Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

Terveiset shoppailureissulta :) nyt oon ihan uuvuksissa, yritin ostella paljon joululahjoja valmiiksi, jos ei sitten beiben synnyttyä pääse/jaksa/voi lähteä kaupoille. Nauvolassa tänään selkeästi enemmän turvotusta kuin aiemmin, päätä särkee, painoa oli tullut taas yli kilo lisää viikossa, vaikka oon jättänyt syömisiä/herkkuja vähemmälle ja vähän protskujakin pissassa. Höh. Alapainekin taisi olla korkeampi kuin yleensä. Eli nyt pitää tarkkailla sitten vointia, ettei mitään raskausmyrkytystä pukkaa tähän loppuun.

Mandy, joo huomenna laskettu aika. Alaselkää särkee koko ajan, mutta oon ollut paljon jaloillani eilen ja tänään. Supisteluja ei oo juurikaan.

Sain eilen loppujen lopuksi kuusi joululaatikkoa pakastimeen. Jee. Mutta olinkin kyllä ihan poikki.

Äh, nyt lepäämään hetkeksi, ennen kuin pitää lähteä hakemaan esikoista hoidosta. Niin ja anteeksi vaan omat jutut. Ei pysty ajattelemaan :)

k&p-r 39+6
 
Viimeksi muokattu:
hara mähän ihan oikeesti pelkään kuollakseni sitä et mulle joudutaan laittan epiduraali tai spinaali!!!Ja yritän välttää sitä niin pitkään ku mahdollista. Mulle on kerran laitettu selkäydinpuudutus ku olin reilu 13v ja se onnistu jollain 6. yrityksellä ja tunsin joka ikisen neulanpiston ja se oli ihan järkyttävää kidutusta!!!Ja kerran on jouduttu tekeen lumbaalipunktio kun olin 10v tai 11v, ku mulla epäiltiin aivokalvontulehdusta. Eikä sekään todellakaan onnistunu heti, muistaakseni jollain 4. yrityksellä. Ja mä huusin ku hyeena molemmilla kerroilla!!!

Sen verran pahat traumat siitä on jääny et jos mä nään et jonku kipeeseen selkärankaan/alaselkään kosketaan tai jos laitetaaan selkäydinpuudutus tai lumbistetaan ni multa lähtee välittömästi jalat alta. Eli mä todellakin toivon että selviäisin synnytyksestä ilman ko. puudutuksia.
 
Onnittelut Santulle ja perheelle pikkuisesta pojasta! :flower:

Neuvolasta kotiuduttu ja kaikki kunnossa, vaikkakin proteiinit yhdellä plussalla. Verenpainekin oli noussut taas normaalilukemiin. Syvälle lantioon oli kuulemma jo laskeutunut ja osittain kiinnittynytkin. Siitä kuulemma johtuu nuo vihlaisut kohdunsuullakin, kun puskee päätään sitä vasten. Mutta ei kuulemma välttämättä tarkoita mitään. Eli voi tulla ensi viikolla tai tammikuussa :p Huomenna onkin sitten nuo maagiset 25 viikkoa kasassa ja päästään Jorviin synnyttämään!

Lisäksi neuvolantäti kyseli, onko meidän suvussa ollut taipumusta nopeisiin synnytyksiin, kun kuulemma aikainen laskeutuminen saattaa viitata sellaiseen. Enpä ollut kuullutkaan tuollaisesta :confused: Onko jollain muulla tällaisia kokemuksia? Kokoa arvioi "sopusuhtaiseksi", mutta tuokin määritelmä antaa melko paljon liikkumavaraa suuntaan jos toiseen :LOL: Paino oli noussut 1,5kg kahessa viikossa, mutta ei mikään ihme - sen verran paljon herkkuja on tullut syötyä, kun on vieraita läynyt kylässä ja töissä vietetty läksiäisiä :ashamed:

Cisu: samaa oon miettinyt itsekin, että en varmaan edes huomaa supisteusten muuttumista säännöllisiksi, kun niitä on nyt jo monta kertaa tunnissa ja osa niistä on kipeitä. Pari iltaa sitten (rehkimisen jälkeen :whistle:) tuli jonkun aikaa suppareita 5 min välein, mutta sitten ne loppuivat. Mutta kai se kunnon kipu ajaa sitten liikkeelle.

Meilläkään ei ole lakanat heiluneen pitkään aikaan :( On valmiiksi jo paikat niin arat ja turvoksissa ettei pahemmin tee mieli. Ja mies valitteli jo muutama kuukausi sitten, kuinka maha on hiukan tiellä...

Mamadream: juuri tuota ääntä meidänkin misukat pitää ulos katsellessaan. On ne niin söpöjä!

hara
: epiduraalista ei oo kokemuksia itsellä, mutta kaikki ovat sanoneet sen laitosta, ettei tunnu juuri yhtään. Ei ainakaan tavallista verikoetta enempää.

Kadakille tsempitys taistoon talonyhtiön kanssa! Täällä täsmälleen sama tilanne, mutta toistaiseksi on edennyt ihan kivasti. Nyt odotellaan remonttimiehiä. Toivottavasti kerkeävät ennen toukan syntymää!

Tuollainen suljettu keskustelupalsta kuulostaa mun mielestä hyvältä ajatukselta!

Täälläkin päästiin sitten vihdoin äitiyslomalle! Hassua, kun niin moni on ollut jo viikkoja kotona :D Nyt alkoi pikkuhiljaa konkretisoitua ajatus, että meille voi oikeasti tupsahtaa vauva hetkenä minä hyvänsä!

neitoperho & toukka 34+6
 
Moikka taas,

pistäydyin neuvolassa ja kaikki vaikuttaa hyvältä. Pissa puhdas, varsinkin se jälkimmäinen paine edelleen täysin normaali, vauva tuntuu jo lähemmäs kolmikiloiselta ja pienen spurtin otti sf-mittakin ottanut eli lähes keskikäyrälle päästiin. Niin joo ja kaverin pää heiluu enää ministi eli käytännössä ilmeisesti on kiinnittynyt. Ainoa, mitä syynättiin enemmän oli syke, kun se oli aluksi niin hirveän korkea 160-170 eli taisi kaveri suuttua, kun sitä paineltiin suunnasta ja toisesta. Ja potkikin laitetta kohti :) No kun siinä tarpeeksi kauan odoteltiin, niin rauhottui kai se sitten riittävästi se syke.

Voi tuska mä oon ollut ihan pihalla näiden pesujuttujen kanssa. On mennyt aikaa, kun olen selvittänyt, miten kestovaipat olisi järkevin pestä ja äsken harmaita hiuksia aiheutti vauvan peitto. Ohjeessa lukee, että valkaisu kielletty eli en sitten laittanut valkoisen pyykin koneeseen valkopyykille tarkoitettua pesuainetta...Ja sitten en tiennyt, saako lingota eikä googlekaan oikein osannut auttaa :/ Kun esim. puklurättien kohdalla ohjeessa luki erikseen, että linkous sallittu ja netin mukaan linkoukseen tarttisi ehkä tennispalloja. Niin laitoin sitten lakanana, pyyhkeen, puklurätit, peiton jne. ns. normaaliin hienopesuohjelmaan, jossa ei tule linkousta. Mitähän näistä vielä tulee, kun tämä "kodinhengetär" on asialla :D Liityn kohta johonkin marttakerhoon, että oppisin asiat. No onneksi alkaa olla viimeinen kone menossa ja kestovaipatkin imuineen näyttävät vielä ihan vaipoilta ;)

Toivon paaaljon synnytysoireita kaikille, jotka sitä pikku hiljaa toivovat, esim. Kadakille.

Azalea ja Luru, joka suuttui neuvolassa härnäyksestään 35+5
 
Mä en muista, että epiduraalin laitto ois sattunut juurikaan. Mulla oli esikoisen synnytyksessä siis ilokaasu ja epiduraali käytössä ja sit kun väliliha jouduttiin leikkamaan, niin kai ne senkin jotenkin paikallispuudutti. Kuului kun saksilla napsaistiin auki, mut mitään ei tuntunu.. :D Mulla meni toi synnytys kyllä muutenkin ihan osittain ohi, ei kukaan esim. kysynyt haluanko epiduraalin, se nyt vaan laitettiin.

Kadakille
tsemppiä (toivottavasti) viimeisiin päiviin! Hurjaa, että ensimmäinen laskettuaika on jo käsillä!

Ja neitoperholle ihanaa äitiyslomaa! :)

mamadread ja ihme 33+6
 
Azalea kyllä mä ainakin linkosin sen peiton vissiin 1000 kierroksella,taitaa olla maksimi tossa pesukoneessa,tai sitten 1200kierrosta,jommalla kummalla.Kyllä se vielä ainakin näyttää peitolta :D mä aina kauhean tarkasti syynään noita vaatteita ekassa pesussa ettei tulis tehtyä mitään ns.väärää mut sitten ne meneeki myöhemmin ihan sekasin :D

Mulle ei viime synnytyksessä voitu laittaa epiduraalia(jotku arvot tais olla koholla tai sitten liian matalat myrkytyksen takia) ja ammeeseen ei ollu kans mitään asiaa :/ Ilokaasua en edes muistanu siinä tilanteessa eikä kukaan tarjonnu :confused: nyt oon yrittäny pitää sen mielessä :)
 
mä oon kattonu vaan asteluvut vaatteista ja muista, ja pessy joko 40 asteessa tai 60 asteessa, kaikki samalla lv:n nestemäisellä pesuaineella ja huuhteluainetta oon laittanu jos on huvittanu. Ja pikapesulla on pyöriny suurin osa, koska ne ei varsinaisesti oo likasia..ainoastaan uusia..meillä ei kylläkään kestoilla ollenkaan, että niistä en tiedä mitään..

enkä siis edes erottele värillisiä ja tummia toisistaan. valkoset pesen kyllä erikseen =) mut mä taidanki olla aika Hulda Huoleton tämmösten asioitten kans :LOL:
 
Muuten.. synnytyksestä tuli sellainen mieleen, et ei kannata säikähtää jos alkaa synnytyksen aikana oksentamaan.. ite ku olin esikoista synnyttämässä oksensin useamman kerran (kivusta ja jännityksestä) vaik en edes muista millon oisin viimeksi oksentanu. Samote mietin synnytyksen aikana ääneen sitä et "miks mä tärisen" olin välistä ihan horkassa, mietin et mun pitäs tietää tähän kysymykseen vastaus.. :D kätilö vastas "se johtuu adrenaliinista mitä muodostuu supistuksen aikana elimistöön ja kun supistus helpottaa ni alkaa tärisyttään, eli ihan normaalia" :D

Mä sain esikoisen synnytyksen aikana laitetusta epiduraalista spostpinali päänsäryn (erittäin erittäin harvinainen epiduraalin jälkeen) ni sit ku toinen synty lääkäri sano laittavansa puudutteen sellaisella neulalla jolla pään säryn riski on pienempi. Postpinalipäänsärkyä yleensä seurataan 2-3pv ja jos ei helpota laitetaan veripaikka (omasta verestä), mut mul sattu IHANA kätilö joka sano heti toisena aamuna et puhuu lääkärille jot saisin paikan aikasemmin.
 
Täälläkin käyty shoppailemassa tai niin piti eilisten suunnitelmien mukaan, mutta yö oli suoraan hel****stä niin oli aikasta väsy olo ei jaksanut sitten käydä yhdessä kaupassa mutta sain niitä vaippaharsoja :)

Eilen sain infupiikin neuvolassa ja käsi kipeyty yöllä niin paljon, ettei sillä kyljellä voinu nukkua. Ja toisesta kädestä kun otettiin eilen verinäyte niin se onnistu jotenkin sohasemaan hermoa, ja oli sitten ihan puutunut käsi koko illan ja yön. Selällään ei onnistunut nukkuminen ku se vatsanahka jää liian pieneks edelleen silloin... tulos tämä mamma ei nukkunut viime yönä kuin 1,5tuntia. Kuopus vielä herätti huuteli 4 kertaa yöllä, että sattuu jalkaan... infupiikin sai myös.

Mulle kanssa epiduraalin laitto ei sattunut esikoisen synnytyksessä lainkaan, vaikka oli ensin tökännyt väärään paikkaan ja verta lorahti lattialle aimo lammikko. Tätä mulle ei kerrottu vaan mies kertoi vasta parin päivän päästä. Ihan hyvä ei turhaan säikäyttäneet siinä tilanteessa =) Tokan synnytys menikin sitten niin nopeesti, ettei keretty muuta ku ilokaasua käyttää. Eppari on molemmissa synnytyksissä tehty, ekassa sitä ei tuntenut puudutuksen takia mutta tokassa kyllä ties mitä tapahtu vaikka kukaan ei missään vaiheessa varoittanut mitä seuraavaks tehdään :eek:
Yksi mitä kivunlievitystä mä en suosittele kenellekään on ne aquapapulat mä sain ihan hirveet kivut niistä esikoisen synnytyksessä. Nyt lukee papereissa kissan kokoisin kirjaimin EI AQUA :D

Kyllä mä olen aina lingonnut pyykin max 1600 krs/min eikä näinä 5 vuotena ole vielä peitot tahi muutkaan vaatteet siitä kärsinyt. Alussa sitä oli tarkempi, mutta ei sitä ehdi enää tässä pyykkivuoressa kaikkea katsoa :D
Kestot oon pessy nestemäisellä Erisanilla tahi pesupähkinöillä, ja joskus huuhteluaineena se etikka. Hyvin tulee puhdasta =)

Huomenna poksuu 36+0 :xmas:
 
Santulle ja kaikille muille vauvautuneille paaaaaaljon onnea!!!! :flower:

en muista enää mihin piti kommentoida...

ainakin toi epiduraali juttu. Mä kuulun niihin joille epiduraalin laitto oli KAMALIN osa koko synnytystä ja en missään tapauksessa halua sitä uudestaan. Se siis sattui, siinä asennossa oleminen sattui lonkkiin (etukenossa istuminen kun odottelin että lääkäri sai kaiken valmiiksi) ja se ei muuta kun vei tunnon jaloista ja ei esim auttanut mua nukkumaan niin kuin kätilö luuli. Mua kans arveluttaa tosi paljon kaikki ne tutkimukset joiden mukaan epiduraali ja etenkin oksitosiini tippa, jota annetaan usein epiduraalin yhteydessä tai jälkeen vaikuttaa vauvaan ja imetykseen. Meidän esikoinen syntyi siis sellaisessa lääkepilvessä ettei pystynyt imemään ollenkaan pitkään.

Tällä kertaa haluankin jos mahdollista niin luonnollisen synnytyksen kuin mahdollista, rentoutua ja antaa oman kropan tuottaa tarvittavat kivunlievitysaineet.

Ilokaasu kyllä auttoi mua vähän aikaa, mutta komppaan tota että AQUArakkuloita ei kannata ottaa! Ne sattui hulluna ja ei ainakaan mulla auttaneet yhtään. Hirveä keksintö mun mielestä...

Sellaisen laitteen kuin TENS olen hankkinut valmiiks, se auttoi tosi paljon viime synnytyksen alkupuolella supistuksiin, ja myös jälkeenpäin jälkisupistuksiin. Niitä voi vuokratakin. Se ei siis ole mikään lääke, vaan toimii niin, että sellaiset pienet sähköimpulssit (ei satu mitenkään) pysäyttää kipuviestin menemisen aivoihin, eli sellaiset tarrat laitetaan alaselkään... vaikea selittää. Mutta tota suositeltiin mulle viimeksi ja se kyllä kannatti, siksi ostin nyt tätä synnytystä varten kun sain samaan hintaan kun vuokraus ois maksanut.

Meidän koti on vieläkin muuton jäljiltä kaaos, pitää yrittää siivota nyt kun mies ja tyttö ei oo kotona hetken.

manna POKS 35!! (mä oon vielä niin jäljessä teihin muihin verrattuna!!)
 
Pikaisesti eiliset neuvolakuulumiset:
Kaikki ok, verenpaine oli koholla 138/85, mutta luulen sen johtuvan siitä, että neuvolan täti ei löytänyt sydänääniä (vauva oli ollut myös aika rauhallinen edellis illasta) ja sitten kun ne löytyivät, meinasi täti, että vauva on perätilassa.
Kyllä tympäisi. Tää nla täti ei ollut aivan varma kuitenkaan asiasta, niin hän kävi hakemassa toisen nla tädin tutkimaan. No tää toinen oli sitten sitä mieltä, että vauva on raivotarjonnassa. Mutta että vauva ei ole vielä laskeutunut.. Täh? Pari viikkoa sitten äippäpolilla kokoarviossa lääkäri sanoi, että on laskeutunut, muttei kuitenkaan aivan kunnolla kiinnittynyt...Voiko vauva nousta sitten välillä ylemmäs, kun on jo laskeutunut? Onko kellään tietoa?

Ultralaitetta ei ollut, koska se oli viety naapurikuntaan kun siellä oli menny rikki... just joo sanon minä. Tää on tätä pienten paikkakuntien touhua! :kieh:
Yritin kysellä, että eikö tätä pitäisi kuitenkin varmistaa ultralla (esim. tk:ssa), kun laskettu aika on ensi viikolla. Meinasivat vaan, että kyllä ne sitten synnärillä kääntää salissa, jos vauva on perätilassa. Just just :mad:
No yöllä potkut tuntuivat kuiteskin kylkiluissa, joten uskallan toivoa, että vauva on kuitenkin pää alaspäin..

Ylihuomenna olisi joulunavaus, saa nähdä pääseekö sinne :)

Nipsu + Muru 38+6 :heart:
 
Santtu74 hurrrjan PALJON ONNEA pojasta :flower:

Anve Kiitos vinkistä!! Toi on varmasti hyvä kun ei vedä vatsaa kovaks :D Muilla kun tuntuu olevan se vaikutus tai siis pilleri muodossa olevilla. Onkos tuo kamalan makusta vai meneekö hyvin ales?
Tuosta istuin jutusta en osaa sanoa mitään :(

Kadakille tsemppiä talonyhtiön kanssa taistelussa! Hyvä että masussa kaikki hyvin kaatumisesta huolimatta :heart:

Azalea mä pesasin äp tulleen peiton. Kaikki muutkin oikeestaan mitkä vaan voi. Talvihaalaria en kun se taitaa olla turhan iso päälle laitettavaks mutta jos näyttää että käytän niin sitten pesen sen myös.

Fanttomi Mulla ei ihme kyllä ole kasvoihin iskenyt tuo turvotus mutta muualle kyllä ja sen kyllä huomaa :) Ihana masu sulla!!
Aikamoinen synnytys sun ystävällä ollut :O

Ihan kuulla että Piianen on päässyt kotio!!

Mandy81 Tortut on tosiaan parhaimpia lämpösenä :p

Tuo epiduraalin laitto ei sattunut minuakaan. Hankalaksi teki vaan se kun piti olla paikoillaan ja supistuksia tuli samaan aikaan ja selkä kaarella. Isolla mahalla se oli aikas hankalaa. piti vielä sitä ilokaasuakin siinä samalla imppailla :)
Mä ajattelin jos vaan mahdollista niin kokeilla tuota spinaalipuudutusta. Samalla kun voidaan laittaa myös tuo epiduraalikatetri paikoilleen.

Nipsu en osaa kyllä vastat tuohon kysymykseen mitään :(

Tänään on tullu mukavasti harkkari suppareita että kyllä varmaan jotain tapahtuu. Nyt kun iski nää pakkaset ja toppatakkia pitää änkeä päälle niin oon ihan valmis lähtee synnyttää kun tuntuu että en enää edes autoon taivu :whistle: ja kotona on niin kiva olla kun saa olla verkkarit jalassa.

Pelkopoli käynti oli ihan kiva. Paljon sai kysellä ja tietoa asioista mitkä mietitytti. Lääkäri käynti on muutaman viikon päästä ja sanoi kätilö että otappa hammasharjaa mukaan että koskaan ei tiedä jos vaikka käynnistettäis sinä päivänä, sehän passaa mulle =) Taidan ottaa koko sairaalakassin mukaan...

RL ja Papu 37+3:heart:
 
Kivaa, kun täällä on keskustelu näin aktiivista!

Kerkeän nyt päivitellä vain omaa napaa :ashamed: Mutta siis, tänään oli äippäpolilla painoarviokäynti ja vauvan painoarvio huima 3540g ja nyt siis rv 38+0. Jokseenkin kauhistuin, kun odotin piempää... Esikko leikattiin 39+0 ja hänen syntymäpaino 3260g... Jos siis laskettuun päivään menee olisi 4kg ja kyseessä kuitenkin ensimmäinen alatiesynnytys. No, sain ultrauksen 9.12. eli lasketulle ajalle ja siinä mietitään varmaankin jo, olisiko tarve käynnistää... Tiedän, että voi painoarvio heittää paljonkin, mutta aika ristiriitaisissa tunnelmissa olen, kun tähän mennessä en ole synnytystä paljon ajatellut, enkä siitä mitään pelkoa kokenut, mutta nyt on olo vähän, että glup ja hui.

Leenu 38+0 poks.
 
Niin, sektiossa laitettiin sekä spinaali, että epiduraali, eikä niiden laitto tuntunut juuri miltään... Siis on todella henkilökohtaista varmasti, mutta itse ainakin pyydän mielellään jompaa kumpaa tilanteen niin vaatiessa..
 
Epiduraalista nopeasti, en yhtään muista koko tapahtumaa esikoisesta, joten niissä supistuskivuissa ei tosiaan tuo enää tuntunut missään ja sitä ilman olisi varmaan synnytys mennyt ihan pieleen, kun oli jo 2 vrk vesien menosta siinä vaiheessa ja oksitosiinitippaakin mennyt useampi tunti tablettiyritysten jälkeen. Nukahdin heti puudutuksen saatuani ja unien aikana aukesin kokonaan ja sitten vaan 14min ponnistus ja vauva ulkona. Oon saanut selkäydinpuuduksen myös sen jälkeen leikkauksen yhteydessä ja siitä vähän jännitti, kun puudute levisi tosi korkealle ja olin ihan tajuissani muuten koko ajan :) mutta se meni kanssa hyvin ja puudutteen laittaminen ei sattunut. Jokaisella on tästä varmasti omat kokemuksensa ja kerrat voi olla tosi erilaisia. Onneksi itsellä kaksi hyvää kokemusta takana ja sitä myötä ei epiduraali enää jännitä.

Halit kaikille!!!!!
 
Heips,

Omaa napaa taas nopeasti. Eilen olin neuvolassa ja näytti siltä että vauveli on vasta ihan aavistuksen verran laskeutunut ja ei todellakaan vielä kiinnittynyt. Voiko tätä itse edistää jotenkin? Ainakin kävely varmaan auttaisi, mutta ei oikein innosta lähteä tuonne lumeen tarpomaan...

Toinen mikä tässä mietityttää on jatkuvat supparit. Ei nämä vielä varsinaisesti kivuliaita ole, mutta on nyt kyllä muutaman päivän aikana lisääntyneet huomattavasti ja tänään on vatsa kovettunut melkein koko päivän. Nyt saa jo välillä hengitellä syvään kun puristaa.

Jännää siis. Tänään 37 + 3
 
Ai niin, se piti vielä lisätä että kysyin tuota samaa neuvolasta, että miten tullaan jos lapsivesi menee ja ei vielä olla kiinnitytty. Neuvolantäti sanoi että makuuasennossa, mutta ei tarvitse ambulanssia, auton takapenkille vain köllöttämään. Näin siis ohjeet vaihtelee todellakin neuvolasta toiseen.
 
Hellurei!!

No kylläpäs sitä tulee monenlaista neuvoa samaan kysymykseen ja vielä ammatti-ihmisiltä!!! Ota nyt noista sitten selvää miten pitää oikeesti toimia kun vedet menee ja vauva ei ehkä vielä kiinnittynyt?!! No joo, ehkä parempi heittäytyä makuulle kaiken varalta ja kysyä lisäinfoa synnäriltä... :confused:

Kadakilla jo huomenna laskettu aika, wautsi wau!!! Ja monilla muillakin taitaa h-hetki olla käsillä, ihanaa :)

Täällä supparit on parina päivänä tullut kipeämmiksi ja muutenkin niitä on tullut useammin. Lisänä kuvotuksen tunnetta ja tänään vatsa sekaisin. Mun puolesta pikkuinen saisi jo alkaa syntymään, tällä erää olen saanut tarpeekseni tästä ihanan kamalasta massusta ja tukalasta olosta. ;)

Tänään kävin shoppaan itselle talvikengät ja kyllä varmaan oli huvittava näky kun mies joutu riisuun ja pukeen mulle kengät!!! Mutta sitä se nykyään on, kun ei taivu niin ei taivu. Ja siinä jalkaa vääntelehtiessä meni tietenkin selkä huonosti ja nyt saa kärsiä taas iskias-kivuista. Blaah!

Cisu 37+3
 
Nipsulle sen verran, että mulle esikoisesta sanottiin, että on laskeutunut jo rv33 ja "peloteltiin" ennenaikasella syntymällä... tämä tapaus kuitenkin meni vielä rv37+ rt-pt-rt että ei tosiaankaan pysynyt siellä alhaalla ja synty sitten 40+4 reilu 4kg :whistle:

Illalla ollut taas sellasia supistuksis, että meinaa jo taas sattua :x ja toinen vetää sellasia karuselli pyörähdyksiä että maha menee oikeelta-vasemmalle ja ylös-alas. Meinasin illalla käydä läpi vaavelin vaatteet noihin laatikoihin, mutta taidan lähteä tuijottamaan telkkua :popcorn:

Orchid ja tonttu :xmas:
 
saz
Heippa ja anteeksi heti alkuun kun en kommentoi nyt mitään kun lapsi sekoitti näppiksen niin kirjaimet oudoilla paikoilla, vaikee kirjoittaa...

Mistä loydän vauvan pehmoisen hiusharjan

En oo loytänyt mistään vaikka oon etsinyt useasta kaupasta! Ihmeen vaikeeta! En ottanut äitiyspakkausta ja en haluais esikon harjalla vauvan tukkaa harjailla..

Saz ja papu, poks poks 37plus0

Tosi ihanaa kirjoittaa... Tähänkin meni aikaa yli 10min....
 
Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Sanoi laittavansa tasan viikon päästä lähetteen musta taysiin yliaikaisKontrolliin? vai mikä se on nimeltään. Siis jo viikkoa aikaisemmin kuin yleensä kun mulla taipumus nopeeseen synnytykseen ja viikon päästä rv 40 tasan. Vauva oli melkein kiinnittynyt mut kuinkas ollakaan kun terkkari tunnusteli päätä niin tämä vauveli terhakkaasti nosti päätään:confused: eli ei sitten ollutkaan vielä niin kiinnitttynyt mutta laskeutunut kuitenkin aika alas. Ja kysyin uudestaan vielä siitä missä asennosssa sairaalaan kun ei kiinnittynyt niin makuuasennossa koko matkan...en tiedä mistä olin lukenut et 3 minuuttia makuuasentoa riittää. Ja kävellä pitää varovasti kun kuitenkin on autosta noustava jne.

Tänään rv 39.
 
heips!olipas tullu paljo juttua tänne,onnea vauvautuneille=) ja piiaselle lisäks iso :hug: .. neuvolas kävin tänää ja kaikki ok.laittaa lähetteen synnytystapa-arvioon.kuulostaa iha tyhmältä ku ei kuitenkaa oo ongelmia ollu synnytyksissä eikä nytkään muuta ku se mahollinen nopea synnytys.no mutta ihan mukava päästä vielä tutkittavaks,näkee minkä kokonen vaavi sieltä olis tulossa.meiän uus neukun täti ei tunnu olevan kovinkaa ammattitaitonen,ei se oikee tienny sanoa et onko vaavi laskeutunu ja kiinnittyny.tosin viime päivinä on alakertaa viillelly siihe malliin et josko se vauvan pää siellä sitte olis jo iha alhaalla..väsymys on jotaki iha mahotonta,päivät menee iha sumussa ja iltasella pakko ottaa pienet unet et jaksaa.supisteluja taas enemmän ja selvästi napakoituneet nyt,olispa mahtavaa jos 3 viikon päästä vauva syntys,kuitenki se taitaa joulukuun loppuun mennä:D vauva liikkuu tosi kovasti,neuvolassaki sai jonku kohtauksen ku kuunneltii ääniä,sykkeetki huiteli ties missä ja potki sitä dopperia nii et hyvä ku ei hajonnu:LOL:

murunen&nappula 36+0 POKS POKS!!
 
Epiduraalista ja repeämisestä: Epiduraali mulle laitettiin ekan synnytyksen yhteydessä, sen laittamista en edes tuntenut. Voi olla että johtui noista supistuksista mitkä vei huomion tai jostain muusta. Tokasta sain kohdunkaulan puudutteen. Sen laitto nipisti, mutta inhottavampaa oli se kun joutui olemaan selällään maaten kun supisti... Tosin tuo puudutus ei toiminut yhtään. Silloin sain toisen asteen repeämän molempiin suuntiin. En tuntenut sitä kyllä yhtään.

Piti kommentoida jotain vielä, mutta unohdin mitä...

PT ja Kääntämisyritys: Miltä se kääntäminen tuntuu? Mitä lääkettä annetaan supistusten estoon? Voiko toimenpiteen jälkeen ajaa autoa (esim.ton lääkkeen takia tai tuleeko heikko olo)??
Mua vähän jännittää ku ens to yritetään kääntää, ellei Uuno käänny ennen sitä...

auringonpilkku ja Uuno rv 35+6 Huomenna poksuu taas!!!
 

Yhteistyössä