joulukuiset!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hepskukkuu!
täällä kaikki ok!
kävin just aamulla neuvolassa ja kaikki tuntui olevan kohdillaan.paino oli noussut nyt kaiken kaikkiaan 9,5kg, eikä neuvolatäti pitäny sitä pahana mutta itseä vain kauhistutti!!!kumpa ei jäisi paljoa raskauskiloja.
sf-mitta oli 31 eli ihan normaali rajoilla mennään:)
tyttö on kova liikkumaan ja antaa kunnon potkuja kylkiluihin.
oletteko muuten käyneet valmennuksissa?minä olen jättänyt väliin mutta antoivat synnytys videon kuitenkin katsottavaksi.onko kauheaa katsottavaa??uskaltaako tämmöinen herkempi ihminen katsoa??
parin viikon päästä on synnytystapa arvio ja synnärille tutustuminen.minkalainen tutkimus se ylipäätään on?ultrataanko siinä vielä viimeisen kerran?ja mitenne tarkistaa lantion mitat??selventäkää joku jos kerkeätte:)tänks!

Moi Milla!

Sisätutkimuksen tekee lääkäri,ainakin Tampereella. Jos ei mitään erityistä ilmene niin ei kai ultrata, niin mie olen käsittänyt. Siinä tutkimuksessa määritellään lantion kokoa ja kireyttä ja vaavin kokoa ja asentoa :)

Voivoi, miten sä nyt tuosta yhdeksästä kilosta niin kauhuissas olet...:) sehän tulee jo normaaleista lisukkeita ja itse vaavista! Tuskin sulle on hirveesti ylimäärästä rasvaa tullu :) Meikäläisellä tosiaan 16 kiloa enkä mielestäni oo mitenkään tolkuttomasti ees lihonut!! No niin yksilöllisiähän nämä on. Omalla äidilläni tuli mua odottaessa 23kg ja kaikki ne on kyllä lähtenyt pois ilman mitään ihme dieettejä...

voi hirvitys teijän pianon nousuanne... mulla on tullu lähtöpainoon 500grammaa ja siihen jääkin. lääkäri oli tyytyväinen vaikkei ylipainoakaan löydy. eipähän oon tarvinnu ostella telttamaisia mammavaatteita ja liikkua elefanttina ihmisten ilmoilla. ehkä katson liian tarkkaan ulkonäköäni mutta mielestäni raskaus ei ole pätevä syy antaa vartalon paisua muodottomaksi!

no just joo.....hohhoijaa!!
kuka tässä on muodottomasta puhunu??!
ja niistä telttamaisista vaatteista....nykyään on ihan hienoja mammavaatteita olemassa.joten en ole kaapuja tarvinnut!
luettuani sun viestin tulin erittäin pahalle tuulelle....joten mene sinä sen 500g sinne missä pippuri kasvaa!!!!!!!!!!!
terveisin perkeleen iso elefantti

Hmm. Ai oli lääkäri tyytyväinen, jos painoa on normaalipainoiselle tullut 500g koko raskauden aikana? En usko. Ymmärsinköhän nyt jotain väärin?

Eiköhän ole kuitenkin tavallisempaa ja terveellisempää se painon nouseminen 10-15kg +- jonkin verran sinne ja tänne. Outo kommentti, mariella, teltoista ja elefanteista.

Minusta tuo maha on tosi kiva! Pallon mallinen, ei muodoton...

????
ihme kommetteja täällä....taitaa olla provo!?
sanotaan että terveellinen painon nousu on noin 12 kg.
500g??ootko käyny mariella ultrassa?luulen että siellä on vain iso pieru!!!tuskin sentään vauva........

Mun mielestä tollaset kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa eikä jatkaa samalla linjalla, vaikka ärsyttäisikin.

Täällä ollaan kotona ja aika käy välillä tosi pitkäksi. Vaihtelen tavaroiden paikkoja ja yritän siivota koko ajan ja mies on jo ihan hiilenä kun siirtelen kaikkea paikasta toiseen ja hän ei löydä mitään.

Mulla on se synnytystapa-arvio 1.12 ja sitten selviää mitenkä meidän poika maailmaan tulee :) toisaalta se sektio pelottaa enemmän kuin normaali synnytys...

Tuota en nyt taida uskoa, ellet sitten ole raskausviikolla 10 tai jotain. Lapsesi saa varmaan ""terveet"" kauneusihanteet, kun äiti on noin ""sinut"" itsensä kanssa. hehheh ruikula

Voi tsiisus =))))!!!!Sainpahan taas hyvät naurut,ihania kommentteja annoitte ""mariellalle""!Voi voi,mullakin on noussut paino 16-20kg (rv 33+6),eikä se mua hirveesti kauhistuta ku en ymmärrä mihin se paino on mennyt.Niin tasasesti joka puolelle ettei sitä huomaa.
Sf mitta oli 29 viikoilla 32+6,eli ei se vauvakaan ole mikään iso ja kuulema arvelee painoksi sitä +- 2000g.Tän hetkinen arvio on että siitä tulee semmonen keskikokoinen vauva.Toivottavasti pitäisi paikkansa ku mulla on pientä kammoa isosta vauvasta.Itse olin 4600g ja velikin yli 4000g.Ensiviikolla on neuvola,saa taas kuulla miten ollaan edetty.Sitten varataankin aikaa lääkärille ja synnytystapa arviointiin.
Kissoja meilläkin 2,uros ja narttu+koira.Uros on mun raskautumisen johdosta ollut täysin mun kissa,saas nähä miten muuttuu käytös ku alkaa H-hetki lähestymään.Nää rakastaa myös pahvilaatikoita,et saas nähä tuleeko käytettyä äitiyspakkausta.
Unettomia öitä alkaa pikkuhiljaa olemaan,kyljen vaihtamiseen herään aina ja vessassa joutuu jo käydä 2 kertaan.Ei tällä asukilla oo mitään rytmiä,päivän mittaan jyskyttää,oli kello mitä tahansa.Onneksi yöt saa olla rauhassa.
Raskausarpia on tullut rintoihin,rupesin heti huomattuani rasvaamaan mahan lisäksi niitä.Mut parin viikon rasvauksen jälkeen edelleen tullut rintoihin,maha vielä säästynyt niiltä.Tylsää =(!

Me ollaan oltu neuvolan järjestämässä perhevalmennuksessa(HKI),mut onko sit vielä sairaalassakin lisäksi tää synnytysvalmennus??Koska ei toi perhevalmennus hirveesti auttanut synnytykseen valmistautumisessa.Pitäisi vielä soittaa sairaalaan ja varata se tutustumiskäynti,milloinkohan se oisi ajankohtaista...

Eipä kai tässä muuta!!Voimia meille!!!

Minna 33+6

Nojuu, ei kai tainnut sentään olla oikea Mariella... tosin tuntuu kummalta mitä häiriköijiä tälläkin listalla :)
Jeputijee, munkin 5kk kadoksissa ollut kissa löytyi tänään ja naukuu tuolla raukka onnettomana sohvan alla..joten ryömin elefantin kevyesti sitä katsomaan :)

Voimia kaikille!

juu enpä tuosta kirjoituksesta tiedä,ei kyllä ole mun kirjottamani,mitä lie nimimerkkivarkaita täälläkin.
mulla raskaus menny ihan ok,kiloja on tullu vajaa kymmenen ja nyt kääntyny hiukan laskuun. sf-mitta oli pysyny 28sentissä,kuten oli 2vkoa jo sitten. mulla on jotenkin sellanen tuntuma et tulee pieni lapsi,maha on melkeen huomaamaton ja käyrien pohjilla mennään. mahtaisko johtuu alkuraskauden vähäisestä syömisestä?! jotenki on muutenki sellanen olo et kaikki ei ois ihan hyvin.. lapsi kyl on tosi vilkas ja lääkäri veikkas ettei vilkkautensa vuoksi pysy loppuun asti vatsassa. jotain vainoharhoja mulla varmaan vaan... minkäänlaisia paino-tai kokoarvioita ei mulla oo tehty, kuka niitä tekee ja onko muuten ultria vielä?

Heippa taas joulukuiset!

Mitähän ihme mielihyvää se provoilija sai tuosta painokommentista?!!?!? Sairasta!

Tänään oli sitten viimeinen lääkärikäynti ennen synnytystä, jos siis kaikki vaan menee loppuun saakka hyvin. Sf-mitta oli 31 cm, samaa luokkaa kun mitä esikoisesta vastaavassa vaiheessa eli mitään jättivauvaa ei ole odotettavissa. Lääkäri veikkasi, että jos ajallaan syntyy, ei paljoa yli 3 kiloa paina. Viikko sitten kävin ultrassa ja silloin painoarvio oli n. 2,2kg. Muuten kaikki oli ok, verenpaine hienoisesti noussut ja kohdunsuu kiinni, mutta kaula lyhentynyt kolmesta kahteen senttiin. Painoa tullut 300 g/vko ja tähän mennessä kaiken kaikkiaan 9,7 kg. Mitään turvotuksia ei vielä (onneksi) ole.

Mulla on yöt alkaneet olemaan aika levottomia. Pystyn kyllä kyljelläni nukkumaan hyvin, mutta jostain syystä unta ei riitä koko yöksi. Saatan valvoa keskellä yötä parikin tuntia ilman mitään syytä. Raivostuttavaa!!! Varsinkin, kun aamulla ei saa köllötellä rauhassa vaan on noustava viemään esikoista tarhaan. Päivällä kyllä sitten väsyttää, mutta on niin paljon tekemistä, etten meinaa päiväunia ehtiä nukkumaan. Onkohan mun ajankäytössä jotain vikaa ;-)

Oikea Mariella kysyit ultrista ja painoarvion tekemisestä. Joku kunta saattaa vielä tarjota ultran loppuraskaudessa, mutta täällä meillä sitä ei tarjota, ainakaan uudelleen synnyttäjille. Itse olen käynyt yksityisellä. Esikoisen kohdalla ja nyt tämän toisen kohdalla neuvolalääkäri ei ole kertaakaan päällisin puolin tunnustelemalla antanut painoarviota, mutta kai sekin on mahdollista. Joka tapauksessa molemmissa versioissa on omat virhemahdollisuutensa. Ainakin meillä päin sf-mittaa seurataan ja jos siinä ei kasvua tapahdu, niin mitataan uudestaan kahden viikon päästä ja ellei sittenkään kasvua ole riittävästi passitetaan ultraan, missä tarkastetaan painoarvio ja napasuoni- ja istukkavirtaukset. Minulle se tehtiin tuossa muutama viikko sitten.

Jossain paikoissa synnytystapa-arviointiin liittyy myös ultraus eli siinä sitten saa sen painoarvion. Esikoisen kohdalla neuvolalääkäri teki synnytystapa-arvion käsikopelolla ilman ultraa eli niissäkin on kai eroja. Jos sinua Mariella huolestuttaa vauvan kasvu, puhu siitä neuvolassa ja pyydä päästä ylimääräiseen ultraan! Jos vauva liikkuu paljon, se voi hyvin. Ainakin minulle sanottiin näin äitipolilla!

Tsemppiä kaikille tähän syksyn harmauteen!!!

Happy rv 36+0

Terkut äitiyslomalta! Nyt siis eka päivä lomaa ja olen itseeni tyytyväinen, että jaksoin sinnitellä loppuun saakka, vaikka välillä jo muuta mietin. Työteho oli kyllä aika vaatimaton loppuaikoina eli en ihmettele, jos pakkotahtisesta tai seisomatyöstä joutuu jäämään pois aikaisin. Nyt on pientä flunssaa eka kertaa tänä syksynä, mutta saapahan levätä hyvällä omallatunnolla. Ihanaa olla kotona nimenomaan pimeänä marraskuuna, jota olen aina inhonnut eniten. Kohta pitäisi alkaa pestä noita vauvanvaatteita, vaikka huomenna...

Neuvolassa 34+4 päivänä sf-mitta oli 33,5 cm ja sen olen näköinenkin: hillitön torni tuossa keskivartalosta eteenpäin ;-D Paino on kaikkiaan lisääntynyt 11 kg, joista arvioisin 9,5 olevan vatsan kohdalla ja 1,5 yleistä turvotusta, kun kengätkin tuntuvat pienemmiltä kuin ennen ja sormukset ovat siirtyneet roikkumaan kaulaketjusta. Ketjussa olleet kummalliset välihuomautukset painonnoususta jätän kyllä omaan arvoonsa, toisilla nousee enemmän ja toisilla vähemmän. Tsemppiä loppuviikoille!

Neuvolassa rv 33 kaikki hyvin! Vauva varmaankin taas perätilassa, mutta ehtii ja mahtuu vielä jonkin aikaa pyöriä suuntaan ja toiseen. Sf-mittakin oli perätilaan sopien vähän suurempi. Lääkärissä parin vko kuluttua on sitten arvio vauvan koosta ja asennosta (ihan käsikopelolla mahan päältä täällä Helsingissä) ja tarvittaessa lähetetään synnytystapa-arvioon synnytyssairaalaan, jossa on sitten myös ultra käytössä. Niin, ja painoakin oli tullut vain 500g/3vko, kun verrattiin saman vaa'an mittauksiin -ei 1200g/vko kuten viimeksi vaikutti... Herkuttelun vähentäminen siis vaikuttaa.

Meille neuvottiin Naistenklinikalta ottamaan yhteyttä äitiysloman alkaessa ja varata tuolloin aika tutustumiskäynnille.

Pikkuvaivaa, mutta vointi on mitä parhain! Paljon parempi olo kuin vaikkapa keskiraskauden aikaan. Varmastikin se clue-solujen hoitaminen auttoi ja ehkä myös äitiysloman lähestyminen piristää mieltä!

heips!
Täällä vieläkin ollaan. Tänään kävin sitten synnytystapa-arviossakin. Uskomatonta miten kauan täällä saapi odotella polilla omaa vuoroaan. Minulla oli aika klo 10 ja käyrää pääsin ottamaan vasta klo 10.30. Puoli tuntia sitä ja sitten odottelemaan omaa vuoroa lekurille. Kello olikin sitten jo 13.15 kun vihdoin pääsin sieltä laboratorioon antamaan verinäytteeni. Eli aikaa meni 3 1/2 tuntia!!! Arvatkaapa huusiko maha jo ruokaa siinä vaiheessa?! Tosin olen ymmärtänyt ettei se ole mitään ihmeellistä että täällä joutuu hieman odottelemaan vaikka olisi aikakin varattu. Ja kyllähän sen ymmärtää jos jollekin on yllättäen tullut tarve päästä polille jonkin oikein vaivan takia. Harmittaa vain kun mies ei voinut olla niin pitkään paikalla ja häneltä jäi juuri sitten se lääkärin ultraosuus näkemättä...viimeiset mahdollisuudet päästä kurkkaamaan kuvaruudulta vauvaa.

Mutta sitten itse jälkikasvuun. Samat vanhat kuviot oli vauvalla edelleen. Sukupuolta ei vieläkään voitu varmistaa (on päättänyt pitää omana tietonaan) kun piti taas niitä jalkoja heilutella edessä ja vielä heitti siihen samaan kasaan kätensäkin suojaksi. Syke oli hieman korkea koko mittauksen ajan, mutta ihmekös tuo kun piti taas jumpata koko mittauksen ajan. Kätilökin tuli välillä kurkkaamaan kun käytävälle asti oli kuulunut vaan kauheaa kohinaa ja mukellusta. =) Taidetaan saada oikea rasavilli!

Vauvalla siis kaikki ok. Hienosti oli laskeutunut täysin alas, tosin ei ollut kokonaan vielä kiinnittynyt ja peppua pykäsi selkä suorana kylkiluihini. Kohdunkaula ei ollut lyhentynyt enempää, mutta pehmennyt selkeästi ja sormelle ollaan myös selvästi auki. Tämä vissiin onneksi enteilee sitten nopeaa synnytystä. Istukkakin on noussut juuri vauvan pään yläpuolelle joten normaali synnytys on sitten edessä. Painoarvio oli 2,4 kg...eli alakäyrän päällä ollaan. Pieni ja siro kuten äitinsäkin totesi lääkäri. Sitä milloin arvioisi synnytyksen alkavan ei sanonut, mutta hymynkare huulillaan totesi asioiden edistyvän hienosti. Kätilö kerkesi jo käyrää ottaessaan ja jutellessamme toivottamaan tervetulleeksi ensi viikolla synnyttämään!

Täällä on ollut jonkin verran keskustelua painon kertymisestä ja olen myös sitä mieltä, ettei siitä pidä paineita ottaa. En omasta mielestäni ole mitenkään rajusti lihonnut kun kaikki on selkeästi mahan ja rinnusten kohdalla. Tokihan sitä vararavintoa on muuallakin, mutta aika tasaisesti. Ja kuitenkin vaaka näyttää +13,5 kg...ja minä olen sentään aikas pienikokoinen. Joten huolet pois ja jatketaan suklaa-linjalla! Itse olen ainakin syönyt ihan tasan sitä miltä tuntuu. Välillä ei maistu mikään muu kuin hedelmät ja sitten seuraavana päivänä on ihan pakko syödä pitzaa ja karkkia. Tosin nyt kun vauva on laskeutunut mahassa alas niin hiukan pitää katsoa että saa päivittäin tarpeeksi kuituja (suolisto on aika ahtaalla).

lumisadetta odotellaan! rv tasan 37

huomenta!
täällä alkaa tänään 35. viikko.synnytys alkaa pikku hiljaa pyörimään mielessä, jopa unissa.
vieläkään ei ole rattaita tai kantokoppaa ostettu...jos sitten kun veronpalautukset tulee:)
kaikki ihan ok,vointi on mitä mainioin!huomasin tänään aamulla että nyt kun maha on alkanut laskeutumaan, on alkanut mahanahka hieman revetä:(minkäs sille tekee vaikka rasvaillu olen tiheästi!
töitä olisi vielä viralliset viisi päivää,mutta jatkan vointini mukaan vielä vähän pidemmälle.en jaksa kotonakaan istuskella!:)siellä kerkeää olemaan oikein kunnolla kun vaavi tulee maailmaan.
mites muilla??:)pelottaako teitäkin tuleva synnytys?minua se kauhistuttaa aivan kamalasti,toivottavasti selvitään siitä kuitenkin hengissä.
jeps....töihin kai tässä pitäisi marssia.pirteää pakkaspäivää!:)

1.12. Piia,toinen,TAYS
1.12. Lumienkeli82, Loppi, ensimmäinen, Hlinnan KS
2.12 Janna, ensimmäinen, TAYS
2.12. Helmi, 30,ensimmäinen, EKKS
2.12. Pulla, 26, ensimmäinen, TAYS
2.12. Beebi, 18, ensimmäinen, Hlinnan KS
4.12. Minja, 31, Helsinki, ensimmäinen, NKL
7.12. Taru, 24, toinen, Seinäjoen sairaala
8.12. Juuli, 31, Lpr, ensimmäinen, EKKS
8.12. Libero, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
8.12. Toivonkipinä, 30, JKL seutu, ensimmäinen, K-S KS
8.12. Happy, 30, Nokia, Toinen, Vammala?
10.12. ella, 29, Tampere, ensimmäinen, Tays
10.12. Hanna, 24, Oulu, toinen, OYS
11.12. Hansu, 32, ensimmäinen, PKKS
11.12. Kirsi, 26, Helsinki, ensimmäinen, KOS haikaranpesä
11.12. äiti'79, ?, kolmas, TYKS
12.12. Siru, 28, Kuusamo, Kolmas,Kmo tk/OYS
13.12. Satu 25, Tampere, ensimmäinen, TAYS
14.12. Emilia, 32, Pk-seutu, ensimmäinen, KOS Haikaranpesä
15.12. Verona 32, Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
17.12. AnniinaA, 34, Espoo, kolmas, Jorvi
19.12. NiiskuPiisku, 27 , Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
19.12. SannaA 29, Kirkkonummi, ensimmäinen, Tammisaari
20.12. Hellu 42, PK-seutu, ensimmäinen, KOS, haikaranpesä
22.12. Minna,24,Helsinki,ensimmäinen,NKL
22.12. Kipale, 28, Tampere, ensimmäinen, Tays
22.12. Jenni, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
23.12. Milla,23,raahe,ensimmäinen
24.12. Cecilia, 31, Espoo, toinen, Jorvi
25.12. Katikka, 24, Tampere, ensimmäinen, TAYS
26.12. Kukka, 27, Oulu, ensimmäinen, OYS
28.12. Ompula, 31, Hki, ensimmäinen, NKL
28.12. Johanna, 23, Vantaa, ensimmäinen, Kätilöopisto
29.12. Anska, 23, Turku, ensimmäinen, TYKS
31.12. Ada, 22, Vantaa, ensimmäinen,NKL
31.12. Riinu, 33, kolmas, Keski-Eurooppa

Heipä hei pitkästä aikaa!

Olen kyllä käynyt teidän kuulumisia lukemassa, mutta omat kuulumiset on jääneet kertomatta...eikä täällä nyt mitään kertomista oikein ole.
Mammaloma alkoi virallisesti lauantaina ja nyt ekaa arkipäivää ihmetellään täällä kotona...ei oikein osaa tarttua mihinkään kun olisi niin paljon hommia! Ja toisaalta vähän laiskottaa kun viikonloppu oli niin kiireinen :)

Muuten olen kyllä saanut järjestettyä kaikenlaista ohjelmaa tälle viikolle. Kampaajaa ja muuta itsenä hoitamista, jouluostoksia ja huomenna olisi tarkoitus käydä Tammisaressa tutustumassa...hyvä käydä sen verran tutustumassa, että löytää sitten h-hetkellä perille :)

Nyt on viikkoja tasan 35 kasassa ja pientä turvotusta on ollut havaittavissa. Painoa on tullut kivat 12 kiloa, mutta kyllä sekin sitten siitä lähtee...

Nyt täytyy mennä tekemään jotain fiksua! Eilen sentään tutustuin turvaistuimen käyttöön :) Eikä se ollutkaan niin vaikeaa kuin miltä se ensin näytti! Vaunuihin pitää myös tutustua uudestan...olen jo unohtanut mikä kohta kippaa mistäkin vivusta :) Kamalasti tekniikkaa näissä lastentarvikkeissa. Ei ihme, että pienen vauvan hoidossa on joskus hämillään kun nämä apuvälineetkin vaativat oman perehtymisensä...

Hyviä vointeja ja vähäisiä turvotuksia kaikille! :)

kas, te löysitte taas meidän ketjun. Näköjään ei kannata sunnuntaisin kurkkia kun aina silloin ollaan kateissa (eilen en taas löytänyt tätä laisinkaan).

Nyt täällä on sitten käyty kampaajalla, vielä pitäisi käydä laitattamassa nuo ripset ja kulmat ojoon ennen h-hetkeä...jottei sitten heti näytä ihan räjähtäneeltä. Kauhulla katselin itseäni kampaajan peilistä aamulla...kyllä oli varsinainen albiino vastassa. Hassua, että sitä on niin kalpea vaikka hb onkin nyt hieman noussut ja paineetkin on taas normaalit vaikkakin alhaiset.

Ärsytys-kynnys on todella matalalla. Olin kuvitellut saavani viettää päivän kaupungilla haistelemassa viime henkäyksiä raitista pakokaasuilmaa ihmisten ilmoilla...vaan kuinkas ollakaan...heti kampaajalta päästyäni tuli käsky lähteä kotiin avaamaan ovi appiukolle (oli unohtanut autoomme jotain tärkeää ja mies oli nostanut sen töihin lähtiessään sisälle eteiseen)...että se siitä sitten! Ja eikun pää kolmantena jalkana kotia kohti...ja nyt kun kerran tänne on takaisin itsensä raahannut niin ei kyllä enää yhtään tee mieli lähteä uudestaan bussille lyllertämään. No, mies sai ainakin kuulla heti painavan mielipiteeni asiasta, voi raasua!

Varmaankin se mikä tässä eniten ärsyttää koko asiassa on juuri se tieto, että lähtö voi tapahtua melkeinpä milloin vain. Viime yö oli jo sen tuntuinen, että ihme jos tämän viikon yli selvitään...ja irtosihan tuo limatulppakin jo eilen...kauankohan siitä menee!? Hätäillyt en ole kun jostain luin että voisi vielä siitäkin mennä viikko jos toinenkin...varsinkin kun se ei ollut verinen.

Malttamattomin terkuin helmi rv 37+3

Tänään oli neuvolapäivä ja mulla oli sokeria pissanäytteessä. Ei muuta kuin huomenna sokerirasitus kokeeseen. En ole edes syönyt makeaa kovin paljoa (lukuunottamatta hedelmiä ) ja nyt huolettaa tulokset ! Sf mitta oli 32 ja painoa on tullut tasan kymmenen kiloa, joten sillä saralla kaikki hyvin.

Eilen illalla alkoi tulla kipeitä suppareita, mitkä on jatkuneet tänäänkin. Täytyy nyt ottaa iisisti ja seurailla tilannetta ja jos jatkuuvat niin ä<polille sitten näytille. Toivon ettei tarviis sinne mennä kun laittaavat aina laskunkin perään, grr.

Mulla on tänään eka virallinen äippälomapäivä ja kävin sen kunniaksi H&M ostamassa vauvalle vähän vaatteita :) ne on niin söpöjä ja saa oikein hillitä itseensä etten osta ihan kaikkee !

Nyt syömään välipalaa, ettei nälkä yllätä !

Helmillä alkaa sitten olemaan jännät paikat edessä! Eikös sitä sanota, että limatulpan irtoamisesta viikon sisällä synnytys käynnistyy???? Tosin poikkeus vahvistaa säännön... Mutta nyt vaan otat rennosti ja lepäilet, koska sinulla tosiaankin alkaa olla vapauden hetket vähissä!

Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä. Vielä ei ole minkäänlaisia ennusmerkkejä synnytyksen lähestymisestä, mutten niitä vielä kaipaakaan. Nautin niin suunnattomasti tästä omasta ajasta!!! Saattaapi olla, että se mieli muuttuu vielä lähempänä laskettua aikaa, kun olo käy tuskaiseksi. Mutta nyt on hyvä näin. Mahasta voisin kyllä luopua, mutta sen vauvan ottaisin vasta sitten parin kolmen viikon kuluttua ;-) Eilenkin kävin kaupungilla ja olisin niin halunnut jo ostaa itselleni normaaleja vaatteita!!! Mutta, täytyy malttaa mieli vielä tuonne joulun toiselle puolelle. Toivottavasti siilloin kroppa alkaa olla lähellä alkuperäisiä mittoja. Rinnoista nyt ei kannata puhua mitään....

Perjantaina olisi seuraava neuvola, mutta eipä se taida suuria yllätyksiä tuoda. Olo on suurimmaksi osaksi tosi hyvä, mitä nyt suonenvedot ja närästys satunnaisesti vaivaavat. Turvotusta ei ole edelleenkään, toivottavasti ei tulekaan. Katsoin esikoisen aikaisesta neuvolakortista, että silloin loppuraskaudessa paino nousi parhaimmillaan 2100 g/vko!!! Oli vähän turvotusta...

Mutta, nyt kai täytyisi alkaa tekemään jotain hyödyllistä kotihommaa... Blaah!

Happy rv 36+6

Terve!!
Kiva että joku vielä jaksaa hyvin :) Itelläni ollut nyt varsinkin viimeiset 2 päivää ihan yhtä tuskaa.. Eilinen päivä meni pedissä maaten.. huimaa,etoo ja heikottaa. Tänä aamuna ajattelin jotta no nyt taitaa olla parempi päivä,niin tossa kun siistisin aamupalan jäljiltä keittiötä,ni johan alko korvissa paineet kasvamaan ja taas heikottamaan =( Hikityttää ja hengästyttää..Ihan järkyttävä olo.Alaselkään koskee ja vatsassa on kuukautiskipujen tapaisia tuntoja.Luojan kiitos tänään on iltapäivällä neuvola ja lääkäri.. Jos tämä olo jatkuu viikolle 40 asti niin .... HUH.

Ja voi vitsi kun saiskin luvan kanssa ihan levätä,mutta kun
on nuo 2 typyä ennestään...

Rv. 36+3

heips taas!
On se kumma, että kun oikein luvan kanssa saisin jo synnyttää niin kaverihan ei sitten tulekaan ulos. Kaiken sen jälkeen mitä tässä minun raskaudessa on ollut niin neuvolassa naureskelivat tänään, että taitaapa käydäkin niin, että vauva meneekin yliaikaiseksi. Ja jo puolivälistä asti lääkärikin varoitteli keskosesta. Mutta näinhän se murphyn laki meneekin.

Ei toteutunut miehen veikkaus (15.11), ei äitini (eilen oli se kauhea myrsky; ja meidän suvussa tulee aina myrskylapsia...oli oikein sähkötkin useamman tunnin poikki)...tosin se oma veikkaukseni lumisadelapsesta ei ole vielä pois suljettu mahdollisuus, tulisi nyt vaan se lumisade!

Maha oli vaihteeksi hieman noussut kätilönkin mielestä. Ja siltä se tuntuukin...nyt on taas vähän ahtaampi olo. Eli vielä ei ole vauva kiinnittynyt ja harrastaa akrobatiaa suuntaan jos toiseenkin. Tosin viimeyönä kyllä heräsin oikein kunnon supistukseen...yhteen ainoaan se jäikin sitten. Pississä oli taas sokeria, mutta ihmekös tuo kun eilen tuli mässyteltyä suklaata ja limpparia illalla. Siihen ei kiinnitetty huomiota, sen sijaan proteiinien takia pitää taas aamulla viedä uusi näyte. En sitten tiedä mitä se voisi olla kun verenpaine on ok , eikä turvotusta ole. Ainoa vaiva on se tuskainen hikiaalto joka iskee yleensä kerran pari päivässä. Ja siihen ei auta mikään muu kuin raitis ilma.

Ja täytyy minunkin myöntää, että tuolla kaupungilla kävellessä suurin kiinnostus on noihin ""normaali""vaatteisiin. Vaan maltti on valttia. Josko sitten vuodenvaihteen jälkeen.
Kunhan tästä pääsisi vaan taas urheilemaan =)

Vai ei se helmi sitten vielä olekkaan lähdössä laitokselle :) Mä jo ajattelin, että olisit meidän ensimmäinen...mutta voihan se vielä niinkin käydä! :)

Täällä ei ole mitään tuntemuksia vauvan tulosta, mutta ei niitä vielä pidä ollakaan kun viikkoja on vasta 35+2 kasassa.

Eilen kävimme sitten Tammisaaressa tutustumiskäynnillä. Vaikutti pieneltä ja kivalta paikalta :) Mies siitä oli enempi innoissaan kun sillä oli sentään vertailukohtaa toiseen synnäriin. Mä olin taasen enempi innoissani niiden puheista vaihtoehtoisista kivunlievityksistä. Tuntuu, että toi perusneuvola ei paljoa vaihtoehtoja tarjoa...kertoo vaan ne perusjutut mitä olettavat suurimman osan käyttävän...ja jos jotain muuta kysyy, niin kieroon katsotaan...

Nooh, mutta nyt vaan hyvillä mielin synnytystä odottamaan :)

Oletteko te paljon ""suunnitelleet"" synnytystänne? (tiedän tiedän, ei sitä voi suunnitella silleen, mutta ainahan voi ajatella ja esittää toiveita) Täällä päässä on ainakin ihan hyvä ja levollinen mieli tulevaa koitosta ajatellen :)

No,nyt on neuvolassa käyty..
Verenpaine oli 150/103!!! Huh..ei ihme jos korvissa tuntuu painetta.. Virtsassa oli 1+ valkuaisia..Mutta mun paino ei ollut kahessa viikossa noussut. Joten ei suoranaisesti epäilty raskausmyrkytystä. Mutta,jotta ei turhia murehdittaisi..varattiin aika synnärille perjantaiksi, käydään tarkistamassa jotta mistä mun vaivat ja olot johtuu.
Kohdunsuu ei ollut onneksi avautunut ja siellä olikin kaikki ok.Mutta vauvan pää on laskeutunut tosi alas..lääkäri sanoi että se tuntuu heti..Joten taitaa tulla tämäkin vaavi hirmu lennolla ulos.. Se vähän alkoi pelottamaan.
Eiköhän se tästä jotenkin suju.. onneks ollaan jo näin pitkällä.. :)

Jaksamisia kaikille!!!

Yhteistyössä