Niitä neuvolalääkärikuulumisia...
Sokerirasitustestin arvot kunnossa, ei lähelläkään hälyyttäviä =)
Painoa noin 700g/vko
...ei motkottanut tosin. Sf oli 26.
Verenpaine ok, hemppaa ei mitattu.
No se lääkäri sitten - voi kauhistus. Kun näin odotushuoneessa kuka lääkäri on, olin karata ovesta ulos! Sama täti ollut lääkärinä kahdessa edellisessä odotuksessa - tässä oli alkututkimuksessa eri ja luulin päässeeni tuosta eroon... ei ollut niin hyvä tuuri. No, tuosta lähtee viim. tänään valitus eteenpäin.
1.) lääkäri oli NIIN kovakourainen (kuten edellisissä odotuksissa) ettei mitään rajaa. Sekunnissa työnsi kätensä metrin verran sisään ja survoi niin että pelkäsin myös synnytyksen käynnistyvän samantein. Kun huomasi ilmeeni niin totesi vaan että 'saattaa vähän sattua kun paikat on niin arat...' No JUST.
Kenenkään muun lääkärin käsittely ei koskaan ole tuntunut niin pahalta kuin tuon - sain kävellä haarat levällään loppupäivän :headwall: .
2.) ehdin innostua kun lääkäri näytti vanhemman mallista ultrakonetta ja sanoi kurkkaavansa vatsaan (täällä ei ole tapana ultrata lääkärikäynneillä). Erehdyin kysymään niinkin vaikean asian kuin 'miten päin se vaavi nyt masussa oikein on?' - ja sain nauravan vastauksen että 'enhän minä tätä osaa käyttää, ei ole mitään koulutusta ja kerran olen vierestä seurannut kun joku ultrannut...' Seurasi vartin luento siitä kuinka heidät on nyt pakotettu laitetta käyttämään eikä ole mitään osaamista, 'kun yleensä hoitajat nämä asiat tekevät'.
.
Koko ultraussessio meni siis niin että tuijotettiin kuvaa ja lääkäri luetteli 'tuossa on EHKÄ sydän kun noin läpättää... tossa taitaa olla pitkiä luita... tuo vois olla vatsa mutten ole ihan varma' jne. Vauvalla olis ihan hyvin voinut olla viis kättä ja kolme jalkaa muttei tuo ois huomannut mitään!
3.) Kysyi lopussa kun puin housuja että olenko voinut ihan hyvin? Sanoin että muuten kyllä, mutta aika kovia vihlaisuja ja paineen tunnetta alhaalla ollut. Lääkäri nauroi isosti ja totesi 'kyllähän se jossain pitää tuntua kun raskaana ollaan!'. :headwall:
No joo. Kohdunsuu oli hänen mukaansa kiinni eikä merkkejä mistään hälyyttävästä - mutta koko käynnistä jäi taas nii-in huono maku.
Edellisiä kokemuksia samasta tyypistä siis on... mm. kuopuksen synnytyksen jälkitarkastuksessa erehdyin taas kysymään vaikean kysymyksen kun tiedustelin tarkempaa infoa minulle ehdotetuista e-pillereistä. Lääkäri saarnasi etteihän hän niistä mitään tiedä kun hoitajat hoitavat sen ehkäisyneuvonnan - hän voi kyllä reseptin kirjoittaa mutta mihinkään ei osaa vastata ja kannattaa lukea tuoteselostus |O .
Jos loppuraskaudessa vielä lääkärikäynti on, aion pyytää toiselle lääkärille. Ellei onnistu niin käyn sitten yksityisellä - se on varma. Enää en aio suostua tuon ronkittavaksi - kun koko touhusta jää enemmän kysymyksiä kuin mennessä.
Mutta joo, pääasiahan on että kaikki oli hyvin. Turvallinen olo jos tosiaan ei ole vielä kypsymisen merkkejä paikoissa, täytyy vaan edelleen ottaa iisisti.
- Terhikki ja Pieni rv 28 + 2 -
ps. Onnea Nepsukselle :flower: