksamista palkoista ja mun esimies on tämän kuun lomalla. Pitää kysyä nyt joltain jolla olisi myös valtuudet moiseen. :kieh:

Neuvolassa tuli noottia hempasta, eli rautaa syödään. Hg oli 110 ja oli alkujaan 135. Joten laskua on ollut. Muuten kaikki oli hyvin, verenpaineet tulleet siedettävälle tasolle (valkotakkikammo) ja painokaan ei ollut lisääntynyt. Dobbleria poju vihasi kuitenkin tuhottomasti, syke oli 180 ja hän ei pysynyt sekunttiakaan paikallaan! Riehui ja potki hulluna :) Neuvolatätsky sanoikin, että oli hänen työhistoriansa vilkkain dobbler-kokemus. Te kellä enempi lapsia, onko raskauden aikainen sikiön vilkkaus/rauhallisuus huomattu lapsen syntymänkin jälkeen? Meinaan tämä poju riehuu ainakun on hereillä ja meno on välillä ihan päätöntä ;)

Sokerirasitus on minulla jo kolmatta kertaa! Luulisi jo prkl riittävän. Vihaan sitä vadelmamoskaa ja sitä turhauttavaa odottamista. Kaikki arvot tätä ennen ollut loistavia, mutta tämän pienen takia menen vaikka kymmeneen rasitukseen jos on tarvis.

Sairasloma jatkunee täällä äitiysloman alkuun. Toisin sanoen käyn töissä joka päivä (onneksi vain 4 tuntia), koska minulla ei ole sijaista ja kaikki jotka vähän tietävät asioista ovat yhtäkkiä ihan kädettömiä. Vihaan olla näin kiltti!!

Nyt lepiä taas selälle :/

Hyyppis + Poju 23 + 1
 
Onnea uusista ultra kuulumisista :wave:

Täällä eilen koin ikävän tilanteen töissä. Alustuksena että olen aikuisten vaikeasti aivovammaisten paikassa töissä. Tämä asukas on erittäin impulsiivinen ja mielestäni hyvin arvaamaton hermostuneena ja voi ihan sekunnissa kiihtyä nollasta sataan, varoittamatta mitenkään edes eleillä.
Tuli päivälliselle ja annoin hänelle ruoan, kiitti siitä ja sillä samalla sekunnilla kyynärpäällä huitaisi lujaa mahaani. Hän istui ja mä seisoin vieressä joten osui ihan keskelle ja mahaa koski hetken. : / Sanoin että niin ei missään tapauksessa saa tehdä ja paikalla ollut toinen työntekijä heti kovaan ääneen jatkoi ettei varsinkaan raskaana olevia saada lyödä- asukas ei reagoinut tähän mitenkään vaan jatkoi ruokailuaan. Jäi tosi ikävä fiilis :confused:
Pikkuinen kyllä illan mittaan ilmoitteli itsestään joten sen puolesta huoli keveni..

Jotenkin hölmöä miettiä että miten oikeasti voin suojautua tilanteessa joka tulee aivan puun takaa. Käsittämätöntä ettei työpaikalla saa olla koskematon eikä toinen ymmärrä pyytää anteeksi..

No, joo. Piti avautua.
Muuten kaikki ok. Liikkuvainen pikkuinen ja maha senkuin kasvaa.

pikkuinen 23+3 :heart:
 
Tervetuloa Teresia!! :)

Marsu: meillä täällä keski-suomessa asustelee kolme suomenheppaa. Katsotaan kuinka kauan uskaltaa niiden kanssa puuhata, tosin ovat vielä täysin laitumella.

Millaista varutusta olette ajatelleet kotitulovaatteksi? Keijolle sellainen oli vissiin jo katsottuna? :D

Aijotko neljäskö jäädä aikaisemmin pois töistä, kun on kuitenkiin arvaamattomia asukkaita? Eihän ne ymmärrä että toiseen sattuu, eikä mitään takuita etteikö tekis sitä uudestaankin.

 
Olen kotiintulovaatteita miettinyt, varmaa on ainakin fleecepöksyt ja niihin kuuluva pörröinen takki jossa on hupussa pienet nallekorvat, ostettiin asu ekan neuvolakäynnin jälkeen rv 8 kun nähtiin Pienen syke. Muut muuttuvat varmaan sen sataan kertaan vielä :D

Neljäskö jos töissä on riski joutua moisiin oikeasti vaarallisiin tilanteisiin niin hakeudu ihmeessä pois sieltä! Itse en riskeeraisi hetkeäkään.

Hyyppäjäinenkin muista nyt ajatella itseäsi ja vauvaa! Kukaan ei ole korvaamaton töissä.

MarsuJaSiskit makeannälkä täälläkin, irtokarkkeja ja limpparia on mennyt, pitäisi alkaa katsomaan mitä syö.

Olen vieläkin ihan onnesta soikeana sen aamun ultran jälkeen, voi meidän poitsu! Aika moni on sitkeesti veikkaillut meille poikaa, vaikka ei olla kenellekkään kerrottu. Ostin ipanalle toppahaalarin, käytettynä, piti tehdä vähän salahommia sen eteen ettei se kantaudu tutuille. Kaikki odottaa meinaan että meiltä lipsahtaisi joku paljastava juttu ja selviäisi sukupuoli :D

Susimieli ja Pieni 23+1
 
Uusille tervetuloa mukaan

Minullakin täällä on ollut hiljaiseloa. Lueskelemassa olen näitä käynyt.

Hankinnoista on ollut puhetta. Olen itse ostellut kirppikseltä lähes kaiken. Täälläpäin ainakin noita pikkuvaatteita on paljon ja todellisia löytöjäkin on eteen tullut. Vielä puuttuisi sellainen pieni toppapuku, jonka saisi pussiksi. Vaaleanpunaistakin on tullut hankittua. Toivottavasti tuo tyttölupaus pitää loppuun asti.

Tänään oli neuvola. Kaikki oli hyvin. Hieman yli keskikäyrän mennään. Hirvittää tuo painon nousu vaan. Nyt tullut se seitsemän kiloa. Aikaisemmissa raskauksissa ei paino ole näin korkea missään vaiheessa. Vielä kun tätä on puolet jäljellä, niin ihan hirvittää miten saan nämä pois. Kelan laput sain ja niitä pitäisikin ruveta täyttelemään. Minulla vielä pari viikkoa lomaa jäljellä, joten ehtiihän noita täyttelemään.

Selkä on täälläkin alkanut rassaamaan. Erityisesti yöllä en tahdo saada riittävän kauan nukuttua, kun mikään asento ei ole hyvä.

Miehen osallistumisesta raskauteen on ollut myös puhetta. Meillä into ehkä hieman aikasempiin raskauksiin verrattuna laantunut. Sen mieskin on todennut. Hänestä kaikki on niin itsestään selvyyksiä, ettei viitsi reagoida jokaiseen asiaan. Minulle kyllä tälläinen sopii.

Nyt vielä pihalle puuhastelemaan

Täällä taas ja pikkuinen 22 + 2
 
Heippa taas kaikille! Ultrassa käyty viime viikolla ja nyt vasta sain tässä huumassa aikaiseksi kirjoittaa tännekin. Eli poikaa lupasivat tänne. :heart: Todella mukava oli onneksi se meidän kätilö ja kaks 4D kasvokuvaa saatiin.

Nyt on päässyt ostelemaan vaatteita ihan urakalla ja ai että rakastan kirpputoreja! Sieltä löytyy vaikka mitä! Tietysti jotain uuttakin ollaan ostettu, mutta hyvä se on koittaa säästääkin, kun niin hyväkuntoisia vaatteita on löytynyt pikkurahalla. Ehkä myös pieni toppahaalari on tiedossa, joten vähäksi aikaa tää ostelu saa riittää... :D Vauvanurkkaus on suunnitteilla ajatuksen tasolla jopa.

Meillä on tosiaan esikoinen tulossa ja kohta vuosikas koira on jo ennestään olemassa. Maailman sosiaalisin tapaus. :D Sellaista ajattelin kokeneemmilta kysellä, miten ootte valmistellu koiraa vauvan tuloon ja miten yhteiselo koiran ja vauvan kanssa on sujunut?

Neljäskö: Itsekin olin ennen raskautta työpaikassa, jossa saattoi tulla ennalta-arvaamattomia vaarallisia tilanteita, joten pitkään mietittyäni lopetin kyseisessä paikassa työt kokonaan kun sain tietää raskaudesta. Pätkätöitä oli toisaalla tiedossa, mutta periaatteessa otin aika suuren riskin. En ole katunut, vaikka äippäraha jääkin nyt pienemmäksi kuin mitä se olisi ollut, jos olisin jatkanut kyseisessä paikassa. En olis kestäny, jos vauvalle olis sattunu jotain vain jonkin työn takia. Kuten joku jo tuolla sanoikin, kukaan ei ole työssään korvaamaton. Onko siellä sinun työpaikassa mahdollista siirtää muihin tehtäviin, joissa niin välitöntä uhkaa ei ole? Sinulla on kuitenkin siihen oikeus.

Lontoon rae ja Pätkis 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Hyyppäjäinen kyseli sikiön vilkkaudesta verrattuna vauvan luonteeseen. Ei meillä ainakaan ole ollut eroa, kaikki liikkuneet vatsassa paljon, varsinkin lopussa ja ihan tavallisia vauvoja tullut. :D

Lontoon rae Jos koira on ihan kiltti ja tottelee (eikä ole perheenne pomo ;) ) niin tuskin ongelmia tulee. Meillä otettiin koira pari kuukautta ennen neljännen syntymää ja siinä ne kimpassa kasvoi! Viidennenkään syntyessä ei mitään ongelmia. Meillä koira on osannut varoa pieniä sittenkin kun lattialla ovat olleet yhdessä. Lapset on myös opetettu ettei koiraa saa kiusata.
Koira ei mene makuuhuoneisiin, opetettiin jo pennusta eikä koske lasten leluihin. Mitenkään muuten ei olla valmisteltu. Kun vauva tuli kotiin, koira kävi haistelemassa, mutta ei ollut moksiskaan. En tiedä päteekö kaikkiin koiriin, sillä meillä on kyllä varmaan maailman kiltein tapaus! :D

Hippuliinu ja Villis 20+6
 
Taas päivitetty! On se kyllä hieno asia ettei kenelläkään ole tullut huonoja uutisia ainakaan toistaiseksi rakenneultrassa =)

Myös minulla oli tänään ultra rd:n takia. Kaikki asiat kunnossa sillä saralla, painoarvio pienellä jo 686g :heart:. Kysyin ultraajalta, että näyttääkö pieni edelleen tytöltä ja oli sitä mieltä että näyttää :D. Olin itsekin näkevinäni ne tytön hampurilaisviivat, joten eiköhän me uskota tuohon tyttölupaukseen nyt täysin :heart:. Seuraava poli aika on 4 viikon kuluttua, joten kyllä noita ultria kerääntyy vielä vähintää 5 ennen kuin pääsee synnyttämään :O ja laskuhan (27,40€) tulee jokaisesta käynnistä, mutta pieni rahahan tuo loppupeleissä on kun ajattelee mitä lapsi tulee kuluttamaan elämänsä aikana =)

Meillä isä ja äitini ovat päässeet tuntemaan myös vauvan potkut käteen. Esikoinen ei malttanut odotella käsi äidin masulla tarpeeksi kauan, itse asiassa kyllä sai yhden potkun käteen muttei tainnut sitä tajuta.

Poppeliini ja tyttönen 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista. Ihanaa että ainakin tähän asti kaiki saaneet hyviä uutisia.

Facebook En ole siellä.

sikiön rauhallisuus/vilkkaus Esikko oli raskauden aikana tosi liikkuvainen, konttamaan lähti tasan 6-kuisena ja siitä sitä vauhita onkin sitten riittäny. Kuopus oli raskauden aikana ja ekat 4 kk tosi rauhallinen tapaus, mut sit lähti ryömimään ja se siitä rauhallisuudesta. Nyt 1,5 v:nä vauhtia on ainakin yhtä paljon kun esikolla aikanaan. Tästä kolmannesta en varmaan ala päättelemään mitään ennen kun lähtee konttaamaan tai ryömimään. :D

Neljäskö Tosi ikävästi kävi. Mäkin miettisin jatkoa tarkkaan kerta noin arvaamattomista asukkaista on kyse. Viime raskaudessa tein nuorisopsykiatrisella osastolla harjottelun joka loppu vasta kun äitiysloma oli jo alkanu. Siellä vakihoitajat siirtyy viimeistään puolenvälin paikkeilla muihin töihin, mut mä en kyl siellä osannu mitenkään pelätä. Mut siellä ei ollu ketään sellasta nuorta mikä olis reagoinu noin ennalta arvaamattomasti.

Hiusten värjäsystä suunnittelen minäkin. Joskus loppukeväästä taisin viimeks värjätä ne, ihan noilla kaupasta ostettavilla väreillä ja nyt ne on kyllä aivan kauheen näköset. Koulun alku on ihan hyvä syy saada hiukset värjättyä ja sit vielä ainakin kerran siellä loppusuoralla niin pärjäis sit taas jonkun aikaa vauvan synnyttyä.

Fantaihana 23+5
 
Hippuliinu: Hyvä kuulla. :) Meilläkin tuo koira on kiltteyden ruumiillistuma. Äskenkin leikin tiimellyksessä haukahti vahingossa ja halus mun syliin lepytelläkseen, kun sen ilmeestä jo näki, että tietää, että ei olis saanu haukkuu. Vähän aikaa istu sylissä ja sitten leikki taas jatkui. :D En usko, että tuon kanssa tulee isompia ongelmia, mutta eihän sitä koskaan eläimestä tiedä.

Hiusten värjäyksestä, rv 12 oon värjänny ja ajattelin jos lähempänä synnytystä värjäis seuraavan kerran. Kauheelta näyttää tuo tukka jo nyt, mutta en haluu kuitenkaan yhtä usein värjätä kuin normaalitilassa. Tosiaan raskaana olevat kampaajatki käsittelee päivittäin niitä aineita, niin en usko, että muutaman kerran värjäys ois sen pahempi.
 
koirasta oli puhetta... Meillä on sosiaalinen ja kiltti chihuahua tyttönen. Jouduttiin antamaan se hoitoon n. Puoleksi vuodeksi kun esikoinen oli vuoden vanha..chihu kun oli pojasta kiinnostunut ja poika koirasta mutta ei sitten hoksannut ihan voimiaan koiraa käsitellessä... Nyt kuitenkin mila hauva ollu jo pitkään kotona ja nuo on parhaat ystävät keskenään. Äskenkin istuvat sylitysten sohvalla. :heart:

hiukset oon värjänny kerran tässä raskaudessa (olikohan n.viikko13) ja esikoisen kanssa värjäsin kahdesti.

rahuallisuudesta en osaa juuri sanoa.. mutta pojan rytmi oli sama mahassa kun syntymän jälkeenkin. (ja voiettä toivon että tytsyllä on samat unenlahjat kun veikalla) :D

facebook sielä kyllä käyn jatkuvasti joten vois ollakkin ihan kiva.. :)

uusille :wave:

Oma maha kasvaa hirveetä vauhtia ja enää max 20 viikkoa synnytykseen!!!!! :D
Sit pääsee hoitamaan nää LÄSKIT ja närästys helpottaa. Mutta ennen kaikkea, nähdään meijän vipeltäjä neiti!:heart:

Tanjuska & prinsessa ja iso prinssi
 
Tervetuloa teresia :wave:

Koirista kun nyt on puhuttu niin meillä on aika pattitilanne, tilanne oli siis se että meillä on viimesyksynä otettu tipsu uros ja meille ei tosiaan kerrottu mitä kaikkia ongelmia koira pitää sisällään, pahin on se viha muita koiria kohtaan kun on hihnassa. Vapaana on ihan ok. Noh, eilen meinasi koira sitten puraista kaverin pentukoiraa, sen jälkeen mua ku menin käskemään. Meijän kissanpennun kanssa menny ihan ok, mutta nyt saattaa hyvinkin uhkaavasti murista kun lähelle tulee. Muuten maailman ihanin koira, niin lutuinen ja kiltti. Täytyy tosissaan alkaa punnitsee vaihtoehtoja, koska sitä riskiä en ota että vauvalle jotain sattuisi :/ ei toi ihana karvakasa piikkiäkään vielä ansaitse ikänsäpuolesta ja poiskaan sitä ei voi enää antaa.. Noh, onhan tässä vielä aikaa. Nyt vaan jo harmittaa kovasti :(

Hiuksia en värjännyt ensimmäiseen 12 viikkoon koska oli väri niin lähellä omaa tukkaa, mutta nyt piti saada hiukset taas tummiks ja värjään noin 1kk välein enkä usko siitä olevan haittaa. Tosiaan kun on niitä jotka työskentelevät päivätpitkät värien ja muidenkin aineiden parissa:)

Eilen käytiin ikeassa ja kaikkee kivaahan sieltä tarttui mukaan, lähinnä vauvanhuoneen kalusteet (pinnasänky, lipasto jonka päälle erikseen laitan hoitotason ja pitkä kuutio lipasto), nämä kyllä kasataan vasta joskus myöhemmin:) nyt on niin kamalan levoton olo kun vaan odottaa torstain ultraa, Viimein se päivä koittaa meillekin. Ihanaa. Ihan hyvinmielin kyllä oon menossa, sellanen meno tuolla vatsassa ollut nyt muutamia päiviä, alkoi vähän ennnen kun rv 20 poks, sitä ennen vaan muutamia satunnaisia tunsin. Ei taas voi muistaa oliko muuta kommentoitavaa. Nyt taas touhuileen että saa tämänkin päivän nopeasti pois alta ;)

Joulumamma ja vauva 20+4
 
neljäskö: kauhee tilanne,mä kans oon koko ajan varuillani.
työskentelen vaikeasti kehitysvammaisten kanssa, ja saa todella varoa..
eräs asukas on nuoruudessaan kuristanut miehen kuoliaaksi ja tarttunut hoitajiakin kurkusta,hän tosin vuosia elänyt pakkopaidassa ja aika moni muukin asukas tullut suljetulta.

joten en halua riskeerata,ja kun on väsynyt niin hoksottimet eivät pelaa samallailla.vaan tulee käveltyä unessa.kerran on autistinen/sokea miesasukas lyönyt mahaan vaippaa vaihtaessa mutta muuten olen saanut väistettyä.tai käden eteen.
meillä taitaa se asukkaiden huutaminen olla enemmän tressaava asia,jos rumasti sanotaan niin kuin sikaa teurastettaisiin.huh..

huomenna olisi sokereiden takia meno osastolle jo puolilta pv ja ilta insuliinin aloitus.toivon vain että tämä väsymys ja tressi vain nostattaisi sokereita ja että ne tasaantuisivat sitten myöhemmin.samalla kertaa lääkäri kirjoittaa sairalomaa tiedä sit miten pitkän.

että näin.

MARMAx4 ja jaz 23+1
 
Tänään olis sitte kontrolli ultra, jännittää ihan mielettömästi, et entä jos pienellä onkin jotain vikaa virtsarakon toiminnassa tms.:( Oikeesti tää ultra ois ollu vasta torstaina, mut oon ollu ite flunssassa kotona ni ajattelin et jos saiski aikaisemman ajan. Saa itelle ainakin mielenrauhan aikaisemmin.

Mekin päästää pian muuttamaan. Saatiin vuokralle rivitalo kaksio saunan kanssa, ihanaa:) Ja siinä on ihana piha. Mieskin jo innoissaan suunnittelee aitaa rakentavansa siihen.
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Tsemppiä idehille kontrolliin! Täällä kans pieniä flunssan oireita ilmassa ja hainkin pari päivää saikkua, ettei pahemmin iske päälle.

Tultiin äsken rakenneultrasta. Tyttö näytti olevan masussa! Eli kyllä osui mun ja miehen arvailut kohalleen :D Jotenkin ollut tähän asti niin samanlainen raskaus kuin edellinenkin ja silloinkin odotettiin tyttöä.
Vaavin painoksi arvioitiin 356 g ja pituudeksi 18.9 cm. Koko taisi vastata n. viikkoa pienempää, mutta la ei muuttunut. Mukava nuori nainen oli ultraamassa ja jäi kyllä mukava fiilis tuosta käynnistä.

Mapitus 21+2
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti laskin että tällä hetkellä on 26 tyttölupausta ja 18 poikalupausta. Eli pojat ovat kyllä ottaneet vähän tyttöjä kiinni :heart:.

ideh toivottavasti kaikki on kunnossa, tulehan sitten kertomaan :wave:

Hyyppäjäinen työnantajan tosiaan pitää täyttee se tietty lomake jonka he toimittavat sitten kelaan / antavat sinulle toimitettavaksi. Sen saa mm. tulostettua netistä ettei tarvitse kelaan asti lähteä sitä hakemaan.

Kotiintulovaatteista vauvalle tulee päälle sellainen lindexin nallepuku jossa on ohut vanuvuori sisällä. 2 aikaisempaakin tullut se päällä joten eiköhän se tälle kolmannellekin pueta =). Yhden uuden 56cm kietaisubodyn jo ostin sillä ajatuksella, että laitan sen. Voi olla että muuttuu vielä 50 senttiseksi.. Jotkut pienet puolipotkarit varmasti myös laitan ja sukat. Lakki, tumput ja villasukat on vielä avoinna. Päälle joku peitto jos on kovin kylmää. Ei varmasti tarvitse enenmpää päälle kun auto kuitenkin on lämmitetty ja ulkona tulee oltua maks 20m sairaalan ja kodin päässä.

Hiuksia pitäisi munkin päästä värjäämään jo. Juurikasvu sen mukaista kun viimeksi rv 11 tienoilla kävin parturissa.

Esikoinen viety kerhoon ja kuopus päiväunilla, taidan siis itsekin mennä pötköttelemään sohvalla ja katsomaan eilistä Good wifea boxilta =)

Poppeliini ja tyttönen 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Heissan kaikille!!

Hui neljäskö, onpa sinulla työpaikka. Olen kanssa sitä mieltä kuin muutkin että sairaslomalle vaan koska noin arvaamattomien asiakkaiden kanssa teet töitä!!! :(

Ihania ultrakuulumisia tulee päivittäin!! Onnea kaikille ihanista uutisista!!

Täällä vointi hyvä, masu kasvaa hurjasti poikamaiseen tapaan suoraan eteen :heart: jännään vaan tosi paljon että pystynkö olemaan työssäni loppuun asti ! Olen yksityinen pph ja lapset hakeneet uusia hoitopaikkoja marraskuun alusta, joten jos joudunkin jäämään s- lomalle on se minulle ja perheille aikamoinen juttu ja tietää ongelmia! Mutta toivotaan että loppuun asti pystyn hoitamaan 5 lasta :D ja kun en osaa olla pitämättä suuta kiinni niin olen vielä lupautunut jumpanohjaajaksi 3-5 vuotiaille lapsille ja ne jumpat alkaa nyt syyskuun alussa! Joten hommia riittää =)

Painoa tulee väkisin täälläkin vaikka ylimääräiset hiilarit olen jättänytkin. Lohduttaudun ajatuksella että mun ylimääräisistä syömisistä ne ei ainakaan tule vaan paino nyt vaan nousee sen mitä on tarvis! Esikosta tuli se 18.5 kg ja sairaalaan ei jäänyt varmaan kuin 1 kg :D mutta silti hetken päästä olin omassa painossa ja loppujen lopuksi paino tippui alle lähtöpainon. Joten koitan olla miettimättä liikaa asiaa!
Sokerirasitus pelottaa kyllä.. se varataan nyt ensiviikon neuvolassa. Ei muuten mutta minun on tosi vaikea olla työstäni pois koko aamupäivän!!! Varahoitoa kun minulla ei ole järjestää lapsille. Onneksi äitini on eläkkeellä ja tulee auttamaan :heart:

Tulipas juttua!! Ja fb on minulle ok, siellä tulee käytyä päivittäin niinkuin täällä!!!

Hyviä vointeja kaikille meille ja nautitaan ihanista vatsoistamme.. harvoin sitä omaa vatsaansa ja ulkomuotoaan ihastelee :heart:
Ja pakko vielä lisätä kevennys.. eilen ostin uudet rintsikat (isommat) ja esittelin miehelleni niitä.. mies otti kuvan kamerallaan ja ylpeänä esittelin masuani.. tänään katsoin kuvaa minkä oli ottanut ja voi jösses... oli ottanut kuvan pelkästään mun rinnoistani!!!!! :D on siinä mies kanssa... taitaa elää puutteessa mies parka.. :D ( ja vaimoa kun ei kiinnosta kauheasti tuo romantiikka :( )

Mutta näin!! :D

Hipu ja pikkuveli 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Tervetuloa uusille ja Onnittelut ultrissa käyneille :)
Täällä poika on suhteellisen rauhallinen suurimman osan päivästä,mutta illalla villiintyy ja potkii niin että jalka näkyy kyljestä :D
FB KÄY TÄÄLLÄKIN :)
 
Kävin tänään neuvolassa mittauttamassa hemoglobiinia, kun väsymys tuntuu päivä päivältä vaan pahemmalta. Kohta en oikeasti enää saa itteäni sängystä ylös, vaan nukun koko loppuraskauden.. :/
Hemoglobiini oli 122 (viimeksi 137) ja neuvolan tädin mielestä sekään ei vielä niin huono ole, että väsyttäisi niin kamalasti. Tultiin siihen tulokseen, että poika vaan laittaa äitin nyt todella koville muuten vaan. :D
Painoa oli tullut parin kuukauden aikana nyt 800g yhteensä. :)
Ensi viikolla sitten kun on oikea neuvola-aika, varataan aikaa sokerirasitukseen, otetaan vasta-aineet verestä, pissatestit yms..

Loppuviikon sain saikkua, että saan levätä kunnolla. Jos tuntuu, ettei vieläkään helpota niin maanantaina varaamaan aikaa lääkärille.

Liikkeitä täällä tuntuu joka ilta nukkumaan mennessä. :) Joskus koviakin, varmaan tuntuisi jo mahan päällekkin kunnolla. Poikalainen vaan kun lopettaa potkimisen heti miehen laittaessa kättä vatsalle. :D

Kotiintulovaatteita en ole vielä ehtinyt kunnolla miettiä. Jotain mielikuvaa jo on siitä, että mitkä olisi kivat. Minut tuntien, kerkeän mielipidettäni vaihtamaan vielä useaan otteeseen. :)

vauvan huonetta en ole vielä päässyt laittamaan edes aluilleen.. Ostettiin toukokuun lopulla omakotitalo, jota nyt rempataan ja sen aikaa joudutaan asumaan vielä kerrostalossa. :( Stressaavaa aikaa. Nyt jo hommat kyllä sillä mallilla, että tässä kuussa irtisanotaan tämä asunto ja ens kuun loppuun on tavarat kannettuna talolle. :) Sitä malttamattomana odotellessa.

Eilen käytiin Ikeassa ostelemassa vessan kalusto. Tarttuipa mukaan sitten sellainen pupu-pyyhe/kylpytakki vauvalle, pieni pussilakanasetti sekä lipasto johon ostettiin se hoitotaso vielä. :) Eli ei mikään turha reissu, vaikka mies vähän jupisikin kun selkä vääränä tänään kantoi laatikoita sisälle. :LOL:

neljäskö:llä kyllä hirmusen turvattoman oloinen työpaikka. Itsekkin olen hoitoalalla, mutta vanhainkodissa. Meilläkin on kyllä arvaamattomia asukkaita jonkin verran, yhtään vaaratilannetta ei onneksi ole päässyt vielä syntymään. Yksi oli jo lyömässä mahaan kerran, mutta topakasti selitin olevani raskaana ja että minua jos lyö, tulee isompi vahinko. Jätti sitten onneksi lyömättä ja tyytyi sanalliseen puoleen. Muuten on sitten fyysisesti todella raskas työpaikka ja monesti joutunut miettimään omaa jaksamista. Työkaverit käskenyt jo välillä hellittämään, oma luonne kun antaisi vielä periksi. Nyt kyllä tämä viikko sairaslomalla, joten josko sitä taas hetken jaksaisi paremmin. :)
 

Yhteistyössä