joulukuiset!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milla

Vieras
heippa!
ihmettelin tässä että mihin ihmeeseen on joulukuiset hävinneet joten aloitin uuden ketjun.:)
itsellä on laskettuaika 23.12 ja nyt mennään rv 29.
maha on todella valtava ja kiristää kamalasti,mutta en valita!
töitä olisi vielä kuukausi jäljellä....saa nähdä miten tässä jaksaa kun on seisoma-työ.mites muilla????olisi kiva kuulla miten muilla menee:)
joululahjaa odotellessa......

1.12. Piia,toinen,TAYS
1.12. Lumienkeli82, Loppi, ensimmäinen, Hlinnan KS
2.12. Helmi, 30,ensimmäinen, EKKS
2.12. Pulla, 26, ensimmäinen, TAYS
2.12. Beebi, 18, ensimmäinen, Hlinnan KS
4.12. Minja, 31, Helsinki, ensimmäinen, NKL
7.12. Taru, 24, toinen, Seinäjoen sairaala
8.12. Juuli, 31, Lpr, ensimmäinen, EKKS
8.12. Libero, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
8.12. Toivonkipinä, 30, JKL seutu, ensimmäinen, K-S KS
8.12. Happy, 30, Nokia, Toinen, Vammala?
10.12. ella, 29, Tampere, ensimmäinen, Tays
10.12. Hanna, 24, Oulu, toinen, OYS
11.12. Kirsi, 26, Helsinki, ensimmäinen, KOS haikaranpesä
11.12. äiti'79, ?, kolmas, TYKS
12.12. Siru, 28, Kuusamo, Kolmas,Kmo tk/OYS
13.12. Satu 25, Tampere, ensimmäinen, TAYS
14.12. Emilia, 32, Pk-seutu, ensimmäinen, KOS Haikaranpesä
15.12. Verona 32, Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
17.12. AnniinaA, 34, Espoo, kolmas, Jorvi
19.12. NiiskuPiisku, 27 , Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
19.12. SannaA 29, Kirkkonummi, ensimmäinen, Tammisaari
20.12. Hellu 42, PK-seutu, ensimmäinen, KOS, haikaranpesä
22.12. Minna,24,Helsinki,ensimmäinen,NKL
22.12. Kipale, 28, Tampere, ensimmäinen, Tays
22.12. Jenni, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
23.12. Milla
24.12. Mariella 22, Hämeenlinna, ensimmäinen, KHKS
24.12. Cecilia, 31, Espoo, toinen, Jorvi
25.12. Katikka, 24, Tampere, ensimmäinen, TAYS
26.12. Kukka, 27, Oulu, ensimmäinen, OYS
28.12. Ompula, 31, Hki, ensimmäinen, NKL
28.12. Johanna, 23, Vantaa, ensimmäinen, Kätilöopisto
29.12. Anska, 23, Turku, ensimmäinen, TYKS
31.12. Ada, 22, Vantaa, ensimmäinen,NKL
31.12. Riinu, 33, kolmas, Keski-Eurooppa

Hei, Milla ja muut joulukuiset! Tuollahan me oltiin sivulla 3... Yritin pikaisesti lukea kaikki 80 viestiä läpi ja päivittää tiedot tähän listaan. Jos teette muutoksia, yritättehän muistaa kopioida aina tuoreimman listan, ei siis välttämättä juuri tätä, joka on tässä viestissä. Milla, lisäisitkö itsestäsi muitakin tietoja listaan ja tietenkin muutkin, jos niissä on puutteita tai muutoksia!

Kirjoitanpa vielä kuulumisia neuvolasta. Tänään on 30+3. SF-mitta oli 27,5 cm eli laskeutunut keskikäyrälle alun suurista mitoista. Hb oli monella kerralla 122, nyt 119. Olen syönyt Hemoferia, mun tietääkseni juuri se imeytyy parhaiten eikä ärsytä mahaa.

Painoa oli nyt tullut 700 g viikkoa kohti ja yhteensä 9 kg raskauden alusta. Kahdessa aiemmassa raskaudessa oli kyllä samoilla viikoilla tullut 11 kg ja enää tuli 4 kg, joten enpä jaksa kovin huolestua, kaikki kilot ovat aina lähteneetkin, melko hitasti tosin.

Vauvelin pulssi on useammalla mittauskerralla merkattu 140 ja nyt se oli vähän allekin, vaikka hän oli erittäin hereillä. Voisiko tästä nyt päätellä, että poika olisi tulossa? Mahani muotokin saattaa olla vähän pallomaisempi kuin aiemmissa tyttöodotuksissa, mutta tiedä sitten. Olen itse kahdesti ja mies kerran nähnyt unta, että tyttö syntyi. Tiedättekö te sukupuolen tai onko teillä tuntemuksia jommasta kummasta?

Olen lähdössä vielä lentämään eli Berliiniin erääseen konferenssiin ja sieltä palattuani perheen kanssa Ruotsin-risteilylle. Lentolupaa varten menen gynekologille ylihuomenna kohdunsuun tilannetarkastukseen. Se on kyllä muutenkin hyväksi, sillä supistuksia on entistä enemmän ja niiden voimakkuuskin on hiukan lisääntynyt. Yhtään ei kyllä vaikuta se, makaako vai liikkuuko, niitä tulee ihan omaan tahtiin.

Olen ollut ihmeen tarmokas viime aikoina, ei ole tarvinnut edes nukkua 8,5 tuntia kuten ennen raskautta :-)) Olen ilmeisesti vähän hidas syttymään, sillä keskiraskaudessa olin vielä väsynyt enkä ollenkaan hehkeä. No, tietysti olo on jo aika kankea ja jonkun verran pitää levätä, mutta pää on toiminut hyvin. Välillä ihmettelen, onko tosiaan enää reilut 9 viikkoa laskettuun aikaan, kun en ole niin kauheasti joutanut vauvan tarvikeasioita nyt miettimäänkään.

Ostimme sentään käytetyt Emmaljunga-yhdistelmävaunut (pehmeällä kopalla), olleet jopa kolmella lapsella, mutta tosi siistit. Varmaan tuolta Saksan- ja Ruotsin reissuilta hurahdan ostamaan jotakin uuttakin, mutta esim. sen pienen toppapuvun ekaan talveen yritän metsästää käytettynä. Jos teille on tulossa esikoinen eli mietitte useampiakin lapsosia, uusien tuotteiden hankkiminen on järkevää, mutta ei enää mun kohdalla.

Tänäänkin oli vielä käsittämättömän lämmintä. Mukavaa syysodotusta kaikille!

1.12. Piia,toinen,TAYS
23.12. Milla,23,raahe,ensimmäinen
lisäsin itseni listaan....jatketaan ahkerasti kuulumisten kertomista:)

Heipat uuteen ketjuun!

Niin kuin AnniinaA, niin minustakin on outoa, että ei ole kuin se kymmenisen viikkoa laskettuun aikaan...kaikki on mennyt niin nopeasti! Neljä viikkoa ja kaksi päivää olisi töitäkään enään...
Ja kyllä mä luulen, että mun tuuraaja pärjää täällä...tai puolentoista viikon päästä sekin selviää, että miten hommat hoituu :) Tyttö on kyllä aika nuori, mutta sen verran ripeä käänteissään, että eiköhän se onnistu...eikä tämä mitään ydinfyysikon hommaa kuitenkaan ole.

Mä olen (vaikka esikoisen saankin) suosinut myös käytettyä tavaraa vauvahankinnoissa. Emaljungan yhdistelmät (kovalla isolla kopalla) ostin käytettynä, samoin pinnasängyn ja joitain vaatteita olen ostanut kirppikseltä...ja jotain pientä sitten ihan uutena. Luulen, että tämä esikoinen jää minun ainoakseni (pidätän itselläni kyllä oikeuden ajatuksen muutoksiin, mutta epäilen..). Miehelläni on yksi lapsi entuudestaan, joten sitten meidänkin perheessä on periaatteessa kaksi lasta huollettavana vaikka tyttö pääsääntöisesti äitinsä kanssa asuukin.

Ja mitä sukupuoliluuloihin tulee, niin jotenkin luulen, että se on poika. Virallisesti emme tiedä ja joskus ihan alkuaikoina kyllä näin unta tytöstä...mutta silti! Mutta laitoksellahan se sitten selviää :)

Hyviä vointeja kaikille!

moikka!
oli pakko vielä alkaa kertoo, että olen menossa 3d-ultraan helsinkiin perjantaina....sitten selviää kumpi siellä on!:)luulen että siellä myllertää tyttö,mutta saapahan varmistuksen.en jaksa odottaa loppuun asti tietoa.jännittävää!

Hei vaan kaikille!
Taidampa ollakin ainut tästä porukasta, jonka mielestä jäljellä on VIELÄ 12 viikkoa!!! Heh, olenkin aina ollut aika malttamaton... ;-) Vielä kun kaikki tarvittavat tavaratkin on jo hankittuna, loppuaika onkin sitten vaan odottelua.... Nyt menemme viikonloppuna hakemaan pinniksen,sitterin ja hoitopöydän kaverin luota, ja sittempä kaikki alkaakin olla kasassa. Tosin äippäpakkausta odottelen vielä. Ja kun päätimme kokeilla kestoilua, pitänee muutamat kestovaipatkin vielä hankkia. Anoppi ja äitini kun näppärinä meinasivat ommella niitä muuten itse! Kiva juttu.
Vauveli on todella vilkas tapaus, tänäkin aamuna sai minut jopa voihkaisemaan kivusta kun monotteli kylkiluiden väliin! :-)

Hyvää vointia kaikille!

Johanna 29+1

Täällähän kaikki ovatkin! En meinannut löytää. Meillä onkin Johannan kanssa sama odotusaika vielä jäljellä :)

Neuvolassa oli mullakin sf-mitta laskeutunut siihen keskimmäiselle käyrälle. Aikamoista vaihtelua: lääkäri mittasi 29cm 4-5vko sitten, nyt neuvolatäti 26cm. Uskon tuota viimeistä.

Menen ylimääräiselle lääkärikäynnille, kun viimeksi kohdunsuu oli 2cm ja pehmentynyt ja supistelut jatkuvat. Toivottavasti tilanne ei ole edennyt. Sairalomaa en kaipaa, vaikka välillä tosin työn kevennystä...

Stokkalla ei ollutkaan uutta Vero Modan mammaosastoa. Täytynee käydä Hulluilla päivillä sitten ;)

Heikun keikun!
Voih, nyt on 23.10 lääkäri+th, ja th sano että sitten mennäänkin viikon välein! Kaikki on hyvin menny, supistuksia on mutta en niitä varsinaisesti tunne muuta kuin vatsaa painamalla. Liitoskipuja tms ei ole ollut yhtään, saa nähdä kuinka pitkälle selviän ilman niitä :)
Tuntuu, että aika loppuu kesken. Paniikki. En tiedä mitä pitäis ajatella ja tehdä ja hankkia, joka yö ne sitten tulee uniin ja se on pelottavaa..

Well, katsellaan nyt päivä kerrallaan, kai me selvitään. Onneks on hyvä mies rinnalla, se rauhottaa niin paljon :)

Palaillaan sitten lääkärintarkastuksen jälkeen!! (niin, ja sekin on kuulemma joku uus mies! Yöks...)

Hei Sarsta!
(laitan tämän tänne teidän uuteenki ketjuun varalta, että huomaisit minut)

Nyt iski kamala paniikki ja pelko, että mitä tämä lääkitys on saanut aikaan lapselle. Mietitkö sinä tai mitä tukea ja vahvistusta sinä olet asialle saanut? Mullahan lääkitys oli Albetol 200 mg yksi tabu kolmesti päivässä. Alkuraskaudesta se oli 3 kk 2 tabua kolmesti ja sitten se pudotettiin nykyiseen määrään ja Adalat tuli lisäksi. Adalat poistettiin elokuussa ja nyt sitten tuo 1 tabu kolmesti.
En tiedä mikä paniikki tässä iski. Ehkä sekin että la lähestyy.
Jotenki hirveästi mietin, että onko lapsi terve. Ultrat yms. kaikki ovat olleet ok, mutta kuitenkin...

Mitä sinä itse ajatttelet?

terkuin Vipe

Kirjoittelenpas minäkin ensimmäistä kertaa kuulumisia tähän ketjuun. Aikaisemmin olen vain päivittänyt tuon lasketun ajan. Saamaton kun olen... ;-)

Tänään oli taas neuvola ja vähän sekavat tunteet siitä jäi. Nyt menossa rv 32+1 ja sf-mitta vain 27 cm. Viime käynnistä ei kasvanut senttiäkään, tosin mittaajakin oli eri. Kaksi viikkoa sitten jouduin käymään äitiyspoliklinikalla kontrollissa vauvan hitaan sydämensykkeen ja kasvun vuoksi, mutta silloin kuitenkin kaikki oli ok ja kasvukin meni ihan keskikäyrää. Nyt kuitenkin vähän huolestuttaa, että onko parissa viikossa tapahtunut jotain, kun sf-mitta ei kasva... Järki sanoo, että kaikki on kunnossa, kun vauva liikkuu niin vilkkaasti, mutta silti pieni huoli on ilmassa. Ja onhan tuo sf-mitta niin epämääräinen mitta, mutta kuitenkin. Parin viikon päästä olisi taas neuvola, jolloin mitta luonnollisesti otetaan uudestaan. Ellei kasvua taas ole tapahtunut niin sitten taas ultraan. Saattaapi olla, että joka tapauksessa saan passituksen äitiyspolille, kun vauveli on edelleen sitkeästi perätilassa, eikä ymmärrä kääntyä...

Muuten täällä päässä kaikki ok. Perätilan takia on närästys alkanut vaivaamaan, mutta kun vaan malttaa olla illalla syömättä, niin sekin on ihan ok. Töitä olisi pari viikkoa jäljellä ja sitten koittaa ""loma""!

Hyviä vointeja kaikille!!!

Happy, mullakin oli viime neuvolassa pieni sf-mitta. Viikolla 29+1 vain 25 cm. Mitta oli kuitenkin kasvanut edellisestä neuvolakäynnistä, mutta vain kaksi senttiä. Minullakin oli eri mittaaja ja vauva melskaa masussa ihan kunnolla. Maanantaina menen neuvolaan seuraavan kerran ja sitten on taas eri mittaaja (terkkari vaihtui ja edellisen mittauksen teki neuvolalääkäri). Mutta sf-mitta tosiaan on aika epämääräinen. Ja onneksi sinulla kaikki oli kunnossa polin kontrollissa :)

Minulla alkaa loma jo reilun viikon kuluttua! Äitiysloma koittaa vasta marraskuun 8., mutta pidän sitä ennen 12 vuosilomapäivää. Jee :) On ihana lomailla ennen äitiyslomaa! Jos maanantain neuvolassa kaikki on ok, aiomme mieheni kanssa ajaa Ikeaan ostamaan hoitopöydän (sellaisen, josta saa myöhemmin lipaston tai hyllyn).

Mukavaa viikonloppua!

Emilia 31+2

1.12. Piia,toinen,TAYS
11.12. Hansu, 32, ensimmäinen, PKKS

Heipsan!

Lisäsin itseni listaan, koska jostain kumman syystä olin sieltä tippunut pois?? Täällä raskausviikkoja kasassa 32. Seitsemän päivää töitä ja sit pääsee lomailemaan. Vuosilomaa pidän ekaks ja sit 4.11. alkaa äippäloma :) Raskaus on menny kaikin puolin mukavasti. Ainut kiusa on ollu viimesen 1,5kk:n aikana käsien särkeminen & puutuminen. Toivottavasti synnytyksen jälkeen helpottaa. Kylhän tuo masu melkoiselta pallolta alkaa tuntua :) Loppuaikana mies varmaan saa varpaankynnetkin leikata. Painoa on tullu jo 13kg. Vauva on tosi energinen pakkaus :) Nyt kuuluu sydänmenlyönnitkin jo ihan selvään masun läpi. Valmennukset alkaa ens viikolla. Kyl tää on ihanaa aikaa...

Hansu :)

Hej Milla.
Huomasin että sinullakin on laskettu aika 23.12. meille se olisi aika erikoinen päivä koska se on minun syntymäpäiväni.
Minulla on raskaus sujunut muuten hyvin mutta pahoinvointia on ollut päivittäin.
Mahakaan ei vielä kauhean iso ole, mutta neuvolassa kerrottiin että se voi johtua siitä että istukka on takaseinässä.
Hyviä vointeja sinulle.

Re: joulukuiset!!!!! Hanna 16.10.2005 16:30

1.12. Piia,toinen,TAYS
2.12 Janna, ensimmäinen, TAYS
11.12. Hansu, 32, ensimmäinen, PKKS

Moi,

täällä ei mitään erikoista. Vaavi riehuu ja nukkuu. Ja näinhän sen pitää olla. Öisin tosin toivon ettei heräisi kun käyn veskissä- jos hän herää minä en nuku... Ja oon miettinyt sitä kun kuulin et vauva jo tässä vaiheessa oppii tiettyyn rytmiin. Onkohan se totta?

Sf mitan suhteen olen lopettanut murehtimisen. Minä taas vetelen koko ajan kaikkien käyrien yli ja luvut on samat kuin viikot... Mutta kehitys on ollut tasaisesti sama joten kai se on ihan yksilöllistä miten se kasvaa. Nehän on vain keskiarvoja.. miten pituus vaikuttaa asiaan. Olen miettinyt, että voisiko pidemmillä ihmisillä on enemmän tilaa? Ja mitta pienempi?

Emilia kirjoitit joulusten tapaamisesta? Missä sellainen lista on? Me hankittiin se Ikean hoitopöytä/lipasto/kirjahylly yhdistelmä ja minusta se on tosi toimiva kokonaisuus. Tosin kokoaminen on Ikea uskollisesti hieman haastavaa ;-)

Meillä vielä pähkätään vaunujen kanssa. Ne on niin kalliit... ja silti haluaisi uudet ensimmäiselle. Tyhmääkö? Mä en vieläkään ole saanut äippäpakkausta. Höh! Ehkäpä tällä viikolla?

Närästys vapaata päivää :-)

Minja,
Joulukuisille on kai useampikin postituslista. Se, jolla itse olen on nimeltään Joulupiiperot ja sinne voi liittyä täällä
joulupiiperot05-subscribe@yahoogroups.com
Mukana on paljon pk-seudun ja ilmeisesti myös Tampereen odottajia. Itse löysin listan Vauva-lehden keskustelujen kautta. Listalla on joskus tosi aktiivista ja toisinaan hiljaista.

Mekin halusimme ja ostimmekin uudet vaunut vauvalle. Jotenkin ajattelimme, että vaunuihin voi ""tuhlata"", koska ne tulevat olemaan kovalla käytöllä. Nyt pitäisi sitten alkaa hankkimaan pinnasänkyä ja hoitopöytää.

Minulla oli eilen neuvola. Kaikki oli kunnossa, joskin vauveli aiheuttaa jännitystä olemalla nyt perätilassa / poikittain. Onneksi sillä on vielä aikaa kääntyä. Verenpaineeni oli onneksi laskenut takaisin omiin ""normaalilukemiini"". Sen sijaan joudun nyt elämäni ensimmäiselle rautakuurille! Ostin eilen apteekista Obsidan-nimistä valmistetta.

Nyt lounaalle ja sitten taas töiden pariin.
:) tiistaita!

31+ viikon kuulumiset täältäkin.

Eka synnytysvalmennus on takana ja toinen olisi huomenna...Jännää miten ajatukset synnytyksen suhteen muuttuu :) Ensin en ajatellut asiaa yhtään, sitten erilaisten tietojen valossa rupesin sitä pohtimaan ja tekemään omaa ""toivelistaa"" ja nyt kun oli tuo valmennus, niin lopullisesti(?) selvisi itselle asioita ja tuli jotenkin rauha sen suhteen...melkein jopa kiinnostus siitä, että miten MINÄ sen koen, kivun ja kaikki! On niin paljon kuullut kaikenlaista juttua, että tosiaan on ruvennut heräämään ennemminkin kiinnostus koko tapahtumaa kohtaan :) Ja kai se on ihan tervettä tässä kohtaa kun synnytys kokoajan lähenee!

Mutta se ei sitten ollut kivaa, kun viime yönä näin unta, että olin todella lihava...olin unessa lihonnut niin, että en huomannut ja vyötäröltä roikkui paksut makkarat jotka peittivät koko takapuoleni! Sen siitä sai kun illalla vielä viimeiseksi ahtoi itseensä ison piirakkapalan :)
Mitä tästä opimme? Emme todennäköisesti mitään...mutta tänään olen varmaan herkuttelematta :)

Muuten menee kivasti, vaikka vauvan asennosta ei ole mitään virallista tietoa ja sf mittakin on ihan hakusessa. No, maanantaina on seuraava neuvola, niin eiköhän silloin nämäkin asiat selviä...

Miten on, joudutteko te kovasti ravaamaan vessassa, esim. yölläkin? Mä olen vain ihmetellyt kun viimeaikoina ei ole tarvinnut juosta...mutta mun maha on aika ylhäällä eikä vissiin näinollen paina niin paljoa. Koskahan se maha sitten ""laskeutuu""?

Sellaista tähän päivään :)

Hei vaan pitkästä aikaa,

Synnytysvalmennus on takana, mutta jotenkin en saanut siitä niin irti kuin olisin kuvitellut. Kai sitä on niin itseoppinut ja lukenut että jotenkaan ei mitään uutta ilmennyt vaikka olen ensisynnyttäjä. Niin tai katsotaan nyt että mahtuuko meidän jättiläinen tulemaan alateitse. Kävin tänään nimittäin lääkärissä ylimääräisessä ultrassa (keinohedelmöityksen takia) ja lääkäri tunnusteli lantiotani ja tuumasi että on niin kirreee että voipi olla sektion paikka. Vauvakin oli jo 1800g ja syntymäarvio on n. 4000g eli aika jötky, ottaen huomioon että itse olen 159cm pitkä ja muutenkin pienikokoinen. Vielä on sitten 1.12 ultra ja synnytystapa-arvio jossa sitten katsotaan että onko ne lanteet ja lihakset löystyneet.

Vauva on jo raivotarjonnassa ollut 27+5 asti ja siinä varmaan pysyykin kokonsa vuoksi ja aiheuttaa minulle välillä ikävää juilimista jalkovälissä.

Sanna kyseli vessassa ravaamisesta ja kyllä joudun usein käymään sekä päivällä että n. 3 krt yössä. Lirahtipa tuossa yks päivä housuunkin kun mies hauskuutti oikein olan takaa. Hih tosi noloo minä 31 v ja pissaan housuun ;) noh minkäs tekee, kokemus sekin. Tosin voi olla että vaavin pää painaa just rakkoon ja aiheuttaa tän.

Olen jo laittanut meidän pojan huoneen valmiiksi paitsi sänkyä en ole pedannut. Olen aika hätäinen ihminen, mutta ompahan sitten kaikki valmiina jos käykin niin että synnytystä aikaistetaan ison koon vuoksi ja mun äippäloma jää siihen pariin viikkoon.

Olipa asiaa, nyt mammajumppaan ! Mukavaa odotusta kaikille !

heippa!
täällä kaikki ok!kävin perjantaina siellä 4-d ultrassa ja tyttöhän sieltä on tulossa.tämän hetkinen painoarvio oli 1500g.eli aika normaali kokoinen vaavi:)masu on aivan valtava....ja levennyt niinkuin kaikki sanoo ""tyttömahaksi"".kiloja on tullu 10kg,mutta vielä olen säästynyt raskausarvilta.vaikka minulla niihin on taipumusta:(mites muilla?
olihan se jännää nähdä oikein kunnolla ekaa kertaa tyttö....aivan on isänsä näköinen:)

Huomenia!
Taas on yksi tappeluaamu 2,5 vuotiaan esikoisen kanssa takana... On se kumma, miten joka asiassa pitää laittaa hanttiin! Meillä meni kolme varttia, että sain tytölle vaattet päälle ja tukan harjattua, huhhuh. Itsellekin tuli sellainen hiki päälle tämän mahan kanssa, että olisi pitänyt mennä suihkuun ja vaihtaa vaatteet. Ja minä hullu ryhdyn tähän hommaan uudestaan ;-D Lapset on kyllä ihania, vaikka välillä kyllä koettelee hermoja. Saa nähdä, kuinka sitä sitten aikanaan kahden kanssa selviää aamutoimista. Saattaa olla, että automatkalla saa omaa tukkaa harjata ja ripsaria laittaa...

Täällä masussa ei mitään uutta, edelleen tiukasti perätilassa. Sain neuvolasta vinkkiä, että kun on kontillaan lattialla ja hellästi hieroo ylävatsasta, vauva saattaa kääntyä. No, meillä se ei ainakaan vielä ole tuottanut tulosta. Omat polvet vaan on kovilla... Pikkuhiljaa alan asennoitumaan, ettei se siitä käänny. Ei juurikaan asentoa edes vaihda siellä masussa, aina potkii ja käsillä iskee oikealle puolelle. Vaikea kuvitella, että saisi jostain oikein kääntymispuuskan. No, onhan niitä viime hetken kääntyilijöitäkin, joten kai tässä vielä toivoa on. Parin viikon päästä voidaan alkaa yrittää kääntää, ellei ole ymmärtänyt kääntyä.

Nyt takaisin työntekoon. Vielä olisi 7 aamua!

Happy rv 32+6

Missähän hukassa me oltiin, kun oli niiiiin vaikeaa löytää meidän viestiketjua? Tai sitten olen todella sokea.

Nyt vielä töissä odottelen, että pääsisi lähtemään synnytysvalmennukseen...olisi tarkoitus kuulla kivunlievityksestä. Mä en hirveästi odottanut ko. valmennukselta joten enpä siihen sitten pettynytkään. Se synnytysvideo oli vaan aika hassu :) Mies piti kädestä ja kaikki hymyili ja hups vaan kun vauva tuli helposti maailmaan :) Ihan purematta en niele noin ruusuista kuvaa ko. hommasta...

Mulle on tullut painoa sen 9 kiloa eikä ainakaan vielä ole raskausarpia näkynyt. Toivottavasti selviän ilman?

Mukavaa päivänjatkoa teille!

Iltaa!

Kirjoittelenpa minäkin vähän kuulumisia ettei pudota ihan kadoksiin tämän listamme kanssa.

Viikot nyt 30+3. Kiloja tullut 11kg.
Vauva taitaa viettää suurimman osan ajasta poikittain ja räpeltää inhottavasti :) En tiedä, oisko ruvennut kääntymään. Ensi viikolla on neuvola.

Yhtäkkiä iski tuossa tajuntaan, että eihän tässä todellakaan ole enää kuin muutama viikko kun se vauveli jo täällä on!
Hankinnat on aikalailla puolitiessä.
Synnytysopasta rupesin tankkaamaan hullun lailla, haluaisin jo pian päästä synnytysvalmennukseen. Se on vasta viikolla 35. Mitä jos synnytys käynnistyykin jo aiemmin? Oon kyllä miettinyt ja stressannut kaikkea mahdollista jo hulluuteen asti, tiedänkö tosiaan milloin pitää lähteä laitokselle, ehtiikö hankkia sitä sun tätä jne... PAITSI itse synnytystä. Olen tehnyt jo listan tämänhetkisistä toiveistani synnytyksen suhteen...

Iltaisin vaivaa lantiokivut ja välillä sängyssä kääntyminen on kivuliasta. Mutta mustakin tuntuu, että vessassa ramppaaminen öisin on vähän vähentynyt, kun saan unen päästä kiinni niin nukun kyllä hyvin ja harvoin enää edes herään yöllä vessaan. Mikä on mukavaa, huomattavasti pirteämpi olo aamulla herätessä..

Liikunnan suhteen olen kyllä laiskistunut vähän liiaksikin, ja herkkuja tulee syötyä mielin määrin. Mutta en jaksa hirveitä paineita ottaa... ihmiseltä tässä vielä näytetään ja masu on kaunis ja olen siitä ylpeä :)

Yhteistyössä