###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Mua ärsyttää niin paljon tää mun kokoaikainen nälkä!!
Kokoajan pitäis olla jotain syömässä... Jos tää on tällästa jo nyt
niin mitä tää on myöhemmin? :headwall:
No onneks kuitenkin liikun paljon :)


Kadak, jos sulla ny alko sitten se pahoinvointi/kuvotus?
ehkä ei liity uimiseen ollenkaan?
No toivotaan että ei kestä enää kauaa :hug:

Mulla perjantaina lääkäri, se piti alunperin olla vaan
ultra mun munasarjoille, ku söin clomeja, mutta ny saa
ultrata jotain muuta kans :heart:
Ei varmaan paljoa viel näy ku perjantaina vasta rv 5.
Tai en tiiä missä vaiheessa alkaa jotain näkymään, ku ei oo
kokemusta?
Mutta toivotaan että näkyis sen verran et kaikki on hyvin =)
 
Mulla on 9 päivää aikaa ultraan ja se tuntuu ikuisuudelta! Mielikuvitus laukkaa ja jatkuvasti tulee mieleen asioita mitkä vois olla pielessä tai mennä pieleen tässä raskaudessa :attn: . Ja kun kellekään ei voi tästä vielä kertoa...
 
Täällä olis kans yks, joka haluais liittyä joukkoon... =)
Plussan testiin sain 1.4 ja vau.fi sivuston mukaan laskettu aika olis 2.12. Oireita ei ole oikeastaan minkäänlaisia...vähän rintojen arkuutta ja tietysti menkat jääny pois, mut ei muuta. Tänään olis tarkotus soittaa neuvolaan ja tilata aika sinne ja varhaisultraan.

Niin ensimmäinen olis tulossa ja kaikki uutta ja jännittävää. Minä 86 ja mieheni 85.

Kysyn nyt teiltä, ku täällä jotku varmaan kokeneimpia näissä asioissa. Kannattaako eka mennä neuvolaan vai varhaisultraan? Koska varhaisultraan voi aikasintaan mennä, että ne vauvelin sydänäänet kuuluis?

Olisin menossa varhaisultraan myös senki takia, että eilen illalla melkein pyörryin suihkuun vatsakipujen takia. Kipu oli menkkamaista kipua alavatsassa, oksennus oli myös lähellä. Kipu kesti onneks vaan noin 20 minuuttia... :kieh: mut alko taas oma mielikuvitus taas keksiä kaikenlaista niin helpottais, jos näkis sen vauvelin siellä olevan...jos sitte jo uskaltais kertoa isovanhemmille ja parhaille ystäville...
 
nyt olis neuvolatätin kanssa juteltu =) raskauden esitietolomakkeen sain kotiin täytettäväksi ja ajan varhaisultraan 20 päivä. mun tuurilla se ultraaja tietenkin oli lomalla nyt..en jaksais odottaa :D no toisaalta ihan hyvä näinkin,yleensähhän joutuu odottamaan viikolle 12 asti että pääsee ultraan ja ensiviikolla meillä olis miehen kanssa tarkotus lähteä viikoksi helsinkiin, hänellä siis kämppä siellä ja ollaanhan me majailtu melkein tämä 3kk täällä 500 kilometrin päässä sieltä. tänä aamuna heräsin 8 aikoihin ja pieni öklötys oli päällä kokoaika, ajattelin että jumaliste nytkö se pahoinvointi alko. tuskasena menin odottamaan sinne neuvolaan pääsyä ja siinä istuskelin miettien että miten päin olisi ettei oksennus lennä..selvisin kuitenkin. kunnes tulin kotiin niin oli pakko mennä makaamaan ja voi hyvänen aika sain miettiä kokoaika että oksennanko vai enkö...onneksi nukahdin =) nyt sit heräsin ja jaksan harmitella sitä että miks en voinu päästä heti ultraan (minäkö malttamaton)

niin ja fiso, ne varmaan tekee sen varhaisultran melkeinpä milloin vaan sillon kun ultrassa on aikaa.ainut en tiedä pistääkö ne lähetettä neuvolasta kovin helposti sinne ultraan jos on raskauden kesto tiedossa. mulla siis varmuutta kestosta ei ole vaikka epäilen ihan alkua =) vauvan sydän sykkii mun mielestä näkyvästi (ainakin kokeneen ultraajan silmään) jo viikon 5 jälkeen ja sydänäänet mulla kuului mahanpäältä ainakin ensimmäisten lasten aikana jo viikolla 8. olen myös kyllä kuullu että jollain ei ollu ultrassa näkyny sydämmensykettä vielä kun vasta viikolla 7. mutta kyllähän kokenut ultraaja näkee ihan alkuviikoista asti siellä kohdussa jo ne muutokset vaikka sydämensykettä ei näkyisi =)


sit tälläinen yleinen utelu kaikille, uskaltaako kukaan kertoa mistäpäin maailmaa on? olis mukava saada tietää kuinka moni täältäkin päin olisi samassa tilassa kun minä.
minä siis olen pohjois-karjalasta :wave:
 
Tänään on ollut "hyvä" päivä . Nimittäin olin kaupassa äskettäin ja kesken kaiken tuli niiiin huono olo että rupesin jo katteleman paikkaa minne menis yrjölle . Minä kun teen kerran viikossa viikon ostokset niin se ei oo pieni homma ja aattelin et täytyykö muka kesken kaiken lähteä ulos... mut sitkeesti sain tavarat kotiin ja jääkaappiin. huh! se oli voimakas pahoinvointi "kohtaus", mutta mitä huonompi olo sitä paremmin uskon asioiden olevan . Huomenna tietty on sitten taas oireeton päivä ja meen ihan paniiikkiin, no aika näyttää. tänään rv 5+4. Sydämenhän pitäis alkaa sykkiä rv 5+3-5+4...
Äitini tänään lapsenvahtina täällä ja on täöäläkin hetkellä ja on kyllä työlästä näytellä hälle että eihän tässä mikään paha olo ole...minä kun en aio tästä kertoa kellekään vielä pitkään aikaan.
 
varhaisultrasta, itse olen käynyt yksityisellä ennen ekaa neuvolaa ja vasta sen jälkeen varannut neuvola-ajan, kun on varmistunut, että siellä tosiaan on joku kasvamassa. Siellä lähinnä selviää, minne alkio on kiinnittynyt, sykkiikö sydän jne, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa, voidaan poissulkea tuulimuna, kohdunulkoinen, rypäleraskaus jne. Ei kannata mennä ennen kuin on rv8 eli n. 7+1 menossa, että syke varmasti saataisiin näkyviin. Jännittää jo etukäteen...

Onnea matkaan ja tervetuloa taas uusille plussanneille ja paljon haleja menetyksen kokeneille :hug:

Julia, joo voihan olla vaan sattumaa. Huonovointisuus on sitä luokkaa, että en kyllä töissä pystyis olemaan kunnolla. Onneksi on tää viikko lomaa. En viimeksikään oksentanut kertaakaan, mutta koko ajan kuvotti kamalasti ja olin superväsy. Nyt sama meininki. Ei tiedä, miten päin olisi. Hyvä olo vaan silloin kun syö...ja siitäpä tulikin mieleeni, olisko mitään hyviä vinkkejä, mitä pikkupurtavaa kannattaisi pitää mukana töissä ja esim. yöpöydällä?

k&pikku-ruu 6+2
 
Varhaisultra tilattu, tasan kaksi viikkoa siihen aikaa. Jännittää, mutta samalla helpottunut olo, ettei tarvi kärvistellä sinne vko 11+ asti. Vaikka eihän sekään mitään takaa, vaikka nyt oliskin kaikki hyvin, niin onhan jotain voinnu tapahtua ennen vkoa 11. Mutta 7+1 on melkein viikko eteenpäin siihen, kun viime raskaudessa kehitys oli loppunut. Lupasin itselleni jo viimeksi kun sairaalasta tyhjennyslääkkeet mukanani lähdin, et jos joskus vielä raskaaksi tulen, niin varhaisultraan menen, makso mitä makso :) Sen verran rankalle otti 5 vkoa "kuvitella" olevansa raskaana. Ja edellisessä raskaudessa olisi siis jo 7+1 voitu todeta ettei sydän lyö. Sori vuodatus :)
 
Mulla on huomenna enää tasan viikko eka ultraan jolloin olisi rv 6+5. Ennen ekaa neuvolaa aion mennä toisenkin kerran ultraan kuten viimeksi tein...eli silloinhan 6+6 ultrassa kaikki olihyvin ja sydän sykki mutta rv9 ei enää ollutkaan... Eli minä koen että tuo eka ultra on vasta eka etappi ja jos siitä selvitään voittajana niin seuraava ultra sitten toden sanoo.
 
Heippa hei,

Täälläkin on tehty positiivinen raskaustesti pitkänä perjantaina..ja pari kertaa sen jälkeenkin pääsiäisen aikoihin ja omien laskelmien mukaan LA olisi 9.12.

Esikoinen syntyi marraskuussa, on 4,5kk vanha eli saas nähdä miten kroppa suostuu yhteistyöhön tämän uuden raskauden kanssa.

Esikoisesta käytiin Diacorissa alkuraskauden ultrassa ja taisi n. 120,-, joku kun taisi tosta kysellä? Ensi viikolla on pojalla 5kk-neuvola, eli siellä sitten otan samalla tämän uuden raskauden puheeksi. Toistaiseksi olo on lähes oireeton (viikko sitten oli etomista), eli vähän arveluttaa, että näinköhän kroppa jaksaa lähteä uudelleen tähän touhuun mukaan, mutta ei auta kun vain pitää peukut pystyssä. Kyllähän mä muistan hyvin vuoden taakse, että silloinkin oli oireettomia pätkiä, mutta jotenkin sitä silti ajattelee sen aina olevan merkki siitä, että jotain on pielessä. Tai oireina on varmaan tällä hetkellä ainoastaan toi herkistynyt hajuaisti..onneksi mikään ei ole haissut pahalle, mutta poikaa olen nuuhkinut koko päivän, kun muka tuoksuu jotenkin vielä tavanomaistakin ihanammalle. Tosin ei sitä tiedä mikä aamua se etominen toden teolla iskee..vuosi sitten kärsin etomisesta läpi vuorokauden, onneksi oksennella ei pahemmin tarvinnut.

Kai se täytyy mennä pullopyykille ja sitten nukkumaan, että huomenna taas jaksaa.
 
taaperotx5, jos mä kopsaan sen tohon sun listan alle ja lisäilen ja kun palaat nettikatkolta, voit taas kopsata sen siihen takas?

Eli jos vaikka kirjotat siihen sun ylimpään tekstiin sivun alussa, että päivitys alla tms? Ei varmaan kannata aloittaa uutta pinoa, vaan jatketaan vaan tätä, ok?
 
Mua vaivaa myös hirveä nälkä. Ja tarkoituksena olis tällä kertaa olla asumatta jääkaapilla, viimeksi kun tuli painoa huimat 30kg |O No lähti sit 40kg pois vuodessa :) Sokerirasitukseen en jostain syystä ikinä joutunut koska pissa oli puhdas ja verensokerimittauksetkin normit.
 
Kiitos varhaisultratiedoista :flower:
Ja onnitteluja muillekin plussanneille =) Täällä oireet vaihtelee laidasta laitaan; mielihaluja,etomista, rinnat sairaan kipeet vkotolkulla jo jne.. eilen oli tolkuton anjoviksen himo ja oli pakko tehdä janssonin kiusausta. tänä aamuna kun se ruoan haju tuoksahti jääkaapista nenään niin meinas vatsa kääntyä ympäri :| mutta näillä mennään ja kovasti tsemppiä kaikille!!!!
Piianen&mökönen 5+6
 
Aamulla tein uuden testin, eikä viiva ole YHTÄÄN vahvistunut, eli luulenpa että omalla kohdallani nyt on kyse jostain muusta kuin raskaudesta. Mihinkään ultriin tai muihin en lähde edes kyselemään, koska en välttämättä tahtois tietää jos kyse olisikin raskaudesta, sillä näillä merkein tuskin hyvin menisi. Mutta eipä hätiä mitiä, meillä on jo tuo ihana nelikuinen vauveli :) Taikka jos tässä viikon päästä ei mitään oleellisia vuotoja ole tullut niin testaan vielä kerran, eihän tuo ole sanottua mikään. Hyviä jaksuja kaikille täällä!
 
Oireeton ihana autuus taisikin sitten loppua, hirveet alakulot ja mielialanvaihtelut päällä. On sellainen olo välillä että kaikki on ihan pielessä, yhtäkkiä taas olo ihan normaali. Maltan tuskin odottaa pahoinvointeja, viimeksi jouduin olemaan saikulla tovin sen vuoksi.

Varasin ultra-ajan parin viikon päähän. Sykkeet tuskin vielä näkee mut ainakin pääsee kurkkaa pähkinää :)
 
Lääkärissä käyty. Todennäköisin epäily oli lääkärillä kohdunulkoinen raskaus. Kipuja kun ei nyt ole niin pe uudestaan taas lääkäriin. Hcg oli nyt 137 (pe yli 1700) eli laskenut kuin lehmän häntä.

Mut voi poistaa listalta eikä tarvitse lisätä mihinkään muuhun listaan.

Onnea jatkoon!
 

Yhteistyössä