Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

MrsRock, vielä ei ole onneksi tarvinnut isompia vaatteita ostaa vaikka pari kiloa painoa onkin tullut. Joskus ruuan jälkeen mahaa saattaa pikkasen turvottaa niin että pitää avata farkkujen nappia... viimeksi huolestuin rv 8 kun kaikki muut puhuivat vatsan turvotuksesta ja jotkut joutuivat jopa äitiyshousuja jo käyttämään ja mulla ei missään vaiheessa yhtään kirrannut ees tiukkaakin tiukemmat farkut. Ja niinhän se oli keskenmeno tapahtunut pari viikkoa aiemmin. Turvotus on siis hyvä merkki ja mulle sitä kiitos! :D

6+6
 
Hiljasta ollu mun kirjottelu. Eilinen meni uuden pihan laitossa, ja nyt selkä ihan armottoman kipee ja pitäs huomen käydä kunnol jynsää vanha kämppä.

Ja oireita, tälläi paha etova olo aamusta johku pitkälle ilta päivää. Palelee, vaik ulkona melkein helle. Ja nyt sit tänää armoton väsymys. Ei ole helppoa :D

Maanantaina ajattelin soitella neuvolaan ja kysästä, et voiskos se kurkkasta ultral että mitä tuolta yksiöstä löytyy. Jotenkin noussu keskenmeno pelko isommaks, niin olis kiva varmistella. Mut toki näiden oireiden kanssa kovasti ole pelkoa. Mut kun meinaa jatkuvasti jotenkin nippailla masusta, niin sitä pelkää :/

Röökin polton lopettaminen lähtee maanantai aamusta yrityksiin, ja meinasin että kun tulee se pahin tuska ja himo niin sitten nikotiini tabletin heitän huuleen, koska parempi se kuin itse tupakka. Kaikilta muilta olen tupakoinut raskauden ajan, enemmän ja vähemmän, ja se itse inho ollu aina suuri, mutta tällä erää aijon onnistua, kun muutenkin ollut tuo lopettaminen mielessä, niin pieni masussa antaa lisä motivaatiota. Ja mies sano että voi kyllä tueks kans lopettaa :)

Mutta enempää nyt jaksa, tää lähtee pienille päikkäreille kun kuopuskin nukkuu ja muut niin isoja et äiskä voi mennä koisiin :)

Myrtti & pienrakkaus 5+2
 
Mrs Rock todella on päässyt ostamaan pöksyä, ja sain parit onneksi lainaan :D ei ole normifarkut/farkkulegginsit menneet kiinni enää pariin viikkoon. Jalkaan menee ja ponkkarilla saa viriteltyä napin kiinni, mutta tuntuu pahalta kun housut painaa just mahan kohdalta. Mulla on todellakin turvotus löytänyt tiensä tänne!

Ummetus on onneks helpottanut, mahtavaa. Olo on edelleen välillä aika tukala, etenkin syömisen jälkeen. Ensin iskee hurja nälkä, sitten hetki syömisen jälkeen on ok, mutta sitten turvotus pamahtaa päälle, ja tukalaa olo kestää tunnin pari. Mutta etominen on niin lievää, että nää oireet otetaan oikein ilolla vastaan!

Neljä aamua neuvolalääkäriin, joka ultraa :heart: ja huomenna poksutaan!
Aurinkoista viikonloppua kaikille :flower:

LilyAlice 8+6
 
Mulla on selkeä turvonnut pallomaha, sitä ei oikein voi vetää sisäänkään kun ei se mene kun pöhöttää niin. Se on paisunut tässä ihan kahden viikon aikana. Mulla ei kuitenkaan onneksi ole tuota housuongelmaa, kun sain helmi-ja maaliskuussa laihdutettua yhteensä n. 7 kiloa. Hyvin mahtuu vanhat housut ja saan piiloteltua turvonnutta vatsaa. Söin kevättalven tosi terveellisesti ja liikuin paljon, oli tarkoitus jatkaakin painon pudotusta mutta nyt plussattua ei ymmärrettävästi viitsi :D Ja ruoka maistuu hyvin.

Ei mulla paljon sitä ylipainoa ollut/ole, mutta uskoisin että terveelliset elämäntavat vauhditti hormonituotantoa tässä PCO:n vaivassa ja siitä tämä yllättävä plussa. Yritän olla liikaa intoilematta, kunnes asiat varmistuu ultrassa. Helpommin sanottu kuin tehty :D
 
Aamulla tein digin, en enään malttanut... Vieläkin näytti raskaana 2-3, viikko sitten oli sama! :O Apua! Pitääkö tässä nyt ruveta murehtimaan. :'( Nyt viikkoja 5+1, et voihan se olla ettei hormonit vielä tarpeeksi korkeella. Oireita kyllä on: nippailua, selkäsärkyä ja ihan järjetön turvotus!!!
 
Juliet83 Mulla on ihan sama tilanne.. 3+6 sain digiin 2-3 ja tänään 5+0 edelleen sama tulos.. Ahdistaa niin paljon. Vielä kun tiedän mikä mun hcg oli 4+3 niin laskujen mukaan pitäis olla jo 3+ tarvittava määrä.. :'(
 
Mulla kans nyt tää housuongelma:O. Onnistuin laihduttamaan puolessa vuodessa 10kg ja ajattelin ettänyt sitten saan vanhoja housuja päälleni, mutta sitten tuli plussa testiin ja turvotusta sen verran että on kai tässä pakko lähteä housukaupoille, en vaan haluais kauheesti laittaa rahaa ihan mammahousihin kun ei kai niitä sit viitsi käyttää kun ihana nyytti sylissä ;). Onko ehdotuksia hyvistä housuista?

miltsu76 ja Helmi 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Mulla kans nyt tää housuongelma:O. Onnistuin laihduttamaan puolessa vuodessa 10kg ja ajattelin ettänyt sitten saan vanhoja housuja päälleni, mutta sitten tuli plussa testiin ja turvotusta sen verran että on kai tässä pakko lähteä housukaupoille, en vaan haluais kauheesti laittaa rahaa ihan mammahousihin kun ei kai niitä sit viitsi käyttää kun ihana nyytti sylissä ;). Onko ehdotuksia hyvistä housuista?

miltsu76 ja Helmi 6+4
Siis turvottaako sua ihan joka puolelta vai vaan mahan kohdalta niin paljon?:O Mulla ne vanhat housut menee vielä ihan hyvin, tosin vyötä ei enää tarvi mutta muualta ne roikkuu. Tosin ihan alussa vasta tässä raskaudessa olenkin. Mulla on aika paljon sellaisia joustavia farkkuhousuja, suosittelen :)
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Mulla on turvotusta ollut lähinnä illalla, joten samat vaatteet mahtuu vielä ihan hyvin. Toisaalta nuo eniten käyttämäni farkut on melko matalavyötäröiset, joten ne varmaan mahtuu aika pitkäänkin. Mielellään kyllä ostaisin jo äitiysvaatteita, mutta ei ihan vielä oo tarvetta. Oli kyllä eilen illallakin sellainen turvotus että näytti siltä kun ois raskaana. :D

Oon jo vähän netistä katsellu vaunuja. Niihin pitääkin tutustua sitten paremmin kun ensimmäinen lapsi tulossa niin ei vielä tiedä millaiset pitäisi olla. Joskus loppukesästä voisi ehkä jo ostaakin. :)

Crystal & pikkuinen 8+5
 
Kathii, täällä edetään kans päivä kerrallaan ja keskitytään vaan rauhalliseen oloon ettei tulis hermoiltua turhaan. Onneksi miehen kans puhutaan avoimesti kaikesta niin saa vähän mieltä helpotettua kun ääneen huolen sanominenki jo helpottaa. :) Ootko menossa alkuraskauden ultraan?
Toothie, niin tosiaan on! Itsehän en ole päässyt vielä edes ekaan neuvolaan mutta ultrat jännittää jo ihan sikana! :D

Dopplerista, tuo sydän äänien kuuntelu neuvolassa onkin jännä homma kun meillä ei neuvolassa ole edes mahdollisuutta ultraan tai sydänäänien kuunteluun, enkä saanut kuulla ääniä rv8 (ei ollut laitetta) ja rv12 ultrassa ei edes ehdottanut sellaista, joten olin kyllä tyytyväinen että olin kotona päässyt äänet kuuntelemaan.

Täällä kans kauhee nälkä, eikä tarvis kun kuitenkin pystyy syömään vaan pikkuannoksia.Juon korkeintaan 2 kuppia kahvia päivässä ja oon käsittäny ettei semmonen määrä haittaa. Noita ruoka kieltojaki on ihan hulluna ja joka maassa erit, mulla ainakin tuottaa hankaluuksia muistaa aina että oliko tässä ruuassa nyt jotai mitä ei sais syödä.

Jotenkin tämän raskauden oireet tuntuu helpommilta kun viime kerralla, ainakin vielä :p Viimeksi olinkin pahoinvoiva ihan alusta asti ja nyt se ei onneksi ole vielä alkanut! Hajuaisti ei myöskään tunnu vielä vahvistuneen ja siksi pahaoloki varmaan pysyy nyt pois..voi tosin johtua siitäkin että nenä tukossa allergiasta koko kesän niin ei pääse haistaan kaikkea :D

Onko muille määrätty allergiaan pillereitä kesäksi? Itsellä nyt kauhea kurkun kutina ja sain kyllä reseptin cetiriziini tapletteihin mutten oikeen uskalla syödä niitä kun paketissakin lukee ettei suositella mutta voi ottaa lääkärin määräämänä..

Ulkomaille lähdöstä, toukokuussa lähtään Barcelonaan, mutta viikkoja ei oo sillon vasta kun 10-11, niin ei varmasti vaikuta vielä mihinkää. Tosin on yleensä syksyllä tehty toinen reissu joka jää kyllä nyt väliin :)

Tavaroista, meillä on iso asunto ja oma huone pienelle..ilman tavaroita :D mitään ei uskalleta ostaa ja varmasti vasta rakenneultran jälkeen tulee semmonen varmuus että uskaltaa isompia tavaroita kuten pinnasänkyä ja rattaita alkaa katteleen. Tosin kadulla huomaa jo valitsevansa eri rengas vaihtoehtoja ja vaatteiden osto himottais jo hulluna! :D


Ma&Mi ja riisi 5+5
 
Joo siis vatsan kohdalta alkaa kiristää ja joudun nyt ottamaan takaisin ne kaikki housut mitä piti hankkia kun lihoin(kilpirauhasen vajaatoiminta). Et kyllä mä niillä pärjään, mut nyt pitäis kesäks saada jotain kivoja housuja kun en oo mikään mekkoihminen..

Mulla on ollut vuosia siitepölyallergia ja siihen käyttänyt aerius-antihistamiinia, kyllä niissäkin luki et vain oireiden imaantuessa raskaana käyttöä suositellaam, mutta mä joudun kyllä joka päivä ottamaan kun mulla pahempi kuin koskaan tää allergia. Ajattelin kysästä lääkäriltä asiasta kun maanantaina meen ultraan..
 
Jumaliste tää väsymys on käsittämätöntä! Ulkona olis ihana ilma, mutta ei jaksais ku vetää peiton korviin!

Turvottaa älyttömästi ja koko päivän tuntunu kauheen ähkyltä. Oksentaa ei oo onneks tarvinnu vielä kauheesti, et senpuoleen olo on hyvä... Jänskättää tiistain eka neuvola...
 
Me&
Moikka! Jospa minäkin uskaltautuisin mukaan. En saa tästä iPadista punaista, mutta LA itse laskien 25.12. 4. Lapsi ja synnäri olisi Kys. Innolla odotetaan, edellisestä synnytyksestä jo 11vuotta. Tätä on kauan odotettu ja kaivattu. Jännittää miten isommat sisarukset tämän ottavat, ovathan he jo teinejä. Itse olen 36 v. Ensimmäinen neuvola jo innostuksessaan varattuna toukokuulle :). Näitä tarinoita lukiessa on alkanut myös itse kuulostelemaan todella tarkasti kaikkia vihlaisuja... Oireita on jo etominen, turvotus, nivusten särkemien. Ulkomaille ollaan lähdössä koko porukka kesällä. Hieman jännittää miten matkassa jaksaa. Mutta niin ihanaa olla raskaana!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
wenda, mulla on iho-ongelmia. Muutoinkaan ei täydellinen iho ole mutta nyt raskauden myötä enemmän taas kukkinut ja varsinkin olkapäät ja kaula ja jopa otsa johon ei yleensä tule...

Viime yönä oli taas kamala olo. Tänään ollut ihan ok, mut sellanen tasanen etominen vaivaa... ja ku miettii syömisiä, nii mikää ei kiinnosta mut menee alas ku saa aikaseks alkaa syömää. Ja syönyt siis todellakin olen ku syömisen aikana olo on parempi, nii vähä väliä sitä tulee harrastettua :D
 
Tervetuloa Me&, mukava kuulla että toinenkin täällä jolla edellisestä raskaudesta aikaa :) Mun isommat lapset on jo 17 v,15 v ja kuopus tulee 9 vuotta joulukuussa. Ja on ihanaa olla raskaana, vaikka epäuskoista ja hämmästyttävää - siis kohdallani. En kerro muille lapsille asiasta vielä pitkään aikaan, varsinkin esikoinen on ottanut aiemmin tosi raskaasti ajatuksen siitä, että meidän perhe vielä lisääntyisi. Nyt alkanut vähän helpottamaan hänen suhtautumisensa vauva-asioihin, kriisi tämä hänelle tulee silti olemaan. Pohjustustyötä on kyllä tehty jo vuosikaudet hienovaraisten puheiden muodossa...Toivottavasti teillä ei mennä teinien kanssa ihan vaikeimman kautta (muussakaan mielessä :) ) Onnea odotukseen!
 
Mullain esikoistyttö täyttää jo 18v kesällä ja ei oo ollu oikeen sitä mieltä että enää sisarusta tarvis tulla. Mutta kerroin kyllä hänelle heti plussattuani eikä nyt oikein reagoinnut mitenkään, huoli vaan että ethän äiti nyt vaan kerro kaikille jos tuleekin keksenmeno, hänen serkullaan meni kesken viime kesänä kun juuri oli julkaissut asian naamiksessa. Olen mä lähimille ystäville kertonu sillä tiedän saavani tukea jos tämä ei pääty hyvin. Mutta en julkisesti missään kerro vielä pitkään aikaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
tsempit digien kanssa tuskaileville! 5 viikolla oviksestahan on kulunut se kolmisen viikkoa, että älkää nyt vielä murehtiko :heart:

mullakin tais näyttää 5+0 sen 2-3.. ku noi muuttu noi viikot tossa ultrassa.. että näytti 6+1 sen 3+ viikot. kannattaa mennä mittaamaan ne hormoonit ihan verestä. tsempit!
 
Voi miltsu76, ihanaa että olet voinut jo kertoa. Mulla on kans esikoinen tyttö...olen luvannut hänelle että matkustamme etelään loppukesästä, ja sen olis tarkoitus olla meille spesiaalia aikaa - hän tarvitsee vielä sitä omaa aikaa äidin kanssa. Matka ei saisi nyt jäädä toteutumatta missään tapauksessa, vaikka olenkin raskaana. Täytyy toivoa, että kaikki menee kaikin puolin hyvin...
 
Jo kyllä tääl kans tytärtarvii äidin kanssa aikaa, ollu semmosia kausia että on vähän irtauduttu äiditä, mikä vaan hyvä, mutta nyt on selkeesti taas semmonen lähentymisen aika <3 me menemmekin tyttöporukalla julhistamaan hänen 18vuotis synttäreitä tukholma-risteilylle, jolloin mulla juuri maagiset 12viikkoa täynnä :).

Tsemppiä sinne teille ja toivon että kaikki menee sieläkin hyvin ja pääsette reissuun :)
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Empä tiedä oikein kuuluuko tämä juttu tänne, mutta rohkaistun nyt ja kysynkin...

Muistaako joku mikä se juttu on Me&I:lla, kun saa sen jonkin paketin. Jostain piti tulostaa jokin lappu ja viedä jonnekin lastentarvikeliikkeeseen...vai miten se homma meni? Niin ja tosiaan tää nyt ei ehkä tänne kuulu, mut ajattelin silti kysäistä : /
 
Hengissä, mutta turvonneena....Eilen oli yllättävän hyvä olo, ehdin jo miettiä että nytkö oireet loppui. Mutta aamulla kun silmäni avasin, alkoi sellainen öklötys ettei mitään rajaa:(. Munakas haisi hirveelle, kahvi maistui kaamealle, jugurtti haisi sokeriliemelle...
Mun on pakko syödä kahden tunnin välein jotain tähän oloon ja sen takia oon sitten niin turvoksissa ettei mitkään vaatteet tunnu hyvälle. Oon koittanut juoda vettä paljon, syödä rehuja yms mutta ei auta turvotukseen. Tänään mennyt kylmä nakki-linjalla ( tosi terveellistä taas, mut ei tällä ololla nyt muuta pystynyt). Turvotus näkyi myös puntarissa +500g ( kk;ssa) :O.
Kävin apteekissa kysymässä pahoinvointilääkettä, sanoivat että b 6-vitamiinin pitäis auttaa ja myi mulle sitten sellaisen paketin kuin "Vita B6 200mg". Maksoi hurjat 17e mutta pieni hinta siihen nähden että saa olon ehkä normaaliksi. Ja eikös tuon b vitamiinin pitäs auttaa väsymykseenkin??
Töissä kerroin parille työkaverille kun utelivat mun tiistaisesta yrjötaudista... Tänään kerroin ukon siskolle ja nyt meneekin sitten suu suppuun ennenkuin ultrassa on selvinnyt että kaikki on hyvin.
Kiukku ja itkupuuskat on päivittäisiä, tuntuu että raivoon ja heti perään itken ja nauran samaan aikaan.. Duudsonit sai mut itkemään, kuten myös kadonneen jäljillä. Eilen biisi "lupaan olla sun" sai myös kyyneleet virtaamaan :ashamed:.
Neuvolan varasin 7.5. Täti antoi lasketuksi 9.12, itse laskin 10.12, mutta sitten luin täältä keskustelusta että tiputteluvuotoa ei laskettaisi joten siten aateltuna norm kierrolla la ois 15.12. Haluun ultraan, mutta ei ole sitä muutamaa ylimääräistä sataa euroa...
Koitin muistella noita pahoinvointijuttuja, tuli mieleen että aina kun viikot vaihtui niin pahoinvointi oli sen yhden pvn ihan hirveetä! en tiedä mistä johtui mutta näin ainakin viimeksi kävi.

Kirppa ja ylläri 6+5 - 7+3
 
Iho Kylläpä täälläkin iho kukkii.. sellaista kunnon hormoninäppyä naama ja rintakehä täynnä. Koskaan toki ole ollutkaan mikään hyvä iho, mutta nyt on kyllä "murrosikä" tullut takaisin.

Turvotus Eipä minuakaan turvota muualta kuin vatsan seudulta. Söin tai en, on vatsa varsinkin iltaa kohden kuin potkupallo. Sitä ei kyllä kohta peitellä, mutta sain hyvän vinkin: Ole kuin et itse sitä huomaisikaan, silloin ei muutkaan huomioi.

Pahoinvointi Tänään päivä meni suhteellisen hyvin, mutta illalla alkoi pikku-pahoinvointi hiipiä ja tällä hetkellä tuntuu jo kellistävän alleen. Kauhulla taas työputkea odottelen..
 
Täällä myös iho kukkii... tosi kivan näköistä. Viime viikolla oli 7 suurta näppyä leuassa yhtäaikaa. Hiukset myös rasvoittuu ihan kauheesti.

Kramppeja on myös tullut jalkoihin. Pahoinvointia ei oikeestaan ole ja se kyllä vähän pelottaa. Tai no välillä tulee sellainen mini kuvotus.

Mä tein sen digin pe ja sain 3+ tulokseksi. Oletan että silloin oli 5+0. Sehän on yksilöllistä miten hormonit nousee. Esikoisesta en saanut testeihin ikinä vahvoja viivoja vaikka viikkoja oli jo kunnolla ja oireet kovat.

Meillä on esikoinen tyttö joten jos tulokas on samaa merkkiä niin sit olisi kaikki valmiina mutta jos on poika niin vaatteet menee melkein kaikki uusiksi. Ja meidän pitäisi myös muuttaa kun tila loppuu kesken.

Ajattelin eka etten mene tällä kertaa varhais ultraan mutta nyt alkaa tuntua siltä että haluankin mennä. Että tietää tilanteen. On se kyllä kallis...

Varasin myös ekan neuvolan. Vasta toukokuun loppuun sain ajan. Nämä alku viikot menee ihan liian hitaasti!

Pampula 5+2
 
Sen paketin saa kun rekisteröityy Lastentarvikkeen sivuilla olevasta linkistä Babybox?? Tms. Tämän jälkeen koodi tulee sinulle sähköpostiin.
 

Yhteistyössä