Hei !
Tänään neuvolassa käyty ja kaikki oli kohdallaan:
Pissa oli ok
Paineet 129/70, korkeimmat mitä mulla on koko aikana ollutkaan, mutta ok.
Painoa oli tullut 3,2 kg lisää ja viikkoo kohti 0,7 kg, lääkäri ei tuota kommentoinut mitenkään, niin kai se oli ok.
Sf-mitta oli 26,5, ylä ja keskikäyrän puolivälin tienoilla, ok.
Hb 120, laskenut viimeksi 125, mutta sanoi, että loppua kohden on normaalia olla alhaisempi, eikä vaadi lisärautaa.
Sykkeet vaavilla 145.
Kohdun suu kiinni ja kaula normimitoissa sanoi lääkäri.
Ja vauva kölli siellä pää alaspäin, mutta kuulemma voi vielä jonkin aikaa pyörähdellä. Itselläkin oli aavistus siitä, että olisi noin päin kun kovat potkut rakolle ovat loppuneet ja toissailtana kävi kyllä sellanen muljahdus tuolla, että kuperkeikkaa heiteltiin.
Sitten taas kk seuraavaan neuvolaan. Olisi muuten laittanut kolmen viikon päähän, mutta kun mulla on se kontrolliultra kahden viikon päästä, niin ei tartte neuvolaan niin tiheesti mennä.
Myös ne sokerirasituksen tulokset laitettiin nyt tuohon korttiin ylös. 0h = 4,5, 1h=5,3 ja 2h=5,1, kaikki niissäkin ok.
Kelalta ei ole kuulunut vielä päätöksiä. Tai tiedänkin, ettei raha puolesta tulee päätöstä kuin vasta äitiysloman aikana. Haen viimeisimpien tulojen mukaan, koska vuonna 2006 olin äitiyslomalla/hoitovapaalla ja tulot ovat huomattavasti pienemmät kuin nyt. Saan aluksi 72 pv työnantajalta täyttä palkkaa ja vasta sen jälkeen kelan tukia, ja palkkahenkilö sanoi, että mun tuloni ilmoitetaan sinne sit vasta äitiyslomalle jäädessäni. Pääasia, et hakemus on mennyt ajoissa. Äitiyspakkausta odottelisin, sehän ei tuloista ole kiinni, mutta kai se sieltä sitten joskus tupsahtaa.
Jaahas, taas kotiaskareiden pariin !
Aurinkomamma & Tipu 28+2