***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

Heip

Tänhään oli taas neuvola. Pyyhkeitä tuli taas painosta,oli tullu +880/vko kk: aikana :ashamed: Kelan laputkin sain ja lähetteen sokerirasitukseen vaikka sille ei silleen olis tarvis mut ku ikää on yli 25 niin tekee kaikille. Ei nappaa yhtään se sokerimömmön juonti mut pienen takia pitää tehä uhrauksia. Itellä ku on se onkelma et jos joku maistuu pahalle/on muuten vaan ällöttävää niin oksaennusrefleksi on kyllä herkässä ja tässä tilanteessa veikkan et voi olla pikkusen tuskaa vedellä se litku tyhjään mahaan. :x Eilen myös kuulin et täällä aletaan vasta pissanäytteet ottaan rv 20 jälkeen. Tänhään sano sit terkka et enskerralla muista jättää. Sf mittaki otettiin ja keskikäyrillä mennään. Syke pienellä huiteli 140-150 välillä :) Eli kaikki ok. :)

Kirpparilla kävin myös tänhään ystäväni kanssa ja tein kyllä kivoja löytöjä :) Ostin vaikka kuinka monta uudenverosta vaatetta ja makso yhteensä 10,70e :D EEt nyt mieki sit hurahin kirppistelyyn :D

Hiustenvärjäyksestä kävin aamulla kampaajalla ja kysyin asiaa,kampaaja sano et anna mennä vaan ei siitä mitään haittaa ole,eli eikun tuumasta toimeen ja kattoon et mihinkä lopputulokseen tässä tän illan aikana pääsee :D

höyhen ja tonttu 24+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
ei voi tätä potutuksen määrää sanoin kuvailla.kerron huomenna hivenen tarkemmin kunhan pääsen osastolta illalla.mut liittyy vahvasti työelämään ja siihen että nyt varmasti ruinaan pitkän saikun.

huh,meinaa vihloa häpyluuta tai mikä nyt onkaan!!!
 
Marma Mitäs siellä oikein tapahtuu?

iseeyou Mulla on kans menossa joku väsyneempi ajan jakso, etenkin siinä puolivälin paikkeilla olin ihan naatti, melkein samanlaista kuin alkuraskauden väsymys. Hempat oli mullakin kunnossa, mutta vissiin ipanan kasvuvauhti on vaan äidiltä pois :) Nyt jo vähän helpottaa, mutta toisina päivinä on selvästi sellainen "voimienkeräys-väsymys" eli pitää nukkua enemmän ja sit seuraavana päivänä jaksaa taas.

höyhen mulla oli tullut viime kuukauden aikana +900g ! Neuvolantäti ei sanonut muuta kuin että huomaa että maha on ottanut kasvuspurtin ja se näkyy vaa`allakin. Itseä kyllä vähän hirvitti. Toivottavasti tahti hieman hidastuisi, tota määrää ei ole kiva kasvattaa elopainoa joka kuukausi, olen melkoinen norsu muuten loppumetreillä..

Vaatteita olen nyt haalinut jonkun verran, toppahaalarikin löytyi koossa 62, ensi viikon aikana tulossa on neljä postipakettia vaatteita ja sitten en hetkeen osta enää mitään, nyt niitä on ihan sopivasti jo! On vain niin ihana ostaa kun hyväkuntoisia vaatteita myydään puoli-ilmaiseksi.. Mutta jos sitä nyt malttaisi. Loppuraskauden aikana voi sit ostella sänkyyn reunapehmustetta ja sellaista pientä tavaraa.

Mies on alkanut naureskella että mua on vaikea halata kun maha puskee väliin, ja muutenkin on ihastuttavan ihmeissään viikoittain kasvupyrähdyksiä ottavasta mahasta. Harmittaa kun ei ole videokameraa taloudessa, oli kyllä maanantaina niin onnellisen pollea iskukki kun meni nukkumaan, olisin halunnut saada ikuistettua.

Itse viihdyn edelleen raskaana olevassa kropassani, joskus vaatteita valitessa on hankalaa kun olo on kuin plussapallolla kun paidat on käyneet lyhyiksi ja huppareistakaan ei mene vetoketjut kiinni. Pitäisi käydä uusimassa vaatekaapin sisältöä niin olisi syksyksi päälle pantavaa.
Liikuntaa pitäisi varmaan lisäillä, hengästyn aika helposti ja haluaisin pysyä suht hyvässä kondiksessa, että synnytyksestäkin palautuisi sit äkkiempää. Harmittaa kun täällä on uimahalli rempassa, olisin voinut alkaa käydä siellä, se kun onnistuisi isollakin mahalla. Kävelylenkit on nyt mun ainoaa liikuntaa, mutta parempi kai sekin kun ei mitään.

Susimieli ja Pieni 23+3
 
|OHuomenta!!!
takana edes jonkin näköinen yö.
olen ollut la ja su omalla luvalla töitä saikulla,ma ja ti päivystävänsairaanhoitajan luvalla ja tänään menen osastolle siitä tieto "pikku pomolla" on ja että saikkua tulee.
su matkasimme kuitenkin mieheni kanssa joensuuhun koiranäytelyyn(johon oli tarkoitus mennä vaikka olisin käynyt töissä tekemässä lyhyen aamuvuoron eli joko 7-10 tai 7-12,koska mulla on 5,5h ylitöitä otettavana),eli minä nukuin keskimmäisillä penkeillä kooooko pitkät matkat,sen että väli matkalla kävin syömässä ym.
näyttely kehän laidalla oli koirieni kasvattaja ja ystävä + tietty ukko valmiina jos tarvii juoksuttaa jos tulee huono-olo.ja nämä immeiset oli alusta loppuun saakka.
niin eilen illalla tältä "pikku pomolta" tulee viesti että jos olen voinut olla koiranäyttelyssä v-loppuna pytää la ja su lääkärin todistus. ja kaiken kruunasi se että laittoi viestin yhdeksän jälkeen ja lähtee kiireellä töistä pois,koska oli kerennyt lähtä kun soitin hälle.

eli meiltä ei ilmeisesti saa olla pois töistä jos ei ole fyysistä vammaa ym.
ja voin vaan kertoa että koirat ovat yksi tressiä lievittävä asia ja se että poijat olivat la illasta-su iltaan hoidossa,eli totaalista lepäämistä niin unen kannalta kuin mielenkin kannalta.
ja ottaen huomioon että sokeri mittarikin ilmoittaa että nyt aletaan menemään ylikierroksilla ja tämänkin tämä "pikku pomo" tietää.ja silti kehtaa laittaa yötä vasten tuommosia viestejä.

vois kyl ymmärtää että epäilisi vilppiä saikussa jos olisin ollut vain la ja su,vaan kun tietää varsin hyvin että tämä jatkuu.tai sit on liikaa budjetit alkaneet kiristämään pääkoppaa.

eilen alkoi sitten vihloa ihan kohtuudella tuota alakertaa mut onneksi yöllä helpotti.

mut ei tee kyl mieli edes yrittää jaksaa tällästä paskaa ykkösvapaiden turvin.

MARMAx4 ja jaz 23+2
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :flower:.

Mukavaa, että ultrakuulumiset ovat olleet hyviä, vaikka osalla onkin ollut muuten vähän huonompi kokemus tuo rakenneultra. Tärkeintähän on kuitenkin, että kaikki on ok.

Marmalle jaksamisia. Pomot ovat joskus todella ajattelemattomia ja tuntuu, jos saikulla on (vaivasta riippumatta) pitäisi olla kiltisti kotona neljän seinän sisällä.

(.) Pakko purkaa myös omaa ärtymystä. Olemme miehen kanssa käyneet katselemassa rattaita ja kaukaloita, viimeksi sunnuntaina piipahdimme Haaparannassa. Äiti sitten soitteli illalla, kun kuuli isältä, että olimme käyneet Haaparannassa. Kyseli löytyikö mitään ja ostettiinko mitään. Selitin sitten, että kävimme katselemassa etukäteen, onko siellä ruotsin puolella edullisempaa, vai kannattaako ostaa isommat tavarat omalta paikkakunnalta (todettiin, että ei ne rattaat ainakaan olleet hirveästi suomen hintoja edullisempia, meidän mielestä). Sitten äiti kehtasi sanoa, että kannattaa katsoa käytettyjä kärryjä, kun ette te varmaan enempää lapsia tee. Siinä vaiheessa meinasin lyödä luurin korvaan :mad:. Mulla vanhemmat ja siskot tietää, että olemme käyneet lapsettomuushoidot, josta vihdoin tärppäsi. Emme ole edes miettineet vielä lisää lapsia, olemme onnellisia, että nyt ylipäätänsä olen raskaana (tosin itse olin sen verran miettinyt, että ei niitä pakkasessa olevia alkioita kannata pois heittää, kun aika on sopiva, voihan sitä yrittää vielä toistakin). Silti alkoi vituttamaan. Miksi ei tehtäisi lisää lapsia? Minun ikäni vuoksi (34) vai miehen iän vuoksi (38) vai siksi, kun olemme käyneet hoidoissa eli luonnollisesti mahdollisuus tulla raskaaksi on vähäinen? En kehdannut äidille mainita asiasta ja miehellekin vasta eilen sain sanottua asiasta. Olin isältä ehtinyt kysyä, ostaisiko he meille rattaat, kun tällä hetkellä olisi z-linen yhdistelmärattaat tarjouksessa 299 e. Kyllä meillä itsellä on varaa ostaa ne vaunut ja muu tarvittava, ajattelin vain, kun siskon lapsillekin ovat ostaneet kaikenlaista, enkä minä ole koskaan mitään pyytänyt, niin olisivat ostaneet ne kärryt. Mutta kun asenne tuntuu olevan sellainen, että kun ette te enempää lapsia tee, niin ei kannata uuteen satsata. Miehen kanssa tultiin siihen tulokseen, että ei pyydetä minun vanhemmilta sitten mitään :'(.

Tekipä hyvää purkautua.

Lapitar ja "kaveri" 24+0
 
No onpas Marmalla ja Lapittarella ikäviä kuulumisia! :( Tsemppiä vaan teille, osaan jotenkin kyllä samaistua molempien tilanteisiin... Eiköhän meillä kaikilla ole joitain ikäviä kokemuksia inhottavista ja ajattelemattomista pomoista. Saatika sitten, että onnittelen, jos suhde omiin vanhempiin on aivan mutkaton. Jossain vaiheessa olen täälläkin maininnut, että omalta äidiltäni olen saanut ikävää kommenttia muun muassa taannoisen avioeroni aikaan. Muutenkin osaa välillä olla aika ajattelematon hänkin.

Me saatiin eilen kotiin Teutonian Mistral S:t! Käytettynä tosin, mutta hyvässä kunnossa. Värikin on minua ihan miellyttävä tummanruskea. Käytössä olleet vuodesta 2009, mutta väri on vuoden 2008. Tuo ei tosiaankaan ole minulle se ykkösasia ja kun ovat tutulta, niin tiedetään miten on pidetty. Mielestäni saatiin kohtuulliseen hintaankin... :)

Sellainen kysymys olisi noihin liittyen esittää, että tietääkö kukaan mitä suunnilleen maksaisivat uudet renkaat moisiin vaunuihin..? Ovat toimivat, mutta mallia "ilmakenno" ja niihin on mennyt väliin pieniä kiviä, joten rahisevat... Jos se alkaa ärsyttää, niin voisin harkita uusia pyöriä, elleivät sitten ole tuhottoman kalliit...

SariP ja Pömppä 24+5
 
Meillä kaikki hyvin!!!:) sai eilen huokaista helpotuksesta ja lapsivettäkin oli normaalisti ja virtsarakkokin näkyi paremmin kuin viime kerralla.

Nyt vois sitten ehkä oikeesti alkaa nauttia tästä raskaudesta kun kaikenlaisia jännitysmomentteja on ollut tähän asti.

Ja ihanaa kun tuntuu liikkeetkin tosi kivasti, varsinkin iltaisin kun olis ite menos nukkuu ja aamuöisin:D Joku kertoi, että liikeet tuntuu päällepäin, mutta kun mies laittaa käden masulle niin menee karkuun. Samaa tapahtuu meilläkin, mistälie johtuu?:)

Jaksamisia marmalle, ymmärrän hyvin ettei sitä jaksa yhtään stressiä miltään suunnalta. Itellä ollut viime syksynä (ja keväälläkin vielä) sairauspoissaoloja masennuksen vuoksi ja stressaan suunnattomasti pelkästään sitä kun flunssa iskee,et voinko olla töistä pois. työnantajakin vaatii jokaisesta poissaolosta todistuksen, toki sen ymmärrän...

Noh koitetaas nauttia oloistamme ja minäkin himostressaaja voin ehkä nyt ottaa jo vähän iisimmin:)
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4 ja Kahlan
Lapitar eihän se ole mikään itsestään selvysy ettei teille lapsia tule. Tiedän monia joilla ensimmäisen lapsen tulo kestänyt vuosia (ja hoitojakin ollut) ja sitten toinen onkin tullut peräti luomusti tosi pian perään =). Ajattelematonta puhetta äidiltäsi, mutta monet ei valitettavasti usein mieti mitä suustaan päästävät (ja eivät pakosti tarkoita sitä pahalla). Ja aina käytettyjä ei saa edes halvemmalla kuin uusia (vrt. nimekäs käytetty merkki vs. halvempi uusi merkki)...

SariP en tiedä minkä hintaisia nuo teutonian renkaat on, mutta esim. emmaljungaan 1 rengas olisi ollut jotain 50€:n luokkaa :O. Huutonetistä kannattaa myös katsoa, siellä on aina välillä myynnissä ihan uusiakin renkaita.

Tänään tuli kotiin tiistainen äitipolin teksti. Kohdun ulkosuu on sormenkärjelle auki ja ultralla mitattuna oli kaulalla pituutta yli 4cm. En jaksa uskoa että tämäkään lapsi itsekseen tajuaisi ulostautua masusta sitten joulukuun alussa, kun nytkin on (jälleen kerran) paikat niin hyvin kiinni.

Poppeliini ja kolmas muru 24+2
 
No onpas Emmaljungan renkailla sitten ainakin hintaa!!! :O
Tuon mukaan jos mennään teutonioissakin, niin tulisi renkaille melkein yhtä paljon hintaa, kuin mitä maksettiin koko vaunuista nyt!! Eli jää kyllä hankkimatta... Blaah.
 
MARMAx4 Höh, eipä sinullakaan ole työtilenne helppo ja siitä tekee pomo vain vaikeampaa.

Omasta työstä, olen siis enään vain 2 viikkoa töissä. Tämä alunperin päätetty siksi että mulla tammikuussa aivoinfarkti tullut ja ajattelin omaa parastani sekä jaksamista ettei mitään tule: Toiseksi toinenkin poika aloitti eilen koulun joten ajattelin meille olevan se parempi ratkaisu että jään kotiin ajoissa ja saan lapset kouluun rauhassa laitettua.
Mutta siis tuo työpaikka on toisinaan hurja. kyseinen asukas on lyönyt muitakin sekä saattaa hermostuessaan tehdä mitä vaan. On hyvin lujaotteisesti työntänyt toisen työntekijän seinään vastenkin kun hänen partaansa on ajettu. On käynyt myös muutamaan asukkaaseen kiinni yllättäen jne.. Eli siitä herrasta ei tiedä yhtään milloin räjähtää ja mitä tekee. Entinen portsari/bodari joten vammautumisesta huolimatta hyvin voimakas ja liikkuu jalkapelin :/
Muutama muukin asukas sillä tuulella arvaamaton mutta heidän käytös varoittaa siitä, enemmänkin sanallista vittuilua tulee päivittäin..
Olen myös hieman pettynyt että lomalta palannut esimies luki rapsan johon olin kirjoittanit asiasta eikä hän millään tavalla kysellyt asiasta tai muutakaan.. muutama työkaveri senkin puolesta huolissaan mun turvallisuudesta.
Mutta tosiaan, enään 2 viikkoa!

Mutta nyt iltavuoroon lähtö, palaan paremmalla ajalla.
Kaikille vointeja :hug:

pikkuinen 23+5 :heart:
 
Poppeliini mun POIKALUPAUS on jäänyt päivittämättä :)

No, johan on Neljäskö:llä ja MARMA:lla työpaikat! On varmaan ihan hyvä että sä Neljäskö pääset sieltä pian pois.

Alushousuista on ollut puhetta. Mä pidän ihan tavallisia matalia. Ekassa raskaudessa ostin mammapikkareita, mut ne jäi käyttämättä.

Ideh:lle onnea ultrakuulumisista ja kaikille muillekin, jotka ovat käyneet. Susimielelläkin oli parempi kokemus, mukavaa!!!

Höyhen älä välitä niistä neuvolan painohuomautuksista :hug: Mulla on ainakin molemmista tullut alkuun reippaasti painoa ja sitten se on alkanut laskea. Joten mä en ainakaan stressaa, vaikka painoa on tullut jo ihan mukavasti, just kävin vaa'alla ja onko tullut peräti 7 kiloa jo :ashamed: Mutta tosiaan viime raskaudessakin kokonaispainonnousu oli sitten lopuksi vaan +4kg , vaikka alussa nousi huimasti.

Kovin munkin masussa potkitaan ja liikkeitä tuntuu paljon. Joku kyseli, että merkkaako vilkas sikiö vilkasta lasta. Ja kyllä se mun kokemuksen mukaan pitää paikkansa. Mun omat on molemmat olleet ihan keskiverto liikkujia masussa ja sellaisia ne nytkin on. Toisilta taas olen kuullut, että jos kovin vilkkaasti potkii masussa niin vilkas on lapsikin ja sitten taas päinvastoin. Rauhalliset on rauhallisia :)

Perjantaina ois sitten pitkästä aikaa neuvola. Kela-laput saan kai silloin. Seuraava kerta onkin todennäköisesti lääkärikäynti. Ja sitten kohtapuolin tarttee ilmoittautua sinne sokerirasitukseenkin. Itse menen ihan mielelläni, saa olla pari tuntia ihan rauhassa ja lukea vaikka kirjaa :)

Niisku 22+0 POKSISTA Jee, nyt sitä ollaan ihan Kelankin mukaan pieniin päin :)
 
hahaaa..MARMA on nyt saikulla 31.8 asti jolloin polikäynti,millon tarkastetaan koko eukko ja vauveli.
työperäisen tressin aiheuttamien vaivojen vuoksi,joihin lekuri luki niin vs nousun,kuin suppailun,väsymyksen ym.
nyt sit tehdään kaikkea mikä saa mielen virkeäksi ja tuntuu hyvältä :)

kouluun nyt kuitenkin mentävä vaikka saikulla,mut ne vain 2-3pv kuukaudessa.

MARMAx4 ja jaz 23+2
 
MARMA hyvä että sait kunnon sairaslomaa.

Lapitar Harmi että äidiltäs pääsi tommonen sammakko suusta. Mä tiedän yhden pariskunnan jotka kärsi lapsettomuudesta yli 10 vuotta. Hoidoilla ne sai yhden lapsen mikä on nyt reilu vuoden ikänen ja nyt niillä on toinen tulossa ihan luomuna ja yllätyksenä, kun eivät ajatelleet että luomunakin vois onnistua.

(.) Tän viikon jälkeen mulla on enää vajaa kolme viikoa töitä jäljellä ennen lomaa ja äitiyslomaa. Nyt alkaa työmotivaatio selvästi kärsimään. Tällä viikolla työnkuva vähän muuttu eli alettiin välittämään sairaankuljetuspuheluita turvapuhelinhälytysten lisäks ja sit selvis et pomokin valehteli aivan turhaan työkaverille siitä et on yhdestä päällekkäisestä vuorosta jo keskustellu mun kanssa. Pomon olis oikein hyvin pitäny tietää että mä ihan mielelläni luovun näistä meidän ärsyttävistä 5,5h iltavuoroista, eli olis ihan hyvin voinu kysä asiasta suoraan multa mut hän oli kuitenkin edellisenä päivänä menny työkaverille selittämään että on jo mun kanssa sopinu että mä luovun siitä vuorosta. :headwall:

Huomenna tulee päiväkodin pomo ja pienten ryhmän hoitajat kotiin juttelemaan kuopuksen ens viikon päiväkotialoituksesta. Mä luulin ettei ne enää tulis kun on jo toisesta lapsesta kyse. Mut kyl ne vaan halusivata tulla käymään.

Huomasitteko muuten että prinsessa Victoria on raskaana?

Fantaihana 24+0 POKS
 
Näkyy olevan työssä jos jonkinmoista ongelmaa, voimia kaikille. Minullakin on omia huolia omalla työsaralla. Kesällä mulle pomo lupasi, että töitä järjestäisi minulle äitiyslomaan saakka. No tänään sitten selvisi, ettei minulla työt jatkukaan, perjantaina viimenen päivä. Ja kaikki muut kesän sijaiset, jotka ovat olleet tosiaan nyt tästä kesästä (ja mie olen ollut tässä samaisessa paikassa sijaistamassa viime kesästä tähän päivään asti) vasta töissä tässä paikassa ovat saaneet työsopimukselle jatkoa! Voi jeesus, mua on ottanut pattiin!!!!! :mad: :( Kyllä on tullu pettymyksestä paruttua koko ilta töistä päästäessä! Ja se ämmä kehtaa sanoa mulle, että soittelee jos jotain ilmaantuu. Luuleeko se ihan tosissaan että mie sinne menen enää töihin, ku tekee noin? No eipä se auta. Tulipa purkauduttua.

Minäkin olen miettiny pääni puhki mitä ihmettä mie laitan vauvalle päälle ku päästään kotiin. Kaks ekaa mulla on syntyny syyskuussa ja silloin ei ole ollut vielä kylmä, että olisi niin kovasti pitäny laittaa vaatetta päälle, mutta nyt tämä kolmas syntyy keskelle KYLMYYTTÄ niin vaatetta täytyy luonnollisesti olla enemmän. No kuhan tulee kunnolla kauppoihin talvisia päällysvaatteita ni eiköhän sitä löydy jotain sopivaa päälle pantavaa :)

Mukavia ultrakuulumisia kaikilta! Hienoa!

simuli 23+2
 
Mulla olis huomenna rakenneultra, vähän jännittää. Toivottavasti kaikki olisi hyvin pikkuisella! Tarkoitus olisi samalla myös kysäistä josko näkyis kumpika sieltä on tulossa...


Lennu09 ja pikkukakkonen 20+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
onpas monila kurjaa työrintamalla. nyt kova kovaa vastaan vain! yhtään ei saa katsoa sormien läpi jos kokee syrjintää! tai edes sen kaltaista!


täällä alkaneet kovat liitoskivut ja selkäkivut myös,tosi vakea kävellä ja iltapäivästä onkin jo ihan rampa... koitan olla vaappumatta,kun se on huonoksi raskauden aikana ja saattaa lisätä vain vaivoja..
supistuksetkin on jatkuneet ja maha kovettuu kipeästi monta kertaa päivässä,ensi viikolla taas kontrolli,saapi nähdä miten tässä käy,vauva on ihan selkeesi pää alaspäin ollut nyt koko ajan viime perjanntaista asti,onkohan siihen saakka sillä lailla kunnes ulos tulee..
Tukivuö pitäsi saada,lastentarvikkeessa maksoi 50e.. ei meidän talous sellaista kestä. saisikohan jostain fyssarilta lainaan.

EevaN ja Pieni 24+5
 
Tervetuloa uudet :)!!!!!
Samoja mietteitä täälläkin, Teresia1, että tunteekohan tämä uraohjus enää itseänsä parin kuukauden päästä ;)

Olen pahoillani kurjien kokemusten omaavien puolesta :( Nuo pomot on kyllä sellaisia sikoja ja sovinisteja aika usein ennemmin kuin tunneälyn omaavia fiksuja johtajia..murmur!

Ja voi äitejä ja anoppeja....minäkin oon saanut aika monta kertaa tiuskaista äidilleni ja anopilleni kaikenlaista kun ovat niin kovasti järjestämässä meidän elämää ja tietävät tietenkin kaiken ja kaikesta...;) Ei muuta kuin yritetään antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...

Itse oon värjännyt hiukset raskauden aikana kahteen kertaan, juuri kävin tuossa pari viikkoa sitten. Oon kyllä kovasti lueksellut aiheesta ja kysellyt ja kyllä siihen tulokseen tulin että silloin tällöin jos värjää niin ei se varmasti voi pahaksi olla. Kyllä noita kemikaaleja meidän iholla pyörii muutenkin niin kovasti esim.pesuaineissa jne...

IIIIIIIIIIIIIIIIIIK,huomenna rakenneultra ja oon aivan huimassa jännityksessä!!!!!!
Ensinnäkin pelottaa ettäonhan kaikki kunnossa, toiseksi en malta oottaa ettänäen "hänet" ja kolmanneksi HALUUUUUUUN tietää kumpi siellä oikein luuraa :heart:
Jos vain suostuu näyttämään sen meille niin meinaan kyllä heti tuhlata johonkin ihastuttavaan Cupcaken vaatteeseen, maksakootkin niin kauheasti kuin maksavat...;)
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Moni menossa rakenneultraan. Tsemppii sinne. =)

:hug: kaikille joilla on ollut vastoinkäymisiä töissä. Itselläni on ymmärtäväinen pomo,vaikka mies onkin ja mua nuorempi. Nytkin sanoin jo,että tuskin oon lokakuuta enää töissä ja asia oli ok.

Mulla oli tänään kelaneuvola. Painosta tuli moitteita,vaikka alusta saakka on tullut vasta 4kg. Ei kuulemma montaa kiloa enää saisi tulla..mieluiten ei yhtään. Antoi ruokavalioohjeet kotiin joita pitäisi noudattaa. ekastakin tuli vaan se 9kg,niin nyt valitetaan jo 4kg:sta. On se kurjaa!!
Mun pitäisi myöskin varaa aika sokerirasitukseen. Itte myös tykkään lueskella siellä kirjaa. =)

Verenpaine oli lähtenyt vihdoinkin nousee. Nyt 115/68. Hemo VAAN 96 :(. Nyt pitää syödä 2tabl/pvä ja appelsiinimehun kanssa..ja edelleenkin muistaa ottaa yöllä kun käyn pissalla. jos vielä laskee niin sitten otetaan verikokeita.

Sf-mitta oli 23 tai 24 en muista kumpi. Yläkäyrällä meni. Esikoinen on mennyt ala ja keskikäyrän välillä. Joten tästä vissiinkin tulossa isompi.

millis ja vertti 23+4
 
Millis1981: Oho,onpa outoa että jo 4kilosta valittelevat - mä kun oon kuullut ja luullut että sitä mennään aika usein reilusti yli kymmenen, jopa kahdenkymmenen...;) Mulle itselle on ainakin jo nyt tullut viime neuvolan mukaan 6kg eivätkä mulle ainakaan valitelleet. Mahtavaa et verenpaineet alkavat nyt nousta :)

Just kohta kurvaan rakenneultraan ja oli pakko tulla tänne vähän purkamaan jännitystä, iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik! Toivottavasti on hyviä uutisia kun palaan!

Tsemppiä muillekin tämän päivän ultrakävijöille :)
 
Miimau Suurimmaksi osaksi tuo painosta valittaminen johtuu siitä,että on n.8kg liikaa heidän mielestään painoa. Eipä kyllä esikoisesta silloin koskaan valitettu,vaikka painoin silloin samanverran kun plussasin kun nytkin.
 
Parintunnin päästä se vihdoin on. rakenneultra!!! jännittää niin ettei paikallaan pysy ja yö meni ihan harakoille. Joka kerta kun heräsi vessaan, niin meni tosi kauan aikaa että taas sai unenpäästä kiinni. no mutta onneks tää jännitys on parin tunnin päästä ohi. ja jos nää kaikki muljahdukset mahassa on vauva, niin en usko mitään ongelmaa olevan:) neuvolantäti viimekerralla jo varoitteli että on sen verran liikkuva vauva että saattaa mennä ultraajalla hermot :D

Paino mullaki nousut jo jonkuu vähä reilu 4kg ekasta neuvolan punnituksesta, ja viimeeks kun keväällä kotona kävin vaa-alla niin paino oli jo ekaan neuvolaan noussut muutamia kiloja :ashamed: hups. ja mulla kuitenkin on ylipainoa joitakin kiloja, ja silti neuvolan täti sanoi että huoletta voin lihoa sen vähintään 10kg. Ensi vuonna voi sitten käydään kuntokuurille;) ajattelin jo vähän etukäteen että alottaisin karppaamaan, äitini on sitä tehnyt jo vuosia niin voisin saada hyviä neuvoja ja vinkkejä. Tosin rakastan leipää ja pastaa :D mut sen näkee sitten mihin into riittää. Nyt taas touhuilemaan hetkeks et saisi tän ajan kulumaan!! koiran kanssa sateeseen ulkoilemaan siis --> Toivottavasti palaan hyvien uutisten kera<3

joulumamma ja vauva 20+6
 
Onpa monella ultra edessä, nauttikaahan ultrista! Ja tänne sit heti kertomaan mitä sanottiin!

Viimeyön nukuin tosi huonosti, ikkunan takana ropiseva sade häiritsi, mies pyöri mun puolella koko yön ja kun se vihdoin puolen yön aikaan lopetti ja olin juuri nukahtamassa, pikkumies heräsi, pungersi itsensä poikittain ja alkoi potkia vasenta kylkeä! Isä ja poika selvästi samaa sorttia :D Silittelin pikkuisen päätä oikeasta kyljestä, siksi aikaa se aina lakkasi potkimisen. Eli nyt olen väsynyt mutta eipä se haittaa, oli mukava hetki pikkuisen kanssa. Ja sain onneksi aamulla hieman nukuttua vielä. Herätään siis arkisin 3.15 ja mä jatkan sit viiden jälkeen monesti unia vielä pari tuntia.

Odottelen innokkaana postia, muutamat vauvavaate paketit pitäisi tulla tänään tai huomenna, viimeiset varmaan ensi viikon alussa. 4 pakettia on tulossa, yhdessä pikkuinen toppahaalari. Niiden tultua koitan malttaa olla ostelematta vaatetta, sitä alkaa olla jo aika paljon.
Hieman myöhemmin pääsee sit ostaan sänkyyn reunapehmustetta ja pyyhkeitä ja sellaista pientä tolla poitsulle.

Susimieli ja Pieni 23+4
 
  • Tykkää
Reactions: höyhen83

Yhteistyössä