Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

Kiitos!

Graviditas on nimi ja tarkempi osoite Aleksanterinkatu mutta siinä sisäpihan käytävässä siellä :) Lääkärinä oli Kari Ratsula joka on myös lapsettomuushoitoja tekevä lääkäri.
Onnea iloisista ultrauutisista! Kiva kuulla että Kari Ratsula tekee edelleen töitä, hän oli silloin aikanaan Diacorilla kun esikoista ja keskimmäistä yritettiin saada alulle :) Hyvä lääkäri on.

Menen itse Femedaan alkuraskauden ultraan parin viikon kuluttua :)
 
:x:x:x = tämän pvn olotila... Työpv meni sitten vessassa ravatessa, yrjöämässä... Onneksi töissä nyt tietävät ettei luulleet mulla olevan joku jatkokrapula :D. Inkiväärtee kuulemma auttaa, täytyis sitä hakea kaupasta kunhan olo tasaantuisi senverran että sinne asti pääsisi.. Vaikka sormustesti ja kiinalainen horoskooppi kuinka väittää että poika tulossa, kyllä tällä pahoinvoinnilla voin lyödä miljoonasta vetoa tämän olevan tyttö!
Viikonpäästä olisi ultra diacorilla, ei malttais millään odottaa... Näin viimeyönä painajaista ultrasta ja jäi aika kauhea fiilis :(.

Keskeytyksestä; jos seulat taas hälyttää niinkuin viimeksi, kaikkiin mahd kokeisiin menen ja keskeytys on ehdoton jos sikiössä poikkeavuutta todetaan. Vaikkakin se tuntuu maailman kauheimmalta ajatukselta, tiedän, ettei minusta olisi vammaisen lapsen huoltajaksi.. Kädet ristissä toivon että kaikki on hyvin, tämä on kuitenkin elämäni taatusti viimeisin raskaus ja mahdollisuus saada se "iltatähti".
 
Päiviä...

aika väsyneenä rämmitään taas tää päivä läpi... ihan kuitti.

Piti sinne varhaisultraan mennä tänään mut en jaksanu. :D jos sitten ensviikolla.

onnea hyvistä ultrakuulumisista dragon :)

Jaaha nyt täytyy ryhdistäytyä ja kiskoo työvaatteet niskaan...

Niisku&pikkuvitonen 6+1 <3
 
Ultra aika saatu 9.6; silloin porskutetaan jo viikolla 12+6, kun ei matsannu aikataulut miehen kanssa niin meni vähän myöhäseksi. No siellä ajanvarauksessa oltiin kumminkin sitä mieltä et mitä myöhemmin tehdään niin enemmän näkyy vauvaa :) <3

Miltsu76 ja Helmi(pitäskö keksii parempi työnimi ku aika tyttömäinen :p )
7+3
 
Voi ku osaaki muuten väsyttää. Varmaan tää matalapainekin vaikuttaa. Ei jaksa tehdä mitään, kaupassa käyntikin oli ihan hirveetä. Nyt sitten kun kotona yritin pikku päikkäreitä ottaa niin ei tullu unta ei millään. Aiemmin mainitsemani ''pieni turvotus'' on tosiaan ollut menossa mukana pari päivää. Seki ärsyttää ku tulee vaan lihava olo, semmonen ällöttävän löllykkä. Tulis jo kunnon vauvamasu :D
 
Tänään oli eka kertaa kunnolla pahoinvointia vasta toivoin jo et selviän ilman vielä.. pahasti turvottaa jo nyt ja rinnat kasvaa kovasti. Neuvolas kävin ja ultrattiin ja todettiin että kohdunsisäinen raskaus ja vastaa viikkoja nyt tällä hetkellä hyvä mieli kun ollut pelkoa kohdunulkopuolisesta..

Siltsuli Rv6+2 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Milja82
Almandiini
Katsos vaan, sinullakin!
minulla ja Ratsulalla on historia jo vuodesta 2002 Diacorissa tosiaan :). Luovutin munasoluja silloin. Sitten menin Ratsulalle itse IVF hoitoihin 2008 ja vaikka firma vaihtui niin aina Ratsulalle vaan. Tänään oli ehkä elämäni viimeinen kerta kun näen Ratsulaa ellei se tule noilla kaupungin laduilla joskus vastaan. Ai, hitsi! Olisi pitänyt viedä joku kiitosjuttu. Ehkä lähetän jotain kun vika syntyy :)

Mutta pitkä historia takana meilläkin. Hassuinta on että Ratsula oli mun äidin lääkärinä 80 luvulla! Se oli ihan sattumaa. Selvisi vasta kun puhuin äidin kanssa.

dragon ja pikkumuru 7+3
 
:x:x:x = tämän pvn olotila... Työpv meni sitten vessassa ravatessa, yrjöämässä... Onneksi töissä nyt tietävät ettei luulleet mulla olevan joku jatkokrapula :D. Inkiväärtee kuulemma auttaa, täytyis sitä hakea kaupasta kunhan olo tasaantuisi senverran että sinne asti pääsisi..
Kirppa yritä hoitaa pahoinvointiasi muulla kuin inkivääriteellä, sillä inkivääriä ei suositella käytettäväksi ollenkaan raskauden aikana (tiedon voit tarkistaa THL:n sivuilta Raskausaikana vältettävät elintarvikkeet - THL). Inkivääri voi olla haitaksi lapsen kehitykselle. Itse olen vain "kärsinyt" ja käyttänyt kolmea eri asiaa hoitaessani itseäni: kylmät ruoat ja juomat, säännöllisesti ja raskausvitamiini. Siinä paras mihin pystyin. Esimerkiksi syöminen jo sängyssä ennen aamuista ylösnousua ei minulla auttanut mihinkään.

Omasta pahoinvoinnista voin kertoa sen verran, että viimeinen viikko on mennyt oksentaen, sain sairauslomaa sillä lähtiessäni oksentamaan olen riski työpaikalla. Tänään taitaa olla ensimmäinen päivä viikkoon, etten ole kertaakaan oksentanut. Ruokahalu on myös palannut ja elämä "hymyilee". Jospa tämä pahoinvointikin alkaisi lannistua päivien edetessä.
 
Täällä käytiin tänään ekassa neuvolassa. Lähes kaks tuntia täti kertoi asioita, minä kyselin... Lippusten ja lappusten kanssa tulin kotiin. Jopas oli kunnon tietoisku kerralla. Nyt vaan sitten lukemaan noita kaikkia opuksia mitä mukaani neuvolasta sain :)

Mukava kuulla, että on ollut hyviä uutisia alkuraskauden ultrissa! Meillä se olisi edessä maanantaina, jännittää :| Kovin pohdin kertoako sen jälkeen jo tästä raskaudesta vai sitten vasta sen ns. virallisen ekan ultran jälkeen. Miten ootte muut ajatelleet kertoa?
 
Kiitos tuosta infosta inkivääristä! Ei tässä auta muu kuin kärsiä ( näin pahaa oloa ei nyt ihan joka pv ole). Kyllähän tämä aikanaan ohi menee, onneksi! ( ja nyt todella toivon että viikot ois sen 8+2 eikä viikkoa vähemmän, niin olisi edes se mahdollisuus että pahoinvointia täytyisi kärsiä vähemmän aikaa :D).
 
Käsittääkseni, jos ar ultrassa kaikki hyvin, sikiö on 7. viikolla vähintään (ja siis vastaa viikkojaan noin suurinpiirtein) ja sydän lyö napakasti, keskenmenon riski on enää prosentin-parin luokkaa (korjatkaa joku toki jos oon väärässä)

Se 12 viikon rajapyykki on kuulemma ollut sen takia, kun ennenvanhaan mahdolliset tuulimunat ja keskeytyneetkin vuotelevat ulos. Mutta ainahan voi jotain tapahtua ja itse en tee asiasta julkista, ennenkuin näen, että np ultrassa kaikki ok. :) Mutta kyllä mun lähimmät ystävät tietää. Ja mun vanhemmat. Miehen porukoille kerrotaan vasta myöhemmin.
 
Tulinpa vain poksumaan (7+0) ja kertomaan että aikaistin tuon mun alunperin ensi maanantain ar-ultran tähän päivään töiden takia ja voi mikä helpotus: meidän Lahja oli ihan oikeassa paikassa ja sydän pamppaili hurjasti. :heart: Fiilis on uskomaton ja nyt raskaus tuntuu paljon konkreettisemmalta (sillä oireet edelleen suht vähäiset). Kerroin käynnin jälkeen raskaudesta parhaalle kaverilleni kun käväisin ihanaa 3kk vanhaa kummityttöäni katsomassa ja äitienpäivänä äitini saa mummi-kortin, josta itse päätelköön. :)

Milja & Lahja 7+0
 
Viimeksi muokattu:
Voihan väsymys täälläkin, päivät on yhtä tuskaa!!! :( Väsyttää ja paleltaa sekä etoo... Ei sentään oksentaa tarvii! Huono omatunto, kun ei jaksa oikeen touhuta pojan kanssa... :'( No hyvän asian puolestahan tässä kärsitään, niin pitää yrittää kestää! :)

Onnea ultrassa käyneille hyvistä uutisista! :flower: :heart:
Mä en jaksa oottaa, et ite pääsen piinasta... ;) Neuvola vasta 22.5. ja sillon ultrataan!

KirsiJanita Meilläkin on tuplarattaiden hankinta edessä, kun lapsille tulee ikäeroa 1,5v. :) Siskolta saisin ostettua edullisesti vierekkäiset muistaakseni carena douple swing kärryt. Pitäis vaan kova vaunukoppa ostaa, kun sillä ollut kahdella ratasosalla... Mutta nyt, kun olen asiaa tutkinut, niin olen ruvennut haaveilemaan niistä Britaxin peräkkäisistä! :D Sit varmaan pitäis myydä nykyiset Brion kärryt ja kaukalo, kun olishan se järkevää olla Britaxin kaukalo... ;) Saa nähdä jaksaako ruveta tuollaseen operaatioon! :LOL:

Juliet83 + Nuppu 6+0 POKS :heart:
 
Kivasti on tullut taas uusia ja hyviä ultra kuulumisia :) ei millään malttais oottaa np-ultraa, mikä mulla on 21.5!

Täällä on kyselty tuplakärryistä? Meillä on juurikin nuo britaxin b-dualit peräkkäin istuttavat ja olen tykännyt! :) ne on kevyet ja niitä pystyy helposti vaihteleen tuplarattaista yksin istuttaviksi ja kasaus on todella näppärä ja ne on helppo nostaa auton perään. Miinusta tulee siitä, että meillä on se vanhempi malli mis on ne "kovat" renkaat..en muista miksi niitä kutsuttiin, mutta tosi ärsyttävät kerään kiviä ja jäävät sitten lommoille, kun niitä alkaa irrotteleen. Talvella myös, jos on paljon lunta todella epäkäytännölliset. Mutta pojat ovat tykänneet ja näkevät kyllä molemmat hyvin, vaikka onkin peräkkäin istuttavat :) kaupoissa todella kätevät, kun kääntyvät etupyörät ja ollaan jopa bussissakin niillä menty ;) tulipa sepustus,huh! Toivottavasti tästä on apua..

Murunen ja pöntsykkä rv 9+4
 
Tervetuloa monskudi :wave:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: :heart: Ihan mahtavaa!

Meillä vielä matkaa ultraan... neuvola on parin viikon päästä ja sitten ultra varmaankin siinä kolmen viikon päästä. Pitkä aika :headwall:

Meillä oli niin mahtava tilaisuus kertoa vauvelista, että päätimme niin tehdä :) Minun vanhemmille ja lapsille kerrottiin. Aikaistahan nyt vielä on, mutta elämäähän tämä vain on, meni syteen taikka saveen! Toivotaan parasta ja jos jotain käy huonosti, niin sitten surraan yhdessä. Lapset olivat muut aivan innoissaan, paitsi esikoinen... hän otti asian paljon raskaammin kuin odotin. Aika tekee varmasti tehtävänsä ja hän saa mielensä takaisin, mutta nyt asia on vähän herkkä hänen kohdallaan. Vanhempani olivat tosi iloisia, mikä on tietenkin tärkeä juttu minulle. Miehen vanhemmille kerrotaan vähän myöhemmin.

Tänään tuli töissä ensimmäisen kerran todella huono olo, nieleskelin ja nieleskelin. Kotimatkalla yökkäilin, mutta eipä onneksi tullut oksennus.

Karhunvatukka ja tahvo 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: monskudi
Tuulentyttö: en oo käyny ar-ultras, mutta toivottavasti ekalla neuvolakäynnillä ois semmonen mahollisuus. Tois kyllä mielenrauhan.

Ihana kuulla noist hyvistä ultrakuulumisista, niin ja poksumisista :)

Mä taas tänään tajusin, että mieliala tekee temppujaan, kun viimeksi kirjoittelin "mieli maassa" et mikään ei kiinnosta. Ja silti viikko toisensa jälkeen oon mahdottoman onnellinen. Tuli toki tänäänkin nuokuttua sängyssä koko aamupäivä, ennen kun oli pakko lähteä töihin, mutta ehkä tämä laiskuus on vaan mun perusluonne ;) ja pitäähän tästä ottaa vielä ilo irti, kun ei tarvitse huolehtia kuin itsestään!

Mahdoton nälkä vaivaa, tai se iskee tasaisin väliajoin ja tuntuu et ruokaa pitää saada heti. Ehkä verensokerit heittelee. Harmittanut se, miten yksipuolisesti sitä tulee syötyä. Ei todellakaan kahta lämmintä ruokaa, ei lautasmallin mukaan, eikä kalaa likikään joka viikko.

Maha pömpöttää iltaisin niinku ois pidemmälläki raskaus, vaikka eihän näin alussa vielä mahan kohdalla mitään ole :)
 
Aamulenkillä käyty ja 2 kuppia kahvia kitusiin vedetty, eikä yrjö ole vielä tullut kylään! :D. Kurkussa on kyllä epäilyttävä tunne että saattaa potkaista, mutta pitipä päästä hehkuttaan.. Luulen että pahoinvointi saattaa osin johtua väsyyksestä,koska eniten voin pahoin työaamuina kun joudun herään klo 5. Nyt kun sai nukkua vähän pidempään, olo on ihan toinen!
Joko teillä muilla on mielitekoja??? Itse oon vetänyt appelsiinimehua 4vkoa. Jäätelöä(minttujäätelöä) tekee kanssa mieli aika usein vaikka norm en jäätelöä syö oikeestaan ikinä. Banaania pitää saada aamuisin yrjömisen jälkeen, se estää vähän seuraavaa ylenantia.. Pizza, voi luoja että mulla on joka pv pizzankuvat silmissä :D..
Öklötykset; tupakansavu ja haju, pissanhaju, pullantuoksu, kalan haju, munakas ... ääh, jauhelihan paistaminen :x...

Kirppa & ylläri 8+3 ( tai 8+0 tai 7+5)
 
No mulla ollu kans toi appelsiinimehu himona alkuviikkoina mutta nyt on vähän laantunu. Välillä tekee mieli irtareita mikä ei ole hyvä juttu:p. Mutta joku pizza ja nyt on tullu suolakurkku(maustekurkku) himo, niin oli muuten esikoistyttöä odottaessa kans sama himo ;) menin kauppaan välillä ostaa yhden irtokurkun ja vedin napaan:p

Ällötyksiä on kissanpissan haju(meil kolme kissaa) mikä mua ei aikasemmin haitannu, tupakan ja jonkun rasvasen ruuan haju äklöttää ja jos on jotain pilaantunutta jääkaapissa niin munnenä huomaa senkin...
 
Ja mulla aika usien semmonen palan tunne kurkussa, voi kyllä johtua kilpparista mulla on vajaatoiminta, mutta välillä jos syönny liikaa niin tulee älkötysolo ja tuo pala kurkuun..en oo viel kertaakaan oksentanu.

Ja närästys nostaa taas päätään, oli tossa kun plussasin riesana ja meni pois mut tuli takas..
 
Ei oo varsinaisia mielitekoja ollut, mutta paremmin maistuu kevyempi ruoka. Esim. porkkanaa ja tomaattia on tullut syötyä normaalia enemmän ja eilenkin piti tehdä ihan salaatti. Ja nimenomaan vihannekset vielä maistuu paremmin kuin hedelmät. Vappuna erehdyin syömään kaksi hodaria (soijanakilla) ja tuli ihan hirvee väsymys ja etova olo loppupäiväks.

Ostin eilen muutaman vauvanvaatteen KappAhlilta. :heart: Piti varovasti hiippailla vauvanvaateosastoilla ettei kukaan näe! :LOL:

Onnea kaikille poksujille ja hyviä uutisia ultrasta saaneille! :flower:

Crystal & pikkuinen 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Uusille tervetuloa :)

Hentuntenttu, ihanasti näkyy pieni vauvamasu jo <3

Kirjottelen taas puhelmella, joten ei pysty käyttää mitää tehosteita. Kone on ihan sekasin. Vissiin se pitäs uusi ostaa.

Tämä etova olotila alkaa olee rasittavaa, kohta jo kaks viikkoa...yök. Ja nuo ennen niin hyvänhajuiset nahkakoirani, kun ne on kokoajan kyljessä kiinni. On varmaan tämän hetken pahin haju :/

Yritin ennen vappua soitttaa neuvolaan, ei ollut ketään paikalla. Perjantaina en pystynyt soittaa.. eli menee maanantaille. Aikasemmissa raskauksissa oon soittanut jo viikoilla 5-6.

Koht kauppaan. Makaronilaatikko olis mielihaluna tänään :p

*Unis* ja masunen 7+3
 
Minunkin puolestani uusille tervetuloa, jos en ole huomannut toivottaa!

Nyt mulla on oireina selkeä aamupahoinvointi ollut, tänäkin aamuna yökin keittiössä kun mies oli keittänyt kahvit, haisi niin kamalalle. Myös miehen tupakointi oksettaa, ja kissan pissat ja kakat. Eilen mies käryytti keittiössä lihapihvejä, jouduin makaamaan makkarissa ikkuna auki jäätymispisteessä peittojen alla :D

Noh, selvisin aamuisesta pahoinvoinnista parissa tunnissa ja sitten olikin jo nälkä ja mieliteot. Söin juuri "kunnon nakkeja", niitä merisuolalla maustettuja, ja nyt tekisi mieli kyllä herkkukurkkuja. Täytyy tänään poiketa kauppaan. Nautin enemmänkin kun on mielitekoja ja oikeesti haluaa syödä jotain, ei se pahoinvointi kivaa ole, vaikka aika helpolla sen suhteen olen päässytkin. Eka raskaus oli pahoinvoinnin suhteen kaikista pahin, silloinhan yrjöilin joka aamu viikoilla 7-16...joskus päivisinkin.

Aamulla tein sen digitestin taas varmuuden vuoksi, ja johan siihen onneksi tuli odottamani 3+ :)

Hyvää viikonloppua kaikille ja tsemppejä odotukseen!
 
Täällä appelsiinimehu ollut myös himona ihan alussa :p Ollut aina joka raskaudessa ja oikeastaan aloin epäillä raskautta, kun ennen plussaa alkoi jo tehdä kovasti mieli appelsiinimehua! Omenat ja banaani maistuu, yleensä en ole niin hedelmien perään. Samoin kurkku, porkkana, paprika, kasviksia syön kyllä, mutta nyt niitä tekee oikein mieli. Paprika tosin närästää.

Pitsaa ja rullakebabia tekee mieli :ashamed: Vielä hetken, koska epäilen vähän, että kun pahoinvointi yltyy, niin eipä tarvitse paljon pitsoja ajatella!

Tällä hetkellä sellainen krapulainen, väsynyt olo. Aamu alkoi yökkimisellä ja pyttyä kävin tapaamassa, mutta selvisin yökkimisellä. Jännittää tulevat viikot, jotka ovat aika kiireisiä työn kanssa. Tulee olemaan paljon tilanteita, joista en kerta kaikkiaan voi lähteä pois, tai jos lähden, niin joudun selvittämään asiaa.. Täytyy varata kurkkukarkkeja tms. taskuun, jotta saa napattua jotain suuhun.

Tänään tavoitteena haravoida pihaa ja pestä urakalla pyykkiä! Ihana aurinkoinen päivä, jospa sitä lenkkipolullekin kipaisisi ennen iltaa. Illalla vietetään pitsailtaa, takkaan tulet, saunaan ja jotain kivaa töllöstä :)

Voikaa hyvin ja aurinkoa kaikille :wave:

Karhunvatukka ja tahvo 5+3
 
Suolakurkkuja oon minäkin odtanut joka kauppareissulla xD. Ihan eka viikoilla piti saada tuhtia lihaa (pihviä) ja salaattia. Sitten niitä ei enää tehnyt mieli ja halutti kaupan pikkupitsoja joista en tavallisesti välitä. Nyt on sellanen kotiruokavaihe. Yks päivä esim. Meni purkillinen hernekeittoa. Vaikka samaan aikaan oli tarjolla superherkkua tortilloja...

Makea ällöttää... mut silti vappuna kun pisti munkin suuhun, maistu se ihan ok:lta :D
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76

Yhteistyössä