***Joulukuiset lumihiutaleet 2010- LOKAKUU***

huomenta vain kaikille =)
mä tuun niin hulluksi tän tissini kanssa, ihan sairasta miten voi hermoja raastaa yksi tissi kipuineen! illat menee siihen että mietin miten voisin olla ilman että saan itkeä kivusta. tekis suoraan sanottuna mieli tökkästä joku neula tonne tissin sisälle ja katsoa valusko sieltä etes jotain ulos. nyt oon maanantaista asti syöny niitä antibiootteja ja eilisen päivän tää tissi oli kipeämpi kun on vielä kertaakaan ollut, sama nyt..koko yön heräsin tän tissin takia ja nyt en oikein tiedä miten päin olisin kun kokoaika sattuu ja varaan siis huomenna ajan lääkäriin jos nuo antibiootit ei rupea tehoamaan tänään. ei tätä kipua oikein jaksa katsella kun se on kokoaikaista. mietin et eihän tuolle pienelle voi olla haitaksi se että tunnen kipua? olipas ehkä vähän tyhmä kysymys mutta tuollasia todella mietin :D särkylääkkeeksi mulla on 1mg panadolia, kyllä mä sitä otan mut alkaa tuntua aika turhalta kun ei se tähän auta mitään :( mä en oikeasti enää tiedä mitä mun pitäs tehdä. ei mua ne kaalinlehdet yms muut jutut ole auttanut ollenkaan. välillä jopa epäilen et näinköhän on etes rintatulehdus, eikä mikään kasvain. no.. olipa mikä oli niin ne ei oikein tälleen raskaana ollessa rupea tekemään eikä voi tutkiakkaan kaikilla tarvittavilla laitteilla.

muutenkin mulla mieliala ollut vähän omituinen,jotenkin on vaan pahamieli kaikesta. tuntuu että loukkaannun joka ikisen ihmisen sanomisista tai otan kaiken itseeni jotenkin oudosti..hormoonit!

huomenna mulla alkaa äitiysloma ja huomenna olis taas neuvola :heart:
ajattelin nyt ruveta pesemään kaikki vauvan vaatteet yms jutut valmiiksi ettei mun oikeasti tarvii tehdä niitä asioita sitten kun vauva on syntynyt, meilläkun tuota pyykkiä riittäs vaikka naapureille jakaa muutenkin. ja luulen että meillä menee vauvan syntymän jälkeen aika siihen et pällistellään sitä halkiota oikein urakalla =) sain muuten kaverilta muovipussillisen 50-56 senttisiä vaatteita joten niitäkään ei tarvitse ostaa =)
mut nyt juomaan aamukahvi..


klementine ja tyttö rv 34+5:heart:
 
Perätilasta oli ollut taas puhetta, en muista kuka sitä mietti, mutta mullahan esikoinen viihtyi perätilassa sinne 35 viikolle asti, viimesessä lääkärissä vasta huomattiin että oli kääntynyt pää alas päin, just oltais laitettu lähete kääntöyritykseen, mutta ei sitten tarvinutkaan:)
JääräpääMinä en ainakaan aio ottaa rokotuksia...
Piianen juu tosi outo tää mun juttu, nyt vaan ootellaan mitä mieltä lääkäri asiasta on.Tuo kyllä selittäis tän mun mahan "laskeutumisen" tai siis sen että on ollut alusta asti tosi alhaalla ja nyt jo pitkään ihmiset luullu että laskettuaika on ollu jo tai on ihan just.Ei ole vatsalihaksia/vatsanpeitteitä tukemassa ja kohottamassa vaan "roikkuu" nahkan varassa...
Juomisesta olit puhunut niin eilen just neuvolatäti painotti miten tärkeetä se on kun vauvan- kuona aineet siirtyy muhun ja jos en juo ne myös jää muhun, että pitäs juoda reilusti jotta kuona-aineet poistuu mun virtsan mukana.Mä juon ihan liian vähän, nyt pitää yrittää muistaa juoda paljon! mä olenkin lukenut tosta että saattaa aiheuttaa supistuksia jos kuivuu kun ei muista juoda tarpeeks...
Sazkiitoksia!
Anve ihanasti teillä esikoinen otti vauvan vastaan, mä olen kans miettinyt että saa nähä mitä isosisko tykkää kun tulee uusi huomion viejä:)Meillä tulee ikäeroa n.2vuotta.Nyt ainakin esikoinen aina puhuu että ottaa sitten vauvan syliin ja antaa tuttia yms, mutta saa nähä muuttuuko mieli:)
Synnytyksestä mites teillä joilla ennestään lapsia, millä viikoilla syntynyt? mä olen jotenkin asennoitunut siihen että yliaikaseks menee kun esikoinenkin syntyi vasta 42+1 kun käynnistettiin...ei vaan malttais yhtää odottaa enää, musta on tullu jotenkin kärsimätön ja toivon ettei ainakaan yli menisi:)
 
Klementine: oot varmaan kylmät ja kuumat kokeillu!! :hug: vihoviimenen vaiva, jospa saisit parempaa kipulääkettä sieltä lekurista nyt ainaki..

Mimmi: Olin kyl itekki erittäin ihmeissäni et nuin meni, olin varautunu paljon paljon pahempaan!! me ostettiin joululahjaksi esikoiselle itkevä/puhuva nukke ni usein ku mä syötin vauvaa ni tyttö haki oman nukkensa ja syötti sitä. Oli vain ettimisessä se nukke, ku haluttiin vauvan kokoinen mut mahdollisimman pieniääninen :D Nyt kesällä sit tyttö pesi siltä takapuolen (oli kuulemma kakkanen) ni heitti toimimasta.. pitäs tuolle keskimäiselle ostaa nyt jouluksi kans oma nukke..
Nyt tuo esikoinen (on siis vajaa 3v) on alkanu puhumaan vauvasta, on muutaman kerran päässy kokeileen kuv vauva potkii mahassa, tähän asti on ollu sitä mieltä et ei siellä äitin mahassa ole vauvaa..
 
Meillä pojalla oli aika paljo ilmavaivoja ihan vauvana ja neuvolantäti neuvokin, että ei heti kannata nostaa pois sängystä syömään (niinkun tyhmänä alkuun tein aina kun toinen itki ja se vaan pahensi asiaa) vaan vaihtaa kyljeltä toiselle niin pääsee ilmat taas liikkeelle ja ulos. Muuten koitin aina jotakuinkin laittaa vuorotellen eri kyljelle nukkumaan. Meillä ei siis todellakaan toiminu toi lapsentahtisuus ollenkaan, koska syöttäjen välit pieneni kokoajan, just noitten ilmavaivojen takia. Aloin olla jo ihan loppu, mut onneks tajusin mennä neuvolaan juttelemaan ja onneks vielä sekin, että mun th on sellanen "maalaisjärjellä" varustettu ihminen joka uskalsi neuvoa oman monen kymmenen vuoden kokemuksen mukaan, eikä vain sokeasti toistanu niit senhetken suosituksia. Eli meidän poitsu ei ite ymmärtäny oliko nälkä vai röyhtäyttikö vai pierettikö, joten aina maito maistu ja mitä useammin söi sitä useammin ne ilmatkin vaivas. Sitte kun aloin syöttämään maksimissaan 3-4 tunnin välein unet parani tosi nopeasti niin että nukku yöllä 6-7 tuntia putkeen ja päivällä yli 3 tunnin päikkäreitä ja muutenkin itkusuus väheni.

Tutti:Täällä ei ainakaan sillon 3 vuotta sitte ois missään nimessä saannu heti antaa tuttia, kun kuulemma haittaa imetyksen onnistumista. Mies sitte salakuljetti tutin sairaalaan, että mä sain käydä rauhassa kahvilla ym. ja poika nukku tyytyväisenä tuttisuussa miehen kainalossa :) .

Mä en aio täyttää pakastinta mitenkään ihmeemmin, mies saa sitte tehä ruokaa ja leipoa tarpeen mukaan. Eniten stressaan sitä, et mimmoset raivarit saan jos kämppä on ihan sotkunen, kun päästää sairaalasta pois. Tosin luulisin kyllä et tajuaa järkätä ennenkun tulee hakemaan, ainakin viimeksi oli tajunnu.

Myyris 32+6
 
Kätkytkuolemasta joku kyseli, luin tässä joku aika sitten jostain vauvalehdestä että siinä voisi olla kyse (ainakin jossain tapauksessa) siitä että vauva unohtaa hengittää nukkuessaan. Sitten kun se hälytin hälyttää niin vanhemmat voisi koittaa herättää vauvaa jos alkais taas hengittää tai sitten voisi hälyttää apua nopeasti. Samaisessa jutussa sanottiin että jos vauva nukkuu äidin vieressä se muistaa helpommin hengittää. Tää ei oo siis mikään mun mielipide, muistan vain lukeneeni tämän. Mahtaiskohan se lehti olla vielä jossain...?

Toi tutti on kans aika kakspiippunen juttu. Sairaalassa en antanut Kuopukselle muuta kuin lastenlääkärin tutkimisen ajaksi. Esikoiselle iskin tutin suuhun melkein heti silloin jouduin olemaan "ihmistuttina", ei sekään hauskaa ollut. Aion kyllä nyttenkin ottaa sairaalakassiin tutin, mutta annan sen vasta sitten jos on ihan pakko, kun mulla toi imetys ei ole onnistunut kauhean hyvin.

Välillä oikein havahdun, että ei tässä nyt niin montaa viikkoa ole aikaa. Tulee poikien synttäritkin ihan kohta, ja sit ollaanki Marraskuun puolivälissä... Hankintojakin olisi vielä: Sitteri, vaippoja, tutti, antikoliikkitutteja tuttipulloon, patja ja sänky...Mitäköhän kaikkea vielä =)

auringonpilkku rv31+5
 
täällä neukusta kotiuduttu,eipä siellä mitään ihmeellistä ollutarvot oli ok,ja erilaisia närästyslääkevaihtoehtoja käytiin läpi,kun sitä on niin kovasti nyt ollut.arveli vatsakipujen johtuvan niistä.oli vaan hieman turhauttava kläynti kun esikko oli ekaa kertaa mukana.sillä ei meinannut hermo kestää yhtään neukkutädin luona oleilua :/

Mandy bodyjen painaminen kuulostaa kivalta idealta,pitääpä pitää mielessä :)

meillä alko kans esikoinen syödä tuttia jo heti laitokselta,muistaakseni hoitaja sano että anna pois jos vaan syödä haluaa.nyt en oo vielä tuttia edes hommannu,ja samaten tuttipullot puuttuu,muuten alkaa olla jo tavaroita aika hyvin kasassa :)

mimma 31+0 poks :)
 
Eilisiä ultrakuulumisia: Lääkäri oli ihan niin kuin luvattiinkin eri kuin edellisellä kerralla, suomalainen aika nuori ja erittäin ammattitaitoisen oloinen :) Ultraamisessa ei kestänyt nyt kuin ehkä 15 min ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Edelleen on pieni ja uusi kontrolliaika laitettiin 3 viikon päähän, mutta oli kuitenkin kasvanut kahden viikon takaisesta ihan normaalisti. Uusi painoarvio oli 1940 g. Lääkäri sanoi myös, että yleensä näitä pienikokoisia käynnistellään lasketun ajan tienoilla, eikä päästetä oikein yliaikaiseksi. Mikä oli toisaalta kovin helpottava tieto, kun ehdin jo mielessäni kuvitella, että pitävät sen masussa kasvamassa ens vuoden puolelle saakka :LOL: No pääasia, että vauveli näytti voivan hyvin ja kasvua oli tapahtunut.

Tutista meillä saa laitokselta tutin vauvalle käyttöön, mutta se pitää sitten lähtiessä palauttaa. Joten oma tutti voi olla hyvinkin tarpeen heti. Meidän kuopus oli vaan sellainen, että hänelle ei mikä tahansa tutti kelvannutkaan, vaan minulla meni jonkin aikaa löytää se hänelle sopivin äänenvaimennin. Silikonisia ei huolinut, vaan tutin piti olla anatominen ja luonnonkuminen :confused: joten kannattaa pitää mielessä mikäli vauva ei huoli tuttia, että materiaali ja muoto voivat olla "vääriä".

Toivottavasti Klementine[/B ]saat nopeasti apua kipuun. Kuulostaa kyllä ihan kamalalle tuollainen olo :hug:

Mimmi84 Synnytyksistä: Esikoinen syntyi 40+4, keskimmäinen käynnistettiin 41+0 ja kuopus käynnistettiin 40+0. Esikoisesta meni spontaanisti lapsivedet, mutta supistukset laitettiin tulemaan tipalla, joten tavallaan sekin käynnistettiin. Joten taipumusta yliaikaisuuteen on.

Minuakin mietityttää tuo kuinka kuopus "pärjäilee" ilman äitiä täällä ja miten minä pärjään ilman häntä. Nuo kaksi ensimmäistä ovat jo niin isoja ja isolla ikäerolla syntyneet, ettei siinä ole mitään ongelmia koskaan ollut, mutta tämä kuopus on reilu 2 v ja niin äidin poika ja ei ole minusta paljon erossa ollutkaan. Ihan varmaan kun tulevat sairaalaan katsomaan niin alan itkemään ja saan poitsunkin ihan sekaisin. Oliskohan siinä mitään ajatusta: että vauva antaisi "lahjan" isoveljelleen kun tulevat vauvaa ekaa kertaa katsomaan :confused:

Unelmahöttö ja Kuutti 34+2
 
Ohhoh, onpa mimmillä jännä tilanne! Kaikkea sitä saattaakin tulla vastaan raskaana ollessa :O

Klementinelle voimia kipuilujen kanssa! Ärtynyt olokin liittyy usein (ainakin mulla) siihen, että on itellä niin huono/kipeä olo. Toivottavasti lähtee paranemaan pian! Itsekin mietin aina välillä, miten mahtaa vaikuttaa sikiöön, jos oma olo on tosi tuskainen kipujen takia. Voisi kuvitella, että joku stressihormoni olisi ainakin korkealla. Mutta mitään kunnon vastausta ei oo kukaan koskaan osannut antaa.

Neuvolakäynti täälläkin takana ja kaikki hyvin. Tosin paino oli noussut vain reilut 100g/viikko. Mutta ilmeisesti kun se sf-mitta on noussut ihan hyvin, niin ei oo mitään hätiä. Toukkanen esitteli parastaan koko eilisen päivän, mistä seurauksena taas jatkuvat supistukset. Neuvolantätikin pääsi niitä todistamaan, kun yritti hiukan tunnustella vatsaa.

Puhetta oli myös noista kaikista kivuista, kun en edelleenkään pysty juuri istumaan tai seisomaan. Ihanan tosissaan ottivat mut tällä kertaa ja sain heti ajan lääkärille. Kohdunsuu oli edelleen tiukasti kiinni, mutta siitä huolimatta pitäisi supistukset kuulemma saada vähenemään rajusti. Nyt sitten saikkua pari viikkoa ja toivotaan, että samalla vähenisi myös noi suonikohju- ja liitoskivut ja rytmihäiriötkin. Pois ne ei kuulemma mee kokonaan ennen synnytystä :( eikä niihin oikein auta muu kuin lepo. Sovittiin kuitenkin vielä niin, että voin tehdä töitä oman voinnin mukaan, esim. muutaman tunnin päivässä tai muutamana päivänä viikossa. Nyt on tosi hyvä mieli, kun voi käydä töissä oman voinnin mukaan, eikä ole pakko kärvistellä tuota 8h päivässä vaan tietää että tarvittaessa pääsee lepäämään. :)

neitoperho & toukka 30+5
 
Synnytyksistä: esikoinen syntyi viikoilla 41+3, ihan luonnollisesti lähti tulemaan kun olin äit.polilla käynyt just yliaikaiskontrollissa ultrassa ja sisätutkimuksissa. Kotimatkalla irtos limatulppa ja illalla takas sairaalaan. Poika syntyi varhain seuraavana aamuna. Viimeisin synnytys vkolla 37+3, siitä tuolla aiemmin kirjoittelinkin. Mut aika eri vkoilla tuli.. :)

Voimia kaikkien kipujen kanssa tuskaileville... Täälläkin aika olot..
 
Klementinelle voimia ja tissille paranemista! Tosi inhottavan kuulosta :(

Unelmahöttö, ihanaa, että vauva oli kasavnut normaalisti. Mun kaks tuttua joutu just juoksemaan kontrolliultrissa tänä syksynä vauvan pienikokoisuusepäilyn vuoksi - ja mitä vielä molemmat syntyi yli kolmekiloisina jotain 3200 ja 3100 g :) Mutta hyvähän tietty, että seurataan, en mä sillä, mutta että siis juurikin todennäköisesti kaikki on ihan kunnossa.

Missäköhän Metsätähtönen luuraa? Toivottavasti kaikki on ainakin hyvin. Vai olikohan niillä se muutto tässä kuun vaihteessa, niin ehkä netti tms. on poikki?

Omaa napaa: mitenhän tässä nyt sitten taas käy, kun huomenna menee töihin. Kotona ollessa flunssa on ihan ok (nukun ja kudon enkä puhu, tosin toki yskin ja niistän ja olen tukossa), mutta heti kun eilen kävin vähän kokeilemassa ihmisetn ilmoilla, niin kurkku kipeytyi, yskä muuttui&paheni + yöllä jouduin aamuyöstä keittelee glogiä, että olo olisi yhtään helpottanut. Ihan hullua :| Mulla ei ikinä ole tällaista. Meillä loppuu kohtaa vessapaperit, kun oon niistänyt kaikki loppuun :D No kyllä silti aattelin mennä huomenna kokeilee töihin. Sit pe aamuna on neuvola, niin valitan siellä, jos ei muuta. Suihkussakäyminen on saanut ihan uuden merkityksen, kun heti ensimmäiseksi aamulla sinne puhdistelemaan röörejä: tuntuu irtoavan siellä paremmin mm. yskä.

Lantionpohjanlihakset on vissiin surkastuneet kokonaan :ashamed:. Tietynlainen yskä tai aivastus niin sitten mennään...tarttis varmaan kohta jotakin Tenaa. Mutta se on jännä, että ei tule kaikilla yskillä vaan sellasella keuhkoista tulevalla : /

Baby showereista: En tiedä, onko mulle tulossa, mutta ihanaa olisi kyllä nähdä kaikkia ystäviä samalla kertaa (polttarit :heart:). Yhdessä kaveripiirissä niitä on kyllä järkätty eli siinä mielessä asia ei ole ihan uusi, vaikka lapsia ei lähimmillä ystävillä olekaan, mutta muuten mun ystävä ovat aika hajallaan eivätkä niin hyvin tunne toisiaan, että saapi nähdä :) ja paras ystävä on ulkomailla opiskelemassa...Mutta jos ei tule, niin sitten ei tule. Mä kyllä haluaisin joskus järjestää jollekin muulle sellaiset :)

Azalea ja Luru 31+4
 
mä kans olen kaipaillut metsistä ja jennyliä =) metsiksellä tais tosiaan olla se muutto näihin aikoihin.

Voimia klementine ja toivotaan tissille pikaista paranemista!!!! :flower:

Mä aattelin ainakin ottaa tutin mukaan jo laitokselle. Saas nähä mitä mieltä täällä tutista ollaan.

Huomen ja perjantaina on viimeset iltavuorot piiiiiitkään aikaan. Sit alkaa "lomailu" =) Taidan tänään leipoa vähän viemisiä töihin ku huomen en ehdi.

Huomenna taas poksutaan :heart:

fanttomi & 31+6
 
Täällä oltiin tänään siellä naistenklinikalla kontrollissa ja se olikin sellainen opetuskäynti että mukana oli kaksi opiskelijaa ja sit joku erikoislääkäri joka ohjasi niitä. Oli aika mielenkiintoista olla opiskelijoiden oppimateriaalina, sisätutkimus oli todella inhottava kun se tutkimusta tehnyt opiskelija ei oikein ollut selvillä mihin päin painella ja kuinka syvälle kätensä työntää... Lisäksi oli aika huvittavaa, kun kolme naamaa tuijottaa mun pimppiin ja toteaa että "hyvälle näyttää". :LOL: Vauvan ultraaminen olikin sit ihan kiva kokemus kun se erikoislääkäri selitti kaiken niin tarkkaan ja molemmat opiskelijat ultrasivat ja tekivät painoarviota. Sukupuolikin selvitettiin moneen otteeseen, joten kait se nyt on sit varmaa että poika on tulossa. :)

Joka tapauksessa mun kohdunsuun tilanne oli ennallaan eli ei ollut huonontunut. Sain jopa luvan vähän käydä kävelyllä yms. etten tuu hulluksi. Vauvan painoarvio oli huimat 1525g (3 viikkoa sitten 960g) Lisäksi sain kaksi viikkoa saikkua, siis siihen asti kun mulla alkaisi äippäloma, joten meikäläinenkään ei enää töihin oo menossa kolmeen vuoteen. JES!

Klementinelle tsemppiä tissin kanssa ja mimmille kanssa, todella hurjalta kuulostaa toi vatsanpeitejuttu! Azalealle paranemisia! Olipa kiva Unelmahöttö, että kontrolli meni hyvin.

Metsistä ja Jennyliä on täälläkin kaipailtu, toivottavasti molemmilla kaikki hyvin.

mamadread ja ihme 29+5
 
Mimmillä kyllä hurjan kuuloinen tilanne =O

Saz: Mulla on myös tuota rintakehän pistoskipua ollu jo parin viikon ajan. Alkoi ihan sellaisena pienenä tuikkasuna kun käänsi kylkeä, nyt suorastaan jo polttelee=/ Ja tosiaan pari senttiä tissin alapuolella.

Joku kyseli kätkytkuolemasta, mulle sanoi neuvolan täti että jos kätkytkuolema on tullakseen, se myös tulee. Siihen ei hänen mukaansa auta edes elvytys, vaikka heti aloittaisi kun hengitys pysähtyy. Tiedä sitten onko totta tuollainen. Luin myös jostain lehdestä että elvytys ei tehoa, koska vauvan aivoissa on vika joka säätelee sitä hengitystä ja kun se ei toimi niin ei toimi.

Jazzy
 
saz
Klementinelle tsempit tissin kanssa! Aika outo juttu... Mutta tuon kivun kanssa ei ole mukava olla, kun on muutenkin kaikkea vaivaa ja olo ei ole paras mahdollinen. Mulla itsellä vaivas se iskiaskipu kesällä ihan itkun partaalle useita viikkoja.. Lääkäri lohdutteli ettei vauva tunne mun kipua, stressin kyllä, mutta sille ei vaan oikein voi mitään..

Anve: ihanasti teillä mennyt sisarusten ensitapaaminen :) Meillä poitsu on vielä niin pieni että luulen vauvan tulevan arkeen mukaan "huomaamatta". Syliin varmaan kaipailee sitten enemmän ja ollaankin miehen kanssa sovittu että pidetään sitten tuota esikkoakin enemmän sylissä ja annetaan muutenkin yhtä paljon huomiota kuin vauva saa, ja hoidetaan kaikki vauvaa yhdessä jos vaan esikko haluaa siihen osallistua. Sitä en sit tiedä että kannattaisko esikon tulla sairaalaan meitä ollenkaan katsomaan ettei tule kamalaa tappelua siitä pois lähdöstä, kun ikää pojalla on joulukuussa vasta se 1v 2kk.

Onnea mamadreadille "loman" alusta!

Huomenna poksuu 33+0
 
Oho, nyt jo ensimmäinen lumihiutale on syntynyt :heart: Paljon onnea ja voimia Lollille ja koko perheelle. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin vaikka neiti näinkin aikaisin päätti tulla maailmaan.

fanttomi & 32+0 POKS!!! (kello on jo yli puolenyön =) )
 
Lolli onnittelut tyttären johdosta. :flower: Onpas neiti syntynyt pienillä viikoilla, mut onneksi kaikki on hyvin. Jään mielenkiinnolla odottelemaan lisää kuulumisia =)

Itsellä on yliopistolle reissu edessä tälle päivää... Täytyy siis kohta lähteä ajelemaan idemmäksi.

Leenu ja 34+0 POKS!
 
Nytkö se ensimmäinen hiutaleemme on syntynyt?!!:heart:
Oi, Onnea lolli koko perheelle pienestä prinsessasta!!

Varhaisiin viikkoihin nähden kyllä jo hyvänkokoinen tyttö, se on hienoa!
Tulehan kertomaan lisää kuulumisia kun jaksat ja ennätät?!:heart:

Tuntuupa ihanalta että olette kaipailleet:heart: Täällä ollaan, tosin paremminkin voisi mennä!:(
Masu voi kuitenkin hyvin!:heart:
Olen menossa juuri neuvolaan joten palaan päivällä tuorein kuulumisin:wave:

Jennyli 31+6
 
Saz: me päädyttiin viimeks siihen et esikoinen ei käyny sairaalassa kattoon meitä, ku mietittiin sitä et ei ollu ollu minusta juurikaan erossa ja toiseksi et ei ois ymmärtäny sitä et miks äiti on sairaalassa ja ouduossa vaatteissa eikä lähe hänen ja isän kans kotiin. Toisaalta taas itelläki oli helpompi ku ei nähny :ashamed: :'( Nyt en tiedä.. voi olla et isompi käy isän kans kattoon, mut pienempi ei.. Pienempi kerkeää just täyttää vuoden ku vauva syntyy.

Mul on tänään leipomus päivä, miehen sisko tulee kaveriksi.. uuni on lähpiämässä. Aattelin kokeilla sitä ruisleipää, sit teen rieskaa ja pitää kattoa tekiskö vielä hiivaleipää ja pullaaki. Mun äiti kyl piti mulle melkosen pauhinan siitä ettei saa väsyttää itteään, mut mies ja vanhin tyttö on niin rieskan perään et häätyy sitä nyt sen verran äitin lapsiaan passata :D
 
Paljon onnea Lollille ja voimia ensimmäiselle lumihiutaleelle! :) :flower:

Eipä ole vähään aikaan tullut kirjoiteltua, vaikka palstaa olenkin käynyt lueskelemassa. Mistähän kaikesta täällä olikaan ollut puhetta :D

Itselläni on vielä kaikki tutit ja tuttipullot hommaamatta, myös rintapumppu ja itkuhälytin on hankkimatta. Toiveissa vähän olisi, että saisi sukulaisilta noita tavaroita lahjaksi, kun on oma rahatilanne hieman tiukalla. Vanhemmiltanikin saatu vaunuraha on käytetty jo moneen kertaan ja vaunut siis edelleenkin hommaamatta. Turvakaukalo sentään löytyy jo, onhan se kuitenkin hieman tärkeämpi olla heti alussa valmiina, että pääsee laitokselta turvallisesti kotiin. :)

Olen ommellut flanellista muutamat kapaloliinat, joita olisi tarkoitus käyttää, sen pitäisi kuulemma rauhoittaa vastasyntynyttä, kun ei kädet pääse heilumaan vapaana. Vai minkälaisia kokemuksia muilla on, onko kapaloinnista ollut iloa?

Omaa napaa: Närästys lisääntyy hitaasti, mutta varmasti. :kieh: Renniellä on onneksi kuitenkin pärjätty, mutta se maku alkaa tulla jo korvista pihalle ja vielä olisi 2kk laskettuun aikaan... Suuremmilta krempoilta on kuitenkin vielä säästytty *koputtaa puuta*, joten ei sovi valittaa. :)

PinguPongu 31+2
 

Yhteistyössä