Onnea
tesmis:heart:
Unelmahötölle isot jaksuhalaukset vauvan sairaala-aikaan:hug: Toivottavasti tyttö pääsee pian kotiin:heart:
Tänne on tullut niin paljon kirjoitusta että mahdoton muistaa mihin piti kommentoida:$ Koitetaan nyt kuitenkin jotain...
Ehkäisystä on ollut ainakin puhetta...johon nyt ensimmäisenä ja omakohtaisesti ainakin voin sanoa että älkää hyvät naiset ainakaan imetyksen varaan jättäkö jos uusi tulokas ei ole ihan heti suunnitelmissa
Mä kuulun myös niihin kellä alkaa hormonitoiminta pelittää pian synnytyksen jälkeen. Kuopus oli muistaakseni 2kk kun ensimmäiset menkat alkoi. Ehkäisyksi aloitin sitten minipillerit jotka ei nekään sopineet mulle vaan mulla oli niiden johdosta jatkuvaa tiputteluvuotoa...kunnes vuoto loppui ja hupsista, olinkin raskaan
Nythän elämäntilanne on se että ehkäisyä ei sitten välttämättä ensimmäisenä tarvitsekaan ajatella!
Olen ollut aina jotenkin kierukkavastainen mutta nyt jollain tapaa kuitenkin ajatukselle lämpiämässä. Tosin, koska minipillerit aiheutti mulle tiputtelua niin näin luultavasti myös hormonikierukka! Eli sen pitäis olla sitten kuparikierukka...onko kellään siitä kokemuksia?!?! Toinen vaihtoehto olis ehkäisyrengas mikä on sopinut mulle kans tosi hyvin. Mutta kun näitä yhdistelmäehkäisyjä ei suositella ennen imetyksen lopettamista.
Olisi tuo kierukka kuitenkin loppupeleissä edullinen ja pitkäaikainen ehkäisy. Nämä 4 lasta kuitenkin riittää moneksi vuodeksi...en kuitenkaan tyrmää ajatusta siitä viidennestä, ehkä mun uudessa elämässäni sitten...
mamadread mulle kans porkkanakakun resepti,nams!!:wave:
Cisu mulla on myös napa ja navan ympärys huomattavasti arempi kuin muu maha. Napa on pullahtanut ylös jo aikoja sitten ja ympärystää pingottaa. Ehkä tuo napa taitaa olla muutoinkin hieman normaali-ihoa arempi alue?!
Alapään ominaistuoksu on mulla myös voimistunut
Aika ällöttävää mutta onneksi en ole siis asian kanssa yksin
Valkovuoto on runsastunut ja lirahteluja tulee täälläkin, myös niitä ei niin mukavia pissanlirahduksia:ashamed:
Anabela meillä on isommat pojat (4v.) olleet päivähoidossa 10pvä/kk tuon kuopuksen syntymästä lähtien ja nyt kun tämä vauva syntyy, lisäsin paiviä 15/kk. Olen kokenut tämän toimivaksi ihan oman jaksamisen sekä myös poikien kannalta että saavat viikkoonsa aktiviteetteja ja erilaista leikkiä ystävien seurassa. itse olen saanut keskittyä vauvaan, käydä asioilla ja huilata tarpeen mukaan hoitopäivinä! Kyllähän tuollainen 4-vuotias jo osaa kyseenalaistaa miksi hänet viedään hoitoon kun äiti on kotona mutta hirvittävän mukavaa heillä on aina ollut hoidossa. Tämä 1-vuotias kuopus on nyt sitten tulevan vauvan lisäksi päivittäin kotona.
Perhekuviot kun tulee nyt radikaalsti meillä muuttumaan niin toki tuleva tai lähinnä ensimmäiset kuukaudet huolettaa. Jaksan kuitenkin uskoa että asioilla on tapana järjestyä parhain päin
Silmät saa olla kyllä selässäkin tuon kuopuksen osalta...kun ei osaa vielä millään tapaa vauvaa käsitellä. Silmät ja muut kiinnostaa niin kovasti.
(.) Täällä alkoi myös tänään äitiysloma, jei!
Huomena poksahtaa rv 35 ja sen kunniaksi päätin vihdoin pakkailla sairaalakassin!
Tuntuu että olo alkaa käymään ahtaaksi ja vauva kasvaisi nyt kovaa kyytiä. Liikkeetkin alkaa olla jo kivuliaita!
Mieletön nälkä on palannut viikkokausien tauon jälkeen takaisin ja siitäkin epäilen että vauvalla on nyt kasvuspurtti! Makeanhimo on myös valtaisa ja koska se on ainut pahe niin annan siihen itselleni myös luvan. Minä aloitan lakon myös vasta kiloja karistaessani
Supistuksia tulee edelleen vaihtelevasti mutta yölliset supistukset on lääkkeen myötä vähentyny! Viikko vielä ja sitten lopetan.
Olo käy kömpelömmäksi ja malttamattomammaksi ja yöt on käyneet levottomiksi. Kyllä tässä jo toivoo että vauva syntyisi hieman aikaisemmin, rv 37-38 olisi oikein passeli mulle!!
Pääsisi jotenkin kiinni siihen arkeen joka tosiaan radikaalisti muuttuu...alkais pikkuhiljaa asiat selkiytyä ja ei olis niin paljon päällekkäin kaikkee!!
Mies on saanut nyt vuokra-asunnon 1.12 alkaen ja tässä alkaa hänen muuttovalmistautumiset ym. nyt kanssa.
Eilen käytiin perheneuvolassa yhdessä ja 29pvä menen vielä yksin. Lastenvalvojalle pitäis otta yhteyttä jotta saadaan elatustukiasiat ainakin kuntoon, huoltajuus ja tapaamisoikeudet tietty kanssa!
Semmottis!
Viimepäivinä hymy on ollut kuitenkin herkässä koska sain kuulla että minusta tulee vihdoin täti ja pojat saa serkun!:heart:
Isoveljeni saa avovaimonsa kanssa esikoisen toukokuussa ja omien lasten jälkeen, mistä sitä olisikaan onnellisempi kuin veljensä lapsista!!
Jennyli 34+6