***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***

Mukavaa, että vieläkin uusia tulee joukkoomme! :)
Ja hyviä ultrakuulumisia oli myös tullut ja hurjasti tyttölupauksia:). Onnea!

Itselläni on rakenneultra 6.8, niinkuin taisi olla Martta09:lläkin.
Perjantaina kävin neuvolassa ja kaikki oli hienosti niin mulla, kuin vauvallakin. Pikkusella oli vauhti päällä. Nyt on alkanu muutenki tuntua pieniä potkuja enemmän. Tai ainaki oletan, että ne on potkuja..

Ihmeellistä paineen tuntua on välillä alavatsalla ollu viime päivien aikana, lähinnä istuessa. Painaako sitten vaan jotaki kasaan vai voisko kysessä olla jotaki muuta?

Itselläni hirvittää, kun menin juomaan pari lasillista itse tehtyä viinimarjamehua, joka sitten olikin homeessa. Ei ainakaan oo vielä tullu mitään oireita, vaikka juomisesta onkin jo useampi päivä. Toivottavasti vauva ei tykkää huonoa
:(

Lapintaika 19+0 :)
 
Niin joo ja Miauh:lta piti kysyä, että onko teillä vuokrasopimukseen kirjattu vain kolmen kuukauden irtisanomisaika? Muistelisin, että yleensä on 6kk tuo irtisanomisaika vuokranantajan puolelta. Inhottava varmasti ku joutuu hopulla uutta asuntoa etsimään. Toivottavasti löytyy jokin kiva asunto kuitenkin!
 
Jennyli:
LA on 25.12 :)
Tiesinpä että jotain pääsi viestistä unohtumaan, dementia iskenyt ja pahasti! :D

Katselin tuossa kanssa lueskellessani, että tyttölupauksia ultrista tullut aika paljon! :eek:
Itellä kanssa tyttöolo, jospa tuo selviäisi ultrassa sitten 5.8. :)
 
Tervetuloa hannake joukkoon kasvavaan! (Monessa mielessä... :D )

Lapintaika enpä usko, että homeesta mitään ongelmaa enää tulee noin pitkän ajan jälkeen. Kaipa se voi lähinnä - maalaisjärjellä ajateltuna - aiheuttaa vatsaoireita, tuskin nekään vauvalle hirveän vaarallisia olisivat. Ja ne vatsaoireet ois jo tulleet, jos ois olleet tullakseen.

Cisu oli miettinyt mikä kipuilu on normaalia ja mikä ei. Itse ajattelen, että niin kauan kuin kipuilu on ohi menevää jomottelua, vihloilua jne., niin ei syytä huoleen. Omalla kohdalla pidän merkkinä että pitkään kestävä KIPU, siis ihan kunnon kipu, ei oo hyvä merkki.
Toisaalta jokainen on oma yksilönsä ja kipukynnykset on ihan erilaisia, samoin jokaisen kroppa ja jokainen raskaus on erilainen, joten vaikea sanoa, mikä sitten on kenelläkin normaalia. Jos asia mietityttää paljon, soita neuvolaan ja käy tarkistuttamassa asia. Tai jos tulee akuutti tilanne ja olet todella huolissasi vauvan terveydestä, soita tai mene päivystykseen synnytyssairaalaan. Vaikka ne puhelimessa sanoisivatkin, että odota ja katsele tilannetta kotona, niin eivät ne sua sieltä päivystyksestä pois heitä, jos sinne menet itsesi tutkituttamaan.

Itselle tuli eilen ensimmäistä kertaa sellainen tunne useamman kerran päivän aikana, että tunnen vauvan liikkeet. Aiemmin on ollut vähän sellainen eipäs-juupas-olo. Tänään ei oo liikkeitä tuntunut, mutta en oo kyllä ehtinyt pahemmin kuulostelemaan ja hentojahan nuo vielä ovat.

mamadread ja ihme 16+2 (uä 16+5)
 
Jennyli ja muutkin millä viikoilla olette olleet aikaisemmissa raskauksisssa 4d-ultrassa? Mulla oli kolmen viikon päähän aika mutta eilen kompuroin rappusissa ja ajattelin että ylihuomenna oli yksi peruutusaika että menisin sinne jo niin näkisi samalla onko kaikki kunnossa. Viikkoja ylihuomenna neuvolan mukaan 21+6. Ainakin Kirkinen on suositellut rv 24. Mutta rv 19-26 se on mhdollista Tampereen terveystalossa.
 
Jääris mä olin myöhään...oli jo rv 30! Ja ultraaja sitten heti sanoikin että vauva on jo niin iso että esim. kasvokuvaa ei välttämättä saada jos pää on kovin alhaalla tai muutoin huonosti!
No hyvin sai kuvattua, ei siinä mitään mutta jos nyt menen niin kyllä aikaisemmin...tuo rv 26 vois kuulostaa ihan hyvältä!
Ihan heti ei rakeeneultran jälkeen viitsi mennä mutta sitten taas on niin pitkä aika syntymään jos ei näkisi pientä välissä ollenkaan ;)
Jos sua kaatuminen hirveesti nyt ahdistaa niin kai se oman mielenrauhan takia on mukavampi käydä tsekkaamassa. Hyvässä suojassahan se vauva sielä masussa tosin on ja jos liikkuu edelleen virkeästi jne. niin uskon että kaikki on hyvin :heart:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :heart:
Meillä alkoi arki ja mies palasi takaisin töihin! Ensiviikolla alkaa kaksikon hoitokin taas pyöriä ja päästään elokuuhun ja lähemmäs sitä omaa rakenneultraa!! =)
Masussa kaikki hyvin...liiankin hyvin, nimittäin elopainon puolesta :whistle: Tuntuu että sitä tulee nyt hirveällä vauhdilla, söi tai ei!! Onko muilla vastaavaa havaittavissa tässä vaiheessa?!
Nyt tullut 2vkossa +2kg lisää...jos sama jatkuu niin seuraavassaneuvolassa olen 4kg lihavampi!! :kieh:

Jennyli+Nuppunen 18+3
 
Tervetuloa uusille taas! Kylläpä meitä on jo monta!

Jääräpää, mulla oli 4D joskus muutama viikko rakenneultran jälkeen esikoisesta, oisko ollu rv 25 (tai vähän ennen). Esikoisella epäiltiin kaikenlaista, joten sen takia käytiin yksityiselläkin. Nyt tästä tokasta, kun mitään epäilyjä ei ole, voisi olla kiva päästä kurkkaamaan pientä, mutta en tiedä sitten, ehkä ei mennä. Kuuluisi mun työpaikkaetuihin noi yksityisellä käynnitkin, joten ilmaiseksi pääsisi, mutta se edellinen 4d ei ollut kokemuksena kiva ja sen takia vähän vierastan ajatusta (oli tosi tahditon lääkäri sitä tekemässä ).

Jennyli, valas täällä ilmottautuu :LOL: tai ei kyllä oikeasti naurata nää reidet yms, mutta minkäs teet...en jaksa kuntoilla yhtään tässä tilassa ja ei sitä aikaakaan ole. Esikoinen taas kipeänä ja työviikot ihan normaaleja jne. En edes uskalla käydä vaa'alla kotona - huominen neuvola hieman jännittäää....vaaka varmaan hajoo.

Kivaa alkanutta viikkoa ja hyviä vointeja!
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave: Olin pari viikkoa kesälomalla ja netissä tuli käytyä aika harvakseltaan.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart: Mulla ultra keskiviikkona, toivottavasti pikkuisella ei ole jalat ristissä, että saadaan tietää sukupuoli :wave: Me ei olla vielä päätetty, käydäänkö tällä kertaa 4D-ultrassa. Esikoisen aikaan käytiin, kun rakenneultrassa ei saatu täyttä varmuutta siitä, onko tulokas tyttö vai ei.

Masu on kasvanut jonkin verran, mutta ei mitenkään mahdottoman paljon. Suunnilleen saman kokoinen se on nyt kuin esikoista odottaessakin.

Liikkeitä minäkin olen alkanut tuntemaan harvakseltaan, aika hentoja ne vielä ovat, mutta eiköhän se siitä pian voimistu.

Ihanan rauhallista olla töissä, kun suurin osa on vielä kesälomilla. Jospa saisi kaikki rästihommat tehtyä ennen kuin kiireet taas alkavat :) Mulla on siis kolme viikkoa töitä ja sitten taas parin viikon loma, jolloin lähdetään Kreikkaan B)
 
Tervetuloa uudet! :flower:

Jääräpää Mä kävin viime vuonna 4D ultrassa rv 20+0. Aikaa varatessa sanoivat, että 20+ on hyvä, että näkyy jo kaikki sydämen rakenteet yms. Ja kaikki tarvittava siellä näkyikin. Eli mun mielestä sä voit ihan hyvin mennä huomenna.

Täällä potkut/liikkeet tuntuvat päivältä vahvemmin. :) :heart: Häntäluuta jomotti eilen. Se vaiva oli hetken viime raskaudessakin.

Innolla odotan tämän päiväisiä ultrakuulumisia! :)

Mandy ja pallero 17+3
 
Täällä hyviä kuulumisia rakenneultrasta, eli käytiin tänään aamulla ja kaikki näyttää oikein hyvältä. Ja tyttöolo muuttui nyt poikalupaukseksi eli poika on tulossa! Vatsakin on omasta mielestäni jo valtava ja liikkeitä tuntuu päivittäin.

Onnea kaikille tuleviin ultriin!
Tänään ultran mukaan 19 + 6.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! =)

Ja tervetuloa uudet :wave:

Jennyli Mulle tuli paino sillen rv8 ja rv13 välillä huimasti (5kg) et sen jälkeen on tullu enää 1 kilo. Toivottavasti viel muutaman viikon pääsee tällä painolla, ettei ihan hirveesti ala nouseen tästä vielä. Kun lähtöpainooki oli jo ihan tarpeeks. Mulla kaikki on menny reisiin ja takapuoleen, et oisko se tyttö tulossa ku eiks ne levitä äitiä joka suuntaan :LOL:

(.) Soittelin neuvolaan äsken, onneks oli oma terkka jo tullu takas, noista kipeistä supistuksista joita ollu nyt neljänä päivänä. Laitto mut sairaslomalle, vkloppuna pitää käydä kokeileen töissä oloa ja maanantaina soittaa terkalle uudestaan et vieläkö jatkuu. Ja jos jatkuu niin sit lääkäriin tarkistuttaan paikat. Toivottavasti nyt lepo auttaa ja supistukset loppuu eikä oo aiheuttanu mitään "vahinkoa".

fanttomi & 18+4
 
heippa! minäkin ilmoittaudun uutena mukaan :) Elikkä minä olen 22v. ja mies on 26v., synnärinä toimii LKS, LA on 20.12 ja esikoista odotellaan innolla, toki kyllähän meidän perheeseen kuuluu karvaisia lapsia 2 frettiä ja 1 "pieni" tanskandoggi neiti.. Rakenneultra on meillä 6.8 eikä millään malttaisi odotella josko sitä näkisi että kumpikohan on tulossa :heart: Liikkeistä en ole ihan varma, pari viikkoa on ollut sellainen tunne että potkii, no ei se ollukkaan, onpas, eipäs.. mutta tuntuvat kyllä voimistuvan joten jos ne sitten onkin niitä kauan kytättyjä liikkeitä :D Olen taustaillut nyt muutaman kuukauden ja vihdoin uskalsin itsekkin ilmottautua mukaan, on ollut ihana lukea hyviä ultrakuulumisia ja muutenkin teidän juttuja :)

rusina & napero 19+0
 
Tervetuloa uudet!!
Mä just kävin uteliaisuuttani kelan sivuilla kattoon et millon mul alkaa äippäloma.. ja millon tämä edellinen loppuu.. nyt sit jää mietintään et haenko sille ajalle kotihoidontukea ja käyn ilmottautuun työkkäriin + maksan sit jälkikäteen tuon tuen takaisin vai oottelenko et saan työttömyys korvauksen sit joskus.. äryttävä ku niitä ei saa yhtä-aikaa ni joutuu tämmösiäki räknäämään.. 2kk kuitenki suht pitkä-aika elää ilman rahaa
 
Tervetuloa uusille!
Ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!Paljon on kyllä tyttöjä lupailtu,mutta onneks poikiakin on jo pari lupailtu.Meillä selviää vasta kun vauva syntyy.

Jääräpää Me ollaan edellisistä käyty 4D ultrassa viikolla 23-24. Meillekin suositeltiin että ennen viikkoa 27 pitäisi käydä,niin saisi parhaimmat kuvat.Pitäisikin varata aika sinne ehti tänään,niin saisi ajan ennen rv 27.

Bamse 21+2
 
Kolmen viikon nettivapaa loma takana. Ei sit mentykään vaeltamaan lomalla, kun oli vähän turhan kuumat ilmat. Oltiin vähän pidempään venereissulla saaristossa. En ehdi kaikkea turinoita lukea läpi, joten kommentoin vain lähinnä omia juttuja. Menin tässä jo sekaisin, et millä viikolla mennään ja laskeskelin äsken, et oho 19 viikkoa on jo täynnä. Jossain vaiheessa lomaa jo vähän olin tuntevinani potkuja, mut en ollu varma. Viime viikon lopulla tosin alkoi aikamoinen monotus ja tälläkin hetkellä kaveri taitaa kickboxata :) Tai ainakin luulen niin. Tuntemus on vähän niin kuin elohiiri (eli sellainen tahdoton lihassupistus) olis mahassa - kuplinta vois olla kans hyvä ilmaisu tunteelle. Jännää!

Veljen vaimolta (,joka oli ihan fiiliksissä raskaudestani) sain viikonlopulla muutamia äitiysvaatteita ja valmiiksi pakatun "äityispakkauksenkin" ja vauvan vaatteita yms. :) Toivottavasti pakkaukselle tosiaan tulee käyttöä. Muutenkin sukulaiset, joille ollaan kerrottu, ovat olleet tietenkin iloisia uutisesta. Appivanhemmatkin alkaa jo tottua mummila-ajatukseen :D

Ens viikon torstaina on rakenneultra, joten saas nähä onks kaik ok ja mitä plaatua pukkaa :) . Mullakin on vähän sellainen olo, et kauheen pitkä tauko tässä on edellisten ultran ja neuvolan jälkeen, mut toisaalta, ei kai siellä neuvolassa nyt mitään ihmeempää tapahtuiskaan.

Ummetuksesta sen verran, että käsittääkseni kaikkien kasvisten ja marjojen syönti auttaa. Itse kun en syö lihaa (ja rajoitetusti myös maitotuotteita) ja muutenkin tulee popsittua paljon kasviksia ja marjoja, niin ei oo mittään ongelmaa suoliston kanssa. Ja täysjyväviljat on pop!
 
Heipsistä kaikille!!!! :wave:

Jääris Meillä ainakin täällä Hämeenlinnassa on suositus että 4D-ultrassa käytäisiin viikoilla 25-30 jolloin lapsiveden suhteellinen määrä on sopiva, mitä sitten tarkoittaakin. Itsellä rakenneuä ylihuomenna ja 4D:tä ajattelin kohta kans varailla mutta tahtoisin mahdollisimman myöhään että on vähän väliä tohon rakenneultraan.

Jennyli ja Kadak Täällä vasta valas onkin!!!! :ashamed: Mä olen läskistynyt ihan kauheesti ja välillä hirvittää ittee ja morkkis on paha :(
Mutta mulla takana vaikea munasarjapunktio josta tuli vähän hyperiä ja kamala turvotus ja kun raskaus alkoi niin turvotus vaan lisääntyi. Punktion jälkeen olin jonkun aikaa liikuntakiellossa joka on vähän jääny päälle :ashamed: Ja ruokakin maistui alkuun todella hyvin, varsinkin kaikki mahdollisimman epäterveellinen eikä tässä lomaillessakaan ole pahemmin kattonut mitä suuhunsa on laittanut :p Ja kaippa raskauden lisäksi tuo tupakasta luopuminen hidasti aineenvaihduntaa.... No oli miten oli, kiloja mulle on tullut ehkä n. 7-8 kg!!! Ennen raskautta olin hoikahko/normaalipainoinen. Ja valitettavasti näytän olevan kropanmalliltani sellainen ettei pelkkä massu kasva vaan reisiä ja persettä ja tissejäkin on tullut kivasti. Mutta olen ajatellut että nauttii tästä nyt jos en toista kertaa raskaaksi tule ja murehtii läskejä sitten kun niiden aika on. =)

Cisu 20+0 POKS ja puolessa välissä ollaan!!! =)
 
Täällä yksi uusi joulukuista pakettia odotteleva. Laskettu aika on 8.12. ja K-SKS on osoitteena noihin aikoihin. Rv nyt siis 20+5.

Olo on ollut kuin kokisi asiat ensimmäistä kertaa, isoveli on jo koululainen. Kirjoittelen myöhemmin lisää, kaikenmoista sattunut tähän puoleen väliin mennessä.
 
Jennyli: Mulle tuli painoa lisää viikoilta 17+4-19+5 melkein kaks kiloa :(
Tosin aikaisemmin ei ole tullutkaan kuin reilu kilo. Näiden helteiden aikaan olen syönyt hirvittävän paljon marjoja ja hedelmiä sekä kaveriksi leipää, kun ei lämpimät ruuat ole maistunut, niin ja juonut mehuja. Lääkäri sanoi että vaikka marjat ja hedelmät sinänsä ovat terveellisiä, niin ei saisi syödä niitäkään liikaa ja kun olen syönyt muutakin hh pitoista, niin voi olla ihan turvotusta kuulemma. Tuon takia vältyin suuremmalta moraalisaarnalta, ensikerralla katsotaan mikä on painon tilanne ja jos on samoissa lukemissa niin ok, jos taas noussut ni sitten isompi puhuttelu tulossa :ashamed:

Pikkukaveri potkii hirmuisesti, vaikka edessä oleva istukka vaimentaa potkuja erittäin tehokkaasti :) Välissä jos oikein kieppuu, niin muljahtelu vaan tuntuu ja jos potkaisee istukan ohi, niin aika lujia ne potkut jo on :heart:

Täällä iski tänään känkkäränkkä. Poimin ihanan isoja ja mehukkaita mustikoita ja rahkaa ajattelin iltapalaksi tehdä. Kävin hae kaupasta rahkaa ja kun ei muuta merkkiä ollut niin otin Xtra merkkistä. Ja järkytys oli melkoinen kun sain mustikat sekaan ja maistelin, rahka oli ihan kamalan makuista :/ Joku outo sivumaku siinä oli. Pääsi ensin itku ja sitten tuli raivarit perään :D Onneksi tuo ukko kultainen lupasi hakea uuden purkin rahkaa ja ihan sitä oikeaa merkkiä mitä aina ennenkin :heart: Joskus ärsyttää olla näin tuuliviiri ja herkillä oleva kokoajan :(

Jazzy&Morso 20+1
 
Tervetuloa uusille! Ja onnea ihanista ultrakuulumisista!

Onkohan mun turvottelu just tota hiilaireden ylisaantia, mistä Jazzy kerroit... Itse oon nimittäin myös kauhonut kahmalokaupalla suuhun marjoja ja hedelmiä. Turvotusta on vain vatsassa. Ihanan pyöreä vauvamahahan tuo on, mutta puolet on turvotusta, kun makuulla ollessa on paaaljon pienempi kumpu... No, mä kävin reilu viikko sitten siellä vanhemmilla vaa'assa ja edelliseen neuvolakäyntiin oli tullut lähes 2 kg pudotus, joten ei ainakaan paino ollut silloin noussut. Saas nähdä, miten nyt kun mulla on perjantaina neuvola. Kauheeta, jos kahdessa viikossa lihoaa hirmuisesti... Toisaalta, kaipa kroppa tietää mitä tekee... :D

Mulla ei niin mitään uutta taivaan alla. Liikkeitä tuntunut harvakseltaan myös tänään. Ihanaa! :heart:

mamadread ja ihme 16+3 (uä 16+6)
 

Yhteistyössä