###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

nanna :hug: :hug: :hug: . Harmittavaista että sellainen kysta löytyi sinulta! Näin alhaisilla viikoilla ei siellä ultrassa varmaan mitään muuta näykään kuin paksuuntunut limakalvo. Ens keskiviikkona näkyy jo varmaan ainakin ruskuaispussi ja ehkä amnionontelokin jos on hyvät laitteet. Voimia ja älä heitä toivoa koska kaikki voi olla ihan kunnossa kuitenkin eikä se kysta raskautta välttämättä haittaa ollenkaan! :heart:
 
Koralli73 olen pahoillani :hug: jaksamista. Niin siis eihän tuo kysta välttämättä mitään vaikuta raskauteen, mutta siis ottivat myös hcg arvoa pe ja la niin lauantain arvo oli hiemn laskenut perjantain arvosta ja sellaisesta en ole kuullut ikinä että arvä nousisi ja laskisi ja taas nousisi niin että raskaus olisi normaali.

Mieli maassa ja maha edelleen tosi kipeä.

Onnea uusille raskautuneille ja tsemppiä matkaan :flower:
 
Kurkistan tänne ihan oikeastaan uteliaisuuttani, vaikka ei hajuakaan hyppäänkö tänne mukaan. Testi oli siis hailakka haamu muutama päivä sitten ja nyt maltan mieleni ja odottelen ensi viikkoon ennen seuraavaa testin tekoa. Tässä tilanteessani kun se, että kuopus on vasta reilun 4kk ikäinen ja imetyksen lopetin kokonaan vasta kolmisen viikkoa sitten, kun oon joskus lukenut että imetyshormoni saattaa näkyä virheellisesti positiivisena raskaustestituloksena. Mutta yhtä kaikki, jos oikeasti onkin positiivinen niin mieluisa ylläri tulisi, vaikka ikäero kuopukseen tulisi tosi pieneksi. Laskettua aikaakaan en osaa mitenkään määritellä, kun varsinaisia menkkoja ei ole ollut yksiäkään, kaikenlaista tiputtelua kylläkin jo helmikuusta saakka, mutta luultavimminhan joulukuulle menisi, kun noin hailakka viivakin tuli. Mutta palailen ensi viikolla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx5:
koralli73 :hug: Haluatko nimesi siihen menetyksen kokeneet ystävämme vai et??
Voi mun nimen laittaa siihen. Kyllä tämä menetykseltä tuntuu, vaikka tosi varhain kesken menikin. Olisin niin mielelläni tämän pienen pitänyt. Ja kun tämä oli mun eka keskenmeno/kemiallinen raskaus/varhainen keskenmeno mikä-lie-oikea-nimitys, niin silläki riipasi syvältä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkutoive:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkutoive:
Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Hei vaan kaikille! Täällä eräs "yllätysplussan" saanut (niin paljon kuin plussan saaminen voi olla yllätys mikäli ei ole kokenut neitseellistä sikiämistä ;) ). LA 11.12. ja synnäri KOS. Kakkosta odotellaan... olo on kyllä niin epäuskoinen ja pelkään vaan että jotain käy :|
Miten ihmeessä voi nyt jo näyttää raskaustesti plussaa...kun mä olen laskeskellut, että jos meillä on tärpänyt niin ois LA 12.12...eli siis yhden päivän ero vain...mitä mieltä muut on? :p
Voisko jo näyttää plussaa testi jos sen tekis nyt ja mitkä on luotettavimmat testi mitä saa kaupoista/apteekeista?Mulla menkat pitäs alkaa 8.4??
Luinkin tuosta aiheesta lisää muualta

Milloin raskaustestin voi tehdä?

Raskaushormonin eli HCG:n tuottaminen elimistössä alkaa silloin kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohtuun. Tämä yleensä tapahtuu noin 6 päivää irroneen munasolun hedelmöittymisen jälkeen. Toisilla aikaa saattaa mennä kaueminkin. HCG:n taso kaksinkertaistuu noin 48 tunnin välein aina huippuunsa saakka, joka on 50-70 raskauspäivän kohdalla. Noin 10 päivän kohdalla hedelmöittymisestä eli pari päivää ennen kuukautisten odotettua alkamasajankohtaa HCG:n eritys voi alkaa kohota voimakkaasti ja raskaus jo tällöin saattaa näkyä raskaustestillä positiivisena tuloksena.

Tätä eon tiennytkään...oli aivan uusi juttu...olen luullut sen menevän niin että sitten kun menkat jääpi poies niin sitten testi näyttää vasta plussaa... :eek:
No siis mun kierto on 27 päivää. Eilen olis pitäny menkkojen tulla mut ei tullu.

 
nanna jostain netissä luin että hcg-arvo ei nouse tasaisesti vaan sahaa ja voi olla pieniä notkahduksiakin välillä. En vain muista missä tuo tieto oli ja kuinka luotettava. Itse asiassa myöhemmin hainkin sitä pönkittääkseni uskoani edelliseen raskauteeni pari kuukautta sitten mut en mistään löytänyt.
 
taaperotx5 oho tuo linkki viittais mulla poikaan...mulla siis kaks tyttöä ennestään, kiva :D . En silti uskalla ajatella vielä niiin pitkälle kun ryven keskenmenopelossani täällä :ashamed: . Välillä oon suorastaan kauhuissani että joutuisin taas kokemaan saman kuin pari kuukautta sitten!! Sitten kun oon vielä saanut päähäni että oon niin vanha et munasolut on huonoja mulla jo :whistle: .
 
Hei kaikille :) Tervetuloa uudet ja :hug: korallille

Täältä varmaan seurataan perässä, vuoto pysyi poissa kolme päivää vain alkaakseen uudestaan toissapäivänä... Bonuksena toispuoleiset vatsakivut, jotka säteilee reiteenkin. Koska hartiapistosta ei ole, niin päivystykseen ei kuulemma ole asiaa. Täällä siis seuraillaan epätoivoisesti tikkujen värisävyjä ja toivotaan että huominen tikku olisi edelleen vahvasti positiivinen :( Jos ei, niin minä siirryn takaisin takavasemmalle toistuvien keskenmenojeni kanssa. Enpä koskaan ajatellut että näin kävisi meille.

No mutta, ei pidä luopua toivosta ennenkuin on mitään varmaksi todettu! Voihan se vielä olla elossa..
 
Hei kaikki!
Minä plussasin melko haalean plussan viikko sitten..laskurin mukaan viikkoja olisi nyt 5+2..varovasti odottelen ja kuulostelen, melko tuoreessa muistissa keskenmeno, joka tapahtui muutama kk sitten viikolla 6 ja risat.

Paineen tunnetta alavatsalla ja rintojen arkuutta on ollut viikon verran :) Toivotaan että pienokainen pysyy nyt mukana!!

Onnea ja tsemppiä kaikille alkutaipaleelle! :heart:

 
Voi tytöt tätä alun epävarmuutta :( Korallille halaus.

Kaikille kovasti onnea matkaan ja pitää vaan ajatella, että käy miten käy niin niin on tarkoitettu. Mä kävin tänään aamulla uimassa ja on ollut sen jälkeen ihan kamala olo koko päivän. Oon vaan makoillut ja nukahdellutkin. Mitä lie tämäkin olo. Kipuja ei onneksi ole. äh. Toivottavasti on merkki sitkeästä raskaana olosta. Edellisenä raskausainaka en jaksanut tehdä yhtään mitään oloni kanssa ja nyt olin kovasti toivonut, että jaksaisin kuntoilla.

Onnea uusille plussanneille! :flower:

Raskaustesteistä
, jos ei tarkkaan tiedä, milloin on ovuloinut/hedelmöittynyt, niin voi hyvinkin olla, että ovulaatio on ollut aikaisessa ja sen takia ihan tavallisetkin testit näyttää plussaa jo hyvissä ajoin ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Näin mä ainakin uskon ja lisäksi se hedelmöityneen munasolun matka kohtuun ja kiinnittyminenkin voi vaihdella muutaman päivän ja siis myös hcg eritys alkaa silloin eri aikaan. Ja on varmasti myös ihan henk koht eroja raskauksissa, miten nopeasti hcg nousee ja mille tasolle ja sen takia kaksi täsmälleen samana päivänä ovuloinuttakin voi saada eri päivinä viivat aikaiseksi testiin. Vai mitä tytöt?

-k & roo
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkutoive:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkutoive:
Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Hei vaan kaikille! Täällä eräs "yllätysplussan" saanut (niin paljon kuin plussan saaminen voi olla yllätys mikäli ei ole kokenut neitseellistä sikiämistä ;) ). LA 11.12. ja synnäri KOS. Kakkosta odotellaan... olo on kyllä niin epäuskoinen ja pelkään vaan että jotain käy :|
Miten ihmeessä voi nyt jo näyttää raskaustesti plussaa...kun mä olen laskeskellut, että jos meillä on tärpänyt niin ois LA 12.12...eli siis yhden päivän ero vain...mitä mieltä muut on? :p
Voisko jo näyttää plussaa testi jos sen tekis nyt ja mitkä on luotettavimmat testi mitä saa kaupoista/apteekeista?Mulla menkat pitäs alkaa 8.4??
Luinkin tuosta aiheesta lisää muualta

Milloin raskaustestin voi tehdä?

Raskaushormonin eli HCG:n tuottaminen elimistössä alkaa silloin kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohtuun. Tämä yleensä tapahtuu noin 6 päivää irroneen munasolun hedelmöittymisen jälkeen. Toisilla aikaa saattaa mennä kaueminkin. HCG:n taso kaksinkertaistuu noin 48 tunnin välein aina huippuunsa saakka, joka on 50-70 raskauspäivän kohdalla. Noin 10 päivän kohdalla hedelmöittymisestä eli pari päivää ennen kuukautisten odotettua alkamasajankohtaa HCG:n eritys voi alkaa kohota voimakkaasti ja raskaus jo tällöin saattaa näkyä raskaustestillä positiivisena tuloksena.

Tätä eon tiennytkään...oli aivan uusi juttu...olen luullut sen menevän niin että sitten kun menkat jääpi poies niin sitten testi näyttää vasta plussaa... :eek:
No siis mun kierto on 27 päivää. Eilen olis pitäny menkkojen tulla mut ei tullu.
Ok...nythän se sitten selvisi, kun mulla onpi kierto jtn 31 luokkaa :hug:
Miten muuten onko muilla alkuraskaudessa ollut rusehtavaa vuotoa...en ole vieläkään uskaltanut tehdä sitä testiä, mutta tuo rusehtava vuoto ja olotilat kertois nyt kuitenkin sen että pieniin päin vois mahis olla... :heart:
Päivät tulee näyttämään tämän...ja anteeksi että täällä nyt jo hiiviskelen, vaikken olekaan vielä plussannut... :| :ashamed:

 
Tänä aamuna tehty testi oli haaleampi kuin kolme päivää sitten tehty, että hiippailen takaisin tuonne keskenmenon jälkeen kuumeileviin. Ei sittenkään vauvaa meille tälle vuodelle :(

Onnea ja jaksamisia raskauksiin :flower:

 
Taaperotx5 Näyttää linkkisi että poika olisi luvassa :) niitä onkin jo kaksin kappalein (-99 ja -01). Oisin kovin kiinnostunut menemään tuohon varhaisultraan.. Mitä en ole silloin joskus edellisissä raskauksissa harrastanut ollenkaan.. Milloin sinne kannattaisi mennä, mitä kaikkea siitä varmistuu? Olisiko jollain kokemuksia?? Kiitos jo etukäteen.. :heart:
 
Tämän päivän sana on AHDISTUS! Tulisi jo keskiviikko. Vuotoa ei ole edellenkään näkynyt. Ja minä tyhmä tyhmä elättelen vielä toivoa vaikka ei pitäisi. Se vaatisi jo liian suurta ihmettä, mutta en millään halua tästä unelmasta luopua. Flunssa rasittaa ja kipeä lapsi on kiukkuinen. Seinät kaatuu päälle ja vatsa on vieläkin kipeä... ei ihan niin paljon. Ahdistus. Tulisi jo keskiviikko.

Kätsy pahoitteluni sinulle :hug:

Nanna rv"en edes jaksa tarkistaa"

ps anteeksi turhautumiseni :ashamed:
 
minäkin liityn tänne joukkoon =) tein siis plussan 4 päivää sitten, lasketusta ajasta en ole ollenkaan varma enkä kyllä oikeastaan raskausviikoistakaan :D
luulen että nyt olis menossa viikko 5+ :heart: huomenna soitto neuvolaan ja jos sais ajan varhaisultraan :heart:
olen siis 23 vuotias ja poika 5v on sekä tyttö 4v :heart: :heart:
 
:D juu lueskelin tätä ketjua äsken ja kappasvaan mullekkin tarttui tuo pakko tehdä heti taas testi :D
mulla siis olis yksi digitaalitesti tuolla kaapissa kun sen viikkonäyttöisen mukana tuli sellainen joka ei näytä viikkoja mutta raskauden kertoo =) teimpä sitten huvikseni testin vaikka pissallakin olen käyny alle puolituntia sitten ja juonu olen sen jälkeen paljon =) no mutta raskaana teksti siihen ilmestyi ihan hetkessä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kanelinkukka:
:D juu lueskelin tätä ketjua äsken ja kappasvaan mullekkin tarttui tuo pakko tehdä heti taas testi :D
mulla siis olis yksi digitaalitesti tuolla kaapissa kun sen viikkonäyttöisen mukana tuli sellainen joka ei näytä viikkoja mutta raskauden kertoo =) teimpä sitten huvikseni testin vaikka pissallakin olen käyny alle puolituntia sitten ja juonu olen sen jälkeen paljon =) no mutta raskaana teksti siihen ilmestyi ihan hetkessä :heart:
tää oli sit neljäs testi jo :LOL:
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville ja tervetuloa taas uusille plussanneille! :flower:

(.) mulla ollut ihan kamala olo eilisen aamun uimisesta asti. Koko ajan kuvottaa. Meniköhän mulla jotenkin rasitus yli eilen, kun en ollut kuntoillut yhtään aikoihin...
 

Yhteistyössä