***Joulukuiset lumihiutaleet 2010- LOKAKUU***

Pikaiset kuulumiset..Tänään siis soittelin terkalle soittotunnin aikana ja kerroin noista lisääntyneistä tykyttelyistä, verenpaineen hienoisesta noususta ja pissassaki proteiinit ollu eilen +/- - 1+ väliltä ja tänään +/-. Supisteluista en edes ehtiny sanoa mitään, ilmeisesti aika kiireinen tätsä oli tänään. Lupas kuitenki konsultoida sitä lääkäriä jolla viimeks kävin ja iltapäivällä sit soittiki takas et lääkäri oli laittanu mulle lähetteen pissanäytteeseen tulehdusten poissulkemiseks, ekg:n ja verenpaineen seurannan kotiin. Eli kirjotti mulle sairaslomaa to-ke (jollon on seuraava neuvola). Paineita täytyy siis mitata 3 kertaa päivässä ja heti yhteys jos päivän arvot on yli 140/90, muuten katotaan niitä arvoja vasta ens keskiviikon neuvolassa. Ja ekg tosiaan niitten tykyttelyitten takia, joita tänään on tullu jo 10-15 min välein. Voihan olla et nää kaikki oireet johtuu pelkästään väsymyksestä, ku en tosiaan saa nukuttua, toivotaan ettei ainakaan mitään myrkytystä ala kehitteleen. Tai ainaki et se rauhottuis nyt tällä levolla sitten.

fanttomi & 29+6 =) (jippiii, huomen päästään 3-kympin kerhoon)
 
sokerirasituksessa kävin aamulla ja se oli ihan helppo nakki vaikka pelkäsin et meen huonoon kuntoon kuten monet kaverini.no ei tuntunu missään,pahinta oli se kun 3 kertaa imettiin verta kyynärtaipeesta:kieh: tuloksetki sain jo iltapäivällä ja kaikki arvot tosi hyvät.huomenna sitte neuvola ja liittyminen 3kympin kerhoon:D. huomiseen!!

murunen&nappula 29+6
 
Jääräpää: meil on 3v:llä tämä istuin Lastentarvike Baby Style Oy - Brio Caro Turvavyöistuin, ruskea
Pari kolmekertaa on kakkosistuimena käytetty ja ihan ainaki siinä on asiansa ajanu. Meil oli myös kriterinä se et pitää olla kapea.. en tiedä onko tuo turvallisimmasta päästä, mut varmasti asiansa ajaa.. Tuosta saa myöhemmin sit "pallin". Niin ja meil on Audi A6:n ja graco logioco S + Graco Cosmig ja nuo mahtuu siihen vierekkäin joko siten et tuo graco turvaistuin on joko nokka menosuuntaan tai selkämenosuuntaan.
Näil näkymin meil tuo vyöistun tulee keskelle (jos kiinnityksen kans onnistuu näppärästi)
 
Viimeksi muokattu:
Jennylille tsempit parisuhteeseen täältäkin.

Täällä kans yksi jolla ruokahalu on lisääntynyt. Vois syödä ihan kokoajan jotain pientä =D
Lähinnä hdelemät, jogurtit yms. on sellaisia joita menee ihan hirmupaljon.

Ja imetyksestä en aio otta stressiä, vaikka ihmiset kuinka paheksuis julkisella paikalla imetystä. Jos jollakin ahdistaa niin paljon luonnollinen asia, niin menköön kotiin neljän seinän sisään ettei vaan näe mitään omasta mielestään kamalaa.

Tänään oli kätilön ultra, ja pikkuisella kaikki ok=) Painoarvio oli n. 1,8kg. Ja pää ihan alhaalla ja sen kyllä tuntee. Painaa niin julmetusti alaspäin jo.
Huomenna olis sitten vuorossa neuvolalääkärin aika. Saa nähdä onko painoa tullu kuin paljon lisää, vähän jännittää =D

Mutta huomenna sitten lisää

Jazzy&Morso
 
Tietääkö joku, et jos on ottanu sikapiikin, ni ottaakko nyt tuo infulenssarokote? siis ku senhän pitäs sisältää se sikapiikkiki? Ite en ole aikasemmin ottanu vaik töiden puolesta sen oisin ilmaseksi saanu, ku oon aatellu et sairastan jos sairastan, mut taas nyt ku on kotona lasten kans ni toisaalta miettii et ois parempi ettei sairasta jos lapse sairastaa
 
Joka päivä luen moneenkin otteeseen teidän juttuja, mutta itse en saa aikaiseksi kommentoida kuin pari kertaa viikossa. Mistähän kaikesta taas onkaan puhuttu...

Cisu Hyvä, että sun kohdunsuun tilanne on "normalisoitunut/pysähtynyt". Tsemppiä! :flower:

Liinukka Onnea uudesta raskaudesta! :heart:

Jennyli Kovasti jaksamista parisuhdeongelmien kanssa! :hug: Hyvä, että olette hakeneet apua.

Laskettuaika Mullahan se on 31.12. Koko ajan saan kuulla: "Toivottavasti menee päivällä yli." Ja "Aika jännä nähä kumman vuoden puolella syntyy." Niin. Syntyy sitten kun syntyy. :)

Sitteri Meille tulee myös Baby Björnin Balance. Sain ostettua sen kaverilta. He ainakin tykkäsivät siitä kovasti.

Syömisestä Samoin täällä pärjätään vähemmällä ruoalla nykyään. Eilenkin jäi ruokaa lautaselle, kun kuvittelin mahaan mahtuvan enemmän.

Raudasta Syön Retaferia päivittäin. Onneksi se ei enää vedä mua ihan tukkoon. Nyt tuntuu jo paremmalle. Otan tabletin päivällä noin tunti lounaan jälkeen tuoremehun kanssa.

Yöheräilyistä En varmaan heräis kertaakaan, jos tuo pieni mies ei heräilisi. Saattaa olla öitä, että en käy vessassa ollenkaan, toisinaan käyn kaksikin kertaa. Mutta nukahdan onneksi aina heti, kun sänkyyn pääsen.

Vauvan hikka Tällä masuasukilla ei oo ollut vielä hikkaa. Esikoinen hikkaili kyllä paljonkin.

Jääräpää Teidän vauvelihan on ollut vitsikkäällä päällä kääntyilemistensä kanssa. Eiköhän se ehdi vielä kääntyä takaisin pää menosuuntaan. :)

what Olet asennoitunut ihanasti synnytykseen! Ehkä kommentoin näin, koska ajattelin juuri tuolla tavalla, kun esikoistani odotin. :) Eikä mua tämäkään kerta jännitä/pelota, vaan suht samoin ajatuksin mennään.

Liikkeistä Täällä EI TODELLAKAAN liikkeet oo vähentyneet tai muuttuneet möyrimiseksi. Paljon on kyllä muljahtelua, mutta todella paljon tulee kunnon monotustakin. Välillä tuntuu oikein ilkeälle, kun potkii niin että koko maha heiluu ja tärisee.

Onko kellään kokemusta Boob Warmer imetyshupparista?

Ens viikolla ois neuvola. Sitä odotellessa.

Mandy ja pallero 28+5
 
Viimeksi muokattu:
Tässähän jo kohta ollaan viikonloppua viettämässä!=)

Anve, eihän se rokote suojaa kuin vuoden tai vajaa jos oon oikein käsittänyt. Sinällään tuo influenssarokote ei sisällä sitä sikainfluenssarokotetta, vaan sen viruskannan sieltä. On siis hieman eri rokote, mutta vaikutus pitäis olla sama. Eli vähän samallai kuin joka vuosi on nuo influenssarokotuksetkin, niin käsittääkseni myös sikainfluenssaa vastaan pitäis uudestaan hankkia vastustuskykyä. Tai jos miettii ylipäänsä flunssia jne, niin eihän se vastustuskyky pitkään niitä kohtaan ole kun joka vuosi vähän erit pyörii.

Mandy, mulla ei ole noista imetyspaidoista hirveesti kokemusta mutta ajattelin tilata ton hupparin muun muassa. Ainakin mulla on tommonen boobin yks imetystoppi ja oon tykännyt siitä, kun kokeilin. Tuo heidän mallinsa tuntuu sopivan sen luukun puolesta, sain ystävältä myös pari muuta eri merkkistä paitaa ja yhdessä oli ainakin huonona se että se luukun läpäre oli sisäpuolella just tossa rinnanpään kohdalla. Ei lämmitä ihan samalla tavalla ja sitten jos on ilman rintsikoita, niin ei kykene edes nyt. Oon käyttäny pari imetyspaitaa nyt, kun ne venyy ihan älyttömästi mun mahan mukaan:xmas: Tossa Boobilla onpi vaan se, että saa kaiketi ottaa isompaa kokoa kuin normaalisti ottais.

Tänään poksutaan ja ollaan mukana kolmenkympinkerhossa!:) Luinkin tosta vau-kirjasesta taas, että taitaa kuulua tähän vaiheeseen tuo kaverin laskeutuminen tuolla massussa.

-metsis 30+0 poks!:wave:
 
Samoja kommentteja Mandy tännekin satelee! Tai ylipäätänsä ihmisillä tuntuu olevan kova tarve kommentoida kaikkea. Toki osoittaa vain, että ovat kiinnostuneita ja haluavat jotenkin osallistua, mutta joskus alkaa potuttamaan. Yleensä kysytään esimerkiksi, "miten sä oot voinut", niin mitä tuohon pitäisi vastata? Tuskimpa ihmiset oikeasti haluavat kuulla, mitä kaikkia kipuja ja särkyjä ja tulehduksia mulla on ollut :LOL: Ja vakiovastaus "ihan hyvin, mitä nyt vähän alkaa pientä kremppaa löytymään" on yhtä tyhjän kanssa.

Fanttomi: sympatiat sinne noista tykytteilyistä ja muista. Täällä rytmihäiriöt on jälleen pahentuneet ja viime yön taas valvoin niiden takia. Propralia pitäisi ruveta syömään, että saisi nukuttua, mutta hiukan alkoi arveluttamaan, kun selostetta eilen luin. Laskee nimittäin vielä entisestään verenpainetta ja kun se valmiiksi on matala, niin pelkään etten kohta pääse enää sängystä ylös :O Täytyy varmaan testata ensin päiväsaikaan, ettei yöllä tule ylläreitä.

Eilen iski mahasyndrooma! Tapasin muita samoihin aikoihin synnyttäviä ja mun maha oli valtava. Kuvittelin, että painoa olisi tullut vain kohtalaisesti, mutta hiukan liian optimistisia taisivat nuo kuvitelmat olla. Huono omatunto iskee nykyään jokaisesta suklaapatukasta ja päässä kuuluu neuvolantädin sanat jättivauvoista : /

Neitoperho & toukka 28+6
 
Neitoperho, älä välitä, mulle kommentoidaan koko ajan, että onko kaksoset tulossa... :) ja olen myös lihonutkin enemmän kuin ekasta raskaudestani. Reidet on jotain ihan järkkyä...mutta suklaata syön silti :) nam.

Hikka, esikoinen hikkaili paljon, mutta uudesta tulokkaasta olen bongannut hikan vaan pari kertaa. Aika monella tuntui olevan samansuuntaisia tuntemuksia. Tunteekohan ne huonommin tokasta?

Kysymys teille, joilla tulossa pieni ikäero. Nukkumisjärjestelyt täällä mietityttää kovasti, kun esikoinen nukkuu suurimman osan yöstä meidän välissä ja ei millään raaskittaisi aloittaa unikoulua, että nukkuisi koko yön omassa huoneessa omassa sängyssä. Aloittaa siellä unet kyllä niin, että joko nukhataa maidolle tai sitten nukhataa omaan sänkyyn niin, että olen siinä vieressä siihen asti, kun nukahtaa. Mutta herää aina keskiyön aikoihin itkemään ja rauhoittuu heti, kun pääsee meidän väliin. Tavallaan tuntuu, että pitäisi nyt kuukauden aikana pitää unikoulua ja sitten uusi vauva nukkuisi meidän makuuhuoneessa ja hänen kanssaan yritettäisiin paremmin sitä alusta asti omassa kopassa nukkumista, mutta luulenpa, että käytännössä en kumminkaan jaksa jokaisen yöimetyksen jälkeen nostaa vauvaa takaisin koppaan vaan nukkuu ja tuhisee siinä mun kainalossa koko yön niin kuin esikoinenkin. Samaan sänkyyn ei vaan turvallisesti mahdu neljää ihmistä...En tiedä, olisko teillä mitään neuvoja? Tehdäänkö karhunpalvelus, jos vaikka otetaan kaikki nukkumaan samaan makkariin, eli esikoisen pinnasänky vaikka isin puolelle sänkyä ja vauvan koppa sitten mun vierustalle...tai jotain?

Ja kamala flunssa täällä jatkuu. Verenpaineet tosi alhaalla ja pissa onneksi puhdas, hetken jo epäilin, että raskaudessa ei kaikki hyvin, kun olo niin kamala, mutta taitaa johtua vaan flunssasta. Saikulla ollaan siis ja olis enää 5 päivää töitä...

Hyviä vointeja, k&pikku-r 33+6
 
Viimeksi muokattu:
neitoperho suosittelen todellakin kokeilemaan tota Propralia ensin päiväsaikaan. Ei siis mitään pelottelua mut mulle se teki tosi ikävän olon/tunteen ku laski sykkeen tosi alas ja oli silti semmonen "kova" niin että tunsin sen sykkeen koko ajan ja odotin et koskahan se sydän pysähtyy suunnillee. Eihän se mitään vaaraa siis aiheuttanu vaan ikävän olon vaan, mut öisin en sitä sit viittiny käyttää.

Hmh mä olin jo päättäny etten taida ottaa sitä influenssapiikkiä mut nyt mä en sit tiiäkkää. Kun se suojais sit vauvaaki talven.. Kamala kun pitää tällaisiakin päätöksiä tehdä : /

Flunssa senku pahenee. Eipä oo vuosiin ollu tällästä tautia ku joka paikka puskee vaan vihreenkeltasta limaa :x Taidanki mennä keittään taas teetä..

Lolli&Kukka 31+1
 
Hyvää torstaita kaikille =)

Neuvolalääkärin juttusilla käyty ja kaikki ok. Kohdunkaula hieman pehmentynyt, mutta kiinni kuitenkin vielä.
Painoa oli tullu lisää aika reilusti, kuten ajattelinkin=D Reilu kaks kiloa oli tullu kuukaudessa lisää, ruoka on maistunu niin hyvin viimeaikoina:ashamed:
Yhteensä siis painoa tullut nyt 5kg.
Sf-mitta oli 33cm, ja yläkäyrän yläpuolella huitelee. Tosin vauvan koko vastaa ihan viikkoja, eli ei ole liian isokokoinen ainakaan vielä.

Neitoperho: Älä välitä, mulle myös, kuten kadakille kommentoidaan koko ajan, että kaksoset varmaan tulee ja että ompas muhkea maha =D Kanna masuas vaan ylpeänä =)

Synnytyksestä sen verran, että tokihan se jännittää jonkinverran. Ajattelen kuitenkin asiaa niin, että vaikka se kipeää varmasti tekeekin, niin ei se haittaa kun tietää miksi.
Mahdollisimman pitkälle haluan yrittää ilman kivunlievitystä, mutta jos tuntuu pahalta niin sitten pyydetään jotain.
Synnytysvalmennuksessa sanottiinkin aika hyvin tuon kivun suhteen, että se on sellaista, jota et voi kuvitella etukäteen, etkä muista jälkikäteen. Toki sen varmasti muistaa että kipeää teki, mutta sitä että minkälainen se kipu oli, unohtuu varmaan aika pian=)

Jazzy&Morso 31+4
 
Kadak: mä kyl suosittelen tuota esikoisen sängyn siirtämistä teidän huoneeseen, jos se sinne mahtuu! Mä luulen et meil aikapaljon on nimenomaan esikoisen kohdalla öitä rauhoittanu se et on nukkunu meidän kans samassa huoneessa, yöllä kun on heränny ni oon laittanu yövalon himmeälle ja sanonu et vielä on yö nukutaan, jos ei sillä rauhoitu ni oon käyny sit silittään hetken ni jatkaa unia. Samoten ku on meidän huoneessa ni on vauvaa syöttäessä ollu samalla helppo vilasta et lapsella on peittopäällä.
Nyt siirrettiin sit tytöt yhessä omaan huoneeseen. Eli esikoinen on 2½v ja vauva 9kk. Ja hyvin on muutos menny. En usko et ois esikoinen ois rauhoittunu nukkumaan omaan huoneeseen ilman kaveria.
Uskon et laps ku herää yöllä ni hätääntyy sitä että on pimeä ja on yksin, mut sillon ku nukku meidän kans samassa huoneessa ni heti herättyään näki että äiti ja isä on siinä lähellä. Todella harvon on tarvinnu ottaa viereen nukkumaan.
Niin ja muutenki se on esikoiselle iso muutos ku syntyy pikkusisarus.. mua hirvittää nyt et miten meidän esikoinen reagoi, luulen et tämä nykyinen 10kk ikäinen ei juurikaan reagoi mitenkään (mut saa vahtia ettei telemuuta vauvaa), mut sit taas esikoinen otti vauvan syntymän viimeksi todella hyvin, mut epäilenpä ettei nyt niin hyvin ota, ku joutuu taas luopumaan äidin huomiosta.

Anve ja mössykkä 30+2
 
kadak: meillä sama ongelma. Esikoinen tosin nukkui jo vuoden omassa huoneessaan mutta sitten yöunet paheni niin paljon taas, että piti ravata siellä rauhoittelemassa vähän väliä niin siirrettiin meidän huoneeseen ja nyt tulee melkein joka yö viereen jossain vaiheessa. Meillä vaan se ongelma, että makuuhuone on niin pieni, että sinne just just mahtuu parisänky ja änkemällä sai pinnasängyn seinän ja sängyn väliin mutta ei sinne kyllä mitenkään neljää ihmistä saa mahtumaan! nyt jo on vaikeeta kiivetä sänkyyn... ja ois aika siirtää (kai) toi pian 2v isojen sänkyyn, ei vaan olla vielä löydetty käytettynä sopivaa ja uudet on tällä hetkellä liian kalliita. Pelottaa kyllä mitä niistä öistä sitten tulee, tuo kun heräilee nytkin ja on aina ollut toooosi herkkäuninen. Mutta jos meillä olisi isompi makuuhuone, tai jos ehditään vielä ihmeenkaupalla muuttamaan (sopivaa asuntoa ei ole löytynyt valitettavsti) niin sitten pitäisin varmaan koko perheen samassa huoneessa, kyllä tuo varmasti tulee mustasukkaiseksi muuten siitä että vauva sa anukkua meidän kanssa. Nyt jos jäädään tähän kotiin niin ollaan mietitty että mies varmaan saa usein nukkua toisessa huoneessa esikoisen kanssa...

kommenteista: muulla kyllä menee välillä hermot ihmisten kommenteihin!!! Ihan vähän aikaa sitten (pari viikkoa) sain kuulla siitä miten PIENI mun maha muka on ja miten sitä ei oo aikasemmin edes huomannut (no kun luulivat kai lihavaksi??? kyllä sen minusta ja läheisten mielestä huomasi jo aika hyvin kauan sitten) ja kaikkia kommentteja siitä miten pieni olen. Nyt sitten on alkanut vastakkainen, eli tänään esim sain kuulla että: "käytätkö sä tavallisia farkkuja vaikka oot jo noin iso, etkö oo 9:llä kuulla jo?" vastaukseksi: kiitti vaan, en ole yhdeksännellä kuulla lähellekään, ja nämä on kyllä äitiysfarkut joissa on kuminauha paidan alla piilossa....

mutta siis nyt alkaa satelemaan niitä kommentteja miten iso oon. Viimeks oli ihan sama juttu ja loppua kohti sain kuulla kysymyksiä siitä oonko varma ettei oo kaksoset yms. Mun maha ei oikeasti ole sen kummempi kuin muidenkaan, oon vaan tosi laiha ja se pullistuu eteenpäin aina ja kai sen huomaa pienestä ihmisestä paremmin kuin jostain joka on muutenkin iso, mutta eikö ihmiset vaan tajua että tollaiset kommentit ei oo kivoja kun muutenkin sitä on raskaana ollessa niin herkkänä omasta kropasta??? :mad::kieh:
 
Viimeksi muokattu:
anvelle pikainen kiitos nopeasta vastauksesta. :hug:, tuntuu, että niin usein saadaan ohjeita, että pitää vierottaa lapsi aiemmin vierestä ja olla tiukempi unikouluissa jne...
Kiitos :D :hug:
Minusta se pitää mennä niin että tehdään niin ku perheelle tuntuu parhaalta. Meil esikoinen heräili vauvana 1-2h välein ja alkoi vasta lähempänä 2v nukkumaan täysiä yöunia. Kakkonen taas nukkui vauvana 6-8h yöunia, mut 4kk iässä aloi heräilemään öisin 1-2h välein ja nyt ku on siirtyny omaan huoneeseen on taas nukkunu muutamana yön pienemmillä herätyksillä.

Mä ite herään jokaiseen lasten inahukseen, mut taas nukahan saman tien uudestaan, et on koettu tän järjestelyn passaavan meille. Eli lapset on ollu lähellä, mut todella vähän ovat kuitenkaan nukkuneet meidän välissä.

Yks tärkeä syy siihen et lapset on nukkunu meidän kans on ollu se että meidän huoneesta ois ollu pitkämatka lastenhuoneeseen, mut nyt remontinmyötä saatiin lapset omaan huoneeseen, mutta lähelle meitä. Vauvalle saadaan korisänky lainaan jossa on pyörät
 
Huonejärjestelyt meillä nukutaan kaikki samassa huoneessa. Meillä maskuuhuoneet niiin ikävästi että yks alakerrassa ja kaks yläkerrassa. Välissä jyrkät rappuset joten...kaikki viis aiotaan nukkua alakerrassa. Saattaa tosin olla että joudun siirtymään olohuoneeseen vauvan kanssa jos silläkin koliikki kuten kahdella edellisellä joten toinen pinnasänky tulee olohuoneeseen varmuudeksi. Ja meillä siis lapset 2,5v ja 4v.

anve kiitos hyvistä vyöistuinvinkeistä. Laitoin ylös nuo merkit ja huomenna mennään katsomaan. Varsinkin tuollainen istuin voisi olla käytännöllinen josta saa selkänojan irti koska on sitten enemmän mahdollisuuksia ja jos ei muuten mahdu niin sitten pelkällä korokkeella vaan ja sitten kun kaukaloa ei enää tarvita niin jos mahtuis sellkänojan kanssa... Meilläkin on gracon cosmic kasvot menosuuntaan ja sitten tulee gracon jalustallinen vauvakaukalo. Sitten menin juuri ostamaan sen testivoittajan (kiddy guardianin) joka extraturvallinen ja extramuhkea. Siinä on sivuosat selkänojassa niin massiiviset että se vie järkytttävästi tilaa...enpä tullut tuota ostaessani ajatelleeksi. Jemmassa on myös gracon duoflex mut kun siinä uudessa voi turvapalkin kanssa olla kasvot menosuuntaan jo 9kk lähtien aina 12v saakka.

Influenssarokotteesta minä ainakin otin sikapiikin viime lokakuun lopussa ja aion nytkin sen yhdistelmän ottaa. Ja kun terkalta kysyin niin tässä uudessa yhdistelmännä ei ole sitä täysin samaa pandemrix.sikarokotetta siinä mielessä että siitä puuttuu nyt ne tehoste ja apuaineet. Käsitin että juuri ne tehoste-ym.aineet aiheuttivat niitä ongelmia. Se että sen sikarokotteen on aikaisemmin ottanut, niin ei haittaa vaikka nyt ottaisi sen yhdistelmän. Ymmärsin myös asian siten että viimesyksynä otettu rokote ei enää vuoden päästä tehoa niin hyvin kuin tuore rokotus.

Tänään tasan rv 33.
 
Heipat kaikille!

Pikaisesti vaan omaa napaa:
Kävin tänään siellä naistenklinikalla tutkimuksissa ja kohdunkaulan ja -suun tilanteen kontrollissa ja tosi kivoja uutisia sain! Lepäily oli auttanut ja kohdunkaula oli ultrattaessa jopa hieman pidempi kuin viikko sitten (nyt 27mm, silloin 24mm). Kohdunkaula ei lyhentynyt ja kohdunsuu lähtenyt aukeamaan enää painettaessa (viikko sitten lyheni 18 milliin), mahtavaa sekin! Kohdun ulkosuu oli hieman pehmeä, mut kiinni edelleen.
Saikkua jatkettiin lokakuun lopulle ja sitten on taas kontrolli, mutta ei se vauva kuulemma näillä näkymin sieltä ole mihinkään tulossa kunhan itse muistan lepäillä ja ottaa iisisti. Myöskään mitään viitteitä mihinkään rakenteellisiin heikkouksiin multa ei löydetty, esikoisen ennenaikaisen syntymän on luultavasti aiheuttanut jonkinnäköinen tulehdus, joka on saanut kalvot puhkeamaan, vaikkei siitä todisteita aikanaan löytynytkään.

Jee! Nyt pitäis varmaan vaan nauttia siitä, että saa ihan lääkärin määräyksestä lepäillä ja ottaa iisisti.

mamadread ja ihme 27+6
 
neuvolassa kävin ja ihan hyvin kaikki edelleen,paitsi hemppa laskenu 3 viikossa ihan törkeästi..oonki ollu tajuttoman väsyny ja syyki selvis:hb 107: / viimeks oli 143!!miten se voi ees laskea noin paljon noi lyhyessä ajassa.rautatabut sain sieltä matkaan ja aattelin het alottaa.onko sillä väliä ottaako ne aamulla vai illalla pari tuntia iltapalasta?kai se yön aikana imeytyy samoin ku päivälläki:LOL: aattelin et ku mulle tulee niistä usein huonoa oloa ni se ei yön aikana haittais toisin ku päivällä.ja lähetteen laitto sairaalaan lisääntyneiden supisteluiden takia,varmaan lähiviikkoina sinne tulee kutsu.mutta tuo on hyvä juttu vaan,oonki toivonu pääseväni sinne,sais vähä painoarviota vaavista ja muutenki nähtäs onko kaikki hyvin.sf-mitta mua nyt vähä huolettaa,oli 26.3viikkoa sitte 25 eli ei paljoakaa ollu tullu kasvua.aika laiskasti se täti sen taas mittas että en tiiä olisko sillä ollu jotai vaikutusta,mutta keskikäyrän alla mennään nyt..ja vähä huolestuttaa kyllä.muista lapsista on ollu paljo isompia mittoja näillä viikoilla.jotenki nyt tosi paska olo:|

murunen&nappula 30+0
 
Lillikka
Imetyspaidoista Mulla on kans ollut Boobin lyhythihaisia vaakasuuntaisia läppämalleja ja ne oli mielestäni paljon parempia, kuin sellaset, missä on toi rako pystysuunnassa. Tuntui tulevan vähemmän vilautteluja ja tonne läpän alle sai liivinsuojankin kätevästi aina sujautettua sivuun. Mutta kannattaa ottaa tosiaan vähän isompaa kokoa.

Jääräpää Kuulostipa ihanalta sun vauvelin kääntyminen! On se tomeraa menoa välillä :)

Nukkumisista Luulen joo Kadak, että teidän kannattaa vaan sulloutua samaan huoneeseen, jos mitenkään mahdutte. Aika lyhyt aika on nyt tehdä isoja muutoksia esikoiselle ja kun kuitenkin se ISO muutos on edessä, niin kai se on hyvä rauhottaa nyt tilanne kaikelta muulta härdelliltä. Me tosin laitettiin esikko jo alle vuoden ikäisenä omaan huoneeseen, kun ei siltä tuhinalta ja puhinalta saatu nukuttua. Välillä vaan niin tekis mieli nukkua poika kainalossa ja matkoilla on niin tullut välillä tehtyäkin.

ON Kai se on niin, että raskausvaivojen vähyydestä ei kannata iloita ennen synnytyksestä toipumista. Mä oon voinut tosi hyvin tähän saakka, mutta nyt sitten pamahti peräpukamat!! Grrrrr sentään.....!!! Esikoisen kohdalla ei tullut mitään vaivoja about missään vaiheessa ja nyt otetaan siis vahinko takaisin... Koitan tolla yhdellä rasvalla saada pukamat kuriin, mutta mitenköhän tässä niitä lantionpohjia treenataan, kun se sattuu? -Kele sentään. Ja entäs jos ne ei parane, niin varmaan räjähtävät ponnistusvaiheessa :LOL: vaikka ei tää oikeestaan kauheesti naurata. Onkos kokemuksia kellään?

Täällä vauva on myös tosi alhaalla ja kävellessä tuntuu ihan uudenlainen möllykkä tuolla bikinirajassa. Hirveet tsembalot sillä tuntuu myös olevan välillä, vaikka onhan noita nollapäiviäkin ollut liikkumisen suhteen mutta sitten otetaan taas vahinko takaisin. Ihan eri persoona tuntuu olevan kuin isoveljensä :heart:

Lillikka 33+3 hesus mitkä viikot... :)
 
Lillikka, jääräpää ja manna, kiitos taas kommenteista :) Vähän mietityttää, että mitäs jos onkin uusi tulokas kovin kova huutamaan (kuten isoveljensä), mutta eiköhän kaikki järjesty jotenkin päin, vaikka samassa huoneessa köllöteltäisiinkin. :)

Lillikalle
piti sanoa, että ei mun alapää ollut entisensä ton ekankaan synnytyksen jälkeen...kävin kahteen kertaan korjausleikkauksessakin pyllyn puolelta :) Vaivana ei ollu pukamat vaan takapuolen aukko ärtyi imetysaikana semiummetuksen takia jotenkin ja tuli haava, joka tulehtui niin pahasti, että alkoi kerryttämään mätää ja piti sitten leikata (siis kahteen kertaan) yleistulehduksen riskin takia. Eli kanssasisaret, jos jotain tämän suuntaista vaivaa tai peräpukamia tulee synnytyksen jälkeen, koittakaa ihmeessä hoitaa hyvin ajoissa, ettei pääse liian pahaksi. Peräpukamavoide olis varmaan ollut hyvä tuohon haavaankin jo heti alussa. Ja sorry, jos meni liian yksityiskohtaiseksi :)

Mulle lääkäri määräsi flunssan takia lisärautaa ja sanoi, että flunssa voi laskea hemppaa lisää ja on hyvä tankata rautavarastot täyteen ennen synnytystä. Ei mitattu kuitenkaan nyt. Aloitin sitten tänään Obsidan fe kuurin. Toivottavasti olo kohenisi.

Nyt pitää mennä surffailemaan Boobin imetyspaitoja!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!!!!

Kissaihmiset huomio :attn: Mikä on hyvä ja PÖLYÄMÄTÖN kissanhiekka??!!! Itsellä ei kissaa kun olen kovin allerginen mutta meidän kanilla on tarpeilleen kans hiekkalaatikko ja himputti kun se pöly pistää mut pärskiin ja nenän kutiseen!!! Mies on ruvennut sille kans oireileen ja pelkään miten vauvan käy... Tähän mennessä olen käyttänyt vaan kaikenlaisia halppismerkkejä ja puupellettejäkin olen kokeillut mutta en pidä siitä kun se menee puumössöksi pissailujen jälkeen.

Cisu 31+4
 

Yhteistyössä