JOULUKUUN ODOTTAJAT - Nyt on syyskuu!!

Noita tukivöitä on myös eri kokoisia. Itse ostin sellaisen kaupasta asiantuntevan myyjän avustuksella, kun siinä koko ei kuitenkaan vastannut yleistä vaatekokoani.

Nyt on alkanut hieman huolettaa/ihmetyttää kun on ollut paha olo jo kolme päivää. Tänään olo vaan entistä pahempi ja jouduin jäämään töistä pois. En ole mistään lukenut, että pahoinvointi kuuluisi enää tähän raskauden ajankohtaa (viikkoja 28+4). Mistäköhän mahtaa johtua? Itse tietty huolestujaluonteena mietin jo voiko liittyä jotenkin listeriaan/toksoplasmaan kun pari viikkoa sitten käväisin Pariisissa ja kaikkea ruokaa ei voinut kuitenkaan kontrolloida (vaikka salaatteja ja raakaa lihaa välinkin)... Jännä kyllä tää raskaus, kun laittaa huolestuttaa olosta, minkä normaalisti laittaisi vain jonkin viruksen piikkiin.
 
Moikkis =)

Ensin täytyy MEUHKATA ja MOUHOTA!!!!!!!
Siis niin sapettaa ja sylettää!!!!!

Meillä tehdään kodinhoitohuoneen remppaa. Homma on venynyt ja vanunut jo ties miten kauan.. No, ei siinä mitään. Tänään sitten menin pikkusiskon 18v (virhe 1) auton ja hevostrailerin (virhe 2) kanssa hakeen niitä komeroita tietyltä tavarantoimittajalta (virhe 3). Menin noutovarastolle kyselemään että saiskos niitä. Mies kysyy että millainen kuljetuskalusto sulla on. Kerroin, ja tää toteaa että no sitten ei tuolla sähköroclalla varmaan saakaan nostettua niitä kyytiin ellei aja siihen trailerin lastaussillalle. Sanoin että ei saa ajaa, ei se kestä. Ukko toi trukkilavallisen puutavaraa, semmoinen metrin korkea pino ehkä, siihen traikun taakse ja sanoi että ottakaas tuolta pahvia vähän tuohon trailerin pohjalle. Ja me otettiin. Ja ukko häipyi. Katseltiin vähän aikaa pikkusiskon kans toisiamme että jaa, meniköhän se hakeen vielä jotain lisää. Kun ukkoa ei alkanut kuulumaan niin menin perässä kysymään että
"onko täällä sellainen oletus että me nostetaan noi siis itse tonne traileriin?".
Äijä toteaa kahvikuppi kourassa että "no meitä on täällä vaan kaks miestä töissä". (oltiin nähty siihen mennessä neljä eri miestä..)
Mä sanoin sille että "joo ja meitä on kaks naista, teinityttö ja minä viimeisilläni raskaana, että mekö ne nyt sit nostetaan"?
Ukko naama niin tiukalla norsunveellä että "no sulla on vääränlainen kuljetuskalusto",
johon mä että "joo ja ilmeisesti väärä tavarantoimittaja, me palataan asiaan sitten kun mä saan MIEHEN (painotus sanalla mies) nostamaan ne kamat mulle kyytiin. Että se on sit joskus puintiajan jälkeen. Mä nyt sit jätän noi kamat tuohon pihaan, täällä varmaan joku vaivautuu vetämään ne sisälle".
Ukko tuli sitten vihaisena kuin ampiainen että "no minä nostan". Ja alkoi paiskoa kamaa sisälle.
Sanoin siskolle että "otahan kiinni ja kanna, nostetaan me osa", johon ukko tiuskaisi että "no minä nostan nyt ne kaikki".
Sanoin että "no sepä hienoa" ja jäätiin ihan rauhassa katselemaan. Kun ukko oli aikansa viuhtonut niin alettiin siskon kanssa kuitenkin lastata kamaa kyytiin. Siihen tuli sitten autolla VIIDES mies joka huikkasi tälle kiukkuiselle että "ai sä olet joutunut TÖIHIN". Siis voi tsiisus!!!! Mä heitin sille että "joo, kun hankala akka alkoi valittaa", kumpikaan ukko ei sit mulle vastannut mitään.
Sitten saatiin kamat kyytiin ja ukko hävisi pikavauhtia sisälle halliin ja ovi tiukasti perässä kiinni. Me jäätiin siskon kanssa sulkemaan ovia ja sitomaan kuormaa, ei siinä mitään. Mutta siis ihan uskomatonta???!!!

Vai olenko mä vaan typerä akka joka idioottimaisuuksissaan oletti saavansa kahden tonnin kaapinosat autoon nostettuna noutovarastolta jossa miehiä oli töissä ainakin neljä kappaletta?! Toki oon joskus agrimarketillakin nostanut aidantolppia autoon 30kpl niin että kaks miesmyyjää katseli vieressä. Mut silloin en nyt ihan raskaana ollut, ainakaan näin näkyvästi.

Mitäjos mä olisin ollut vaikka pyörätuolissa?? Tai mulla olis ollut vaan yks käsi? Tai kipeä selkä? Tai olisin ollut yksin siellä hakemassa? Ainakaan missään ko liikkeen (jolla on toistakymmentä myyntipistettä ympäri Suomen) sivuilla ei lue että noutovarastolla on itsepalvelu.. Ja että haukutaan asiakkaan kuljetuskalusto, johon nyt kuitenkin huonekaluliikkeestä lastattiin ystävällisesti kalusteet joskus.. Ja "meitä on täällä vaan kaks miestä"... Voi itku!!!

Sorry, tulipahan vuodatus. Mutta meinasin tukehtua kun ällistyin, kerrassaan SURKEAA palvelua. Tai luulisi että tuollaisessa paikassa pitäisi jotain palvelua olla?

Omaan napaan kuuluu ummetusta ja lonkkasärkyä.. Plääh. Eilen käveltiin varmaan 6km lenkki tytön ja ponin kanssa, ja illalla olin vielä vähän rankemmassa joogassa. Siitä se lonkkasärky varmaan sit aiheutui. Yöllä oli tosi kipeä, nyt liikkeelle päästyäni ei niin kamala enää. Ummetukseen ei tunnu laxoberonkaan auttavan. Inhottavaa!!!!!!!

Noista tukivöistä, mulla on käytössä Patrician housuliivijoka on tarkoitettu nimen omaan raskausaikaan. Oikein ihana kapine, tukee tarpeeksi alhaalta eikä kuitenkaan paina jalkoja pahasti. Päivittäin käytän. Pikakreita pidän siellä alla, niin ei ihan joka päivä tarvi pestä, vaan kahdella liivillä pärjää hyvin.

Kamomilla ei sillä vauvalla välttämättä enää ole tilaa tai halua liikkua mihinkään! Mulla oli kuopus viikolta 28 asti (kun eka kerran tarjontaa arvioitiin) loppuun asti juuri noin; pää kylkiluiden alla ja perä ja jalat lantiossa selkä oikealle päin. Samoin nyt tämäkin neitonen. Liikkeet on varsin pieniä ja tuntuvat rakkoon ja peräsuoleen ja välilihaan päin - ei kovin kivaa! Mulla tosin on istukka alhaalla edessä, joten sekin niitä vaimentaa. Vettä on keskimääräistä vähemmän, kuitenkin riittävästi. Ja vauva on iso. Eli en mitenkään kamalasti enää edes odota että kääntyisi. Toki teoriassa sillä varmaan voisi olla tilaa kääntyä, mutta "ei tunnu kääntyvältä". Luulisi että liikkuisi isoomin jos haluaisi vaihtaa asentoa :) Mulla on nyt viikkoja 29+5, paljonkos sulla on? Ja hei, 3% vauvoista jää perätilaan, eli täytyy meitäkin (?) tässäkin ketjussa olla useampia, onhan meitä kuitenkin vissiin yli sata? Ainakin siinä listassa on? Mua ei perätila huoleta, kun oon yhden perätilasektion kokenut ja se oli hyvä kokemus. Tiedän kyllä että tää voi olla vaikka mikä katastrofi,mutta ei mulla ole mitään syytä olettaa että olisi. Perätilaa en joudu vanhan sektioarven takia synnyttämään, varsinkin kun mulla on ollut reilusti nelikiloisia vauvoja ennemmin. Ja kääntää ei voi istukan sijainnista johtuen.

AC:lle :hug: ja jaksamista! Sairastelu/huonovointisuus on inhottavaa kun muutenkin voi vähän sieltä täältä kolottaa..

Ja petite-te,mulla siis tuntuu liikkeet tooosi pieninä teputuksina tuonne alalantioon ja välilihaan. Välillä ikävinä tilvaisuina kun osuu pahasti rakkoon. Pään ja käsien liikkeet tuntuu samalla voimakkuudella tuossa ylempänä,vähäisempänä määrältään vaan. Vauvaa en kamalan hyvin pysty tunnustelemaan vatsanpeitteiden päältä, sen verran kuitenkin että pään tunnen tuossa oikealla kylkikaaren alla ja että selkä on oikealle.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Tää lähtee nyt thairuokaa syömään *slurps*

Terkuin Aubrieta + "Siiri" 29+5
 
:hug: Aubrietalle, jotenkin arvasin että osaat sanoa just ne sanat joita toivoinkin tähän aiheeseen kuulevani.
Mulla on tänään tasan 30+0, eikä todellakaan tunnu olevan "kääntyvää sorttia" tämä meidän rusina. Mutta mua ei oikeasti kyllä harmita tippaakaan =) .
 
Moi moi!

Ilmottelen vaan, ei kummempaa. Vapaa viikonloppu meni nukkuessa ja mansikantaimia istuttaessa. Kukkapenkit jätin suosiolla siistimättä, en jaksanut kyykkiä. Tänään oon nyt viikannut vauvan vaatteet kaappiin valmiiksi ja nyt on kaikin puolin muuten valmiina, paitsi vaipat, liivinsuojat ja siteet on hankkimatta. Tutit ja pullot (yms) hankin kans samalla, kun haen nuo edellä mainitut.

Huoh... minua vaivaa väsymys. Totaalinen väsymys. Mutta kyllä se siitä.

Mulla olis tänään ollut äippäpoli käynti.. peruin sen. En vaan halua mennä. En saanu kokonaan peruttua sitä, vaan siirtivät sen 6. lokakuuta olevaksi. Jopa kannattaa.. seuraava ultra onkin sit loppuraskauden ultra, joten eipä jää ultrien väliin montakaan viikkoa. Että se siitä järkevyydestä.

Eipäs muuta. Neidit tuli koulusta, autan läksyissä ja sit vien ne unille. Voikaa hyvin!!!

Härkis & Neiti 28+5
 
Kamomilla, voiks sulla olla viikot väärin? Mä ainakin oon joskus tavannut äitejä töissäni, joiden vauvat ei vastaa ollenkaan viikkoja... Odotetaan jotain pienikokosta ja teholle joutuvaa noin 34-35 viikkosta ja vauvat on ihan normikokoisia noin 37 viikkoisen oloisia :)

Täällä viikkoja 28+5. Mieheltä loppuu kai työt parin vkon päästä, mulla alkais mammaloma vasta 5.11. Työsoppari loppuu mullaki tän kuun loppuun eikä huvittas YHTÄÄN enää jäädä töihin, mut en tiiä onks pakko. Vituttaa ja väsyttää. Ja stressaa raha-asiat, vaikka tiiän kuitenkin että kyllä me pärjätään...

Huomenna äitipolille aika, katsotaan onks vauva vielä omilla käyrillään kun on pienen näkönen viikkoihin nähden. Ainakin se potkii kovasti, toivottavasti kaikki hyvin <3
 
Hei!

Olipas taas paljon luettavaa :). Kiva on kun tulee paljon viestejä, mutta kyllä huomaa että jos jää parikin päivää (saati viikkoa) väliin, niin on täysin pihalla. Yritän nyt parilla sanalla ottaa osaa viimeisimpiin aiheisiin.

Minullahan myös on la loppukuusta (23.12.) ja esikoinenkin syntyi 2,5 viikkoa lasketun ajan jälkeen, joten jos ei jotain hyvin kummallista tapahdu, olen varmasti viimeisten odottajien seurana vielä tammikuussakin!

En muista tarkasti, enkä mitenkään ole onnistunut löytämään esikoisen odotuspäiväkirjaa :ashamed: , mutta mulla siis esikko kääntyi vielä useamman kerran mahassa joskus 30+ jotakin viikoilla. (Lähempänä 30 kuin 40 toki, mutta yli 30.) Tämäkin veikkonen tuntuu menevän vielä ympäri silloin tällöin, joskin selvästi on isoveljeään vähemmän harrastanut kuperkeikkailua. Potkuttelua taas on paljon enemmän, mikä on aivan ihanaa, koska viime odotuksessa vielä näilläkin viikoilla oli usein päiviä etten tuntenut yhtään liikkeitä, ja se oli kuulkaa hermojaraastavaa. Nyt on ollut paljon parempi mieli, kun joka päivä tuntuu jotain. Eli Petite-te, enimmäkseen tuntuu napautuksia tuonne navan seutuville ja kylkiin, mutta esim. viime yönä meni ympäri tai jotain, koska rakkoni sai aivan "tappavaa" käsittelyä. Oli pakko juosta vessaan, vaikkei siellä rakossa edes ollut paljon mitään, koska se olis muuten tullut sänkyyn. Oikein vihloi :eek:

AnnClairelle jaksuja ikävään tilanteeseen, ja samaten kaikille muille joilla on ollut huolia ja/tai vaivoja viime aikoina.

Palailen taas =)
Grynna 26+6
 
Juli05 Mulla on käytössä Anitan tukivyö, netistä tilasin. Se tulee tosi mukavasti kohdun alapuolelle ja näin tukee koko kohtua. Mulla ainakin on kivut vähentyny ja samalla myös selkä ei mee niin notkolle. Se selkäosuus tulee suurinpiirtein ristiselän kohdalle. Ja koska toi vyö tulee kohdun alle, sitä voi käyttää aika pitkään (ainakin luullakseni) koska se ei tuu siihen mahan päälle. Ainoa negatiivinen juttu tässä vyössä on semmoinen mahan päälle tuleva kangas-osuus, mutta se ei oikeestaan haittaa mitenkään, kuhan on vähän ylimääräinen ainakin itelläni. Mä olen pystyny käyttämään tätä vyötä töissä, jossa siis istun lähes koko päivän ja myös ulkoillessa. Olen siis ollut tyytyväinen :)

Sellaista kysyisin nyt kaikilta, onko teidän käsketty laskeskella sikiön liikkumisia päivän aikaan? Mulla vaavi liikkuu mutta on ihan selkeesti hiljaisempia päiviä ja sitten taas aktiivisempia päiviä. Mietin vaan että kaippa se on ihan normaalia? Eihän sitä itekkään jaksa liikkua samallalailla joka päivä :LOL:
 
huomenta vaan kaikille!

aattelin tulla nostelemaan ku ollaan taas tiputtu tuonne kakkossivulle..

tänne ei mittään uutta kuulu, oottelen vaan ens kuun puolta väliä että pääsis taas tuolla neuvolassa käymään :LOL: sitten niitä käyntejä alkaiskin olla jo parin viikon välein =) ja jos sitä sitten pikkuhiljaa pääsis sinne synnytystapa-arviointiin..

maria & pikkunen 27+5
 
Täällä myös...

Tänään tarkoitus mennä neuvolalääkärille - viime viikolla jouduinkin perumaan. Iski kuume ja valtavan huono olo maanantaina - iltapäivästä menin työterveyteen ja sain huimat tiistain sairaslomaa :headwall: . Otinpa sitten kaiken irti ja nukuin 1,5 vrk putkeen - olo jokseenkin helpotti mutta kyllä lepoa olisi kaivattu lisää. Aika pihejä olivat - tuntuu että yleensä antavat kolme päivää tuosta noin vain.

Eilen oli sitten aamusta sokerirasitus, tänään kuulen tulokset. Se parituntinen meni oikeastaan yllättävänkin nopeasti, mutta sen jälkeen välipalan syötyäni jäi huonovointisuus pitkäksi aikaa. Oli vielä iltavuoro töissä siihen päälle, mieli olisi tehnyt karata vaan peiton alle pötköttämään. Vähän kauhulla odotan tuloksia ja tämän päivän käyntiä, painoa on taas tullut ja laittavat varmaan salaatinlehtikuurille loppuajaksi :ashamed: .

No toisaalta varmaan parempikin niin, tulisi väkisinkin syötyä terveellisesti kun olisi joku pakottamassa :whistle: . Tosin en ole tämänkään odotuksen aikaan sortunut minkäänlaiseen mässäilyyn, mutta ehkä ihan ruokaa menee turhan suuria annoksia.

Pienen asennosta en osaa varmaksi sanoa, mutta kovimmat potkut tuntuvat nimenomaan ylävatsaan ja useimmiten oikealle. Välillä oikein tuntee kun kantapää tms törröttää tuossa ylhäällä sivussa :D . Voipi siis hyvällä lykyllä olla pää alaspäin, mutta vielähän tuo ehtii kääntyä. Muistan ne pelottavat muljahdukset mitä edelliset harrastivat näillä tienoin, tuntuu aika hurjalta kun toinen kääntyy kokonaan akselinsa ympäri...

Molemmat edelliset on ihan normaali alatiesynnytyksellä syntyneet, eivät edes tarkemmin kuvanneet lantiota vaikka olenkin vain 157cm pitkä. Hyvinhän nuo mahtuivat tulemaan - 3750 grammaisia molemmat. Sektiosta kun ei kokemusta ole, niin niin paljon mieluummin nytkin synnyttäisin alakautta jos vain kaikki hyvin menee... Kakkosesta ainakin toivuin todella nopsaan - ainakin kun vertaa ekaan kun en voinut istua tai kunnolla kävellä kolmeen viikkoon :whistle: . Varsinkin kun on nuo kaksi isompaa tuossa huomioitavana, täytyy aikas pian olla taas liikenteessä.

En tiedä onko jo isyyslomista ollut puhetta, mutta meillä mies meinaa sen nelisen viikkoa pitää isyyslomaa kun Pieni syntyy. Se on kyllä hieno homma, saan sitten itsekin heti oltua isompienkin kanssa etteivät jää paitsioon.

Odotan ihan älyttömän paljon äitiysloman alkua (8.11.) - kukapa ei! Viimeinen kuukausi ollut jo älyttömään kiireinen töissä, ja kiire vain lisääntyy nyt lokakuuksi. Jotenkin jo nyt on moniin asioihin itsellä sellainen 'hällä väliä' -asenne, ei vaan tahdo jaksaa kiinnostua kaikesta. No, kyseiseen työhön aion kuitenkin palata eli täytyy nyt yrittää tehdä parhaansa tämä loppuaikakin.

Viikonloppuna sukujuhlissa näkyi taas jokaista mahdollista ikäryhmää olevia vaaveja (pienin vain viikon vanha), ja oli ihana nähdä miten omat tytöt jaksoivat olla kiinnostuneita. Kolmivuotiaammekin seurusteli innoissaan puolivuotiaan vaavin kanssa :heart: .

Odottavat kyllä omaakin pikkusisarusta erittäin malttamattomana...

Oletteko muut joilla isompia lapsia, ajatelleet miten päivät tulevat kulkemaan uusimman syntymän jälkeen kun arki koittaa? Itse olen viimeksi ollut kotona siihen asti kun esikoinen oli 3v ja kuopus 1v 4kk. Silloin oli erittäin selkeät päivärytmit, lapsilla pihassa kavereita jne.

Nyt ollaan muutettu ja kavereita ei tässä oikeastaan ole. Olen miettinyt mahdollista osallistumista avoimiin päiväkerhoihin... ja ajattelin että koittaisi vähän miettiä viikkojen kulkua siten että tulisi lapsillekin vaihtelevampaa tekemistä - eli jonain päivänä enemmän askartelua, toisena enemmän lauleskelua jne.

Tottakai uusi Pieni määrää omalla tahdillaan aika paljonkin päivien kulusta enkä aio ottaa paineita ohjelman keksimisestä isommille - mutta ihan omankin tolkun säilymiseksi ajattelin jonkinlaista järjestelmää miettiä. Päivärytmi nyt muutoin varmaankin muokkautuu Pienelle ennemmin tai myöhemmin isompien rytmin mukaan päivälepoineen jne.

Mutta kertoilkaapas taas mietteitänne, minä siirryn kohta töihin ja pian myös sinne lääkärille - palaan kertomaan tuomion :eek:

- Terhikki ja Pieni 28+1 -
 
B-7
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Molemmat edelliset on ihan normaali alatiesynnytyksellä syntyneet, eivät edes tarkemmin kuvanneet lantiota vaikka olenkin vain 157cm pitkä. Hyvinhän nuo mahtuivat tulemaan - 3750 grammaisia molemmat. Sektiosta kun ei kokemusta ole, niin niin paljon mieluummin nytkin synnyttäisin alakautta jos vain kaikki hyvin menee... Kakkosesta ainakin toivuin todella nopsaan - ainakin kun vertaa ekaan kun en voinut istua tai kunnolla kävellä kolmeen viikkoon :whistle: . Varsinkin kun on nuo kaksi isompaa tuossa huomioitavana, täytyy aikas pian olla taas liikenteessä.



-
Just näin!
Ei ole onnistunut synnyttäminen koosta kiinni =)
Mä oon ihan saman pituinen ja koskaan ei oo ongelmia ollut vaikka lapset olleet suhteessa suuria munhun nähden.Isoin yli 4 kg ja muut siinä 3800g paikkeilla.
Mulla kanssa ei koskaan oo kuvattu tai muuta vaikka olen pienikokoinen.
Ja palautuminen ollut nopeaa.Mua peloittais leikkaukseen joutuminen just niiden mahd haavakipujen ym takia kun on noi isommat kuitenkin hoidettavana.
Mutta myös ymmärrän hyvin jos joku haluaa ennemmin leikkauksen,en sitä arvostele.Jokainen on paras äiti omalle lapselleen syntyi sitten millä tavalla tahansa.
Eihän sitä tiedä vaikka jostain syystä itse joutuisi leikkaukseen,se jää nähtäväksi.

Mutta nyt noi 1v5kk ja 4v tekee tuhoja....

 
Moikka taasen!

Neuvola kuulumisia eiliseltä:

Painoa +350g per viikko yhteensä n. 7 kg
hb 121
sf-mitta 24 (keskikäyrällä mennään)
verenpaine 109/67
Sydänäänet 141
vyötärön ympärys 100 cm ( voi jee,)

Kysyin neuvolan tädiltä miten päin se nakki siellä köllii, kun en itse osaa ollenkaan arvioida, niin sanoi et ei ole varma kun se on niin pieni vielä, mut epäilee et on poikittain. Ei se musta enää tunnu pienelle :eek: . Sanoi myös siitä kun olen itse niin pieni ( 150cm ) et sulla taitaa nyt jo painaa aika pahasti mahalaukkua, kun valitin närätyksestä.

Ja huvittavinta oli se et pitää mennä sinne synnytystapa-arviointiin, eipä sitä ekankaan kohdalla tutkittu erikseen, hyvin tuo mahtu alakautta tulemaan :eek: Mitähän varten nyt sit niin tarkasti? Eipä tuo nyt mua haittaa, ihmettelin vain.

Meillä oli äsken eka hikka :p enpäs ole sellaisestakaan ikinä ollu niin iloinen. Hyvä vaan et kaikki on kunnossa! Palataan taas astialle.

Voikaa hyvin ja paksusti :whistle:

MARTTAN + nakki 27+1
 
Mulla piti olla neuvola vasta torstaina, mutta tänään tuo neuvolakäynti hoituikin sitten samalla käynnillä kun kävin lääkärissä. Ihan hieno juttu sinänsä!

Mitattavat arvot olivat kutakuinkin ok:
RV 30+1
paino 85,7 +296g/vko - ja kehuja siitä että on vihdoinkin alkanut nousemaan!
RR 115/74 - niissähän tuo on pysynyt kaiken aikaa
Hb 132 - aina vaan loistava tuokin arvo
pissaamaan en taaskaan kyennyt :(
kohdun korkeuden lääkäri kyllä mittas, muttei merkannut korttiin :(
vauvan sykkeet 140 pinnassa, se lepäili. Ja todellakin, käsikopelolla todettiin että perätilassa, kuin "istuva härkä" konsanaan :D

:eek: :Sisätutkimuksessa todettiin sormelle auennut ja kauttaaltaan pehmiä kohdunsuu, mikä yllätti mut kyllä, sillä eihän mulla ole ollut mitään kipeitä suppareita ollenkaan!

Tänään alkoi sitten minun mielestä jo äitiysloma! Eli sairasloma jatkuu sinne viralliseen ekaan ÄL-päivään asti. Neuvolakäynnitkin tästä nyt sitten tiheentyi, seuraavan kerran jo parin viikon päästä!
 
Heipsan!

Mullaki taasen neuvolakuulumisia, eihän edellisistä oo, ku 2 viikkoo.

RV 27+6
RR 107/57
Paino 66.8 (-300g/vko)
Sf 27

Siinä varmaan tärkeimmät kortista. Painosta terkkari kysy, et ethän oo ollu nälässä, ku on paino laskenu. Jaa, mää nälässä vai, no en tod. Sf-mitta oli sit palautunu tasan yläkäyrälle, mutta korkeeltä se ittestä ainaki tuntuu edelleen. Ja epäily terkalla oli, et vauveli majailis pää alaspäin, no eiköhän seki tässä sit jossain välissä selviä. Mutta joo,eipä tässä sit sen kummempaa.
 
Terveiset TAYSista!
Taisin olla ensimmäinen pienen joululahjan saaja :heart: Tyttö syntyi 18.9 (RV28+4) ja voi hyvin vaikka pieni onkin. Kirjoittelen lisää kunhan itse kotipuoleen pääsen käymään. Seuraavat pari kuukautta kun kuluu pienen luona sairaalassa :flower:
 
Voi herranen aika ... joko ensimmäinen sai oman käärönsä ...
Hyvä että vauva voi hyvin ja toivottavasti sinä myös !
Kerrohan tarinasi meille muillekin kunhan jaksat ja tytölle paljon voimia kasvuun yms .
Onneksi olkoon ! :)

neitim +onni-irina rv 29+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nepsus:
Terveiset TAYSista!
Taisin olla ensimmäinen pienen joululahjan saaja :heart: Tyttö syntyi 18.9 (RV28+4) ja voi hyvin vaikka pieni onkin. Kirjoittelen lisää kunhan itse kotipuoleen pääsen käymään. Seuraavat pari kuukautta kun kuluu pienen luona sairaalassa :flower:
Herranen aika! Ei jotenkin osannut odottaa, että täällä jo näin pian kuulee vauvauutisia :)! ONNEA ja ihana kuulla, että tyttö voi hyvin :flower: !! Hyviä vointeja sinulle ja pikkuiselle :heart: !
 
Nepsus, onnea hirveesti pienestä tytöntylleröstä!!! :heart: Onneksi kaikki on hyvin! Kovasti vointeja teille!


Omaa napaa. Taas meinaa olla "rytmihäiriöitä" ja kummallinen olo. Hirmu voimaton. Kunhan nyt ei ala henkeä ahdistamaan, nii jotenki tästä kait selviää. Verenpaine on varmaan vähän koholla.
Millon tämä loppuu? |O

AC + Tirpukka rv 28
 
Huh, huh.... :eek:
Nepsus Paljon onnea ja pienelle taistelu tahtoa. Onneksi on kaikki hyvin!!! :flower:
Ei sitä taida tietää kukaan milloin tulee lähtö. Toivon et menis sinne joulukuulle kuitenkin... :whistle:

NullPoints ja Tirri 25+5
 
Nepsus Mahottoman paljon onnea tytöstä :flower: :flower: :flower:
hyvä että kaikki on kumminkin hyvin vaikka aika paljon etuajassa päätti tupsahtaa maailmaan =)

en edes oo osannu aatella että nytten jo vois alkaa tulla joulukuisia maailmaan, oon jotenkin aatellu että sitten ehkä jollekkin lokakuun lopulla tulis tai että marraskuussa =)

maria & pikkuinen 27+5
 
Paljon onnea Nepsus :flower: tytön johdosta!
Ihan uskomatonta lukea täsä vaiheessa tälläista uutista! Täytyis täälläkin varmaan jo alkaa valmistelemaan jotain vauvaa varten, kun mitään ei olla viel tehty.
Täällä kärvistellään flussan kourissa toista päivää, mut eiköhän jo huomenna ala helpottaa.

orvokki 30+0
 
nepsus oikein paljon onnea!
mä olen vähän ehkä kateellinen mä olen niin kyllästyny tähän mahaan :ashamed: :whistle: no musta välillä tuntuu et mä olen ollu mahapystyssä kohat neljä vuotta...meillä ku on noi kolme edellistä tullu 1.9kk ikä erolla ja nyt kolmannen ja neljännen välillä tulee ik eroa 1.2kk eli ei paljon....

mulla tuli lauantaina supistuksia parhaimmillaan 3min välein koko illan ja yön! soittelin jo naapurille joka on kätilö et mitäs mä nyt teen mut ei onneks pahentunu yms!
me ollaan löydetty meiän unelma talo...mut taitaa olla liian kallis meille!
no torstaina pankkiin kysymään lainaa ja oma myyntiin jos kaikki menee hyvin!
vähän kauhistuttaa jos muutto tulee ennen pojan syntymää mutta onhan se unelan täyttymys! :D
teiltä on tullu kauheesti tekstiä käyn kyllä päivittäin lukemassa mutta tää kirjottaminen jää vähän vähemmälle ku on noi tytöt tossa juoksentelemassa!
onks teillä muille miten noi liitokset kipeet?
mulla on välillä niin kipeet et hyvä jos sängyspääsee ylös! samoin toi selkä sanoo kohta ittensä irti. kauhulla ootan loppu aikaa!
 

Yhteistyössä