Kestoilijat, tässä oli aika hyvä tuo vaippojen huolto-ohje: Kestovaippojen huolto Tuossa on mainintaa, että noita pul-kuoria ei sais tosiaan etikkavedessä liottaa ainakaan. Mutta en tiedä saako pestä sitten, ehkä parempi ettei varalta etikkahuuhteluaineellakaan pese jos se haurastuttaa kuoria? Muihin kyllä tuo etikka sopii, tuossa oli muitakin vinkkejä.
Lanoliinia ostan luontaistuotekaupasta, ei kannata tosiaan netistä tilata kun saa kaupan päälle pullon kaupasta ostettuna, kun ne postikulut ovat niin isot.
Vastasyntyneellä meillä aateltiin mennä villapökä+harso-yhdistelmällä. On mulla myös noita muita, jotka pitäis sopia jo silloin mutta tuon ajattelin olevan kätsy aluksi. Saa nähdä mitä on todellisuus. Ja vielä yks pehmennysvinkki on kuivausrumpu, jos on kyseessä siis harsot tms (kaikkiahan ei sinne saa tunkea). Tuo ei kovin ekologista ole, mutta jos ne ovat todella kovia niin voihan sitä testata jos rumpu löytyy. Noita imujahan kannattaa etukäteen sitten pestä useita kertoja, jos ovat uusia. Imukyky parantuu.
Ehkäisystä sen verran, että haluan jomman kumman kierukan, vaikka sitä ei 5v pidetäkään. Suosittelen myös ehkäisyrengasta, jos pystyy e-hormoneita käyttämään..todella kätevä oli. Tykkään noista, joita ei tarvi joka päivä muistaa puputtaa. Oon ymmärtänyt, että sen mahdollisesti vois laittaa jo jälkitarkastuksessa? Siis vasta nyt huomasin, että tuo hormonikierukkahan sisältää vaan tuota keltarauhashormonia, joten se passaa mulle. Olin kuvitellut, että siinä on estrogeeniä. Mulla ei aurallisen migreenin tähen sovi estrogeeniset valmisteet. Ja tuohon hormonikierukkaan asti mennään kumilinjalla, minä en uskalla riskeerata kyllä..varsinkin jos joudun sitten siihen sektioon, niin täytyy olla tosi tarkka.
Manna, täällä päin on neuvolakäynnit 2 viikon välein, paitsi jos on jotain lisäseurantaa niinku mulla. Aika pitkät välit kyllä siellä päin. Tuli vielä tähän samaan syssyyn noista
kokoarvioista ja muista mieleen..että varmaan tuo onnistuminen varsinkin käsikopelolla vaatii melkoista kokemusta. Mulla on nyt ollut sijainen viime aikoina, vaikka hänkin on ilmeisesti neuvolassa elämän uransa tehnyt, niin silti mm. tarjonta menee aina ihan pyllylleen (tai siis päälleen
) vaikka se on perätilassa ollut jo vaikka kuinka pitkään. Ja tiedän, että ens kerralla se on taas sitä mieltä, että kaveri on rt vaikka ei oliskaan. Joten varmaan myös kokoarvio menee käsikädessä sitten muutenkin tuon onnistumisen kanssa, eihän kaikkien kans varmaan aina voikaan onnistua kun on niin eri muotosia massuja ym.
Minusta tuosta painosta ei hirveesti kannata murehtia, syön ite terveellisesti ja tarkkailen hiilareita (ne mulla turvottaa). Silti mulla tulee painoa. Tosin nyt viime aikoina se on ollut jämähtänyt paikoilleen. Mun oma bravuuri on kolmessa päivässä +2,5kg ja olin vielä syönyt tosi vähän tuolloin huonon ruokahalun vuoksi. Luulen, että keho taitaa kerätä ainakin mulla tuota nestettä niin lahjakkaasti että paino jo senkin tähen saattaa heitellä ihan päivän mukaan reippaastikin. Normaalistihan paino ei ihan noin paljon heittele, vaikka kuinka turvottais!
Fanttomi, minä en kanskaan käynyt niissä valmennuksissa. Olivat niin erikoiseen aikaan, että en oikeen ymmärrä kuka niihin pääsi osallistumaan. Ajattelin, että katselen verkosta vähän "vauvanhoito-ohjeita" ja kyllä sitä maalaisjärjellä pärjää kun ei tuo vaipanvaihto mitään ydinfysiikkaa ole! Lisäksi oon ite laittanut sinne synnäritoivelistaan oikeen erityismaininnan vauvanhoito-opastuksesta sekä imetysopastuksesta, meillä kun mies on kans melko untuvikko. Mulle ois tärkeetä, että mies myös erityisesti otetaan vauvanhoitoon mukaan siihen. Ei meillä neuvolan th kyllä sanonut muuta kuin että ne ei ole pakollisia ja pärjää ilmankin. Synnärille voitais mennä tutustumaan, kun täällä on sinne semmonen parin tunnin luento omavalitseman viikonlopun mukaisesti. Varsinaista salikiertoa ei meillä taideta järjestää, mutta kuitenkin.
Suklaasta vielä, että tämän naikkosen sairaalakassista löytyy ihan varmasti sitä suklaata kans. Oon jo päättänyt, että ostan ainakin tota maraboun keksitäytesuklaata, mitä on mainostettu. Mys jotain muuta. Varsinkin jos olen jouluaaton tms synnärillä, niin sitten konvehdit myös tulevat erityisesti kyseeseen. Mun mielestä suklaa on olennainen osa joulua ja odotan kovasti, että sais sitäki puputtaa:saint: Tuli mieleen tuosta imetys+suklaa, että oiskohan imetyksen loppumiseen syynä energiamäärän lasku sitten? En muista enää kuka tuosta mainitsi, kun en muka enää löytänytkään. Mutta jos suklaa jää pois ja silä on saanut paljon tarvittua energiaa eikä tilalle tule muuta, niin tällöinhän se voisi vaikuttaa imetykseen (jos ei tule tarpeeksi sitten energiaa)?
Oon selkeesti piristynyt, kun jaksan jopa taas käydä täällä kommentoimassa
Ehkä tuo lisäseuranta tekee sitten mulle hyvää, kun tietää että tutkitaan eikä ole asian kanssa yksin. Tsemppiä myös kovasti flunssaperheisiin ja Jennylille jaksamista perheen uudelleenjärjestämisen kanssa:flower:
-metsis 35+1
ja romaanin lopuksi vielä. Safiatou, voipi olla ettei se raskausmyrkytys ihan salamannopeasti tule..mutta voithan käydä neuvolassa tekemässä virtsaliuskatestin vaikkei aikaa olekaan. Ja joissakin terveysasemilla on myös verenpaineiden itsemittauspisteistä, meilä nuo voi tehdä siis samassa talossa. Jos on mahdollista, niin voithan nuo tehdä jo ennen klo 12. Tällön sulla ois jo vähän matskuakin kertoa.