JOULUKUUN ODOTTAJAT - Nyt on syyskuu!!

Nostoa kun oltiin pudottu toiselle sivulle :)
Tänne ei ihmeempää, viikot paukku eilen. Ens viikolla neuvolalääkäri, ja huomenna verikokeisiin vasta-ainetesteihin |O Työmotivaatio nollissa.
Joululahjoja ostin jo kesällä :eek: Muutama vielä puuttuu. En oo ikinä ennen onnistunut olemaan ajoissa. Tein joulukortitkin kesälomalla :LOL:

Naputtajalle osanottoni :heart:

Viivi ja Masi 26+1
 
täälläkin on neuvola-lääkäri ens viikolla :wave: ...
Olis jo ens kuun loppu, että päästäs muuttaan..jotenki ahistaa aina tuo muuttaminen ja sekasorrossa asuminen jonkuaikaa :ashamed: ...sitku päästää muuttaan, nii ei oo ku pari viikkoo töitä ennenku alkaa mammaloma..saa sit rauhassa olla uudessa kodissa ja laitella...

ja naputtajalle :hug:

vauvis 25+3
 
Paremmin on tää arki lähteny eteenpäin ku luulin...Miehen haavan hoitelen kotona ja käydääs it terkkaris 2kertaa viikossa!enpä usko et menee töihin ennen isyyslomaa,ja toivottavasti on edes kykenevä synnytykseen mukaan :| Onneksi se hoitaja terveyskeskuksessa on sama ku mun neuvolatäti niin saa tukea ja ymmärtää jos en jaksa...
Esikoiselle tosi kova pala ku isi on sängys paljon ja ei voi riehuu,istua,lähtee mukaa kauppaa tai ulos...lähinnä mietin et kauan puhtia riittää, nukun koiran unta kaikki yöt ku luulen et kohta jotain tapahtuu, puuhaa riittää niin että illalla yhdeksän aikaa mulla on aikaa istua ku päikkäri aika menee kotihommin ym...kaverit ja tutut on nyt jääny ja toivonpa et kaikki ymmärtää...tässä tätä valitusta mut täytyy vähä taas purkaa!onnellinen olen ja noita miehiäni rakastan ni kyllä tässä jaksetaan!

Masuun...neidin liikkeitä ei oo ollu aikaa kuunnella ku iltasin mut kyl se itsestään ilmoittelee, ehkä normaalia vähempi mut kai se huomaa et oon väsy ja pieni stressi päällä...tää valaskala olo on hurja ja maha vaan kasvaa lisää :LOL:

naputtaja :hug:

sini ja elsa
 
maarith
Taas ollaan putoiltu johonkin..joten nostoa ja omaa napaa.

Tänään mulla oli neuvolalääkäri.Mukavaa,kun on sellanen vanha naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri neuvolalääkärinä.Ja mies siis.Kyllä sitä miehet on niin paljon hellempiä,kun naiset noissa alapää asioissa.Ei puristellu eikä painellu joka ikistä sopukkaa multa vaan hellästi koitti kohdunsuun,jne.Ja loput katto ultralla.Siellä se vauva köllötteli pää alaspäin,mutta lääkärikin sano,että vielä se ehtii pyörimään vaikka kuinka monta kertaa ympäri ettei tiedetä missä asennossa loppujen lopux on.
Sokerirasituksen tuloksenkin sain..no paasto arvo oli koholla ja nyt sitten pitäis syödä terveellisesti,jne.Uusi ultra tuolle lääkärille on viikolla 33,jotta kattoo vauvalle painoarviota ja muutenkin,että miltä näyttää.Ja tuon noiden sokereiden takia en tiedä olisko noin muuten silloin enää lääkäriä.

joutuuko kukaan täällä noudattamaan sokereiden takia terveellistä ruokavaliota? mistä otatte/etsitte/saatte neuvoja siihen? Ja kuinka pysytte tiukkana?Pidättekö karkki/herkku päivän kerran viikossa vai kuinka teillä on?

sellasia tänne

26+4

 
Hei vaan!

Aattelin tulla nostamaan hiukan tätä pinoa, ku ollaan tiputtu taas tuonne kakkosivulle :p

Omaan napaan ei oikeestaan mitään uutta kuulu, eilen oli tuo lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin =) painoa oli kuukaudessa tullu taas pari kiloa lisää :D

kovasti vaan oottelen sitä ihanaa marraskuun alkua kun pääsee jäämään täältä töistä poikkee, vielä hiukan aikaa jaksettava :p

maria & pikkuinen 26+6
 
Täällä on viikkoja 28+2 ja vielä maanantaina vauva oli ihan "väärinpäin" ... eilen tuntui yhtäkkiä potkuja ja liikkeitä ylhäältäkin päin ja nyt tänään on ollut joko poikittain tai sitten pää alaspäin ja nyt sitten muljailee tossa kylkiluiden tienoilla :( neuvolassa mentii taas käyrillä huippulukemissa ,masunmitta oli rv28 tasan 31cm !!! eipä riittänyt enään käyrä ... millainen jättiläinen täältäkin mahtaa olla tulossa ? Hui !

neitim+onni-irina 28+2
 
Hei !
Tänään neuvolassa käyty ja kaikki oli kohdallaan:
Pissa oli ok
Paineet 129/70, korkeimmat mitä mulla on koko aikana ollutkaan, mutta ok.
Painoa oli tullut 3,2 kg lisää ja viikkoo kohti 0,7 kg, lääkäri ei tuota kommentoinut mitenkään, niin kai se oli ok.
Sf-mitta oli 26,5, ylä ja keskikäyrän puolivälin tienoilla, ok.
Hb 120, laskenut viimeksi 125, mutta sanoi, että loppua kohden on normaalia olla alhaisempi, eikä vaadi lisärautaa.
Sykkeet vaavilla 145.
Kohdun suu kiinni ja kaula normimitoissa sanoi lääkäri.
Ja vauva kölli siellä pää alaspäin, mutta kuulemma voi vielä jonkin aikaa pyörähdellä. Itselläkin oli aavistus siitä, että olisi noin päin kun kovat potkut rakolle ovat loppuneet ja toissailtana kävi kyllä sellanen muljahdus tuolla, että kuperkeikkaa heiteltiin.
Sitten taas kk seuraavaan neuvolaan. Olisi muuten laittanut kolmen viikon päähän, mutta kun mulla on se kontrolliultra kahden viikon päästä, niin ei tartte neuvolaan niin tiheesti mennä.
Myös ne sokerirasituksen tulokset laitettiin nyt tuohon korttiin ylös. 0h = 4,5, 1h=5,3 ja 2h=5,1, kaikki niissäkin ok.
Kelalta ei ole kuulunut vielä päätöksiä. Tai tiedänkin, ettei raha puolesta tulee päätöstä kuin vasta äitiysloman aikana. Haen viimeisimpien tulojen mukaan, koska vuonna 2006 olin äitiyslomalla/hoitovapaalla ja tulot ovat huomattavasti pienemmät kuin nyt. Saan aluksi 72 pv työnantajalta täyttä palkkaa ja vasta sen jälkeen kelan tukia, ja palkkahenkilö sanoi, että mun tuloni ilmoitetaan sinne sit vasta äitiyslomalle jäädessäni. Pääasia, et hakemus on mennyt ajoissa. Äitiyspakkausta odottelisin, sehän ei tuloista ole kiinni, mutta kai se sieltä sitten joskus tupsahtaa.
Jaahas, taas kotiaskareiden pariin !

Aurinkomamma & Tipu 28+2
 
Voi Naputtaja.. mitä tuohon voi sanoa muuta kuin, että VOIMIA!!! :hug: Elämä on joskus niin epäoikeudenmukaista..

Omasta navasta sen verran, että liikkeitä on vähän.. hieman ihmettelen sitä. Lääkäri ois tulevana maanantaina, ei innosta sekään. Saahaan yhteinen vapaa vkonloppu nyt tulevana vkonloppuna ukon kanssa, se nyt jaksaa piristää. Alapää on niin pirun kipee, että tekis mieli itkee.. sattuu.. VIHLOO!!! Jospa nuo liitokset antais nyt periksi kunnolla ja sit asettuisvat kivuttomaan tilaan.. alkaa tympiä, kun liikkuminen on lähinnä "ahtisaarityyliä"...Noh, kyllä se tästä taas.. En vaan muistanut, että nämä kivut on tämmöisiä.. Siinä taas nähhään, että "aika kultaa muistot ja parantaa haavat" pitää paikkansa.

Nyt syömään.. jospa se parantaisi ja sitten illalla myöhään olis hieronta. Voi kun se helpottaisi nuita kipuja. Ärsyttävää marinaa tämä.. anteeksi!

Härkis & Neiti 28
 
Terve teillekin!!! (pitkästä aikaa)
Olo on täällä hyvä ja masu kasvaa. Profiilissa on muutama päivä sit otettu kuva.
Te jo laskette viikkoja. Minusta tuntuu vieläkin et tää raskaus on aivan alussa. Olisko se sit sen takia kun ei oo vaivoja ollut. En halua taas sortua siihen et odottaa sitä h-hetkeä hulluna, kun aika tulee sit lopussa tosi pitkäksi. Eli olen vissiin onnistunut huijaamaan itseäni et tää on tosiaankin alussa...

Naputtajalle paljon voimia.
Tuo on rankkaa. :'( Toivottavasti tuska hellittää pian.
Maarith Mulla oli raskausdiabetes edellisessä raskaudessa. Kaikilla on eri homma tuon ruuan ja sokereiden nousun kanssa. Mikä sopii sulle, ei välttämättä sovi toiselle. Joillekin riittää se et karkit yms jättää pois ja syö säännöllisesti. Mä jouduin tekee isomman muutoksen ruokailuun. Eli ei: rasvaisia, valk. leipää, valk. pastaa, valk riisiä, paljoo perunoita, paljo yhtään hedelmiä, ei yhtään karkkia tai jotain jossa on sokeria. Söin sillo n joka toinen tunti jotain (vähä). Tuosta huolimatta arvot heitteli ja insuliinilla mua uhkailtiin. Kaikesta huolimatta mun paino nousi aivan kauheesti ja loppujen lopuks selvisin tosta jotenkin...
Nyt olen ollut "dieetillä" jo ennen raskautta. Huom en ole mitenkään ylipainoinen (normaali), mut ku tiesin et toi voi taas tulla, niin oli pakko Kerran päivässä illalla syön jotain makeeta. Muuten pidän huolta et syön tasaiseen tahtiin. Netistä löytyy ruokailuneuvoja.
Kamalan raskastahan se on olla tosi tarkka, mutta kun on pakko. En enää koskaan halua mennä läpi mitä menin viimeks. Onneks mun sokrut ovat olleet normaalit nyt.
Niin ja tuon herkku hetken teen heti normaalin ruokailun jälkeen, et ne sokrut menee muun ruuan kans paremmin alas...
Sun katsii liikkua enemmän. Joillakin liikunta on paras lääke noihin heilahteleviin arvoihin. Tsemppiä!


NullPoints ja Tirri 24+6
 
Moi vaan kaikille!

Ja osanottoni Naputtajalle :'( :flower: En osaa toivottaa, kuin paljon voimia ja jaksamista...

Joku kyseli noista valmennuksista. Meillä on neuvolasta kuulema 2 ryhmää. Toisilla syyskuussa ja me kuulutaan ryhmään, jossa valmennus on lokakuussa. Eli aika myöhään se menee sitten loppujen lopuks meilläkin!

Hmm... Omaan napaan ei kummempia. Vauva oli eilisen tosi hiljanen ja olin jo ihan huolissani, mutta tänään on onneks liikkeet tuntunut tosi hyvin. NIinku muutkin täällä valitteli, ni mäkään en pysty syömään paljoa kerralla tai tulee tosi ähky olo. Hankalaa vaan töissä ku on kiirettä ja pitäs olla koko ajan syömässä! Ens ti uusi ultra ja katsovat taas vauvan koon. Toivottavasti murusella ois kaikki hyvin ja kasvais turvallisesti omalla käyrällään :heart:
 
B-7
Jospa laitan ihan vaan puumerkkini B) En oo käynyt kuin lukemassa,kun ei ole mitään uutta taivaan alla B)
Masussa istutaan ja melskataan.Harkkarisupistukset alkaneet.Ja pienoinen kyllästyminen raskauteen.Varsinkin yöt tuskastustaa,kun ei millään asentoa löydä.En voi kun toisella kyljellä maata kun vauvan pää on pahasti toisella puolen :x
Mua on myös vaivannut koko raskauden kestänyt aivastelu ja nenän vuotaminen.Se tuppaa jo käymään hermoille totisesti :headwall:

Ja neuvolakin ollut viimeksi rv 23+ ja seuraavaan muistaakseni vielä parisen viikkoa,eli ei siltäkään taholta raportoitavaa :whistle:
Mutta muuten tää raskaus menee tässä vähän niinkuin sivussa.Kaikki valmiina vauvalle,vaunut ja tuplatkin hankittuina,kaupassa odottaa marraskuun puoliväliin noutoa.Että ei ole mitään hankittavaakaan enää...

Naputtajalle :hug:
Ja voima :hug: kaikille tarvitsijoille!

Petite ja seiskimus rv 28+5
 
Moi taas,

neuvolakuulumiset pikaisesti täältä..seuraavaksi jatketaankin siellä jo parin vkon välein. Hassua, mutta totta.

RR: 108/69
hB: 120 (miten se voikin olla noin hyvä! jee!)
paino: +447 g/vko ja nyt yhteensä +3 kg aloituspainosta
sf-mitta: 25,5
vauvan syke: 130

..ja mitäs vielä siellä. No pissa oli puhdas ja turvotusta ei juur' ole, paitsi iltaisin nilkoissa, mutta se nyt on enemmän kuin normaalia muutenkin. Täti meinasi vähän, että ei nämä mun heikotuskohtaukset oo kauheen hyvä juttu pitkän työmatkan kannalta ja kun vielä pakkaavat päälle just pitemmän autossa istumisen aikana. Katsellaan, katsellaan...

..ja missäs sitä nyt mentiinkään..eli viikot näyttää 28+5!

Terkkuja täältä ja hyviä vointeja kaikille!

Ente
 
Maarith

mulle nevolatäti sano tulokset puhelimes olevan ok, mut tänää näin hänet niin sanoi yhden arvon olevan koholla ja ens neuvolaan meen niin että oon paastonnu. Ottaa sit näytteen sormenpäästä,tuleva vähän pelottaa!en tod. haluaisi mitää tuollaista "riesaa" ja en osaa elää ilman suklaata :LOL: mut toivotaa ettei mitään olisi, mut jos on niin sit tiukka ruokavalio ja herkut pois!
 
Ilmottelen vaan.. ei mitään uutta tämän taivaan alla. Pitäis muistaa ostaa Omo sensitiveä pikkupaketti, että pääsis jo pesemään tuota vauvapyykkiä.. ja ostaa patja pinnikseen, ni sit alkais olla kaikki valmiina. Sisko toi kaukalon ja sitterin, joten siltä osin kaikki kunnossa. Vankkurit tulee sit lähempänä ni eipähän pyöri jaloissa.

Syksyä tässä ihmetellään porukalla ja katellaan tympääntyneinä kuinka lehdet putoo ja haravata pitäis alkaa heiluttaa..

Mutta. Joulukuu lähestyy!!!!!

Härkis & Neiti 28+1
 
Hei! tuli petite-ten nenän vuotamisesta mieleen, että jos jollain muullakin on nenän tukkoisuusongelmia kannattaa kokeilla kädenlämpöisellä suolavedellä huuhtelua sellaisen nenäkannun avulla. Itsellä ei ole ongelmaa poistanut mutta helpottanut kyllä.
 
Mulla vuoti nenä verta edellisessä raskaudessa tooosi usein. Onneks (vielä!!) ei tässä oo tullut. Kakienlaisilla vaivoilla meitä kyllä muistetaan...

Ja juu, joulukuu lähestyy - ostin tänään kolme joululahjaa!! Kai se on vaan pakko aktivoitua. Ja varattiin serkun kanssa hiihtolomaviikolle mökkiä Rukalta.. Jännää.. Vauva 3kk ja ajomatka 750km yhteen suuntaan. Miten mahtaa onnistua?! Toki yksin lasten kanssa, kuinkas muuten :$ ELi tavallaan jännittää kyllä miten sujuu. Mutta kivaa kun on jotain sellaistakin odotettavaa "ajanlaskun tuolla puolen" =)

Varasin myös ylimääräisen lääkärin viikolle 33.. Sen verran hämää se kohdunsuun tilanne, kun oli jo niin kypsää viime viikolla.

Muuten ei ihmeitä alla auringon.. Eikä syyspilvien...
 
Vihloo! Voi jösses että vihlookin välillä kipeesti! Luuta ja tota alaosioo muutenkin. Mahakin oli taas toimimatta päivän, kamalia särkyjä siitäkin tulee :x Nenä täälläkin on ollut koko ajan tukossa, ja nyt on alkanut aivastuttaa. Onko täällä muilla suonenvetoja? Mulla on kahtena yönä krampannut pohje, viime viikolla ja toissa yönä, ja se on nyt niin hellänä että rappusten kiipeeminen on tuskaa..
Tänään mennään pinnasänkyä katsomaan :) Jos hyvä löytyy niin otetaan, vaikka kootaan se vasta sitten marraskuussa. Kaukalo on päätetty, nyt tarttis enää niitä vaunuja miettiä. Onko täällä kellään kokemusta Knorr-merkkisistä? Ne Emmat passataan suosilla kun pelkkää huonoa kuullut.
Nyt syömään että jaksaa taas näitä töitä! En tiedä muuten miten pääsen tänne jatkossa, saan harjoittelijan ens viikolla ja kotikone sano sopimuksensa irti... :$

Viivi ja Masi 26+3
 
Perjantaita kaikille :flower:

Ollut hieman laiskuutta ilmassa kirjoitella, mutta lukenut joka päivä täältä kuulumisia.
Jotenkin pitkästyttävä vaihe odottelussa, kun ei ole mitään odotettavissa muuta kuin joulukuu ja vauvan syntymä ja tietenkin toivon mukaan Egyptin matka tossa reilu 5 viikon päästä.

Tarvikelistaa vääntänyt koneelle jotta sitten reissun jälkeen olisi joku suunta mitä lähtee ja mistä ostamaan, varmaan puolet puuttuu, mutta onhan tässä aikaa vielä lisätä sinne tarpeellista tavaraa.

Nenän tukkoisuudesta ollut juttua ja meilläkin mies sanoi että olen alkanut kuorsaamaan kun nenä tukossa ja muutenkin joutuu nukkumaan osan aikaa yöstä selällään, mitään en tunnusta tietenkään. :kieh:
Nukkuuko muuten kukaan enää vatsallaan?Aina jossain vaiheessa yötä yritän kovasti vatsalleni kääntyä ja herään et vauva alkaa möngertää, kun tila taitaa käydä vähiin, toivottavasti jossain vaiheessa opin nukkumaan yrittämättä sitä. :ashamed:

Ensiviikolla vasta palkkikseen äippäloma paperit ja pakkauspaperit niin pääsee odottamaan päätöstä niistä.

Ai niin huolestuttaa jo hieman toi kohdunsuuntilanne, kun tuntuu hieman aika ajoin painontunnetta alapäässä ja vihlontaa ja vielä lääkäriin muutama viikko, eikös uudelleen synnyttäjillä aika usein paikat ala pehmetä ja lyhentyä aikasemmin kuin esikoilla?
Nyt ei olisi tarvetta sille ollenkaan jotta antaa matkustusluvan lääkäri ja että vauva pysyy sisällä mielellään ainakin lähelle laskettua aikaan.
Hepatoosi kokeet neuvola ottaa jossain vaiheessa, kun kutisee edelleen nahka sieltä täältä vaikka hepatoosi ei kuulemma vielä voi tulla.

Mietin tossa, kun lukenut syyskuisia, että onkohan meitä monta loppukuun odottajia joulukuisissa siis kirjoittajia, jotta jos menee paljon yli aikaseksi en ole yksinäni täällä rustailemassa juttua tammikuun puolella. =)

Punahattu ja Kaino Kauno 25+6 :heart:
 
Heipsan pitkästä aikaa!

Mäki sain tänään noi Kelan paperit kotio, pari päivää sitte oli tullu tonne sivuille tiedot, mut sitte tarttiski alkaa täytteleen sinne seuraavia papereita. Kotihoidontuki tarkistetaan, mitenkähän senki kans sit menee, ku toi kakkonen täyttää maaliskuun puolessa välissä 3v. niin saanko noista vanhemmista ipanoista sit mitää äippä/ vanhempainrahan lisäks :eek: No, onneks ukolle on tulossa ens kuun alusta palkankorotus, pieni lohtu. Pakkauksestaki tuli päätös samalla, ku äippärahasta ja josko sitä sit kohta pääsis vauvanvaatteita näpräämään, vaikka oon mä noita vanhoja varastoja tossa jo käyny läpi ja pessy, silittää vaan tarttis vielä, ku jaksais :whistle:

Ens tiistaina olis sit seuraava neuvola ja oon kyllä ihan pihalla, missä asennossa vauveli masussa köllöttää, taitaa olla ihan poikittain, mutta eiköhän seki jossain välissä selviä.

Ens viikkoon, jos ei mitää ihmeempää mieleeni tuu ja jaksuja kaikille :wave:

Nappi82 27+2
 
Heippa tähänkin pinoon!

Lohduttavaa kuulla että muut kärsivät tasan samoista vaivoista ja ajatuksista kuin minäkin. Luulin jo, että olen jotenkin kiittämätön ja kärsimätön hirviö, kun en enää jaksaisi olla raskaana. Täällä myös jo kävelyä ja nukkumista pahasti haittaavat liitoskivut ja suonenvedot, nenäverenvuodot, kipeät supparit, jatkuva pyörrytys ym ym ym. Maanantaina sitten loppuu sairasloma ja takas töihin, ahistaa :( Eilenkin illalla vaan nukuin ja itkin. Onneksi mies piti sylissä ja silitteli. En tiedä kyl miten jaksaisin jos se ei pitäis tätä kämppää järjestyksessä ja hoitais kaikkea.

Melkein jo käy mielessä että pitäiskö mun vaan mennä jonnekin yksityiselle hankkiin se sairasloma. En pysty kunnolla edes nukkumaan näiden kipujen kanssa, ja vaik saisinkin unta jonkin verran, herään ihan uuvuksissa. Koulujuttuja jaksan viel jotenki himas, mut se töihin meno tuntuu niin hurjalta nyt. Vai oonko mä ihan turhasta hössöttäjä? TAYSissa ne sano että vuodelepoon ja että jatkuvasti täytyy seurata tilannetta, eikä missään nimessä töitä. Sit taas tääl kättärillä ovat sitä mieltä että kyl stressaava työ ja opinnot on ihan OK, vasta sit kun vuotoa/lapsivettä uudestaan katsotaan. Luotanko mä nyt tohon kättärin lääkäriin vai hankin jonkun toisen mielipiteen? Vauvaa en halua riskeerata, ja niin kyllästynyt kun tähän olotilaan oonkin, haluun että se pysyy masussa täysiaikaiseksi :/

Aubrieta
mainitsikin käyneensä yksityisellä lääkärillä raskausasioissa. Osaatko kertoa paljon sille tulee hintaa? Kuuntelevatko ne sitten oikeasti? Muutkin asiasta tietävät saavat toki vastata. Neuvolasta laittoivat kättärille päivystykseen supistusten takia, ja siellä ne kohteli mua kun mitäkin neuroottista esikon odottajaa. Eivät uskoneet, ja sitten kun vihdoin näkivät tilanteen, silloinkin vähättelivät. Koska paikat eivät vielä toistaiseksi ole kypsyneet (koska olen ollut levossa heinäkuusta asti, kun ekan kerran jouduin TAYSin päivystykseen pahojen suppareiden takia), voin kuulemma ihan hyvin tehdä töitä ja opiskella, vaikka työni on erittäin stressaavaa. Kerroin, että olen ihan jaksamiseni loppurajoilla, mutta vastaus oli että "lepää nyt 2vkoa ja sitten töihin taas". Kontrollia ei sovittu, vaikka intin että TAYSista erikoislääkäri vaati jatkuvaa seurantaa. Onneksi en joudu sinne synnyttämään, enkä kyllä halua sinne enää lääkärillekään!

DD ja potkurineiti 27+2 :heart:
 
Punahatulle terkkuja, mulla laskettu aika 26.12. joten voi siis hyvinkin mennä tammikuulle :eek:
En ole paljoa kirjoitellut, olen vähän huono jakamaan omia juttuja, eikä oikeen ole mikään asia vaivannutkaan... Ennen ku nyt! Musta tuntuu, että mun maha on liian pieni! Onko normaalia, et oon käynyt vaan 3 kertaa neuvolassa ja eka lääkäri vast 30.9.? viikot nyt 26+0 ja mun paino on noussut vaan noin 3kg.

leijona ja leijonan pentu 26+0
 
Ton nenäkannun käytön pitäisi auttaa nenäverenvuotoonkin (yhdessä kirjassa luki). Itsellä ei ole pahemmin ollut vuotoja, joten en osaa sanoa auttaako siihen käytännössä.

Täällä on maha-asukki viihtynyt paljon mahan oikealla puolella, mutta nyt on varmaan ryhmittynut sinne kokonaan! Niin toispuoleinen maha, ettei napakaan ole enää keskellä :LOL:
 
Kyllä huomaa et maha alkaa painamaan pikku hiljaa.Selkään ja mahaan sattuu kaikki kyykkiminen (töissähän sitä on paljon).Toisaalta toivonkin et saisin jäädä pois töistä vähän aikasemmin.Paino oli tippunu kilon ton oksennustaudin seurauksena.
:x Ens viikolla sitten neuvola lääkärille.Mullakaan ei oo hajua et missä asennossa vauva mahtaa olla.Eilen tuntu pari semmosta muljahdusta et oliskohan vaihtanu asentoa...

Juli+nuppu 25+6
 
DD , mä en kyllä ymmärrä, miten jaksaisit tuossa tilanteessa opiskella ja käydä töissä (kun yöunetkin katkeilee, kipuja ym.). Minusta ihan sun oman jaksamisen takia sun pitäis saada sairaslomaa. Ihan eri asia, jos olisi helpompi raskaus, mutta kun on kipuja ym., niin ihan täydestä syystä voisit jäädä pois töistä. Kannattaa ajaa omaa etua, nuo lääkärit kun sitä ei aina tee. Mutta siis jaksamista miten päätätkin :).
 

Yhteistyössä