***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***

Azalea, meillä tulee ihan kirjallisissakin ohjeissa että rakossa pitäisi olla virtsaa. Ja ainakin sisäkautta ultratessa mennään tyhjällä, mahan päältä sitten pitäis yleensä olla sitä virtsaa rakossa.

Klementine, toivotaan että saisitte kuitenkin mahdollisimman hyviä uutisia :hug:

Miauh, vähän vaikee sanoa missä se korkein kohta on kun et maininnut viikkoja =) Mutta mulla kaiketi se ois tossa pari senttiä navan alapuolella. Ei kait noita tommosia asioita kannata ees miettiä, on missä on :LOL: Varsinkin kun minä en ainakaan osaa tunnustella missä menee jotkut kohdun reunat, toisin kuin th.

Huh, onneksi pääsee vihdoin työn lomasta vähän pötköttelemään. Oon vissiin onnistunut alaselkää jotenkin venäyttään, niin ei tunnu hääviltä.

-metsis 17+6
 
Voi klementine :hug: ! Minä en tiedä noista huuli-kitalakihalkioista mitään ...tarkoittiko lääkäri "vammaisella" että on siis tuo halkio ja sen takia noin sanoi vaiko että siihen liitttyisi jotain muuta vammaa? Eiköhän se kitalakihalkiokin ole kirurgisesti nykyään hyvin korjattavissa!? Luulisin!. Näkyykö sellainen sitten kromosomeista?. Kyselen kun itsellä huomenna rakenneultra ja rupesi mietityttämään tuokin kaiken muun ohella. Mutta eihän sellaiset halkiot mitenkään älyyn vaikuta! Se lääkäri varmaan sanoi kaikkein pahimmat vaihtoehdot, mutta jospa se kuitenkin on vain huulihalkio eikä sen kummempaa! :hug:
 
Terve kaikille!

Klementine :hug: ! Luulen, että kieli-suulakihalkio saattaa liittyä johonkin/joihinkin kehitysvammaisuutta aiheuttaviin syndroomiin ja siksi tutkivat kromosomit. Käsittääkseni toi on kuitenkin yleensä, kuten itsekin kirjoitit, kosmeettinen haitta, johon toki liittyy joitain ongelmia syömisessä, korvien kanssa ym., mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Itse halkiohan voidaan leikata ja korjata. Varmasti pääsette asian tiimoilta konsultoimaan lääkäriä, joka sitten kertoo tarkemmin. Netistä löytyi myös googlettamalla sivusto www.halkio.fi , sieltä varmaan löytyy myös vertaistukea. Paljon tsemppiä teille!


Ultrauksista
sen verran, että ainakin Naistenklinikalla ohjattiin käymään vessassa n. 10min ennen ultrausta, mulla on ollut niinä kahtena np-ultrakertana molemmilla ultraus vatsan päältä.
Mun rakenneultraan tuntuu edelleen olevan ikuisuus, kun se on silloin tasan 20+0 eli vasta 20.8. En jaksa edes odotella sitä vielä, tässä välissä ehtii kesälomakin loppua.. :)

mamadread ja ihme 15+5 (uä 16+1)
 
Rakenneultrassa käyty tänään! Pientä kalkkikertymää sydämessä, mutta muuten kaikki kunnossa. Tuon kalkin takia saatiin vielä kontrolliultra syyskuun loppupuolelle. Kovasti oli liikkuvainen muksu ja paljastipa sukupuolenkin. Meille on tulossa poika! Aivan kuten tuo mies on alusta asti puhunut... :D

Keltakaneli 20+2
 
Klementine, mun vanhempi veli on syntynyt huuli-kitalakihalkioisena eikä hän ainakaan ole minkään sortin vammainen.. Leikkauksilla haitta on saatu korjattua kokonaan. Oon kuullut tästä aiheesta sen sadat tarinat koska mun äidille se oli aikanaan järkytys, olihan kyseessä esikoinen ja sitten olikin tuollainen vaiva (josta selvittiin siis voittajina ja nykyään tekniikka on vielä huimempaa ja hoito parempaa). Älä huoli etukäteen, kuten sanoit lapsenne on söpö ja kaunis, ja varmasti muuten kaikin puolin täydellinen :heart:
 
Neuvolaterkkuja: verenpaine 98/70, hemoglobiini 122, pissa puhdas ja syke oli 145. Tuosta hemoglobiinista tuli mieleen, että edellisessä raskaudessa join sitä rautajuomaa, jota saa apteekista ja luontaistuotekaupoista (joku krauterblutsaft tmv) sillä sain raudan hyvin imeytymään ja arvot kohoamaan. Suosittelen.

Klementinelle :hug:
 
Tesmis Movicol 2 pss/päivä tai jotain muuta esim. Duphalac/Levolac x 2/pvä. ÄLÄ käytä peräruisketta tai Laxoberonia, koska ne ei varsinaisesti pehmitä ulostetta VAAN lisää suolen supistuvuutta ja se saattaa aiheuttaa kohdun supisteluja joka pahimmassa tapauksessa voi käynnistää synnytyksen. Syö tuoreita/kuivattuja luumuja tai vauvojen luumusosetta..viinirypäleetki auttaa ja runsas veden juominen.

Toivottavasti jostain noista on apua =)

fanttomi & 17+6
 
Moi!

Klementine: mulla on kaveri, jolla on huuli-kitalakihalkio ollut. Tietääkseni syöttäminen oli vauvana vaikeampaa, ja halkiot korjattiin parilla leikkauksella vauvana-taaperona. Ja hammasrautoja joutui käyttämään teininä. Mutta muuten ihan normaali ihminen kyseessä, ja nyt aikuisena ei ainakaan ulkopuoliselle muuta erotu kuin pieni arpi ylähuulen ja nenän välissä. Varmasti on huolta asiasta, mutta älä liikaa murehdi!

Tesmis apteekin kamoja suosittelen kans, kun on ollut pidempään ongelmana. Itse oon saanut kovan vatsan kuntoon ahkeralla luumujen ja leseiden syönnillä. Mutta heti kyllä huomaa jos ei niitä oo syönyt. Leseet laitan puuron sekaan aamulla.

Itse sain tänään luvan liikkua enempi! Kohdunkaula ei ollut enempää auennut, ja hematoomakin pienentynyt kahden viikon takaisesta. Raskaat liikunnat, kantamiset ja nostamiset on nyt kielletty raskauden loppuun asti, mutta muuten voin tehdä mitä haluan kunhan lopetan jos supistaa tai tulee kipuja. Kuukauden päästä kontrolli, jos ei mitään isompaa tule ennen sitä. Ihanaa!

Mulla on rakenneultra 2.8, siis viikolla 22. Seuraava etappi se siis.

Mukavaa iltaa ja yötä kaikille!

donter 19+4
 
Tesmis, Fanttomi laittoikin hyvät vinkit. Lisäksi voit miettiä, että onko jokin ruoka/juoma mikä saa aina vatsan ruikulille :saint: Mulla lähti ummetusyritys sillä, että rupesin taas juomaan väkisellä pienen kupin kahvia aamulla. Oon herkkämahainen, niin mulle ei kyllä koskaan mitään kunnon ummetusta ees tule kun reagoi niin herkästi kaikkeen. Ja tuo vedenjuonti ois tosi tärkeetä, saa juoda reippaasti. Sitten noin pitkäaikaiseen ummetukseen ei kannattaisi päästää, koska jossain vaiheessa se voi olla sitten niin kovaa että...toivottavasti ei tuseerata tartte B) Ennemmin reagoi jo aiemmin, nuo apteekin tuotteet toimii yleensä.

Donter, ihania uutisia :heart:

Minusta ois kyllä kiva, jos meilläki ois ultralaitteina tuollaiset että sais käydä pissalla just ennen. Mulle tuo on jotenki vaikee, että pitää pidätellä. Mut nyt riittää varmaan se matkan aika, juon vaikka lasin vettä ennen lähtöä. En aio nyt kärvistellä niinku viimeks, kun sillon oli aika paljon siellä rakossa. Toisaalta..ihan samahan se on, kun tuo hetki on niin lyhyt =)

Tällä viikolla kaveri ois sitten 18 cm pitkä. Piti oikeen mallata mahan kohalle :LOL: Noh, sykkyrässähän se siellä taitaa olla. Aika iso jotenkin jo, siitä alun kirpusta.

Oon alkanut miettimään, että onkohan sittenkään hyötyä ostaa ihan upouusia vaunuja? Tarkotus ois ehkäpä sitten tulevaisuudessa saada lisää lapsia, jos mahdollista..mutta eihän sitä tiedä mitä mieltä sitten on kun on se yksi. Kuitenkin nuo uudet on aika tyyriit, mitä haluaisin (jotain 700e tai yli)..ja mietin että oisko parempi ensin kokeilla ostamalla jotkut vähemmän käytetyt mutta hyvän merkkiset rattaat? Mulla pari kaveria on sanonut, että tuli ostettua vähän väärät vaunut/rattaat, joten silläki nvähä mietin..

-metsis 18+0 poks!
 
Rattaista/vaunuista:Muistan vieläkii mimmonen stressi noitten valitsemisessa oli. Kauan niitä pahkäilin ja vertailin, mut kyllä se kannatti, koska oon ollu tosi tyytyväinen. Mulle vaunuissa oli tärkee isot ja koko kumiset renkaat (kaverin ilmarenkaat oli kokoajan puhki...), muunneltavuus eli että samat menee niin kauan kun niitä tarvii, pehmeä koppa (kevyempi ja helpompi kantaa) ja näppärästi kokoon taiteltavat ja suht kevyet (saan ne omineen autonpaksiin). Oli niitä vissiin muitakin kriteerejä mitä en enää muista, päädyttiin kuitenkin Emmaljungan city crossiin.
Rattaista halusin Gracot ja suurin syy siihen oli turvaistuimen kanssa yhteensopivuus.
Mulle tai siis meille kuitenkin kaikken tärkein ja hyödyllisin hankinta oli se turvaistuin/telakka-yhdistelmä, hermo ois menny jos ois joka kerta pitäny näpertää istuinta autoon. Tota oon suositellu parille kaverille, ketkä on miettiny kannattaako ostaa uus istuin kun saisivat vanhan joltain ilmaseksi ja molemmat hankkivat tollasen uudensysteemin (ja vielä noi yhteensopivat rattaatkin) ja ovat jälkeenpäin kovasti kiitelleet, mut molemmat ovat kanssa olleet kovia autoilemaan.
 
Pikainen katsaus taas...oon kauheesti lukenut mut en taas muista puoliakaan mitä piti kommentoida:) klementinelle voimahaleja, inhottavaa saada huonoja uutisia, toivotaan että kaikki kääntyy parhainpäin.Tutun lapsella oli myös kyseiset halkiot, leikkauksilla saatiin kuntoon, nyt ihan normi terve poika.Rankkaahan se alku tietenkin on kun lääkärissä joutuu ravaamaan, mutta onneksi se on mahdollista korjata! tsemppiä
ummetuksesta mäkin kärsin siitä jossain vaiheessa, tuntu että aina jos unohti juoda reilusti vettä niin vatsa meni ihan kovalle.Ostin levolaciakin mutta en sitten ottanut kuin muutaman kerran sitä.Kahvi tyhjään vatsaan on aika hyvä lääke:) kuituja,vettä ja esim ruusunmarja toimii esikoisella kun taas luumu ei saa mitään aikaan. donter mulla on nyt mennyt vähän ohi sun vaivat, eli oliko sulla siis kohdunsuu ruvennut aukeamaan? oliko kipeitä supistuksia vai miten huomattiin? ajattelin vaan kun teen fyysistä työtä, joudun paljon nostelemaan painavia laatikoita ja nyt on ruvennut mahaa ja alaselkää silleen inhottavasti kiristämään/jomottamaan rasituksen yhteydessä+ tuolla alapäässä tuntuu ajoittain oudolta...vähän niinkuin kipeetä tekee :whistle: Täytyy varmaan neuvolaan soitella ja kysellä pitäskö tarkistaa tilanne.Esikoisen aikaan ei ollut mitään tälläistä vaikka sama työ kuin nyt, loppuun asti nostelin banaani,liha,maito yms laatikot:)
 
Kiitos vinkeistä. mulla ollut tää vatsaongelma jo iät ja ajat, mutta nyt pahentunnu, joten siksi se pääsi venymään viikkoonkin, ennenkuin tajusin mistä tukala olo johtuu...siis normistikin vatsa toimii max 3-5pvn välein, ja juu on tutkittu...

Tänään neuvola; kaikki kunnossa, sykettä ei meinattu saada kuunneltua, kun vauva monotti koko ajan anturia ja meni karkuun, mutta loppujen lopuksi sekin onnistu, syke 150..paino on noussu melkein +600grammaa viikossa viime neuvolasta, mutta neuvolatäti lohdutteli et pitää sen jo täs vaihees noustakin, lähtöpainoon mulla on tullut alle 3kiloa lisää...ja sf-mitta 19cm

tesmis 20+3
 
Moi taas!

Mimmi84: mulla tuli voimakkaita alavatsa- ja alaselkäkipuja usein, ja sellainen painon tunne tuolla alhaalla jossain. Lääkäriin menin, kun verta tuli vähän. Kohdun ulkosuu on nyt sormelle auki, ja kohdunkaula pehmentynyt mutta ei lyhentynyt. Ultralla katsoi, että sisäsuu on kiinni. Lääkäri arveli että nuo mun tuntemukset on olleet ainakin osin supistuksia.
Kohdusta löytyi myös hematooma, joka nyt on pienemään päin. Tän hetkinen arvelu on edelleen, että johtui melko raskaista ulkotyöpäivistä tuossa 16+, ja nyt tilanne on lepäilyllä rauhoittunut. Eli toimistotöitä luvassa sitten loppu raskaudeksi. Tuollaisia kohdunkaulan muutoksia ei kuulemma pitäisi tässä vaiheessa olla, ainakaan ensimmäistään odottavalla niinkuin minä.

Kannattaa varmaan Mimmi84 sunkin käydä tarkistuttamassa tilanne, jos epäilyttää!


donter 19+5
 
Rakenneultrassa käyty ja KAIKKI HYVIN!!! Ja tyttöä veikkasi aikamoisella varmuudella ei kuitenkaan 100%. Eli tyttökatraamme kasvaisi sitten kolmannella tytöllä . No, naisenergia on valttia! Tänään kai on jo rv 21 neuvolan mukaan vaikka omien laskujeni mukaan 20+6. Ultran mukaan se olisi jo 21+3.
 
onnittelut uteliaille, jotka ovat sukupuolilupauksia saaneet.

Klementinelle :hug: ; uskon ja toivon, että kyseessä on vain kosmeettinen haitta. jaksamista.

Vielä ois viikko rakenneultraan, miten tää odottavan aika on näin pitkä :whistle:

Mulle on ainakin varattu seuraava neuvola rv 22+0, jolloin täytetään Kelaan ne laput, et josko se sillon on just se 154 päivää, kun joku sitä kyseli?!

Eipä muuta, pittää mennä isännän avuksi lehmiä ottamaan sisälle.
 
Tesmis se unohtu tosta kirjottaa et älä syö banaania. Se vetää ummelle.

(.) Eilispäivä töissä oli ihan hirvee, ihan järkky kiire..niimpä sitten yöllä sain nukuttua ehkä 2h..kaikissa asennoissa oli huono olla, välillä tuntu et kohtu repee ja välillä taas liitoskipuja sun muita..NO, tää päivä töissä oli ehkä 3 kertaa kauheempi ku eilinen. Niimpä sit iltapäivästä alko supisteleen ihan kunnolla. Kohtu meni ihan kivikovaks, enkä päässy ylös/voinu vaihtaa asentoa. Reilu pari tuntia sitä kesti aina hetken kerrallaan..meinas itku tulla kun se ei meinannu loppua. Enkä tienny et miten päin oisin ollu tai mitä oisin tehny. Yritin rauhaksiin liikkua ja istua, et se menis ohi. Yks työkaveri siihen totes et "mitä helvettiä sä täälä teet, eikö yks keskenmeno riitä?!?!?"

Perseestä ku noi neuvolat on niin harvoin, oisin sielä halunnu kysyä asiasta..mut seuraava nla vasta 20.8!!!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista jääräpää =)

fanttomi & POKS!!!!!!

 
donter: Mulla on myös ollut noita alaselän ja-vatsan kipuja tosi paljon. Varsinkin rasituksen yhteydessä, eikä hillasuolla kykkiminen tehnyt yhtään hyvää :ashamed:
Pitää kysellä josko osaisi sanoa mikä on ja tarkistaisi tuon alakerran tilanteen myös :D

Tänään oli reissupäivä ja autossa istumista takana noin 700km, takapuoli ihan puuduksissa. Pikkukyytiläinen ei hirveästi tykännyt pitkästä istumisesta, potki hirmuisen paljon välissä=)

Mutta nyt taitaa nukkumatti kutsua, ja huominenkin jo jännittää. Käyn kertoilemassa päivällä, kumpaa meille veikkaillaan jos päästään näkemään =)

Jazzy&Morso 19+4
 
Ultrassa käyty ja pikkuisella vaikutti kaikki olevan kunnossa :) Niin auliisti esitteli alapäätään, että sukupuolikin on kyllä selvillä. Mitään siellä ei näkynyt, joten tyttöä meillekin sitten odotellaan :heart:
Kontollikäynnin ultraan kuitenkin sain 12 viikon päähän, kun kätilö ei saanut 40 min ultraamisen jälkeen (vaikka kokeili myös alakautta) vielä varmuutta onko istukka kohdun suulla vai ei. Ja ilmeisesti mulla kaartuu lisäistukka selän puolella. Muuhun nämä "istukat" eivät vaikuta kuin, että täytyy tehdä sitten synnytystapa-arvio myöhemmin. Mutta sen verran itseä ainakin kiinnostaa tuo lisäistukka, että herra google saa auttaa mua tiedonhaussa:) Pääasia kuitenkin, että kuutilla vaikuttaisi kaikki olevan kunnossa =)

Nyt pesulle ja paapimaan

Unelmahöttö ja kuutti 20+3
 
moi!
minäkin liityisin joukkoon uutena.elikkäs olen 26v ja asustelen itä-suomessa miehen ja 2 pojan kanssa,nyt olisi vikkoja kasassa 19+4,laskettuaika siis 12.12.2010 :heart: alkuraskaus sujui hyvin,pientä pahoinvointia ja väsymystä vaan oli.nyt on alkanut särkeä jalkoja ihan urakalla ja välillä on aikamoista kipuilua alapäässä,onkohan se ihan normaalia? potkuja olen tuntenut jo viikoilta 15+ jotain.. rakenneultra ois ma 26.7 sitä innolla odotellaan :heart:

aarteeni 19+4
 
Onpa ihanaa kun on hyviä ultrakuulumisia pääasiassa eikä kenelläkään mitään isompaa ongelmaa!! =)
Itse menen rakenneultraan ens viikolla ja sitä olenkin odottanut ja jännittänyt pitkään. Ja nyt kai minäkin olen alkanut tuntemaan vauvan liikkeitä, en kyllä edelleenkään ihan satavarma ole mutta lähes kuitenkin. Vajaan viikon ajan on ollu kuplimista/potkuilua kohdussa :heart: Helpottavaa kun alkaa liikkeet tuntea niin ei tarvitse jatkuvasti miettiä että onko siellä kaikki kunnossa...

Hyvä että donterin murheet alkaa jäädä taakse =) .
Jazzy ja Mimmi pohtivat kans noita alaselkä- ja vatsakipuja, toivotaan että kaikki kunnossa ja ilmoitelkaahan mitä niistä sanottiin jos asian tiimoilta käytte tutkimuksissa. Itseä kiinnostaa kun kans murehtinut samanmoisia kipuja ajoittain melkein koko raskauden ajan mutta aina kaikki ollut kunnossa ja neuvolassakin sanottu että on ihan normaalia ja kuuluu raskauteen erilaiset kivut. Toki jos kivut ovat todella voimakkaita ja niihin liittyy vuotoa niin ilman muuta täytyy tutkia.

cisu 19+3

muoks. Tervetuloa joukkoon aarteeni :flower: Mulla on kans lähiaikoina ollu enenemissä määrin tuota alapään kipuilua ja tuntuu välillä myös että koko alakroppaa särkee. Nytkin alaselkä, nivuset, reidet ja jopa polvet särkevät. Ajoittain häpykummussa tuntuu pistävää kipua ja särkyä myös mutta kaikki nuo ovat normaaleja juttuja ja kuuluu asiaan joten nou hätä!
 
donter kiitos paljon vastauksesta...hitto, täytyy varmaan oikeesti käydä tarkistuttaa jos vielä tulee samanlaisia tuntemuksia, mulla meinaan tuntuu rasituksen yhteydessä just sellasta paineen tunnetta tuolla alhaalla...ihania ultrakuulumisia taas! ja lisää tyttölupauksiakin sadellut:) meillä vielä 10 päivää ultraan:) ei kyllä meinata sukupuolta kysyä, mutta muuten kiva nähä pikkuinen. Missäs vaiheessa se toinen lääkäri oikeen oli, eka oli mulla siis joskus 13-14 viikolla...siellä viimeistään selviää sitten onko paikat pysyneet kiinni oudoista tuntemuksista huolimatta...mua vähän jännittää että kuinka valtava musta tulee kun toi maha on niin iso pallo:) painoa ei ole tullut ollenkaan, ehkä max. 1kg:)
 
Ite käytän tota tukivyötä kaikissa rasitushommissa. Töissä, kotona kun siivoan tai kokkailen, jos lähen kaupungille tai kauppaan käpötteleen ym. Eli ei välttämättä niin kovinkaan rasitusta B) Ja on auttanut, mutta mullahan ne pääosin oli niitä liitos-/repäsykipuja..tai tiiä mitä eroa niillä on. Nyt on vaan uutena tullut selkäkipua töistä, mutta se onneksi menee sitten illan aikana ohi. Myö skotona jos siivoan, niin jotenkin selkään ottaa. Ehkä pitäis tarkistaa sitä asentoa. Mullahan neuvolasta kehotti tuon lainaamaan terveysasemalta, kun valittelin ohimennen että on niin pysähdyttäviä nuo kivut. Ne sitten on loppunut. Toki ne taitaa muutenkin välillä voimistua ja laimentua.

Tervetuloa Aarteeni :flower:

Täälläki tuntuu potkuja, ei ole enää semmosia "kuplapotkuja" vaan tuntuu semmosta tökkimistä :heart: Oli hauska huomata, että kun eilen ärsyynnyin ihan hirveesti hyttysen pistoyritysksistä (niitä oli miljoona jalkapöydässä) ja oli oikeen just se pahin vaihe ku kutittaa hirveesti mutta ei saa raapia..niin sitten kaverikin tuolla mahassa monotti oikeen vauhikkaasti :LOL:

Meillä olisi muutto isompaan vajaan 2 kkn päästä, ootan ihan mielissäni. Oon tehny jo vähän pitemmän aikavälin suunnitelmaa, kuinka me mm. uusitaan kunnon ruokapöytä (lue kallis, huoh) ja muuta mukavaa. Kiva suunnitella. Lisäksi se tarkoittaa sitä, että vajaan parin kuukauden päästä tämä tyttö pääsee shoppailemaan vauvanvaatteita!! :LOL:

Ja toivottavasti saadaan rakenneultrassa sukupuoli selville..tietää ostetaanko hörhelöä vai pääkalloja :D No ok, en kyllä tykkää lapselle pääkalloja laittaa mutta kuitenki. Tottahan se on, että tytöille on kaikkea kivaa, mutta ehkä se johtuu siitä että ollaan itekki naisia ja ehkä tietyllä tavalla tunnetaan vetoa niihin tyttölapsien vaatteisiin? :saint: Pojille on kans kivoja värejä mun mielestä ja neutraalit värit on myös ihan kivoja. Mutta ne neutraalit nyt joissakin kaupoissa on sitten lähinnä sitä valkosta, mikä on ehkä vähän huono väri pääosassa olla vaatekaapissa. On nimettäin kokemusta valkosista paidoista ja tahranpoistosta..hohhoijjaa!

Täällä päästään varmaan pian kesälomareissulle, joten innolla odotetaan. Jos sitä sitte jaksais vähän eir malliin taas töitäki tehdä, kun pahimmat helteet menee ohi pikku hiljaa ja sitten saa akut ladata. Ite ainakin oottelen sitä onkimista, vaikken erityisemmin tykkää juuri niitä kaloja syödä saatika pelkäänki niitä..mutta siinä on oma jännityksensä =)

-metsis 18+1
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Onnea ultrassa käyneille :flower: Meidän etusivu on kokolailla vaaleanpunainen, onnea siis tyttölupauksista :heart:
Mahtaakohan meille loppupääläisille enää tyttöjä riittääkään ;) :LOL:

Klementinelle :hug: Toivon että huoli olisi turhaa ja kyseessä vain kosmeettinen haitta :heart: Monilla tuntuu olevan ainakin positiivisia 'kokemuksia' tuosta!

(.) Ei kerrassaan mitään |O Tässä sitä mennä posotetaan päivä kerrallaan ja odotellaan kuumeisesti ultraa! Jääris katsottiinko nyt 4D:llä?!
Vointi ihan ok, tosin tässä raskaudessa ei ole kyllä vielä tullut sitä keskiraskauden energiaa ja hehkua mikä aikaisemmissa raskauksissa on ollut!
Olo tuntuu nuupahtaneelta ja rähjäiseltä, iho kukkii ja sitärataa :$

Jennyli 18+0
 

Yhteistyössä