Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

Mandy: kiitos..nyt meillä nukuttiin. Tai heräs tuo esikoinen parikertaa ku oli potkinu peiton päältä ja sit uneksi jotain ja nuoremalle laiton parikertaa tutin, mut 23-8 unta (etes jonkulaista) ni voi ihanuus.

Fanttomi: voi krääks.. :headwall: eipä paljon naurala tuossa tilanteessa. Meil vesi lämpeää puilla ni saa olla varmistamassa aina ennen ku menee pesulle et onhan lämmintä vettä. Samalla ku laittaa saunan pesään tulen ni häätyy yleensä laittaa myös keskuspesään. Mut täs on myös se huonopuoli et meil lapset oppii läträän veellä, ku lämmintä vettä ei tarvi säästellä (jos tuli on pesässä). Meil vielä iso varaaja (vaihettiin remontin yhteydessä uus). Usein tulee laskettua tytöille uima-altaaseen vesi (meil sellainen muovinen kesällinen 3-kerroksinen uima-allas kylppärissä) ni saavat uiskennella.

Arvatkaa miten mulle kävi sen sängynhakureissun kans. Lähin siis eilen tomerana tyttöjen kans hakeen vauvan sänkyä mun siskolta mut tänä aamuna muistin et "ain niin se vauvan sänky". Pitää tänään lähteä viemään mummulaan hirvenlihoja ni jos sitä samalla tekis sen verran mutkaa et hakis sen sängyn tänne.

Voi tuota lapsen iloa :D meil tämä nuorempi (11kk) huomannu et ku kääntää tuttipullon väärinpäin ni sieltä looraa maidot lattialle.. ja kissa avustaa latkimalla sitämukaa herkut suuhunsa.. no joo ehkei mikään paras mahollinen leikki mut ilo on niin ylimillään etten raaski lähteä kieltämään. Esikoinen nukkuu vielä.

Hyrr ryrr hyrr tääl on -20C pakkasta. Yöl voinu olla enempiki ku oli täys kuutamo ja kirkas taivas. Illalla ku kotiuduin n.klo 21 oli -18.

Anve ja tirpana 36+1

Huomenta!Tuoreita neuvolalääkärikuulumisia tulin kertomaan. Eli vauva ON laskeutunu ja kiinnittyny, pää on ihan tossa tuloillaan jo =) Sf-mitta 35. Paineet oli koholla niinku aina (148/93) mut pissa puhdas. Painoo oli tullu 1,8kg viidessä päivässä!??!Ja turvotukset on kyllä sen mukaset. Mulla jää sukista sentin syvät nilkkarenkaat, ihan ku ois joku teräspallo roikkunu jalassa :LOL: Kohdunkaula on kiinni, pehmeä ja n. 3cm. Lääkäri meinas ettei tarvi jouluun asti odotella, kun kipuja ja supistuksia ollu nyt maanantaista asti. Että kun lähtö tulee niin tiedän kyllä mihin mennä =) Vauvan kokoa ei kommentoinu mitenkään, enkä sit tajunnu edes kysyä. (TYHMÄ MINÄ!!!) Eikä se edes sanonu et mahtuuko se tulemaan alakautta ulos??Nää aikaset aamujutut ei oo mua varten sitten niin yhtään!!!!!Kaikki unohtuu. Muistin kuitenki pyytää reseptin rasvaan, että saa vähän halvemmalla sitä ostettua. Ja rautavarastot oli noussu reilusti yli alarajan, eli kyllä tosta raudan syönnistä on jotain hyötyä ollu vaikka Hb heitteleeki välillä miten sattuu.

mimmi84 mä yritän tähdätä tohon sunnuntaihin, ku sen päivän veikkasin meiän vauvan synttäriks =)

anve Meiänki varaaja on vuoden vanha ja 300 litranen, siinä on joku fiba kun ei ollu kai lämmittäny edellisyönä vettä ollenkaan, eli siel oli vaan ne "jämät". Se lämmittää siis aina yösähkön aikana säiliön täyteen. Ei oo meinaan viel ikinä loppunu vaikka suihkussa kävis 4 kertaa päivässä ja käyttäis vielä koiratki suihkussa, ja mä oon vielä hirvee läträäjä!!!! =)

Täällä on kauhee lumimyrsky!!!JIPPII!!!!Mä niin rakastan lunta =)

fanttomi & 35+6 :heart:

mä kans toivon ettei täällä kirjottelu kuihdu kokonaan...jotenkin mukavampi kirjotella täällä.. =)

Fanttomi jotenkin kuulostaa tutulta...itelle käyny pari kertaa samalla tavalla ja voi että kun ottaa päähän :headwall: meillä lämmitettiin pesuvedet kolmelle ihmiselle vedenkeittimellä ja kattiloilla...nykyään kyllä varmistan että on varmasti öljyä ennen kun meen pesulle =) me voitais kyllä kans lämmittää puilla ja olis kyllä niin paljon halvempaakin, mutta mulla tuntuu ettei aika riitä tuolla pannulla ravaamiseen.. (taitaa vaan olla omaa laiskuutta :ashamed: )

anve no se sängnhakureissuhan meni ihan putkeen :) on se kiva kun nuo pikkuset hoksaa aina jotain uutta..meillä tuota samaa on harrastettu nokkamukin kanssa :) ja nyt uusin juttu tuolla meidän kuopuksella (1v7kk) on kiivetä siskon parvisänkyyn..saa kyllä sydän syrjällään pelätä koska tippuu rapuista :| koko ajan kun ei kerkee katsoa perään...

täällä on kyllä muutamalla jo niin hurjat viikot meneillään, että eiköhän kohta niitä vauvoja ala tulemaan :) koskahan seuraava syntyy, vai joko on syntyny :)

lumi-enkeli ja aarre 36+1 :heart:

huomenta taas tytsylit :D

herranen aika mikä yö takana... ei siis missään ollu mitään vikaa paitsi siinä että en vaan yksinkertaisesti saanut unta. sitten kun sain unta niin näin teistä unta :D eli näin viimeyönä unta että jääräpää synnytti ja samoin mamadread :D eli olenkohan liikaa ollut palstalla tai jotain kun untakin teistä näin?? :D

eilinen päivä mulla meni ihmeellisten kipujen kanssa, kokoaika oli jotain supistelua/vihlontaa ja kaikkea omituista ja illalla sitten tuli alapäästä limaa veriviirujen kanssa..nyt sit kysyn että miten paljon tota limatulppaa oikeesti voi tulla? siis hyi yök mutta mun alapäästä tulee kyllä niin paksua limaa ja niin paljon nyt aamun aikanakin että eihän tuo enää voi olla mahdollista :D hyi!!!

jotain mun piti kirjottaa,nyt en muista mitä...
kirjottelen kohta lisää..

klementine ja tyttö rv 38+5!

Huomenta kaikille, tai onhan se nyt jo aamupäivä! :)

Täällä ei oo pakkasta juurikaan, mutta myrskyää ja lunta tulee tajuttomasti. Nuorempi meidän kissoista istuu keittiön ikkunan edessä, kattelee ihmeissään ulos hirveetä vauhtia lentäviä lumihiutaleita ja hokee "mäh". :D Olisin toivonut, että toi myrsky ois ollut jo yöllä niin ois päässyt esikoisen kanssa eskarin jälkeen ulkoilemaan, mutta tais olla turha toive se. No, on toi lumi kuitenkin mukavampaa kun se harmaa pimeys.

Fanttomi, meillä loppu eilen kokonaan vedentulo kun mun piti alkaa tekemään ruokaa! Ties mikä katkos oli, mutta yli puoli tuntia kesti ja sit vesi oli ensin ruskeeta ja sen jälkeen siinä oli pitkään seassa jotain mustia hiutaleita ja mä friikkailin ja keitin juomavedet. :D

Omaan napaan ei mitään uutta taivaan alla. Jos nyt toistan itteeni vähän, niin pyykkikone pyörii ja teen jouluruokia. :) Vauva on ollut hiljaisempi (paitsi yöllä kun kävin pissalla alko kunnon rumbalot), mut kaikkialla raskauskalentereissa lukeekin, että tilaa alkaa olla vähemmän ja liikkeetkin käy harkitummiksi..

mamadread ja ihme 33+5

MUOks

Klementine, en oo ollut synnyttämässä. Sä voit käydä eka! :LOL:

Tuli mieleen tosta sun veriviiru -selostuksesta :D että onko sit niin ettei noilla viikoilla tarvi enää ottaa yhteyttä sairaalaan, jos tulee verta (tai ainakaan, jos tulee noin vähän?) Et voi vaan sitten mennä, kun synnytys alkaa?

Viimeksi muokattu:
Hui, onpa jännää että noin monella on jo synnytys ihan käsillä. Tsemppiä kaikille! :)

Ite meen tänään neuvolaan, katotaan onko vauva kiepahtanut oikein päin vai onko vieläkin istumassa. Vielä ei ole ollut oikein mitään ennakko-oireita synnytyksestä, ei mitään supisteluja tai muuta. Oon voinut käydä lenkeilläkin reippaasti. Sairaalakassi vieläkin pakkaamatta, kun tuntuu niin kaukaiselta asialta se synnytys ja oon muutenkin viime hetken pakkaaja. :whistle:

Eipäs muuta tällä kertaa, kuin että pokspoks. 36+0 tänään!

Mukavaa keskiviikkoa!

Lupaavia oireita jo monella, pian tulee varmaan vauvoja!

Joku (olisko ollut metsis?) sanoi että on alkanut vauva-arki mietityttämään. Minulla on sama juttu. Huolettaa miten osaa sitten lasta hoitaa, väsyykö ihan kokonaan yms. Vaikka oon yrittänyt ajatella että eiköhän se biologia ole niin järjestynyt, että lapsensa jaksaa äiti hoitaa!

Eilen olin neuvolassa. Kaikki oli muuten ok, mutta verenpaine pompannut. Mulla on ollut alakanttiin paineet koko ajan, nyt oli 130/92. Ihmetyttää kyllä mistä moinen nousu. Neuvolassa arveli, että voi johtua huonosta nukkumisesta, mutta oon nukkunut huonosti jo monta monta viikkoa. Ei se mitään seurantaa tms kuitenkaan määrännyt, mikä mua vähän ihmetytti. Viikon päästä seuraava aika. Mites teillä muilla, millaisilla arvoilla on ruettu useammin seuraamaan?

Vauvan koosta arveli, että siro kaveri tulossa.

donter 37+4

Lumista keskiviikkoa ;)

Vaikuttaa siltä että Klementine olis kohta lähdössä nyytin haku reissulle =) ja monella muullakin on viikkoja jo niiin hyvin kasassa että nyt vaan odotellaan kuumeisesti kuulumisia...

Mamadread Siellä valmistelee jo jouluruokia :p Ihanan tehokasta!! =)

Omaan oloon ei ihmeempiä kuulu. Hyvin harvoin tulee minkään sortin supistuksia. Ammulla kolasin lunta pihasta jos vaikka jotain pientä alkais tapahtuu mutta ei niin ei, oisko yks mahan kovettuminen tullu :rolleyes:

Eilen tuli neuvolassa käytyä ja vähän samat tulokset kuin Fanttomilla painoa oli tullu sellaset 1.4kg viikkoa kohden viime kerrasta siis 3 viikkoa :O Mutta turvotusta on ja PALJON. Hb oli laskenu reippaasti ja nyt tarttis rautaa alkaa syömään, viime kerralla 127 ja nyt vain 102. Sf mitta 35 että muutaman sentin on kasvanu. Sykkeet pienellä oli 148 :heart: Yläpaine oli hiukan koholla 130/78, mitattiin kahteen kertaan ja sama tulos, mutta oli täti sitä mieltä että johtuu tuosta turvotuksesta. Ensviikolla taas uusi aika ja huomenna pelkopoli käynti edessä.

Joulutorttuja tuli eilen myös leivottua vaikka nyt pitäis olla tarkkana mitä suuhun pistää, mutta oli ne aikas herkkuja :p Enhän mä mutten niitä olis leiponutkaan mutta kun tuli anoppi ja appiukko kylään :whistle:

RL 37+2 ja Papu :heart:

Santulle ONNEA!!! Tulipas ylläri :) :flower:

Ihanaa, että on paljon kivoja uutisia ja oloja täällä.

Jouluruoka-aineet odottaa tuolla, että tämä äiti jaksaisi niillä jotain väkertää.

( . ) Itse tappelen taloyhtiön kanssa asunnon kosteusongelmista ja eilen sain siitä sellaiset adrenaliininousut, että kaikki synnytysoireetkin katosivat. Maha edelleen löysällä ja alaselkää särkee ja välillä reisiä, mutta mitään vuotoja / kipeitä supistuksia ei ole ollut. Eli odotellaan. Tosin, kaaduin tänään mahalleen liukkaalla lumella :( No ei kai onneksi käynyt mitään. Vaavi liikkunut normaalisti sen jälkeen. Esikoinen yski koko yön, joten unet vähän jäi huonoiksi. Huomenna taas neuvola.

kadak & pikku-ruu 39+5

Viimeksi muokattu:
Moi!

Onnea Santulle ihanan pienestä pojasta! :heart: :flower:

Klementinekin kuulostaa siltä et pian tapahtuu, ihanaa!

FB-ryhmästä sen verran, et vaikka siel pyörinki, niin tuun olemaan täällä yhtä paljon kun ennenkin :wave:

( . ) jotain pientä kipua ja hentoja supistuksia ollut. Ja ihanaa ruskehtavaa valkkarii tullu useampana päivänä sen limatulpan jälkeen.
Neuvolassa tänään sanoi että ei taida LA:n asti tämä vaavi masussa olla. Ja mun puolesta kyllä sais tulla. Noi alapääkivut ja nukkumisen vaikeus kyllä jo ahistaa. Pitää vaan käydä kävelyllä ja ottaa Ässät käyttöön =)

Kaikille :hug: , jotka kipujen ja huonojen vointien ja unien kanssa kamppailee. Pian helpottaa =)

terv Julia ja kultapossu 37+6 :heart:

Ihanuus Santtu! OIKEIN PALJON ONNEA!!

Miten sioittaisit (olet sioittanut) 3 istuinta takapenkille.

Eli meil
A: reilu 3v:lle vyöistuin
B: 1v:lle turvaistuin joka tulee selkä menosuuntaan
C: vauvalle telakallinen kaukalo.

Kaikki 3 mahtuu taakse ja voidaan kiinnittää jokapaikalle.
Keskellä myös 3-piste vyö ,jonka kiinnitys istujasta vasemalla.

Mietin et jos A istuin on keskellä, ni kummalle puolelle B ja C istuin. A istuin on kuitenkin joka kerta kiinnitettävä vyöllä.

Santtu74 hurjasti onnea pienestä poikavauvasta :flower: Mielelläni kuulemme synnytyskertimusta, jos sellaista halut kanssamme jakaa.

Huih, se on viikon päästä tosiaan jo joulukuu ja nyt jo alkaa kaikki olemaan niin hyvillä viikoilla, että saapivat kaverit tulla, jos ovat tullakseen, niin ihan huoletta. Mulla ei kyllä mitään merkkejä mistään - supistukset johtuivat ilmeisesti työskentelystä, vaikka konttorirottana koneella pääasiassa istuinkin eli ei mitään nostoja/kantamisia, koska nyt saikun ja äippäloman vuoksi supistukset huomattavasti vähentyneet. Nojo, kyllä se maha kovettuu muutaman kerran päivässä varsinkin jos kävelemään lähtee tai autolla ajaessa voi helposti olla kestosuppari, mutta ei mitään verrattuna muutamaan työpäivään, kun koko ajan oli kun kivi. Mä voisin melkein ilmoittautua niihin, jotka kärvistelee täällä vielä tammikuussakin :D

Donter ja Metsätähtönen, mulla kanssa pientä rimakauhua alkaa pukata välillä...ehkä ihan luonnollista esikoisen kohdalla, kun ei kuitenkaan käytännössä tiedä, mitä on tulossa ja nyt sitten ihan oikeasti kaikki on aika peruuttamatonta. Mä oon siis tosiaan aina sellanen viimehetken hannaaja eli en ole tuntemuksistani yhtään huolissani :) Kaikki isot päätökset ja muutokset elämässä ovat olleet täysin harkittuja, toivottuja ja hyvin valmistelluita, mutta silti pieni aika ennen h-hetkeä on aina iskenyt rimakauhu. Oman asunnon ostaminen ja kotoamuuttaminen, poikaystävän (nykyinen aivomies :heart:) muuttaminen mun luo, muutama viikko kihlauksen jälkeen olin kanssa ihan :confused:, kun alettiin häitä järjestää jne. Ja siis mitään en ole katunut ja kaikki on mennyt viimeistään muutamassa päivässä ohi, kun asioista on jonkun (miehen) kanssa puhunut ääneen. Kai se on vain elimistön tapa saattaa aivot muutosmoodiin sillä asenteella, että paluuta edelliseen ei enää ole :) Vrt. kaupasta ostetun tuotteen voi aina palauttaa. Mutta Lurua rakastan kyllä niin hirveästi jo nyt, että en yhtään ihmettele, vaikka rimakauhu on nyt huomattavasti pienempää kun vaikka asunnon ostamisessa :D Ehtiihän sitä vielä...

FB ryhmä on ehkä jo perustettu, mutta mites olisi sitten syntymisten jälkeen sellanen suljettu kerho, johon tarttee salasanan vai voiko niitä enää tehdä? Kun mäkin haluisin jotenkin pitää nämä asiat erillään toisistaan :) En halua, että kaikki nettielämä on FB:ssä :D Mutta silti kyllä mielelläni jatkaisin juttuja teidän kaikkien kanssa. Toki sillä asenteella, että kukin saa turista missä haluaa. Yhden jutun olen huomannut, että ainakin esim. tammikuisilla on ollut tosi pitkään FB ryhmä, niin niillä on paljon hiljasempaa keskustelu verrattuna meihin eli meillä vaikka 20 sivua tekstiä niin niillä 13.

Anve ihana, että sait nukuttua ja Klementine mahtavia unia :D Mä vaan aina unissani järjestelen koko maailman asioita tai siis itseeniliittyviä isoja juttuja ainakin ;)

No nyt jatkamaan vauvan pyykkien pesemistä ja edellisen koneen silitystä :O En koskaa silitä...mitä tämä vauva saakaan aikaan. Oletteko muuten pessyt niitä äitiyspakkauksen petivaatteita? joo lakana ja pussilakana tietty, mutta eikö ole vähän turhaa pestä sitä peittoa ja petaria yms.?

Azalea ja Luru 35+4

Santtu74 oikein paljon onnea pienestä pojasta :flower::flower:

Anve meillä edessä sama rupeama noiden istuinten kanssa..mutta meidän autossa ei kyllä kaikki millään mahdu takapenkille..haluaisin kovasti uuden auton, mutta ilkeettää ottaa lisää lainaa sitä varten, kun on jo kuitenkin lainaa tästä omakotitalosta...

Azalea mä pesin kaikki mitä siinä pakkauksessa tuli, paitsi sitä patjaa

lumi-enkeli ja aarre :heart:

Lumi-enkeli me vaihdettiin jo keväällä autoa (ennen ku tiesin odottavani tätä) ku entinen meinas hajota käsiin. Vaihdettiin A4 auti A6:n audiin ni nyt mahtuu. Edelliseen ei ois mahtunu ku teki jo tiukkaa nuiden istuinten kans.

Azalea: mä en ole pessy niitä, vain tuulettanu. Oon pessy vain ne vaatteet mitkä tulee ihoavasten (eli en myöskään villavaatteita). En ole pessy myösään nuita vanhoja vauvanvaatteita, ku vastahan ne on nostettu tuonne ylähyllylle odottamaan.. ni eipä niissä luulis juuri pölyäkään olevan ja ku on vaatehuoneessa säilytetty ni ei ole ullakonhajuakaan.

Lillikka
Moi! :wave:

Jääräpää Toi on kyllä kummallista, että ultraa käytetään niin vähän säästösyistä, ei kai se laite siitä kauheesti kulu per käyttökerta… Mut ultrattiin vikalla neuvolakäynnillä kaksi viikkoa sitten ja olin ihan yllättynyt, että mitäs luksusta tää nyt on :O Meneehän siinä muutama minuutti ja sen ihmisen tehokasta työaikaa, mutta ei näitä aina ihan ymmärrä.

Klementine jännäää jännäää, kun limatulpat jo lorisee!
Santulle onnea!
Kadakillakin jo hurjat viikot, olepa nyt varovainen siellä ja mummuraudat vaan kenkiin :)

Autoasiaa Mies innostui esikoisen jälkeen heti ostamaan käytettynä 6-paikkaisen tila-auton ja sillä ollaankin kärrätty menestyksellä kaikkia kumminkaimoja ja kavereita. Notta vielä mahtuis pari mukulaa tän kakkosen jälkeen! Vähän vaan on meilläkin tenkkapåå noiden penkkien kanssa. Mä istun tällä hetkellä takapenkillä esikoisen vieressä, joka siis käännettiin nenä menosuuntaan ihan hiljattain (kylläkin vähän liian pienenä) ja vauvan koppa tulee olemaan sitten esikoisen edessä. Saas nähdä, yletynkö tekemään vauvan huoltotoimenpiteitä viistosti eteen… Meidän vauvakoppa on pakko olla pelkääjän takana, koska kuskin penkkiä ei voi säätää eteen/taakse vauvakopan mukaan vaan pakko mennä kuskin säädöillä ja sitten ois vauvakoppa ollut jotenkin pahasti. Tällä lailla ei pelkääjälle jää kauheesti jalkatilaa, mutta eipä siinä ole juuri kukaan säännöllisesti istunutkaan.

Mä näin viime yönä levottomia unia, joita yritin tulkita suuntaan ja toiseen, että onko vauva jo kohta tulossa, mutta nyt en kyllä muista niistä enää mitään. Nukkuminen on sikavaikeeta, joten lähden tästä pikkumiehen kanssa nyt päiväunille. Huomenna taas neuvola.

Hyvää vointia kaikille!
Lillikka 39+2

hellurei! neuvolasta kotiuduin justiinsa...kaikki suhteellisen hyvin..painoo oli reilu 300g/vko tullu,pistettiin turvotuksen piikkiin ;) yhteensä nyt 3kg tullut ettei paha...pissa puhdas, hemppa 114,laskenu hiukan..rauta siis jatkukoon.. verenpaineet sit oliki pompsahtanu..139/91 eikä laskenu millään, niitä nyt sit tsekkaillaan ja haen kotiin äitiltä mittarin lainaan niin saan kotona kattoo..proteiinit kun onneks oli nollassa niin vielä ei mitää aleta tekemään muuta kun kattellaan..tiistaina taas tsekkaukselle. nyt tarvis vaan olla mahollisimman paljon levossa mutta saapa nähä miten sekin onnistuu :/
SANTULLE paaljon onnea prinssistä!!!!
UNIA oon kans nähny, ihan outoja sellasia, yks yö olin synnyttäny jo pari kk sitten ja paras kaveri tuli käymään ja olin unohtanu kertoo sille vauvasta että on jo syntyny ja totesin hyvin kylmästi kun se rääkäs että MIKÄ TOI ON siihen vaan että noh vauva :D lupasin kyllä ilmottaa sit heti kun oon synnyttäny ettei pääse unohtuun :D
mitähän vielä piti kirjotella, taas muista mitään!! äh tätä dementtiaa :D noh kai mä meen ruuan tekoon ja pyykin pesuun..saatiin esikoisen kummisedältä kauhee määrä vaatteita vauvalle ja en tiä mihin ne edes saan survottua aarggghhh sentään :D mutta toivottavasti täällä olisi lisää vauvaantuneita pian, merkit ainakin monella kuullostaa jo erittäin hyvältä ;)

donter mulla oli tänään lääkärikäynnillä paineet kolme kertaa yli 140/90 ja todettiin vaan et ens viikon neuvolakäynnillä kontrolli. Ku pissa puhdas ja aikasemmin kotona ollu seurannassa ja sillon kaikki ok. Eli mulla on ollu aina korkeet neuvolassa. Mut toki pitää ottaa yhteyttä jos päänsärkyä tms. oireita tulee.

Ruusunlehti Jotenki oon "Ilonen" et joku muuki paisuu ihan silmissä. Alan näyttään pallokalalta =) Naamaki on niin turvoksissa et hyvä ku silmiä enää löytää tästä pärstästä.

Paljon onnea Santtu pienestä pojasta!! :heart:

Veikkaisin et kadak tai klementine lähtee seuraavana nyytin hakuun..ellei tuu joku "yllärivauva" =)

Azalea Mulla on jotenki kaikesta kipuilusta huolimatta sellanen olo et oon tääl viel tammikuussaki odottelemassa käynnistystä. =) Ja mä oon pessy kaikki minkä koneeseen on vaan saanu, koska varsinki pakkauksen vaatteet oli ihan vaatepölyssä ja kaupan vaatteissa on kaikkia kemikaaleja pinnassa.

muok. sitähän piti viel kommentoida et se erittäin vaikea S:n harrastaminen tässä yhtenä iltana taitaa osittain selittyä sillä et vauva on NIIN alhaalla..jos enää ois alempana ni vois kurkata jo ulkomaailmaa..se on siis käsikopelolla tuloillaan jo. Ni eipä sinne kai mitää ylimäärästä vehjettä mahdu ku sisätutkimuksessaki sormi osu samantien päähän :LOL:

fanttomi & 35+6

Viimeksi muokattu:
Donter, kyllä meillä päin on ainakin tommosilla alapaineilla jo seurattu. Jos teillä on siellä itsemittauspisteitä terveysasemilla, niin voithan käydä sellasella. Samoin niitä prodeja voi käydä stiksaileen neuvolassa, vaikkei aikaa oiskaan. Tosin oishan se voinu antaa sulle mukaanki niitä kuitenki, että voi seurata. Kannattaa omaa oloa seurata kyllä nyt tarkasti.

Santtu74, onnea pienestä prinssistä!:heart:

Lillikka, kaikissa neuvoloissa ei taida koko ultraa olla tai sitten sitä ei osata käyttää (varsinki jos uus tulokas se laite). Tosiaan vähän riippuu kunnasta. Meillä on silleen, että on ultra mutta se on silleen lääkärihuoneessa jotenki, joten sinne ei pääsyä oikeen aina ole (saatan muistaa kyllä väärin ton järjestelyn). Munki mielestä se ultraus on jotenkin kiva homma, nyt kun on päässy äippäpolilla noihin ultrauksiin niin on tosissaan semmonen olo että on hyvissä käsissä ja tutkitaan. Tietysti se on sitten ammattitaidosta kii ja koulutusresursseista, että paljonko siitä saa irti.

Mäkin kävin tossa neuvolassa ja perätilassa siellä kukutaan edelleen. Taitaa vielä olla viime yön jäljiltä linkkuveitsiasennossa. Nyt on tuo mun vakkarith, niin se on hyvä tunnustelemaan. Samoin ite huomasin aamulla saman, että koivet on nyt ylhäällä entisen ristiasennon sijaan. Verenpaineet on taas samanlai hilkulla ku ennenki, mutta proteiinit on siinä +/- eli negat. Pitää kuitenki joka päivä seurata noita. Jos tuossa ei ala kääntymään, niin se sektiohan ois sitten rv 39 tienoilla tai aiemmin jos jotain tapahtuu. Jotenki jännittää pirusti, nyt en enää panikoikaan niin tota sektiota..vaan jotenki jännittää että kumpi sieltä nyt on ensinnäkin meille tulossa ja miltä se näyttää:heart: Hieman mielessä kans ptiää tietysti pitää, että voihan sillä olla jotain lonkkaluksaatiota tai jalkaterän virheasentoa jonku aikaa..ettei sitten tule ihan yllätyksenä. Mutta jospa siellä ei mitään ois, kun onhan se välillä ollu rt:ssaki.

Tänä vuonna sitä jotenki odottaa niin hingulla joulua, vielä enemmän ku normaalisti. Kai tässä tulee ajateltua, että sitten on nyytti kainalossa ja hyvät muonat pöydässä:saint:

-metsis 35+6 (vai oonkohan nyt taas oikeessa viikossa menossa)

Muokkaus. Ja noista suljetuista ryhmistä ja muista, niin tosiaan joku semmonen ois hyvä. Missä muodossa se nyt sitte onkaan. Mutta tosiaan ite en ainakaan uskalla kuvia oikeen laittaa, täälläki liikkuu kaiken maailman tyyppejä kuitenki. Ja no eihän se suljettu ryhmä tietysti mitään takaa, mutta on ainakin jotenki rajattua. Näitähän nyt voi lukea kuka vaan, mikä on kyllä hyväki juttu.

Viimeksi muokattu:
Santulle onnea!!! :heart:

Fb-ryhmästä sen verran, että siellähän ei siis näe toisten profiileihin, ellei erikseen ruveta kavereiksi. Näkee vaan toisten profiilikuvat ja sitten sen, mitä sinne ryhmään kukakin kirjoittaa tai laittelee kuvia.

Vaikka tänne on tulossa jo pikkukakkonen, niin mua kyllä hirvittää ja jännittää silti. :) Jotenkin kun esikoinen oli niin helppo vauva, söi säännöllisesti, nukkui hyvin ja oli perusluonteeltaan tosi sellainen tyytyväinen tyyppi, niin tuntuu, ettei tää toinen voi olla samanlainen "lottopotti". Yritän valmistautuu henkisesti koliikki-itkuihin, vuosikausia jatkuviin yökukkumisiin ja muuhun mielenkiintoiseen. :D Nojoo, rakas lapsihan tämä kuitenkin on jo nyt, että mitäpä sitä ei hänen eteensä kestäisi! :)

mamadread ja ihme 33+5

Mulle soitettiin sieltä Jorvista,ja annettiin ohjeeksi tulla ennen 8.12(sillon mulla aika) jos pissassa on jotain tai jos alapaine on yli 95,muuten riittää seuranta neuvolassa.Tänään mittailin taas paineita niin siinä 150/97 paikkeilla,ja ehkä pissa enempi ku se +/- mut en nyt hätiköi vaan neuvolassa saa terkka tutkia ton ja tulkita,mulla kun tuppaa noissa tikuissa ne reunat olee tummemmat ku se sisus :confused: Sit sieltä sanottiin että pitää tulla svo:lle jos jotakin ilmenee,se kait tarkoittaa synnytysvastaanottoa mut en kai mä nyt viel ala synnyttää :D

fanttomi NOU HÄTÄ täällä kans yks pallokala,naama alkaa näyttää ku olis mikäkin puli,ja sormet on kunnon nakit.Jalkojen tilalle on joku käyny vaihtamassa kunnon pöllit :D ja painoakin tullu viikossa aika paljon.Nyt olis tullu joku 18,5kg joten 10kg:n rajasta ollaan menty vauhdilla ohi.En ota paineita tosta painosta,sitä tulee mitä tulee ja esikon kohdalla tuli lähemmäs 20kg ja sairaalasta kotiuduin 5kg kevyempänä kun lähtöpaino oli,tosin syötiinkin lähemmäs pari viikkoa niitä terveellisiä ruokia siellä.

Mä luulen että täällä ollaan edelleen pt,tossa tissien alla tuntuu liikettä mut ei potkuja vaan sellanen iso pallo,jotenka jos se olis pää..Meidän nla:ssa ei oo ultraa,tai ainakaan mua ei oo siel ultrattu ja nlatäti puhukin että ainoastaan tuolla pääterveysasemalla olisi ja sinnekkin kyllä matkaa on.

hara 34+6 ja huomenna poksutaan!

Viimeksi muokattu:
Klementine hauska uni:LOL:. Periaatteessa nyt sais se mun vauva jo syntyäkkin kun tänään saatiin esikoisen ultrareissu tehtyä ja jalat pysyivät alla vaikka kankeeta oli kaupungilla ja rappusissa. Toisaalta tarttis tämän flunssan vielä parantua että olis oikein voimissaan. Kunhan ei heitä poskiontelotulehdukseksi...jomottaa nimittäin vasen ontelo. Mitään synnytyksen alkuun viittaavaa ei mulla kuitenkaan ole. Muuta kun että maha oli taas aamulla löysällä.

Onnea Santtu vauvasta :heart::flower:

Tänään rv 38+6 eli huomenna tulee rv 39 !

Viimeksi muokattu:
mamadread mä asennoidun kans pahimpaan mahdolliseen..itkevään, huutavaan, allergiseen vauvaan :LOL:

hara mun jalat on kans käyty vaihtamassa..kengänkoko ei oo mun!!!mulla on "siro" 39 eikä tämmönen kanootti 41 varpaat koukussa!!!Mä oon keränny jo +26kg..että vois mun puolesta kans jo syntyä pikkuhiljaa!!Mulla on reidet pyöristyny vähän, siis ihan parilla sentillä..siks uskonki et suurin osa on turvotusta..Ja ihmiset joita näkee harvemmin sanoo vaan et "sulle ei kyllä oo paljoo tullu painoa, pelkästään toi maha=) " Onhan se kiva jos en kuitenkaan näytä miltään ryhävalaalta muitten mielestä =)

Ni ja voihan siel olla vauvan pylly tissien alla..seki on pyöree =)

fanttomi poksuu myös huomenna =)

Yhteistyössä