***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***

Moikka :wave: Poistuin pinosta kesäkuussa keskeytyksen takia niin tulin vain ilmoittamaan että "pojastamme" tulikin tyttö (saa muuttaa listaan) ja todettiin trisomia-13 translokaatio eli 60% todennäköisyydellä meiltä jommaltakummalta löytyy tuo ja se on perinnöllistä. Varovaisin mielin siis vauvahaaveillaan...
 
ja kaikki oli kuin pitääkin. Painoarvio 390g. Sukupuolta ei kysytty, ite oisin ehken halunnu tietää, mut mies oli sitä mieltä, et selviää se sit joulukuussakin, ja paljon varmempana :kieh: Ihania 3D kuvia kasvoista tuli mukaan, niin on valmiin vauvan näkönen, isovanhemmatkin ihmetteli. Vilkutti ja piti nenästään kiinni, kuin ois sukeltanu =)

Liikunnasta oli puhe, ei oo täälläkään tietoa mitä se on. Ennen esikkoa pyöräilin, mut nyt on pyöräkin ollu monta kesää tallissa.

Uida olen uskaltanut järvessä, ja kovasti nää helteet sinne houkuttelee... Esikko (3,5v.) on oikee vesipeto ja oppi tänä kesänä uimaan selkäkellukkeiden kanssa, niin eipä noilta rapakoilta välty kokonaan ittekkään.
 
Täältä myös Nallekarkille isot :hug: ! Ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen! :heart:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Eipä ihmeitä...kunhan tylsistyksissäni räpsin uusia masukuvia :whistle: :D
Tässä 18+6 eli sovitaan että rv 19 poks! ;) :LOL:

 
Mipe, mietit tuota painon laskua aiemmin ja mä kaivelin vanhan äitiyskortin esiin. Mulla paino laski reilut neljä kiloa pahoinvoinnin vuoksi ensimmäisessä raskaudessa, alimmillaan oli neuvolakäynnillä viikoilla 17+4, jolloin terkka sanoi, että jos ei seuraavaan neuvolaan mennessä ala nousta, niin ryhdytään toimenpiteisiin. En sitten tiedä, mitä olisivat olleet. Joka tapauksessa paino lähti siitä sit nousuun ja alkupaino oli saavutettu 25+4..



Liikunnasta oon luopunut kesäloman ajaksi... :D Oli mulla tarkoituksena käydä reippailla kävelylenkeillä, ehkä uimassakin ja jumpata kotona lihaskuntoa jumppapallon kanssa. Mutta ehkä tää loma kuitenkin teki hyvää. Huomenna aion neuvolassa kysellä, että mihin asti suosittelevat pyöräilyä, kun ainakin nää Helsingin pyörätiet on melkoisen huonossa kunnossa, pompottelee paljon ja iskuhan tulee tavallaan aika herkkään paikkaan satulassa istuessa. Työmatkoja oon siis pyöräillyt, mulla on joku 12km suuntaansa eli 24 kilsaa tulisi sit päivittäin poljettua ja 120 kilsaa viikossa. Mitenkähän näillä helteillä jaksaa tollaisen määrän polkea? No, joka tapauksessa jos päädyn syksyn vielä polkemaan, niin viimeistään kun aamut alkaa pimenemään ja hallariskiä tulee, lopetan, sillä en halua mahan kanssa törmätä tai kaatua.

Huomenna siis neuvolaan!

mamadread ja ihme 16+5 (uä 17+2)
 
Nallekarkille tsemppiä ja onnea vauvahaaveisiin!

Mä kävin uimassa ihan normaalisti lomalla. Tai siis en mitään matkauintia uinut vaan ihan virkistäytymispulahduksia. Kolmen viikon aikana kävin vähintään kerran päivässä meressä polskimassa ja menen varmaan nytkin vkolopulla, kun mennään mökille (ihanaa uida hikisen mustikkareissun jälkeen) - ellei oo sinilevää. Nyt muuten onkin ressiä mustikan poiminnasta, et sais hyviä antioksidantteja itselle raskauden ajaksi ja pikkuiselle ens vuodeksi ennen kuin uudet mustikat taas ehtii kypsymään. Nam! Onneks on viime vuoden hulppeasta sadosta vielä jäljellä vähän.

Jennylillä on aika hyvän kokoinen masu jo. Ihana! Mä oon jo pelästyny, et millainen valas musta tulee loppupeleissä, kun nyt mielestäni näytän jo ainakin iltaisin siltä, et vois kohta lähtee synnärille :) Vararengasta on toki omasta takaa lisäämässä pömppöä.

Mulle ainut liikunta tulee tällä hetkellä 'oikeasta liikunnasta', kun työmatkapyöräilykin vaihtui keväällä uuden työpaikan vuoksi tunnin automatkaan. Onneksi miehellä on sama suunta töihin, niin ei oo tarvinnu itse ajella huonovointisuusjakson jälkeen (ja sen aikana) ollenkaan, vaan saa nukkua tai touhuta muuta siinä pelkääjän paikalla. Pahimman väsymysjakson aikana se olikin tarpeen. Ei ollu vaikauksia nukkua eessuntaas. Hyvä palvelu :)
 
What juuri katselin tuon kuopuksen aikaisi masukuvia ja taitaa aikalailla rv 25 masu vastata tätä mun nykyistä rv 19 masua :whistle: Muutoinkin edellinen masu oli semmonen pinkee pallero mutta tää on jotenkin semmonen plötsähtänyt pömppö :LOL:
Napakaan oo pysyny enää viikkoihin kuopassaan kun ennen vasta loppupuoliskolla noussut ylös!
 
Muruselle tsemppiä pahoinvoinnin kestämisen kanssa.

Cisulle kommenttia vatsaongelmista että mulla on myös ollut niitä ja tosi kurjia ovat :( Kotona maha pysyy aisoissa kuitupitoisen ruokavalion, mm. puuroa ja ruisleipää, avulla, mutta matkalla maha temppuili käytännössä joka päivä.

Liikuntaa olisi haaveissa vielä jatkaa syksyllä, nyt on tullut pidettyä kesätaukoa jo monta viikkoa.. Työmatkapyöräilyä ajattelin jatkaa fiiliksen mukaan ainakin alkusyksyn ja käydä lihaskuntopainotteisissa jumpissakin sen mitä jaksan ja kevyillä painoilla tietysti. Koiran kanssa tietysti käyn lenkillä edelleen, mutta se nyt ei kyllä kovin kummoisesti kuntoa ylläpidä. Mut onpahan ulkoilua.
 
Kovasti ihania ultrauutisia kaikilla, hyvähyvä :)

Itsellä tällä viikolla oli neuvola, ja eilen 4D ultrassa käytiin. Neuvolassa kaikki ok, painoa tullut koko aikana 2,4kg, hyvin tyytyväinen oli neuvolatäti vähäiseen painonkehitykseen.
4D Näytti nöpönenäisen pikkuprinsessan, jolla kaikki tosi hyvin. Esikoisen takia kun sydänasioita vähän oon pohtinut, niin näkyi täysin oikein toimiva pikkusydän, ei reikiä eikä ahtaumia missään, ihanaa!
Kovin aktiivinen neiti on, ei ihan tarkkaa "poseeraus"kuvaa saanut ultrassakaan kun koko aika heilui ja sätki menemään :D Peukku suussa sitten vähän lopuksi rauhoittui köllimään.
Oli kyllä ihan hieno kokemus tuo 4D, ja dvd saatiin tutkimuksista mukaan niin pääsee mummitkin ihastelemaan. Femedassa Helsingissä kävin, ja lääkäri Bruno on kyllä tosi hyvä työssään.

Yleisestikin tosi kova liikkumaan on vaavi, päivittäin mökeltää menemään niin aamuisin, päivällä kuin nukkumaanmennessä. Ja vaikka on etuistukka joka vaimentaa liikkeitä, niin silti tosi napakoitakin potkuja tuntuu. Hyvä vaan että osoittaa aktiivisuutta :) :heart:

Vaunuista oli jotain keskustelua täällä, itse kovasti tutkin vaihtoehtoja ja päädyin Emmaljungan city crosseihin. Ne on ihanan kevyet, helpot käsitellä, ja ennenkaikkea menee pieneen tilaan vaikka vauvalle on kopassa reilusti tilaa. Meillä kun on pienehkö auto eikä ole ajateltu sitä vaihtamaan ruveta niin tärkeä tekijä oli että menee vaunut takakonttiin kokonaisena ja nuo menee tosi kivasti. Itseasiassa vaunut jo uskallettiin hankkiakin, kun huutonetissä oli tosi hyvään hintaan setti jossa ratasosa, koppa, lämpöpussi, hoitolaukku, päivänvarjo ja vielä orava/kissaverkko. Ja tosi kiva värikin sattui olemaan, musta-turkoosi, ja kaikki kankaat on kuin uusia. Kuitekin uutena hintaa ois tullut lähemäs 900e niin käytettynä sai puoleen hintaan.

Liikunnasta, kesän ajan olen pyörälenkkejä tehnyt kunnon mukaan, pitkään jatkunut pahoinvointi ja sen perään kaksi viikkoa kestänyt kesäflunssa johon antibiootitkin sitten sain, on vähän haitannut kuntoilua. Mutta nyt kun olo on ollut hyvä, aloitin taas salilla käynnin, ja lisäksi pyörälenkkejä teen. Semmonen kolmisen kertaa vko salilla käyn, ja fiiliksen mukaan pyöräilemässä. Pääasia on kunnon ylläpitäminen, ei mikään himokuuri rääkkäysliikuntaa :D Jos näin säästyisi pahimmilta selkäkivuilta mitä esikoisen kanssa loppuajasta oli. Ja toivottavasti myös synnytyksen jälkeen palautuminen olisi vähän iisimpää kun pitää nyt kunnosta huolta.

Tulipas paljon asiaa, sen siitä saa kun harvemmin kirjottelee..
Oikein ihanaa alkavaa elokuuta kaikille :)
 
Hirveesti oli tullu taas tekstiä =) Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö-poika-lupauksista :heart:

(.) Mulla paino noussu 7 kg!!!!!!!Tosta yks kilo taitaa olla tulosta parin edellispäivän herkutteluista ja vielä kun levossa ollut tämän viikon niin en edes työmatkoja ole polkenu. Pikkasen hitaampaa tahtia sais toi paino nousta tai mielellään vois olla nousematta, kun tota vararavintoa on kyllä yllin kyllin!!!

Työmatka siis 15 min pyörällä/suunta. Ja sen eestaas päivässä poljen, siinä on mun ainoo liikunta. Koiriakaan ei viedä näillä helteillä pitkille lenkeille. Kovasti mä suunnittelin et jatkan lenkkeilyä raskausaikanaki. Mut pari kuukautta meni ihan ohi pahoinvoinnin takia, en nyt eväitten kans viittiny lähtee lenkille :LOL: Ja toisekseen olo oli muutenki niin vetämätön et hyvä ku jakso aamulla pukee vaatteet päälle ja illalla riisua ne pois, seki tuntu olevan liikaa välillä.

Omaa ultraa "saa" vielä odottaa 9 päivää!!!! (oho, ompas se jo lähellä =) )

Laitetaas viel viimesin masukuva eli 18+6



fanttomi & 19+1
 
Ihanat masut Jennyli ja fanttomi. :D Mintzille onnittelut tytöstä!

Mä olin tänään sitten siellä neuvolassa, pikaista ja kliinistä oli.. Paino oli neuvolan vaa'an mukaan suunnilleen lähtölukemissa, 300g vähemmän kuin edellisellä käynnillä. Pissa puhdas. Sikiön syke 155. Hemoglobiinia ei ottanut, kun viimeksi oli kuulemma hyvä. Verenpaineetkin normaalit.
Työmatkapyöräilystä kyselin ja sain luvan jatkaa niin kauan kun ei tule supisteluja tai kipuja.

Inhottavasti juuri tuon neuvolassa käynnin jälkeen mulle tuli sellainen pelottava n. puoli tuntia kestänyt vihlonta vatsaan! :eek: Vihlaisi kivuliaasti alavatsasta n. 1-2 minuutin välein, muuten olo oli normaali. Liikkuminen tai paikallaan olo ei tuntunut hirveästi vaikuttavan asiaan. Ton puolen tunnin jälkeen on vihlontatuntemukset huomattavasti vähentyneet, kyllä niitä vieläkin toisinaan tulee.
Onko muilla ollut alavatsan vihlontaa? Mitäköhän se voisi olla?! Itse mietin painaisiko kohtu virtsarakkoa jotenkin pahasti, samaten mietin voisiko kohtu jotenkin painaa lantiopohjan lihaksia tai muita lihaksia, jotka on siinä kohdun liepeillä. Supistuksia ne eivät mielestäni olleet, koska en ainakaan osannut paikallistaa niitä kohtuun vaan pikemminkin kohdun ulkopuolelle. Vihlonta oli hävyn seuduilla ja toisinaan heijasteli tosta vasemmalta puolelta navan korkeuteen. Voisiko olla joku vatsalihas? Entä virtsatietulehdus? Voisiko siinä olla tollaisia oireita? Pissalla käyminen ei oo kyllä sattunut eikä pissatakaan useammin kuin normaalisti.
Hui! No, kaipa tässä voi kuitenkin rauhassa seurailla oloa ja jos pahenee, niin soitella sitten äippäpolille. Tai maanantaina neuvolaan.

mamadread ja ihme 17+0 POKS (uä 17+3)
 
Mamadread Älä huoli (vaikka itsekin aina huolin kaikesta mahdollisesta ;) ) mutta vihlonta ihan ok. Mulla kans ajoittain vihlontaa, viiltelyä, pistelyä, jomotusta, särkyä, repimistä ja millä kaikin sanoin noita vatsatuntemuksia voisikin kuvata... Mutta eiköhän se ihan normaalia kohdun kasvua ole niin mulle on aina neuvolassa sanottu jos olen niistä kysynyt ja kaikki on ultrissa ollut aina kunnossa. Toki jos asia vaivaa niin oman mielen rauhasi vuoksi soita neuvolaan ja kysy.

fanttomi Onpas pikkuinen ja suloinen vatsa! =)

Liikunta on täälläkin jääny vaikka niin raskautta ennen suunnittelin että sitten liikun ja syön terveellisesti mutta... :ashamed: No kivuliaan punktion jälkeen olin vähän aikaa liikuntakiellossa, sitten pelkäsin että se on haitaksi sikiölle ja siihen se sit jäi... Kesä on menny lomaillessa eikä näillä helteillä tule edes liikunta mieleenkään. Mutta josko sitten syksyllä taas kun ilmat viilenee! ;)

cisu 20+4
 
saz
Moikka!

Onnea kaikille hyvistä ultra-uutisista! Ja tyttö/poikalupauksista! Ihanaa!

Mä kirjottelen nyt itsekkäästi pelkät omat jutut kun on niin vietävän kiire, huomenna kesälomareissuun yli viikoksi... Eli ulrassa oltiin eilen, kaikki oli pikkuisella kunnossa ja mitään normaalista poikkeavaa ei näkynyt. Meidän pikku"tytöllä" olikin vaan kivekset ja pippeli :) Tyttöolon voi siis muuttaa poikalupaukseksi :heart:

Eli toista poikaa pukkaa! En oo kyl ollenkaan pettynyt vaikka tyttö-olo olikin, meneepähän pojat sit samoilla leluilla, välineillä ja vaatteilla ja leikkii kummatkin suurinpiirtein samanlaisia leikkejä. Semmosta täällä, jaksamisia kaikille helteistä ja muista "kärsiville"!

Saz+papu 20+1
 
Liikunnasta on täälläkin luovuttu kesäksi :D Päätin kyllä että nyt kun mulla alko loma niin nyt otan itseäni niskasta kiinni.. Toivottavasti ei jäisi vain ajatuksen asteelle mutta saapa nähdä :)
Tuntuu vaan ettei sitä "omaa" lajia oo vielä löytynyt. Keväällä kävin pari kertaa viikossa zumbassa, mutta se ei tuntunut vatsassa enää raskausaikana hyvältä niin jätin sitten menemät. Uimassa kävin keväällä pari kertaa viikossa, mutta nyt kun uimahalli on ollut kiinni kesän niin ei oo sielläkään tullut käytyä. Toki aina mökillä ollessa tulee uitua jonkun verran, mutta aikas paljon vähemmän kevääseen verrattuna :)

Liikkeet täällä tuntuu aina silloin tällöin kun itse malttaa rauhoittua ja olla paikallaan. Tuntuu kuitenkin että tälleen kesäsin on koko ajan johonkin suuntaan menossa, joten yleensä ainoat paikallaan olot on iltaisin ennen nukkumaan menoa.

Vaunuista täällä ollaan ihan pihalla. Ei mitään tietoa millaiset pitäisi joskus sitten hankkia. Sen tiedän että nelipyöräiset haluan jotta niillä pääsee sitten monenlaisessa maastossa menemään, mutta kaikki muu on vielä epäselvää...

Päätin itse aiemmin että mulla ei ole lupa ostaa tulevalle vauvalle mitään ennen seuraavaa ultraa, mutta niinhän siinä sitten kävi että eräältä pihakirppikseltä mukaan tarttui jo sänky :D No on mulla ainakin aikaa maalata se vielä kun tarvetta ei nyt ihan hetkeen ole. Mutta pakko oli ostaa kun hinta oli vain 5e ja maalia lukuunottamatta hyväkuntoinen.
 
Huomenta!

Ihania mahakuvia teillä! Itse en ole vielä edes ottanut yhtään...
Nallekarkille vielä kerran pahoittelut ja tsemppiä. Teillä on kuitenkin ilmeisesti onneksi ihan hyvät mahdollisuudet terveeseen lapseen myöhemmin. Tulethan kertomaan kuulumisia joskus!

Itse jännitän maanantain rakenneultraa. Emme ole vielä päättäneet halutaanko tietää sukupuolta, tällä hetkellä tuntuu siltä että ehken ei. Meillähän minusta lapsi tuntuu pojalta ja puolisosta tytöltä. Kunhan olisi kunnossa vaan kaikki, myös kohdunkaula ym. Liikkeitä oon tuntenut nyt aika vähän, lienee vaihtanut asentoa kohdussa. Eilen olin jo huolissaan kun ei mitään tunnu, mutta nukkumaan mennessä sitten hyvä potkusarja!

Vaunut meille tulee käytettynä siskolta, ei tarvitse miettiä. Eilen sain ekat varusteet vauvalle, kun muuttava kaveri toi tänne kestovaippoja! Sitten kun vielä ymmärtäisi mitkä osat kuuluu yhteen :D

Liikuntaa
en juuri voi harrastaa, lupa olisi sellaisiin jotka ei aiheuta supistuksia/ tukalaa oloa, mutta lähes kaikki aiheuttaa. Pyöräilyn oon joutunut lopettamaan kokonaan, bussilla siis töihin nyt. Kävely on näköjään ok, kunhan ei tee sitä liikaa. Sauvojen kanssa oon tehnyt lenkkejä. Ja pikkuisen oon käynyt uimassa. Mutta siinä mun liikunnat. Oon varmaan täysin rapakunnossa joulukuussa tällä menolla.

mukavaa lauantaita!

donter, tänään jo 21+0!
 
Onnea saz poikalupauksesta :flower: :heart:

Mukavaa viikonloppua tulin kaikille toivottamaan! :wave: :heart:
Meidän viikonloppu menee synttärihumussa, kaksospoikamme täyttää tänään 4-vuotta :heart: :heart:
Tänään tulee lapsivieraita ja huomena sukulaiset!
Siivoamista ja leipomista siis tiedossa kaiket aamupäivät ;)

Masukassa kaikki hyvin :heart: Eilen poksui rv 19 ja liikkeet ovat voimistuneet todella hurjasti! Tuntuu ja välillä myös näkyykin vatsanahan läpi! Välillä osaa vauva osua jo johonkin hermoonkin kun niin ikävältäkin joskus tuntuu ;) Tuntuu hassulta että toinen on jo niin iso ja vahvakin että tuntuu nuin selvästi! :heart:
Ensiviikolla neuvola ja rakenneultraan reilu viikko!! Kyllä se sieltä lähestyy...huomena ollaan jo oikeassa kuukaudessa! :D

Mitään en ole vauvalle vielä hankkinut,edes miettinyt (no ehkä vaunuja vähän ;) ) joten arvatkaapa vaan minne tää mamma rykäsee heti ultran jälkeen?! Takuuvarmasti ostamaan ensimmäiset pienet vaatteet vauvalle ;)
Nuo kuopuksen lähes tuliterät vaunut (ostin viimevuonna uutena ) pitäis laittaa syksyllä myyntiin (vink vink jos jotain kiinnostaa :D ) ja tilalle olen ajatellut Brion Double Waveja kovalla kantokopalla.

Jennyli 19+1
 
Nyt taitaa tulla vaan omaa napaa..

Tänään täytys töihin mennä kokeileen miten työnteko sujuu. Koko viikon ollu kotona, viimeks siis su töissä ja sillon supisteli. Saas nähdä miten tänään ja huomen sujuu. Hihih, tosiaan 5 päivää olla kotona, nyt ois 6 päivän työputki ja sit alkais kauan odotettu KESÄLOMA!!!

Vaunuja oon kattellu. Ja tänään aateltiin mennä räpeltään Ora Taiga vaunuja. Ja muitakin mitä liikkeessä sattuu olemaan. Mut sillai ulkoisesti ja tietojen mukaan noi vaikuttas nyt meiän vaunuilta. Onko jollain kokemusta??

fanttomi & 19+2
 
Fanttomi Kerrohan mitä mieltä olit noista vaunuista. Mä ensin aattelin, et emmaljungan ceroxit olis meille hyvät, mutta sitten se hinta järkytti :D Ja löysin noi Oran taigat, en ole vielä päässyt niitä repeltää, huomenna olis tarkotus mennä ne katsomaan, että mitä ero niissä on noihin ceroxeihin, muu kuin hinta...

Tesmis 21+5
 
Mulla on Oran Jovi Air -09 vaunut (sekä matkikset ) ja oon erittäin tyytyväinen Oraan noin niinku merkkinä!!
Itse Taiga-mallista ei oo kokemusta mutta uskallan suositella merkkiä. On tukeva ja kestävä merkki...ei mitään valittamista omista vaunuista!
Nyt tosiaan myymässä noita mun Oran yhdistelmiä koska ei oo tilaa säilyttää tuplia ja yksösvaunuja.
Eli jos joku on katselemassa myös käytettyjä vaunuja ja olis kiinnostusta niin huhuile ;) :attn:
 

Yhteistyössä