***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
Tervetuloa uusille!

Pahoittelut Oonalle! :hug:

Mä on kyl pystyis ottamaan rauhallisesti jos multa tulis tuhrua. vaikka ei se tuhru tai tuhruttomuuskaan mitään tarkoita. (edellisessä; ei mahakipua eikä tuhrun tuhrua ja keskeytynyt keskenmenohan se silti oli)

Metsätähtönen Mulle yksityisellä sanottiin, et ultraavat mieluiten 7+0 eteenpäin. Kävin 7+1 ja hyvin näkyi syke.
 
Tervetuloa uudet!!

Oonalle :hug:

Metsis Kyl siel ultras jo jotain näkyy =) Ja jos tuntuu et haluut nähä tilanteen ni kannattaa sit varmaan kyllä aikaistaa sitä ultraa..mut jos aiot/jaksat odottaa ni tsemppiä siihen =)

jääräpää mulle kyllä työterveyslääkäri (ent. lastenlääkäri) vakuutti et voin olla tekemisissä vesirokkolasten kans, koska oon ite sairastanu sen. Eli toivon todella et asia näin on!!!

(.) Oireet vähenee päivä päivältä, tissit ei oo juurikaan enää kipeet, turvotus on lähteny..ainoot mitkä on jälellä on järkyttävä väsymys ja ympärivuorokautinen ällötys. Aamulla jo pelästyin kun missään ei tuntunu enää miltään mutta heti ku ekan haukun otti aamupalaa ni johan se ällötys iski.. Nyt oon kyllä ollu ja oon edelleen niin väsyny etten edes jaksa olla huolissani, vaikka normaalisti oisin. Mitään vuotoja tai epämääräsiä kipuja ei oo ollut..ehkä tää johtuu nyt siitä et km oli just rv 7+4..

Yritin nukkua päikkäreitäki, mut tuntuu et oon liian väsyny, ku en edes nukahda..oon sellasessa puoliunessa koko ajan.

fanttomi & 7+4
 
hiiohoi. minut voi lisätä listaan vaikkapa la 3.12. ja HYS on sairaalani näillä näkymin..

tämän hetkinen la on 29.11, mutta käydessäni varhaisultrassa mentiin ajassa hieman taaksepäin ja nyt en sitten ole aivan varma tuosta virallisesta lasketusta-ajasta. mutta mutta, se varmistunee viikon päästä ekassa ultrassa. mutta tuo 3.12 on varmaan aikalailla oikea ajankohta.

toinen on mukula ja ikäeroa naperoille tulee 4v 9kk.
 
Metsis Mä oon niin hermoheikko,että ryntäsin heti seuraavana päivänä ultraan. Lääkäri rauhotteli heti,että suurin osa niukasta ruskeasta vuodosta on harmitonta. Ja aika monella on pieniä hematoomia, jotka sitten vuotaa pois.
Epävarmuus on kauheinta. Tsemppiä täältäkin jos jaksat odottaa sinne seuraavan viikon ultraan! :hug:

Niin ja uusille tervetuloa! :flower:

Bamse 10+1
 
fanttomi juu se on varmaan sellainen henkinen juttu tuo oireettomuuden tunteminen just silloin kun eniten pelkäää, nimittäin mullakin oli keskeytynyt km tammikuussa ja silloin vielä 6+6 kaikki oli hyvin mutta 8+4 loppuivat oireet. No tässä raskaudessa odotin sitä 8+4 päivää tulevaksi ja hermoilin ja kun tuo päivä koitti niin kas...oireet olivat pois pari päivää ja silloin rynninkin uudestaan varhaisultraan mutta kaikki oli kkunnossa eli jotenkin tuntui kohtalon ivalta että oireet heikkeni juuri noiksi päiviksi ja sitten taas alkoivat uudelleen. Eli oli turha peljätys!
 
Olen aiemmin ihmetellyt hiljaa mielessäni housuihini tulleista vihertävistä (hyvin hennon vihertävän vivahtavista) limaklönteistä (joskus jossain muuallakin jotkut ovat samaa asiaa ihmetellyt) mutta olen olettanut niiden johtuvan lugesteron-emätinkapseleista joita jouduin koeputkihoidon yhteydessä käyttämään.
Nyt juuri tulin vessasta ja emättimestäni tuli paperiin sellainen pitkä, paksu, sitkeä limanauha, en tiedä onko samaa kun nuo aiemmat klönttini, väriltään kirkas!!! Onko kokemusta/tietoa mikä se voisi olla tai onko muilla tullut vastaavaa????!!! Nyt menossa 9+0.


Vielä muokkaan kun tuli niin hätäisesti ja epäselvästi kirjoitettua... Netistä en löydä juuta tai jaata kysymykseeni.

Eli lima oli pitkä, kirkas, sitkeä, paksu, venyvä. Ovulaatioliman kaltainen mutta paljon paksumpi!!!! Mitään muita vuotoja tai kipuja ei ole ollu.
 
Cisu kirjoitit ihan sen mitä pääni sisällä tällä hetkellä myllertää...eli mulla myös tässä silloin tällöin tullut hennonvihertävää limaista eritettä hyvin pieniä määriä eikä siis koko ajan. Ja muistuttaa todellakin ovulaatiolimaa eli se takertuu sormiin ja on liimamaista ja venyvää. Juuri tänään viimeksi neuvolantätiltä asiaa kysyin eikä hän siihen juuri reagoinut mutta sanoi että toukokuun lopussa voin jutella asiasta neuvolalääkärin kanssa. Tärkein juttu tuossa on se että se ei saa haista pahalle, mulla ei haise eikä sitä tule paljon. Haju on aina merkki tulehduksesta. Itsekin googletin aiheesta viikonloppuna ja jollain palstalla joku lääkäri vastasi vastaavaa kysyvälle että vihertävä erite saattaa kuulua ihan asiaan raskaana ollessa eli hormonit muuttaa valkovuodon koostumusta. Monilla ainakin voi tulla kirkkaankin kellertävää ja jopa vihertävää välillä. Kysyin pari viikkoa asiasta myös gyneltä jossa olin ultrassa ja hän totesi että jos ei haise niin ei sitten mitään... Mutta minuakin siis mietityttää tuo asia. Kerro jos saat selvyyttä asiaan jostain!
 
cisu Minulla tuli juuri kuvailemasi löntti ja kysyin sitten neuvolatätiltä kun kävin, että onko jotai epänormaalia. niiin se sano että jos ei oo verta seassa eikä haise pahalle nii ihan normaalia on.. :)

Uusille tervetuloa!!
 
"Ihanaa" että toinen samoja juttuja läpikäyvä, laittakaahan muutkin silti vielä kokemuksianne tai tietojanne. Googlettanut olen mutta oikein mitään vastausta en ole löytänyt...

Mulla ei ole kutinaa tai pahaa hajua tai muutakaan sellaista ja todella vähäistä vihertävä vuoto on ja myös mulla sitä tulee vaan silloin tälllöin.

Tuo tämän iltainen iso ja paksu lima kyllä hätkähdytti. Tuli tunne että tuliko sieltä nyt kohdun limakalvo pihalle!!! Limatulppahan se ei vielä voi olla eikä se taida edes väriltäänkään kirkasta olla. Outo juttu ja toki ilmoitan jos saan selville mikä se oli!!! Ei yhtään kivaa tämä epätietoisuus.
:(


ps. Aivan ihana kuva tuo laittamasi :heart:
 
Cisu täällä myös ilmeni tuota limaa ajoittain läpi raskauden edellisessä raskaudessa (poika siis nyt 6kk) ja alussa tietysti säikäytti että mitä se on. Vaaratonta on eli ei hätää! :hug:
Nyt ei vielä ole tuota limaa esiintynyt!
 
tämäpäs on kivan aktiivinen ketju :)

Jennyli:
Itse ainakin joudun ottamaan lapsia mukaan neuvolakäynneillä (riippuen aina vähän miehen työvuoroista ) ekalla käynnille otin vain tytön.. poika meni naapuriin hoitoon siksi aikaa. En halunnut että vielä kovin moni asiasta kuulee.. on aika kova pälpättämään tuo meidän nuori mies :D Sitten kun joka paikassa selitää kaikki ukkien kanssa tekemänsä kone hommat jne niin menee aikaa enne kuin itse saa puheenvuoron :heart: :LOL:

Metsätähtönen: Itse en kyllä pystyisi odottamaan jos tuhrua tulisi, vaan soittaisin heti ja kyselisin mahdollisuuksia päästä ultraan, hätäinen kun olen :ashamed:
Tosin nyt mietin alkuraskauden ultraa mutta kuitenkin totesin että eihän se asiaa muuta.. jos menee kesken niin menee, kävinpä siinä ultrassa tai en.
Mutta joka tapauksessa peukut pystyssä tilanteessasi! Eihän se tuhruttelu välttämättä mitään pahaa meinaa.

limakeskusteluun sen verran että itsellä tulee kanssa jos jonkinmoista. Ja olen pitänyt normaalina kun edellisissä raskauksissa sama homma ja silloin otettiin kokeita ja kaikki ok.

Tänään ollut iha superhyvä pv ( joo ja arvatkaa vaan joko kerkesin kuvitella pahinta :ashamed: ) väsymystä riittää mutta sekin voi johtua valvotusta viime yöstä.

 
hei tytöt!

sokerirasitus suututtaa täälläkin, en pysty yleensä olla yli 3h syömättä, joten tuo tuntuu kidutukselta...

perjantaina on np-ultra, apua.

Etsittiin äitienpäivän kunniaksi kotidopplerilla pikkuisen sydänääniä ja sieltähän ne löyty piiitkän etsimisen jälkeen. Syke oli jotain 160. Nyt vähän helpottaa mennä sinne ultraan, kun tietää, että pieni on ainakin toistaiseksi matkassa mukana. Mulla oli jo sellainen olo, ettei se enää olis...

Kivaa keväistä viikkoa,

kadak&pikku-ruu rv12

PS. Mulla on joku tylsä emätintulehdus päällä ja luultavasti lisäksi hiiva ja nyt pitäis saada ensin lääkittyä toi pahempi pois, ettei siitä ole harmia tulokkaalle (keskenmenoriski kumminkin) ja sit se hiiva perään. Huoh. Mä saan tosi herkästi kaikkia tulehduksia tonne ja varsinkin raskaus sitten altistaa.
 
Huh huh, kuvotus vaan pahenee päivä päivältä ja eilen jouduin jo bussissa vahtimaan tarkasti tulevia pysäkkejä, jos joutuu ryntäämään ulos :$ . Tänään aamulla taas taistelin aamupalan kanssa, kun ruoka uppoaa kyllä, mutta ei meinaa millään pysyä sisällä. Mutta toisaalta on kiva tietää, että jotain siellä vatsassa taitaa tapahtua :) Tosin jos tätä rataa jatkuu kovin kauan, lihon kyllä melkoisen paljon... 2 tunnin välein on pakko syödä jotain, ja vaikka joka paikassa toitotetaan, että syöt vaan paljon hedelmiä, niin ei onnistu! Mun vatsa tarvii jotain tuhdimpaa ja omenasta tulee vain vihaiseksi ;)

Mutta ainakin nukkuminen taas onnistuu! Ekat viikot heräilin alkuyöstä, enkä saanut enää unta, ja mietin jo että missä mahtaa olla se kuuluisa alkuraskauden väsymys, jolloin pitää vaan muistaa levätä. Mutta iskihän se sitten! Jääkiekkomatseja oon yrittänyt seurata iltaisin, mutta kiekon seuraaminen on melkoisen vaikeaa, kun silmät ovat koko ajan puoliummessa...
 
Huomenta
Mahtuukos vielä joukkoon mukaan. Lueskellu oon ahkerasti teijän juttuja mut jos nyt uskaltais itekin mukaan.
Eli meillä on yks poika, syntyny 01/07. Ite oon 26v. ja mies vuotta vanhempi.

Tää raskaus menny hyvin, ei oo ollu muita oireita kun armoton väsymys,
neuvolasta jo määräs rautatabletteja , mut joko niitä uskaltaa syödä,
kun olikos jollekin sanottu ettei vielä.

Ultra oli pakko varata kun oli niin epätodellinen olo et onko ketään mukana, mutt olihan siel pikkunen matkassa ja sykekin löytyi. :heart:
Kai se ois mentävä tekee töitä ettei koko työpäivä mee täs koneella. :)

Minut vois kans päivitellä listaan

hiphei84........21.12.........PHKS.........2

Hauskaa tiistaita kaikille :)

hiphei84 ja 8+0
 
Tervehdys!!

Oonalle pahoittelut tapahtuneesta :hug: :(
ja uusille tervetuloa :flower:

Täälä ensimmäinen neuvola takana, hemoglobiini 139 jotta ei voi väsymystä siihen sekoittaa. Muutenkin kaikki sielä ok. Totes, että mitäs kun mulla ei oo kesälomaakaan ollenkaan niin täytyy sitten sellasia "huililomia" ottaa ajoittain jos tarvii. Hauska täti.. voipi kyllä olla että ei noi mun paikkani kestä ihan loppuun asti ja joudun siksikin jäämään s-lomalle jossain vaiheessa. Ja Jennyli kun kyselit lapsien ottamisesta mukaan niin mulla oli molemmat mukana. Kakkosta odottaessa esikoinen oli mukana aika useinkin, olin silloin yh eikä oikein muuta mahdollisuutta. Hyvin ovat suhtautuneet joka kerta,eikä mtn ongelmaa...
Metsikselle varhaisultrasta... meillä myös näkyi syke 6+4. Ja täälä ainakin voi lääkäriltä pyytää lähetteen km epäilyssä ja mennä keskussairaalaan ultraan. Niin mä tein helmikuisen km aikana, työpaikkalääkäri kirjoitti lähetteen ja kävin Taysissa.

Täälä huonoa oloa edelleen ajoittain.. niin ja ihan uus juttu, en pysty ollenkaan syömään lihaa... :eek: oli inhottavaa viikonloppuna käydä kyläilemässä kun sai väkisin kera järkyttävän ällötyksen yrittää edes hieman syödä lihaa kun muut oli vaivan nähneet. Mutta muuten en oo ollenkaan syönyt. Töissä lähinnä salaattia tai puuroa ja leipää..Kala kyllä menee. Mutta lihan hajukin tekee toooosi huonoa.

Keffeli kera möhömahan rv 8+1 :heart:
 
Vielä lisään että kun muutenkin maistuis vaan raikkaat hedelmät , mehut, mehujäät ja RASVAINEN, suoolainen ja epäterveellinen :whistle: :p ruoka nin nyt niitä ei sitten saakaan syödä :| Eli joudun heittämään kaihoisat hyvästit uunimakkaroille, pizzalle ym. ihanuuksille :LOL: . Pöh!
 
Mä en oo nyt sit enää yhtään tyytyväinen tai rauhallinen..KAIKKI oireet on hävinny johonki, jopa paha olo!!!Missään ei tunnu enää miltään!!!Viimeks oireet loppu ku seinään viikko ennen km:a....

fanttomi & 7+5
 
Rei
Auttakaa joku mua. Tämä pahoinvointi alkaisi riittämään! En ole täälläkään edes päässyt käymään varmaan kahteen tai kolmeen viikkoon, kun ei vain yksinkertaisesti pysty. Ei ole helppoa, kun oksennan kun vaihdan esikoiselle kakkavaippaa, lämmitän sille ruokaa ja syötän :( Ajatuskin kaupan lihatiskeistä ja ruuasta yleensä saa mut oksentamaan. Enkä edes yhtään liioittele. Aamulla käytiin esikoisen neuvolassa ja ylämäet eli rasitus sai mut kakomaan. Nyt tarttis jotain keksiä, on kokeiltu apteekin pahoinvointirannekkeita, kamommillateet, b-vitamiinit yms. Suolainen "ruoka" kuten sipsit ja lihapiirakat pääsee mun vatsaan, myös piimä. Ruoka pysyy sisällä ihan ok, kunhan vaan syön just sitä oikeaa ruokaa mikä kulloinkin sopii.
Onnellisia ollaan :) , mutta ei vain oikein pääse eikä ehdi täysillä tästä nauttimaan, kun kaikki aika menee tähän selviytymiseen.

Neitoperho, ootko myös plazalla vai sattumalta sama nikki? :)
 
Hassua, miten paljon vaihtelee se mitä kukakin pystyy syömään. Itellä taas liha nimenomaan uppoaa, kun taas kasvisruoat tekevät tiukkaa. Viimeisimpinä jouduin lopettamaan melkein kokonaan banaanit, suklaan ja kahvin :p Mutta tomaatteja taas menisi kassikaupalla!

Toivottavasti fanttomi kaikki on kunnossa ja pikkuinen vain keräilee voimiaan. Onko sulla joku neuvola tai ultra tulossa lähiaikoina?

Rei: Jeps, sielläkin aina välillä kirjottelen!
 
neitoperho neuvola ois ens ma, mut ei ne siel taida mitään ultrata =( ja se on viel yks asia mikä lisää tätä ahdistusta kun viimeks meni just sinä päivänä kesken kun ois ollu eka neuvola!!!Paskaa tuuria, TIEDÄN!! Mut ei voi nyt mennä päivälleen samallai ku sillon!!!!
 
ylläripylläri
Lihaaaaaaa.... nammmm... :D siis mun tekis ihan hirveesti mieli jotain oikein kunnon pihviä. Muuten sit taas lämmin ruoka tökkii ihan hirveesti. Keitot uppoo, mutta muuten ei oikein mikään lämmin ruoka maistuis. Kaikkee kylmää ja raikasta vaan menis. Ihan samalla tavalla on ollut edellisissäkin raskauksissa alussa. Eilen tehtiin kanaa ja riisiä ja mun vaan teki mieli kiinalaisen ravintolan naudanlihaa tomaattikastikkeessa :ashamed: Mies kipitti hakemaan :D

Mä oon nyt ollut vähän skitsona eilisestä saakka kun on ollut aika kova toispuoleinen vatsa-/selkäkipu, mutta sitten havaitsin se iskiakseks joka säteilee vatsan puolelle myös. Eilen ja tänään oon kävellyt pitkästä aikaa rattaiden kanssa viemään pojan tarhaan siten että tyttö on rattaissa ja poika seisomalaudalla ja eilenkin sitten koko loppupäivän sai maata itkua vääntäen kun sattui niin paljon. Edellisessä raskaudessa iskias alkoi vaivata ihan näillä samoilla viikoilla jo. Ärrrrsyttää kun oon sitten ihan liikuntakyvytön kun vähänkin kävelen. Ja varmaan sitten noi kohdun kannattimet tms venyy ja paukkuu jo ihan urakalla kun kolmas raskaus ja edellisestä vaan vuosi aikaa :/ Sitä vaan eilen skitsoilin kun kipu oli vatsankin puolella että kai se nyt on joku kohdunulkoinen kun ei oo siinä ultrassa käyty... vainoharhainen minä.

ylläripylläri & velmu 7+6
 
Ylläripylläri Mulla oli ennen esikoista kohdunulkonen ja arvaa olenko ollut sen jälkeen joka raskaudessa varma kohdunulkosesta,kun on tuntunut toispuoleista vatsakipua... Kysyin kuopusta odottaessa asiasta,kun olin taas rynnännyt paniikissa lääkäriin,niin lääkäri kysyi oliko vatsa toiminut normaalia huonommin? Vähän täydempi suoli saattaa aiheuttaa toispuoleista kipua...Joo olin nolona :ashamed: :D
 

Yhteistyössä