JOULUKUUN ODOTTAJAT - Nyt on syyskuu!!

DD kyseli yksityislääkärin palkkioista.. Mulla ei niistä oo oikein vertailukelpoista aineistoa, kun tekevät vähän "kollegahinnalla". Luulisin et jotain 130 eurin huitteilla voisi olla käyntihinta ultrausmaksuineen, mut en ole varma. Ja varmaan aika paljon kaupungistakin riippuu.

Mä oon kyllä tosi onnellinen ettei tarvi nyt olla töissä.. Niin kamalat liitoskivut on (tänään erehdyin näyttään ponin liikkeitä ratsastuksenopelle ja juoksin reippaasti ehkä 15m.. Ja kyllä SATTUU nyt!!) että ei koskaan. Öisin täytyy HERÄTÄ kääntään kylkeä ja siirtään polvien välissä olevaa tyynyä toiselle puolelle. Onneks pystyn nukkuun selälläni kun munkin vauva on majoittunut ihan tuonne oikealle kuten nasunkin.

Leijonalle onnea et paino on noussut vaan 3kg! Kyl se vielä nousee, eikä sen ole hätäkään jos et ihan kamalan laiha ole. Neuvolakäyntien tiheys kans näyttää vaihtelevan kunnasta riippuen.. Mulla on nyt neljä käyntiä takana. Täällä olis normaalisti kolme lääkärikäyntiä; raskausviikoilla 12-14, 26-28 ja 35-37. Mä oon käynyt yksityisillä siks kun terkkarin (mies)lääkäri on liian tuttu eikä hänelle sit sen takia tunnu luontevalta mennä. Ja ajattelen et gynellä voin nyt nämä käynnit käydä kun raskaus ja synnytys on kuitenkin gynen erikoisalaa.

Hah, sit oon todennut huvittavan ilmiön itessäni :whistle: Nimittäin mulle on tullut pikku "paniikki" siitä et synnytyksen jälkeen seksielämä on taas mitä on imetyksen, hormonien, muuttuneenvartalon, mahdollisen haavan, väsymyksen, samassa huoneessa nukkuvan vauvan jakaiken vuoksi. Joten nyt täytyis toimia vielä kun "on aikaa" :D



Miesparalla on pelloillaan puintiaika pahimmillaan, ja mä sitä väijyn kun tulee lopen väsyneenä kotiin.. No, ei nyt ihan niinkään hurjaa sentään. Mutta kivaahan se on puuhastella vielä kun rauhassa voi eikä kukaan herää kesken. Ahdistaa ajatuskin että täytyytaas lähitulevaisuudessa ihan varmasti vaihtaa "vaihteelta A vaihteelle B" ja ryhtyä kesken petipuuhien IMETTÄMÄÄN. Usch.

Katottiin juur maajussille morsianta :D Se on niin superhuvittava.. Nauratti silloin sen ekan tuotantokauden ollessa käynnissä kun iltapäivälehti julisti että "maajussit on kuuminta hottia". Mä luin sitä ja katsoin omaani joka rötkötti kalsareissaan sohvalla tukka pystyssä ja parta ajamatta. Että juu :D Ei sitä kaikkea hienoutta huomaakaan jos itellä on sellainen "luontaisetuna" =) Mut joo, onhan se ihanaa kun ihmiset löytää sen suuren rakkauden siinä sitten. Onhan ne jotkut vissiin löytäneetkin :heart:

Eipä tässä ihmeitä muuten.. Masussa teputtaa tuolla alaosastossa. Vauva hikkailee päivittäin, sitä vähän odottelinkin. Se tekee varsin pieniä liikkeitä, ja tuntuu olevan aika iso käteenkin. Saa nähdä kääntyykö se vielä.. Mietin sitä kyllä joka päivä.

Mukavaa viikonloppua!

Terkuin
Aubrieta + "Siiri" 29+2
 
B-7
hih,sain tänään kelalta äitiyspäiväraha päätöksen ja nyt tiedän että mun virallinen"äitiysloma"alkaa 31.10.ÄitiysLOMA,mikä se on? :LOL: Eipä mun elämä mitenkään tuossa kohtaa muutu,kuin ehkä muutamissa euroissa :LOL:

 
Tääl varmaan vähän samat olotilat (tai ehkä ei yhtä pahat) kuin DD:llä. Hyvinä öinä nukun jopa 2,5 tunnin pätkiä, huonoina herään tunnin välein vessaan ja kääntään kylkeä. Onneksi on vain istumatöitä, mutta kyllä toi töissäkäynti aika raskaalta välillä (tai melkein joka päivä) tuntuu. Iltasin ei kyllä jaksa yhtään mitään. Jos nukkuis paremmin, vois olla toinen juttu.
 
B-7
Voi mikä yö |O
Kymmeneltä nukkumaan,klo 23 vessaan.Esikoinen tuli valittamaan unettomuuttaan klo 00.30.Vessaan 01.Viitonen kömpi meidän viereen 02 ja sillä pissahätä varttia myöhemmin.Vessaan taas 03 ja viitosen kanto sänkyynsä.Viideltä taas vessaan ja puoli 6 alkaa nuorin huutaa |O |O |O
Että jos päästä huippaa,mikäkös ihme tuo on :kieh:

Viikot taas paukkuu,nyt 29 tasan :heart:
Mä en oikeen pysy enää perässä miten tää masukas täällä mahassa majailee.Välillä kyllä on aivan poikittain koko tapaus :whistle:
Mittasin eilen vy kun tuntuu ettei vatsa oo kasvanut viikoihin ja ei kyllä kovin olekaan.Joskus rv 26 oli mittä 87cm ja nyt just ja just 89cm.
Ensi pe onkin sitten viimeinkin neuvola,on tässä ollut 7 viikkoa välissä :whistle: Saan sitten vähän fakta mittoja,miten toi vatsa oikeasti kasvaa.Vai kuvittelenko vaan...

Toi nenäkannu,huuhtelu juttu on mullakin ollut tiedossa,en vaan oo saanut aikaiseksi.Pitäis varmaan kokeilla.Kiitokset muistutuksesta!On tää nimittäin aika raivostuttavaa pärskintää.

Mutta pidemmittä valituksitta :wave: petite ja seiskimus
 
Onhan tuolla meidän listalla niitä "potentiaalisia" tammikuun puolella synnyttäjiä (eli olettaen että jos menee yliaikaiseksi) yli viisikymmentä, varmasti tästä listasta jokunen myös tammikuulla synnyttää! Mun kummityttöni syntyi käynnistettynä 5.1. kun LA oli jouluaattona. Olis kyllä saanut syntyä muutaman päivän aikaisemmin, nyt kun salissa puhkottiin kalvot niin lapsivesi olikin jo vihreää kiisseliä ja vauva otettiin "pikaisesti" ulos imukupilla :| .

Tosta mulla onkin pieni stressi päällä, mä en tykkää yhtään siitä, että täällä annetaan mennä sen 16 vrk yliaikaiseksi. Mitä juttuja olen kuullut, on odottajista tuntunut ettei heidän kurjilla oloillakaan ole ollut asiaan paljon vaikutusta, vaikka olisikin ollut reiluja turvotuksia, verenpaineen vaihteluja ja päänsärkyä, on vaan odotettu sitä että "kyllä se kohta lähtee itsestään tulemaan". Näitä vihreän lapsivesipuuron seasta syntyneitä on ollut kamalan paljon lähipiirissä. Mitä mä voin tehdä (siinä tapauksessa että tää perätila muuttuukin tästä raivotarjonnaksi ja synnytys on edessä normikautta) että pystyn vaikuttamaan asiaan itse? Onko teillä joilla jo aikaisempia synnytyksiä takana mitään vinkkiä antaa? Voiko esim. lapsivettä jotenkin tarkastaa vaikka kalvot olisivat vielä ehjät? Entä voiko LA:n jälkeen esim. yliaikaiskontrollissa pyytää kalvojen puhkaisua?

Onhan nää toki vähän aikaisessa vaiheessa mulla mietinnässä, mutta toisaalta, niin on esikoisen kouluunlähtö ja rippijuhlatkin jo :D ...
 
Heips!!!
Minä olen virallisesti tammikuun odottaja mut täällä notkun kans ku se sektio tulee varmasti joulukuun puolelle. Tässä pinossa tulee olemaan varmasti paljon jotka menee jo marraskuullakin. Seurasin tota elokuun pinoa, siel viimeiset kirjoitukset tulivat 15.09. Monesti vauvan saaneet käyvät kans kertomassa kuulumisiaan ja seuraamassa muiden tilanteita. Joten yksin ei kukaan tänne jää. Tuskin kukaan nyt yli 2vkoa myöhässä synnyttää. :heart:
Kovasti on kipuja monilla. Tsemppiä neidot!!!
Pian se "rääkki" on ohi, aika rientää nopsaan!

NullPoints ja Tirri 25+2
 
Heissan taas :flower:

Joku kyseli yksityisen hinnoista ja ultraamisesta ja ainakin minä jouduin käymään ekassa lääkärintarkastuksessa yksityisellä ja se maksoi n.130 euroa ultrineen.
Siksi jouduin käymään että viikot paukkui yli millon se piti suorittaa ja neuvolasta ei kesällä saanut lääkärille yhtään aikoja ja terveyskeskukseen en suostunut menemään.Neuvolan terveydenhoitaja kysyi, että haluanko kaikki lääkärikäynnit käydä yksityisellä vai neuvolan lääkärillä ja kertoi että monet nykyisin käy yksityisellä gynellä kaikki käynnit koska sitten on sama lääkäri jokä kerta joka seuraa ja tietää tilanteen koko ajan ja taas meillä kunnallisella puolella saattaa lääkäri vaihtua välillä.

Kamomilla: Minä kanssa kelannut että mistä ne näkee jos lapsiveteen vauva kakannut etukäteen, kun satuin sairaalan sykkeestä(?) katsomaan tilanteen jossa ymmärsin ettei vauva selvinnyt juuri siksi että lapsivesi oli vihreää puuroa.
Nyt jo valmiiksi stressaan kun viimeksi tyttö meni kolme pv yli ja istukka oli jo vajaakuntoinen ja sitä ei oltu kuitenkaan mistään huomattu etukäteen, terkkari sanoi vaan että seurataan kasvua ja hän lähettää heti polille jos tulee sf mittaan jotain muutoksia tai siis se ei kasva tarpeeksi.Viime raskaudessa viimesin sf mittaus oli viikolla 35 ja sen jälkeen ei mitään.

Vauvis:Mulla on vahva tunne että sä synnytät ennen mua =) ja muutama muukin joku on ihan samoilla viikoilla/päivillä.
Mielenkiintoista nähdä osuuko oikeaan toi mun tunne, pitäisi ottaa jonkinlainen arvauslista marraskuussa että miten käy.

Jännä muuten huomata että nyt jo osa lokakuisista on saaneet vauvan syliinsä eli ensi kuun lopussa vois odottaa että meilläkin alkaa osa jo tuomaan vauva uutisia. :hug:

Ei kai tässä muuta kuin jatketaan...

Punahattu Kauno Kaino 26 :heart:
 
Ai että mua naurattaa toi meijän hauveli ku aina ku kuuntelen koneelta jotain kunnon menomusaa, ni se tulee vieree ja silmät alkaa lupsuu kiinni! :LOL: Se tykkää kai niin paljon täst musiikista sitte..kerranki se paino pään tohon koneen päälle ja nukahti siihen vaik musat oli aika kovalla! :D :heart:

Eipä kummempia..Monella täällä on näköjää samoja vaivoja ku mullaki.. Kipuja luissa, nivusissa, häpyluussa, kyykkiminen sun muut sattuu ja pissattaa ja painaa ja kaikkee muuta kivaa! Enää 3kk laskettuun! =) =)

pikku ja potku-iita 27+2 :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku87:
Ai että mua naurattaa toi meijän hauveli ku aina ku kuuntelen koneelta jotain kunnon menomusaa, ni se tulee vieree ja silmät alkaa lupsuu kiinni! :LOL: Se tykkää kai niin paljon täst musiikista sitte..kerranki se paino pään tohon koneen päälle ja nukahti siihen vaik musat oli aika kovalla! :D :heart:
Ihana :heart: ! Koirat kyllä ilostuttaa elämää.

Mua taas ihmetyttää, miks mulla ei ole mitään kipuja, kolotuksia tms? 2 kertaa tässä keskiraskaudessa on sattunut selkään ja se meni ohi lyhyessä ajassa. Pitäisi varmaan nauttia kun on välttynyt toistaiseksi kaikenlaisilta krempoilta! Ei vihlo, ei supista, ei kiristä... ei mitään. Toki pissattaa usein :) .
 
Viikonloppua!
Mulla on jo osa joululahjoista hankittuna.. Yritän haalia ne kasaan hyvissä ajoin. Seuraavaksi odotan Sokoksen 3+1päiviä ja sit suuntaan Stockalle hulluille päiville, jos sieltä löytyis jotain =) Mä kyllä rakastan shoppailua! Vielä kun esikoisen saa jätettyä iskän kanssa kotiin ni aina parempi!

Vauvalle mä oon ostanut ihan liikaa vaatteita, kun vanhojakin on jäljellä.. Mut en jotenkin voi vastustaa just niitä turhimpiä eli 50-56cm kun ne on niiiiin söpöjä!!! Pitää kai toivoa että se puklailee ahkerasti ni saa vaihtaa vaatteita kokoajan!?! :LOL:

Mulla on ens viikolla lääkäri, ekan kerran. Siihen (omasta mielestäni) turhaan ekaan lääkärintarkastukseen en mennyt mut nyt odotan kyllä mielenkiinnolla miten päin vaavi oikein on ja onko paikat jo pehmentynyt! Semmosta painontunnetta on nimittäin joka päivä tuntunut jossain vaiheessa, varsinkin jos istuu pidempään paikoillaan.. Esikoista odottaessa ei tämmöstä ollut ollenkaan.

Masu tuntuu olevan enemmän ja enemmän tiellä koko ajan ja nukkuma-asennot hankalia. Mun ei enää tartte ravata vessassa yöllä mut selkä kipeytyy joka asennossa =( Ja närästyskin vaivaa sillon tällön. Vali vali! Syntyis jo! =)

Findy :heart: öö, oisko 28+2
 
Kunhan nostelen kun oltiin tiputtu =)

Nullpoints: Onko muuten mitään tietoa vielä että millon leikkaa kun luulisi että ennen joulua...kun siinä kuitenkin joulupyhät ja sen jälkeen heti uudenvuodenpyhät ja viikonloppu välissä?Millon ne antaa tietoa leikkausajasta?
 
Terve vaan!
Ihana ilma on ulkona, mutta enpä ole käynyt muuta kuin ihan pikaisesti polkaisin isän luo tänään. Pyöräilettekö vielä muuten muut? Minä pyöräilen useamman kerran viikossa semmoisia puolen tunnin matkoja. Se on kyllä paljon miellyttävämpää kuin kävely enää, ei huomaakaan olevansa raskaana. Tiedän, että jossain neuvoloissa pyöräily suorastaan kielletään, mutta mulle ei oo kukaan onneks semmoista esittäny. Ja ihan tavallisilla lattaritunneilla käyn vielä. Ei se tuota mitään supistuksia eikä muutenkaan tunnu kuin hyvältä.

Kyllä varmaan moni meistä menee tammikuulle asti mahan kanssa, kun on niin paljon loppukuun odottajia. Toivoisin, että mulla menis viikon yli, että ehtisin tenttiin. Koska joskus se kuitenkin on pakko käydä ja mielummin ilman vauvaa. Mutta tuskinpa sitä tenttiä ihan hirveästi mietin, jos vauva sattuukin sitä ennen syntymään.

On muuten jännät paikat tulossa, opintojen vuoksi olen ensi viikon äitiyspolia seuraamassa ja sitä seuraavan synnytyssalissa. Kyllä vähän jännittää, että mitäköhän siellä näkee ja rupeaako hirvittämään... Mutta tulta päin vaan iloisella mielellä!

Hauskaa sunnuntain jatkoa!

Ineli 29+0
 
Heissuli =)
Me käveltiin justtänään tyttären ja ponin kanssa varmaan 6km lenkki ihan reippaasti. Ja joo, oli ihana ilma! Tuli niin lämmin että T-paidassa hyvin pärjättiin välillä. Tai ainakin fleecepaita herteilla =) Pyöräillyt en ole, kun en muutenkaan juuri pyöräile.. Vähän kyllä mietin just tänään että olisiko pitänyt lähteä pyörällä jos se olis ollut kevyempää. Mutta mentiin sitten jalkaisin.

Mä niin toivoisin että menis tammikuulle asti.. Mutta eihän sn anneta mennä kun on 3. päivä jo se la. Mä oon Ineli muuten kans menossa tenttiin, mutta ajattelin suosiolla mennä vasta sinne uusintaan tammikuun puolella. Mulla on isot klinikat tenttimättä..

Null Points
ja muut.. Mäkin oon ihan täys jo odotusta! Kuka väittää että aika rientää nopsaan?! Musta se MATELEE :/ Lasken päiviä ja viikkoja siihen et tää odotus olis loppu, ja tuntuu et menee tooooosi hitaasti. HAssua sinänsä, kun aina ennen musta on ollut ihanaa olla raskaana!

Kivaa aurinkoista syyssunnuntaita kaikille =)

T: Aubrieta ja "Siiri" 29+4
 
Punahattu Ei oo tietoo vielä. Sitä oon itsekin aatellu et mitenhän se menee... Yleensä viikko ennen leikkaavat, mut siinä on tosiaankin joulu! Eli ei sillon varmastikaan.
Ja siinä on tosiaankin vaan perjantai ja sit on viikonloppu taas... Sit menee niin lähelle LA:a et tuskin sinne asti antavat mennä.
Ennen joulua taas EN haluaisi, kun sit tuun olee pirun kipee jouluksi. :( Ja tosi kauaa ennen LA:a eivät tietty leikkaa... Eli hassusti menee noi päivät siellä... :$
Olin viimeks siellä sairaalassa rv14 ja silloin sanoivat et ajoissa mulla täytyy olla mielipide siitä miten mennään (normaalisti vai sektiolla). Koska olen noi kaikki jutut käyny mielessä läpi, niin sektio on mun kohdalla se paras. Seuraava visiitti siellä on parin viikon päästä (tässä maassa eri aikoihin käydään noissa. Sektio yms on samanlaista kuin suomessa). Luulisin et ne sit antaa jonkin sortin neuvoa miten se joulu sit mulla menee. Jos ei, niin ei auta kun vaan odotella ja katsoa mitä ne päättää. Eli olen siinä suhteessa aivan kaikkien muiden kans tasoissa et jännittää saa milloin sit nyytin saa kotio. ;)
Minusta on vaan hyvä et on aikaa vielä. Talon maalaukset ja järjestelyt yms tekeillään. Pakko on nyt yrittää tehdä niin paljon kuin jaksaa. Ison mahan kanssa ei pirukaan taivu & kykene... Kauhulla odotan niitä vikoja viikkoja kun joka paikkaa kolottaa ja tunteja tulee laskettua. :xmas:

NullPoints ja Tirri 25+3
 
B-7
Mulla ei vauvan syntymäajankohdasta ole niin väliä =) Mutta mielummin vähän ajoissa kuin 2 viikkoa yli(muuten syntyy anopin syntymäpäivänä :kieh: )

Miten teillä liikkeet tuntuu?Mulla tämä masukas heittää edelleen kuperkeikkaa ja täysin en perässä pysy miten päin milloinkin majailee,vaikka aika hyvin oon oppinut tunnistamaan.
Mutta liikkeet suorastaan sattuvat :eek: Ja tekevät pahaa.Mietin kun noin 11 viikkoa pitäisi vielä kestää että mitä ne liikkeet kohta on??
Oon aina tuntenut liikkeet selkeästi ja voimakkaina mutta nyt jotenkin oudosti tuntuu.
Onkohan mun vatsapeitteet niin ohentuneet näistä raskauksista tai mitä meinaa?Lapsi tuntuu tuossa hyvinkin "pinnalla"!
Entä jos vettä paljon/vhän,vaikuttaako liikkeiden tuntemiseen?
Kokemuksia?
 
Päivitystä täältä =)

Ei oikein hyvin mene, äidillä ainakaan. Viime ti tuli käytyä terv.kesk. päivystyksessä hengenahdistuksen, sydämen sykkeen, kaulan alaosan turvotuksen ja huonon olon takia. Verenpaine oli 146/101. Lääkäri lähetti keuhkoveritulpan vaaran takia sitte Jorviin, sisätautien päivystykseen. Siellä tehtiin kasa kokeita. Jotain häikkää oli hyytymisarvoissa, mutta liittynee raskauteen. Kilpirauhasesta löytyi jonkunsortin pesäke, jolle ei voi tehdä mitään raskausaikana. Samalla sain avaavan astmalääkkeen ja olen seurannassa. Hyvin herkästi pitää lähtä takas päivystykseen, jos olotila muuttuu huonommaksi. Pääasia, että vauva voi hyvin =D

Perjantaina sitten selvisi, että paastosokeriarvo on hiukan koholla. No jee, mikäs siinä. Ruokavaliota pitäs muuttaa kevyemmäksi, mutta miten sitäkään enää muuttaa kevyemmäksi ja tarveellisemmäksi, kun kaikki alkaa olemaan täysjyväpitoista, suola ja sokeri minimissään. Salaattia tulee syötyä ja muutenkin on terveellinen ruokavalio. Liikuntaa nyt ei kipujen ja supistusten takia pysty hirveemmin harrastamaan. Levossa pitäs olla enemmän :roll:

Tirpukka voi ainakin liikkeiden perusteella hyvin. Ihan hirmu aktiivinen lapsukainen :D

Että tämmöstä.

AC ja "Tirppana" 27+5
 
Aika hassu juttu.. sain eilen semmosen potkun kylkeen että jäi oikeen sattumaan. :heart: . Tänään tuli puuhailtua pihalla aika pitkään ja nyt kyllä tuntuu ihan älyttömän hyvältä vaan kölliä vaakatasossa. Ja tukivyö on kovalla käytöllä. Muistamattomuus vaivaa pahasti nykysin, mutta eiköhän näillä pärjätä loppuun asti :headwall:

Keukeu + LiljaKerkko 28+3
 
KeuKeu: Minkälainen tukivyö sulla on käytössä? Lainasin nimittäin fysoiterapiasta semmosen vyön enkä tykännyt yhtään.Tuli ihan liian tiukalle tuohon mahaan.
Huomenna olis lääkäri neuvola.Innolla ootan kyllä tuota.Toivottavasti hemppa olis noussu.

Juli+nuppu 26+2
 
Nullpoints, mä uteliaisuuttani haluaisin kysellä syitä tuohon sektioon. Mulle ei ole muistilokeroon jäänyt, jos siitä on ollut jo aikaisemmin jossain ketjussa puhetta.

Vauvan liikkeet täällä mun masussa ovat aika minimaalisia, semmoista möyryämistä lähinnä ja toisinaan potkiskelee vähän tujakammin. Kovin laajalti ei pyöri, ei ollenkaan, majailee lähinnä pää mun kylkiluiden alla (auts!) ja selkä mun oikeaa kylkeä vasten potkien sitten tuonne lantion luihin, rakkoon ja suolistoon.
Mua alkaa vähän ärsyttääkin, kun lähipiirissä vaan hymistellään ja teilataan mun omat päätelmät vauvan asennosta ja liikkeistä ihan kokonaan, vedotaan "pieniin viikkoihin" ja siihen että vauvalla on vielä vaikka miten paljon tilaa pyöriä ympyrää jos haluaa. Tarkoittaen siis, että noihin "faktoihin nojaten" mä en voi tietää mitään, ja kaikki mun puheet mahdollisesta perätilasta johtuvasta sektiosta ovat vaan turhaa haihattelua. Ihan sama juttu oli silloin kun aloin tuntea vauvan liikkeitä ekaa kertaa, ja viikkojahan oli hädin tuskin 14. "Ei voi olla mahdollista!" mutta olipa vaan silti.

Mitä mä tällä valivalipurkauksella nyt hain ja tarkotin, niin lähinnä sitä, että ärsyttää kun omat tuntemukset ja olot lyntätään kokonaan.

Huomenna menen käväisemään lääkärissä, haluan että kohdunsuun tilanne tarkistetaan kun on supistellut aika navakasti levossakin. Mun miehelle muuten valkeni vasta eilen, etten mene enää töihin tänä syksynä ollenkaan, se kyllä järkyttyi :D .
Tänään saan vähän uutta lookia, väriä päähän!
 
Kamomilla Onhan tuosta jo aikaa kun kertoilin täällä siitä. Löysin tekstini, joten tossa muokattua kopsua:
Mulle tehtiin sektio (esikoinen & ainoa lapsi), koska synnytys ei edistynyt. Raskaudessa oli monenlaisia ongelmia: raskausdiabetes, raskausmyrkytys, vaavi oli iso (4250g) ja kaiken huipuksi käynnistys lääkkeet eivät auttaneet (tabletit ja tippa). Lääkärin mielestä minulle ei voi eikä saa noita käynnistys lääkkeitä enää antaa. Ne kun eivät toimi ja sit yhden sektion jälkeen eivät kauheen mielellään niitä halua antaa. Lääkärin mielestä todennäköisyys on suuri et menee taas sektioon, vaikka haluaisinkin normaalisti synnyttää.
Sit perheemme naisilla on ollut tosi rankkoja synnytyksiä, vaikka on ollut normaalin kokoisia vauvoja. Eli jos olen ollenkaan sukuuni tullut iso kokoinen vauva olisi rankka synnytettävä... |O
Joka raskaus on tietty erilainen. Mulla ei oo vielä iskeny toi diabetes tai myrkytyskään. Aika lohdutonta se on kun sanovat et jos se kerran tulee, tulee uudelleenkin.... Mut yritän taistella sitä vastaan. Sit myrkytys oli loppusuoralla rv38. Myrkytys seuraa usein diabetesta, tosin sen voi saada vaikka ei olis diabetesta. Myrkytyksen takia olin sairaalassakin. Eli noita kauhulla odotan jos ne taas iskee... :$
Sit vauvan koosta ei oo hajua mikä se tulee olemaan tietenkään. Viimeks sanoivat et se on normaalin kokoinen. Mun mielestä on iso jos alkaa yli 4kg menemään, mut tuo on vissiin ihan makuasia.
Viimeks menin avoimin silmin synnytykseen ja halusin et menis normaalisti. Sektion mahdollisuus ei edes tullu mieleen. Noin kuitenkin kävi.
Eniten mua pelottaa se asia minkälainen mä olin silloin kun sektioon lopulta päädyttiin. Jouduin olee 2 päivää syömättä ja se on diabetestä potevalle huono. Olin siis aika vapiseva jo kun vesien puhkaisu ym alkoi. Sit sen päivän lopuksi (koko päivän olin siis tipassa ja aukesin totaaliset 3cm) olin kuin horkassa.
Kun vaavi saatiin ulos itkin vaan ilosta et se rääkki on ohi ja et ollaan molemmat hengissä. Olin niin poikki tosta syömättömyydestä et seuraavakin päivä meni vaan usvassa... :|
Suunniteltuun sektioon mennessä ei tarte olla kuin edellisestä päivästä syömättä, joten en tulis olemaan noin heikkona...
Et tommosta.... Suoraan sanottuna jopa anoppi oli iloinen kuullessaan et sektiota tarjosivat ja mies tietty. :LOL: No minä teen niin niinkuin lekuri parhaaksi näkee. Se muuten sanoi et tosi ajoissa on mun sanottava mitä tehdään, eli nyt parin viikon päästä aion sanoa et sektio se sit on. Oli kiva lääkäri, joka ei painostanut suuntaan tai toiseen. Olispa kiva jos se tulis mut sit leikkaamaankin... ;)
Tulipa tekstiä... :ashamed:

NullPoints ja Tirri 25+4
 
Heipä hei!

Eipä ole tullu kirjoiteltua, kun on oikeastaan kaikki menny niin tasaisesti, kerrankin. Isompaa asuntoa en ole saanu, mikä pistäny vähän ihmetyttämään kun noilla lapsilla kumminkin niin suuri ikäero ( 10 vuotta ) että väkisin isompi tarvii oman huoneen, ettei koulunkäynti häiriinny ja muutenkin tule tunnetta että nyt kun vauva synty niin ei saa mitään tehdä kun pitää olla aina hiljaa tai vastaavaa. :| No, toivossa on hyvä elää...

Täälläkin yksi loppukuun odottaja, la 21.12, katsotaan milloin haluaa tulla ulos.. :heart: Eikös sitä tämän odotuksen jälkeen sitten siirrytä tuonne syntyneet osastolle, vai? Olis musta ainakin kiva kuulla tän odotuksen jälkeenkin teistä et miten on menny, vähän sitä vertaistukea.. you know? =)

Mut sitä kerkiää katsella sitten. Tänään olis neuvola ja viikko siitä lääkärineuvola. Eikös sen synnytysvalmennuksen pitäisi kohta alkaa? Itse ajattelin kuitenkin mennä, vaikka tuskin mitään uutta tietoa tulee.

Nakki liikkuu tosi paljon ja nyt oikein tuntee miten potkut on voimistuneet, sattuukin välilllä tai tuntuu inhalle, mut silti :heart: :heart: Kauhea hätä tulee jos ei mitään tunnukaan. Hikkaa en ole vieläkään tuntenu, jospa joku kaunis päivä :) . Ei kyllä ole edelleenkään mitään hajua miten päin nakki on, taitaa pyöriä ympyrää =) .

Odotus rupeaa tympimään ja sit toisaalta jännittämään, et kauheaa se on tosissaan 3kk:den sisällä tuossa sylissä jos kaikki hyvin menee :D :heart:

Olen kauhukseni huomannu et rupean enemmän ja enemmän muistuttaa omaa äitiäni kaikessa mitä sanon omalle lapselle ja miten käyttäydyn muutenkin, just ne ärsyttävimmät piirteet, eikä ne enää tunnu niin ärsyttävälle :$ mielenkiintoista...

Mut voikaa edelleenkin paksusti ja toivottavasti kivut helpottaa ( vaikka nythän ne pitäis tulla lisää vain vaivoja, ainakin vau-sivustojen mukaan )

MARTTAN + nakki 27+0 (poks)
 
juli05
Moi !
Mulla on myös lainassa tukivyö fysioterapeutilta terveyskeskuksesta , en ole sitä kokoaikaa pitänyt , mutta aina kun huonommaksi menee niin laitan taas päälle ...
Neuvotiinko sinua vyön käytössä ?
Tukivyö ,jos se on nuita lonkkia varten , niin kuuluu ihan pyllyn alaosaan , niin että edestä vyö on mahan alla "häpyluun päällä" .
Istuessaan ei aina tunnu niin miellyttävältä ,joten siksi en päivittäin pidä , kun nyt lonkat ja selkäkivut ovat olleet parempaan päin ... :)

neitim + onni-irina rv 29+

 

Yhteistyössä