Rv 31 poks!!:heart: Ja huomenta!:wave:
Voi kun onkin tullut paljon kirjoitusta sitten eilisen! Ihanaa kun on luettavaa mutta en muista yhtään mitä pitäisi kommentoida:saint:
Ajatelkaapas, enää ensiviikko ja sitten olemme jo marraskuussa jolloin voisi hyvinkin olettaa että ensimmäiset pienet joulukuiset jo syntyvät, voi niisk miten ihanaa!:heart:
Tasapuolisesta halauksia kaikille joilla on ikäviä vaivoja tai murheita muutoin ja tsemppiä teille jotka olette levossa:hug:
Äläkä
cisu itseäsi liikaa syytä ja soimaa:heart: Olet jo pitkällä ja varmasti vielä loppuun asti pääset,uskon niin!:heart:
Täyslepo kotona on aika mahdoton tehtävä...mä oon ite samanlainen hääräri ja kynnys on aika matala tarttua niihin töihin lepomääräyksestä huolimatta (jos siis sellainen olisi). Koitahan nyt kuitenkin jättää kaikki raskaat ja isommat jutut ja liikkumiset vähemmälle!
Jääris mä kuuntelin nyt aamulla sun innoittama sydänäänet ja ne kuuluivat häpyluun ja navan välimaastosta,hieman oikeahkolta missä mulla onkin sellainen iso ja kova vauvamöhkäle eli olisiko selkä ja vauva edelleen mulla rt/viistossa.
Yksityiselläkäyntiä olen minäkin tässä funtsinut ja tässä muutaman vkon sisään varmaan menenkin. Tuo kohdun sisäsuun tilanne katsotaan tosiaan sisäultralla (näin ainakin mulla aina kaksosista sekä kuopuksen 4D-ultrassa) mutta mä en koe sitä niinkään ärsytyksenä vaan enemmänkin sitä sormilla rämpläämistä ja sormen työntämistä kohdun suulle jne.
Sairaalakassia en ole vielä pakkaillut enkä paljon muutakaan...no uusia, pieniä vauvanvaatteita kyllä pessyt ja laitellut kaappiin=) Marraskuun aikana voisi kaiketi tuon kassin alustavasti katsella kuntoon...edellinen synnytys kun alkoi niin yllättäin!
Rauta-arvot on mullakin ollut tässä raskaudessa parhaimmat enkä ole joutunut lisärautaa syömään ollenkaan! Ihmetyttää kyllä missä sitten tuo taika piilee?! Olisiko se sitten nuo vihannekset/salaatit mitä oon mässännyt koko raskauden ajan ihan älyttömästi?! Liha puolestaan on ollut vähemmällä kuin yleensä.
Nukun yleensä oikealla kyljellä tai selällään...vasen kylkiasento tuntuu mullakin epämukavimmalta ja ahdistavimmalta! Tähän asti oon nukkunut todella hyvin yöt mutta viimeisen viikon aikana olen alkanut heräämään joka yö enkä meinaa saada unenpäästä kiinni! Olisiko tämä sitä sisäistä valmistautumista vauva tuloon?!
Närästystä mulla oli jostain syystä alkuraskaudessa mutta nyt en ole kärsinyt siitä enää ollenkaan! Vaikka yleensä tuo on päinvastoin.
Nimen keksiminen tuntuu olevan kovin vaikeaa. Tytölle olisi ollut varmastikin liikatarjontaa mutta näin neljännen pojan kohdalla alkaa olla todella työ löytää se molempia miellyttävä nimiyhdistelmä: / Kolme nimeä on luultavasti tulossa eikä mitään perinnenimeä ole pojalle tulossa.
Hikasta...meilläkin vauva on oikea hikkakone ja monta kertaa päivässä hikkaa. Kiva kuulla että paljon hikkaavilla olisi hyvät keuhkot! Hikka tosiaan tuntuu nopeana ja tasaisena nytkytyksenä mahassa
neitoperho mulla on myös alapäässä suonikohjuja ja koko alapää on muutenkin turvoksissa ja pullottava:x Onneksi tämä vaiva on mulla korjaantuntu aina synnytyksen jälkeen ja toivottavasti nytkin! Eipä tälle ikävälle vaivalle oikein mitään tehtävissä ole
Ja itselläni tämä aiheuttaa kyllä osaltaan sitä paineen tunnetta kun veri sitten lähtee ylösnoustessa virtaamaan alaspäin!
Kii meille on tulossa siis neljäs poika ja lähestulkoon samanlainen raskaus on ollut kuin aikaisemmatkin. Mahan muoto ainakin perinteinen poikamaha joka työntyy suoraan eteenpäin eikä takaapäin huomaa mitään! En siis ole menettänyt vyötäröäni =)
Alkuraskauden pahin oire ollut älytön väsymys joka raskaudessa, pahoinvointi ollut hirveän vähäistä!
Tässä raskaudessa vaan tuo väsymys ei ole meinannut millään väistyä vaan on jatkunut koko raskauden eikä semmoista pesänrakennusviettiä ja energiapiikkiä ole tullut ollenkaan.
Samoin en ole tuntenut olevani niin hehkeä ja hyvinvoiva kuin aikaisemmissa raskauksissa!
Mieliteot on myös poikenneet siten että aikaisemmissa roskaruoka ja liha on ollut suuri himo, nyt ne ei maistuisi oikein ollenkaan vaan raikkaat ja kevyet salaatit ovat olleet läpi raskauden himona. Makeanhimo on kaikissa raskauksissa ollut loppupuolella valtaisa!
Sykkeet ovat olleet tällä kaverilla 150 tuntumassa...kuopuksella esim. 120-140!
Mullahan oli alkuraskaudessa vahva tunne että tyttö tulisi mutta tämä sisäinen tunne ei siis tälläkertaa paikkaansa pitänyt
(.) Vauva tosiaan kääntyi viime sunnuntaina eripäin, luultavasti on edelleen rt tai lähinnä vinotilassa, peppu ja jalat oikealle ja pää vasemmalle nivuseenpäin. Kasvot on nyt kuitenkin ilmeisesti mahaanipäin koska raajat näkyy ja liikkeet tuntuu niin paljon selvemmin! Mutta tuon sunnuntain jälkeen mua on alkanut supistella paljon ja tuntuu että niitä tulee vähän joka asiasta...olen herännyt niihin jopa yöllä! Lähinnä kovettelee mutta kyllä välillä on pysyttäviäkin eli kipeämpiä!
Muutenkin tosiaan yöunet alkaneet jotenkin häiriintyä ja päivällä uuvuttaa sitten helposti. Mutta muutoin olo ihan okei joten eiköhän tämä loppukin tästä kunnialla vedetä
Ainoa ongelma tällähetkellä on meidän parisuhde joka vaatisi kyllä hirvittävästi työtä tulevaisuutta ajatellen
Kävin keskiviikkona sielä perheneuvolassa, yksin! Helpotti mutta asiat ei oikein lähde pyörimään toivotulla tavalla jos mies ei ole halukas mukaan prosessiin lähtemään!
Jokohan minäkin lopetan tämän romaanini ja jätän muillekkin palstatilaa
Mukavaaviikonloppua kaikille :heart: