hei pikainen kysymys..
Tietääkös kukaan
tiukkaa faktaa äippärahoista? Vasta väännän hakemusta, ja oon
ISON TALOUDELLISEN PULMAN edessä..
*Säännön mukaan määrä laskettaisiin suoraan v2006 perusteella
*v 2007 tulot on 21% suuremmat kuin 2006
*v 2008tulot tulevat laskennallisesti olemaan n 26% suuremmat kuin 2006
Olen päätoiminen opiskelija (lääk. kandi, jolla myös maatalouden tuloja... oon siis myös maajussi =) ) nyt, joten ei ole säännöllistä palkkaa. Kesäkuun loppuun asti mulla oli määräyskirja/työsopimus lääkärintöihin. Sen jälkeen vain maatalouden tuloa, jonka KELA toki saa suoraan tietää MELA:lta sekä keikkapäivystyksiä, joista ei tehdä etukäteen eikä jälkikäteenkään mitään työsopimuksia kirjallisesti. Palkkanauhat tippuvat sitten aina aikanaan kun niitä töitä on tehnyt.
Voinko mitenkään saada äippärahaa muuten kuin tuon 2006 perusteella? Hippasen kiinnostaisi isompi ansio, on nimittäin aika merkittävästä asiasta mun taloudessani kyse. KYllä sapettaa, on aika vahva fiilis väliinpuotoamisesta nimittäin.. KELA:n täti vaan käski tekemään "vapaamuotoisen anomuksen".. Eli ei kuulosta hyvältä
Kellään mitkään "omat perustelutmenneet KELAan läpi?
Ja sit muuta pölinää..
Vauvis: onnea uudelle kodille!! :flower: Saataispa mekin.. Me asutaan vähän tilapäisasunnossa (no, asuttu kohta 7v...) maatilan päärakennuksen homevaurioiden ja toisaalta rahanpuutteen takia.. Tää on ihan kelpo mökkönen sinänsä, samassa pihassakin, mut ei oo omaa saunaa, kellään lapsista ei oo omaa huonetta jne.. Ahdistavaa. Ja tuon ikäiset (11v, 9v ja pian 7v) ansaitsis kyllä jo omat!. Säilytystilaa on infernaalisen vähän, keittiö on käytävä josta voi vaan kävellä läpi.. Uaah. Kunpa mekin saatais joskus kunnon TALO!!
Mullakin on ollut
närästysvaivaa.. Kauheita määriä ei tosiaan voi syödä. Oon miettinyt että onneks "Siirin" pää on tuossa ylhäällä; mähän kuolisin jos se vielä potkis samaan syssyyn! Tosin kyllä tässä kohta
inkontinenssi iskee kun se takoo tuonne alaosastoon. Välillä mieskin nauraa kun mä loikin tuolilla kun vauva tilvaisee oikein ilkeästi alapäähän. Höh mokomat, ovat varmaan liittoutuneet mua vastaan =)
Mulla myös
maha tökkii. Ei auta enää kiivitkään, niistä sain vielä tuossa 22 viikon tietämissä oikein hyvän avun. Nyt oon kokeillut piltin luumumössöjä.. *burb* Toistaiseksi ei apua..
Ja
lonkat on kamalat! Kauhistus sentään, yöllä on aina herättävä kääntämään kylkeä. Ei kivaa.
Hei, päivitystä muuten tavarataivaaseen =) Kiertelin eilen kirpparilla ja löysin ihan uudenveroisen Baby Björnin rintarepun, 15?! Olin oikein iloinen. Mulla on ollut sellainen itselläkin, mutta nuorimmaisen jälkeen lainasin sen jollekin joka ei sitä ole palauttanut.. Pöh. Ainakin nää kolme ekaa on siinä viihtyneet. Mulla on kyllä pitkä kantoliinakin, saa nähdä kummassa tulee kanniskeltua ja kummassa neitonen viihtyy. Kantoliinasta ei oo kokemuksia, toisaalta toivon että se olis vielä ihanampi.
Mukavaa päivää kaikille ja voikaahan hyvin =)
T: Aubrieta + "Siiri" 28+6