espoir noudatin orjallisesti sitä rd-ruokavaliota koko alkuraskauden kunnes rauta-arvot romahtivat sataseen. Syytin osittain tuota ruokavaliota arvojen huononemisesta. Siis kun ei hedelmiäkään mielellään saanut kuin muutaman syödä eikä tuoremehua ja ne kuitenkin ovat c-vitamiinin lähteinä tärkeitä. Koko kesän kärvistelin tuolla satasen hempalla ja rautakuuri ei meinannut tehota kunnes mua käskettiin ottaa raudat tuoremehun kanssa ja syödä sitä mustaamakkaraa (tosi rasvaista eli rd_läisen kauhu). Vihanneksissa ja ruisleivässä on aineita jotka estävät niissä olevan raudan imeytymisen ja yllättävän monissa muissakin "hyvissä ruoka-aineissa" oli niitä raudan imeytymistä heikentäviä aineksia. Kun palasin entiseen ruokavalioon niin alkoi rautakin paremmin imeytyä. Karkkia en tosin syö nyt enkä juuri syönyt aikaisemminkaan mutta pullaa ja keksiä kyllä mussutan. Sen olen vannonut että kun joulu tulee niin aion syödä napaani konvehtirasian jos toisenkin koska jetenkin tekee niitä niin tajuttomasti nyt mieli mutta luin että suklaa on vauuvalle pahasta joten en sitä syö nyt raskausaikana. Mutta toki aion ryhdistäytyä piakkoin raskauden jälkeen tai ainakin imetyskauden jälkeen ruokavalion suhteen koska tämä lapsi on kohdallani viimeinen ja yritän saada kroppani edes hiukan entistä muistuttavaan "kuosiin". Olen siis "tehnyt" nämä lapset putkeen enkä ole välissä nähnyt juuri vaivaa raskauskilojen vähentämiseen (ei niitä paljoa ole edes tullut mutta jonkinverran kuitenkin ja paikat roikkuvat löysinä:ashamed. Tämä on minulle jo viides raskaus ja kaksi lasta minulle on siunaantunut ja tämä olisi se kolmas. Eli terveelliset elämäntavat kyllä ovat ajatuksissa myöhemmin. Sukurasitetta minulla ei diabeteksesta ole ja tuon diagnoosin sain alkuraskaudessa siksi että paastoarvo oli juuri rajalla. Sitten vielä tuo että ajattelin että jos nyt pystyn ruokavaliolla vaikuttamaan siihen että vauva olisi edes yli 3 kg niin se olisi ihan ok kun tosiaan pienikokoisesta vauvasta on aina isompi huoli. Tosin perätilassa en alakautta kovin isoa halua synnyttää ja koko ajatus pelottaa.
Viimeksi muokattu: