###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

Sanokaahan...onko teillä päivä päivältä voimistuvat raskausoireet? Eli onko aina seuraavana päivänä enemmän tunne että on raskaana??? Esim. pahoinvointi tai kuvotus niin kuvottaako teitä jokapäivä vähintään yhtä paljon kuin edellisenä päivänä vai onko niin että jonain päivänä on pahoinvoiva ja seuraavana päivänä taas ei juuri mitään kuvotusta?????
 
Moi kaikille!
Mulla ei ole mitään raskausoireita. Tai no, väsymystä, mutta mua nyt väsyttää aina muutenkin vuorotyön ja yöheräilyjen takia, että se ei ole mitään uutta...Ei pahoinvointia,ei kuvotusta, ei rintojen arkuutta. Näin taisi olla esikoisestakin, ja voi luoja, miten silloin pelkäsin että en olekaan raskaana, mutta kaikki meni hyvin.
Onkos muita(ainakin toistaiseksi) oireettomia?

Tein testin vielä eilen ja siihen tuli tosi vahva viiva(ekat haaleita) eli kai se hormoni noussut on. Ja en jaksa miettiä enkä stressata, varhaisultrassa sitten selviää..
 
Voisin ilmoittautua varovaisesti mukaan, vaikka rv on vasta 3+5, toissa päivänä plussasin ekan kerran! :heart: Tätä raskautta ehdittiin muutama vuosi yrittämään joten nyt hyppään heti odotuspuolelle, surraan sitten vasta, jos siihe tulee aihetta. Oireiden takia testasin jo noin aikaisin, oli ihmeellistä maan keinumisen tunnetta ja aivan kunnolla repii munasarjoista levossa ja rasituksessa. Eilen alkoi rinnat kipeytymään, kun otin liivit illalla pois. Tuntui, että ne tipahtaa pois, kun oli niin raskaat! :D Iloitsen ihan täysillä kaikista oireista, ainakin vielä.. LA ois 18.12. saa nähdä muuttuuko se vielä.
 
jääräpää Kamalaa tää oireiden kuulostelu! Mulla ei kyllä joka päivä pahene oireet, vois sanoa että aaltoilee, väsymys on aivan kamalaa, voisin vaan nukkua, töissä jaksan käydä, mut muu aika tulee lähes tulkoon nukuttua...rintoja aristaa sillon tällön, ei joka päivä. Pissattaa enemmän kuin ennen.
 
tervetuloa taas uusille (minime ainakin)!

Jääräp, mulla oli hetken ihan oireeton olo, alussa kipuja, sitten ei mitään oireita moneen päivään ja nyt pissa haisee oudolle ja 24/7 kuvotus, joka on joka hetki ihan yhtä kamalaa. minime, pissalla joutuu käymään jo nyt useammin, en kyllä muista esikoisesta tällaista.
 
Minä liityn joukkoonne, jos sopii =)
LA 11.12. ja toinen lapsi tulossa. Meillä on poika, joka täyttää tässä kuussa 2 vuotta ja ollaan hänen syntymästä lähtien yritetty saada lisää lapsia. Viime vuoden kesäkuussa mulla oli kohdunulkonen raskaus.
Nyt sitten on rv 4+5 ja hieman on huono oloa ollut (noin viikon verran), rinnat kipeät, maha turvoksissa, palelee, pissattaa, jne...

Meillä on varhaisultra 21.4.
 
Mulla on nyt rv6, pari päivää tuntunut ilkeitä vihlasuja oikealla alavatsalla, melkein nivusessa, sekä vähän selän puolellakin..tulee heti mieleen kohdunulkonen? :/ Vuotoa ei ole eikä minkäänlaista olka- eikä hartiapistosta, vain ajoittainen tuikkasu alhaalla oikealla etenkin ylösnoustessa ja ponnistaessa. Onko muilla ollut vastaavaa?

Pientä etovaa oloa ja rinnat vähän arat, ei juurikaan muita raskausoireita ole ollut vielä. Mulla on neuvolalääkäri 28.4, vähän varhannettuna kun edelliset kk olivat hyvin niukat ja tosi lyhyellä kierrolla, että jos sattuukin että olen muutaman viikon pidemmällä.. uskallankohan odottaa sinne asti? Tietysti jos tämä tästä yltyy niin pakkohan se on tutkittavaksi mennä.
 
jolia, noi vihlasut on ihan normaaleja ja kuuluu alkuraskauteen. tietysti jos ne menee liian kipeiksi niin kannattaa lääkäriin mennä. mulla on ihan samanlaisia vihlasuja, etenkin just ylösnoustessa ja öisin monesti asentoa vaihtaessa. joillain kuulemma tulee kova vihlasu aivastaessa =)

tosta pissahädästä tuli mieleen se että mä en oikein voi minnekkään sellasen luo mennä kelle en missään nimessä voi raskaudesta vielä kertoa kun joudun ihan tosi pissalla ramppaamaan ihan kokoaika ja siis niin usein että ei kyllä jää arvailujen varaan että mistä on kyse, samoin etenkin iltasin maha on niin turvonnut että melkein loukkauksena ottaisin sen jos joku ei luulisi minun olevan raskaana.
nyt on alkanu se ihana ällötys joka alkaa missä tahansa milloin tahansa ja sillon saa miettiä että mihin oksentaa, vielä ei onneks oksennus ole tullut mutta sen verran pahaolo tulee että on todella vaikeaa lähteä minnekkään. yöt on melkoista helvettiä mulla......nyt jo :eek: !! asentoa en meinaa löytää ollenkaan, turvonnu maha vaikeuttaa niin paljon. selällään en voi nukkua kun se käy jollain ihmeen tavalla oikeaan jalkaan,kyljellään kun nukun niin tuntuu että maha on huonosti, mahallaan jos olen yhtään niin tulee tosi paha olo ja näitten takia herään joka kerta kun vaihdan asentoa samoin pissalle herään ainakin sen kaksi kertaa. tässäpä oli nyt tämmönen pieni valitus :D lisää on luvassa :D
viikkoja luultavasti näillänäkymin kohta se 6 :heart:
 
Mulla on totuudenhetki tänään. Mun pinna ei kestänyt enää ja ex tempore tilasin varhaisultran täksi illaksi vaikka rv on 6+0 :eek: . Jotenkin vaan oireet vähentyneet ja maha lässähtänyt joten meen koska en jaksa odottaa ens keskiviikkooon. Liian aikaista...tiedän mut meen silti.
 
jääräpää: näkyy siellä ainakin paksuuntunut limakalvo ja pussukka, mutta sykkeestä en tiä.. Tsemppiä! =)

kanelinkukka: Mulla kans pitää ainakin kerran yössä herätä pissalle ja päivällä se on ihan jatkuvaa ramppaamista! ei onneksi ole yöuniin vaikuttanu vielä mulla turvotukset, eikä pahaa ällötystä ole. Toivottavasti ei tulekaan oksentelua ainakaan.. :whistle:

Onko teillä lämmöt koholla? Mulla on ihan normaalit! Monta vuotta niitä kytänneenä olen kyllä nyt aika yllättynyt, että ne ei ole koholla! :wave:

minime 3+6 :heart:
 
Täällä ollaa herätty jo 6.00 ja tossa klo 8.00 oli eka kuorma saatu lähtemään tampereen suuntaan.

Mutta sen tulin vaa sanomaan että mut voi poistaa listalta koska sain varhaisen km:n..oikeastaan tää oli helpotus kun ei oltu tähän saumaan uutta vauvaa tehä kun nuorinki on vasta 4.5kk..joskus myöhemmin sitten..mutta kyllä tää silti surettaa jonkin verran mut onnex on jo 5 ihanaa lasta :heart:

Tämä raskaus sai alkunsa ehkäsystä huolimatta ja päättyi keskenmenoon.Mun nimen voi kyl laittaa tohon menetyksen kokeneitten listalle :attn:

Toivottavasti te muut pääsette joulukuuhun asti
 
jääräpää: onko sulla ollut turvotusta jo vatsalla? puhuit vatsan lässähtämisestä aiemmin..mulla ei ole minkään valtakunnan turvotusta eikä oloa vatsalla, muuta kun nyt nuo vihlasut.. muutenkin aika minimioireilla vielä ainakin mennään täällä.

Sain km viime joulukuussa suunnilleen näillä viikoilla ja en kyllä muista että silloinkaan olis vielä oireita ollut..toisethan on kyllä aika oireettomia läpi raskauden, mulla on entuudestaan -03 syntyneet kaksoset ja voin koko odotusajan melkosen hyvin silloinkin, ei ollut närästystä eikä mitään =) Nyt kun kehuskelen niin saan varmasti hurjat olot tälle odotukselle..hehheh.

taaperotx5 jaksamisia sinne! :hug:
 
jolia kyllä on jonkinlaista turvotusta ollut mut nyt se on jotenkin kadonnut :whistle: . Samalla tavalla oli viime raskaudessa pari kuukautta sitten ja silloinkin lässähti kun tuli km. Mulla siis oli keskeytynyt km tammikuussa ja siksi oonkin ihan varpaisillani täällä kun en samaa haluis uudestaan kokea.
 
taaperotx5, käytkö poistamassa ton sun pinon ekan viestin, niin sitten kai paremmin pinolaiset tajuavat, että se pari viestiä alempi mun päivittämä lista on uusin? Sehän on siinä sit melkein ekana.

Ja jos jollain muulla olisi haluja ryhtyä tämän pinon masteriksi, niin olisi hieno juttu? En ole varma, kuinka tiheäään pääsen lueskelemaan, kun on tuo 1v hääräämässä ja käyn jo töissäkin.
 
jolia Mulla on maha aina etenkin iltasin kamalan turvoksissa, mutta muutenkin reagoin mahalla, ettei se mulla sano oikeestaan mitään.

Jääräpää Hieno juttu! Pidän peukkuja, et sykkii jatkossakin. On tää aikamoista ton keskeytyneen keskenmenon jälkeen...joka oiretta tai oireettomuutta syynää suurennuslasin kanssa ;) Osaatko tai osaako kukaan muu sanoa, kuinka yleistä keskeytynyt keskenmeno on? se kai on kuitenkin harvinaisempaa kuin keskenmeno, eikö? Ei kai sitä nyt vois peräjälkeen kohdalle sattua? *Yritän tsempata itseä*, siis jos keskemeno tulis, niin tulis ainakin pois...

5+4, (ultra 7+1)
 

Yhteistyössä