Onnittelut vauvansa saaneille :heart:
Piiasen tilanne jättää kyllä sanattomaksi :hug: voimia!
Täällä tulee niin paljon tekstiä, ettei perässä meinaa pysyä ku ei kerkee ku kerran viikossa kirjottamaan, jotain nyt jäi taas mieleen :headwall:
Täällähän on monilla jo lähdön tunnelmia
Fanttomin tuntemukset parin päivän takaa kuulosti niin tutuilta. Samanlaisia tuntemuksia oli mulla esikoista odottaessa 3 päivää ennen synnytystä
ja tässä raskaudessa viime sunnuntaina. Eilen olin viittä vaille soittamassa synnärille kun tunnin verran tuli supistuksia, mutta kun se terävin kärki puuttui niin odottelin "rauhassa". Syykin noille supistuksille oli aamuinen pulkkaretki poikien kanssa kyllähän se jossain tuntuu kun melkein 40 kiloa vetää perässään
Tänään oli neuvola lääkärikin:
rv 35+5 (33+3)
paino +960 (-)
turvotus -
RR 114/96 (122/74)
pissa -/- (-/-)
HB 132 (-) ollu koko ajan 130+
SF 31 (29)
rt (rt viisto)
syke 150-160
liikkeet ++(++)
Baby kerkes muutamaan kertaan pyörähtämään akselinsa ympäri lääkärin tutkimuksessa. Kohdunkaulaa on jäljellä nippanappa 1cm, pehmeä, kiinni mutta ulkosuu sormelle auki. Vauvan pää on aivan alhaalla mutta ei kiinnittynyt (niin kuin aikasemmatkaan missään vaiheessa). Painoarvio 3kg. Uudestaan synnyttäjälle mun mielestä ihan normitilanne
vaikka lekuri varotteli liikaa ahkeroimasta jos en tahdo vielä lähteä synnyttämään...
Anve mulla ihan samat asiat noiden tuolien kanssa mietinnässä, meillä tosin tilanne ettei oikein tahdo mahtua kun tuo keskimmäisen tuoli on niin levee... mutta mä laittaisin kyllä sen tuolin joka aina pitää laittaa turvavyöllä kiinni laitimmaiseks. Me ollaan jonkun verran kyyditty tuttujen lapsia ja kyllä hermot pettää äkkiä kun monta kertaa päivässä saa veivata sitä turvavyötä kurotellen toisten tuolien ylite ja lapsen on kyllä hankala sitä itekään laittaa kiinni ku toinen tuoli on tiellä... Ja mä oon ajatellu sen asian niin, että keskipaikka on kuitenkin se turvallisin vauvalle ajatellen sivutörmäyksiä. Meillä tuo vanhin kohta 5v eikä kyllä suostu istumaankaan siinä keskellä
varmaan ihan alussa saa istua etupenkillä niin ite pääsee sinne taakse vauvan kanssa.
Ultralaitetta ei meidän neuvolassa ole olemassakaan, että aina on käynti äippäpolille jos jotain tarvetta ultraukseen neuvolassa ilmenee.
Sairaalakassi on pakattu ja onneks täällä huomas joku mainita noista isompien lasten hoitokasseista
pitääkin ne pikimiten pakata, olis ollu aikasta keljua pistää toiset hoitoon ilman tavaroita :ashamed: No ei kaikkee voi muistaa
FB enemmän melkein tulee siellä oltua, joten mukaan varmaan tulen jossain vaiheessa
Täällä jännätään tutun puolesta, on ollut synnyttämässä aamusta lähtien esikoistaan =) meillä on joku buumi tänä jouluna 3 uutta vauvaa on tulossa sukuun joulukuussa paitsi tämä nyt otti varaslähdön =)
Orchid ja tonttu 35+5 :xmas: