Uudelleen raskautuminen km:n jälkeen ja oireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myttö

Jäsen
30.12.2004
64
0
6
Terve!

Sain keskenmenon toukokuun alussa rv 6 ja kyseessä oli spontaani keskenmeno eli ei lääkkeitä, ei kaavintaa. Kuukautiset tulivat tasan kuukauden päästä keskenmenosta eli kierto oli 31 päivää. Tosin tuolloin oli kyseessä sitten kemiallinen raskaus, testi näytti positiivista (km:n jälkeen oli jo raskaushormoni laskenut aiemmin alle 2). Ennen keskenmenoa ja raskautumista kierto oli 24 -25 pv. Nyt on menossa sitten kiertopäivä 29.

Nyt olenkin ruvennut miettimään että niin 1.raskaudessa kuin kemiallisessakin raskaudessakin minulla oli raskausoireita viikkoa ennen positiivista testiä, lähinnä rinnat olivat kipeät ja pinkeet, ehkä vähän mahaakin nipristeli. Voinko siis olettaa että jos raskaudun vielä uudestaan, niin minulla olisi samaiset oireet? Vai voiko oireet vaihdella eri raskauksissa tai olla kokonaan tulematta vaikka aiemmissa raskauksissa olisikin jotain ollut? Kai mä tässä vielä viikon odottelen ja teen testin sitten ellei mitään tapahdu sitä ennen. Oviksen ajankohdasta ei ole mitään tietoa, aiemmissa kierroissa maha on ollut kipeä oviksen aikaan oletettavasti, mutta tässä kierrossa ei ollut sellaista, pikkasen hetken aikaa nippasi jossain vaiheessa, mutta ehkä epäilyttää ettei sitä ovista sitten olekaan tapahtunut, tiedäpä häntä. Kuinka teillä muilla on kierto äkkiä palautunut normaaliksi keskenmenon jälkeen ja onko toisia joilla olisi heti keskenmenon jälkeen ollut kemiallinen raskaus ja miten siitä eteenpäin on käynyt? Onko ovulaatio-oireet muuttuneet tai kadonneet?

Mulla oli keskenmeno helmikuussa ja sen jälkeen kierto on ollu 28 päivää vaikka ennen km oli 25...eli tais jäädä pysyvästi pidemmäksi. Raskausoireita oli jo ennen plussausta ja nyt olen taas raskaana ja oli myös oireita jo ennen plussausta. Kaipa ne oireet voivat vaihdella tosi paljonkin eri raskauksien kesken. Näin olen lueskellut. Joku on sanonut että toisessa raskaudessa oli tosi paha olo ja toinen oli lähes täysin oireeton. Ovulaatio oireet ovat mielestäni pysyneet aika samoina...tosin en ole ennen niitä oireita niin tarkkaan tarkkaillut mitä nyt.

Yhteistyössä